Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint komt op 4 oktober uit

Ubisoft brengt op 4 oktober een nieuw deel uit in de Tom Clancy's Ghost Recon-serie. Breakpoint is de opvolger van Wildlands en het personage Nomad uit die game maakt zijn terugkeer. De actiegame komt uit voor de pc, de PlayStation 4 en de Xbox One.

Breakpoint speelt zich af op de fictieve eilandengroep Auroa, waar het onderzoekscomplex van de eveneens fictieve techmiljardair Jace Skell is gevestigd. Het Amerikaanse leger ontdekt verdachte activiteit en stuurt Nomad eropaf om op onderzoek uit te gaan. De missie van Nomad verandert al snel in een overlevingsgevecht als zijn helikopter uit de lucht wordt geschoten en hij als enige van het team overblijft. De faciliteit blijkt overgenomen te zijn door The Wolves, een groep Ghosts die zich vijandig opstellen.

Het gebied waarin Ghost Recon Breakpoint zich afspeelt, bevat verschillende soorten landschappen, variërend van jungle tot besneeuwde bergtoppen. Ieder gebied heeft zijn eigen weersomstandigheden. Spelers kunnen zich camoufleren in die verschillende gebieden door gebruik te maken van de omgeving, bijvoorbeeld door zichzelf in te smeren met modder. De game krijgt survivalelementen. Zo kunnen spelers zware verwondingen oplopen die ze vervolgens moeten helen bij hun kamp. Ook is het mogelijk om lichamen te verplaatsen, zowel van medestanders als van tegenstanders.

Net als in Wildlands is co-op aanwezig in Breakpoint. De game kan met vier spelers samengespeeld worden. Ook is bij de release een player-versus-playermodus beschikbaar. Later komen ook raids naar de game, maar wanneer is nog niet bekend.

Ghost Recon Breakpoint

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

10-05-2019 • 09:19

52 Linkedin Google+

Submitter: Herax10NL

Reacties (52)

Wijzig sortering
Ik zou heel graag weer een echte Ghost Recon game zien, zoals de eerste paar delen uit de reeks. Tactische first person shooters (waarbij je de missie van te voren moet plannen en dergelijken) zijn helaas een ding van het verleden...

Ghost Recon Wildlands heb ik links laten liggen, de beta heb ik gespeeld maar het voelde meer aan als een third person Far Cry dan een Ghost Recon game. Dit deel is volgens mij niet heel anders.
Die eerste Ghost Recon's heb ik echt met enorm veel plezier gespeeld. Ik denk alleen dat die te "slow-paced" zijn voor het huidige publiek en we ze daarom niet meer op die manier terug zullen zien komen.
Ieder z'n ding :) heb mij juist enorm vermaakt met Wildlands en hoop dat deze er op lijkt. Maar dan groter en mooier.
Die periode is allang voorbij.

Nu is het zo makkelijk mogelijk maken ''installbase'' voor nieuwe gebruikers om zo goed mogelijk te verkopen. Daar ontkom je niet aan meer.
Het is vooral gewoon nostalgie hoor. Die oudere games waren vooral moeilijk omdat men ten eerste nog relatief weinig ervaring met shooters had, en omdat ze gewoon heel clunky waren. Zulk soort milsim spellen waar je vantevoren moet plannen zijn er nog. Je hoeft niet veel verder te kijken dan ArmA 3 om honderden van zulke milsim gamemodes te kunnen spelen.

Maar ik denk eerder dat de gemiddelde gamer beter is geworden dan dat de gemiddelde game makkelijker is geworden. Heb een tijdje terug nog aardig wat oude games gespeeld, en die waren dan ineens redelijk makkelijk, omdat ik ondertussen al jaren ervaring in shooters op hebt gedaan.
Helemaal mee eens. Ik gooi er een schepje bovenop door te zeggen dat GRAW1 de laatste goede Ubisoft shooter is... Geen torens beklimmen, planten verzamelen of betalen voor skins. Wel een coup d'etat stoppen. Enorme aanrader voor co op!
Ergens heb je gelijk. Maar je kan gelukkig Wildlands ook aardig moeilijk voor jezelf maken en heel tactisch spelen (want de gameplay elementen en structuren zijn er wel voor gebouwd) echter heb ik wel gemerkt dat je op de meest lullige en absurd idiote manieren dood kan gaan.
(Glitchende AI's/NPC's, spot systeem dat uit t niets bugged, NPC's met dubbele uzi's die op 1 KM afstand je een headshot schieten, etc.)

Dan alsnog is het helaas wel een verplichte third person shooter...
Ja dat is helaas met Rainbow Six ook het geval.
De tijd dat je met meerdere teams een inval moest plannen is helaas voorbij.

Al moet ik wel zeggen dat ik mij prima vermaakt heb met Wildlands in coop. Het bleef toch leuk om te proberen zonder dat iemand het merkt iedereen om te leggen met een sniper. Alleen voertuigen bestuurden allemaal waardeloos. Dat wat deze trailer laat zien met die buggy zat er echt niet in.
Zo zit ik er ook in, maar als ik nu nog tactisch wil spelen, dan kom ik bij Arma 3 uit en dan met name de single player missies en/of community based missions.

Ik heb de demo van deze nieuwe ghost recon gezien en ik walg van dat macho/ over the top gedoe.
Waar ik het jammer vond dat Wildlands niet echt zoals de originele Ghost Recons was, heb ik me wel kunnen vermaken. Voornamelijk wanneer je co-op gaat, zelfs met compleet vreemden. De grote hoeveelheid aan uitrusting aanpassingen was een leuk iets om mee te spelen, zodat je jouw eigen stijl kunt complementeren.

Alleen net als bij Far Cry, was ik op een gegeven moment wel klaar met collecten en taggen en bases clearen. Ik hoop dat ze dit aanpakken in deze nieuwe game.
het ding dat mij stoorde in wildlands :
Spelers kunnen zich camoufleren in die verschillende gebieden door gebruik te maken van de omgeving, bijvoorbeeld door zichzelf in te smeren met modder.
in wildlands had je op een bepaald moment een backpack die je onzichtbaar maakte, maar blijkbaar was dat enkel op jouw scherm en zagen de npc's je zonder enig probleem.
Verder ook dat hoe hoger je kwam in dat extra level (naam vergeten bad ass mode) npc's met hun sproeiers toch in 1 sec je zien en raak schieten op een totaal onrealistische manier, ook al was het op 400m afstand, waar normaal dat wapen geen bereik meer had; ook snipers konden nauwelijks 600m schieten.
mijn 12mm schiet ongeveer 1.2km.
Leuke trailer, zeker met Jon Bernthal.
Nu nog alleen goede gameplay zien voordat ik ben overtuigd.
Gisteren is er ook een "alpha - gameplay walktrough" trailer onthuld, zag er wel tof uit!

https://www.youtube.com/watch?v=SqH6G6CT1XM
Alpha, 5 maanden voor de release. Dit wordt weer een knaller. /s
Heb me heel erg vermaakt met Wildlands. Ik hoop dat deze launch een stuk beter is i.i.g!
is deze nu 'innovatief' en 'anders' of is deze titel wederom het zelfde standaard ubisoft gameplay?
Er zijn? 4-5 verschillende type missies; search & rescue, search and kill, collect item x, deliver item y? Deze missies plakt Ubisoft over al hun titels. Dat maakt hun games voor mij gewoon saai en bol van herhaling. Zo weinig inspriratie lijkt het vaak. En dat terwijl er zo freaking veel potentie in zit (the division, watchdogs etc.) komt men niet verder dan zelfde verhaaltje ... jammer

@Thaiden verwoord het perfect; recycling

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 10 mei 2019 09:45]

Helaas is het nog steeds zo dat veel Ubisoft titels voor een groot deel gebruik maken van dezelfde blauwdruk op het gebied van gameplay. Het is gelukkig niet zo erg als pakweg een jaar of 6-7 geleden, echter hoef je nog steeds niet te verwachten dat je unieke elementen tegen gaat komen die je nog nooit gezien hebt.
Noem het herhaling, ik noem het "dat doen die gasten gewoon". Elke missie draait om een persoon of ding. Of je deze moet uitschakelen, meenemen, van X naar Y brengen of beschermen varieert, maar dat blijft hun werk. Je kunt zeggen "standaard Ubisoft gameplay", maar dan zeg je hetzelfde over vrijwel alle boeken in de wereld waar special forces zitten. In zekere zin vertaald de content ook wel naar andere genres waarbij het interacteren met de wereld en helpen van anderen er ook nog wel eens bij komt. Elke missie is wel gewoon helemaal anders opgezet en alles over 1 kam scheren is gewoon te makkelijk. Dat is zeggen dat Fifa alleen wat ballen is of Call of Duty alleen wat schieten. Gameplay gaat dieper dan dat en dat weet jij ook.

Verder zie ik niet hoe het verschilt van veel andere games, maar wellicht staat je iets niet aan van het sfeertje, het verhaal, de personages, de presentatie of de dingen die je moet doen. Prima, maar laat de term recycling lekker los. Volgens bij bedoelt ie dat ook niet als gameplay, maar meer qua assets, opzet en personages ivm de vorige game. Lijkt nog niet heel veel anders te doen vooralsnog

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 10 mei 2019 10:43]

Is die solo ook leuk?
Ik vond het prima. De AI is niet geweldig, maar ook niet slecht. Kills timen gaat een stuk makkelijker en dus is soms het sluipwerk wat makkelijker. Ook omdat in zekere zin de AI medespelers onzichtbaar zijn voor tegenstanders tot je begint te schieten. Heel soms zie je dat, maar over het algemeen valt het mee.

Het verhaal stelde niet heel veel voor, maar deed zijn ding en de game biedt je genoeg content om je even bezig te houden
Hangt er een beetje vanaf, het is wel echt meer een multiplayer game dan een solo game.
De solo in wildlands is erg leuk alleen met een team van vrienden is het toch wel wat leuker omdat je alles wat verder uit kan plannen.
Top, dan haal ik het niet. Dan moet ik mensen gaan overtuigen haha.
Ik ken zelf ook niemand die dat spel speelt maar je kan heel makkelijk matchmaking met 3 random andere mensen, soms valt het tegen maar vaak zijn het mensen die ook gewoon goed samen willen spelen.
In de Ghost Recon Discord zijn er nog genoeg mensen actief om een groep te vinden 👍
Ik speel altijd met een vaste kliek. Iig bedankt.
Ik dacht dat er 70% korting op wildlands was.
15 eu in ps4 store iig.
Lijkt wel een mix tussen Star Wars en Mad Max 8)7

Trailer ziet er gelikt uit, maar om de hele tijd Darth Vader wannabees af te knallen... geen idee of dat gaat werken voor mij
Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands, enorm toffe game imho!
Maar helaas wel erg "recyclend". Na de eerste regio heb je namelijk eigenlijk alles al wel gezien.

Hopelijk is deze sequel daar anders in! Erg benieuwd.
Hebben ze nou echt "The Punisher" als bad guy genomen ja. 8)7

Ziet er erg goed uit, maar een trailer zegt helaas niets over het eind product.
Een interessant artikel van The Verge over de politieke boodschappen van Ubisoftgames, waar Ubisoft ontkent dat deze games een politiek bericht bevatten.

Wel gek dat Watchdogs 2 niet genoemd wordt, welke juist ook heel veel politieke standpunten en problemen aankaart.

Even iets technisch: Drones met geweren, hebben die niet absurd veel last van terugslag?

[Reactie gewijzigd door RVervuurt op 10 mei 2019 10:01]

Het is maar net wat je interessant vindt, het is gewoon een dom verhaal om interesse te wekken bij de lezers. Elke game heeft op deze manier een politieke ondertoon. Vooral al ze gebaseerd zijn op echte plekken in de wereld. Je krijgt op deze manier hetzelfde gezeur als bij films die zich afspelen in een bestaand gebied, maar wel met een fictief verhaal. Bestaat er dan helemaal geen creatieve vrijheid meer, zonder dat er allemaal wat achter gezocht moet worden? Al die politieke correcte onzin zijn mensen ook wel een keer zat.

Je zou ook kunnen beginnen over de leden van het team. Er is een vrouw, een gekleurd persoon en iemand met Aziatische afkomst en een blanke man. Heeft dit een achterliggende gedachte? vast wel, maar misschien is het ook wel om een hele simpele reden, zodat men een grotere doelgroep kan creëren. Mensen willen zich graag identificeren met een hoofdpersonage, op deze manier is dat makkelijk voor iedereen.
Even iets technisch: Drones met geweren, hebben die niet absurd veel last van terugslag?
Licht eraan of het bestaande wapens zijn, of dat er al een terugslag opvangmechanisme in het systeem zit. Maar je hebt al drones met racketwerpers erop. Dus het zou echt wel kunnen. Daarnaast is het een spel ;)

De game ziet er naar mijn mening erg goed uit, zelfs de gameplay video die hierboven is gepost. Toch op de een of andere manier trekken de Ghost Recon games me niet meer echt. Terwijl ik ze vroeger veel gespeeld heb.
Heb echt genoten met Wildlands, maar stoorde mij gigantisch aan bepaalde dingen.
Dus ben echt benieuwd of dit spel het beter zal aanpakken.

(Ik kon er vooral niet tegen dat vrijwel elke "goede" sniper 'scope' maar 6x inzoomde en de bullet drop echt absurd overdreven was.)

Hopelijk gaan ze een beetje meer ARMA III kant op gemixt met de toffe elementen van Wildlands.
Dat gaat helaas niet gebeuren. Als ze niet meer op de HUD gaan leunen om je alle info te geven, zou het al een veel betere ervaring zijn though. Dit is niet echt in lijn met de console ervaring dus dit gaat 'm niet worden.

[Reactie gewijzigd door BigBrotha op 10 mei 2019 13:30]

Ben ook bang van niet.. Maar ik hou een beetje hoop.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True