Far Cry 5 speelt zich af in staat Montana en krijgt mogelijk een moderne setting

Ubisoft heeft via een viertal teasers bekendgemaakt dat Far Cry 5 zich zal afspelen in de Amerikaanse staat Montana. In de video's zijn onder meer een kerk en elektriciteitskabels te zien en wordt iemand neergeschoten, wat betekent dat de game waarschijnlijk een moderne setting heeft.

De korte video's maken duidelijk dat Far Cry 5 zich afspeelt in Hope County, een fictieve regio van de staat Montana. In de teasers zijn graslanden, bergen, akkerlanden en een kolkende rivier te zien, waarbij onder meer iemand op de vlucht wordt neergeschoten. Ook is te zien hoe iemands hoofd tegen een kerkklok wordt geramd.

Mogelijk wordt Far Cry 5 een moderne western, iets waar eerder al over werd gespeculeerd op basis van de locatie Montana. Vrijdag maakt Ubisoft alle details over Far Cry 5 bekend.

Een week geleden maakte Ubisoft bekend welke nieuwe games er in dit fiscale jaar worden uitgebracht. Dat bleken Far Cry 5, The Crew 2, een nieuwe Assassin's Creed-game en het eerder uitgestelde South Park: The Fractured but Whole te zijn. Er werden bij die aankondiging nog geen nadere details bekendgemaakt.

Door Joris Jansen

Redacteur

22-05-2017 • 20:03

108

Reacties (108)

108
104
62
4
1
21
Wijzig sortering
Er zijn 4 video's uitgebracht van Far Cry 5 vandaag.

Far Cry 5 - Welkom in Hope County (playlist):
Directe link naar elke video: #1 | #2 | #3 | #4
Allemaal live action trailers... dat geeft alleen een impressie van de setting, meer niet. Ik ben erg benieuwd naar de gameplaybeelden.
Anoniem: 221563 @SuperDre23 mei 2017 11:10
Is toch al bevestigd dat het drone beelden zijn?

Edit: http://www.greatfallstrib...nes-video-game/101241072/

Zou erg toevallig zijn anders.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 221563 op 23 juli 2024 17:02]

Goede aanvulling op het artikel Zeror!

Zelf had ik niet een hoge verwachting van FC5 maar nu ik zie dat er een sinister thema in zit ben ik toch nieuwsgierig.
Zo vet :D Bedankt voor het linken.
opgepast he .. t is Ubisoft :P met zn gepre-renderede rotzooi, maar het ziet er eerder uit als een drone vlucht (Live action) :+

(zeker iemand die bij Ubisoft werkt, en ouders heeft in Montana , en het zo heeft kunnen afschrijven op de kosten van de zaak :D )

[Reactie gewijzigd door Metallize op 23 juli 2024 17:02]

Het was ook een drone. Mni-Sda (Still Water) Presbyterian Church, known locally as the Chelsea Church, sits just off U.S. Highway 2 between Poplar and Wolf Point:
http://www.greatfallstrib...nes-video-game/101241072/
https://www.gannett-cdn.c...839_000_GRKI90ND8.1-0.jpg
https://www.gannett-cdn.c...839_000_GRKI90NEA.1-0.jpg

[Reactie gewijzigd door letsa op 23 juli 2024 17:02]

Ik vond het er al verdacht "echt" uitzien. ;)
Wat verschrikkelijk dat ze, voor mij althans, even de illusie wekte van op zijn minst cinegraphic engine renders, maar toch eerder losse trailer renders, terwijl het real-life drone shots zijn. Helemáál ongerelateerd aan het product.

Ben ik de enige die me toch licht beduiveld voel? Waarom korte real-life drone shots? Alles wekte op mijn telefoon de illusie dat dit game related was.

Blij dat Steam tegenwoordig (na no man sky) besloten heeft dat men geen "nep beelden" meer mag laten zien.

Is dit nou puur om een viral hype te creëren? Of mis ik iets aan de intentie hier?

-- Edit: mensen, lees dit eens goed: "Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.". Voldoet mijn post hier aan? Nee.

[Reactie gewijzigd door ExIT op 23 juli 2024 17:02]

Ja, zelfde hier... Een game promoten met echte beelden wtf...
Dat gebeurd zo vaak, niks vreemds meer aan en vind het zelf ook geen probleem (wel handig dat ze het er bij zetten)
zoveel grafische pracht gebruiken in een teaser ?? ..kom het is niet Blizzard :D
Maar je hebt wel van die tieners die nu springen in de lucht, dat hun PS4 iets mooi's tevoorschijn gaat toveren ... ochja " all aboard the 30fps hypetrain" :O .

ik ga vanavond lekker rondwandelen in Kaer Mohren en Touissant , met alles maxed ,en een HD graphics mod :Y)

[Reactie gewijzigd door Metallize op 23 juli 2024 17:02]

Anoniem: 221563 @letsa23 mei 2017 11:12
Ja, next level Ubisoft marketing waarbij de gamers zich bedrogen zullen voelen bij de release. En ik maar denken dat Ubisoft het niet gekker kon maken haha
Uit dat artikel:
The backstory of the video game, which will be released in September, is of a world that takes place in an imaginary location, Guillot said.

Far Cry 5 komt dus in september 2017 al uit!!! Awesome!

Dan begrijp ik wel niet wat ubisoft bedoelde met het nieuws dat de far cry franchise op een pauze was. Er waren toch nieuwsberichten dat ze minstens 1 jaar zouden overslaan? Misschien wel 2 jaar?
2016 - far cry primal
2017 - far cry 5
Ze lijken nu dus het gewone release schedule te houden en helemaal geen jaar over te slaan. De pauze-nieuwsberichten waren waarschijnlijk onzin.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 23 juli 2024 17:02]

Bij farcry denk ik alleen aan in masten klimmen en activeren, dat ging snel vervelen zeg.
Welkom bij Ubisoft. Dit is bij al hun IP het geval.
Ja die fout heb je snel gemaakt bij Ubisoft, want nadat je de hele map hebt gezien, is het al gauw saai om overal te fast travellen en voelt het al snel als repetitief.

Het stomme is dat Ubisoft zijn spelers ZELF naar die modus duwt door de map op die manier te laten unlocken. Eigenlijk is het een shortcut om snel verveeld te raken, compleet achterlijk game design en progressie. Dat trucje doe je één keer en dan is het tof, na vijf games doe je dit op de automatische piloot. En ja, Ubisoft past het nog steeds overal toe, GR:Wildlands idem dito...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 juli 2024 17:02]

Anoniem: 221563 @sugarlee8923 mei 2017 11:40
Bij farcryUbisoft denk ik alleen aan in masten klimmen en activeren, dat ging snel vervelen zeg.
;)

Maar goed, dat zien we bij de meeste grote uitgevers. AAA staat voor mij al lang niet meer voor een goede game maar voor veel pracht en praal met weinig inhoud.
... en wordt iemand neergeschoten, wat betekent dat de game waarschijnlijk een moderne setting heeft.

:P

Far Cry was toch sowieso in hedendaagse setting?
Far Cry Primal, die in 2016 uitkwam, speelde in de steentijd :)
Is het niet altijd in een moderne setting geweest en het jaar erop een aanpassing daarop die in het verleden afspeelde? Of verbeeld ik me nu maar iets?
Naar mijn weten zit er niet echt een ritme in. Er was natuurlijk ook nog Blood Dragon.
en één, 2 en 3 die allemaal "modern" of >modern waren.
Ik vond dat deel toch wel het meest slaapverwekkende uit de serie :O
Heb hem zelfs niet eens uitgespeeld en staat ook al niet meer geinstalleerd.
ahja, want vuurwapens bestonden niet voor de 21ste eeuw? 8)7

Vuurwapens zijn al in gebruik sinds de 13de eeuw in China. Dus als de auteur bedoelt, moderner dan Far Cry Primal, dan.. ja. O-)
Relatief modern dan :P
Dat zou de Bronstijd ook al zijn ;)
Anoniem: 897493 @Balder©24 mei 2017 10:08
Maar toen hadden ze nog geen elektriciteitskabels zoals op de foto te zien is ;)
Ik hoop dat ze eindelijk afstappen van dat idioot systeem van 'beperkte modificaties'. So what als ik EN een demper en een verlengt magazine op mijn AK47 wil. Is dat dan echt incompatibel met een scope?
Ik heb dit een keer opgezocht, en ik kwam uit op het volgende (Ik heb geen idee of dit echt de waarheid is. Meer kon ik niet vinden):
Sniper rifles gebruiken zogenoemde "supersonic" bullets. Silencers werken alleen op "subsonic" bullets.
Het enige dat een sniper rifle kan gebruiken is een suppressor. Hierdoor word het geluid verminderd van de explosieve knal die de sniper zelf maakt, maar niet het geluid van de kogel zelf.

Na even gezocht te hebben gebruikt de AK-47 subsonic ammo. Dit zou dus gewoon samen moeten werken, mocht bovenstaande theorie inderdaad kloppen.

Het schijnt overigens niet helemaal waar te zijn dat silencers de aim slechter maakt, maar dat hier veel meer factoren aan hangen.

PS: Dit gaat natuurlijk over de echte wereld.
Een suppressor dempt inderdaad alleen het geluid van de exlosie door de kamers in de demper. De andere aspecten zijn dan inderdaad de kogel die door de geluidsbarriere breekt en de mechanische geluiden van het wapen.

Een silencer bestaat dan ook niet, want je kunt hoog uit de knal dempen en met subsonische ammuntie de sonic boom voorkomen. Als iemand met een supressor in je buurt staat te schieten, dan merk je dat wel. Subsonic ammo is trouwens voor de meeste wapens wel te krijgen, dat is gewoon een keuze. Maar ja, dat betekend minder afstand en iets minder stabiliteit van je projectiel.

Dat het spel mods limiteerd is inderdaad gewoon een poging de boel wat te balanceren, maar een supressor op een hoog caliber sniper heeft weinig zin.
Het er vooral om dat je met een hoog caliber sniper doorgaans ook over langere afstand stabiel wilt kunnen schieten. Wat je dan krijgt is dat je geen subsonic ammo wilt gebruiken, maar juist hoge snelheid.

Wat heeft het dempen dan nog voor een zin als je de sonic boom van de kogel zelf nog hoort?

Daar gaat het voornamelijk om.
Anoniem: 1322 @LOTG23 mei 2017 13:01
Toch wordt er ook op dat gebied wel veel vooruitgang gemaakt:
https://m.youtube.com/watch?v=BhK7F7kt5Qg
Het is overigens niet waar dat een AK47 Subsonic ammunitie gebruikt, dit kan. Standaard wordt er gebruik gemaakt van de 7.62 FMJ of Nato rounds en deze zijn per definitie niet sub-sonic. Daarnaast is het zo dat je ook reguliere patronen kunt gebruiken met een demper, alleen is de demping minder. desalniettemin is het geluid al vele malen minder als zonder demper.

Daarnaast zijn er nog genoeg andere mogelijkheden voor een sniper die gebruikt kunnen worden om de knal te verminderen. Denk aan een muzzlebreak, andere gastube, electrische ontsteking, munitie keuze, enz. Dit hangt allemaal af van het type wapen dat gebruikt wordt. Zo zijn er legio snipers die fabriek-af al gedempt zijn en legio waarbij het niet mogelijk is.

Ter aanvulling behoeft een sniper geweer niet altijd gebruik te maken van supersonische munitie, dit is wederom weer een optie en afhankelijk van het wapen en het kaliber dat gebruikt wordt. (zwart kruit, schietkruit, loden munitie FMJ, APR, tracer, HE enz.) Het heeft ook te maken met de voorkeur van de schutter en het doel wat bereikt dient te worden. (minimale nevenschade gebruikt een ander patroon als wanneer er een motorblok uitgeschakeld dient te worden.) Daarnaast natuurlijk nog het onderscheid in de afstanden en doelwitten die beschoten gaan worden, alsmede de omgevevingsverschillen, waarin dit dient te gebeuren.
Laat ze alsjeblieft wel een beter wapen toevoegen dan een AK47. Ik hoop echt dat men een kh121 toevoegt.
Een demper en scope gaan inderdaad niet samen.
off topic: maar is dat een kwestie van onvoldoende doordacht design of zit daar meer achter?
Een demper heeft invloed op de afstand van een kogel, waardoor de scope niet langer correct werkt.
Kan je wel voor compenseren op je scope dmv stelringen.
Onzin. Een beetje scope schiet je in op een bepaalde afstand waarop je scope ook afgesteld is, waarna je met een ring die afstand kan aanpassen zodat je draadkruis compenseert voor de baan die de kogel beschrijft.
Een demper zorgt er voor dat een kogel VERDER reist. De loop wordt verlengt.
Volgens mij zorgt een demper, middels kamers, er voor dat de gassen minder snel het geweer uit komen en daardoor dus ook minder lawaai maakt. Ergo je verliest kracht en kan daardoor minder ver schieten.
Niet echt, bij een supressor hoort subsonische munitie, er zijn immers twee geluiden die bijna tegelijk voor de knal zorgen, de ontbranding van het kruit (hiervoor is de supressor) en het door de geluidsbarriere (subsonische munitie) gaan van de kogel. Zonder deze combinatie heeft het allemaal weinig zin. De subsonische munitie velaagd de mondingssnelheid van het projectiel dusdanig dat de maximale effectieve dracht een stuk minder wordt, de kogelbaanverheffing veranderd dus compleet. Dit is natuurlijk te compenseren door het wapen met scope en demper in te schieten.

De loop wordt overigens NIET langer en de kogel komt dus NIET verder. Op het moment dat de kogel de loop verlaat en zich in de demper bevind is er geen contact met de demper zelf. er is altijd een kleine naad in de door jouw voorgestelde "loopverlening" niet echt lekker voor een projectiel dat 900m/s door de loop komt. Kun je maar beter je ballistischebril ophebben.

Grappig overigens, het spelen van wat games en het kijken van wat films maakt mensen geen expert op het gebied van klein kaliber wapens. In het eggie werkt het net allemaal eventjes anders. Alhoewel, op de interne en externe ballistiek na, Hotdogs, Horseshoes and Handgrenades voor de Vive en Rift komt qua wapen technische handelingen vreselijk bij de realiteit in de buurt.

[Reactie gewijzigd door nullbyte op 23 juli 2024 17:02]

Nee.
Blijkbaar nooit met vuurwapens gewerkt en bekend met balistische eigenschappen van verschoten munitie ism lengte loop etc etc blablabla..
De drijvende lading van een patroon bepaald eerder dat een kogel verder zal komen, gewicht van het verschoten propje lood telt ook mee..
Een demper is gewoon geen verlenging van de loop maar een middel voor andere doeleinden.
Anders was een demper wel voorzien van rifling/trekken en velde. Maar dat kan niet in een demper.
de demper kan de kogel wel wat remmen doordat de lucht ineens "vrij" komt en gaat wervelen in de demper, vooral bij luchtdrukwapens (waar je wel vrij dempers mag gebruiken) is dit mede door de toch al lage (onder geluidssnelheid) mondingssnelheid goed merkbaar.
Nee, de loop blijft exact dezelfde lengte. Het enige wat een demper doet is de gassen opvangen. De kogel heeft geen fysiek contact met de demper. De kogel gaat dus niet verder of korter door een demper.
lol, ooit wel is met een (lucht/vuur)wapen geschoten? Je "scope" (richtkijker zoals dat heet) kun je gewoon bijstellen, je kunt zelfs de afstand schatten doormiddel van de focus, en hierop de scope bijstellen, dit is in de luchtdruk wereld een erg populaire tak van de hobbysporter (Field target schieten) En de variant waar er niet gefocust word/niet bijgesteld word, Hunter Field Target (wat ik zelf ook gedaan heb).
Volgens mij hadden we het niet over luchtbuksen...
Maar je kunt inderdaad wel je richtmiddelen op elevatie compenseren.
Uhm.. ik neem aan dat je sarcastisch bent, want een gemiddelde sniperrifle heeft ook een demper.. en een AK47 met een demper en scope en verlengt magazijn is in werkelijkheid gewoon mogelijk.
In GTAV/Online kan je wel een wapen uitrusten met een scope én een demper, is dat wat je bedoelt? Ik heb dit in ieder geval wel op mijn Advanced Rifle. Assault Rifle (AK47) zou dacht ik ook moeten hebben maar weet het niet zeker omdat ik mijn weaponwheel clean wil houden.
de wapens in FC3 waren reeds ferm OP imho...
Je kan altijd rekenen op een goed spel met de Far Cry series van Ubisoft. Ze blinken in niets uit, maar als geheel zijn ze op alle vlakken wel solid.
Het verhaal van Far Cry 3 met die gestoorde gast Vaas vond ik toch wel ijzersterk hoor. Het verhaal was erg goed en de sfeer was geweldig. De missies en gameplay heb ik ook van genoten, erg tof en creatief. Spoiler: het platbranden van wietvelden onder muziek van Skrillex, en dat einde... Awesome.

Far Cry 4 vond ik minder sterk. Het overnemen van basissen in 3 vond ik leuker en bovenal miste de sfeer, en was de game (imho) iets over de top wat betreft hallucinaties.
Als ze ook maar iets van het verhaal uit deeltje 3 kunnen terughalen samen met de sfeer uit de trailers ga ik 'm sowieso halen.
3 was een pareltje inderdaad, 4 was al snel eentonig en had lang niet zo'n sterk verhaal en kwam erg traag op gang. Laten we hopen dat ze de boel weer eens goed refreshen. :)
Eens, het is zeker vermakelijk om weer rond te rennen en dingen af te schieten, het loopt altijd wel lekker en het is ook vaak wel een beetje twisted in de verhaallijn en dat voegt ook wat toe. Vooral deeltje 3 had dat goed voor elkaar. Maar ook het inmiddels vergeten (verdrongen?) Far Cry 2 was best wel lekker bizar, zeker als je weer een malaria aanval kreeg en je favoriete wapens allemaal jammen (waarom is dat er niet meer???).

Ben voorlopig nog niet zo overtuigd van de setting. De Himalaya deed het ook niet zo voor mij moet ik zeggen.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 juli 2024 17:02]

Ziet er goed uit, net echt.
Ik zat ook al te kijken van "Is dat nou écht... Of zit ik tóch naar een cgi filmpje te kijken?". Doen ze netjes.

Nu maar hopen dat het verhaal net zo 'mooi' is.
Dat was Watch Dogs 1 ook bij de aankondiging :P het blijft Ubisoft en dus afwachten. Maar oh, wat hoop ik dat ze het voor elkaar krijgen :) dit ziet er geweldig uit!
Het was eigenlijk een grapje, want volgens mij zijn dit gewoon echte beelden.
Oh... Toch een tegenvaller :P ik vond juist de mensen in de kerk er vrij 'rendered' uit zien.
Ik kan het verkeerd hebben hoor.
Mee eens, alle 4 de filmpjes zijn deels 3D als je het mij vraagt. Al kan het ook de nabewerking zijn waarmee ze het meer als een game/3d proberen te laten voelen.

[Reactie gewijzigd door bl0m5t3r op 23 juli 2024 17:02]

Dit is ook geen ingame footage, maar "echt"
Teasers zien er erg mooi uit. Ben wel benieuwd wat een PS4 daar ingame van maakt.
Ben ik ook zeker benieuwd naar. Maar ik denk dat deze filmpjes echte beelden zijn. Alleen die kerk brengt mij aan het twijfelen. Haha.
Ik gok op een thema waarbij een sekte (als die van David Koresh) actief is en jij als speler moet proberen te ontsnappen.
Ik hoop enorm dat je gelijk hebt :) als dan de leider van de sekte wat trekjes van Vaas uit Far Cry 3 heeft... Tof!
Ben ik de enige die merk dat ze een hoofd gebruiken om die bel te luiden van de kerk.
Jep, tijdens het zingen van Opwekking 428: https://www.youtube.com/watch?v=LqQ8HJxotR8
(engelse versie dan alleen)
quote: het bericht
Ook is te zien hoe iemands hoofd tegen een kerkklok wordt geramd.
Nee dus ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.