Ubisoft kondigt battleroyalegame Hyper Scape aan

Ubisoft mengt zich in het battleroyalegenre met het futuristische Hyper Scape. De game wordt gemaakt door de studio die ook verantwoordelijk is voor Rainbow Six Siege. Ubisoft is een bèta begonnen voor pc-gamers, maar meedoen kan alleen door Twitch-streams te kijken.

In Hyper Scape nemen honderd spelers het tegen elkaar op. De free-to-play game is gericht op snelle gameplay en lijkt vooral met Apex Legends te willen concurreren. Het spel speelt zich af in een virtuele stad genaamd Neo Arcadia. Ubisoft Montreal is de ontwikkelaar, die studio maakt ook Ubisofts populaire shooter Rainbow Six Siege.

Ubisoft voegt een aantal aanpassingen toe aan het battleroyaleconcept om de game te onderscheiden van concurrenten. Zoals gebruikelijk wordt het speelveld steeds kleiner naarmate meer spelers het loodje leggen, maar op het moment dat de cirkel op zijn kleinst is, transformeert het potje in een capture the flag-modus. In de huidige testfase wordt de game gespeeld in teams van drie spelers. Het team dat een vlag 45 seconden weet vast te houden, wint. Ook kan een team nog altijd winnen door de tegenstanders uit te schakelen.

Verder heeft de game integratie met Twitch via de Crowncast-extensie van Ubisoft. Spelers die de game bekijken via het streamingplatform, kunnen stemmen op events, die vervolgens in de game direct plaatsvinden. Kijkers kunnen zo dus het spelverloop beïnvloeden. Het gaat daarbij om zaken als Low Gravity, Extra Jump, Supply Crate Spawns, Infinite Ammo, Health Kit, Reveal en Cooldown Accelerator. Via de Twitch-integratie kunnen kijkers ook de wapens, progressie en statistieken van spelers zien.

Hyper Scape heeft geen unieke personages met verschillende mogelijkheden. Alle spelers zijn gelijk en kunnen dezelfde wapens gebruiken. Tijdens een potje kunnen spelers wapens vinden en die upgraden door er twee te combineren, om zo een sterkere variant te maken. Datzelfde geldt voor abilities, die zijn te vinden in de spelwereld en spelers kunnen er maximaal twee inzetten.

Van 2 tot 8 juli organiseert Ubisoft een technische test voor pc-spelers. Gamers moeten een uitnodiging zien te bemachtigen door zich te registreren op de Hyper Scape-website en vervolgens Twitch-streams van het spel te bekijken. Spelers die dat doen, hebben een kans om een uitnodiging te ontvangen. Ubisoft gebruikt dezelfde marketingtactiek die Riot Games gebruikte voor zijn shooter Valorant. Dat leverde een recordaantal kijkers op Twitch op, mede doordat geïnteresseerden meerdere Twitch-accounts aanmaakten om tegelijk verschillende streams open te laten staan om zo een grotere kans te maken op deelname aan de bèta.

Hoeveel mensen er mogen deelnemen aan de bètatest van Hyper Scape, is niet bekend. Ubisoft zegt dat aan te passen aan de belasting van de server 'en vele andere factoren'. Ook is de bèta niet in alle regio's beschikbaar, maar wel in Nederland en België. De game moet later dit jaar voor iedereen beschikbaar komen, wanneer precies is nog niet bekendgemaakt. Het spel zal ook voor de Xbox One en PlayStation 4 verschijnen.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

03-07-2020 • 11:05

83 Linkedin

Reacties (83)

Wijzig sortering
Had het getest, vond m vrij matig, qua tempo is het nog meer ADHD dan Call of Duty (niet Warzone, maar de normale multiplayer).
Volgens mij is het even snel als Quake 3 of unreal tournament 2003. Prima snelheid voor mij. Die games vind ik veel leuker dan de huidige multiplayer games.
Daar deed het me ook een beetje aan denken. Er lijkt ook meer variatie in wapens te zitten dan in de bekende shooters met moderne wapens.
Precies mijn gedachte, de jump pads lijken ook wel wat op die van Quake en ik mis ook de snelheid van Games als Quake 3 en UT in het battle royale genre.
nog meer ADHD dan Call of Duty (niet Warzone, maar de normale multiplayer).
Kan je dat uitleggen aan een niet CoD speler? Ik houd van een bepaalde snelheid, niet te langzaam, niet te snel. Titanfall (1/2) had een goede snelheid voor mij, maar zo een stuiter festijn als het oude Quake/Unreal is mij weer te snel...
Stuiter festijn! Goed woord haha.

P.S. ik vind Unreal/Quake games zo nice omdat je dan überhaupt niet nadenkt over wat te doen, alles is reactie. Jammer dat er geen games meer zijn die dit actief bieden en daarbij ook een goede playerbase hebben =(
Dit dus! Ik wil een spel waarbij je “locked in” bent. En puur op reactie kunt spelen. Ook op console. Ik merk dat er teveel denkwerk bij Apex en Warzone nodig is. Vind ik ook leuk. Maar de heftige actie is steeds maar beperkt tot relatief korte momenten.
Exactly that en wat ik als probleem heb, naja probleem, is dat als ik niet met zulke langzame spellen "in the zone" ben dan is mijn reactie poep en bij Instagib ;), daar gaat dat automatisch, geen moment om na te denken, alleen maar gogogo aimen, schieten KILL, MONSTERKILL KILL KILL ;) zo vet haha, dat waren nog eens tijden!

Volgens mij spelen er nog een paar UT2004 instagib en/of de nieuwste Unreal, ik weet niet of Epic de stekker eruit heeft getrokken en Epic zich heeft lopen concentreren op "puke" Fortnite "puke".

Weetje.. ik vind het gewoon jammer dat de games tegenwoordig gewoon geen meerwaarde meer hebben voor skill. 99,9% wordt noob friendly gemaakt om geld te melken en de mensen die echt willen spelen die blijven liggen en gaan ergens anders heen of stoppen compleet..

En de "stuiter" games die uitkomen die zijn in het begin leuk, dan merken de "nieuwe" players "oh ik word geownt" en steken er geen tijd in.. is gewoon lame.

Daarom vind ik Rocket League nu zo leuk. Om daar goed te worden moet je echt trainen en tijd erin steken. Hopelijk ben ik volgens jaar GC, nu net C1 and growing :D
Weetje.. ik vind het gewoon jammer dat de games tegenwoordig gewoon geen meerwaarde meer hebben voor skill. 99,9% wordt noob friendly gemaakt om geld te melken en de mensen die echt willen spelen die blijven liggen en gaan ergens anders heen of stoppen compleet..
Dat is het 'm precies. Er wordt ontzettend veel nadruk gelegd op het behouden van mindere spelers, zodat er meer en langer geld verdiend kan worden. En toch lijkt het alsof men maar een beperkte tijd bij een spel blijft hangen.

Je merkt dat dat in meer competitieve games een heel ander verhaal is. Zoals je zegt is Rocket League zo'n game waarbij je eigen kwaliteiten het verschil maakt en geluk slechts soms komt kijken. Rocket League is al 5 jaar oud en wordt nog ontzettend veel gespeeld, ondanks dat de core mechanics al die tijd hetzelfde zijn gebleven.
Rocket League heeft het grote voordeel dat de mechanics super simpel zijn maar super moeilijk om te masteren.

Ik speel nu ook al een paar jaar rocket league (Diamond 3 rank inmiddels) en ik heb nog steeds het gevoel als of er nog enorm veel ruimte is voor mijn skills om te groeien en dát vind ik super tof.
De rank Grand champ wordt uitgebreid deze zomerupdate, gisteren of eergisteren aangekondigd.
Dus daar kunnen we of toch ik in elk geval naar fluiten 😂
En idd rocket league is inderdaad 1 van de leukere games om beter in te worden en ze vinden na 5 jaar nog steeds nieuwe mechanic's en nieuwe move's 🙈
Damn, ik was net blij C1 te hebben gehaald in normaal en C2 in Rumble =(.

Dat wat je zij heb ik nog niet gelesen, ff checken..

Ow ja, bij Rocket League leer je steeds nieuwe dingen, het leuke is ook gewoon 7 min action action action en dan weer relax. Short but Strong.

Hopelijk blijft RL nog lang bestaan en dat ze de bugs/glitches eruit ontwikkelen. Hoeft niet persee een nieuwe game te zijn.
Sinds de quarantaine ook is beginnen ''serieus'' spelen en men eerste seizoen competitive gespeeld D2-D3 in 3's en zelfde in rumble of iets lager denk ik?

Is jammer genoeg niet het beste spel voor te spelen op een PS4 aangesloten op Tv vanuit de zetel maar de fouten liggen meer aan mezelf dan de hardware haha :p

Zover ze tot nu toe aangekondigd hebben blijven ze Rocket league verder ontwikkelen en komt er geen nieuwe uit en volgt er binnenkort een grote update.
Valt mee, ik speel op het moment ook op de PS4, maar dan heb ik nu een andere TV met een andere beeld interpolatie techniek. Het ziet er smoother uit en voelt ook smoother aan.

En ja het ligt eigenlijk altijd aan jezelf ;)
uhm volledig niet mee eens, ook in de battle royales moet je ervaring op doen en vaardigheden ontwikkelen. Kijk bijvoorbeeld na Apex Legends, daar kun je bunnyhop healing leren, wall kicking en nog veel meer, naast de abilities die je legend kan doen.

en om even in je voorbeeld te blijven in Fortnite, gaat jou skills volledig op in het bouwen van defence om te zorgen dat je uiteidelijk een zwakte hebt ontdekt in de defence van je enemy en hem kan uitschakelen. genoeg te oefenen met bouwen van rampings/buildings en andere ongein.
Daar geef ik je gelijk in, maar ja een grote maar. In Rocket League heb je te maken met physics, hoe komt de bal, hoe raak ik de bal, hoe snel, hoe draai ik, hoeveel boost, waar moet ik staan, wanneer moet ik rollen etc etc etc, dat heb je met dat soort spellen zoals Apex en of Fortnite niet.

Ja je hebt voor high rank play een bepaalde style nodig. En bij Apex en Fortnite zijn het andere skills.
Dat is toch redelijk appels met peren vergelijken. Street Fighter of Gran Turismo kan je ook niet vergelijken met de games. Rocket League en Apex/Fortnite dus ook niet.
Lekker fraggen is inderdaad niet echt van deze tijd jammer genoeg. Helemaal mooi als het met wapens zoals de Instagib is (uit Unreal).
Het is een stuk sneller dan Titanfall (wat goed wordt gecorrigeerd qua tempo met de titans). Je moet snel powerups pakken, en op spring vlakken gaan staan zodat je 100 meter de lucht in schiet en op gebouwen kan lopen etc. Ik zou zeggen 1.5x zo snel als Apex: Legends ongeveer, en 2x zo snel als Titanfall (te voet dan).

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 3 juli 2020 11:32]

In welke universum is Apex sneller dan Titanfall? Respawn heeft bewust geen double-jumping en wall running in Apex vewerkt vanwege de snelheid. Overigens, games vergelijken op basis van de snelheid "te voet" is nietszeggend, vooral niet bij dit soort games.

[Reactie gewijzigd door tweegroenethee op 3 juli 2020 12:02]

Is wel wat zeggend, want in Titanfall zit je meer dan de helft van de tijd in een Titan. ;)
Zolang er geen Titans in Hyper Scape zitten heeft het in mijn ogen vrij weinig zin om Titanfall met deze game te vergelijken
Hij gaf netjes antwoord op mijn vraag, ik begrijp zijn antwoord. Ook al kan of wil jij het niet begrijpen...
Hoe noemt niet voor niets Hyper ? :+
tis dan ook een arena shooter (a la quake) met een br sausje
Zitten er echt nog mensen te wachten op NOG een battle royale game?
We hebben ieder jaar nog steeds een paar nieuwe "Doom-clones", zolang het zo populair blijft word dit genre volledig uitgemolken totdat de volgende koe is gevonden.

Misschien komt er wel weer een geweldige battle royale bij, wie weet.
Wat vind je een Doom clone?
Volgens mij valt het toch wel echt vies tegen met games die diezelfde jeuk krabben.
Zitten er echt nog mensen te wachten op NOG een battle royale game?
Zaten mensen te wachten op de eerste Battle Royale game? Nee. Niet dat mensen het niet fantastisch vonden toen het uitkwam, heel weinig mensen hadden het boek gelezen of de film gezien, nog minder hadden de fantasy om daar een game van te maken. Voorbij het oude Last Man Standing of Last Team Standing concept gewoon zwaar te upscalen. Het is geen nieuw concept, gewoon weer een nieuwe iteratie van verschillende oude concepten.

Daarnaast was Fortnite niet de eerste populaire BR game, daar heeft iteratie voor verbetering gezorgd (of populariteit). Mensen zitten er niet op te wachten, maar wellicht wordt dit wel weer de volgende grote game of wellicht een goed alternatief voor mainstream. Niet dat ik dat verwacht, het is immers Ubisoft...
Last man standing was nog wel wat anders dan wat we nu onder battle royal beschouwen.
Het was toch echt iets anders toen het uitkwam (H1Z1 en pubg) en zat gewoon van in het begin goed in elkaar qua concept in een markt die al heeeeel lang heel weinig inovatie had gezien.
Wat is het verschil tussen battle royal en last man standing eigenlijk? Het enige wat ik kan bedenken is dat je bij battle royal nog gedropt moet worden, en eventueel nog moet looten, al moest ik dat laatste in de jaren 90 ook al in sommige LMS games. Of is het de 'circle' die steeds kleiner wordt?
De combinatie: zonder gear gedropped worden, 1 leven, steeds kleiner wordende cirkel, groot aantal spelers, steeds andere cirkel
Je weet dat game industrie altijd succes games moeten namaken/uitmelken.

Daarnaast geven ze een iets andere twist aan de game eraan, waardoor je gamers die de huidige battleroyaal niet leuk vinden, misschien hierin hun ei wel kwijt kunnen.

Time will tell.
Betere matchmaking zou al een hoop schelen. In Apex is het vrij slecht momenteel. Als je Diamond 4 rank hebt, kom je bij mensen die ver onder je niveau zitten, en zijn de meeste potjes vrij makkelijk. Maar zodra je in Diamond 3 komt deelt de game je in bij de beste mensen van de wereld, waardoor je al dood bent als je alleen maar hun kant op kijkt. Boven diamond 3 zitten nog 6 ranks voordat je in de hoogste rank komt, dus waarom je dan al meteen met die ultieme pro spelers ingedeeld wordt is me een raadsel. Waarschijnlijk omdat er niet genoeg spelers te zijn om een mooie 'gradient' van niveaus te hebben.

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 3 juli 2020 15:14]

Hoezo NOG ? Er zijn toch meerder games van dezelfde genre ?

Laat maar komen het is nog gratis ook. Even testen kan nooit kwaad.

[Reactie gewijzigd door Wux op 3 juli 2020 11:33]

Dat is het probleem ook. Nadruk ligt op nog een BR genre game.
Ubisoft mag het proberen maar ik vraag me af of ze veel aandacht gaan krijgen.

Zelf zit ik meer te wachten op RPG's of nieuwe MMO's. De nieuwe 'Elder Scrolls' game duurt nog jaren helaas en 'New World' MMO, kan interessant zijn maar ik denk dat het toch net de plank mis gaat slaan (voor mij althans). Maar dat valt nog te zien. 'New World' release date is op 25 augustus.

Er zijn ook nog wel oude games waarin ik zelf graag nieuw leven zou zien. Maar of anderen hetzelfde willen is maar de vraag. Laat staan het feit dat ik de resources niet heb om zo'n game volledig te developen.

[Reactie gewijzigd door maskedmous op 3 juli 2020 12:40]

Ja, als die leuk is en goed te spelen! En anders lekker links laten liggen.
Dat vraag ik me ook af..
En ik al helemaal
Ik wel! Ik hoop eigenlijk dat Halo Infinite op de XSX een Battle Royal modus krijgt, hoe vet zou dat zijn O+ O+ O+

Het concept leent zich gewoon perfect voor online-MP!
Mensen zaten ook niet te wachten op een Tetris Battle Royale, maar dat loopt ook goed.
Dat zeiden mensen ook over Apex Legends maar die speelt toch wel heel lekker.
Je weet dat je een game ook gewoon beu kunt zijn, voor je naar iets anders over stapt? Fortnite is over zijn hype heen, Pubg ook wel denk ik, Apex is ook niet zo hot meer en Warzone begint ook saai te worden. Zodra er een bepaalde meta is neergezet omdat dit nou eenmaal het beste werkt en er mensen zijn die honderden uren voorlopen op jou, dan gaat een deel wat anders doen omdat de uitdaging weg is.
Waarom niet? Tuurlijk blijft het last man/team standing principe staan, maar dit spel laat zien dat er andere mogelijkheden zijn om een battle royale te maken. Daarnaast speelt men toch ook al jarenlang spellen zoals cs go, dus waarom zou dit met battle royale niet kunnen?
Kunnen we naar een volgende koe gaan?
Iets met racen ofzo 🙃
Misschien is de tijd eindelijk rijp voor een fatsoenlijk Hot Pursuit 2/Underground reboot?
ik wacht liever op een mooie singleplayer game

dan dat er weer een battle royale game uit wordt gegooit

we worden als t ware dood gesmeten met Battleroyale battlepass wat allemaal weer centjes gaat kosten

het is inmiddels wel genoeg geweest vind ik dit is niet echt "de hype meer" althans voor mij niet meer,
Ik ook. Als er een FPS of RPG "hype"/'nieuwe soort game wave' is prima. Dan kun je maanden/jaren later die games ook nog volledig (meestal, ook niet altijd meer) ervaren.

Veel multiplayer games in het algemeen al zijn na X tijd al veel minder populair, en als er dan weinig of geen SP in zit ben je de sjaak. Sommige games zijn na een paar maand al bijna dood online. Dan had ik liever geen MP gezien en een grotere SP.
Tuurlijk, als je van het begin instapt en veel speelt kun je zeggen dat je je geld er uit hebt gekregen (indien geen f2p game) maar zeker niet iedereen hoort bij de grote jongens zoals Dota 2 bij moba, csgo fps, Fortnite e.d.
Wat me verbaast is dat ze niet de Rainbow Six formule in een battle royale gieten maar met nieuw IP op de proppen komen. Het lijkt me toch voordeliger om die player base aan te speken en nieuwe spelers naar dat IP te trekken door ze een andere game mode aan te bieden ipv te touwtrekken tussen IP's.

Een team based battle royale met de gadgets en het barricades bouwen van R6S (Hallo opgegroeide Fortnite spelers?) lijkt mij interessanter dan iets nieuws in een nu al te breed aanbod.
'Van de makers van Rainbow Six Siege', dat was voor mij de reden de gameplay te bekijken. Het is wel heel erg quake achtig... ik werd bij het kijken van de gameplay van een ander al redelijk moe. Misschien is het mijn leeftijd ;) maar dit is zo hyper (vandaar ook de naam).
Er zal een publiek voor zijn maar er komt wel steeds meer versplintering in het genre. Iedereen wil een graantje meepikken natuurlijk.
Dat Twitch dat marketingtactiek prima vind. Uiteindelijk is het toch goed voor niemands belang om een zooi nep kijkers te hebben. Zelfs niet van de game makers, een goede game verkoopt zichzelf wel.
Als Ubisoft iets heeft bewezen is het dat marketing een stuk belangrijker is dan goede games maken
Deze game is van de makers ook van Rainbow Six: Siege. Een game die nu al 4-5 jaar nog steeds een dijk van een game is met een goeie communitie. Ik snap dat Ubisoft afzeiken hip blijft voor meeste (en soms ook terecht).
Genoeg game games/studios die bar slecht verkocht zijn/hebben hoor.
De Battle Royal vijver is toch onderhand wel leeggevist?
De shooter vijver is toch onderhand wel leeggevist? De race vijver is toch onderhand wel leeggevist? Oh wait ...
De shooter vijver is geen vijver, maar een oceaan. Daar kunnen echt nog wel een aantal vissers bij. Nee. Battle Royal is een sub genre wat echt wel leeggevist is. Niet alleen de battle royal shooters, maar gewoon het hele battle royal as sub genre of game modus. Het is allemaal een beetje nadoen wat de ander ook doet, zonder innovatie. Innovatie wordt tegenwoordig toch allemaal niet meer zo gerespecteerd door gamers zoals vroeger, die willen liever hapklare droge brokken me een sausje van hun favoriete franchise.
Appels met peren.
Genre en subgenre.

De race vijver is nog niet leeggevist, maar nog een F1 simulator zit ik toch niet op te wachten.
Ja, maar dit geldt voor heel veel subgenres. Toch vreemd dat zulk commentaar vaak sneller bij battle royale games wordt genoemd dan bij weer een andere cs go.
Omdat CS toch wel dé benchmark shooter is. Andere shooters uit zijn tijd (Quake, UT, MOHAA) hebben het allemaal niet overleefd en/of dezelfe ontwikkeling doorgemaakt als CS.
It wouldn't be Ubisoft if there weren't towers to climb... ;-)

Als het straks uit Beta is, misschien uitproberen, maar in de eerste instantie niet iets gezien van WOW! Dan had de uitgestelde Crucible (van Amazon) meer aantrekkingskracht wat dat betreft.
Ik zelf heb nooit echt iets gehad met battle royal, ben zelf meer van (Team) Deathmatch of Horde mode. Game zelf spreekt mij zo op het eerste gezicht niet aan, maar dat wil niet zeggen dat het niks is, ik ga eens de reviews afwachten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee