Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 110 reacties
Submitter: DaanBB

Sony heeft op het PlayStation Experience 2015-evenement nieuwe beelden van de remake van Final Fantasy VII getoond. De trailer van ruim twee minuten laat voor het eerst gameplaybeelden zien van de game, die door Square Enix wordt ontwikkeld voor de PlayStation 4.

Tijdens de E3-gamebeurs in juni kondigde Sony aan met een remake te komen van de populaire jrpg die in 1997 voor de PlayStation 1 verscheen. Het was het eerste deel uit de Final Fantasy-serie dat deels in 3d gerenderd werd; de personages waren realtime-rendered en de omgevingen waren veelal pre-rendered om rekenkracht te besparen. Deel 7 was ook het eerste deel dat officieel in Europa op de markt verscheen. Door veel fans wordt het spel gezien als het beste deel uit de serie.

Uit de nieuwe trailer is op te maken dat er in de remake realtime in plaats van turn based gevochten wordt. De remake van Final Fantasy VII komt uit op de PlayStation 4 en later ook op andere platforms, welke is nog niet bekend. Er is nog geen releasedatum bekend.

Tijdens de PlayStation Experience werd ook bekendgemaakt dat de pc-versie van Final Fantasy VII per direct beschikbaar is op de PlayStation 4. Die port van het origineel werd in 2013 uitgebracht voor Windows en in augustus verscheen al een iOS-versie van het spel.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (110)

Grappig dat iedereen op basis van deze ene trailer al bepaald dat turn based eruit is... Nu ken ik de laatste FF games niet (heb enkel 7 gespeeld) maar ik dacht dat die ook veel meer real time action leken....

Vind de stijl zeker gaaf. Kwa combat menu lijkt het ook wel wat op Kingdom Hearts. Zou ik persoonlijk als KH fan ook wel erg gaaf vinden. Turn based kan ik ook wel mee leven, maar ma een tijdje raakt dat wel erg repetitief, en gaat het snel vervelen naar mijn mening.
Grappig dat iedereen op basis van deze ene trailer al bepaald dat turn based eruit is... Nu ken ik de laatste FF games niet (heb enkel 7 gespeeld) maar ik dacht dat die ook veel meer real time action leken....
Dat leken ze, inderdaad. XIII deed dat eigenlijk heel mooi. Bijv. door karakters vaak autonoom heen en weer te laten schuifelen zodat ze in beweging waren en het er uit zag alsof ze probeerden een vijand te flankeren of omcirkelen. Of door veel met verschillende camera posities te werken.

(Maar goed; dat was dan ook het enige wat XIII mooi deed qua battle engine...)
Het laatste nieuws is dat het 'real time' is maar met ATB elementen. Het is minder real-time dan in Kingdom Hearts. "We are trying to make a new action combat system that definitely demand no action technique, and let you consider your strategy during the combat."
(aardige opsomming)

Wat ik noemenswaardig vind is dat men dus blijkbaar meerdere delen gaat maken omdat men bang is dat men niet alle content in 1 deel weet te stoppen. En dat men niet bang is om het verhaal uit te breiden :)
"We are planning some mechanism to dig deeper into each episodes. Players who have played the original version surely would know everything from the beginning to the end of the game, including some very important moments. And we are planning to give even such users surprises."
Het is zeker nog te vroeg voor een releasedatum of een preorder? ;)

Hopelijk zijn mijn verwachtingen niet te hoog, maar dit was de eerste RPG die mij kon bekoren. Nu zal deze worden uitgebracht als remake naar de hedendaagse technische standaard. De graphics sluiten nu veel beter aan bij de film Advent Children. Dat is namelijk altijd iets geweest, waarbij ik mijn vraagtekens had. De game is uit 1997 en natuurlijk was de techniek destijds minder ver ontwikkeld, maar het verschil was enorm.

Ik kan niet wachten om Midgar, Nibelheim, Fort Condor en de Golden Saucer in full HD van het scherm af te zien spatten. Voorts ben ik benieuwd naar de implementatie van materia, want dat was belangrijk voor het verhaal maar tevens voor de gameplay.
Vertaling uit een interview met Neogaf. Lijkt erop dat het dus niet meer turn-based zal zijn.
About the details of splitting the game into episodes, please tell us more.
Kitase: From the beginning, we have considered it impossible to remake FF7 into one single game.Althought it's impossible to tell you the details about the splitting at the moment, please wait for our further announcement.

Nomura: If we tried to stuff the whole game into one release, some part of the game would have to appear as digests. We'd have to remove some contents from the game, and it would be difficult to add more to the game. Considering that a full remake of the original game must be achived, we have decided to split the game into episodes.

Kitase: Taking the No.8 street shown in the video this time, even just this is already highly dense. If we are to remake the content of the original version at that quality, it would have been impossible to do with a single release.

Splitting the original version into episode with nothing dropped, as well as adding complements, and remaking the game the game in its full volume is what we are thinking.

How will the battle system look like?
Kitase: Unlike the encounter battles in the original version, we were aiming for a seamless active battle like shown in the video.

Nomura: Regarding the speed of the combat, as well as the sensation of tempo, we have considered something alongside Dissidia FF that you can play without stress. The degree of action would feel like Dissidia FF > KH > FF7 Remake.

We are trying to make a new action combat system that definitely demand no action technique.
dit is gewoon hetzelfde combat systeem als ff15 en de kingdom hearts serie. denk niet dat daar wat mis mee is. verder van wat ik nu zo zie zijn de graphics van FF15 toch wel mooier, schijnt ook niet dezelfde engine te zijn.
Ik ben het niet met je eens. Wat FF7 zo goed maakte, was naast het epische verhaal met al zijn plottwists en de graphics (in die tijd dan) het combatsysteem en het materiasysteem. Door de juiste materia in je equipment te slotten kon je goede combinaties maken die je een edge gaven in een gevecht. Daarbij was het veel overzichtelijker dan de FF's van nu, met al hun glitterball special effects die eigenlijk weinig toevoegen.

Wat ik probeer te zeggen is dat als je een remake maakt van het spel, verbeter deze in de vorm waarin het destijds is uitgebracht. Met name de Kingdom Hearts achtige combat zou ik heel erg jammer vinden als men dat zou gebruiken. De FFXIII stijl daarentegen zou ik nog mee kunnen leven, omdat je dan toch een ATB bar hebt.
Het belangrijkste imo is het materiasysteem wat het spel zo geniaal maakte.

[Reactie gewijzigd door CSB op 7 december 2015 00:10]

Linksonder tijdens het gevecht zie je nog gewoon een menu met attack, summon, etc. Dus ik hou nog wel hoop dat het gewoon voor de trailer zo in elkaar is gezet dat het live action lijkt maar niet is.

Je ziet namelijk ook niet gewoon het hele gevecht. Er is duidelijk in geknipt en je ziet volgens mij steeds gewoon losse attacks.

Als het wel zo is en het is geen turn based dan zou dat wel echt heel zonde zijn.

[Reactie gewijzigd door Empror1 op 6 december 2015 09:25]

Ja, ik vind het ook niet kloppen wat tweakers beweert. Nergens uit de trailer blijkt dat het om real-time gevechten gaat. Lijkt me ook helemaal niet samengaan met het originele magic systeem enzo.

edit:typo

[Reactie gewijzigd door koelpasta op 6 december 2015 12:33]

Alles duid erop dat het real time is. Zo zie je het battlemenu hetzelfde als kingdom hearts en crisis core. Je ziet nergens in beeld een ATB staan, enige balkjes die je ziet zijn Limit en HP.

Bovendien heeft Square zelf al gezegd dat er de nodige veranderingen gedaan moeten worden voor "deze" tijd.

Stiekem wist ik het wel dat dit zou gebeuren, maar vind het toch erg jammer. Ik heb het niet zo op real-time RPG's en al helemaal niet voor 7.

Zie het als FF7 in een FF15 jas. Zelfde style gameplay als 15, verhaal en characters van 7.
Maar dat zou betekenen dat het hele battlesysteem, inclusief magic en andere skills gewoon niet meer werkt. :'(

Edit: Bij nader inzien ben ik het niet met je eens. Het ziet er heel anders uit dan het systeem in FF15.
Daarnaast is er wel degelijk een balkje dat op ATB lijkt. Aan de rechterkant het meest linkse balkje. Kijk maar eens terug.

[Reactie gewijzigd door koelpasta op 6 december 2015 16:00]

Klopt, lijkt... maar hij loopt vol met meppen en als ie vol is dan is hij rood... en dus Limit... ja, alles is gebaseerd op aannames.

Ik volg jouw hoop...ik wil het ook, maar dit word echt geen turn based.... en die materia/magic kan prima in deze setting =(
Nee het zal dus gewoon 'real-time' a la Square Enix zijn zoals we gewend zijn uit ALLE andere FF games.. je hebt gewoon een action-bar die recharged (en sneller of langzamer kan rechargen per karakter/monster) om real-time aan te voelen maar toch turn-based elementen te bevatten/behouden. Dit is niks nieuws en iedereen die FF speelt zal er dan ook niet raar van opkijken. :+
Nee het zal dus gewoon 'real-time' a la Square Enix zijn zoals we gewend zijn uit ALLE andere FF games..
Ik denk dat je dan niet alle FF games hebt gespeeld... :)
Ik denk juist dat het vechtsysteem gebaseerd is op final fantasy XII met nieuwere elementen uit latere games. Dus realtime in de zin van dat gevechten niet eerst geladen moeten worden zoals in final fantasy XIII. Maar meer dynamisch in de realtimewereld. Kijk ook even naar het vechtsysteem van Xenoblade Chronicles X. Het is dus niet buttonbashen om te winnen.

Het voordeel hiervan is dat je nog steeds het strategie gedeelte hebt van turn-based. Maar dat gevechten veel dynamischer zijn (minder saai) en zonder het lang laden van gevechten tegen elke zwakke tegenstander.
Denk zelf idd ook dat het qua vechtsysteem meer op XII gaat lijken en laat dat nou net ook weer een vette Final Fantasy zijn. Sowieso veel vette Final Fantasy games, maar dat daargelaten. Dit wordt gewoon episch en ben blij dat ze toch het wat meer moderniseren. Zo is het ook voor de nieuwere fans en ook om nieuwe games naar de serie te brengen.

Nu nog FF 8 en 9 ook remaken en ik ben helemaal tevreden, ha.
Had echt gehoopt op de traditionele j-rpg gevecht stijl met turn based attacks.

niet deze realtime achtige variant...
Dat is eigenlijk precies de reden waarom ik in het verleden nooit een FF game gespeeld heb. Ik vond dat vechten zo ongelooflijk suf. Sla die persoon met deze techniek. pfff, ik wil gewoon zelf rammen. Ik heb dat nooit zo begrepen.
Bij turnbased gevechten moet je meer nadenken over welke techniek/tactiek en combinaties in plaats van knoppen drukken. Ieder zijn voorkeur ;)
Nee hoor, bij real time moet je gewoon sneller nadenken! Hehe :P Mag ook wel graag eens een turn based game spelen hoor, zeker als het goede tactiek vraagt, maar ik vind real time wel veul spannender :) Wel een erg opvallende keuze van Square Enix; kan me voorstellen dat veel fans hier niet zo blij mee zijn.. Ben zelf erg benieuwd in hoeverre je bij dit systeem controle houdt over je party..
Is niet helemaal waar. Want als ik het me goed herinner heeft ff7, net als chrono trigger, een active battle system. Kortom vijanden blijven doorgaan ook als jij niks doet. Dus razendsnel je input doen, loont wel degelijk.

Vind beide super cool. Turn based zolang je maar veel keuzes hebt, veel om rekening mee te houden etc. Kortom meer dan steeds attack en zo nu en dan keer magic gebruiken.

Maar ook het systeem van ff13 vond ik ook heerlijk spelen. Reden dat ik de game nog best leuk vond. Snel en nog best gevarieerd in je aanvallen. Buffs en debuffs hadden ook eindelijk eens groot effect.

Laat die remake maar komen hoor :) ziet er veelbelovend uit
Totaal offtopic en dit spel is totaal anders dan FF7 op bloemen meisje na ^^ heb jij weleens Eternal sonata gespeeld ?

https://www.youtube.com/watch?v=LHkQPBu2xqg

Je moet even door het grafische design heen kijken maar dit spel scoort hoog in mijn lijst en zal ook nooit mijn verzameling verlaten.

De Tales Of serie heeft meerdere op verschillende platformen maar de PS heeft de meeste ;)

[Reactie gewijzigd door JehannesWeggen op 7 december 2015 01:58]

Tales of Symphonia op de cube gespeeld :)
Toffe game. Vond het er toen vooral bizar vet uitzien. Goede anime graphics.

Maar terugkijkend naar mijn absolute favo's... Allemaal Squaresoft's. FF6,7,8,9, Xenogears, Chrono Trigger, Cross. Recent nog een grote klassieker als Dragon Quest 8 opgepakt.. Vind die game niet eens in de buurt komen van bijv. een FF7. Ik snapte het bijna niet. Het verhaal lijkt zo eenvoudig.. Beetje ondiep en misschien zelfs wat simpel? Mag vast niet gezegd worden. Ik mis de grote epische momenten, zoals de Weapons in FF7 of de beklemmende ambiance die om Sepiroth hing. Ook de battlesystem van DQ8... Sorry, kan er maar weinig mee. Ik ben meteen daarna FF7 weer gaan spelen. Man wat is die game nog steeds GAAF. Materiasystem = Epic. Alles in het verhaal episch. Ik snap dat haat ontstaat voor een game die zo populair is, maar mijn god wat is die game het waard. Ik kan ook geen keuze maken tussen 6,7 en 9. Allemaal speciaal. En dan Xenogears, CT en CC. Die soundtracks alleen al. Adembenemend.

Maar vind je de FF7 Remake niets zo dan?
Ik vind het wel meevallen wat betreft totaal anders. Gameplay zal totaal anders zijn, omdat het oude turn based niet meer geaccepteerd zal worden. Ik vind het fantastisch, maar dan krijgt Square de hele wereld weer over zich heen dat ze niks veranderen en dat het ouderwets is.

Ik vind de artstyle er goed uitkomen hoor. Hopen dat het verhaal net zo sterk overkomt! Ik heb vertrouwen.
Square soft had destijds de meest indrukwekkende series inderdaad en Enix had ook genoeg kwaliteit dus deze samenvoeging tot Square Enix was in voordeel van hun en de fans.

De Final fantasy serie is en blijft episch maar ik ben zelf ook fan van de Suikoden series en de Fire emblem series en hoop dat hier zsm weer spellen van uit komen en of het originelen worden of Remakes of Remasters dat maakt ook niets uit.

Naast deze software weet ik nog een mooi lijst voor jou als je wilt Dude ;)

Over de FF Remakes ze mogen van mij het zo origineel mogelijk houden of aanpassen naar hoe hun het zien ^^ zolang het niet PS exclusive wordt koop ik het toch wel.

Kan ook niet wachten tot DQ weer en meer op handhelds en consoles van Nintendo komen.. het wordt eens tijd dat hun de krachten bundelen als vanouds!
Ja Suikoden en Fire Emblem nooit echt opgepakt. Jammer. Had graag die versie op 3DS eens getest. Net zoals Bravely Default.. Laten we ervan uitgaan dat met NX dat soort games ook naar home console komen, want dat blijft mijn favo plek voor games.

Denk dat FF7 wel cross console gaat. Square kan die dingen nauwelijks nog exclusive houden vanwege de kosten/opbrengsten. Enerzijds hoort dat ding op PS, maar laat die ook maar naar NX komen :) En gun het de Xboners ook. Hoe groter publiek hoe beter. Ben alleen bang dat daar de interesse 0,0 zal zijn.

Ben benieuwd hoe DQ eruit gaat zien voor Nintendo. 11 op NX als ik me niet vergis. Benieuwd hoe die game gaat worden. Die vette Akira Toriyama arstyle. Gaaf man. Als ze zoiets nou deden voor Chrono Trigger... Never gonna happen...
Inderdaad Square Enix heeft genoeg kwaliteit om elk platform te ondersteunen van PC tot NX maar hoeveel vraag er is per platform dat moet nog blijken.

Als de Final fantasy series en of Chrono series en of Dragon quest series voor de WiiU of en NX komt dan worden dit instant buys voor mij en ik denk ook voor jou toch Dude ;)

Met welke spellen ben jij momenteel bezig ? ik ben nog steeds met Windwaker bezig en ga komende week Hyrule warriors plus de Master quest DLC halen :) dat red mij wel tot Twilight princess!
Wat Nas T zegt, Ik heb sinds kort FFX en FFX-2 (HD remaster) voor PS4 gekocht (Mijn eerste FF game).

Ik vind de turn based stijl juist leuk, je denk na van.. Oh deze enemy kan dit en dit.., sterke aanvallen, deze elementen.. Kan ie spells? Silencen, dan aanvallen op deze gedeelte..Daarna healen.

Het is allemaal strategisch nadenken, en dat vind IK nou weer leuk (Ik zeg niet dat jij het ook leuk moet vinden :P)

In mijn gevoel wou ik dus dat de FFVII ook turnbased zou zijn want dan heb ik hierna weer een "nieuwe" FF om te spelen..

Dragon quest doet ook zoiets maar is veeeeel grind-ier en voor mijn gevoel minder strategisch.. Bravely Default voor 3DS deed het weer iets beter maar was ook nog redelijk grindy in the end..

In het algemeen ben ik niet zo'n hele fan van het JRPG gedoe (Juist vanwegen grinds) maar FFX doet het prima zo.

edit.

Nu ik deze comment opnieuw gelezen heb, merk ik dat ik afdwaal en geen idee meer heb waarom ik reageerde.. Ik laat em wel gewoon staan.

[Reactie gewijzigd door Themperror op 6 december 2015 10:59]

Tip. Speel sowieso de originele FFVII als je van turn bases houd :)
De graphics zijn niet echt goed ge-aged :'(. Either 2D pixel of nog reasonable 3D maar dit zit net op zo'n punt dat het niet echt speelbaar meer is.. Resolutie en Poly-wise
Vrij recent de originele PS1 versie (heeft beter geluid als ik het me goed herinner) op emulator gespeeld. Dat kun je nog wel beetje opleuken met de juiste instellingen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig moeite mee had hoor. De game was gewoon zoveel fun! En je bereikt tenminste nog wat in 10 uur. Bij Witcher 3 kijk ik soms terug op een avond van 5 uur wat ik daadwerkelijk heb uitgevoerd... Nou dat valt wel eens vies tegen zeg :P hahaha. Ondanks dat onvoorstelbaar vette game hoor.
Ik zit atm Final Fantasy X te spelen (HD remaster voor PS4) en zit al op de 16 uur ofzo, ben nog niet eens zo super ver ook.. en daarna Calm Tides ofzo en dan Final Fantasy X2 nog..
hahaha. Ja dan ben je nog wel even bezig :P

Is die X HD wat? Zat ik ook nog over te twijfelen. En Type-0.
Met zon 80 uur DQ8 en 30 uur FF7 had ik FFX HD ook wel op kunnen pakken. Maarja.... Eerst Witcher 3 maar eens afronden voor het einde van het jaar...... Mannekes die game slokt veel tijd op.
Ik zal het bij deze laatste reply laten (anders wordt het een slow-chat en is de comment section niet voor bedoeld)

Ja de textures zijn verhoogt en de main models ook, Je ziet wel wat PS2 geometry terugkomen op bepaalde stukken (vooral environment) maar niks om je over te ergeren aangezien het nogsteeds prima uitziet..

Verder hebben ze ook een optie bij de muziek of je Original wilt of "Arranged" wat volgensmij opnieuw composed muziek is met meer instrumenten enzo.

De cinematics zijn ook opnieuw gerendert naar 1080p (ziet er geweldig uit)

Verder dus.. prima spel!
Tof! Niet meer woorden nodig :) FF10, 12 en Type-0 staan op de todo list. Hopelijk voor 12 ook zon leuke HD treatment :) thx!
Eigenlijk zou je FFXiI ook Is moeten checken. Denk eerlijk gezegd dat de remake van 7 meer qua combat daar op gaat lijken met elementen van het originele deel en denk ook nog wel wat frisse nieuwe elementen.
Dat denk ik zeker. En zo te zien ook een vleugje van de flashy combat stijl in FFXV. Ik hoorde dat het niet dezelfde engine zou zijn trouwens. Maar vind het er verdomd op lijken :)

Alleen is het in de kern om een heel andere wereld en verhaal opgebouwd. Zolang dat lekker strak bij het goud dat FF7 was blijft, hoeven we ons niet zo druk te maken.

12. Nice one. Naast 10, de twee FF die nog ontbreken in mijn lijstje. Hoor van beide erg goede dingen. Thx mate!
Ik ben een echte fan van FFVII, FFVIII en FFIX, maar laten we wel eerlijk wezen... Veel techniek/tactiek kwam er niet bij kijken. Er waren een heleboel spells/skills die je simpelweg nooit hoefde te gebruiken, en het gros van of je ging winnen of niet zat in de voorbereiding.

Bij 99% van alle gevechten in alledrie de games kon je simpelweg Attack blijven rammen met af en toe 'n Cure/Cura/Curaga en je kwam er makkelijk doorheen.
Dit !

Ik heb de FF games quasi nooit gespeeld, puur door het feit dat het steeds turn based was. En ik vond het jammer, want ik kan perfect begrijpen dat het verhaal vaak zeer sterk is, en de personages wel charisma hebben. Maar het gevechtssysteem vond ik altijd zo saai.

Misschien is deze remake een reden om hem een kans te geven, langs mijn kant. :)
Dat dacht ik eerst ook bij Paper Mario van Nintendo. Maar die beurt-based vechtstijl is veel leuker omdat je veel meer moet nadenken over je volgende move in plaats van CoD / vechtspel stijl rammen, schieten of 3x ala Nintendo stijl op een hoofd moet springen. 8)7

Maar zoals Nas T hierboven al vermeldde, ieder zijn voorkeur. :)
ze gebruiken de FFXV engine, en dit is nu eenmaal hoe FFXV zijn combat system werkt.
De engine dicteert nietvwat voor soort game het is (rpg, shooter, platformer, etc), noch hoe de combat wordt uitgevoerd.
Die gebruiken ze niet, dat heeft men al verteld in een interview. Geruchten zijn dat het UE4 is.
Ach, het werkte voor mij prima met FF-XIII en etc. dus komt dat hier ook wel goed. Ja, het klopt niet met hoe de oude FF7 was, maar dit is dan ook een "remake". Of wil je zeggen dat je ook de hele animatie van Knights of the Round 12x (dit kon immers met materia) achter elkaar wil zien met max 9999 dmg?
Tijdens de beelden zie ik wel het standaard 'attack' 'magic' en 'items' terug komen. Hopelijk lijkt het iets meer turnbased qua visuals, maar blijft de rest het zelfde.
Ik zie juist nog steeds het actiemenu. Bovendien moet je later in het spel 3 personen aansturen. Dat word erg lastig realtime
Ikzelf vond vooral het materia-systeem erg fijn.. maar als ik dit zo zie kan ik met bijna alles aan veranderingen wel leven, als ze maar opschieten 8)7
Heb je Final Fantasy 7 Crisis Core wel eens gespeeld?

De kans is helaas aanwezig dat ze het mareria systeem gaan aanpassen voor de FF7 remake en het gaan baseren op het systeem van Crisis Core wat overigens niet geweldig was..
Materia is een deel van het originele spel en zijn story. Eigenlijk kan Materia niet verdwijnen.
Vond ik inderdaad ook.. Het zal een kwestie van smaak gaan worden ben ik bang :X
Oei dat hoop ik niet.
Dat materia systeem was zoooo vet! Echt heerlijk zelfs.
Reden waarom im recent ff7 nog eens speelde. Had net dragon quest 8 er op zitten, maar dat systeem was het voor mij echt niet hoor. Materia ben je zo actief mee. Leert zoveel vette dingen in ff7 en dan die summons... Dear lorddddd wat een zieke shit!
Vet!
Eindelijk kan ik deze spelen en meepraten over hoe episch het is :P (had nooit een ps1 en de port nooit gespeeld). Maar dit ziet er echt uit als een mooie upgrade.

Ben ik de enige die denkt dat dit meer gaat verkopen dan FFXV?

[Reactie gewijzigd door Evil_king op 6 december 2015 10:36]

Dat staat bijna al vast voordat de game er is.......velen vinden FF7 de beste uit deserie en zullen deze gaan kopen, al was het alleen maar om te zien wat ze er van gemaakt hebben.

Staat me iets van bij dat er ook beloofd is dat er veel meer verhaal in zit wat uit het origineel was wweggelaten ivm het te groot worden van de game.
Hoop voor jou en mezelf, ha, dat ze deel 8 en 9 dan ook gaan remaken. Die zijn het ook echt waard om in je leven gespeeld te hebben.
Dit is gewoon het ATB (Active Time Battle) systeem volgens mij hoor. Je ziet linksonder de commando's en rechtsonder zie je de HP en de bekende balkjes. Helemaal niet realtime en dus zoals de oorspronkelijke versie op de PSX
Nu jij het zegt er is wel een systeem te zien links en met verschillende kleuren rechts.. of zou dit een soort van command control voor team leden zijn ?

Zo niet dan heb je gelijk en is het Active Time Battle en door dat deze Remake dynamischer is lijkt het op Real Time Battle.. hoe dan ook het ziet er uit als meer :9 jum jum.
Zoals verder naar boven al geconstateerd was; het ene balkje rechts, wat jij ook noemde, lijkt eerder Limit Break te zijn dan ATB.
Het origineel FF7 was en is nog steeds prachtig en de FF7 Remake is voor mij geen uitzondering ^^ Turn based of Real time het maakt mij weinig tot niks uit.

Van mij mag er nog meer aanpassingen komen het verhaal en keuzes want het verhaal van FF7 Remake zal zeker origineel zijn maar intussen is er ook FF Advent children uitgekomen en Crisis core.

Dus waarom geen verschillende verhaal en keuzes modus dan kan de één het origineel opnieuw beleven en de ander kan het aangepaste en uitgebreider verhaal spelen en door bepaalde keuzes het verhaal een andere wending geven.

Ik wil nog steeds Aerith redden.. of tenminste een ander einde misschien kan het iets minder dramatisch aub!
Idd, juist die andere visie en de game updaten in positieve zin, gaat de game juist goed doen. Denk maar niet dat ze lichtjes over deze remake denken. Dit is een enorm project. En de bedenkers van het origineel hebben gewoon ook een andere visie over wat er nog meer mogelijk Is met het verhaal e.d.

Het origineel Is een klassieker, maar waarom de remake zou er prima naast kunnen staan. We zullen zien. :)
Destijds was het een ander Team dan die van nu en ik weet niet tot hoever de leiding het origineel volgt en hoeveel idee vrijheid het team krijgt.

Als FF7 Remake hetzelfde spel wordt maar dan met een open 3D wereld en real time battle dan kan dit alleen maar toegejuicht worden maar.

Als het team toch een andere kijk heeft en ik hoop zelf dat dit gebeurt.. dat het spel meer keuze krijgt in speel style en verhaal style dat er verschillende spelers verschillende verhalen vertellen.

Zoals een Original mode die het origineel tot in de details volgt maar dan als een vernieuwde versie.

Of een Crisis core mode die anders opent en eindigt als het origineel.

Of een Freedom mode als met Mass effect 3 waar je zelf het prologue in kunt vullen en waarvan de resultaten pas halverwege te merken zijn en je dan de eind keuzes kunt maken.

Het is al een hele onderneming dit Project en er moet echt iets dramatisch gebeuren als dit geen succes wordt die het origineel niet waardig is.

Maar het zou toch prachtig zijn als elke speler dit meesterwerk net iets ander beleefd dan een andere speler en ook een ander verhaal kan vertellen :)
Ik was wat aan het brainstormen.. en in mijn geval voelt dat ook zo in mijn blonde kop maar...

Aerith is een half Cetra en na haar dood gaat zij weer naar de Stream maar haar ras kan de Stream beïnvloeden ook al heeft zij geen lichaam.

In verschillende spellen en films komt zij weer te voorschijn in geest of energie.. dus waarom niet een DLC quest om haar lichaam te renegeren ? zou een mooie bish slap voor Sephi zijn :p

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True