Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

The Division 2 komt op 15 maart 2019 uit

The Division 2 komt op 15 maart 2019 uit. Het spel is in een adem zowel aangekondigd als gedemonstreerd en gedateerd. Deel 2 speelt zich af in Washington, zes maanden na de uitbraak van hetzelfde virus dat in deel 1 aanleiding was voor alle narigheid.

In een korte inleiding spreekt de vertelstem van een 'overblijfsel van een corrupte staat die klaarstaat om een nieuwe burgeroorlog aan te wakkeren', wat betekent dat de leden van The Division, de groepering waar spelers lid van zijn, een nieuwe tegenstander hebben om de strijd mee aan te binden.

In de gameplaydemo valt te zien dat de game wederom zwaar de nadruk legt op coöperatieve gameplay met een derdepersoonsperspectief, cover mechanics en verregaande rpg-elementen waardoor spelers uiteenlopende builds samen kunnen stellen.

Net als de eerste game komt The Division 2 uit voor Windows, Xbox One en PlayStation 4. De game draait in dezelfde Snowdrop Engine waar de vorige titel in draaide. De studio achter de Division-games is het Zweedse Massive Entertainment, dat in het verleden World in Conflict maakte en bijdroeg aan de ontwikkeling van Far Cry 3.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

11-06-2018 • 00:58

54 Linkedin Google+

Reacties (54)

Wijzig sortering
Poeh wat een hoop zure reacties.

Ik ken geen enkele hedendaagse game die vanaf dag 1 helemaal af was, of waarbij het online stuk geen cheats of glitches bevatte.

Granted, de game heeft soms bugs of onvolkomenheden die niet gefixed zijn. En ik kan mij soms ook irriteren aan het nerfen van Gearsets waarbij je dan je vraagtekens kan zetten.

Maar overall blijft de Division een van de betere spellen van de laatste tijd. Zowel in pve als in PVP heb ik mij vele uren vermaakt en kijk ik uit naar de opvolger.
true, maar bij the Division werd een onwijs toffe experience beloofd die jij gek genoeg wel hebt ervaren maar vele anderen niet.. Dat heb ik vrij lang niet meegemaakt, dat een game zo anders was als wat er beloofd was.. in de beperkte Beta was ik al aan het grinden.... was zo snel saai dat ik het ook links heb laten liggen....
De game heeft enorme stappen gemaakt met als hoogtepunt denk ik patch 1.8. Er is toen zo enorm veel verbeterd en toegevoegd dat het het absoluut weer waard is om (als je het spel toch al hebt) weer eens op te pakken.
true, maar bij the Division werd een onwijs toffe experience beloofd die jij gek genoeg wel hebt ervaren maar vele anderen niet.. Dat heb ik vrij lang niet meegemaakt, dat een game zo anders was als wat er beloofd was.. in de beperkte Beta was ik al aan het grinden.... was zo snel saai dat ik het ook links heb laten liggen....
Als je de grind zo vreselijk vond, waarom speel je dit (soort) spel(len) dan?
Uiteindelijk (end game) draait het toch om het grinden? Als zo een soort gameplay je niet aanstaat sla je volgens mij je eigen glazen in?
In de oorspronkelijke ramp up naar beta en launch werd de focus vooral gelegd op (al dan niet gezamenlijk) een mooie mix van discovery, combat en voor de liefhebbers PvP in een shooter meets RPG jasje.
Dat is totaal niet uitgekomen, dus ik snap het sentiment van Rnej.

En dat is nog los van alle bugs en day one (zelfs in beta!) hackers. Fun fact, diverse critici hadden al maanden voor launch hun bedenkingen bij de hoeveelheid trust die bij de clients geplaatst werd.
En The Division had naar mijn mening ook de meest teleurstellende DLC in de afgelopen jaren. Geen verhaaluitbreidingen maar gewoon losstaande spelmodussen die niet lang boeien.
ik vond de Division ook erg vet hoor. heb mij ook wel wat uurtjes vermaakt. En ga deze ook zeker halen. misschien haal ik 1 nog wel voor de ps4.
De game was wel vet inderdaad, maar de glitches en bugs hebben MAANDEN lang het spelplezier voor mensen die wel "normaal" wouden spelen verpest.

1: Je werd gewoon gekicked als je niet mee deed met grind exploits.
2: hierdoor was de darkzone niet te doen met "Normale" gear, want de tegenstander had allemaal al de beste spullen.
3: Dan heb je nog de GIGANTISCHE hoeveelheid cheaters, welke OOK maanden rond hebben gelopen.

EDIT: eerlijk is eerlijk, nu zit ik er dus zo in, Ik wil heel graag Division2 spelen, maar durf het gewoon niet aan om weer 60 euro hier tegenaan te gooien, en weer tegen diezelfde issues aan te gaan lopen straks. Ze hebben de community echt keihard laten vallen bij the Division 1.

[Reactie gewijzigd door themac1983 op 11 juni 2018 08:46]

Het probleem is een beetje dat het spel telkens anders gespeeld wordt dan de devs hadden gepland/verwacht/bedoeld. De devs kicken je niet, of schieten je niet tot pulp als je normale gear hebt en ze cheaten ook niet. Het is ze alleen niet tijdig gelukt om dat vlot te trekken. Zijn het dus niet juist gebruikers geweest die de boel voor jou verprutst hebben?
Ja, maar ik geloof dat je als bedrijf daar zeker een hand in hebt. Het is nooit bestraft, niemand is ervoor gebanned niemand die gear kwijt raakte welke door exploits behaald is etc etc.

Je kunt het een speler niet echt kwalijk nemen dat in een PVP game, zij elke "edge" die ze kunnen krijgen aanpakken.
Ben ik met je eens hoor, maar dat maakt de darkzone ook de darkzone. Dat is de plek waar je als een rat in de val in een grote bak aan ellende en geweld zit, terwijl je probeert weg te komen met je leven en een paar kruimels. Ik ben de darkzone ook niet kunnen gaan waarderen, gewoon omdat ik niet goed genoeg ben, maar wat je beschrijft past wel bij de setting van de darkzone. Goede gear heb ik trouwens uit de co-op missies gehaald, door te spelen met onbekenden. Prima gearsets kunnen scoren.
Je bent ECHT zielig als je cheets gebruikt om te winnen!!!
Zulke kneuzen wil ik wel in echt tegen komen.
Oftewel de QA testing was niet toereikend. Dat soort dingen horen ze voor de release glad te strijken.
Ze hebben uiteindelijk alles gefixed over tijd en heel veel extra's in de game via de dlc toegevoegd. Het was slecht aan het begin maar heb het laatst weer eens gespeeld en het is nu eigenlijk wat het had moeten zijn. Misschien hebben ze geleerd net als bij assassin's creed origins en brengen ze een goede game uit die vanuit daar verder bouwt
Ik ken daarnaast ook geen andere game die zo lang na de release nog gesupport werd met (naast een enkele betaalde dlc) heel veel gratis updates, nieuwe game modes en events en dat soort dingen.
Echt? Je kent geen game die langer dan maart 2016 ondersteunt wordt met gratis updates?
Vandaar dat mensen maar dit soort meuk blijven kopen wanneer er geen besef is hoe low-effort dit soort games zijn.
"Geen" was misschien wat overdreven. Maar ik vind wel dat massive heel goed bezig is geweest met de support voor the division. Het is niet dat ze zomaar wat kleine bugs gefixt hebben in de updates, maar serieus goed naar spelers geluisterd en heel veel aangepast en toegevoegd. Het grootste gedeelte daarvan was ook nog eens gratis. Ik denk dat je ze wel tekort doet door dat "low effort" te noemen. En zelfs al zou het low effort zijn, dan nog is het een positieve uitschieter als je t vergelijkt met veel andere spellen/ontwikkelaars/uitgevers van tegenwoordig.
Meuk ? Welke game vind jij dan geen meuk ?

Bedoel wtf de game is strak speelt leuk en goeie uitdaging als/voor solo speler.
Ik heb er zelf heel wat uurtjes in zitten en dan vooral PvE met een een pool van vaste spelers. Darkzone vond ik minder. Zeker als je voor de lol speelt kost het veel tijd om te levelen tot het nivo van de roques die 24/7 gamen. Steeds dood gaan bij de extraction en dan gaat de lol er wel vanaf.

Maar deel 2 gaat er zeker komen.
"Ik ken geen enkele hedendaagse game die vanaf dag 1 helemaal af was."

Nintendo doet het anders met regelmaat. Speel zelf al jaren geen Nintendo spellen meer, maar hoor ook opvallend weinig/ tot geen klachten hun engines lijken zo goed als solid.
Ik vond / vind de game (The Division 1) prachtig. Eén van de beste tot nu toe. Daarbij vond ik de eerste 3 of 4 uurtjes geweldig.

Toen kickte de grind-mode in... Je hebt die zones die je moet afronden. In iedere zone moest je precies hetzelfde doen. Dus je had 4 verschillende missies en die moest je gewoon elke keer herhalen, alleen was de omgeving anders.
Daarnaast vind ik de game zo realistisch ogen, dat het RPG gedeelte (als in, vijanden krijgen steeds meer hitpoints) me echt enorm begon te storen. Dan leeg je met 3 maten 20 magazijnen op een kereltje met een pistool en dan is hij nog niet dood. Dat was was een wel "ok, kom op hé, je kunt het ook overdrijven"-moment.

Wat begon als een prachtige game, met een potentieel gaaf verhaal, eindigde in een slap, hersenloos grindfest met hier en cutscene.

Met bijvoorbeeld Borderlands kan ik dat echt heel goed hebben. Maar die hele game is gewoon "belachelijk". Een cartoony uiterlijk, belachelijke guns, belachelijke vijanden. Daar past dit type gameplay gewoon beter bij. Door het visuele realisme van The Division begon dat me echt enorm tegen te staan.

The Division twee ziet er ook weer super tof uit, maar ik zie alweer dat je twee magazijnen moet legen en een granaat in iemand zijn oogkas moet stoppen voordat ze neergaan... Dus ik pas deze ronde.

[Reactie gewijzigd door MarvinJames op 11 juni 2018 23:12]

Identiek irritante promo als bij deel 1,zelfde domme niet realistische conversaties, zelfde bullshit actual ingame footage tag en dezelfde engine.
Ik durf er mijn hoed over te verwedden dat we precies dezelfde weg gaan bewandelen als bij deel 1 van de alpha naar release. Een game die steeds verder uitgekleed wordt, omdat de engine niet de gewenste performance kan neerzetten op consoles.
Ik vraag me oprecht af of iemand dit soort promo video's nog geloofd.
T probleem vind ik met name de vrijanden. In deel 1 heb je 3 facties, en 3 types dudes per factie. Die dudes hebben of een rood, paars of geel healthbalkje. die gele maakt er kogelsponzen van. Sommige moet je er letterlijk 100 7.62mm kogels inpompen. Dat vind ik gebrek aan creativiteit. Daarnaast bestormen ze je positie zonder intelligentie of ze blijven gewoon achter een muurtje liggen.

Als ze stoppen met die kogelsponzen en de AI serieuze dmg geven als ze moeilijker worden. (en daarnaawst goede AI) dan wordt het een veel interessanter spel.

En het feit dat ze die graphics terugschroeven staat als een paal boven water. Maar bij deel 1 viel het meer op omdat het in de sneeuw was enzo. Dan vallen details sneller op.

Die darkzone was gewoon een slecht plan dus die kunnen ze net zogoed weglaten. Allemaal van die vieze griefers. die ineens hun rogue uitzetten als ze een vuurgevecht dreigen te verliezen. Healen en terug het gevecht in.
Als D2 minimaal hetzelfde gaat worden zoals D1 na de 1.8 patch is geworden. Maar dan uiteraard nieuw verhaallijn en hier en daar wat nieuwe features en meer diversiteit aan enemies. Dan ben ik persoonlijk al best tevreden!
D1 werd met de 1.8 patch eindelijk de game die het altijd had moeten zijn.
Misschien niet de graphics die ons voor de launch werden voorgeschoteld, maar toch wisten ze een toffe setting neer te zetten met hele mooie plaatjes!
Ik heb genoten van D1 en hoop dat ook van D2 te gaan doen! :*)
klinkt als een herhaling van Destiny, dat was bij vanilla ook ruk en richting einde van ontwikkeling / DLC's pas "de game die het had moeten zijn".

Vervolgens met goede hoop Destiny 2 gekocht om ook daar weer keihard door te worden teleurgesteld, ik bedank voor dit soort games :Y)
Daarom nooit meteen een game (pre)orderen! Altijd even afwachten hoe de reviews zijn. Omdat Destiny 2 het verneukt heeft wil nog niet zeggen dat Division 2 dat ook gaat doen. Gewoon afwachten dus ;)
Dat heb ik destijds ook gedaan ;)
Destiny 2 kreeg van Tweakers maarliefst een 9(!) helaas bleek dat het voor mij een erg onterechte score was want ik zag zo goed als geen verschil met deel 1 qua verhaal (oppervlakkig / kort / weinig inhoud) en end-game was werkelijk geen reet aan.... :|
Je moet natuurlijk niet naar de grote review bedrijven kijken. Ik weet dat BV Angry joe nog zijn ongezouten menging durf te geven. Ja ik vind hem irritant. Maar kijk er naar omdat ik weet dat hij eerlijk is. bij de final verdict geeft hij aan dat Destiny 2 eigenlijk gewoon het zelfde is als Destiny 1 is.
behalve de darkzone. Darkzone blijft ongebalanceerd en kut.
Heb heb hem in het begin met vrienden helemaal grijs gespeeld. De moeite waard om hem nog eens te installeren dus? Ik vomd het overigens alles behalve een lelijke game. Zaten heel veel kleine details in de engine die het erg mooi maakte!
Zeker weten. Ik heb in 2016 de beta gespeeld en na de release gespeeld tot level 30 en daarna gestopt. Eind vorig jaar zijn wat vrienden en ik opnieuw begonnen en hebben gelijk de Season Pass gekocht. In het begin samen levellen en nu doen we gezellig een Underground of Legendary missions of gewoon de Dark Zone in. Altijd fun :)

Ik heb zelfs een speciale SweetFX gemaakt voor deze game die we gebruiken:
https://sfx.thelazy.net/games/preset/5369/
Ben vorige week pas aan de 1e begonnen. En voor 10¤ vermaak ik me prima! Maar heb bij de launch, na de beta gespeeld te hebben, toen ook bewust gekozen er niet de volle prijs voor te betalen. Deze kijk ik dus ook wel weer even aan...
10tje? Waar heb jij de game opgepikt?

Inclusief season pass? Dat is wel echt nodig bij dit spel
https://store.ubi.com/nl/

Gold editie was ¤18 incl. de season pass ja.
ik speel the division vanaf dag 1 en op de cheaters na vind ik het een leuke game hier en daar een bug maar het is vooral een spel waar ik veel lol aan beleef samen met vrienden dit heb ik ook met wildlands ook een tof spel dus ik ga zeker deze kopen je kan nou eenmaal niet het perfecte spel maken die iedereen leuk vind.
Vindt het grafisch ook maar poverkes, zelfs slechter dan deel 1.
Had gehoopt op een nieuwe engine. Probleem is dat ze er al 2 jaar aan bezig zijn dus op het moment dat deel 1 uitkwam dus ja meer van hetzelfde :-(
Na het zien van de trailer kan ik niets anders zeggen dan "Meh...".

The Division was op sich een prima game. De PVE gedeelte was echter veel en veel te kort. Na level 30 was het over en was je enkel aangewezen tot de Darkzone. Wat ik in het begin best geinig vond, maar na een tijdje begon het enorm te vervelen.

Ben dan ook erg benieuwd hoe ze het in The Division 2 gaan oppakken. Gaan ze voor een gelijke opzet of gaan ze er toch meer PVE content in plaatsen zodat het interessant is/wordt/blijft voor de mensen die liever gaan voor een Coop PVE ervaring ipv de Darkzone moeten opzoeken om uberhaupt iets te kunnen doen.
Ik heb mij altijd prima vermaakt met Deel 1. Lekker online met vrienden en dan is dat best gezellig.
Solo is het ook prima te doen, maar dan is de vibe wel een beetje uit het spel.

Dat het na level 30 eigenlijk ophoud ligt ook een beetje aan de verwachting die je van het spel hebt. Voor mij was het in ieder geval niet boeiend meer. Het is dan niets meer dan een ouderwets grindfest om de beste gear bij elkaar te krijgen, maar dan is de lol er snel van af voor mij.
heerlijk heb me zoiezo goed vermaakt met division de sfeer vond ik top.


deze gaat zoiezo gekocht worden!!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True