Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

The Division 2-dlc zal gratis zijn en de game krijgt Raids voor 8 spelers

Alle dlc voor The Division 2 zal gratis zijn voor eigenaren van de game. De game moet een game as a service worden, met in het eerste jaar 3 dlc-pakketten. Daarnaast kunnen spelers van TD2 deelnemen aan Raids met maximaal acht spelers.

The Division 2 werd getoond op de Ubisoft-persconferentie ter gelegenheid van de E3-gamebeurs. De ontwikkelaars vertelden verder dat de rpg-elementen aangevuld zijn met specializations, die spelers moeten kiezen nadat ze de hoofdcampagne af hebben gemaakt. Ze kunnen kiezen uit de klasses demolitionist, sharpshooter en survivalist. Die hebben signature-wapens als granaatwerpers, een kruisboog en een sluipschuttersgeweer. Daarnaast zullen ze exclusieve skills krijgen om teamwork des te meer te benadrukken.

De onthulling van The Division 2 was tijdens de Xbox-conferentie, een dag eerder. Op 15 maart 2019 is The Division 2 verkijgbaar voor Windows, Xbox One en PlayStation 4. Tot slot is er een nieuwe cg-trailer en een nieuwe 'gameplaytrailer' getoond. Ubisoft noemt het zo, maar daadwerkelijke gameplay zit er niet in.

Door

Nieuwsposter

29 Linkedin Google+

Reacties (29)

Wijzig sortering
Eerst EA en nu Ubisoft.. zou dit een afgesproken strategie wijziging(onderling de uitgevers) zijn om omzet te genereren, na alle gezeik en kritiek betreft dure dlc en loot boxes?

Als dat zo is juich ik dat alleen maar toe. geef ons een goede game met vooruitzicht op gratis extra's en dlc's. Mensen die dan nog aankopen willen doen in game voor cosmetische items moeten dat dan zelf weten. mij betreft zou dit een prima zet zijn in de industrie.

correct me if am wrong :)

[Reactie gewijzigd door Tweakwondo op 11 juni 2018 23:05]

Game as a Service. Dat interpreteer ik als maandelijks betalen a la WoW en dat juich ik persoonlijk absoluut niet toe. Ik wil een game gewoon kopen en daarna tot in den treuren kunnen spelen. Toegegeven, dat kan nu ook lang niet altijd met altijd online eisen of nieuwe pc's die oude games niet kunnen draaien.
Vanuit de industrie zou ik het overigens goed begrijpen aangezien het een manier zou kunnen zijn om grijze en zwarte handel tegen te gaan.
Er valt voor beide wat te zeggen.

Een model als WoW heeft voordelen. Na ruim 10 jaar is het spel nog steeds speelbaar, met de karakters die je in het begin hebt gemaakt, wat je dus als ‘in den treuren’ kunt beschouwen. De dertien euro is de ‘service’ waar je voor betaald.

Natuurlijk zijn er wat uitbreidingen tussendoor geweest, maar als nieuwe speler hoef je alleen de laatste versie te kopen om van vrijwel alles te kunnen genieten.

Bij games als deze is de vraag hoelang support actief blijft. Na een jaar of vijf-zes, komt deel twee uit waarbij je 9/10x al je voortgang verliest. Mogelijk trekt de dev zelfs de stekker eruit. De tijd die je geïnvesteerd hebt is dan als het ware weg. Dat is bij MMOs toch vaak anders.

[Reactie gewijzigd door D3F op 11 juni 2018 23:35]

Vind wel dat de support voor WOW wel anders is. Je krijgt naar mijn idee meer content en kan meer.

TD had opslagproblemen met de hoeveelheid loot bijv (tis een loot shooter ffs, natuurlijk gaan mensen hoarden) er zit nauwelijks een leuk ruil systeem in als zijnde ik kan binnen mijn vrienden/clan (ook dit ontbreekt nog) items delen.

Lijkt niet eens op een mmo, dus waarom wel maandelijkse fee vragen?

Daarnaast betalen we al xbox live en ps+ voor de servers en stuff aldus het marktbeeld wat ze zelf vormen dus nee, gaming as a service wil ik niet.

Hier heb je XX ¤ daarvoor wil ik x jaar kunnen gamen. Of de game nu 90 euro kost inclusief DLC en 5 jaar online kan of 10 euro en 1 jaar, maakt me weinig uit.

Ik weiger ¤ 70 te betalen voor Day One bijna en dan maandelijks nog ¤5 hier en daar en zo alsnog ook voor gaming 30 piek per maand kwijt te zijn dan heb ik liever een all i van eat oftewel play Netflix/Spotify constructie en betaal braaf ¤15 voor alle content op PS+ en ¤15 voor Xbox live en klaar ermee. Maar dat wil game land ook weer niet want dan mist men de aanschaf van de “game”.

Ik zie een potentie voor cashcowen... en dat mag best al vanaf dag 1 afgestraft worden net zoals EA en lootboxgate

Dat een game prima zonder geld en p2micowin kan bewijst Fortnite overigens of Wargamings Warships(op gebied van skill ben ik net zo goed als iemand die boten koopt in een met spelen verkregen boot) - dus nee ik kijk niet uit naar gaming as a service. De enige game die dat een beetje betaald goed doet is Siege, toevallig ook van Ubisoft al ben ik het daar weer nog steeds niet eens wat ze gedaan hebben met de Ghost Recon serie... :(

[Reactie gewijzigd door logix147 op 12 juni 2018 01:13]

voor singleplayer games geef ik je gelijk maar online games zitten maandelijks kosten aan vast.

daar vind ik cosmetische dingen kopen dan ook helemaal niet erg. zolang het niet pay to win is ;p
Zo werkt het ook bij een game als Fortnite. Alleen moet een game wel voldoende gespeeld worden om wat op te leveren. Anders kun je zwaaien naar je content.
Normaal zou ik het hier mee eens zijn, echter heb ik het idee dat Ubisoft wel nakomt wat het beloofd, kijk naar games als:
Rainbow Six: Siege
Ghost Recon: Wildlands
For Honor
The Division 1

Al deze games hebben op het een of andere moment niet erg goed gelopen maar ubisoft heeft deze games gewoon gesupport met content, updates, etc.
Klopt ook. Alleen For Honor vraag ik me af of het nog loopt. Maar ik denk dat al deze games met de inkomsten van Rainbow Six: Siege al te bekostigen zijn inmiddels :9
Dit gaat in ieder geval helpen om de dlc speelmodi gevuld te houden. Met deel 1 merk je toch dat een hoop mensen uitbreidingen als underground en survival niet hebben waardoor matchmaking in ubderground traag is en survival matches vaak aardig leeg zijn. Kijk ernaar uit!
"game as a service" Nee dus. In dit soort uitmelkpraktijken trap ik niet in.
Och gezeik. The Division 1 is supergoed ondersteund en aan verder gewerkt. Ik vind juist dat Ubisoft de laatste tijd echt een stuk meer credits verdient dan ze krijgen. For Honor + The Division + goede AC en de long time support voor Siege. Daar kan EA echt wel een puntje aan zuigen.
Dan zou ik eens opzoeken wat de term betekent. Een game als service, mits goed gedaan, kan positief voor je uitpakken.

Wederom het fortnite voorbeeld. Deze game heeft heel vaak nieuwe content, wapens, modi, etc. En dat mag je gratis spelen. Je hoeft zelfs geen cent uit te geven als je dat niet wil.

Alles staat of valt natuurlijk met hoeveel mensen een game spelen. Meer spelers, meer cosmetics verkoop.
Na het aanschaffen van deel 1 met 1 DLC had ik met mijzelf afgesproken deel 2 nooit te kopen. Maar deze verandering brengt mij toch aan het twijfelen.
En dat is wat ze willen bereiken.... maar ze moeten toch geld verdienen lijkt mij dus ik denk dat ze wel iets nieuws zullen vinden.
ALLE DLC zat in de season pass... daarna is er geen enkele betaalde dlc bijgekomen... De game zal in totaal 3 jaar ondersteund worden... dus... Ik snap de kritiek helemaal niet. Nog niet vaak developers gezien die zo luisterden naar de community en een game zo lang ondersteunden zonder bij te moeten betalen... Deel 1 was zalig, deel 2 ziet er op het eerste zicht weer heel leuk uit dus... Ik kan alvast niet wachten :-)
Season passes zijn natuurlijk gewoon bullshit. Lever gewoon een compleet product af óf een echte expansion.
In welk opzicht is het dan een game-as-a-service? Moet je maandelijks betalen of zit het vol met microtransactions?
Microtransactions. Maar dan alleen voor cosmetics en niet P2W. (Zeggen ze iig)

Op deze manier kunnen ze de game onderhouden en nieuwe content "gratis" uitgeven.
Beetje het gta model dus
Persoonlijk vindt ik dat er ook een wet of regelgeving moet komen dat gebruikers zelf servers kunnen opzetten wanneer de dev stop met de support. Vooral wanneer een game alleen speelbaar is als hij always online is.
Vroeger was van elke game wel ergens linux server binaries te vinden
8 man raids... Zoveel mensen krijg ik niet bij elkaar. En op andere random spelers is niet te vertrouwen.
Er zal ongetwijfeld wel een tweakers clan komen
Ik had wel iets gehoord in de presentatie over outfitsets die je kon ontgrendelen via kisten. Dat zou naar mijn mening een redelijke indicatie zijn van welke MT's we kunnen verwachten
Met alle respect maar dat is zeer kortzichtig.
Sommigen gaan naar een camping en anderen naar een resort; Maar je kunt niet de hele dag leuke dingen doen met anderen. Heb jij nooit "me time"?
En daarbij, wie ben jij te oordelen wat anderen in hun vakantie, op hun vakantie doen?

Je kunt ook wel singleplayer spelen inderdaad; Het is alleen niet helemaal singleplayer, je zit met dat online zijn voor authenticatie en toch weer dat verplichte online zijn.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*