Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Michel Ancel demonstreert engine en gameplay van Beyond Good & Evil 2

Door , 34 reacties, submitter: Deruxian

Ubisoft heeft een lange video online gezet waarin videogameontwerper Michel Ancel de engine en gameplay van Beyond Good & Evil 2 laat zien. De game werd tijdens de E3 formeel aangekondigd, maar toen toonde de uitgever alleen een cgi-trailer.

Ancel laat in de video de omgeving zien en benadrukt de grootte van het spel. Zo toont hij een vierhonderd meter lang ruimteschip, het moederschip, dat boven een stad zweeft. Uitgezoomd blijkt dat een klein deel van een planeet te zijn, die op zijn beurt weer een kleine planeet is naast een grotere planeet in een nog veel groter sterrenstelsel.

Hoewel Ancel in de video uitleg geeft over de engine en gameplay, laat hij nog niet zien hoe de game eruitziet als spelers landen op de planeet. De game werkt met producerele generatie van omgevingen, net als bijvoorbeeld No Man's Sky.

De ontwikkelaar benadrukt dat de beelden afkomstig zijn uit een work in progress-versie. Over de gameplay vertelt hij dat spelers foto's kunnen maken van dingen die zij in de wereld zien, zoals slavernij, en dat bij missies als bewijs kunnen overhandigen aan npc's of andere spelers.

Tijdens de E3 begin juni toonde Ubisoft een cgi-trailer van Beyond Good & Evil 2. De langverwachte game speelt zich af in een tijdsperiode voor die van de eerste game en de personages uit het eerste deel komen dan ook niet terug in het nieuwe spel. De game speelt zich af in System 3, een sterrenstelsel dat bevolkt wordt door mensen, maar ook door hybride wezens die door megacorporaties geschapen zijn om als slaven te dienen op ruimtekolonies. Er is nog geen releasedatum voor de game bekendgemaakt.

De eerste Beyond Good & Evil-game verscheen in 2003. Michel Ancel was oorspronkelijk van plan om een trilogie van het spel te maken, maar door het beperkte succes van de game leek daar lang niets van terecht te komen. In 2011 verscheen er wel een remake voor de PlayStation 3 en Xbox 360. Eind vorig jaar bevestigde Ubisoft dat er daadwerkelijk een opvolger zal komen.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

23-06-2017 • 10:09

34 Linkedin Google+

Submitter: Deruxian

Reacties (34)

Wijzig sortering
De game werkt met producerele generatie van omgevingen, net als bijvoorbeeld No Man's Sky.
Tja... heel veel content is leuk maar heel veel content waarbij het maar afwachten is hoe boeiend het word is een tweede.

Persoonlijk zie ik liever een goed ontworpen wereld zoals in The Witcher 3 of GTA5 waarin bijna overal wel wat te doen/vinden is dan een hele grote misschien niet zo boeiende wereld.
Wut? Voor witcher 3 gaat dat zeker op, maar GTA5 heb ik nooit zo ervaren. Veel meer lineair met nauwelijks iets te doen. De story is goed, voor de rest heb ik alle content gemist/niet gevonden.
Dat is de singleplayer, maar kijk eens naar hoe groot en uitgebreid de wereld is. Speel ook eens online, dan kom je vaak stukken van de wereld tegen die je nog niet eerder gezien had.
Dat gevoel had ik ook bij GTA 5. Maar nu nog steeds blijf ik nieuwe dingen ontdekken, ook gescripte onderdelen.
Laat men maar flink oefenen met procedureel gegenereerde inhoud, des te beter wordt het. Wat mij betreft mag daar best een wapenwedloop tussen developers in ontstaan zoals dat decennia lang met graphics gebeurde.
Als men het meer doet, kan dat alleen maar de kwaliteit ten goede komen.
graphics zijn allang niet meer "de bepalende factor" in games. Maar ja, misschien heb je gelijk. Je zou in de toekomst geavanceerde AI kunnen inzetten om content te generen met bepaalde intresses(zeg maar bijvoorbeeld je houdt van combat, dan krijg veel combat content.
Dat niet alleen, als ze algoritmes zo kunnen maken en aanpassen dat daarmee veranderingen in de wereld onthouden worden, krijg je veel meer mogelijkheden voor 'persistent' omgevingen omdat het veel minder data kost in zowel transport als opslag, wat games qua interactiviteit naar een hoger plan tilt.
Wat dan met de trailer van 9 jaar geleden?
https://www.youtube.com/watch?v=vkCXE1l5MVI

Dat zou toch de opvolger worden toen? Hebben ze het geheel weer over de kop gegooid o.i.d.?
Yep wellicht komt het na deel 2, maar dat wordt weer jaren wachten.
De vorige was een paar keer gecanceled.
Anyhow deel 2 ziet er goed uit, deze ga ik zeker halen.
Dit is deel 0 ;-) Prequel game.
Inderdaad. Deel 1 had een open eind en zou in deel 2 verder opgepakt worden. Zo zag de trailer en toen wel uit.
Wat dan met de trailer van 9 jaar geleden?
https://www.youtube.com/watch?v=vkCXE1l5MVI

Dat zou toch de opvolger worden toen? Hebben ze het geheel weer over de kop gegooid o.i.d.?
Volgens mij is ie al 3x gecancelled in de tussentijd.
Zoals tijdens de E3 al bekend gemaakt werd is dit een prequel. Misschien dat er nog een opvolger komt als deze het goed doet en dat die dan verder gaat waar deel 1 eindigde.

Ze zullen vast een goede reden gehad hebben om dit een prequel te maken, en het feit dat het jaren in development hell zat zal er ook wel debet aan zijn geweest. Misschien werkte het niet in een sequel vorm.
Ik sluit niet uit dat iets vergelijkbaars erin zit. Of nog toffer, misschien maken ze tijdreizen wel mogelijk en komt het er alsnog in.
Mijn voorkeur gaat zelf naar een aantal planeten die handgemaakt zijn, gooi er later maar DLC bij als het nodig is voor nog wat extra planeten met content, verhaal, wapens etc maar random generation is helaas alleen een beetje goed te doen met simpele doelen en niet echt met dit.
een mix van procedural met handcrafted elements kan ook prima
Het idee achter procedurele generatie van de wereld is op zich wel goed. Het houd de game boeiend en replayable, althans, als het goed gedaan wordt. No Mans Sky had ook prachtig potentieel, maar komt toch niet echt uit de verf.

Ik ben er van overtuigd dat het zeker wel kan en ook de toekomst zal zijn voor veel games. Maar moet ook toegeven dat ik het nog amper echt goed toegepast heb gezien ...
Heeft iemand de Youtube versie van deze video? De Tweakers versie werkt weer voor geen meter hier.
Hij deed het bij mij met Chrome, Safari was een no-go.
Ik begrijp dat de makers enthousiast zijn dat ze dit eindelijk met de fans kunnen delen, maar wat mij betreft is dit echt een geval van 'too soon'.

Ze gaven op de e3 al aan hoe vroeg ze in het ontwikkeltraject zitten. Het zal nog jaren duren voordat deze game in de schappen ligt.
Daar ben ik ook een beetje 'bang' voor ja. Stel, het duurt nog 2 a 3 jaar en ze blijven dit soort teasers posten, dan vraag ik me af of men nog wel interesse heeft in de game tegen de tijd dat ie uitkomt of dat de meeste al wel genoeg gezien hebben. Je kan de hype van nu niet 2 of 3 jaar vasthouden/opbouwen lijkt mij.
Optimalisatie ziet er in iedergeval al goed uit. Hopelijk houdt dat ook stand.
Ziet er gaaf uit, hopelijk kunnen ze ook echt opleven tegen de verwachtingen. Dan weet ik zeker dat ik deze game bij launch ga oppikken.
Wat een vette engine! Altijd maar de vraag of dat ze zo een grote wereld interessant kunnen houden maar de mogelijkheden die hij liet zien waren wel erg gaaf. Vooral het ontwerp van de stad zag er erg mooi uit.

Ben benieuwd of dit pc of console betrof. Het zag er wel uit als 4k kwa rendering in elk geval.
Ik ben nog steeds van mening dat dit OF niet de naam Beyond Good & Evil moet dragen OF niet het nummer 2 (gezien het om een prequel gaat).

Verder ziet het er wel heel tof uit en zijn de animaties van het aap-karakter echt al heel erg tof!
Of het moet "Beyond Good and Prequel" gaan heten
Ben benieuwd waar deze demo op liep

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*