Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nieuwe Ghost Recon-game heet Breakpoint

De nieuwe game in de Ghost Recon-serie die Ubisoft donderdagavond aankondigt, heet Breakpoint. Dat blijkt uit een afbeelding van de collector's edition, die kortstondig online verscheen.

Naast de naam zijn er nog geen concrete details bekend over het nieuwe deel in de Ghost Recon-serie. De afbeelding toont wel een beeldje dat kopers van de collector's edition krijgen en dat is een personage gehuld in een gewaad en een masker. Het gaat specifiek om de Wolves-editie van de game, wat aan lijkt te geven dat de dit een factie is binnen het spel.

Een Reddit-gebruiker vond de afbeelding op een Duitse Ubisoft-server. Het plaatje stond tijdelijk online. Ubisoft maakte eerder deze week bekend dat het donderdagavond een nieuwe Ghost Recon-game zal aankondigen. Dat gebeurt om 20:30 uur Nederlandse tijd.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint wordt de opvolger van Ghost Recon Wildlands, een game die begin 2017 verscheen en waarbij samenspelen in coop een belangrijk onderdeel was.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

08-05-2019 • 20:24

67 Linkedin Google+

Reacties (67)

Wijzig sortering
Ik zie liever een Ghost Recon 1 achtige game, waarbij je meerdere teams via een GPS map kunt leiden. Het was een pittige game en de spanning lag hoog. Het draaide veel om tactiek en timing.
1 schot en je was meteen dood. Je moest daarbij echt goed bedenken wat je volgende stap zou zijn.

Die eerste serie was vrij goed en pittig. Misschien komt zoiets nog wel een keer terug.
Mja, dat was ook de charme. Dat is waarom mensen b.v. ook Insurgency spelen.

1 hit met 308 binnen honderd meter en je bent er ook gewoon echt uit, permanent of voor die dag. En de paar hits in kleiner kaliber en het is ook over.

Er zijn natuurlijk genoeg andere manieren om het alsnog niet té moeilijk te maken, maar 6 hits "tanken" en gewoon nog 23 uur door spelen zoals in Wildlands is wel even wat heel anders.

Niet dat arcade games geen plaats hebben, maar na Wildlands zou een realistische tactical game zoals de eerdere Ghost Recons wel leuk zijn naar mijn mening. Prima als ze high tech gaan en een fantasie setting kiezen verder hoor, het hoeft ook weer niet volledig milsim te zijn...

Maar goed, het beeldje verklapt eigenlijk de gekozen richting wel al. Wat is dat uberhaubt, een >1,20m lang 5.56 geweer...? 8)7

[Reactie gewijzigd door djunicron op 8 mei 2019 20:50]

Een AR-15 met lange loop zo te zien
Het lijkt een beetje op een mk12 SPR met wat extra toeters en bellen

man ik speel denk ik echt te veel Arma:)
Ha! Dat kan niet haha
Ja, en een MK12 SPR is een AR-15 lower en upper met een lange loop (en wat extra toeters en bellen).
Mja, heb maar geen reactie geplaatst met waar het op lijkt, maar ehh, dat is het punt, het lijkt eigenlijk nergens op...

Ik zie een Scar H stock (cheek-rest over de hele lengte), een upper die lijkt op de CZ Bren 805 A2, met daarop een handguard die lijkt op een G28 / M110A1, maar dan verkeerd om geplaatst, en niet 18" lang maar 24" ofzo... Ik bedoel, ziet eruit alsof het meer dan 1,40m lang is...

http://intanow.com/post/6ztceIGB4BS

Hier de langste uitvoering (bij mijn weten) battlerifle van de afgelopen jaren, in .308, bij een dude van iets onder de 1,80. En deze 22,25" loop hebbende DMR is hier volledig uitgeklapt, terwijl de Scar stock helemaal op z'n kortst is bij dit beeldje.

Zonder grappen, voorbij 20" zou 556 met normale lading zo'n beetje alweer gaan remmen in een barrel gok ik zo. No way dat de expansie genoeg is voor zo'n giga loop.

Maar goed, dwaze discussie, die ik eigenlijk liever niet had gevoerd, geeft maar weer aan; dit wordt arcade spul.
Als je “Tier One” speelt is het praktisch na 2 hits ook over en uit ;-)

Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt en dat is wel hetgeen wat deze game laat aanslaan bij de “massa”.

Siege heeft ook een ineens heel andere core play dan zijn voorgangers, verandering kan ook goed zijn :) we zullen de aankondiging even af moeten wachten.
Het enige wat er veranderde is, meer gezondheid, nauwkeuriger en meer schade. Dat was het enige wat er veranderde aan de AI op een hogere moeilijkheidsgraad.

Dit is pure laksheid van een ontwikkelaar. Als ik een hogere moeilijkheidsgraad speel, verwacht ik slimmere AI. Dat ze cover zoeken, van cover naar cover rennen, ze proberen de speler te flanken, ect. Maar nee, ze hebben de AI gewoon wat meer health gegeven, nauwkeuriger en doen meer schade. Laksheid van de ontwikkelaar.

Wildlands voelt dan ook aan als een repetitieve game, met oer domme AI.

Rainbow Six Siege hadden ze gewoon Siege moeten noemen zonder Rainbow Six. Begrijp me niet verkeerd, het is voor mij de beste game die Ubisoft heeft gelanceerd in de laatste jaren, maar het heeft niks met Rainbow Six te maken. Wat mij vooral aan deze game stoort, zijn de personages. Zowel de aanvallende partij als verdedigende partij zijn de zelfde facties.

Bij de intro en outro van Article 5 had ik iets van, fuck yeah dat is het Rainbow six gevoel wat ik van vroeger kende. Maar helaas bleef het daarbij.

Helaas bleef het hierbij.
https://youtu.be/k8esTYYmqCo

Rainbow Six is een geheime anti terroristen eenheid en niemand weet precies wie ze zijn. Alleen de beste van de beste werden met de hand uitgekozen. Dit gevoel had ik niet bij Siege.

Als je diverse boeken van Tom Clancy hebt gelezen, dan stoor je helaas aan dit soort dingen. Verder ben ik een tactische Shooter fanaat en heb jaren de oude ghost Recon, de oude Rainbow six en nog veel meer gespeeld.

Kijken hoe ready or not gaat doen, de spirtuele opvolger van SWAT. Dat is nou iets waar ik naar uit kijk.

Ready or not
https://youtu.be/0PH_f3zo5_A

[Reactie gewijzigd door Toonen1988 op 9 mei 2019 09:40]

In Siege zijn het in principe ook trainingsmissies die je eigenlijk speelt. Dat is de reden dat het dezelfde factie is. Het zijn geen "echte" missies.

Ze zijn echter wel wat CGI trailers aan het maken om er meer een verhaal omheen te bouwen.
https://youtu.be/C61bhu8eI3o
Daarom noem ik het al Siege

Helaas voor de franchise was Siege wel de game die ze nodig hadden om “Alive” en in de game te blijven. Is het gerechtigheid dat Patriots daarom om zeep is geholpen en de titel Rainbow Six te gijzelen naar iets wat Siege doet?

Idee achter Siege was zeker om meer een Rainbow Six sausje te geven alleen was er geen tijd voor in de zin van er moest geld in het laatje komen en dan kiest men voor de massa i.p.v. de trouwe fans van t genre die misschien niet meer eens je game gaan spelen. Zakelijk een goed besluit maar ik zou idd Ready Or Not (al is dat meer een SWAT game met daar geloof ik zelfs ex devs van) dan RB6 - en ik hoop echt dat Red Storm en Ubisoft eens daar een mooi werkje van gaan maken want het talent zit er denk ik wel - nu alleen nog de juiste aandeelhouders... gok ik?
Dat was niet uniek voor Ghost Recon, beide multiplayer IPs van Red Storm Entertainment (Rainbow Six en Ghost Recon) stonden bekend om hun hyperrealisme.

Was een mooie tijd. Zelf een servertje opzetten en na driekwart van het vijandelijke team weggesniped te hebben in R6 (want headshot was idd onmiddelijke permadeath) erachter komen door de trashtalk in de chat dat het hele vijandelijke team net zoals dat van jou bestond uit kaaskoppen. Good times :)
ik wil dat ook graag maar dat zal wel weer niet mainstream genoeg zijn waardoor het niet goed voor de sales zou zijn. Just a thought if I was Ubisoft.
Helemaal grijs gespeeld! Alle uitbreidingen er bij.
Wat een toffe game.
Kende op gegeven moment zo'n beetje alles uit m'n hoofd en heb veel multiplayer gespeeld. SA80, ftw, wat een wapen.
Altijd gehoopt dat er zo'n type game weer terug zou komen, maar dan met de graphics van "nu".
Dit is nooit gebeurt en vind ik nog steeds jammer.
Dat zijn memberberries, als je het nu speelt is het drie keer ruk.
Niet echt, ik kan me er nu nog mee vermaken ;) het zou mooi zijn als ze Ghost Recon 1 uitbrengen met Wild Lands graphics of op zijn minst met hogere resoluties en 16:9 beeldverhouding.
Zeer benieuwd naar. Ghost Recon Wildlands vond ik geweldig!
Ik ben het vorige week weer gaan spelen, het beste vind ik dat het zowel coop als singleplayer goed speelt.
ik dacht erover om wildlands te kopen maar het leek me dat er veel herhaling in zat? Of valt dat mee? Ik houd niet van online met anderen spelen ik heb net division 2 gespeeld als SP.
Ik heb het ook SP gespeeld, oprecht een van de beste spellen die ik heb gespeeld dus zeker een aanrader.
Goed om te weten, ik ga hem eens kopen. Ben ook zeer te spreken over division 2
Jammer dat het nu een beetje laat is maar er was afgelopen weekend nog een free weekend voor Wildlands en het was niet de eerste. Ik heb het twee weekendjes gespeeld en zou het niet erg vinden om nog wat meer te spelen (ik heb wel co-op gedaan).
Hij is nog wel maar 15 euro in de store, dat is wel te doen
Vraagje: moet je met een AI team spelen of kun je ook in je eentje op eropaf gaan, of bijv met 1 team lid?
Je speelt standaard met je team, maar je kunt wel leden van een team ergens op afsturen. Dus bijv. als je alleen er op af wil, zeg je dat je AI team ergens moet blijven wachten.
// offtopic // vind je de EndGame van TD2 wel te doen als je solo speelt? - True soms is alleen spelen beter dan Online met randoms maar als je dit met vrienden/mede gamers speelt dan is het prima te doen :)
Ik ben op level 30 en moet nog Roosevelt island vrijmaken. Daarna zal het wel niet meer lukken...
Inderdaad wel veel herhaling en vrij domme AI. Vond het weinig eer doen aan eerdere ghost recon games. Leuk voor een tientje ofzo.
Dat vond ik nou ook, ik speel coop altijd samen met mijn jongere broer maar wij waren deze game al snel zat.
Wildlands en dus ook de volgende in de serie heeft verwoestbare gebouwen, Gore en een betere AI nodig. Heb me er redelijk mee vermaakt, maar niet uitgespeeld, aan het einde werd het herhaling en begon het als werken aan te voelen.

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 9 mei 2019 07:33]

SP mode met een AI team is te makkelijk. De vijand ziet de AI team niet tot ze in combat zijn. Je kan je AI team alles laten afmaken, je hoeft alleen de vijand te taggen.(100% 1 shot 1 kill) coop met vrienden is top maar er zijn ook heel veel die gewoon binnen rennen en boom boom mission failed.
In SP vond ik de herhaling na een tijdje wel toeslaan, ongeveer halverwege en met iets van 40 uur ofzo op de klok. Maar dat vond ik geen probleem, heb er voldoende mooie momenten uitgehaald in een prachtige gamewereld. Misschien dat ik ooit de overige helft aan missies ook nog eens verder ga spelen. Coop is ook wel erg vet, ook best wel een tijd gedaan, dat geeft wel wat meer variatie qua approach en hoe je dingen kunt aanpakken en afstemmen als team. Maar in SP ook prima vermakelijk.
Precies, ik maak zelden een game af, want ben er na 30 of 40 uur totaal op uitgekeken. Er zitten er wel wat tussen die ik uitgespeeld heb, misschien 1 op de 4. Maar dat geeft niks. Gewoon vermaak. Er zijn er ook een paar die ik wel 3 of 4 keer heb gespeeld, en die anderen helemaal niks vinden. Zolang ik lekker langzaam kan spelen en snipen vind ik het prima. Grappig hoe persoonlijk de ervaring is.

[Reactie gewijzigd door tw_gotcha op 9 mei 2019 12:50]

Hoop dat dit de wederopstanding van Ubisoft wordt... Maar ga skeptisch wachten. Heb mezelf te vaak genaaid met preorders op titels van hun...
Preorderen moet je gewoonweg niet meer doen
Je kunt beter wachten met Ubisoft games te preorderen totdat Ubisoft van de beurs is gehaald :)
Pre-orderen zorgt voor luie developers. Waarom zou je überhaupt je zuurverdiende geld geven voor een product dat nog niet af is en waarvan de kwaliteit niet vast staat. Grenst aan waanzin in mijn beleving.
Zo te zien aan dat beeldje wordt het weer een over the top Ghost Recon, teveel poes pas voor mijn smaak. Ik kijk uit naar een nieuwe GRAW..
Uitkijken, daar zal het dan bij blijven vrees ik. Zoals de Duitsers zeggen: "das war einmahl'.
Oeh nice! Ik vond Wildlands erg leuk dus ben benieuwd naar dit deel
Ergens is het jammer dat games tegenwoordig compleet veranderd worden als ze populair beginnen te worden. Alles om nóg meer mensen aan te spreken en te voldoen aan de eisen van de massa. Als Ubisoft ballen heeft komt het met een waardig vervolg op Rainbow Six 3 of Ghost Recon 1/2. Een eigen team samenstellen, je missie vooraf plannen met meerdere teams in het achterhoofd en vervolgens uitvoeren met een hoge realisme-factor in de gameplay. Nou heeft Ghost Recon me nooit zo getrokken maar Rainbow Six 3 is echt een pareltje, zelfs nu nog.
Ik wacht nog steeds op Vegas 3! Alles een 3 schijnt lastig te zijn *kijkt ook naar Valve*.
Far Cry 3 is wat mij betreft dan toch een uitzondering
Breakpoint?
Gaan ze hiermee het limiet van microtransactions opzoeken? :+
Ik zit meer op en nieuwe splinter-cell serie te wachten :'(
battle royaal is een broertje dood aan, snap niet wat gamers er leuk aan vinden. Heeft niks met een goede game te maken alleen puur knallen en rennen.
Geef ons gewoon een goede SP met een verhaal en daarnaast een coop versie meer vraag ik niet
Battle Royal is gewoon TDM in een krimpend veld..., vind het vanaf dag 1 al niks bijzonders.
Ik speel het dan ook niet, ben het met je eens.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True