Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands krijgt dit jaar vier grote updates

Ubisoft heeft bekendgemaakt dat Ghost Recon Wildlands dit jaar vier updates met nieuwe inhoud krijgt. De eerste komt uit op 10 april en voegt onder andere een nieuwe pvp-spelmodus en nieuwe pvp-klasse toe.

De updates vallen onder de noemer Year 2 en krijgen de naam Special Operations. Vanaf 10 april is Special Operation I beschikbaar voor de pc- en consoleversies van de game. In deze eerste update zit de nieuwe pvp-spelmodus Sabotage, samen met vijf speelvelden voor deze modus. Bij Sabotage moet het aanvallende team een doel veroveren en een bepaalde tijd vast zien te houden, het andere team moet dat voorkomen.

Verder maakt de update het mogelijk om in de pve-modus het uiterlijk van teamgenoten aan te passen. Dat is een feature waar de community om gevraagd heeft, aldus Ubisoft. Ook voegt de eerste update een nieuwe pve-missie en een nieuwe pvp-klasse toe, later maakt de uitgever daarover meer bekend.

De vier Year 2-updates die dit jaar verschijnen zijn gratis te downloaden, maar er komt ook een betaalde Year 2 Pass, die spelers een week eerder toegang geeft tot nieuwe klassen en exclusieve items bevat voor het aanpassen van het uiterlijk. Ook krijgen kopers acht Battle Crates. Deze seasonpass kost dertig dollar, een europrijs is nog niet bekendgemaakt.

Details over de andere drie Special Operation-updates geeft Ubisoft nog niet. Ghost Recon Wildlands kwam iets meer dan een jaar geleden uit. Volgens Ubisoft is de game meer dan tien miljoen keer verkocht.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

03-04-2018 • 19:55

62 Linkedin Google+

Reacties (62)

Wijzig sortering
Dan denk je een season pass te hebben, introduceren ze "season pass year 2"... :(

@ reacties:
Ik snap inderdaad dat de updates gratis zijn, maar is het hele idee van een season pass niet dat je vooraf de kosten voor DLC betaald?

[Reactie gewijzigd door e.dewaal op 3 april 2018 20:26]

De betaalde Year 2 pass geeft alleen eerder toegang. Alle nieuwe delen dit jaar zijn gratis voor iedereen die het spel heeft, zelfs geen season pass voor nodig.
Als je iets gaat zeggen, lees dan eerst de tekst even.

De vier Year 2-updates die dit jaar verschijnen zijn gratis te downloaden, maar er komt ook een betaalde Year 2 Pass, die spelers een week eerder toegang geeft tot nieuwe klassen en exclusieve items bevat voor het aanpassen van het uiterlijk. Ook krijgen kopers acht Battle Crates. Deze seasonpass kost dertig dollar, een europrijs is nog niet bekendgemaakt.

Mijn reactie was trouwens op e.dewaal ipv InflatableMouse.

[Reactie gewijzigd door Ienni1983 op 4 april 2018 10:42]

En dat is net het probleem.

Mensen die vorig jaar al de season pass gekocht hebben, moeten vandaag opeens opnieuw een season pass kopen...
De vier Year 2-updates die dit jaar verschijnen zijn GRATIS te downloaden.

Duidelijker kan het niet gezegd worden.

Je krijgt alleen eerder toegang tot nieuwe klassen, cosmetic items en 8 battle crates.
Het is 100% irrelevant dat die vier updates nu gratis te downloaden zijn of niet.
Je hebt vorig betaald voor de season pass. Nu komt er een nieuwe season pass om enkel die 4 updates vroeger te krijgen.
Waarom geven ze de kopers van de Y1 season pass ook geen vroege toegang? Ze hebben ook al betaald voor een Season pass.
Het is helemaal niet irrelevant dat ze gratis te downloaden zijn.

En de season pass is er niet om de 4 updates vroeger te krijgen.
Dat wordt nergens vermeld.

De betaalde Year 2 Pass, geeft spelers een week eerder toegang geeft tot nieuwe klassen en exclusieve items bevat voor het aanpassen van het uiterlijk. Ook krijgen kopers acht Battle Crates.

Niet in de tekst, of in het filmpje is er gezegd dat de updates eerder verschijnen met de year 2 pass
De year 2 pass is alleen voor de klassen, de cosmetics en 8 battle crates.
Dan wordt je dus alsnog genaait. Als je dus het nieuwe season pass niet koopt dan wordt er content achter gehouden tot een latere datum. Tenzij je een 'beta' versie van de updates krijgt die echt nog niet af zijn, dan is het wel weer te verantwoorden.
You can't please everybody all the time. Ik vind het netjes dat er nog gratis content beschikbaar komt, had ik zelf niet verwacht. Als je eerder toegang wilt moet je ervoor betalen.
de 4 updates zijn free
En met de Year 2 Pass krijg je eerder toegang tot hetgeen een van die vier updates geeft. ;)
De vier Year 2-updates die dit jaar verschijnen zijn gratis te downloaden
Is meestal het geval, daarom heet het ook een 'Season pass' en het seizoen duurt dan een jaar.
Noem es drie recente spellen met een season pass, die ook een 2de season pass hebben uitgebracht?

Ik ken er geen enkele, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn.

[Reactie gewijzigd door InflatableMouse op 3 april 2018 20:06]

ik ken er 1, die is ook van Ubi; Rainbow Six: Siege
Klopt niet, zelf 3 inmiddels! haha
3 games maakt het ook nog niet "meestal" natuurlijk. ;)
Inderdaad, het is totaal idioot.
Inderdaad, ze hadden beter de ontwikkeling van Rainbow six siege na een jaar kunnen stoppen, en dan Rainbow six siege 2 plus season pass kunnen uitbrengen. En een jaar later Rainbow six siege 3 plus season pass. Stuk goedkoper dan 3x een year pass!

Oh wacht...
Of gewoon het spel blijven ondersteunen zonder voor elke kleinigheid mensen om meer geld te vragen zoals altijd al normaal was? Mensen die al een Season Pass gekocht hebben, hebben hun entree al betaald. Season Passes waren al een "noodzakelijk kwaad" maar het wordt bij Ubisoft elke keer erger.
Voor de kleinigheden wordt helemaal geen geld gevraagd. En zou jij als je een commercieel bedrijf had de komende tien jaar gratis grote uitbreidingen weg blijven geven terwijl je daar dan dik verlies op maakt?
Rainbow Six Siege wordt nog steeds prima verkocht, als ze op de verkoop van het spel en 1 Season Pass niet genoeg geld kunnen verdienen doen ze echt iets fout. Het verschil is dat ze niet tevreden zijn met "ontzettend veel geld" maar gewoon "letterlijk AL het geld" willen verdienen. Winst maximalisatie.

Dit is een van de redenen waarom ik niets meer van Ubisoft koop, tenzij het extreem afgeprijsd is met alle DLC erbij (maar daar moet je soms even op wachten).

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 4 april 2018 10:34]

Ik weet niet of je het beseft, maar de plannen zijn om r6s gewoon tien jaar te laten bestaan, met in totaal meer dan 100 operators. Jij denkt serieus dat het rendabel is om dat blijven doen zonder geld te vragen voor dlc?

Daarnaast, liep je ook te klagen over world of warcraft van blizzard? Die deden en doen exact hetzelfde. Of Dota van Valve, koop je ook niets meer van hen? Of meet je met twee maten?
Het soort content en de hoeveelheid die je krijgt vind ik niet helemaal vergelijkbaar. Een WoW expansion is even duur als een season pass van RSS terwijl je er veel meer content voor terugkrijgt, ze zijn ook om de 2 jaar. Ook krijg je de voorgaande expansions gratis bij het basisspel.
Tja, het is inderdaad niet vergelijkbaar. Alle content in R6S is gratis vrij te spelen, je hoeft er geen euro in te steken als je niet wil. Blizzard is wat dat betreft een stuk minder klantvriendelijk, je zult altijd moeten betalen voor de nieuwste content. Misschien toch maar afstappen van Blizzard?
Dat is dan 1. Hij zegt "meestal", dat was mijn punt ;-).
Fortnite, ik heb nou al 3 keer een 10-tje betaald. voor wat hun noemen een season pass
Payday 2. Je denkt een Game Of The Year editie te kopen maar dan ontbreken er nog DLC's die maandelijks vrijgegeven worden. Na de GOTY editie kwam de Definitive version als ik het goed heb. Als je alle gemiste DLC's vanaf GOTY editie wilde hebben moest je nog eens 35 euro bijbetalen.

Borderlands 2 GOTY bevat ook niet alle DLC's.

Vroeger was GOTY meestal de laatste versie van een spel. Maar tegenwoordig zijn de grenzen daarin verlegd. Meer uitmelken van concept en klanten.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 3 april 2018 22:11]

Met de edities van PayDay 2 die gaande tijd uitgebracht zijn hebben ze alleen maar makkelijker gemaakt en steeds meer DLC toegevoegd. De base-game is dus steeds meer content gaan bevatten. Wees blij, ik heb veel DLC op full price betaald destijds. ;)

Om over de heisa die was ontstaan bij The Comepletly Overkill pack met de masks maar niet te vergeten, hahaha! ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 3 april 2018 22:54]

Dit soort onzin hebben ze ook bij Halo Wars 2 gedaan. Season Pass, maar de laatste DLC moet je kopen.
Het fenomeen 'Season Pass' is helemaal niet voorbehouden aan games maar kom je overal tegen. Denk bijvoorbeeld aan sport of TV. Maar ook andere clubs of evenementen. Meestal is een Season dan een jaar.

[Reactie gewijzigd door NBK op 4 april 2018 00:08]

Dota 2. Bestaat al even, maar die doen het al jaren zo.

Guild Wars 2 heeft ook verkapte Season Passes met Living World content. En zo zijn er nog wel een paar te bedenken...
Rainbow Six Siege heeft zelfs een Year 3 season pass
Bij The Division heb ik vanaf moment dat ik ging spelen een season pass en nu bijna 2 jaar later nog nooit iets erbij hoeven kopen. Sterker nog, laatste patch bracht nog meer content welke voor iedereen gratis is.
Dat was het jaren geleden. Tegenwoordig koop je vaak een vooraf vastgestelde hoeveelheid DLC, de rest is weer gewoon betaald (of gratis, zoals in dit geval).
Vraag me af of dit zonder SP/Coop content nog populair gaat worden. Op zich vond ik PvP leuk om te doen maar er is werkelijk niemand die het speelt...
Dikke pluim voor de lange support. Is natuurlijk gedaan om de overgang te maken naar The Division 2. Heb me er in elk geval erg mee vermaakt en zal het weer oppikken met deze nieuwe updates!
Heeft niet zozeer met The Division 2 te maken. Rainbow Six: Siege en The Division krijgen ook nog steeds updates. :)
Heb met pijn en moeite de campaign af moeten maken met mn vrienden, wat duurde dat lang. Hoe blijven mensen dit interresant vinden? Het was een leuk maar te lang spel, oud concept en geen innovatieve gameplay mechanics.

Is er echt iemand die dit nog graag & vaak speelt? Waar blijf je het voor spelen dan? Just curious.
Sommige mensen vinden iets wat vertrouwd aanvoelt juist comfortabel. Voorbeeld: PayDay The Heist heeft maar 9 levels. Het spel wordt dit jaar 7 jaar oud en is bijna stervende. Ik zie geregeld dat er 40+ heisters het nog maar spelen. Ik blijf juist PDTH een geweldig spel vinden ondanks dat ik het spel al binnenste buiten ken en 4600 uur speeltijd erop heb zitten. Zeker als je goede medeheisters hebt blijft het leuk.

Wanneer ik Player Unknown BattleGrounds speel merk ik dat het voor mij een verdomd moeilijk spel is omdat daar de tegenspelers geen scripted bots zijn waarvan je de A.I kunt voorspellen.

Ik heb heel veel nieuwe of andere goede spellen maar ik wil niet altijd iets nieuws leren. Tevens heb ik een vrienden club in PDTH afgelopen jaren opgebouwd en dan is overstappen naar ander spel minder snel gemaakt ( voor mij dan).

[Reactie gewijzigd door aliberto op 3 april 2018 22:28]

en de PVE versie van Fortnite dan?

denk dat je die wel leuk gaat vinden ;)
Dus omdat jij op een spel uitgekeken bent, moet de rest van de wereld dat ook vinden?

Kennelijk is de userbase nog groot genoeg, anders is het voor hen de investering niet waard.

Meestal krijgen studio's kritiek omdat ze support voor games te snel stoppen. Gaan ze een keer langer dan een jaar door, is het nog niet goed?
Ik vroeg me af hoe mensen dit nog zo lang interessant kunnen vinden, nergens keur ik het af of geef ik kritiek op Ubisoft over hun beleid.

Voor mij was het op een gegeven moment droog brood, maar schijnbaar zijn er mensen die nog steeds in de rij bij deze bakker staan.

Mijn vraag was dan ook, waarom? :+
Ik speel het nog steeds.. Heb ook nog steeds de campaign niet uitgespeeld! In de week een x aantal uurtjes de tijd om te gamen en dan is het heerlijk om samen met een maatje paar uurtjes rustig door de map heen te zwerven..
En dat zo nu en dan afwisselen met Rocket League & PUBG.
Er is een best actieve reddit, speel het spel zo nu en dan! PvP is erg leuk, laatst een Predator modus, SP is erg leuk om te herspelen als je je eigen regels toepast (geen 3d spotting, alles stealthy, geen drones gebruiken, geen kills maken, etc.)

Extra, ik vind het erg goed dat Ubisoft zijn games tegenwoordig meerdere jaren support geeft (Division, Siege, Wildlands, Far Cry (waarschijnlijk))

[Reactie gewijzigd door SamStar op 3 april 2018 21:13]

Wel zuur, ik heb de season pass. Heb die toen met de gedachte aangeschaft dat ik niets meer hoef te kopen verder. Komen ze ineens met een tweede season pass :(
Jij verwacht dat je van een game die jarenlang van updates en uitbreidingen voorzien blijft worden, je maar n keer geld hoeft uit te geven aan DLC? En wat vind je dan van het alternatief: ontwikkeling stopt na een jaar, en dan brengen ze gewoon een nieuw deel uit van het spel. Daar moet je dan toch ook weer gewoon voor betalen? Beetje naef hoor.
Ik kom uit het tijdperk Delta Force / Medal of Honor / Command & Conquer. Het concept season pass is volledig nieuw voor mij. Natuurlijk zit het hem al in de naam, maar vroeger betaalde je eenmalig een bedrag voor een game en kreeg je door de tijd heen een aantal updates zonder kosten. Kennelijk is het nu gewoon geworden dat je blijvend moet betalen voor de updates. Ik dacht dat de season pass een middel was om de blijvende kosten te beperken tot extra eenmalige kosten. Van wat ik heb kunnen zien werkt dat bij veel games wel zo.
Vroeger had je gewoon add-ons hoor. Daar moest je ook voor betalen. Twintig jaar geleden ook al.

En bij veel games is een season pass inderdaad eenmalig, maar zoals ik reeds zei, zijn dat games die op een gegeven moment stoppen met de ontwikkeling. En dan kun je gewoon betalen voor deel twee, dus in je portemonnee maakt het niet uit. Of betalen voor season pass 2, of betalen voor deel 2.
Dat is dan wel een beetje je eigen schuld.. er zijn al giga veel spellen waarvan de season pass niet alle DLC dekt. Dat is al lang en breed normaal gebruik.
Maar je hoeft de season 2 pass niet te kopen.

Er staat nergens dat je verplicht bent om de updates te kopen, aangezien ze gratis zijn.
Nu nog matchmaking fixen😁.
Blijft een TOP game! gratis updates, 1x wat voor betaald, kunnen andere games met hun uitmelk principe nog wat van leren.

Als er namelijk een verse Ghost recon komt koopt iedereen die meteen! omdat de kopers en een goeie game krijgen, en goede updates en ze hebben een hoge gunfactor.
Toevallig speel ik de laatste week weer Wildlands, vind het nog steeds een hele goede game.
Ik kan er alleen nog steeds niet over uit dat als je de explosive drone gebruikt om wat op te blazen in een basis/kamp en je zelf een aardig stukje er buiten ligt dat alle npcs precies weten waar je ligt...
Dat breekt het realisme wel een beetje voor mij waardoor ik de game weer snel weg leg.
of dat je in een struikje verstopt ligt en er een groepje van 10 enemies om je heen staan en over je heen lopen maar dat ze je alsnog niet zien. maar toevallig staan ze wel allemaal op diezelfde vierkante meter haha