Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties
Submitter: ArcticLight

Ubisoft heeft aangekondigd dat Ubisoft Montpeller Studio bezig is met het ontwikkelen van een opvolger van Beyond Good & Evil. Verder geeft de gamestudio aan dat de originele game vanaf 12 oktober gratis te downloaden is voor de pc.

De gamestudio maakt op zijn Facebookpagina bekend dat er met Michel Ancel aan de game wordt gewerkt. Details en data worden niet gedeeld. Ancel heeft eerder de ontwikkeling de originele Beyond Good & Evil geleid; hij is de bedenker van de populaire Rayman-serie.

Beyond Good & Evil is een avonturenspel dat in 2003 uitkwam. Michel Ancel was oorspronkelijk van plan om een trilogie van het spel te maken, maar door het beperkte succes van de game leek daar lang niets van terecht te komen. Wel is er in 2011 een remake verschenen voor de PlayStation 3 en Xbox 360.

In 2008 kondigde Ubisoft aan dat er gewerkt werd aan een opvolger van de game. De ontwikkeling verliep echter traag en in de volgende jaren verschenen er tegenstrijdige berichten over de voortgang. Het bericht op Facebook dat Ubisoft donderdag publiceerde, is de eerste officiële bevestiging vanuit de studio zelf dat er nog actief aan de game wordt gewerkt.

Een dag eerder maakte de gamestudio op dezelfde pagina bekend dat de originele Beyond Good & Evil vanaf 12 oktober gratis beschikbaar is om de dertigste verjaardag van Ubisoft te vieren.

Beyond Good and Evil 2

Afbeelding die Ubisoft bij Beyond Good & Evil-bericht op Facebook plaatste.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Ik speelde des tijd het spel perongeluk en ook nog eens in het Nederlands.
Man, wat heb me kapot gelachen en genoten. En met plezier uitgespeeld
Ergens in zo'n mijn een puzzel dat je de deur voor dat varken open moet krijgen. Kwam ie binnen met 'Dag mevrouw, wilt u kinderpostzegels?' :D

Enige spel wat ik ooit in het Nederlands heb gespeeld. Geweldig vertaald.
Misschien dit spel maar eens proberen, ik vond SimCity 3 de beste Nederlandse vertaling hebben tot nu toe :)
Je gaat je bescheuren van 't lachen. Helemaal als dat varken gaat schelden etc. Of continu mopperen :-P
Haha... zeker mooi! Doe de 1 - 2 - 3 duw! Die andere hulpgozer (Dubbel H) was geweldig, Jade een mooi personage. Inderdaad goede voice-over, top spel, kijk echt uit naar dit vervolg, hopelijk ook op mijn binnenkort-in-huis-te-halen NX.
Haha dat is precies het regeltje dat ik het best herinner. Als kind heb ik me rot gelachen!
Welkom bij de broertjes Mammagooooo!
Dat vind ik bijv. ook van Uncharted. Ik heb de games wel eens even in het Engels geprobeerd, maar vond het Nederlands al meer dan prima.
Ik had hem ook in het Nederlands en was verbaasd over de 'scheldwoorden'. Hoor je dat varken ineens "Krijg nou toch tieten!" roepen :')
Zelfs als Belg vond ik de Nederlandse variant geweldig. Erg, erg goede voice acting en héél goed uitgedachte vertalingen. Ze hebben toen echt de moeite genomen om er leuke dingen in te steken en het niet gewoon letterlijk om te zetten.

Nog steeds een van mijn favoriete games, ik kan niet wachten op de opvolger!
Ik heb ook die game 'perongeluk' in het Nederlands gespeeld. Maar dat maakte niets uit. Een van de games waar de Nederlandse voice over echt goed geslaagd was.
Hou echt van dit soort spellen.

-beyond good & evil
-Jax & Daxter
-Zelda
-Crash Bandicoot
-Psychonauts
-Super Mario
Games die voor pure adventure & gameplay gaan.
Hoe kun je Rayman vergeten? En Ratchet & Clank? XD
Zucht... Dat horen we inmiddels al... hoeveel jaar? 8 jaar volgens mij. In 2008 zagen we die teaser trailer voorbij komen en 2 jaar daarna die footage. Vervolgens zeiden ze ergens rond 2011 dat ze 'far' in development waren. De jaren erna waren er herhaaldelijk berichten van 'wachten op de next gen consoles' en 'het is in development'. De laatste keer was in 2014.

Volgens mij is dit dus niet de eerste officiële bevestiging dat er 'nog steeds' aan de game wordt gewerkt - eerder de zoveelste. Ik zou het dus eerder de eerste bevestiging van 2016 noemen.

Vind dit dus eerlijk gezegd niet erg verrassend of bemoedigend nieuws, maar 'same old, same old'. Don't get me wrong overigens, ik ben blij om te horen dat ze 'nog steeds' bezig zijn, maar na 8 jaar hetzelfde verhaal zou ik wel eens wat concreters willen horen, omdat ik BG&E echt een fantastisch spel vond. Wat een leuke sfeer en weer eens iets origineels. Ik snapte de slechte ontvangst ook eigenlijk totaal niet, ik heb dit met veel plezier meermaals gespeeld, en kijk al jaren uit naar de opvolger. Vandaar mijn frustratie over deze repetitieve 'het komt ooit een keer' berichten.

@Perkouw hieronder: graag gedaan. Ik volg dit nieuws al jaren op de voet omdat ik me zo verheug op de volgende...vandaar dat ik er al van op de hoogte was :) mooi dat ik jou er nog blij mee heb kunnen maken!

[Reactie gewijzigd door Gilraen op 6 oktober 2016 20:57]

Grappig beide links die je aanhaalt waren voor mij echt geheel onbekend. Dank hiervoor. Als je het zo ziet dan lijkt het eerder inderdaad een reminder om te laten zien dat ze er nog aan werken. Misschien dat ze op de korte termijn wat meer uit de doeken willen doen van de game en op deze manier er al wat ruchtbaarheid aan willen geven. Ach who knows, het blijft speculeren.

Ben in ieder geval heel erg benieuwd naar de nieuwe game. :D
Ben het helemaal met je eens, maar wees blij dat ze weer zijn begonnen. Beter helemaal overnieuw beginnen dan constant een game uit stellen en vervolgens helemaal flut op de markt brengen zoals Duke Nukem Forever, en meer recent The Last Guardian. Voor die laatste hou ik m'n hart vast.
Wow ik herinner me een artikel dat BG&E enorm slecht verkocht. Fijn om te weten dat ik niet de enige was die hem kocht in Nederland. Destijds voor de xbox versie de volle prijs betaald en het was een geweldig spel. Je kon merken dat de makers er hun ziel in hadden gestopt.
Alweer?

nalv: nieuws: Ubisoft kondigt Beyond Good & Evil 2 aan
zoals DeathMaster ook al aangeeft

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 7 oktober 2016 00:23]

Het is (te) lang stil geweest rondom deze game inderdaad. Maar het is nu voor het eerst sinds de aankondiging dat Ubi officieel een bericht de wereld in stuurt met de bevestiging dat er aan de game gewerkt wordt.
Eindelijk eens een officieel bericht. Ik wacht al letterlijk jaren op deze game maar het stond op de rand om een Half Life 3 debakel te worden. Ik hoop dat er volgend jaar wat gameplay of op zn minst een teaser wordt gereleased. Deel 1 blijft gewoon een vrolijke klassieker met goede gameplay en een leuke soundtrack.
Er was meer van deze game bekend dan van HL3, de teaser en het gameplay prototype dat werd getoond hielden mij toch al jaren op het puntje van mijn stoel waarbij ik HL3 al jaren gelden heb afgeschreven.

Ik heb er in elk geval goede hoop op dat in elk geval de sfeer er weer goed in zit als ik de concept art moet beoordelen.

Lijkt er alleen wel op dat ze weer van scratch af aan zijn begonnen en de voorgaande 2 video's geen onderdeel meer zijn van het nieuwe product.
Zou BG&E dan ook gratis worden op Steam? Of alleen via de Ubisoft Store of Uplay?
Volgens mij alleen via Uplay. Momenteel kun je nog The Crew gratis verkrijgen.
Leuk, maar Ubisoft kennende met een lading betaalde DLC..
DLC an sich vind ik nog niet zo'n grote ramp. Maar de manier hoe Ubisoft ze verwerkt... ja dat wel.

Voorbeeld. Bij Fallout 4 heb je ook DLC. Als je geen DLC hebt aangeschaft wordt je in game ook niet lastig gevallen met de DLC.

Kom je bij Assasins Creed Unity, zie je allemaal locked elementen die je moet aanschaffen ipv unlocken zoals vroeger. Bijvoorbeeld bij de ingame tailor shop. Op dat moment zie ik ze meer als micro transacties wat niet thuis hoort in een game waar je al de volledige prijs voor hebt betaald.
Ik vind dat hele DLC niks.. Je koopt een game voor 40/50 euro, maar alles te kunnen spelen, moet je de seasonpass (25 euro) of de losse DLC delen kopen. En dan krijg je er vaak maar 1 uur ofzo voor terug.
Uitzondering is bv The Witcher 3, maar bij de meeste is dat niet zo.
Uitzondering is bv The Witcher 3, maar bij de meeste is dat niet zo.
Met andere woorden, DLC an sich is niet zo'n ramp. De verwerking van hoe sommige (lees, de meeste) uitgevers/ontwikkelaars er mee omgaan wel ;)
Werd tijd dat we eindelijk Beyond Good & Evil 2 krijgen, heeft 13 jaar geduurd :'(

https://nl.wikipedia.org/wiki/Beyond_Good_%26_Evil

Heb met HEEL veel plezier toen Beyond Good & Evil gespeeld, misschien op 12 oktober maar is Beyond Good & Evil weer is gaan spelen, en dan op mijn Mini Media/Console PC met controller :) :P

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 6 oktober 2016 21:57]

Ik heb me goed vermaakt met Unity en me niet gestoord aan DLC-'teasers' die ik in het spel tegenkwam. Kan me voorstellen dat het storend kan zijn dat je het gevoel opgedrongen wordt dat je iets mist. Maar als ik het niet verkeerd onthouden heb was dat bij Fallout NV niet veel anders. Dan kwam je ook op een locatie waar DLC getriggerd werd en dan verscheen de melding dat die content niet voor jou beschikbaar was.
Echt waar? Ik heb New Vegas heel vaak gespeeld (met dlc weliswaar), maar kan mij geen instantie herinneren dat dit het geval was. Alle dlc (op de pre order meuk en gun runner arsenal) speelde zich af op plekken buiten de map, welke door middel van een pip boy popup te voorschijn kwamen. had je de dlc niet, dan zag je het niet.

iig, dat is hoe ik mij het herinner.
Zo werkt het in Skyrim in ieder geval wel. Dawnguard voegt nieuwe gebieden toe, maar daar moet je dan óf via een grot heen (dus wordt er gewoon ergens een grot toegevoegd die er zonder de DLC stomweg niet is), óf het is een nieuw eilandje waar voorheen geen eilandje was. Dragonborn is gewoon een hele nieuwe worldspace, het enige dat op de oude kaart toegevoegd is, is een bootje om daarheen te varen. Geen DLC, geen bootje.

In Assassin's Creed 2 was het overigens wél zo dat je zonder de super-duper-limited-edition of de DLC gewoon stukken spel miste, en ook merkte dat je die miste. De game is verdeeld in "sequences", die opvolgend genummerd zijn. Zonder die extra content sla je tegen het eind van de game ineens botweg twee sequences over (met een lam in-game excuus over datacorruptie) maar met DLC kun je ze wel gewoon spelen.
Vergeet brakke cinematics en verwarrende UI niet
Dat is toch bij alle bedrijven tegenwoordig, daar is Ubisoft geen uitzondering op..
Zo te horen zitten ze nog in een beginfase van het ontwikkelen, die zien we dus pas over 3 jaar. Benieuwd wat die studio dan al die tijd heeft gedaan, had gehoopt dat ze na al die tijd al bijna klaar waren. Moet je ook nog hopen dat Vivende Ubisoft niet overneemt, want dan kan je beyond good and evil 2 ook wel weer meteen vergeten.
Mooi nieuws! ik heb nog geen ervaring met deze serie en waardeer het zeer om het Origineel gratis op de PC te proberen en het daarna hopelijk voor de NX te kopen inclusief deel 2 :*) Special duo pack aub en dank u!

[Reactie gewijzigd door JehannesWeggen op 6 oktober 2016 17:20]

Allebei erg goed nieuws. Toentertijd kon ik het spel niet uitspelen vanwege een bug, dus ik weet al wat ik 12 oktober ga doen.
Het fotograferen alleen al was de moeite waard, en dan nog de geweldige karakters... Ben benieuwd of het zoveel jaar later nog leuk is. Maar ik moet het sowieso een keer uitspelen voordat deeltje twee verschijnt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True