Microsoft begint met uitrol Windows 11-update 22H2

Microsoft is begonnen met de uitrol van Windows 11 versie 22H2. Het gaat om de eerste grote versie-update voor het besturingssysteem van Microsoft, die meerdere verbeteringen met zich meebrengt.

Volgens Neowin kunnen de eerste Windows 11-gebruikers de update inmiddels downloaden en installeren. Daarmee worden de eerdere geruchten van een release op 20 september bevestigd. Microsoft brengt de hoofdupdates voor Windows doorgaans in de herfst uit.

De Windows 11-update is al sinds juni beschikbaar als preview build. Daarom is het geen verrassing meer welke onderdelen en functionaliteiten zijn verbeterd in het besturingssysteem van Microsoft. In deze update is taakbeheer vernieuwd. Het gaat dan vooral om het uiterlijk van taakbeheer dat een opfrisbeurt krijgt.

Verder heeft Microsoft de taakbalk aangepakt. Gebruikers kunnen na het installeren van de update bijvoorbeeld apps openen door deze naar de taakbalk te slepen. Ook krijgt de taakbalk een overflowfunctie, die apps in een los menu zet als er geen ruimte meer voor een icoon is op de taakbalk.

Door Robert Zomers

Redacteur

20-09-2022 • 19:43

187 Linkedin

Submitter: WilliamsNL

Reacties (187)

Wijzig sortering
hij werkt prima de 22h2
is er een nog een fix om een lokaal profiel account aantemaken
bij een nieuwe installatie ?
Reageer
tijdens het scherm dat je een online account moet ingeven druk je Shift + F10

dan tik je OOBE\BYPASSNRO (als ik me niet vergis)
best ook eerst je internet kabel eruit trekken
Reageer
Of je doet deze methode:

Selecteer Aanmelden wanneer u tijdens de installatie wordt gevraagd om een ​​Microsoft-account aan te maken of u aan te melden bij een Microsoft-account.

Gebruik het e-mailadres: no@thankyou.com.

Typ een wachtwoord op het volgende scherm.

Windows zal op het volgende scherm "Oeps, er is iets misgegaan" weergeven.

Als u op Volgende klikt, wordt een scherm geopend waarin u een lokaal account kunt maken.

U kunt een wachtwoord aan het account toewijzen of het leeg laten.

Werkt ook prima :-)
Reageer
Naar het schijnt kun je ook willekeurige gegevens invullen als account en dan gewoon doorgaan mbv de knop Verder.
Reageer
UAU heel erg bedankt het werkte voor mij
Reageer
Makkelijkste optie:
- gebruikersnaam: ‘a’
- wachtwoord: ‘a’

‘Oeps er is iets fout gegaan’ waarna je gemakkelijk een lokaal account kan aanmaken
Reageer
Of je volgt gewoon onze eigen @WoutF's tip hier :)
Reageer
Of de officiele methode volgen (alleen W11 Pro) zie: https://imgur.com/a/tsgn4R2
Reageer
Ik trek de utp er altjid uit tijdens de setup.
Reageer
Ik vind tijdens de setup direct updates binnenhalen toch wel fijn.
Reageer
Dat wil ik ni juist niet.
Zonder updates is de setup veel eerder klaar.
Als hij dan opgestart is, zet ik op de achtergrond direct de updates aan en kan ik tegelijkertijd Chrome Office, virusscanner etc installeren en Outlook configureren.
Scheelt een boel tijd
Reageer
blijkbaar zou het moeten werken met een niet bestaand account in te geven als online account.
Reageer
Als je een nep account invoert, dan krijg je een foutmelding. Daarna kan je verder met lokaal account maken.
Reageer
Ja genoeg dingen kan zo op telefoon niet vinden, zou zeggen Google is your friend ;).
Je kan tevens wel met rufus een usb stick maken, en deze zal verplichte online account + privacy vragen voor je overslaan/ uitzetten.

Dus je begint gelijk met een lokaal account, was ook tijdje geleden hiervan een nieuwsartikel.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 20 september 2022 21:08]

Reageer
Afhankelijk van welke editie van Windows 11 je draait. Ik draai zelf Pro of Enterprise en daar is de optie nog wel.

Je kan volgens mij ook een lokaal account aanmaken als je even geen “netwerk verbinding hebt” dus even netwerk kabel er uit of WiFi uitzetten :)
Reageer
Deed ik ook. Maar sinds 22H2 werkt dat niet meer. Een fake account wel
Reageer
Bij de Pro versie van Windows, in de setup wizard:
Instellen voor werk of school -> Aanmeldingsopties -> In plaats daarvan deelnemen aan domein -> Account naam en password verzinnen -> klaar
Reageer
Ik ben benieuwd of en wanneer Microsoft het overstappen van een lokaal account naar een Microsoft-account gaat forceren. Of op slinkse wijze de argeloze gebruiker door een wizard heen loodsen, waar ze dit doen zonder er erg in te hebben.

De gebruiker die zelf niet weet dat ie een MS-account heeft, waar mee aangemeld wordt en waar ze het wachtwoord niet eens van weten. En waar de HDD van versleuteld is met bitlocker...
Reageer
Installeren zonder netwerkverbinding. Voor onderstaande truuk moet je een UTP gebruiken, zeker geen wifi

Pro:
Kies tijdens de netwerkkeuze ondering voor "Doorgaan met beperkte instellingen". Je kan nu een lokaal account maken

Home:
Steek tijden het scherm met netwerkkeuze de UTP in de computer. Na een paar tellen is er verbinding en komt er een scherm "Controleren op updates". Op dit moment trek je de kabel er weer uit. Gebruik je Wifi? Dan is het te hopen dat je de vliegtuigstand kan activeren, anders moet je opnieuw beginnen.

Werkt 100%; ik doe dit dagelijks.
Reageer
Met wifi gaat probleemloos:
Zet even je hotspot van je telefoon aan, maak daar verbinding mee(dan hoef je namelijk de wifi van je router niet uit te zetten)
Als je bij de vraag voor een Microsoft account komt, zet je je hotspot uit en klik je even op 'vorige' en vervolgens vraagt Windows 11 om een lokaal account 😎 klaar

Update: bij 22H2 schijnt dit niet meer te werken.
De methode van NoNutsNoGlory met no@thankyou.com hierboven werkt wel

[Reactie gewijzigd door joliesma op 23 september 2022 16:02]

Reageer
Heb jij 22H2 via win update gekregen? Probeer het al een paar dagen, maar krijg helemaal niets.
Reageer
Een door mijzelf meerdere malen beproefde installatie van windows met local account het volgende:
Installeer windows MET internet connectie. Doorloop het gevraagde TOT windows gaat controleren op updates. Dat is het moment om gedurende enkele seconden de verbinding te verbreken. Na enkele seconden kan de connectie hersteld worden.
Je zou denken dat windows daarna verder gaat met waar hij mee bezig is. Dat is waar tot op zekere hoogte. Door deze onderbreking precies op dat moment van "controleren op Updates" ontstaat een locaal account en geen vervelend Microsoft account etc.
Succes
Vele malen beproefd in VMware Player.
Reageer
Wanneer kunnen we Taakbeheer weer oproepen via de taakbalk? Niet iedereen kent de Ctrl+Shift+Esc methode.
Reageer
Wellicht bedoel je "rechtermuisknop op Windows logo -> Task Manager"?
Dat zit er al een tijdje in
Reageer
In Windows 10 kan het overal op de taakbalk Windows 11 alleen op de startknop. Ik denk vandaar de verwarring.
Reageer
Aanvulling: op een vrij deel van je taakbalk en die van mij is vaak vol. :) Dus ik prefereer het Windows logo, al weet ik pas sinds kort dat dit kan.
Reageer
Ah, wéér wat geleerd, thanks! Op een Odyssey G9 is het best handig om beide uiteinden van je taakbalk te kunnen gebruiken. :Y)
Reageer
Did not know this.
Thanks voor het delen haha
Reageer
Did not know.. wat geleerd op deze avond, nice! :D
Reageer
Ctrl + Alt + Delete werkt ook voor taakbeheer en die kennen meer mensen denk ik.

Ik heb gewoon in het startmenu taakbeheer opgezocht en gelijk aan taakbalk vastgemaakt, scheelt ook veel kopzorgen.

Windows 11 heeft meer van dit soort rare dingen. Zo kan je op laptop wel je batterijpercentage zien maar de geschatte tijd hoelang je laptop nog stroom heeft niet. Hier kan je dan wel weer een app voor downloaden maar dat is ook niet helemaal de bedoeling lijkt mij...
Reageer
Dat laatste is een driver probleem dacht ik. Heb je alles geïnstalleerd, is de BIOS up to date? Zover ik herinner rapporteert de ACPI dit, maar moet Windows weten hoe hij daar tegen kan praten.
Reageer
ik heb alles up-to-date en als het een driver issue mag zijn, dan vind ik het wel vreemd dat een app uit de ms store het wel voor elkaar krijgt. Op Reddit zijn ook erg veel dingen te vinden over mensen met allerlei merken en modellen laptops die het allemaal ook hebben, dus lijkt geen driver issue te zijn.
Reageer
Of rechtstreeks via ctrl + shift + esc
Reageer
Taakbeheer zit gewoon oinder de rechter muisknop op het startmenu (Windows logo)
Reageer
met de rechtermuisknop op het windows start icoon toch, is bijna hetzelfde
Reageer
Bijna maar je ben beperkt tot die 1ne plek, ik heb het ook altijd op de taakbalk gedaan in plaats van startknop.
Reageer
Taakbeheer zit in Windows 11 gewoon onder menu van de rechtse muisknop op de Windows menuknop/vlag
. Ctrl+Shift+Esc heb je helemaal nooit nodig gehad in W11
Reageer
Kan ik deze nu al handmatig installeren via een bestaande Windows 11 installatie? Via de Windows 11 installatieassitent krijg ik alleen te zien: Compatibiliteit controleren met behulp van de pc-statuscontrole-app.
Reageer
Ik heb vandaag een upgrade gedaan op “Unsupported hardware” door de laatste ISO te downloaden en met onderstaande tool de upgrade te starten.

https://github.com/coofcookie/Windows11Upgrade

Na het selecteren van de meest recente ISO kan je aangeven dat je een upgrade wil doen inclusief data + geïnstalleerde software.
Reageer
Ik krijg iedere keer de melding "We kunnen niet bepalen of uw pc gereed is om Windows 11 te blijven installeren. Start Setup opnieuw."


Enig idee hoe deze melding te omzeilen?
Reageer
idem hier, ik volg mee :)
Reageer
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb het even geprobeerd. Als ik Windows11Upgrade tool van Cookie download en via daar de "laatste iso" dan werkt de upgrade zoals het moet bij mij. Gebruik ik een ISO die ik heb gedownload met de microsoft tool dan krijg ik wel een error.
Reageer
Maak een Windows 10 installatie USB.
Download ook de Windows 11 ISO
Haal uit de W11 iso het bestand install.wim (in de map 'Sources') en vervang de originele install.wim op de W10 installatie door deze W11 install.wim en Windows 11 wordt zonder hardware Check probleemloos geïnstalleerd.
Wel zie je een paar keer 'Windows 10' voorbij komen tijdens installatie, maar daar moet je je niets van aantrekken. Werkt feilloos
Reageer
Die methode ken ik nog van de initiële installatie van Win11 bij mij.

Echter, ben je dan niet ook al je geïnstalleerde programmaas kwijt? Ik wil echt alleen een upgrade doen. Heb geen tijd om een herinstallatie te doen ;)
Reageer
Nee,
Start de huidige versie gewoon op.
Ga naar de verkenner en selecteer de USB stick met de W11 setup
Kies Setup
Volg de procedure en je krijgt de keuze: "schone installatie" of "alles behouden"
Als je windows en je eigen data op de zelfde partitie hebt staan, maak dan wel een backup van je data.
Heb je de data op een D partitie staan (VEEL veiliger) is dat iets minder belangrijk
Maar backups zijn sowieso noodzaak, maar dat is een ander verhaal
Reageer
Als ik deze methode uitprobeer dan krijg ik alleen de melding dat ik "niets" kan bewaren. Oftewel, dat er een clean install gedaan wordt.

Dat is niet wat ik wil ;)
Reageer
Nog nooit een probleem mee gehad. Gisteren nog geprobeerd: geen probleem
Reageer
Als je PC compatibel is, kun je de pc health app installeren, dan gaat de installatie verder gaan.
Indien niet, geen idee, is bij ook het geval, zal moeten wachten tot Windows update.
De MoSetup registry key die in Win10 werkt lukt hier niet

[Reactie gewijzigd door Clemens123 op 20 september 2022 20:35]

Reageer
Die health app is known buggy. Flagged meer systemen als incompatibel dan wat anders, zelfs systemen die perfect up te daten zijn. De Windows Update ingebouwde tool is al even erg. Beter en accurater is "WhyNotWin11", die laat in detail zien (en in een zeer eenvoudige layout) WAT de vereisten zijn en of je eraan voldoet. Zegt de WU update info "incompatibel" en WhyNotWin11 "compatibel", mag je 3x raden wat er gebeurd als je manueel die Windows 11 update assistant uitvoert. Juist ja, je krijgt de update naar W11
Reageer
Heb je de bovenste(1ste) reactie wel gezien ?
Reageer
Nog steeds maar StartAllBack gebruiken om labels op de taakbalk te tonen. Benieuwd of ze dat net als die vertikale taskbar gewoon helemaal niet meer toevoegen. Ik weet in ieder geval dat ik een stuk minder productief ben zonder fatsoenlijke taakbalk. Dus als ik die tool niet kan installeren, bv op een bedrijfslaptop, dan krijg ik al snel een hekel aan de "upgrade" naar 11...
Reageer
Wow labels op de taakbalk, dat gebruik ik echt al 10 jaar niet meer denk ik. Zoveel opgeruimder om geen labels te zien. Ik heb doorgaans zo veel verschillende applicaties en documenten open staan dat ik met labels helemaal de weg kwijt zou raken. En tegenwoordig met de app groups is het nog makkelijker geworden.
Reageer
Geen ervaring mee, maar staat in het label doorgaans niet welk bestand er open is en kan je dan niet makkelijker verschillende windows van dezelfde software uit elkaar houden?
Reageer
En als je tientallen apps en documenten open hebt staat je taakbalk direct zo vol dat je van alles slechts enkele letters ziet en er nog niet wijzer uit wordt.
Reageer
Dat is subjectief. Ik kan met een dubbele taakbalk 26 vensters kwijt: https://imgur.com/a/fDYyrVM. Een stuk overzichterlijker en ik kan precies zien welk venster wat doet. Niet dat ik uberhaupt doorgaans 26 vensters haal, maar toch een stuk fijner dan van die kleine buttons. En dan hoef ik niet weer een extra klik te doen om naar een ander venster te switchen. Hierom zit ik nog steeds op Windows 10, want dit is niet mogelijk in Windows 11.
Reageer
DisplayFusion al eens geprobeerd?

DisplayFusion
https://www.displayfusion.com/
Reageer
Precies juists voor vele gebruikers is groeperen juist handig, zo zie je tenminste nog wat je open heb.
In die kleine weergave vensters zie je vervolgens echt wel wat wat is. Daar zijn ze groot genoeg voor.
Reageer
Ja precies dit. De letters hebben dan heel weinig toegevoegde waarde.
Reageer
Precies wat je zegt. Labels + ungrouped buttons, anders word ik gek.
Reageer
Wow labels op de taakbalk, dat gebruik ik echt al 10 jaar niet meer denk ik.
Prima voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker om geen labels te tonen, maar als je een wat zwaardere multitasker en applicatie gebruiker bent, wil je juist wel labels hebben, anders kan je moeilijker onderscheid maken tussen meerdere geopende instanties van dezelfde applicatie.
Reageer
Daarvoor heb je juist de previews en app groups. Ik heb zoveel open staan dat je op een taakbalk met teksten niets zou kunnen zien. Dus wat is het nut dan nog. Ik denk dat de zware multitasker er juist nadeel van heeft. Ik heb zo'n 25 tot 50 apps/documenten open staan. Met tekst in de appbar geen beginnen aan.
Reageer
Tekst wordt automatisch verkleind naarmate er minder ruimte is voor tekst, tot op het punt dat er geen tekst meer is. In de situaties dat er wel ruimte is voor tekst, wil je dus juist wel tekst hebben indien je snel overscheid wilt kunnen maken tussen instanties van dezelfde applicatie.
Dus het hele "label" ruimte probleem wat hier wordt genoemd, bestaat eigenlijk niet, want de tekst wordt automatisch verkleind/verwijderd.
Reageer
Ik heb tientallen programma’s op het werk open, ook verschillende excel documenten juist heerlijk dat gegroepeerd.
Zo staat tenminste alle excel bij excel icoontje, en door miniatuur weergave zie je prima welke excel welk bestand is.
Reageer
Met Ctrl-klik op je taakbalkpictogram ga je naar het meest recente venster. Herhaal dit om door de vensters te cyclen.
Reageer
Veel mensen nog wel, omdat het dan overzichtelijk blijft. Zelf heb ik nu links een paar icoontjes staan waaraan niet meer te zien is wat er precies open staat. Ik vind het ook een erg inefficient gebruik van de ruimte, driekwart van de taakbalk is nu leeg.
Reageer
....en ik heb de taakbalk links van het scherm, zodat ik alle labels goed lezen kan. Geen Win11 voor mij dus.
Reageer
Daarom zit ik nog op Windows 10. Zoveel meer overzicht wanneer ik kan zien welk venster wat doet ipv die op elkaar gestapelde buttons. Je hebt zoveel ruimte op een scherm, waarom niet benutten.
Reageer
Dit is volgens mij KB5017383 dewelke hier nu binnen aan het komen is via het gewone windows update scherm.
Reageer
heb em ook inderdaad.. wordt gewoon gezien als een 21H2 update :?
Reageer
Ondertussen zie ik dat dit het toch niet is. :) Blijft de vraag wanneer deze update gewoon "binnen komt".
Reageer
Microsoft doet altijd een gefasseerde uitrol, niets nieuws aan. Kan weken of zelfs maanden duren. Zelf regelmatig handmatig controleren kan voor een snellere roll-out zorgen en je kan ook de methode van @ShadLink toepassen, dan zou deze ergens in de komende dagen al beschikbaar moeten komen.
Reageer
Hoe upgrade ik van Windows 11 21H2 naar Windows 11 22H2 op unsupported hardware?
Reageer
Die optie is er als je een ISO aanmaakt met Rufus.
Reageer
Ik heb ook met Rufus een USB stick aangemaakt met de bypass opties aangevinkt.
Op de meeste "unsupported" computers werkt het.
.
Maar op een paar oude PCs krijg ik in de setup error:
"We can't tell if your PC is ready to continue installing Windows 11. Try restarting Setup."
of:
"Sorry, we're having trouble determining if your PC can run Windows 11. Please close Setup and try again."
Deze computers draaien nu Windows 11 21H2.
.
Heeft iemand nog een fix, die echt alle systeem checks uitzet?
.
Een clean install heb ik nog niet geprobeerd...

[Reactie gewijzigd door Geekomatic op 21 september 2022 23:47]

Reageer
Tnx, dat ga ik morgen proberen dan maar.

Edit: Toch vandaag al:
Hah, clean install werkt.
Op een Intel Core 2 Duo E6850 uit 2007 !
TPM, UEFI, Secure Boot, DirectX 12, Core-iX, MS 365 ??? Nooit van gehoord. :+

[Reactie gewijzigd door Geekomatic op 22 september 2022 22:33]

Reageer
De appraiserres.dll hack werkt nog steeds, ik heb de W10 1809 dll gebruikt om een W11 21H2 te upgraden naar 22H2, zero issues.
Reageer
Dat heb ik ook gedaan :) Maar de nieuwste cumulatieve update voor 2H22 kon ik niet via Windows Update installeren. Dit heb ik handmatig moeten doen. En bij jou?
Reageer
Dit werkte voor mij helaas niet, zie boven.
Reageer
Ik heb het idee dat Rufus niet goed genoeg z'n werk doet. Tijdens een herstart tijdens de installatie ging het fout en toen heeft Windows automatisch de update ongedaan gemaakt en de boel opgeruimd. Misschien helpt het om eerste het register aan te passen met de bypass methodes. Maar wel die .dll kopiëren vanuit de Windows 10 map naar de Windows 11 map. https://www.tomshardware....indows-11-tpm-requirement
Reageer
Deze oudere Win11 registry hacks had ik ook geprobeerd voor Win11 22H2,
maar helaas...
Reageer
Vreemd |:(

Misschien dese sleutel nog toevoegen in MoSetup: https://winaero.com/how-t...s-11-without-tpm-2-0/amp/

Of anders nog even controleren of Secure Boot echt wel uit staat in de BIOS.
Reageer
Dank nog Theo, deze keys had ik geprobeerd, maar helaas.
De oplossing bleek een clean install, zie boven.
Want deze machine is pre- TPM, UEFI, Secure Boot, DirectX 12, Core-iX.
Maar Windows 11 22H2 draait er nu prima op, ook weer met BitLocker, via key-op-USB.
Die setup eisen zijn dus niet *echt* nodig.
Ik hoop dat MS oude hardware nog een tijd blijft ondersteunen, voor de doorzetters...
Reageer
Fijn om te horen dat het is gelukt! Aan de ene kant wel jammer dat je alles opnieuw moest installeren.
Reageer
Klopt, had 22H2 eerst via windows update, mn systeem kwam echter niet door de hardware checks.
Reageer
kun je iets meer vertellen hoe je wat doet? Dan kan ik het testen?
vervang je de windows 11 versie van appraiserres.dll door de windows 10 versie ?
Reageer
Ik heb het gedaan zoals op deze reddit post https://www.reddit.com/r/...ypass_tpmunsupported_cpu/

ik moest de appraiserres.dll gebruiken van build 1809, nieuwere versies blokkeerden de installatie bij mij.
Reageer
Maak een Windows 10 installatie USB.
Download ook de Windows 11 ISO
Haal uit de W11 iso het bestand install.wim (in de map 'Sources') en vervang de originele install.wim op de W10 installatie door deze W11 install.wim en Windows 11 wordt zonder hardware Check probleemloos geïnstalleerd.
Wel zie je een paar keer 'Windows 10' voorbij komen tijdens installatie, maar daar moet je je niets van aantrekken. Werkt feilloos
Reageer
Is er al bekend wanneer je "never combine" in de taakbalk kan gebruiken?
Reageer
in deze versie in ieder geval niet, en nog niks over bekend.
Reageer
Eerste indruk is positief, het lijkt allemaal wat vlotter te reageren. Is mijn gevoel…Verder vind ik Windows 11 fantastisch. Dat geneuzel over die taakbalk is aan mij niet besteed, ik ben eraan gewend en vind het beter werken! 💪

[Reactie gewijzigd door pep75 op 20 september 2022 23:25]

Reageer
Idem hier. Het was even wennen, maar na een poosje weet ik niet beter meer. Sterker nog, toen ik laatst achter een Win10 machine zat vond ik het eigenlijk maar vreemd dat het start menu helemaal links zat.
Reageer
Kan ook via Settings > Windows Update > Advanced Options > Optional Updates. Windows 22H2 staat daar :)
Reageer
Hier jammergenoeg nog niet.
Reageer
Ligt er natuurlijk aan, is gefaseerde uitrol. Hier wordt alleen nog de 21h2 via Windows update aangeboden.
Reageer
niet altijd..bij mij inderdaad ook nog niet. Heb de nieuwe iso van my.visualstudio geplukt.
Reageer
Tergend langzaam gaat de download op deze manier. Half uur bezig, nauwelijks bandbreedte verbruikt en 7% onderweg.

Gaat nog even duren ben ik bang

Edit; inmiddels liep de download redelijk door (tussen 70Mb en 125Mb) en is de installatie bezig.

Edit 2; installatie werd afgebroken (10%?) en moet na reboot weer opnieuw starten met download.

Loopt voor geen meter

[Reactie gewijzigd door fwp op 20 september 2022 23:05]

Reageer
Ik krijg het nog niet voor elkaar vanwege unsupported hardware. (Geen TPM)
In Windows Update staat hij niet en als ik hem handmatig download wordt de installatie geweigerd i.v.m. unsupported hardware.
Reageer
Tja, het is nou niet dat Microsoft dat niet had aangegeven in het verleden… dus mag toch niet helemaal als een verrassing komen als je het OS zelf al op unsupported hardware hebt geïnstalleerd via een unsupported manier ;)
Reageer
Ja, ik ben volledig op de hoogte. Maar het was een risico dat ik bewust genomen heb. Ik zal nu moeten wachten op een nieuwe hack.
Reageer
TPM check bypass gaat heel simpel via een register key HKLM\system\setup\MoSetup, daar een dword maken "AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU" en die de waarde 1 geven. Bij mij moet ik nog wat meer doen omdat mn Threadripper 1950X unsupported is, dan moet je een appraiserres.dll uit W10 1809 in je sources folder van je setup zetten, dan installeert hij hem wel.
Reageer
Maar dan heb je Rufus gebruikt en zul je dat weer moeten doen.
Reageer
Hier helaas dezelfde ervaring.
Reageer
handig toch, nooit een accidentele automatische update :z
Reageer
Grappig jouw (mij onbekende) site is in de US, de mijne van Microsoft zelf in NL.
Reageer
Maar waarom zou iemand hem downloaden van een onbekende site wanneer je hem rechtstreeks via een pagina van Microsoft kunt downloaden?
Reageer
Ja precies waarom van 1 of andere vage website halen, terwijl je rechtstreeks gratis bij Microsoft kan downloaden.
Reageer
Lekker betrouwbare Russische website (als je naar de Root gaat).
Daarnaast heeft het een bekende naam in de url, maar niets daarmee te maken.
Rootwebsite geeft aan dat het om repacked versies gaat, niet de originelen.

Alle alarmbellen horen bij iedereen af te gaan bij deze site.
Reageer
handig voor als akamai plat ligt ... nooit dus :+
Reageer
Iedereen meteen happen maar het is een tool die een link maakt naar de originele Microsoft website...
Reageer
Die downloadlink is volgens mij php die een MS-server nadoet inclusief url. Hoezo moet dat webbased?
Reageer
Morgen maar eens effe nieuw usb stickje maken met rufus, dan kon je direct die verplichte online account enzo omzeilen(ja zijn uiteraard ook andere manieren voor).
Reageer
Je hoeft geen nieuwe USB stick te maken.
Download de w11 22H2.iso
Vind in de map "sources" de install.wim en kopieer die naar de map sources op je Rufus stick.en vervang de install.wim door deze nieuwe en alles werkt weer
Reageer
Ah dat is ook weer handig voor de volgende keer, mijn vorige stick was nog niet met rufus gemaakt.
Ik had die gewoon met de media creation tool gemaakt, aangezien Rufus toen nog niks speciaals anders deed(nu dus wel met online account skippen enzo).
Reageer