Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Kuo: Apple onthult in 2021 AirTags en augmentedreality-apparaat

Apple is mogelijk van plan om dit jaar zijn AirTags te introduceren. Dat meldt analist Ming-Chi Kuo in een rapport. Er gaan al langer geruchten rond over dergelijke objecttrackers. Het bedrijf zou dit jaar ook een augmentedreality-apparaat uitbrengen.

Kuo meldt dat de producten in de loop van 2021 aangekondigd moeten worden, zo schrijft ook MacRumors. Er gaan al langer geruchten rond over AirTags. In 2019 verschenen al verwijzingen naar dergelijke trackers in iOS, zo merkte onder andere MacRumors op. AirTags kunnen aan objecten bevestigd worden, waarna ze deze kunnen opsporen via een Apple-apparaat. De apparaten zouden hiervoor compatibel zijn met Apples ultrawidebandchips en bediend worden via de Find My-app voor iOS-apparaten.

Apple is niet het enige bedrijf die aan dergelijke trackers lijkt te werken. Ook smartphonefabrikant Samsung lijkt te werken aan Galaxy Smart Tags, die een soortgelijke werking zouden bieden. Samsung kondigt deze trackers vermoedelijk op 14 januari aan, samen met de Galaxy S21-serie.

Verder zou Apple dit jaar een nieuw AR-apparaat aankondigen, zo meldt Kuo. De analist biedt hierover geen details. Mogelijk gaat het hierbij echter om een AR-bril of -headset; er gaan al langer geruchten rond dat Apple aan dergelijke producten werkt. Jon Prosser, een andere analist die geregeld correcte informatie over Apple-producten publiceert, stelde vorig jaar dat Apple zijn eerste AR-bril voor juni 2021 wil uitbrengen. Anderzijds bieden huidige iPhones en iPad Pro-modellen ook AR-functionaliteit.

Kuo stelt verder dat het bedrijf dit jaar nieuwe AirPods, Macs met Apple Silicon-chips en apparaten met miniledschermen aankondigt. Ook over deze producten gaan al langer geruchten. Eind december stelde DigiTimes dat Apple in 2021 een iPad Pro 12,9" met miniledscherm introduceert. Op termijn moet de fabrikant ook een Macbook Pro en andere apparaten met een dergelijk paneel uitbrengen.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter

04-01-2021 • 18:52

80 Linkedin

Reacties (80)

Wijzig sortering
Tile is erg handig, maar aangezien je het enkel in een straal van 100 meter kan gebruiken heeft het minder nut. Apple gaat dit natuurlijk in IOS gaat integreren waardoor een BLE tag opeens een soort van GPS tag gaat worden. Erg handig als je bijvoorbeeld met je kind naar een pretpark of andere drukke plek gaat.
Het schijnt dat elke iphone het signaal van de airtag kan opvangen en anoniem doorstuurt naar apple. Potentieel heb je een netwerk van miljoenen iphones en in de westerse wereld bijna volledige dekking.
Bizar dat ik geen mensen zie roepen; PRIVACY !
Omdat je het woord "anoniem" gemist hebt? 🤔
Dat woord stopt nochtans ook niet de hele discussie rond bijvoorbeeld de Corona app.

Ik zeg niet dat privacy hier geschonden wordt... wel dat men in andere topics bij het minste staat te schreeuwen over privacy en het hier doodstil blijft.
Omdat we het over een bedrijf hebben dat privacy als business model heeft. Het is dan ook redelijk belachelijk om PRIVACY! te beginnen roepen want je wist al heel goed dat dit anoniem gebeurt en er geen probleem met privacy is. Find my iPhone is niets nieuws. AirTags maken onderdeel uit van dat systeem
Die mensen hebben waarschijnlijk al gelezen hoe het werkt. Of ze zijn nog niet wakker ;)

Gaat niet strikt over air tags maar verklaart al een hoop:

https://www.wired.com/sto...y-cryptography-bluetooth/
Omdat het prima mogelijk is om deze feature te implementeren zonder privacy te schenden?
Klopt, dit was/wordt volgens mij ook ingezet voor MacBooks en iPads. Hebben ze geen WiFi, maar bijv wel Bluetooth, en verklikken tientallen apparaten rondom, de locatie naar Apple, die de info weer naar jouw telefoon stuurt.
Klopt, en dat is aardig uniek. Als je koffer ineens gestolen wordt en opduikt in een stad 150km verderop kan een andere iPhone dit signaal oppikken en (indien een U1 chip in de telefoon) de locatie aardig nauwkeurig bepalen. Jij krijgt een signaal op je telefoon en klaar. Je krijgt dus een 'tile' met een gigantisch bereik.
Wereldwijd (nagenoeg) zelfs.
Vrij uniek dus! Weet je gelijk of je bagage nog in Amerika ligt als deze niet op de band verschijnt of dat het in een ander land is aangekomen.
Want alle iOS devices kunnen dan zo’n tag opsporen, dus ook die van vreemden helpen mee om jou tag terug te vinden?
De techniek er achter blijft naar mijn idee hetzelfde, toch?

Als je bang bent je kind te verliezen kun je beter een gps tag aan het kind binden voor die dag. Zo’n een die ook aan katten en honden vastgezet kunnen worden en een speciaal soort netwerk gebruiken om de gps info door te zenden.
Nou in theorie doet Tile dit ook dacht ik. Alleen het netwerk van mensen met Tile is “niet zo groot”.
Tile heeft ook een netwerk van tags: https://www.thetileapp.co...find-lost-stolen-far-away
When your Tile is not nearby or in the last place the app recorded you having it, you can tap ‘Notify When Found’ for your Tile in the app. Now, whenever your Tile’s signal is picked up by any Tile app or network extender, you’ll receive an automatic and anonymous notification from us with your Tile’s latest location.
Doet me heel erg aan South Park denken, met de ghost of human kindness ;)
Je kind digitaal traceerbaar maken lijkt me niet heel ethisch verantwoord.
Ook een kind heeft recht op een basis vorm van privacy.

[Reactie gewijzigd door Zynth op 4 januari 2021 20:09]

Mijn kinderen (tussen de leeftijd van 6 en 9) hebben zeker recht van privacy in hun eigen kamer, maar zeker niet in de binnenstad of in de Efteling. Ik vind het totaal niet onethisch om ze in een dergelijke setting hypothetisch te geo-tracken.

Vanaf een jaar of 15 zou ik dat wel anders gaan zien.
Apple heeft onlangs een patent verkregen met vloeibare lenzen voor in het gebruik van AR brillen. De bril kan dan aanpassen aan je focale lengte ongeacht of je dus min of plus hebt. Als dit er een beetje normaal uitziet en niet als mega jampot glazen dan weet ik het wel ongeacht de prijs.
Moest meteen denken aan een artikel dat ik ooit eens op Tweakers had gelezen, blijkt het al bijna 17 jaar geleden te zijn :X

nieuws: Philips ontwikkelt vloeibare lenzen voor digitale camera's
Lijkt mij een handig product. Voor mijn sleutels bijvoorbeeld. Zou mij veel tijd schelen. :)
Als je echt denkt dat het nuttig is, er zijn al zat van dergelijke apparaten op de markt, waarom wachten met het vinden van je sleutels tot apple een keer met zoiets op de proppen komt?

Neem een tile en je bent klaar (of een ander merk).
UWB? Is dat niet een differentiatie tov huidige oplossingen en waarvoor Apple nu ook specifiek een chip in de iPhones heeft zitten? Daarmee moet het toch mogelijk zijn om veel nauwkeuriger een object terug te vinden itt de huidige bluetooth.

Zodoende denk ik dat de U1 chip, samen met de trackers, een mooie Apple exclusive zullen worden / blijven. Kijk maar naar de ganse NFC lock vandaag.

Hoewel, BT 5.1 ging ook veel nauwkeuriger zijn en tot op cm (of toch sub-meter) niveau gaan werken maar toch lijkt UWB toch nog veel stabieler en accurater. Maar dan nog, dit is niet apple-only dus lijkt het me meer waarschijnlijk dat ze daarop gaan inzetten.
Our UWB technology is designed to give precise, reliable, stable and repeatable indoor location data. Other technologies (such as Bluetooth 5.1 Direction finding) are made for data transfer and only allow indoor location capability. UWB is made specifically for both. So choose UWB if you want reliable, repeatable, stable and accurate indoor location data. Why use Bluetooth if your process is based on indoor location? It’s like eating your soup with a fork when you know a spoon has been designed for it.
Src: https://www.localino.net/en/localino-uwb-vs-bluetooth-5-1/ (ok commerciële praat natuurlijk, maar andere artikels volgen dezelfde lijn)
Ik ken niemand met Tile dus vraag me af hoe goed die “find” functie werkt hier in de omgeving. Is daar ergens info over te vinden? Heatmap of iets dergelijks?

Als Apple met iets vergelijkbaars begint, dan heb je het voordeel dat je telefoon “verplicht” wordt om mee te werken omdat het in de software zit. Ik ken wel veel mensen met een iPhone.

Ik zal het zelf niet aanschaffen, maar begrijp waarom @espresso_tje hier wel interesse in heeft en dit eerder overweegt dan Tile.

[Reactie gewijzigd door Fidesnl op 4 januari 2021 19:31]

Hier Tile gebruiker. Werkt enorm goed, heb vier Tile Pro sleutelhangers inmiddels drie jaar. De basis werkt met BLE, handig als je sleutels net op het verkeerde moment kwijt bent, of om zeker te zijn dat je dat extra bosje niet hebt laten liggen.

De premium werkt ook via andere Tile-gebruikers (buiten het behoorlijke bereik van je telefoon), maar hier heb ik geen ervaring mee. je kunt bij een verloren item zeggen “mark as lost” en vervolgens wordt de tile community gebruikt om “mee te zoeken” naar je verloren ding.

In de app kun je zien hoeveel Tile gebruikers er rondom je zijn. Hier in Hilversum zo’n 450.

[Reactie gewijzigd door vstrien op 4 januari 2021 19:47]

Dat community stukje is dus de kracht van elk idevice op de wereld. Je hebt geen ‘specifieke’ community, maar elke iPhone, iPad, MacBook etc ziet die tag, en stuurt de locatie daarvan naar Apple. Als jij zo’n tag in je koffer plaatst, kan je deze dan nagenoeg wereldwijd volgen, en gezien het aantal Apple apparaten wereldwijd; zo goed als realtime.
In de app kun je zien hoeveel Tile gebruikers er rondom je zijn. Hier in Hilversum zo’n 450.
Dat zal bij Apple natuurlijk een veelvoud zijn daarvan, vanaf dag.
Ik heb al jaren geleden zelf zoiets geknutseld met G-Tags van Siemens.

Ik liet toen een telefoon scannen naar alle BTLE-MAC-adressen die er in de omgeving te zien waren en schreef die in combinatie met de locatie van het apparaat, dan via een HTTP-request op een server met een simpel PHP-scriptje in een database weg.

Dat werkte prima, omdat ik de MAC-adressen van mijn g-tags kende kon ik op die manier nagenoeg altijd alles vinden.
Integratie. Als ik zoiets zou gebruiken dan is een single pane of glass veel nuttiger dan alles in een eigen app. Heb nu ook al horloge 1/horloge 2/Find my Apple/koptelefoon in verschillende apps, met allemaal ander gedrag en eigen accounts en dat bevalt me al niet. (vooral omdat FitBit en Sony echt rot-apps heeft)
Ik heb geen iPhone, maar een Android toestel en ik snap niet wat er slecht aan de Sony (Headphones) app is en aan de Fitbit app. Beiden doen bij mij wat ze moeten doen en betrouwbaar.
Wellicht zijn ze in Android beter te gebruiken. De Sony app reset bij mij steeds de instellingen als ik de koptelefoon met iets anders pair en vervolgens weer aan het apparaat met de app (de default bindings voor Google Assistant e.d. worden weer aangezet) en de FitBit app kan vaak het horloge niet vinden of lagged (op zowel iPhone 6s/8 Plus.

Ook al zouden ze perfect werken, ik snap de waarde van alles centraal kunnen regelen met 1 account en 1 scherpe UI.
Omdat je een apparaat zoals een Tile niet nauwkeurig kan bepalen waar hij is, dat werkt gewoon via Bluetooth. En al kan je via een audio signaal hem vinden, een airtag kan via Ultra-Wideband (een techniek in de U1 chip in iPhones) de exacte locatie bepalen van de tracker.

Als het goed is, worden deze dus vele malen nauwkeuriger dan bv tile-trackers. En alleen airtags van Apple zelf mogen ultra-wideband gebruiken.

[edit had vorige reactie niet gelezen, sorry]

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 4 januari 2021 19:49]

Zeker waar.
En ik heb ook zeker al eens overwogen een dergelijk product aan te schaffen. Maar wat ik er interessant aan vind is dat je het ook bijvoorbeeld in de jas of schoen van je kind kan doen. Wij hebben een zoon met autisme die nogal eens de benen nam op school of het dagverblijf. Die hebben we een horloge gegeven waarmee we konden volgen. Toen hij doorhad dat hij die af kon doen was dat geen goede oplossing meer. Los van feit dat je daar dus wel een simkaart voor nodig hebt.
Al met al lijkt me de uitwerking van Apple dus wel handig.
Dat we inmiddels thuis voor 80% in het Apple ecosysteem zitten draagt bij aan deze bevinding.
Ik had ook zo’n hanger die je aan je sleutels kon hangen. Het reageerde op fluiten. Helaas was her volume niet al te best. Na een beetje gepiel had het aan de telefoon gekoppeld: en die hoor je heel goed. :D

Herman Finkers
Volgens Jon Prosser zouden de AirTags al klaar zijn en liggen ze op een plank te wachten op lancering. Naar alle waarschijnlijkheid heeft de coronacrisis ervoor gezorgd dat Apple de release heeft uitgesteld, aangezien het nut van AirTags onderuit wordt gehaald wanneer iedereen thuis zit.
Of ze kijken de kat uit de boom om te zien waar Samsung mee aankomt zodat ze zich daarop kunnen anticiperen.

[Reactie gewijzigd door choi99 op 5 januari 2021 13:43]

Of ze kijken de kat een uit de boom om te zien waar Samsung mee aankomt zodat ze zich daarop kunnen anticiperen.
Gezien Apple al jaren bezig is met deze AirTags, zou ik eerder andersom verwachten.
Niet raar als je bedenkt dat ze al sinds 2018 in de geruchtenmolen zitten en sinds 2019 zelfs genoemd worden in de broncode.
Ja en? Beter dat het goed is voordat het uitgebracht wordt. Ik weet niet of Corona er iets mee te maken heeft. In huis ben ik ook vaak mijn sleutels kwijt. Het zou voor mij goed zijn als ik daar een tag aan kon plakken.
Die zijn er al. Het bedrijf Tile maakt al jaren deze asseccoires en zijn ook gewoon voor Apple producten te gebruiken.
Die hebben wij hier thuis dus en ben dan ook echt benieuwd naar de meerwaarde van de AirTags tov Tile.
Voordeel van AirTags zal zijn dat de iPhone de richting aanwijst van wat je zoekt. Bij Tile moet je op het geluid af en dat kan best wel verwarrend zijn. Vooral als je Tile amper nog geluid maakt zoals de mijne maar ook bijvoorbeeld als er iets op ligt dat het geluid dempt.
maar sinds wanneer ondersteund Apple indoor navigatie? 10m naar voren kan nogal een verschil maken als je 3 laags(woonhuis) woont.
AirTags werkt via Ultra Wideband. Daarmee kan de iPhone de exacte locatie betalen.
Betere integratie denk ik. Tile werkt nu vaak wel, maar enkele keer niet. Bijv. integratie met google assistent is beperkt; dat soort zaken.
Maar ze zijn niet zo van goede kwaliteit die Tiles. Degene die ik gebruik voor mijn sleutels is zo stil geworden dat ik het enkel nog kan gebruiken als het muisstil is.
Ik zoek me af en toe anders nog steeds rot naar mn sleutels dus van mij mogen ze wel komen ;)
gehoord dat er mogelijk ook een andere reden meespeelt, er schijnt een 3rd party alternatief al te bestaan (Tiles), Apple airtags moeten hier ook compatibel mee zijn.

Mogelijk heeft dit te maken met anti-trust / monopoly "doorbreking" te maken.

https://www.theverge.com/...reference-ios-13-2-rumors
Wellicht mis ik iets, maar waarom zijn zoveel bedrijven met dit soort producten bezig en word het gedaan alsof het iets revolutionair en baanbrekend is? Met alle berichten die ik hierover zie langskomen, zou je bijna denken dat het om iets gaat wat massaal gebruikt zal worden. Terwijl ik toch echt denk dat ik dit een kleinigheidje is en in zeer specifieke niche gevallen gebruikt zou kunnen worden.

Het zal waarschijnlijk te duur zijn om te gebruiken met meerdere items en voor de gemiddelde consument is het misschien handig om te gebruiken met je reiskoffer, indien je je bagage kwijt raakt of iets dergelijks?

Kortgezegd, het voelt voor mij aan alsof er weinig vraag is, maar veel (aankomend) aanbod.

Voel je vrij om mij te corrigeren als ik het mis heb en dan begrijp ik wellicht de meerwaarde :P.
https://www.wired.com/sto...y-cryptography-bluetooth/
Bedrijven zoals Tile hebben het nadeel dat niet een groot aantal personen met een TilePhone rondlopen. Hoe meer iDevices hoe meer beter het netwerk werkt.
Of het baanbrekend is, geen idee. Maar 1 voor me brommer en 1 voor me koffer zou ik niet verkeerd vinden. Het hoeft maar 1 keer fout te gaan om de kosten eruit te hebben.
En je kan je koffer realtime wereldwijd volgen. Lijkt me toch vooral handig in je koffer.

“Meneer, je koffer is nog zoek...”
Kijkt naar telefoon:
“Ligt op dit moment op dat en dat vliegveld”
Afhankelijk van de prijs van een AirTag, wat denk je van post pakketten? Als de bezorger een iPhone heeft kan je je pakketje realtime volgen :+

Ik zie ineens wel een privacy issue.. Wat denk je van AirTags op politieauto's..

[Reactie gewijzigd door Thomas18GT op 5 januari 2021 09:53]

Mja, de tags moeten wel aan jou geregistreerd zijn. Je kan een tag op een politieauto plaatsen. Als toevallig de agent in kwestie een iPhone heeft, zal hij onbewust de locatie van zijn dienstauto verklikken.

Maar die locatie is alleen voor jou toegankelijk, dus je kan er verder niet echt een netwerk mee opzetten.
Muah, je krijgt de locatie binnen. Een appje schrijven om die locatie dan weer te delen lijkt me niet zo lastig. Uiteindelijk zullen het gewoon coordinaten zijn oid.

Maar Apple kennende verzinnen ze hier vast iets op.
Het gebruikt de standaard 'Zoek mijn' applicatie. Waarmee je ook je MacBook, iPad, andere iPhone enz kan vinden. (Ook via iCloud.com) dus die gebruiken al de beveiligde 'zoeken' functie van Apple. En deze vallen daar gewoon tussen. Apps kunnen niet bij die data.
https://github.com/matt-kruse/find-my-iphone

Eerste hit via Google :)


A Node module to interact with iCloud to do the following:

Get the latitude / longitude of an iCloud device
Send find my phone alerts
Get the distance of a found device.
Get the approximate address of a device.
Get the approximate driving time to a device.

[Reactie gewijzigd door Thomas18GT op 5 januari 2021 18:15]

Fair enough. Is eigenlijk een Python based browser die inlogt in je iCloud en dan die data ophaalt.

Maar als die het doel serveert, prima inderdaad.
Het verschil is dat bij Apple onmiddellijk alle devices ter wereld (!) een Tile zullen kunnen localiseren. Vanaf de eerste die in gebruik genomen wordt.
Ik werk zelf met AR en kijk zelf enorm uit naar een AR bril van Apple.
Tegelijkertijd ben ik erg sceptisch dat dat al in 2021 zou gebeuren. Als je nu naar bijv HoloLens 2 en Magic Leap kijkt dan zijn we nog ver verwijderd van een consumentenproduct. HoloLens2 is leuk voor sommige use-cases, maar is eigenlijk nog steeds erg gebruiksonvriendelijk.
Er gaan echter ook geruchten dat ze de "gewone" brillenindustrie willen instappen, want die was 138.7 miljard in 2019. Sommigen stellen dat Apple met een soort adaptieve bril zou komen die automatisch scherpstelt voor jouw ogen. Niet eens met een display erin.
Ik heb echter nooit van zulke technologie gehoord dus ik vind dat nog haast onwaarschijnlijker dan een gewone AR bril. Maar vanuit product placement lijkt het me wel het meest logisch dat het een mode accessoire wordt ipv een clunky headset.
Magic Leap kun je vergeten, dat is vaporware gebleken. Holo Lens 2 heb ik nog nooit gebruikt; de versie 1 vond ik al behoorlijk goed. Als je de eerste iPhone bedenkt dan was deze niet perfect. Hetzelfde kun je zeggen van de eerste Apple Watch. Of de eerste Mac. Het is OK dat je iteraties hebt op een product. Een eerste iteratie van een AR bril van Apple hoeft dan ook niet meteen perfect te werken. Het moet goed genoeg werken. Als het vernieuwend genoeg is, dan is dat de prijs voor early adopters en kun je verder met de volgende (tweede) iteratie.

Ik zou graag een AR bril willen gebruiken sinds ik van de Google Glass hoorde (maar dan met fatsoenlijke privacy, wat bij Apple meer voor de hand ligt). Dit omdat ik toch al een bril drager ben, en brillen (monturen) van merken zijn al peperduur. Dat is ook waarom het big business is. En waar betaal je dan eigenlijk voor? Voor het design en het merk. Het is van de gekken. Dan heb ik liever een functionele bril, ook al is die duurder.

Waar ik wel tegen op kijk is dat Apple wil dat je in het Apple ecosysteem blijft (Google wil met Android hetzelfde maar lijkt toch iets meer compatibel te zijn). Ik heb niets met dat soort lock-ins. Ik wil zelf bepalen welke soft- en hardware ik gebruik. Een PC of laptop hoort ook gewoon fatsoenlijk te werken met allerlei software. Waarom accepteren we niet hetzelfde van specific purpose apparaten?
Magic Leap is mijn favoriete AR bril. Ze hebben imho veel betere designkeuzes gemaakt dan microsoft (die gewoon 2D windows hebben gerecycled, op een slechte manier).
ML heeft ook veel betere kleurweergave dan HL2, en bijna net zo groot FOV. Het nadeel is de tunnel visie doordat het montuur zulke ronde glaasjes heeft, en relatief donkere glazen.

Het hoofdprobleem met ML was dat die véél te duur is voor consumenten. Ik snap niet dat ze dat niet zelf aan zagen komen.

[Reactie gewijzigd door Menesis op 5 januari 2021 15:00]

Lijkt me heerlijk een augmented reality bril van Apple.

Als dat echt zo is dat die bril kan scherpstellen op basis van je oogafwijking dan kan het ook zomaar zo zijn dat er micro- en telescoop mogelijkheden in de Apple bril verwerkt zijn. Lijkt me onwaarschijnlijk tot onmogelijk maar een tech juggernaut als Apple is de enige die een kans heeft een dergelijke droombril te realiseren.
Als je dit lang genoeg blijft beweren krijg je vanzelf eens gelijk.
En zoiets op 3/4 jan beweren helpt ook wel. ;p
AR bril wordt wel een instabuy voor me. Ik heb wel zin om een nieuwe markt aan te boren. Mobiel loopt nog goed maar er komt gewoon weer een verschuiving aan ergens in de komende 5 jaar.
Dit is dus een gerucht. Wel handig om dat duidelijk te maken bij de titel
Nee, Kuo heeft dit echt gezegd, is geen gerucht.
Maar wat is de zekerheid van iets wat Kuo zegt? Tot nu toe waren dat voornamelijk geruchten...
Kuo is in het wereldje van Apple geruchten een bekende naam met een goed track-record.
Ik ken hem, maar ondanks dat blijft het een gerucht, al ben ik met je eens dat Kuo het vaak wel goed heeft.
Het blijven echter geruchten.
Handig zo'n enkelband voor je kids
Ja is best wel handig ja. Je hebt ze ook in halsband en horloge vorm. Denk dat de horloge vorm nog het meest populair is. Veel hebben ook een functie dat het kind zelf een help signaal kan sturen door ergens op te drukken.
Kan dat dure enkelbanden systeem van justitie ook vervangen worden voor een “off the shelve” oplossing die goedkoop en schaalbaar is.

Airtag in z’n enkelband en je kunt de criminelen vanaf geautoriseerde device’s monitoren.

[Reactie gewijzigd door Drallas op 4 januari 2021 19:45]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.