Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Battleroyalegame Hyper Scape verschijnt 11 augustus voor PS4, Xbox One en pc

Ubisoft brengt zijn battleroyalegame Hyper Scape op 11 augustus officieel uit. Seizoen 1 gaat dan van start en de game is dan ook beschikbaar voor de PlayStation 4 en Xbox One. Een bètaversie voor de pc was al te spelen.

De release van de free-to-playgame gaat gepaard met de introductie van Season One en een bijbehorende Battle Pass. Daarvan is een gratis variant en een betaalde versie, die 950 Bitcrowns kost. Die in-game munteenheid kan verdiend worden door de game te spelen, of gekocht worden met echt geld.

Het seizoen krijgt volgens Ubisoft ook een eigen verhaallijn, met verschillende gamemodes die beperkte tijd beschikbaar zullen zijn. Het gaat om aanvullingen op de huidige Solo- en Squad-modi. Spelers die tijdens de bèta al cosmetische items hebben bemachtigd, kunnen die gebruiken in de releaseversie van de game. Items zijn over te zetten van de pc-versie naar consoleversies. Crossplay tussen pc en consoles wordt ook ondersteund.

Ubisoft heeft donderdag ook een update uitgebracht voor de bèta van Hyper Scape. In versie 0.5 is onder andere de time-to-kill-waarde aangepast. Volgens spelers duurde het te lang voordat tegenstanders het loodje legden en Ubisoft heeft daarom de ttk verkort. Dat is gedaan door de wapens sterker te maken en de invloed van defensieve Hacks te beperken. Alle aanpassingen die zijn doorgevoerd staan beschreven in de patch notes. De pc-bèta stopt op 2 augustus.

Hyper Scape werd begin juli aangekondigd. Het is Ubisofts antwoord op games als PUBG, Warzone, Fortnite en Apex Legends. De uitgever lijkt met de snelle gameplay en futuristische setting met name met die laatste game te willen concurreren. In Hyper Scape nemen honderd spelers het tegen elkaar op.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

31-07-2020 • 09:47

47 Linkedin

Reacties (47)

Wijzig sortering
Ik heb een beetje het idee dat de 'hype' rond deze game is weggevallen. Toen de game werd aangekondigd zo'n 2 tot 4 weken geleden, zag je dat veel FPS Youtubers en Streamers de game speelden (al dan niet gesponsord). Maar sinds de Beta er is, zie ik eigenlijk niemand meer over de game praten. Ook geen recente Youtube videos meer over de game sinds die periode.

In dat opzicht vrees ik wel een beetje dat de release op zijn gat kan gaan vallen, zeker gezien de vermoeidheid van gamers met het BR-genre. In dat opzicht deed Apex het beter, met zijn verrassingsrelease waarbij ook het grote publiek vrijwel meteen aan de slag kon.

Maar goed, we gaan het zien. Ik ga het zeker wel uitproberen, al is het maar omdat het gratis is. Misschien dat ik er maar een week lol van heb, maar dan weet je dat ook weer.

[Reactie gewijzigd door Baps op 31 juli 2020 13:02]

Daarom wacht ik tegenwoordig ook een aantal weken voor het aankopen van een game. Meestal worden zulke games enorm gehypet, zoals je zegt hoogstwaarschijnlijk als onderdeel van een marketingcampagne. Maar dan blijkt het na een aantal weken dat de game heel slecht is. Kijk maar naar Evolve.

[Reactie gewijzigd door Mayonaise op 31 juli 2020 11:32]

Alles op gebied van Battle Royale is welkom, maar als men Quake Arena of Tournament effecten gaat toevoegen, haakt de gemiddelde gamer al af. Al die rare jump mechanics en flick shots is weggelegd voor een extreme niche markt. Toen ik de trailer net in dit artikel zag, heb ik het al gepauzeerd na de eerste 10 seconden van gameplay. Allemaal te high paced, geen interesse.
De meeste Battleroyale zijn al flashy, kleurrijk, cartoony en snel genoeg. Sommige mensen (lees: ik) willen graag een wat meer realistische BR á la PUBG maar dan niet PUBG. Die zijn de boel nu flink aan het verkloten helaas. Stiekem hoop ik dat de nieuwe battlefield in de moderne tijd zal afspelen en een BR modus heeft.
Ik kan me herinneren dat de nieuwe BF in de moderne tijd gaat worden.
Maar of ze er weer een battle royale mode in zetten werdt niet vermeld.
Ik hoop ook stiekem dat daar een BR mode van komt. Een tegenhanger voor COD Warzone.
De snelheid van PUBG is voor mij echt perfect. COD Warzone gaat mij net iets te snel en voelt ook iets te arcady. Volgens mij is BF wel een gouden middenweg dan
Daar ben ik het zeker mee eens!
Ik vind Warzone niet te snel maar wel het arcade gevoel doordat het sneller is.
PUBG was voor mij GOAT in de battle royale scene voor heel lang.

Een soortgelijke slow paced semi battle royale game is Escape from Tarkov.
Het is de ultieme survival game wat dat betreft maar helaas nog steeds in early access.
Ik ben benieuwd wat BF er van gaat maken.
Ik heb een beetje het idee dat de 'hype' rond deze game is weggevallen. Toen de game werd aangekondigd zo'n 2 tot 4 weken, zag je dat veel FPS Youtubers en Streamers de game speelden (als dan niet gesponsord).
Gesponsord moge duidelijk zijn: niet langer gesponsord, dan weer terug naar de reguliere kost waar wel geld mee wordt verdient.

Niet gesponsord kan ik eigenlijk alleen maar verklaren door twee zaken: De lol was er snel vanaf en/of kijkersaantallen, volgaantallen, aboaantallen, ingame donaties waren niet van het niveau waarmee men andere content streamt.

Persoonlijk is het een van die dingen van "Oh, ja dat wilde ik (misschien) nog proberen!", maar bezig geweest met andere dingen en het 'beta' label maakt toch in mijn hoofd dat het een status heeft van 'niet af', waardoor de prio nog lager komt te liggen.
Heb zelf 2 avonden met veel plezier de beta gespeeld, maar dat was het dan ook wel. Denk niet dat ik het verder ooit nog ga spelen.
De TTK is echt ergelijk in die game. Ik was ook echt hyped, maar nu niet meer na het zien van de gameplay.
Het is nog ADHD'er en willekeuriger dan fortnite. Voorzie geen goede toekomst.
Het is Ubisofts antwoord op games als PUBG, Fortnite en Apex Legends.
En vergeet vooral COD Warzone niet.
Cuisine Royale :')

[Reactie gewijzigd door brotipneeded op 31 juli 2020 10:20]

Toch erg grappig en best leuke mechanics tbh.
Goeie, toegevoegd :)
Hadden we nog niet genoeg van dit soort games? Puur afgaande op wat ik hier zie gaat dit niet de nieuwe Fortnite worden.
HyperScape neemt op zichzelf wel een andere richting dan Fortnite of PUBG doen. HyperScape gaat veel meer in op verticale movement en in plaats van dat je lang op zoek bent naar het juiste wapen, liggen overal items verspreid die je kan "fusen" om ze te upgraden. Wat mij betreft is dat, samen met het tempo van de game, een reden voor mij om dit wel te spelen en niet PUBG of Fortnite.
Aankondiging gezien, en zag er leuk uit, wel fast paced. Maar deed mij gewoon aan quake/ut denken met de grapple hooks ... en wat wapens upgraden. Op zich niet zo baanbrekend, fortnite vind ik persoonlijk helemaal niks ... ik ben geen architect en ik speel een shooter, dus ik wil geen dingen gaan bouwen, ik wil knallen en heb ik nerges om achter te hiden, dan moet ik maar zien dat ik eerder geschoten heb of de kogels proberen te ontwijken. En daarmee bedoel ik dus, niet een stelling bouwen tot aan het einde van de hemel
ongeveer elke game heeft nu een battleroyale :O
geef mij maar gewoon de ouderwetse Free4All, niks geen grote map die kleiner wordt, gewoon een niet te grote map met 40 man er in en maaien maar
Nou dan is Diabotical (in de Epic Game Store) wellicht wat voor jou. Een goede ouwe arena shooter die momenteel wat stress tests aan het doen is voordat ze open beta in gaan :)
Het is niet eens het probleem dat het een Battle Royale is maar dat het absoluut niets nieuws lijkt te doen. Het komt gewoon een beetje over als een ongeïnspireerde "wij-willen-ook-Fortnite-geld" cashgrab.
misschien krijgen we dan over een jaar of 10 een artikel op tweakers over hoe battle royal games ten onder zijn gegaan net als het artikel over RTS games van begin deze week. :P
Voordat BR groot werd was dit toch niet anders? Had ookzo'n beetje elke shooter een TDM, FFA, capture the flag en domination gamemode. Verschil was er in het grafische sausje er overheen.
Zou dat moeten? Een spel is niet alleen succesvol wanneer het een ander van de troon stoot. Zolang Ubisoft niet veel tijd aan dit spel is kwijt geweest, maar toch relatief veel geld weet te verdienen in verhouding tot de kosten die zijn gemaakt is er nog steeds sprake van succes.
Wie wordt hier nou enthousiast van?
Generiek in alle opzichten.
Voor jou, voor een ander wellicht niet. We weten snel genoeg hoe goed/slecht dit spel het gaat doen.
Is de markt hierin nog niet verzadigd, ik zie ook weinig vernieuwing of toegevoegde waarde.
Voor mijn gevoel was dit spel echt heel anders dan andere battle royales. Echter, voor mij totaal niet de veranderingen waar ik warm van wordt.
Heb de beta geprobeerd (dacht dat het meer Unreal achtig was met deathmatches). Het is helaas de zoveelste BR game met kleiner wordende omgevingen.
Ik word een beetje Battle Royal moe, sla deze net als alle andere gewoon over.
Ik kan Battle Royal als game modus wel leuk vinden en af en toe spelen, maar voor mij geen stand alone Battle Royale games meer.
Daar zit de wereld op te wachten, nog een Battle Royal-game.. verzin eens wat origineels..
Eindelijk wel logisch hè.. battle royal is immens populair momenteel en ze verdienen er vooral bakken met geld mee.. net zoals bij FPSs liggen net de accenten wat anders waardoor ze onderscheidend zijn van elkaar en de ene game de ene gamer toch echt meer bekoort dan de andere. (Net zoals bij alle game genres eigenlijk)
Er is niks anders meer tegenwoordig. Je wordt gedwongen battle royale te spelen.
Dit lijkt juist wél een vernieuwende uitvoering van de Battle Royal. Zie deze uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=tr41Yfx9TIU
Omdat Deathmatch gecombineerd wordt met Battle Royal is het vernieuwend??
Daar zit de wereld op te wachten, nog meer kritiek op een Battle Royal-game.. verzin eens wat origineels...
Meeste populaire genre... Dus ik denk inderdaad dat mensen erop wachten.
Maar ik denk tevens niet dat mensen wachten op deze game:)

[Reactie gewijzigd door laurens362 op 31 juli 2020 10:35]

Battle Royal modes bestaan al zo lang fps games bestaan, alleen toen heette het last man standing. Snap de hele hype rondom deze 'nieuwe' modus niet zo goed.
Het is natuurlijk nieuw voor de huidige generatie. Dat zie je ook sterk terug in Mods en uitbreidingen voor nieuwe games, dat zijn gewoon de mods van oudsher. 'Vroeger' was zelfs capture the vlag een mod maar tegenwoordig zit er vergelijkbare gameplay in iedere FPS.

Dat en de bakken geld die de uitgever verdient met de laatste hype natuurlijk.
Helemaal mee eens, in Ureal Tournament heel vaak gespeeld, waarom het nu opeens z'n rage is snap ik ook niet, misschien door de Fortnite hype?
PUBG en Fortnite, denk ik, ja.

Toen die games populair werden, schoten de andere 'de map wordt steeds kleiner' games (en game modes) als paddestoelen uit de grond.

[Reactie gewijzigd door Kjoe_Ljan op 31 juli 2020 17:16]

H1Z1 als eerste toch? dacht ik...
Het is leuk dat je snel in gevechten bent, maar als ze in je gevechten ineens invisible worden of wegflitsen haak ik snel af. niets voor mij :D


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True