Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft brengt Avatar-game, Skull & Bones en nieuw Rabbids-spel dit boekjaar uit

Ubisoft brengt Skull & Bones, Avatar: Frontiers of Pandora en Mario + Rabbids Sparks of Hope in het financiële boekjaar 2022 uit. Dat boekjaar loopt tot 31 maart 2023. Het bedrijf bevestigt de releaseperiode bij de bespreking van zijn kwartaalcijfers.

Ubisoft vertelt aan investeerders dat de drie titels in de tweede helft van dit boekjaar uitkomen. Daarmee verschijnen deze games tussen 1 oktober 2022 en 31 maart 2023. Ubisoft zei eerder al dat Avatar: Frontiers of Pandora en Mario + Rabbids Sparks of Hope in 2022 uitkomen, maar deelde eerder nog geen concrete releaseperiodes. Beide titels lijken dus op de planning te staan voor de laatste drie maanden van dit jaar.

Ubisoft kondigde Skull & Bones al in 2017 aan, met een geplande release in 2018, maar stelde het piratenspel door de jaren heen meermaals uit. Onlangs lekten al gameplaybeelden van Skull & Bones uit, die suggereerden dat een release nabij is. Ubisoft bevestigde de echtheid van die beelden later.

De piratengame heeft nog geen concrete releasedatum, maar de releaseperiode is nu dus wel teruggebracht tot eind dit jaar of begin volgend jaar. "We hebben hard gewerkt aan Skull & Bones, dus we zijn van plan om echt iets nieuws op de markt te brengen", vertelt het bedrijf aan aandeelhouders. Het ontwikkelteam van Skull & Bones meldde onlangs op Twitter dat Ubisoft binnenkort met meer informatie over het spel komt.

Ubisoft gaat ook in op geruchten dat het bedrijf mogelijk wordt overgenomen, schrijft Eurogamer. De studio heeft naar eigen zeggen 'alle middelen om zelfstandig te blijven', maar geeft ook aan dat het elk overnamebod zal overwegen 'in het belang van alle aandeelhouders' en het team van Ubisoft. Financieel persbureau Bloomberg schreef in april dat Ubisoft onder de aandacht is gevallen van enkele private-equitybedrijven, maar er zouden nog geen serieuze onderhandelingen zijn.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Daan van Monsjou

Redacteur

12-05-2022 • 11:25

54 Linkedin

Reacties (54)

Wijzig sortering
Eigenlijk ben ik na de aankondiging van Skull and Bones in 2017 compleet vergeten dat het spel in ontwikkeling was, maar nu het spel eraan komt ben ik toch wel erg benieuwd wat Ubisoft ervan gebakken heeft / ervan gaat bakken..

Edit: Die Avatar-game ziet er ook niet gek uit.

[Reactie gewijzigd door CasperArkema op 12 mei 2022 11:31]

Reageer
Eigenlijk ben ik na de aankondiging van Skull and Bones in 2017 compleet vergeten dat het spel in ontwikkeling was, maar nu het spel eraan komt ben ik toch wel erg benieuwd wat Ubisoft ervan gebakken heeft / ervan gaat bakken..

Edit: Die Avatar-game ziet er ook niet gek uit.
De meeste zijn inderdaad erg nieuwsgierig, echter (ik ben niet de enigste) na het zien van de uitgelekte footage zijn er toch al weer behoorlijk wat fans teleurgesteld. op vele punten/wensen grijpen ze mis.
we wachten af, zal wel jan. feb. 2023 worden...
Reageer
Ik vond het interessant tot ik zag dat het MP is. Jammer... Eigenlijk lust ik wel een opvolger van Black Flag.
Reageer
Ooooh, 2017 valt nog mee. Ik zit nog steeds op het puntje van mijn stoel voor Beyond Good and Evil 2.
Weet het niet zeker maar volgens mij was de eerste aankondiging in 2008.
Reageer
Beyond good and evil dat was pas een spel 😬
Reageer
waar blijft beyond good n evil 2 ?
Reageer
+1
ja daar hoor ik nu ook niet veel meer over....

[Reactie gewijzigd door Shizukana08 op 12 mei 2022 12:21]

Reageer
Heb het niet helemaal scherp meer, maar in de afgelopen jaren zijn de meeste creative-leads bij dat project vertrokken bij Ubi geloof ik. Anders dan die eerste tech-demo is er nooit meer iets van getoond, en in mijn hoofd zit het voort in het vakje "Jammer maar helaas vaporware". Ik vond, als vele, Beyond Good & Evil 1 fantastisch, en was erg hyped voor de release van een nieuw deel, de trailer en techdemo beloofde iets heel anders, maar alsnog iets fantastisch.
Reageer
Ik werd even enthousiast bij het lezen van de titel. Maar nee; Verkeerde Avatar franchise… }:O
Reageer
Zou ook vet zijn. Maar dan wel een goede en niet zoals die met korra.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 12 mei 2022 13:14]

Reageer
Nou dat ligt eraan, als ik (in mijn mening) reëel moet kijken. bestaan adventure games vaak ook uit goeie combat en veelzijdigheid aan tegenstanders (bosses), deze zijn bij Korra meer aanwezig.

Voor TLA, heb je wel een beter verhaal maar moet je dat ook nog is proberen neer te zetten in een game en gezien de abnormale meerderheid in fans voor TLA vs TLoK, krijg je dus ook veel meer kritiek als het niet goed is.

Tevens is er al een flinke lijst aan TLA games https://avatar.fandom.com/wiki/List_of_Avatar_games
in 2008/2009 zelfs deze gespeeld Nickelodeon: Avatar: Legends of the Arena
Reageer
Maar vind die ganes niet van hoog kwaliteit.
Reageer
Wat is er nog meer dan?
Reageer
Dit zijn 3 titels waar ik naar uitkijk. Goed om te zien dat de verwachting hiervoor nog binnen het jaar liggen :)
Reageer
Ik zou niet teveel verwachten van Skull & Bones. De ontwikkeling hiervan liep dermate problematisch dat ik vermoed dat ze 'm nu uitbrengen om er maar mee klaar te zijn.
Reageer
Je kan gelijk hebben. Echter lijkt het er ook op dat Ubisoft extreem veel experimenteerde qua gameplay elementen in hun andere titels om te peilen wat het ontvangst was door de community en ik heb het gevoel dat ze dit indirect hebben gebruikt om dit spel ook daar bij aan te passen.
Ubisoft kennende kan dit dus 2 complete kanten op gaan met ongeveer evenveel kans. :P
Reageer
Meh, dat was ook het argument dat ze met Watch Dogs Legion hadden, dat de markt RPG-moe zou zijn, hebben ze die development omgegooid, alle progressie eruit gesloopt en vergeten iets anders terug te stoppen. Ik zou niet teveel waarde in de experimenten van Ubisoft steken :')
Reageer
Haha oja goeie.
En natuurlijk Ghost Recon Breakpoint... Een looter shooter maken van een franchise die draait om tactische en (semi-)realistische strijd. Wat een blamage was dat. Vervolgens brengen ze een mogelijkheid uit om t spel te spelen zonder 'looter-shooter' elementen en is het een ongelofelijk saaie niet-tactische, met zelfs gameplay-breakende ellende die niemand wilt spelen.
Reageer
Ik ken geen voorbeelden van games die goed waren na zo'n problematisch ontwikkelproces. Idealiter is een game al leuk in prototype fase. Steeds nieuwe creative directors op een project zetten omdat de oorspronkelijke visie niet bleek te werken gaat denk ik nooit leiden tot een goed geheel.
Reageer
Rainbow Six: Siege is er 1. Van problematische ontwikkeling, naar nog problematischere launch waarna het spel mondjesmaat werd verbeterd naar een waardige competitieve shooter. Wat het nu is, een paar jaar later, ga ik geen oordeel over geven, want ik vind het nú een schande voor de naam Tom Clancy & Rainbow Six, maar het is iig een voorbeeld.
Reageer
Ik hoop dat de game iets weg heeft van de actie van Black Flag, waar zij volgens mij ook het idee en inspiratie vandaan haalden. Hopelijk wordt het alsnog een leuke game, er zijn wat mij betreft te weinig leuke multiplayer piraten games. Sea of Thieves is niet mijn taste, en Black Wake op PC trekt weinig spelers aan.
Reageer
Ik hoop dat de game iets weg heeft van de actie van Black Flag
Dat was ook de oorsprong, heb niet direct de interviews ter beschikking maar dankzij het succes en grote vraag naar, hebben/zijn ze een rip-off van acbf begonnen.
Reageer
Ik snap helemaal waarom je dat zegt. Ik geef Ubisoft wel het voordeel van de twijfel voor de verandering. Een mens mag hopen toch? :9
Reageer
Bij een van de eerste presentatie leek het er op dat ze wat realistischer zeil eigenschappen gingen toevoegen (niet meer het 'altijd wind mee' systeem waardoor je eigenlijk een motorboot bestuurt met het zeilaspect louter een visuele gimmick).

Daar kon ik me wel op verheugen.

In de nieuweste filmpjes ziet het zeilen er echter weer een stuk meer cartoony uit. Of dat komt omdat ze het idee van een echte windrichting weer helemaal hebben verlaten of alleen omdat alle schepen echt idioot snel gaan zie ik niet helemaal.

Ik snap wel dat je de schepen wat sneller laat gaan dan real-time (een zeeslag spelen die echt 6 uur duurt is natuurlijk niet echt het soort spel wat ze willen maken) maar nu ziet het er meer uit alsof je in piraatjes aan het varen bent dan grote 3 masters.
Reageer
Ben wel erg benieuwd naar die Avatar game. Op de ps3 heeft Ubisoft destijds ook een game uitgebracht, geen hoogvlieger maar wel vermakelijk. Die trailer ziet er wel heel mooi uit. Ben benieuwd wat voor soort game het gaat worden.
Reageer
Was die Avatar game op de PS3 eigenlijk niet gewoon een techdemo om te laten zien wat de PS3 destijds kon voor pracht en praal?
Reageer
Dit is gewoon een volledige game hoor. Ben er niet van bewust dat dit als tech demo bedoeld is.
Reageer
Volledige game die op vrijwel ieder platform wat toen enigszins relevant was is uitgekomen: https://en.m.wikipedia.or...eron%27s_Avatar:_The_Game
Reageer
Heel benieuwd naar de avatar game. Heel slim om te zorgen dat het dit jaar nog uit komt vanwege de hype van avatar 2 einde van het jaar.
Reageer
Die avatar game ben ik echt heel benieuwd naar!
Reageer
Hey Ubisoft, het is geen tv serie of film, dus "A UbiSoft Original" kan weg.
Na-apen van de streamingsdiensten is ECHT niet nodig!
Pffff waarom doen ze dat nou???
Reageer
Alsof ze dat als enige doen. Ben je toevallig bekend met Hideo Kojima? :+
Reageer
Alsof ze dat als enige doen. Ben je toevallig bekend met Hideo Kojima? :+
Ja ik ken het wel... wat is er met Hideo Kojima?
Reageer
waarschijnlijk omdat ze ook andere studio's hebben die games voor ubi maken.
Reageer
Beyond Good and Evil 2!!!!!

Waar blijft die game?
Reageer
Mario + Rabbids; zwaar onderschatte game..

Het eerste deel was (zeker met de DK-uitbreiding) een stuk tactischer dan menig tbs game (zoals Xcom).
Ik durf te beweren dan als het in een ander (minder kinderachtig) jasje was gestoken het game-of-the-year kandidaat is.
Reageer
Geef mij maar gewoon nieuwe Rayman 4!
Die rot Rabbids heeft het alles verpest met die serie.
Reageer
Helemaal mee eens!
Reageer
Absoluut niet tactischer. Meer vereenvoudigd tegenover een Xcom wat het niet perse makkelijker maakte, maar wel toegankelijker. Maar tactischer? Nee.
Reageer