×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft opent nieuwe studio's in Berlijn en Bordeaux

Door , 17 reacties

Ubisoft opent twee nieuwe Europese studio's die gaan werken aan AAA-games. De locaties in Berlijn en Bordeaux moeten binnen een jaar ruimte bieden aan honderd nieuwe werknemers.

Het nieuwe Ubisoft Berlijn gaat nauw samenwerken met Blue Byte, dat teams heeft in Düsseldorf en Mainz. Die Duitse gamestudio, bekend van games als The Settlers en de Anno-reeks, werd in 2001 door Ubisoft ingelijfd. De nieuwe studio werkt volgens Ubisoft samen met Blue Byte aan een 'onaangekondigd project in een van Ubisofts populairste AAA-reeksen'. In het eerste jaar moet het team van de nieuwe studio groeien tot vijftig werknemers.

De nieuwe Ubisoft Bordeaux-studio gaat samen met andere Ubisoft-studio's werken aan games die hun herkomst hebben in Frankrijk. De uitgever noemt als voorbeelden Just Dance, Steep en Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands.

De twee nieuwe studio's hebben tal van openstaande vacatures voor gameontwikkelaars, ontwerpers en testers. Ubisoft heeft wereldwijd verschillende studio's. Het van oorsprong Franse bedrijf had in zijn thuisland al vier studio's en in Duitsland waren al twee gamestudio's. Ubisoft is onder andere de uitgever en maker van de Tom Clancy-, Far Cry-, Assassins Creed- en Watch Dogs-games.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

19-04-2017 • 15:19

17 Linkedin Google+

Reacties (17)

Wijzig sortering
Oke dus de nieuwe Ubisoft games krijgen 'Funkturms' & 'Tour de radio'? :+ (duitse en franse naam voor 'radio toren' hehe)

Verder natuurlijk leuk voor de mensen die er werken, maar ja, als gamer word ik hier niet zo warm of koud van, ik denk niet dat dit iets gaat veranderen aan het gameplay plan wat ondertussen in al hun games word geschoven
Hangt er volledig vanaf in welke genre ze games gaan maken. Persoonlijk hoop ik, ook omdat we het over Blue Byte hebben, dat er een nieuwe Settlers game wordt ontwikkeld die teruggaat naar deeltje twee.
Die heb ik namelijk, samen met de Anniversary Edition, aardig klem gespeeld.
Als het een Ubisoft game is gaan er torens inzitten die je moet beklimmen om een gedeelte van de map zichtbaar te maken, dat doen ze tegenwoordig bij vrijwel elke game die ze uitbrengen :)
Niet iedere game van ubisoft hanteert het toren principe. Watch Dogs 2 heeft dit bijvoorbeeld niet meer (WD 1 had nog van die Ctos torens).

Maar moet wel toegeven dat het principe van de torens in Assassin's creed, Far Cry, Shadow of mordor en WD1 wel een beetje begon te vervelen.
Klinkt een beetje als Zelda... misschien heeft Nintendo dat stukje geoutsourced.
Behalve dat bij Zelda niet meteen de hele kaart volstaat met honderden nutteloze logotjes, die moet je nogsteeds zelf ontdekken
Jep. Less is more
Correct me if i'm wrong, maar zat Blue Byte niet in Dusseldorf ipv Berlijn?
Je hebt gelijk, ik pas het aan :)
Hopelijk gaan ze flink aan de slag met Beyond Good & Evil 2 :D
Inderdaad. Als het goed is zijn ze daar al mee bezig in de Montiplier studio. Hopelijk komt deze ook voor de pc uit.
Ik gok dat het team in Duitsland aan Heroes of Might and Magic 8 gaat werken.
Hopelijk creŽren ze ook content naar Duitse kwaliteitsnormen. Ik speel nu een kleine twee weken Ghost Recon Wildlands. Het spel en de verhaallijn zelf zijn echt goed en mooi. Alleen de details/afwerking is gewoon slecht in mijn beleving. Dat is zo zonde! Hup Ubi! :)
Hoe zijn de physics in GR:W? Ik was een fan van de aller eerste ghost recon serie, maar toen ik online mensen met een tractor in GTA style van een berg zag springen, sprongen mij de tranen in de ogen bij wildlands.
Ehm ik speel niet veel verschillende games, dus wat zijn goede physics? Als je het met GTA vergelijkt zijn ze wel realistischer op het gebied van auto's/motoren. Alleen het voor- en achteruit schakelen gaat onrealistisch snel en soms gedragen voertuigen zich apart als je botst. De besturen van helicopters slaat nergens op maar die van vliegtuigen is dan wel weer goed. Wat soms ook apart is (maar wel handig), is dat je van een hoge berg kan springen door gewoon tegen de muur te rennen. Dan glitcht hij een beetje naar beneden. ;)
Niet alles geloven wat ze zeggen over Duitse kwaliteit. Als je wat beter kijkt blijken die normen best rekbaar te zijn. Wat dat betreft spreekt de Nederlandse software development cultuur me meer aan.
ze zullen waarschijnlijk aan de nog niet aangekondigde maar wel bevestigde assassins creed empire werken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*