Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft stelt Far Cry 5 en The Crew 2 uit

Ubisoft heeft Far Cry 5 met een maand uitgesteld om de kwaliteit van het spel te kunnen verbeteren. De nieuwe introductiedatum is vastgesteld op 27 maart 2018. Ook racegame The Crew loopt vertraging op: die komt ergens na april 2018.

Studio Ubisoft Montreal heeft de extra maand nodig om verbeteringen door te voeren zodat het spel in lijn komt met 'de originele visie' van het ontwikkelteam, zo luidt de verklaring. Ubisoft maakt niet bekend om wat voor verbeteringen het gaat. Vrijdag belooft Ubisoft nieuwe beelden van Far Cry 5 te tonen. Far Cry 5 draait om de strijd tegen de Eden's Gate-sekte en speelt zich af in de Amerikaanse staat Montana. Het spel zou 27 februari volgend jaar uitkomen maar dat wordt dus 27 maart.

Tegelijkertijd moet Ubisoft erkennen dat The Crew niet op 16 maart 2018 kan verschijnen. Een specifieke nieuwe datum noemt de uitgever niet: het bedrijf houdt het bij 'de eerste helft van het fiscale jaar 2018'. Dat begint in april volgend jaar. De studio, Ivory Tower, heeft de komende maanden nodig om testen te houden en feedback op de openwereldracegame te verwerken.

Ubisoft kondigde zowel Far Cry 5 als The Crew 2 in mei van dit jaar aan. Ubisoft stelt ook een derde game uit. Daarbij gaat het om een van drie nog onaangekondigde franchise-games die volgend jaar of begin 2019 zouden verschijnen. De uitgestelde onbekende game verschijnt niet in het fiscale jaar 2018, maar in het jaar daarop, dat in april 2019 begint. Volgens Ubisoft heeft het uitstel van Assassin's Creed Origins goed uitgepakt en is daardoor de game kwalitatief beter geworden, wat de verkoop ten goede kwam.

Tweakers publiceerde in mei een preview van Far Cry 5: nieuwe setting, oude onderdelen, in augustus volgde de preview van The Crew 2.

Door

Nieuwsco÷rdinator

98 Linkedin Google+

Reacties (98)

Wijzig sortering
"Ubisift heeft Far Cry 5 met een maand uitgesteld om de kwaliteit van het spel te kunnen verbeteren."

Twee spellen tegenlijk, met andere woorden ze moeten hun LootBox FiŰsta anders implementeren na de shitstorm die EA over zich heen heeft gekregen.
Dat was inderdaad ook het eerste wat bij mij opkwam, hoe kan de "originele visie" nou in een maand beter worden gerealiseerd? Wat hebben ze de afgelopen 2/3 jaar gedaan dan :P Ze hebben gewoon afgewacht hoe het nieuws rondom Battlefront 2 ging, en hoplakee nu is het in paniekmodus snel de progressie enz veranderen.
hier sluit ik mij ook bij aan, ik denk dat er even heel goed gekeken wordt naar hoe ze dit implementeren zodat deze game niet met dezelfde kwast geverfd wordt als battlefront, need for speed, shadow of war, etc.
Ik val misschien in herhaling maar het kan niet goed genoeg benadrukt worden dat er idd een flinke bijsturing zal zijn van het initieel geplande lootboxFest... .
Heb je een beetje verstand van development? Nee, het gaat hier voor het geval van FarCry om een maand. Een maand productietijd extra geeft je tijd om maar enkele bugs te fixen, niet meer dan dat. En eigenlijk denk ik dat de game eind deze maand wel af is (hij moet naar de persen en de winkels, daar gaat in ieder geval 1,5 maand overheen), en dat het hier om een marketing technische keuze gaat.

De kans dat The Crew microtransactions kent is groot, het blijft een online game. Echter is FarCry pure singleplayer.

[Reactie gewijzigd door QErikNL op 7 december 2017 21:40]

Als je hele development team 1 maand extra de tijd krijgt om bugs te pletten kan je heel veel meer doen dan enkele bugs.

Of je moet fundamentele fouten in je code hebben waardoor je de bugs niet netjes kan pletten. Maar dat laatste lijkt mij niet van toepassing.
In game development is tweaking en bugfixing zeker veel werk.

[Reactie gewijzigd door QErikNL op 7 december 2017 23:23]

de laatste 20% is 80% van het werk.
en het is zeer zeldzaam dat bugs in een systeem met honderden miljoenen regels code, simpel is.

verder is er niets gezegd over loot boxes in Far Cry 5.
dit is waarschijnlijk gewoon een zet om de game nog wat extra te verbeteren, en daar zijn regelmatig vele redenen voor en om dat aan 1 ding toe te schrijven is bijna altijd incorrect.

verder kan je zeggen wat je wil, maar de game gaat er waarschijnlijk wel beter van worden zonder meer te kosten, en daar mag je dus blij van worden.
Waarom wordt bugs pletten complexer als je code uitgebreider is? Ik bedoel: het path waarin de bug kan plaatsvinden is minder dan 1000 regels lijkt mij.

Bugs vinden in een spel lijkt mij daarentegen veel moeilijker: je moet er op 1000 verschillende manieren doorheen spelen, dat gaat wel wat verder dan een check of het veld "telefoonnummer" 10 cijfers kent en verder niks.

iig het lijkt mij sterk dat alle ontwikkelaars van far cry 5 in een maand tijd slechts "enkele bugs" kunnen pletten. Dan gaat er ergens iets fout lijkt mij. Als je dan een buggy game neemt als fallout 4 dan zou daar nog zomaar 10 jaar aan gewerkt moeten worden om het fout vrij te krijgen...

[Reactie gewijzigd door SpiceWorm op 8 december 2017 11:22]

Ik weet niet of je weet hoe game development werkt, maar het probleem is dat je zowel in het design bugs kan tegenkomen, als in performence, als in graphics, als in functionaliteit. Dit is onmogelijk allemaal 100% te testen. Het is zo'n beetje het meest complexe stuk software wat je kan maken. Een maand voor bugfixing is niet veel, en het zal ook niet 100% bugvrij zijn. Maar het zou best kunnen dat er een optimalisatie plaats vind in bepaalde delen van het spel, er in het design fouten zijn gevonden en moeten gefixt worden en een aantal glitches zijn gevonden die game breaking zijn.
Naja dat zeg ik toch? De bug pletten is hoeft niet heel moeilijk te zijn. De bug vinden lijkt mij wel vele malen complexer t.o.v. gewone software. Puur omdat je een factor miljoen meer states hebt.
Vlgns mij zit er niet veel verschil tussen een bug pletten in een game en in een reguliere applicatie.
Het gaat (meestal) gewoon om beschreven beslispunten. Als dit, dan dat...waar iets fout in kan gaan.
Ook een spel heeft natuurlijk een veelheid van dat soort beslispunten, maar er zal ook zeker voor het testwerk gebruik gemaakt worden van parameterisering waardoor je, door parameters in te vullen, precies in het spel beland waar je wilt zijn
je hebt in 1 ding gelijk,
de bugs pletten in fallout 4 zou enorm lang duren, daarom doet Bethesda ook de moeite niet, anders zouden ze 1 game per 20 jaar uitbrengen en dat kan gewoon niet.

De game is simpelweg zo complex dat er gewoon bugs gaan zijn, en om ze allemaal te pletten zou zoveel moeite kosten dat het de moeite niet waard is (want de fans nemen ze willens en wetens voor lief wetende dat de schaal het moeilijk maakt)

[Reactie gewijzigd door freaq op 8 december 2017 19:36]

Je kunt veel doen in een maand, maar je moet ook alles testen in diezelfde maand.
Misschien krijgt FarCry wel een zekere Multiplayer-modus (geen idee hoe dit zou moeten in FarCry) waarin microtransacties ge´mplementeerd worden?

The Crew is inderdaad haast onvermijdelijk. Zonde..

Off-topic: dit doet me denken aan een South Park aflevering ('Freemium isn't free') :p
Ik weet nog dat Far Cry 3 een multiplayer modus had (4 ook meen ik). Players vs player met loadouts etc, a la COD en een aparte coopcampaign. Die eerste variant kun je natuurlijk nog wat lootboxen en macrotransacties in stoppen.

[Reactie gewijzigd door Composed op 7 december 2017 23:00]

Far Cry heeft wel degelijk een multiplayer modus, zowel co-op als versus. Tot zover nog geen microtransacties bij mijn weten, al heb ik de MP van FC4 nog nooit gestart.
Spijtig genoeg kan je tegenwoordig de microtransacties ook in singleplayer games vinden. Mooi voorbeeld is Shadow of War.
Yep, heb ik inderdaad een beetje verstand van ja. Maar zoals Square Enix op het laatste moment micro-transactions in Deus Ex heeft gepropt zonder dat het Dev team wist dat het er aan kwam, zo heeft EA's gigantische miss-step mbt to micro transactions een heel erg hostile klimaat geschapen towards deze praktijken.

Ubisoft is en blijft Ubisoft dus in beide releases zaten micro-transactions en waarschijnlijk ook loot-boxes en als je een game released op het moment met lootboxes voor echt geld, schiet je jezelf ontzettend in de poot en Ubisoft heeft dit heel waarschijnlijk door.
"Enkele" bugfixes is wel een beetje overdreven. In een maand kan je veel doen, het ligt er alleen wat je precies nog moet doen.
LoL! Daar moest ik ook aan denken... Ze zullen het lootboxsysteem wel aan moeten passen/verwijderen... LoL! :+
De optimist in mij dacht bij het lezen van de titel van dit artikel "Oh, eindelijk een keer een grote publisher die wel even de tijd neemt om de laatste bugs uit hun nieuwe game te halen. Misschien beginnen ze het eindelijk te snappen?"

De pessimist dacht hetzelfde als jij...zal inderdaad wel iets zijn wat ze bedacht hadden om nog wat extra geld uit de game te slaan, wat ze nu om moeten gooien omdat Battlefront II zo'n shitstorm heeft gegenereerd...

[Reactie gewijzigd door Cronax op 8 december 2017 11:47]

Geweldig hoe zo een shitstorm andere gamedevs in hun broek laten schijten van de schrik en verdiend ook. Ten eerste koop je al een volledige spel van 60 euro, maar Ubisoft kennende met hun Season Passes kan het hoger uitvallen dan 60 euro. No, just no. Lootboxes, ugh.
Volledig met je eens, De Crew 1 was een geweldig spel, maar je kon bepaalde auto's pas krijgen als je weet ik niet hoeveel wedstrijden had gespeeld of de extra auto's gekocht had.
Ik hoop dat het door jou genoemde "Lootbox Fiesta of extra ingame aankopen afgelopen is.
Ik ben echt heel erg blij dat lootboxes worden verafschuwd, het slaat ook echt nergens op. Dat zoiets gedaan wordt bij free-to-play games kan ik me nog wel iets bij voorstellen, de kosten moeten immers terug verdiend worden, maar dat ze het bij games implementeren die al 50 a 60 euro kosten is natuurlijk belachelijk. DLC's wordt al goed misbruik van gemaakt, om meer inkomsten uit een spel te halen.

Ik ben wel heel nieuwsgierig waarom Ubisoft Far Cry 5 daadwerkelijk heeft uitgesteld, ik kreeg namelijk erg het idee dat de game al af was..Overigens vond ik het in de trailer wel meer van hetzelfde uit zien, of dat gevoel kreeg ik tenminste
Enkel jammer dat het zo lang geduurd heeft vooraleer de domme massa het doorhad dat het niet goed ging komen. Dit had al veel eerder kunnen gebeuren en zelfs nu veranderd het weinig. Zowat elke streamer en youtuber lijkt het toch te spelen onder het excuus "ja maar ik wil weten waarover ik klaag". De kijkers zijn niet veel beter. Terwijl Eurogamer beweert dat launch sales van Battlefront 2 60% lager liggen dan de vorige, is het wel de 2de top seller in die week. Getopt door COD en gevolgd door FIFA, Pokemon, en Asscreed. Zegt volgens mij genoeg over hoeveel het toch verkocht geweest is en dat de gemiddelde gamer er niks om geeft dat de microtransactions zo "slecht" zijn.
Beetje op het BF2 "nieuws" lettend zie je ook al rap dat veel sites enkel de helft rapporteren. Zoals het verminderen van de kost in progressie maar ff vergeten vermelden dat je ook minder currency verdient. Wel vermelden dat de microtransactions stop gezet werden maar niet dat dit slechts een tijdelijke situatie is. De "media" geeft er duidelijk ook al geen moer om zolang ze er maar een artikeltje met liefst zo weinig mogelijk woorden en gedachtegang kunnen bij maken.

Het is ook niet de eerste keer dat Ubisoft een game met een maand (of een paar) heeft uitgesteld, dus dit kan geheel toevallig lijken met het recente EA nieuws. Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken dat dit met microtransactions/lootboxes te maken heeft. Persoonlijk lijkt het mij eerder op een marketingtruc om relevant te blijven of een daadwerkelijke foute berekening van hoelang het nu duurt om een game af te hebben (maar daar lijkt een maand eerlijk gezegd wat kort voor, al mijn negatieve zichten op Ubisoft als developer daar gelaten).
Dank je, ik begreep eigenlijk al niet waarom de posts boven je nou zo relevant waren.

Lootboxes hebben geen bal met dit artikel te maken. Ja het is ook gaming... :P
Negatieve reacties weer, heel typisch weer van de tweakers community over ubisoft.

Ze zijn de laatste tijd erg goed bezig met nieuwe games als assasins creed origin, southpark en rabbids plus mario. Met daarnaast ijzersterke support van hun oude games.

Ik denk dat de nieuwe far cry ook heel goed gaat uitpakken, van de crew ben ik geen fan.
Ik kom nooit op de forums, misschien is het daar anders, maar in de comments van games zijn de reacties vaak om te huilen. Er is weinig perspectief buiten wat ze zelf spelen, wat vaak nogal beperkt lijkt. Ubisoft is wel de beste grote AAA uitgever die er nog over is.
De laatste games van Ubisoft vind ik anders eenheidsworst en vreselijk. Heb Wildlands gauw weer verkocht en heb helaas Watchdogs 2 nog in mijn bezit. Inspiratieloze gameplay helaas.
Mario+Rabbids en AC:Origins zijn anders behoorlijk ontvangen...
Hopelijk is dan de verandering met AC origins ingezet. Nintendo keek natuurlijk behoorlijk mee met Mario+Rabbids. 1 zwaluw maakt nog geen zomer natuurlijk. Afwachten dus.
Mario+Rabbids vond ik echter geweldig en vooral met de nieuwe update die morgen uitkomt! Assassin's creed origins vind ik ook een heel goed spel.

De nieuwe south park heb ik ook veel goed over gehoord.

Dat jij spellen aanschaft die jij niet leuk vind betekent niet dat dat voor alle spellen geld.
Dat is niet alleen mijn mening, maar een heel veel gehoorde klacht over een groot deel van de Ubisoft games. En ik herken die klacht.
Je bedoelt Activision blizzard? De koning van de microtransacties en die de userbase met day one dlc split.
Nintendo was ik raar genoeg vergeten, waarschijnlijk omdat ik hun games en als bedrijf niet echt als AAA zie in de traditionele zin. Maar Nintendo hoort er inderdaad ook tussen.
Activision Blizzard?! laat me niet lachen! Ze zijn de initiator van de lootbox tumor!
Dat misschien wel, maar het zijn allemaal geen P2W lootboxes. Alles is alleen maar cosmetisch. En dat doet Blizzard erg goed imho. Ik heb bijv voor HOTS veel skins gekocht om de game te ondersteunen, maar sinds die lootboxes heb ik daar veel minder behoefte aan omdat ik veel skins op die manier al krijg. Sinds de lootboxes heb ik geen euro meer uit hoeven te geven aan de game.
Toch stoor ik me toch ook aan de dingen die je kunt unlocken in origins door ervoor te betalen of Helix points te kopen..
Wut? Onder welke steen leef jij? Ubisoft heeft de afgelopen paar jaar ongeveer de helft van al zijn releases verkloot, en blijft met hÚÚl veel vallen en opstaan uiteindelijk middelmatige, repetitieve games uitbrengen.
Ze zijn de laatste tijd erg goed bezig met nieuwe games als assasins creed origin, southpark en rabbids plus mario. Met daarnaast ijzersterke support van hun oude games.
Dat is persoonlijk, zelf vind ik hun laatste games, ook al zijn ze niet slecht, meer van het zelfde van games die ze al eerder hebben uitgebracht.

Farcry vind ik dan nog wel het toppunt van herhaling en om eerlijk te zijn geeft de trailer me weinig hoop dat er echt veel gaat veranderen (kijkend naar bijvoolbeeld de vorige Farcry games, maar ook Wildlands lijkt er verdacht veel op
Ik vind dat argument van 'de originele visie' maar vaag. Ubisoft heeft al voldoende trailers en gameplay getoond van Far cry 5. Ze leken altijd heel zelfzeker over de game en hoe het eindproduct er precies ging uitzien.
Het kan altijd dat er onverwachte problemen opduiken, waardoor de release moet worden uitgesteld. Daar heb ik helemaal geen probleem mee, kwaliteit moet altijd op de eerste plaats komen.
Er is echter een andere reden die onmiddellijk bij me opkomt: iedereen vorm van microtransacties moet (voorlopig) uit hun games gehaald worden.Zeker omdat ze plots aankondigen dat er meerdere games worden uitgesteld.

[Reactie gewijzigd door Anton.net op 7 december 2017 20:54]

Misschien had Ubisoft een super dik microtransactie ecosysteem in het spel gestopt en besluit nu (na het SWBF2 kabaal) om dat er weer uit te halen. Assassin's Creed Origins zit er ook al vol mee, en het lijkt me aannemelijk dat ze op die toer door wilden gaan.

"de originele visie van het ontwikkelteam" is een prima manier om zo'n verandering te omschrijven. De developers willen gewoon een tof spel maken en als je er iets uit haalt wat onder druk van de uitgever toegevoegd was, ben je effectief weer dichter bij de "originele visie".
En als ik die trailers mag geloven belooft het veel goeds. Ik heb er echt zin om FC5 te spelen aangezien ik met de vorige delen op Blood Dragon en Primal na best vermaakt hebt.
Het ziet er zeker erg goed uit, echter zie ik weinig vernieuwing en blijft het typische FarCry/Ubisoft sausje behouden. Laten we hopen dat ze wat leuke zaken hebben toegevoegd. Gebieden en torens overnemen hebben nu na een paar jaar wel gezien :)
Blood Dragon niet leuk? Het is het enige wat Ubisoft in dit decennium heeft gemaakt waar ik om heb kunnen lachen.
Ik ben er blij mee dat ze dit doen. Far Cry 4 was niet af toen deze uitkwam. Ik wacht liever 3 maanden langer dat het spel bij de launch goed is dan een spel te krijgen dat weken of maanden aan patches nodig heeft. Gewoon goed afmaken, ook al kost het maanden extra.
Ik wacht sowieso tot het spel in een Steam sale komt een half jaar of een jaar later. Bij games als Far Cry waar de focus toch ligt op de SP/co-op campaign maakt dat weinig uit. Bespaart je een hoop geld en frustratie want dan zijn de meeste bugs er al uit.

[Reactie gewijzigd door Largamelion op 7 december 2017 23:05]

Waarschijnlijk om de lootboxes etc aan te passen/verwijderen zodat ze niet een shitstorm krijgen als SWBF2 :X