Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Square Enix toont nieuwe beelden van Final Fantasy VII-remake

Square Enix heeft een nieuwe trailer van de komende Final Fantasy VII-remake online gezet. Het is ruim drie jaar geleden dat de uitgever voor het laatst iets van de game liet zien. In juni belooft Square Enix meer bekend te maken.

De trailer die ongeveer een minuut duurt, bevat gameplaybeelden, maar er staat wel bij dat het om een voorlopige versie gaat en dat er nog veranderingen kunnen plaatsvinden. Sinds de aankondiging van de remake in 2015 is het stil gebleven rondom de game. Tijdens de E3 dat jaar toonde Square Enix een filmische trailer en later dat jaar kwamen de eerste gameplaybeelden uit, maar sindsdien toonden de makers geen nieuw materiaal.

Het nieuwe filmpje sluit af met de woorden 'er komt meer in juni', zonder dat er een datum wordt genoemd. Waarschijnlijk laten Square Enix en Sony meer van de game zien tijdens de E3-beurs, die op 11 juni begint.

Final Fantasy VII verscheen in 1997 voor de PlayStation 1. Het was het eerste deel uit de Final Fantasy-serie dat deels in 3d gerenderd werd en ook was het de eerste game in de serie die officieel in Europa uitkwam. De remake is gebaseerd op het origineel, maar niet dezelfde game. Zo maken de turn based gevechten plaats voor realtimeactie.

De Final Fantasy VII-remake komt eerst uit op de PlayStation 4 en zal daarna ook naar andere platforms komen. Wanneer de game verschijnt en welke andere platforms dat zijn, is nog niet bekendgemaakt.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

10-05-2019 • 08:47

86 Linkedin Google+

Reacties (86)

Wijzig sortering
Ik snap het commentaar over het niet-turn based zijn niet echt, dat is iets wat ze sinds de eerste aankondiging al aangaven. Ik snap de nostalgie erachter wel en ik ben zelf ook fan van turn based combat, maar met deze mix van Crisis Core en FFXV zijn de gevechten die je vroeger zo gaaf vond een stuk dynamischer. Hierdoor krijg je meer de vibe van een Advent Children qua gevechten die van je scherm af zullen spatten ipv. het statische van vroeger (en nog steeds hoor, bijv. de Atelier games, ook prima games).

Voor de puristen is het origineel natuurlijk ook nog beschikbaar, maar met deze versie maak je het voor de huidige generatie ook toegankelijker om het verhaal van FFVII mee te krijgen. Hoewel ik de oude FFVII ook meerdere keren uit heb gespeeld kijk ik hier zeker naar uit. Dit ziet mij eruit als een mooie mix tussen nostalgie met het verhaal en een reimagining van het gevechtsysteem waarbij gevechten een stuk epischer op je scherm worden geknald.
Ik ben het met je eens en snap de comments over niet turn-based ook niet. We zijn inmiddels 22 jaar verder na de release van het origineel wat je nog altijd op meerdere platformen kunt spelen, wil je turn based, speel het origineel ;) Het zijn in mijn ogen twee op zichzelf staande games dus zo benader ik het ook. Ik ben een groot voorstander van het moderniseren van de gameplay en de graphics met BEHOUD van het originele verhaal met voice acting en als ik alle nieuws/info/interviews mag geloven houdt Square-Enix zich hier aan!

Ik kijk er in ieder geval onwijs naar uit, of het nou in delen released wordt of niet. Ik zou er geen moeite mee hebben als dit nog langer duurt zolang ze het originele verhaal, remake van de originele score, de vrije spelwereld, materia en de summons behouden, dat waren voor mij echt de grote pluspunten van het origineel :D

[Reactie gewijzigd door Dancebeat op 10 mei 2019 10:15]

Het zijn in mijn ogen twee op zichzelf staande games dus zo benader ik het ook.
Dat zijn het eigenlijk niet, het is gewoon hetzelfde spel, maar dan gemaakt op een manier dat het zowel het gros van de nostalgie fanaten aanspreekt, maar ook nieuw volk aanspreekt.
Ik ben een groot voorstander van het moderniseren van de gameplay en de graphics met BEHOUD van het originele verhaal met voice acting en als ik alle nieuws/info/interviews mag geloven houdt Square-Enix zich hier aan!
Ja, ik vind zelf ook dat SE het qua remake goed aanpakt. Tegenwoordig zijn de meeste remakes gewoon HD remasters en spelen deze in veel van de gevallen ook zoals het origineel, maar ik ben er heilig van overtuigd dat dit niet altijd goed is.

Ik heb een tijd geleden Shadow of the Colosus (wat Sony zelf adverteerde als remaken en niet remaster) op de PS4 gekocht en hoewel het er allemaal wel een stuk mooier uitzag dan op de PS2, is de gameplay niet heel erg goed oud geworden. De controls voelde gewoon mega clunky, wat eigenlijk op de PS2 ook was, maar het voelde niet goed omdat je tegenwoordig een stuk beter gewend bent, zelfs voor spellen met soortgelijke control schemes.

Als je dan kijkt naar de nieuwe Resident Evil 2, die is in mijn optiek super. Het is een echte remake omdat ze echt alles opnieuw bekeken hebben. Er zijn natuurlijk iconische zaken van RE2 welke je niet kunt veranderen, maar er zijn genoeg welke ze opnieuw uit hebben kunnen werken.

In eerste instantie was ik namelijk ook niet overtuigd van de 3rd person gameplay, want RE2 had altijd tank controls, maar ik ben toch echt blij dat ze de overstap hebben gemaakt, en ook verder niet bang zijn geweest om puzzels en locaties te veranderen om het geheel er beter door te laten worden.

Maar nu heb je eigenlijk 2 dezelfde spellen met compleet andere insteken, wat eigenlijk ook heel goed is. Als FFVII exact hetzelfde zou blijven, dan zou ik denk ik al afhaken voor ik de 7th Heaven bereikt had, hoe mooi de graphics dan ook wel niet zijn.
Ik maak me niet zo zeer zorgen over TBS vs realtime maar ik hoop dat het materiasysteem terugkomt, mogelijk wat refined en uitgebreid maar in de basis hetzelfde. Ik vind dat nog steeds op afstand het beste magic system in alle FF games.

Materia was niet alleen een heerlijk intuïtief systeem dat je eindeloos liet combineren en je vanaf heel vroeg in de game veel flexibiliteit gaf, maar het was ook een integraal onderdeel van het verhaal en de lore van de wereld waarin je speelde. Het groeien van de materia was ook een enorme drive om te blijven grinden, VII is een van de weinige games die ik ooit gespeeld heb waar grinden gewoon leuk was.

Vergeleken met het wazige junction systeem van VIII, het supersimpele item-based magic systeem van IX en het irritante grid systeem van X was materia echt top. Ik hoop dat dat terugkomt.
turnbase gevechten maakt de game goed en sterk dat nieuwe combat systeem is ruk!! daarom ben ik al afgehaakt na ff10.
wat goed is moet je niet veranderen.
Ik snap het commentaar over het niet-turn based zijn niet echt, dat is iets wat ze sinds de eerste aankondiging al aangaven. Ik snap de nostalgie erachter wel en ik ben zelf ook fan van turn based combat, maar met deze mix van Crisis Core en FFXV zijn de gevechten die je vroeger zo gaaf vond een stuk dynamischer. Hierdoor krijg je meer de vibe van een Advent Children qua gevechten die van je scherm af zullen spatten ipv. het statische van vroeger (en nog steeds hoor, bijv. de Atelier games, ook prima games).
Juist, precies dit.

Ook hier groot fan van turn-based. Vooral het tactische karakter en de benadering van een schaakspel.
Maar met de productiewaarde van deze game werkt dat gewoon niet meer.

Octopath in Turn-Based = goed idee. Die hele stijl van die game is gebouwd rondom nostaglie, oldskool RPG vibes.
FF7 Remake = gebouwd om een high fidelity game van deze tijd te zijn.

Wel hoop ik dat ze op de 1 of andere manier het materia systeem erin houden. Blijft 1 van mijn favo systemen uit de hele FF reeks.

Maar bovenal.... Zorg dat het verhaal en de ambiance net zo sterk overkomt als toen.
Die donkere vibes rondom Sephiroth. De manier waarop ze zijn kracht tonen in het begin van de game. Dat hij daadwerkelijk in je party zit en absurd meer schade doet, die gespiesde slang, Shinra infiltratie en assasination.
Maar ook de Weapons. Niet als in daadwerkelijke wapens, maar de Kaiju (achtige) wezens.
En nail die frkn summons! Mijn god wat waren die onvoorstelbaar sick destijds.
NIET zoals in FF15 graag. Ik wil ze meer en regelmatiger.

Zo benieuwd waar ze in juni meer komen!

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 10 mei 2019 14:12]

Turn based of niet, het maakt mij niet veel uit. Ik heb dan ook erg genoten van Final Fantasy XV!
Hier het zelfde gevoel, in eerste instantie heel erg opgezien tegen het realtime gebeuren maar wat een fijne game is dat.

Mij lijkt de realtime versie van FF7 wel heel tof.
Dit zou voor mij een reden kunnen worden om eindelijk een PS4 aan te schaffen.. ben benieuwd
Op het moment dat Aeris in beeld kwam was ik verkocht. I'm not crying, you're crying!

Ik heb diverse final fantasy games gespeeld maar alleen de characters van 7 en 8 staan me nog het meest bij en kan ik mij de namen herinneren. Misschien waren dit ook wel echt betere verhaallijnen of het is sentiment.
Voor mij 7 en 9, ik vond 8 toen dr tijd echt niet leuk omdat het teveel "real-life" moest lijken.
De animated sfeer vond/vind ik leuker.
Ik vind het zo geweldig dat Square Enix altijd nieuwe ondertitels verzint qua heruitgaves (Zodiac Age bijvoorbeeld)
en dan nu best heel eerlijk

FINAL FANTASY VII...............


REMAKE..

:-D
Wat mij in het filmpje opvalt is dat het voornamelijk scenes zijn uit het begin van het spel, wat mij enigzins zorgen baart. Square Enix had namelijk ooit het idee om de remake van FFVII als een episodic game, a-la Walking Dead, uit te brengen. Het feit dat ik dan alleen scenes zie van voor je uberhaupt Midgard uit bent zou misschien nog wel eens kunnen betekenen dat ze dit daadwerkelijk ook op deze manier aan gaan pakken, maar ik hoop toch echt dat dat niet het geval is.

The Walking Dead (en andere Telltale Games) heb ik ook altijd pas aangeschaft nadat een serie/seizoen compleet gereleased was, en ik zie eigenlijk ook geen reden om FFVII te kopen als deze in fases uitgebracht zou worden. Er is namelijk niets zo irritant als tegen een muur aanlopen en een X aantal maanden moeten wachten om weer verder te kunnen.

Pls Square Enix. No games as a service BS please :|
Midgar niet Midgard! (sorry grote fan hier haha)

De reden dat ze hem in 3 delen gaan uitbrengen is vanwege de enorme grootte van het spel. Als je bedenkt hoe groot het origineel was en als je dat dan allemaal geschikt moet maken met high-end graphics, voice acting, motion capturing etc dan kost je dat mega veel tijd. Wat ze tot nu toe hebben laten zien is dat op turn-based combat na, ze echt zoveel mogelijk de details uit het origineel willen doen herleven. Ze doen echt hun best iets moois af te leveren.
Midgar niet Midgard! (sorry grote fan hier haha)
Ja, sorry, zit nog in Avengers Endgame modus :p
De reden dat ze hem in 3 delen gaan uitbrengen is vanwege de enorme grootte van het spel. Als je bedenkt hoe groot het origineel was en als je dat dan allemaal geschikt moet maken met high-end graphics, voice acting, motion capturing etc dan kost je dat mega veel tijd. Wat ze tot nu toe hebben laten zien is dat op turn-based combat na, ze echt zoveel mogelijk de details uit het origineel willen doen herleven. Ze doen echt hun best iets moois af te leveren.
Het origineel was niet eens zo groot, alles paste op 1 disc, het enige wat het absurd groot maakte was alle FMV, iets wat je in deze wel weg kunt laten.

Ik begrijp ook best dat het een groot spel is, maar ook deze zouden ze in theorie kunnen laten installeren, of op meerdere discs releasen. Dat heeft Rockstar ook gedaan met RDR2, waar je van beide discs moet installeren en dan 1 disc gebruikt als "play" disc.

Het uitbrengen in fases blijf ik gewoon jammer vinden. Dat is gewoon de keuze van vroeg cashen boven een compleet product afleveren. Zoals ik al eerder aangaf wacht ik dan wel even tot hij volledig gereleased is.
@h3nk13 en @detheavn de game wordt niet episodical.
de game wordt in, zover ik gelezen had, in 3 a 4 delen uitgebracht waarbij de game vanaf verschillende posities gespeeld kan worden.

Elk van die delen is de volledige game en geen deeltje ervan.
Of in ieder geval je gaat niet 8 hour spelen en dan een jaar wachten.

https://www.econotimes.co...gest-Game-Changes-1489997

Wat het uit eindelijk zal worden is natuurlijk niet super duidelijk maar we gaan het zien
Dan moet je toch eens even uitleggen wat ze bedoelen met multi-part, want ik zie nergens dat men bevestigt dat je bij release van begin tot eind kunt spelen. Als het dat niet is, dan is multi-part dus hetzelfde als episodisch (niet bedoeld als in de lineare zin) en dan staat mijn punt eigenlijk nog steeds.
Het is nog steeds niet echt duidelijk wat ze ermee bedoelen. Het is al wel bevestigd dat ieder deel een volwaardige game is met de grootte van FFXIII. Daarmee lijkt het me dan al sterk dat je in het eerste deel bijvoorbeeld alleen het stuk in Midgar zou kunnen spelen.
Het zou vergeleken moeten worden met FFXIII, waar het verhaal ook dmv 3 games verteld werd. Daarmee is het alleen nog niet duidelijk wat dit voor FF7 betekent.

Nog maar even afwachten tot juni waar we hopelijk meer duidelijkheid krijgen.

[Reactie gewijzigd door Raem op 10 mei 2019 11:47]

FFXIII is een trilogie en FFVII is een spel waarvan we het verhaal al kennen en wat gewoon in het verleden al 1 deel was. Tenzij ze Crisis Core gaan remaken en Advent Children om gaan zetten naar een spel zie ik niet hoe je er onderuit komt om FFVII te splitsen en er toch 2 keer een "to be continued" gevoel aan te geven.

De eerdere vergelijking met Walking Dead loopt natuurlijk een beetje scheef :p
De originele FF VII bestond anders wel uit 3 discs, en dus eigenlijk 3 delen. Al was dit vooral om de video data over 3 discs te verdelen, je had wel 2 keer een onderbreking waar je moet saven en de disc moet wisselen.
Zijn gewoon 4 disks hoor.
Vergeet de install disk niet.
Install disk op de eerste playstation? Waar zou dat dan op geïnstalleerd moeten worden, er zit geen hdd in.

Het zijn gewoon 3 discs: https://www.giantbomb.com/images/1300-2831355
Ik had de pc versie. Ps was idd 3 disk
De vergelijking met telltela games gaat nergens overm die episodes duren 2 uur per stuk. Terwijl je de delen van FF7 als een complete game moet zien, zoals FF13, FF13-2 en ff13 lightnigng return was.
Volgens mij is het toch echt het spel in delen. Eerste episode was geloof ik het Midgar gedeelte. Disc1. Nee het staat me niks aan, word te vaak gecanceled zoiets. En ik wil een hele game spelen, niet jaren wachten op het volgende stuk verhaal. Dat de gane te groot is is een smoes imo. Het verhaal karakters wereld alles bestaat al en hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden. Andere makers kunnen ook complete jrpg's uitbrengen. Na FF13 en 15, andere releases en cancels van square enix hebben mij het vertrouwen dien verliezen dat ze het nog kunnen. Ik hoop dat het anders uit pakt. Het is mn favoriete game ooit. Nooit gestopt met het origineel blijven spelen
FMV was juist het ding destijds, voor die tijd was het de top van de game industrie wat square liet zien. Dus die scenes laten ze er wel inzitten. Uiteraard wel in de engine zelf want dat kan tegenwoordig prima in UE4.
Maar dan moet het wel met motion capturing, voice overs, englese lipsync zit erin etc. En natuurlijk alle oude 2d backgrounds helemaal opnieuw ontwerpen naar een 3D gebied waarin je vrij kunt rondlopen.

Het is meer dat de ontwikkeling gewoon echt veel langer duurt dan normaal, denk dat ze het zeker wel op 1 disc kunnen doen maar het heeft echt te maken met de ontwikkeling tijd.
FMV was juist het ding destijds, voor die tijd was het de top van de game industrie wat square liet zien. Dus die scenes laten ze er wel inzitten. Uiteraard wel in de engine zelf want dat kan tegenwoordig prima in UE4.
Ja, dat bedoel ik dus ook, FMV is tegenwoordig amper nodig omdat je eigenlijk zo goed als alles realtime kunt doen :p
Check deze iets diepere analyse ook even, dan zie je hoeveel detail ze erin stoppen :)

https://imgur.com/a/XWSrgXo
orgineel zijn 3 disc
Ik hoop dat de Ruby en Emerald Weapon er ook in zitten :P

Als ze de gameplay zo weten te maken als in Nier:Automata, dan heb ik er wel hoop in. Turnbased hoeft persoonlijk niet meer zo...

[Reactie gewijzigd door vhal op 10 mei 2019 09:40]

Waren uitdagende quests ja. Zelfs met het boek erbij is het me nooit gelukt om beide Weapons uit te schakelen
Ik was het gevecht begonnen. Ben gaan douchen. Toen ik terug kwam had ik gewonnen. (zonder te cheaten).
Hehehe...Knights of the Round Table summon + W/Summon + counter + mime materia zeker? :P
Volgens mij wel zoiets
Maximum aantal counter materias op een karakter wat standaard 9999 damage doet is wel het meest automatische wat ik voor elkaar heb gekregen in dat spel. Je slaat alles morsdood zonder een knop aan te raken :)

Het probleem is zoveel gemaximaliseerde counter materias tot je beschikking hebben... dat was heel veel grinding met bracelets die 2X en 3X AP gaven. Volgens mij als je met de submarine ging varen dan kwam je vijanden tegen die uit zichzelf al heel veel AP gaven in plaats van XP, dat hielp dan wel weer om het proces te versnellen.

Wat een spel was het toch. Ik kan me niet voorstellen dat de remake dezelfde vrijheid heeft om het spel compleet te breken met materia.
Heb ze ook beide kunnen verslaan. Dat Materia systeem was geweldig wel vervelend als je vergat het na een eindbaas weer te wisselen en je ineens bijna 5 min zat te kijken hoe ze een beestje van 300hp vernielen... Heerlijke tijden O+
Volgens mij werd heel FFVII in drie delen opgedeeld voor de remake, de eerste zal alleen het Midgard deel adapten. De weapons zal je dus voorlopig nog niet zien.

[Reactie gewijzigd door Joerdgs op 10 mei 2019 10:28]

Waar baseer je dit op? Dit heb ik nog nergens gelezen...
In je bron wordt niks geroepen over Midgar. Dat het meerdere delen worden is inderdaad bevestigd, maar er is nog niks bekend over de inhoud van deze delen.
Weet inderdaad niet zeker meer of dat fan speculatie was of door een van de ontwikkelaars gezegd.
Ik hoop dat de Ruby en Emerald Weapon er ook in zitten :P
Het zou crimineel zijn als die er niet in zitten.
Weapon was zonder twijfel één van de vetste dingen van de game.

Wat ik vooral heel vet vond is dat dit type uberbazen ook onderdeel werden gemaakt van het verhaal.
En insane custcenes erbij.

Maar gezien de Diamond Weapon in Kingsglaive, zullen ze wel terugkomen.

En toch blijft dit origineel of die attack on Junon super ziek.
als ze het verhaal iets anders maken maar wel in dezelfde stijl houden dan is dit een directe buy voor me! En de free roaming + de extra's die je kon doen zoals je had in deel 7 had zou ook echt weer top zijn! Kijk er iig naar uit!
Maar... Maar... Maar... Waar is de Turn-based gameplay? Maken ze er nou echt een action RPG van? :'( |:( 8)7

Echt jammer, Square Enix... Zo jammer.

[Reactie gewijzigd door Boogschuttertje op 10 mei 2019 09:06]

Je hoeft het niet te spelen hoor. Zelf speel ik FFIX weer op mijn PS Vita, maar zou het niet erg vinden als ze een remake zouden maken.
Ziet er heel tof uit. Lijkt me erg leuk om dit weer te spelen! Wel jammer dat ze geen turn based gevechten meer doen. Maar wie weet is het nieuwe systeem juist verfrissend! :)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True