Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Studio achter Tom Clancy's The Division werkt aan nieuwe Avatar-game

Door , 38 reacties

Massive Entertainment, de Ubisoft-studio die Tom Clancy's The Division maakte, werkt aan een nieuwe game die zich afspeelt in het universum van de film Avatar. Ook regisseur James Cameron en filmproductiemaatschappijen Lightstorm en Fox Interactive zijn betrokken.

De game zal zich afspelen op Pandora, de fantasiewereld uit de film Avatar die in 2009 uitkwam. Het is nog niet duidelijk om wat voor game het precies gaat, maar uit de bewoordingen van de makers lijkt het om een avonturengame in een grote spelwereld te gaan.

Massive Entertainment ontwikkelt de game in zijn Snowdrop Engine, die door dezelfde gamestudio eerder werd gebruikt voor Tom Clancy's The Division. Uitgever Ubisoft zegt diezelfde game-engine te gebruiken voor een aantal andere projecten die nog niet zijn aangekondigd.

Ubisoft is voor de game een partnerschap aangegaan met filmproductiemaatschappijen Lightstorm Entertainment en Fox Interactive. Deze partijen werken samen met gamestudio Massive Entertainment. Volgens Ubisoft is het partnerschap begonnen nadat Massive een prototype van de game maakte en aan de filmstudio's toonde.

In een video kondigen de makers het spel aan, maar de beelden daarin zijn afkomstig uit de film. Het spel zal uitkomen op consoles en op de pc. Wanneer de release gepland staat en op welke platforms is niet bekend. Naast een game zijn er meerdere vervolgen op de Avatar-film in ontwikkeling. Eind 2018 moet Avatar 2 verschijnen, een direct vervolg op het eerste deel.

Het is niet de eerste keer dat Ubisoft een game maakt van Avatar. In 2009, hetzelfde jaar dat de film uitkwam, verscheen James Cameron's Avatar: The Game voor Windows, op de PS3, Xbox 360, Sony PSP, Nintendo Wii en DS. De game speelde zich af voor de gebeurtenissen in de film en kreeg op alle platforms matige cijfers van recensenten.

Reacties (38)

Wijzig sortering
Hey, ze zijn tenminste eerlijk geweest deze keer: de beelden daarin zijn afkomstig uit de film.

Ik schaf in ieder geval geen spellen meer van Ubisoft aan, ze hebben voor mij het niveau EA bereikt.
Verschil is alleen dat EA tegenwoordig wel de graphics levert met hun engine en Ubisoft niet.

Ik schaf ze allebei ook niet meer aan groot Star Wars fan maar Battlefront laat ik links liggen.
EA games zien er echt niet veel beter uit als games van Ubisoft.

Ze draaien daarentegen wel een tikkie beter. 60fps vs 30fps.

Understatement van de week.............
Rare opmerking: "Ze draaien daarentegen wel een tikkie beter. 60fps vs 30fps."

Huh, wat, waar en wanneer??????
Ik bedoel welke platform op welke settings met welke hardware??

Daarnaast zijn het dus ook nog eens verschillende engines en games dus de vergelijken is totaal niet aan de orde. Of de makers het op 60 of 30 fps laten draaien is gewoon een keuze en ligt er puur aan hoeveel grafische toeters en bellen ze willen toevoegen.
Of jouw PC het dan op 60 of 30 fps kan draaien is ook weer een (financiŽle) keuze.
Waar wanneer?! Op beide consoles Battlefield 1, Mirror's edge en Battlefront.

Frostbite games draaien gewoon ontzettend goed voor de grafische pracht.

Ik ben er mee eens dat 30 of 60 fps een keuze is. Al moet je die 30 fps dan wel stabiel vasthouden.

En daar heeft Ubisoft wellis problemen mee.
Als je game niet stabiel op of boven 30 fps kan draaien heb je als ontwikkelaar wel steken laten vallen.
*kuch* bethesda *kuch*
Grappig, de beta van Wildlands draaide gewoon 2160p 60fps high-ultra op mijn PC.
wat is fout met de graphics van The division of ghost recon wildlands? ik heb geen top end systeem maar draai alles op hoog en kom ik uit op 60 fps.
Dat ze heel veel pracht en praal uit de oorspronkelijke (gameplay)trailer ( wat dus wťl in de engine zit ) eruit gesloopt hebben om het beter te laten draaien. Zaken zoals: Betere shaders, dynamic reflections, hogere texture resoluties, veel meer realisme in destruction ( v.b. ramen die heel gedetailleerd afbrokkelen bij bullet impacts ) . Dit zijn opties die daadwerkelijk in de engine zitten, maar niet in de retail game.

Strippen om stabiel 30/60 FPS te kunnen halen op console? prima! Waarom dit voor PC geldt? Geef mij maar settings zoals Crysis1, die 4 jaar na dato nog steeds als benchmark kan dienen. PC gaming weet niet beter dan het tweaken van settings en rotzooien met .ini files.. zijn de graphics fout? nee, absoluut niet, maar ze hebben zelf laten zien dat er meer uit te halen valt.
Om helemaal geen games meer van ze te kopen gaat wel wat ver.. :)
Maar over het algemeen lijken veel games van hun in de basis op elkaar.

On topic:
Ben benieuwd wat voor game dit gaat worden. Met The Division heb ik me behoorlijk goed vermaakt. Zeker met de uitbreidingen zijn ze echt de goede kant op gegaan.
Wildlands daarentegen is mij (helaas) erg tegengevallen.

[Reactie gewijzigd door TomvdG op 28 februari 2017 19:18]

Enige onderbouwing op Wildlands (nieuwsgierig)
OT
Ik vind Massive mooie games maken al moeten ze wel wat eerder en sneller inspelen op de communitie wensen ipv daar maanden over te doen, online games gebaseerd op multiplayer ervaring bloedt zo snel dood en gaat rap vervelen als je dat niet doet. Ik vond de film geweldig alleen mist er nog een mooie game dus aan de setting kan het niet gaan liggen... Als ze de gameplay goed door pakken verwacht ik best een leuke shooter-achtige game tevoorschijn komen :-) Hoop alleen dat ze dan wel de max uit de engine trekken. Deadlines zijn helaas wel een killer daarin... tijd is geld en dat is te merken in deze branche.
Minpunten van Wildlands (voor mij persoonlijk)
-slechte cameraposities zodra je een voertuig gaat besturen
-besturen van voertuigen voelt niet echt natuurlijk aan (vergeleken met bijv GTA5)
-onduidelijke verhaallijn
-solo is tov Division een stuk minder boeiend (al was Division ook behoorlijk repititief)
-je 3 teammaten, AI gestuurd, zijn van weinig meerwaarde
-je AI gestuurde teammaten worden niet gespot door vijanden tijdens missie
-stem van je hoofdpersonage klinkt niet
-je kan niet dodgen
-en vooral, het grootste minpunt naar mijn idee, een saaie wereld. Je komt veel vijanden tegen maar een echt levendige stad of plaats is er niet echt.
Zowel in de closed als open beta heb ik dit allemaal ervaren.

Behoorlijk naar deze game uitgekeken maar het voelde echt aan als een stap terug.

Met een maat heb ik nog wel multiplayer gedaan en dan komt het spel meer tot zijn recht en heb ik mij redelijk vermaakt. Structuur zat er eigenlijk niet in en we deden allerlei missies door elkaar. Dit omdat het verhaal niet pakkend genoeg was om dit ook echt te volgen. Maar ook dan had ik bij de Division meer feeling. Die setting spreekt mij meer aan dan een wat boeren en armoedig landschap.

Overigens als je met zn tweeen multi speelt verdwijnen de andere twee AI gestuurde teamleden. Dit vond ik wel een voordeel.

De game draaide wel stabiel en de Graphics zagen er best goed uit maar niet iets wat ik niet eerder had gezien.

Als ik dit spel een cijfer zou moeten geven op basis van de beide bŤta's dan zou dit een magere 6,5 zijn.

[Reactie gewijzigd door TomvdG op 1 maart 2017 00:35]

Exact dezelfde ervaring gehad als jij in de beta's. Ik heb behoorlijk uitgekeken naar dit spel maar een pre-order/aankoop bij release zit er echt niet in bij mij, misschien later een keer van Marktplaats halen ofzo.
Wat dacht je van het respawnen van de vijanden, ik kwam 's nachts 4 gasten tegen die op veldbedjes aan het snurken waren, schiet ze alle vier af, ga twee gebouwtjes verderop, kom terug en ze liggen er weer? Alsof er niets gebeurd is. Als ik niet het idee heb dat ik invloed uit kan oefenen op de virtuele wereld, dan hoeft het van mij verder niet meer, laat maar, moving on. Ik koop Horizon Zero Dawn wel. Ik had verder wat meer vernielbare omgevingen gezien, niks is leuker dan bebouwing en cover kapotschieten. Wat gore had ook wel gemogen, maar goed, het is niet voor niks ubiSOFT.
Want het zijn natuurlijk allemaal super slechte games...beetje kort door de bocht.
:hoopte heel even dat het avatar the last airbender was: #disappointment
Ik dacht letterlijk exact hetzelfde.
offtopic:
Er is nog steeds geen goed vecht spel gemaakt van de avatar serie. De Wii spellen zijn ook leuk. Maar op de pc zou beter zijn...


Je kan niet zeggen dat iets niet leuk is als je het nog niet gespeeld hebt
Tenzij de hele wereld/lore je niet aanspreekt, dan mag je m.i. best op voorhand zeggen dat je teleurgesteld bent.
De watvoorblender?
Ik heb de eerste game gespeeld en die was best vermakelijk. Erg leuk dat je kon kiezen bij welke kant je je aansluit.

Off-topic:
Die avatar sequels zijn echt zo belachelijk als ze groot zijn. 1 film was voldoende. En nu komen ze af met nog 4 andere? Cameron gaat met iets heel speciaals moeten afkomen om mensen naar de cinema te blijven lokken.
De Snowdrop Engine lijkt me wel een mooie basis om op te werken voor een wereld als deze. Ik vind The Division er (nog steeds) ontzettend mooi uitzien, dus ben benieuwd!
Maar Pandora is toch wel andere koek dan het statische Manhattan.

Dit is natuurlijk een perfecte game voor de engine van Guerilla, getuige hoe Horizon Zero Dawn eruitziet.
Yes please! Ik vond de eerste vermakelijk. Nu wacht ik met spanning af wat deze gaat worden! Hoop iets meer van de film terug te zien daarentegen. Ofwel, het hele traject van Jake Sully zou wel nice zijn met een beetje extra's
Bla bla bla bla, het is elke keer bij ontwikkeling van game dat ze zegen dat ze werken met die en dat en dat het levens echt wordt.
Na tijdje komt 1ste trailer en het gaat fantastische eruit zien en later hoor je dat grafisch wordt ge-downgrade, vervolgens microtransactie waar mee Ubisoft heel goed bekend is (Geloof mee het komt vast wel |:( ) .
Vervolgens ontzettend dure DLC en pre-order shit.... ik hou mijn hart vast 8)7

Begrijp mee niet verkeerd, ik vind dat ze best met goede idee voor games komen maar op een of andere manier ze het toch verkloten door niet goed optimaliseren (ja, maar dan ben je paar maanden verder en dat hoort niet bij game van 60,- euro), Microtransactie, dure DLC mogelijk peer to peer connectie...
Eerst maar eens wat ingame game-play beelden zien...
Moest even denken aan The Last Airbender... maar dit lijkt mij ook wel erg gaaf. Ben benieuwd. :)
Heb me erg vermaakt met de vorige Avatar game (is alweer lang geleden? Zou de naam niet eens meer weten :+ ).
Ik heb hier echt gemengde gevoelens bij. Het idee is erg vet, maar ik heb persoonlijk mijn twijfels bij Ubisoft. Zie de vorige Avatar game. Maar over het algemeen maken ze leuke games, maar voor mij is het vaak altijd net niet. Dit was bijvoorbeeld met For Honor, Ghost Recon Wildlands en Rainbow Six Siege. Daarom heb ik mijn twijfels bij deze game.

Daarnaast hoop ik dat dit niet even een 'snel' projectje is van Ubisoft en dat ze echt al hun tijd en energie in stoppen om er echt iets moois van te maken, wat voor een langere tijd leuk blijft en goed werkt.
Dus geen The Division 2 in de maak?
Na het overweldigende succes van 1 durven ze het niet meer aan
Het had veel potentie. Er is alleen meer nodig dan een game kunnen maken. Goede ideeen bijvoorbeeld. Goed uitgewerkte games zijn tegenwoordig zeldzaam. Je kan nog zoveel geld en mankracht hebben maar dat zegt niet veel. Goed voorbeeld is Path of Exile en Diablo 3. Een kleine studio die snapt hoe het moet vs een gigant met slechte ideeen. De indy games zijn vaak veel beter dan de comerciele rommel. Maar goed ik dwaal een beetje af hier. Downvote me maar want hier gaan veel mensen het niet mee eens zijn ik weet het.
Massive Entertainment is naast de Division ook verantwoordelijk voor Far Cry 3.

Die was toch best aardig ontvangen.
Avatar is een toffe setting en de Zweedse studio is geen koekenbakker.

Ik laat me verassen. Wel verfrissend dat een goede studio een film game oppakt.
Ik doelde niet specifiek op hun. Een singleplayer shooter maken is ook makkelijker goed te doen dan iets met rpg elementen. Om diepgang te krijgen die klopt heb je mensen nodig die weten hoe je dat doet en die missen ze bij the division. Survival mode in die game is ook een voorbeels van iets wat slecht uitgewerkt is. Het klopt gewoon niet. Er is geen doel. Geen reward terwijl in de basis in the division echt heel goed is. Een beetje als een gigantisch snelle f1 auto met slecht aerodynamica zodat hij alsnog geen snelle rondjes kan maken. Gta online is nog een game met heel veel potentie maar weer slecht uitgewerkt imo. Ze kunnen er zoveel moois mee maar het word heel snel saai en nutteloos. Gewoon heel jammer.
The Division is een hele mooie game. Daar kun je niet om heen maar de staat post launch was ronduit slecht en heeft te lang geduurd voordat ze het weer terug op de rails hadden. Jammer want dat heeft de game voor mij verpest.
Over The Division lopen de meningen uiteen.

Ik vond de setting niet bij de gameplay passen. Ik kon er daardoor niet inkomen.

Tientallen headshots nodig om een normaal mannetje neer te krijgen?

Nee dankje. Dan deed Destiny dat beter met een Sci-Fi setting. Als ze die game niet in hapklare DLC brokken hadden opgesneden.........

Gta Online is van Rockstar.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*