Ubisoft: Hyper Scape heeft verwachtingen niet waargemaakt en is te moeilijk

Ubisoft gaat zijn battleroyalegame Hyper Scape op de schop gooien. De game is drie maanden uit, maar heeft de verwachtingen niet waargemaakt volgens de uitgever. Het spel zou met name op consoles te moeilijk zijn.

Volgens Ubisoft was de bètarelease van de pc-versie in juli succesvol, maar lukte het niet om de eigen hoge verwachtingen waar te maken bij de volledige release in augustus, toen het spel ook uitkwam voor consoles. Ook geeft de uitgever toe dat de verwachtingen van veel spelers niet zijn waargemaakt.

Het doel was dat Hyper Scape een hoog vaardigheidsplafond zou hebben, maar volgens Ubisoft blijkt uit data dat het spel te moeilijk is voor nieuwe spelers. Met name op consoles is het voor hen te moeilijk om te mikken en schade toe te brengen aan tegenstanders. Ook biedt het spel niet genoeg mogelijkheden om dingen te leren. Ubisoft wil trainingsactiviteiten toevoegen om dat te verbeteren.

Crown Rush, de belangrijkste spelmodus van Hyper Scape, is volgens Ubisoft erg meedogenloos. Daarom wil Ubisoft meer spelvarianten aanbieden met verschillende activiteiten. Om te beginnen wordt een respawnsysteem geïntroduceerd en komen er deathmatch-achtige spelmodi. Ubisoft gaat ook 'nadenken over de verdeling van de spelersbasis' die nodig is om meerdere modi tegelijk te ondersteunen.

Hyper Scape

Ubisoft geeft aan dat er voor spelers niet genoeg doelen zijn om het spel langere tijd te blijven spelen. In seizoen 2 wordt daarom een rankingsysteem toegevoegd en volgens de makers komen er meer vormen van progressie. Verder wil Ubisoft crossplay zo snel mogelijk toevoegen, om huidige problemen met lobbygroottes tegen te gaan.

Hoeveel spelers de game heeft, is niet bekend. Ubisoft geeft daar geen details over. Het doel van Ubisoft was om met Hyper Scape te concurreren met populaire battleroyalegames zoals Apex Legends, PUBG, Fortnite en Warzone, die miljoenen actieve spelers hebben.

Om de verbeteringen door te voeren, gooit Ubisoft het ontwikkelteam van Hyper Scape op de schop. Dat gaat werken in een formaat gebaseerd op cellen en daarmee moet het mogelijk worden om frequenter updates door te voeren. Volgens Ubisoft is dezelfde methode gebruikt bij de transformatie van Rainbow Six: Siege. Die game is jaren na de release flink gegroeid in populariteit door de vele aanpassingen.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

02-10-2020 • 14:47

68 Linkedin

Reacties (68)

Wijzig sortering
Ik sta er niet van te kijken. Het is een lastige game met hele snelle personages maar trage TTK. Dus dan gaat men allemaal snel bewegen om maar niet geraakt te worden. Tel daar vage abilities bij, een muf loot systeem (pak gewoon die stuff automatisch op?) en geen enkel wapen wat echt lekker aanvoelt. Het beta programma heeft de game ook geen goed gedaan, sommigen waren al op de eerste dag helemaal hyper door het level aan het gaan. Voor nieuwelingen was er geen beginnen aan. Toen al niet.

Dit is echt zo'n game die gedomineerd wordt door de mensen die er vanaf het eerste moment enorm veel tijd in steken (ongezond veel tijd dus). Als je sporadisch gamed, kun je het al wel vergeten. Nou is dit met meer BR games wel het geval, maar soms kan de matchmaking daar nog wel wat in helpen. Hier alleen niet echt. Het is alsof je Rocket League meteen tegen diamand-spelers moet spelen of een potje quake tegen de regerend wereldkampioen.

Er zitten wat interessante mechanics in, maar het voelt niet als 1 mooi geheel. De matches duren lang doordat je lang staat te wachten en zijn dan weer over voor je er erg in hebt. Het einde vind ik ook erg nep met de kroon. Nee, gewoon geen leuke game om te doen
Als je sporadisch gamed, kun je het al wel vergeten.
Ze zouden casuals natuurlijk ook gewoon kunnen indelen met andere casuals.

Deze fout zie je trouwens vrij veel bij games. Het zou handig zijn om gewoon '30+' aan te kunnen vinken in de ranking, en vervolgens games te kunnen spelen met mensen die ondertussen een baan hebben.
Je kunt dit niet handmatig selecteerbaar maken want dan gaan betere spelers die optie gewoon aanzetten als ze zin hebben om te winnen. Die indeling moet automatisch gebeuren.
Wat als je op je account aangeeft hoe oud je bent. Dit opgepakt wordt door de servers en automatisch in dit soort groepen komt? En als je echt naar de jongere / betere wilt echt aanvinkt of zo.
Dan gaan de elitists hun leeftijd in het spel omhoog gooien
de +30 selectie is in mijn ogen niet skill-geralateerd, want anders zou je het kunnen misbruiken inderdaad.

Ik bedoel meer van; Dit zijn volwassenen die tussen na de eerste 15 rondjes Counter Strike, even naar de keuken gaan om thee te zetten. Mijn voorstel zou dan bijvoorbeeld zijn:
- Meerdere timeouts
- Timeouts van 1-5 minuten
- Dropdown voor spreektaal en taalvaardigheid

Ik zou graag meer Counter Strike Competitive spelen, maar dan wel op een iets chiller niveau: Houdt de spelregels het zelfde, maar motiveer mensen om wat rustiger en meer relaxed te zijn. En geen 15 jarige Russische jochies als het even kan.
Buiten het feit dat die 30+ optie een leuk idee is zou dit natuurlijk gewoon opgepakt moeten kunnen worden door AI. Het platform waar je op speelt kan precies bepalen hoe goed je in iets bent, hoeveel tijd je erin stopt en hoe hoog je gemiddeld eindigt. Dit alles kan gebruikt worden bij matchmaking. Misschien moet ik hier trouwens maar een patentje op gaan vragen :D
O, bestaat al lang.

Voor 1-tegen-1 competitie vormen kun je standaard gebruik maken van ELO ranking systemen, zoals bijvoorbeeld Schaak doet. Voor team games is er een ander systeem bedacht wat redelijk goed werkt genaamd TrueSkill.

Hier is de implementatiehandleiding voor TrueSkill:
https://en.wikipedia.org/wiki/TrueSkill

(Incidenteel is het ook een octrooi, maar octrooien op wiskundige modellen zijn in Europa niet mogelijk, en in de VS zijn ze twijfelachtig.)

Edit. Misschien een leuke suggestie voor de hobbie wiskundigen/juristen: Maak iets genaamd OpenSkill, pas een variabele berekening aan, plemp het patent in de kaartenbak van het Amerikaanse patentbureau en voeg het toe aan OIN.

[Reactie gewijzigd door Eonfge op 2 oktober 2020 15:21]

Darn. Weer te laat... 😔
Nou, zie mijn voorstel: Pak een wiskundig model, verander het zodat het een ander wiskundig model wordt met ongeveer het zelfde effect, kaartenbak, OIN, profit.
Kan, maar de game is er niet populair genoeg voor, plus je zit met het probleem dat je op een gegeven moment wel verder omhoog moet omdat je te goed wordt voor casuals. Maar door de verticaliteit van de game, mis je gewoon een groot gevoel van controle. Ik vind dat bij andere games ook vaak wel irritant (COD gaat ook al erg snel wat dat betreft), maar je hebt daar vaak toch wat meer middelen.

Ik denk dat als je die lauch-pads al niet hebt, je een stuk anders gaat bewegen door zo'n level en je wat meer op 360 graden focust, dan ook nog eens omhoog en omlaag erbij te moeten doen.
Ik vind me hier wel in. Ik heb in het begin van de beta een week of twee geprobeerd om te spelen. Ben goed in FPS games, score altijd hoog in class-based shooters als Overwatch en Team Fortress 2, maar Hyper Scape lukte het me maar niet om wat zinnigs te doen. Heel af en toe een kill of twee, meestal was het vijf minuten rondlopen, gear verzamelen en upgraden, en dan binnen een paar seconden doodgaan door iemand die om de een of andere reden met dezelfde wapens veel meer damage doet op mij dan andersom.

Wat ook niet hielp was dat het spel op mijn PC continue liep te stotteren, juist als er wat actie kwam; mijn desktop heeft nog een ouwe i5-4570S, meer dan snel zat voor games als Doom Eternal en Borderlands 3, maar kennelijk ondermaats voor Hyper Scape. Tja laat dan maar. Op zich vond ik het wel gaaf om te spelen, er zat leuke actie in, maar als elk potje na een paar minuten over is omdat je weer in de pan gehakt wordt zit er ook geen leercurve in. Je leert niet beter mikken van eens in de vijf minuten een paar seconden lang een vijand zien en direct daarna dood gaan.
Me eens. Ik win nog wel eens potjes in andere BR games, maar bij deze is het onmogelijk. Voor mijn gevoel ben ik ook helemaal niet slecht bezig, maar je kunt gewoon niet zoveel doen als de rest. Vooral het dodgen van kogels en het raak schieten bij anderen is gewoon erg lastig. En ik had ook altijd het idee dat mijn wapens heel slecht waren.

Ik had sterk het idee dat men gewoon teveel in 1 game wilde gooien. Dit is prima voor als je een pro-league start, maar wat teveel voor mensen die gewoon ook nog andere games willen spelen en dagelijks nog naar hun werk (of school) moeten.

Ik zag ook een aantal andere youtubers die gewoon moeite hadden om te spelen. JackFrags had er zelfs een video over dat het gewoon niet lukte en hij het veel had geprobeerd, maar gewoon niet mee kon komen. En dat is iemand die in COD, Fortnite, Battlefield en andere games gewoon bij de top kan meekomen.

De gameplay gaat gewoon veel te snel en ik denk niet dat het veel uitmaakt om aparte servers te gaan gebruiken en mensen verder op te splitsen. Daar was de game ook niet populair genoeg voor.
daarom vind ik BR niks aan, je kan het niet goed leren. bij call of duty is het anders, daar beweeg en aim je net als in de gewone multiplayer modes. ik speel nu bijna een jaar fps games met xbox controller (gestart met codmw2019) en gaat al super goed, in het begin ook veel oefenen tegen bots (zet ze op makkelijk dan schieten ze niet meteen terug als ze je zien) zo kan je leren aimen en ga zo maar door.
in BR loot in alles bij elkaar voor iemand anders, kwartier loot zoeken en dan kom je er een tegen en alles weg. en zo elke keer opnieuw. niks voor mij.

maar skill base matchmaking is ook niet alles, heb me wel een uit de naad gewerkt om de battlepass te voltooien en om de balans te houden krijg je "pruts" teamgenoten. dus die extra moeite heeft geen zin.

en maps die ook verticaal zijn lijkt mij niks, ik kan prima aimen als het hoogte verschil maar niet te groot is. dus horizontaal aimen gaat wel maar verticaal minder want dat doe ik niet vaak. de hoogte van een huis is te doen maar als er wolkenkrabbers staan is wel erg ver uit de richting.
HS loopt prima op mijn i7-3770 met een 1080ti, maar ik merk wel dat ze tussen de tech test, de beta en seizoen 1 enorme optimalisatieslagen hebben gemaakt. In het begin van de beta gebruikte ik nog een 1050ti en dat was tijdens de tech test in de lobby niet vooruit te branden (met de hele map op de achtergrond) maar bij de beta ging dat al vrij soepel.
Ah, wellicht dat het inmiddels beter is geworden. Met mijn 1660 Super draait het op zich prima, continue > 60 FPS, maar zodra ik een vijand zag stotterde het spel bij mij bijna altijd. En ook echt lange hiccups, dat je een seconde zonder geluid naar een stilstaand beeld staat te kijken voor het weer verder loopt. Zou wellicht ook een internet probleem kunnen zijn, nooit antwoord op gehad vanuit hun support.

CPU gebruik zat wel altijd op bijna 100% dus ik ging er vanuit dat het daar aan lag, niet dat het voor mij nog veel uitmaakt, genoeg andere games die wel leuk zijn om te spelen als nieuwkomer :+
> (pak gewoon die stuff automatisch op?)

Nou ja nee want dat wil je helemaal niet.

Ammo wordt automatisch opgepakt, de rest moet je zelf een keuze voor maken of je dat wilt of niet. Maar je hoeft niet stil te staan terwijl je die keuze maakt of zo.
Maar er is toch geen keuze voor het oppakken van een ability of wapen wat je al hebt, waardoor ie beter wordt? Dat kan toch gewoon automatisch?
Dat kan ja, maar dat wil je helemaal niet altijd. Zowel omdat er bij-effecten zijn (bij een ability wordt bv de cooldown gereset, iets wat je wellicht juist beter tactisch inzet op een later moment) als omdat je dat ding misschien aan je teamlid wilde geven.

En zoals ik al zei je kunt gewoon blijven bewegen terwijl je de toets ingedrukt houdt, itt sommige andere games (m.n. fortnite), dus 't is best een non-issue.
Mja maar dan is dat alsnog geen setting die lekker werkt voor casuals. Kijk, dat je als pro dat niet wilt. Prima. Die heeft tijd genoeg om dat hele systeem te leren. Ik als n00b vind het in ieder geval onlogisch om iets niet op te pakken. De keren dat het in mn nadeel werkt, zijn klein en ik probeer de game nog te leren. Wat mij betreft is de game nu veel te chaotisch en gaat alles veel te snel om bij te houden, dus dan moet je dingen simpeler maken en dit lijkt me een mooie mogelijkheid.

En misschien moeten dan een paar bijeffecten gewoon uit de game. Ik zie niet echt wat dat toevoegt.
Ik heb de beta gespeeld op de PS4 en vond het niet moeilijk, maar ik vond het spel heel saai en
karig uitgevoerd. Weer een 13 in een dozijn battle royal spel in een voorspelbare setting.

Naar mijn mening hadden ze het spel in een totaal ander setting moeten zetten en zich hiermee
aparte te zetten van de concurrent. Dit is niet gebeurd en dus zal Hyper Scape op dit pad in de vergetelheid eindigen.
Ik heb het spel persoonlijk niet gespeeld en eerlijk gezegd ook nog niet van gehoord. Als ik dit zo voorbij zie komen denk ik: weer een Battle Royale game. Ik snap dat de Battle Royale genre aantrekkelijk is als je kijkt naar games als PUBG en fortnite. Vraag me alleen af of er na al die Battle Royale games nog wel vraag is naar een nieuwe. Heb eerder het idee dat men hoopt mee te kunnen rijden op de Battle Royale hypetrain terwijl die al een tijdje het station verlaten heeft.
Maar er is veel geld te verdienen aan microtransacties voor cosmetische features!
All aboard the BR-train, al dan niet op last van de aandeelhouders.
Ik ben het ook zat. Doe mij maar TDM, qonquest, domination en dat soort dingen.
Same here; CTF, Domination en TDM's mogen van mij wel weer terugkomen op het perron, de reis heeft inmiddels lang genoeg geduurd.
Ik wist uberhaupt niet eens dat het bestond, ziet er wel grappig uit. Wellicht maar een keer te proberen.
Het krijgt ook hele matige beoordelingen van de meeste reviewers:
https://www.metacritic.com/game/pc/hyper-scape

Had er zelf nog niet van gehoord, en ik ben nu ook niet meer gemotiveerd om verder te kijken.

Misschien dat de reputatie van Ubisoft nu eindelijk uitgemolken is. Ghost Recon Breakpoint is ook gekielhaald:
https://www.youtube.com/watch?v=_iQDkrGu0Lo

[Reactie gewijzigd door Eonfge op 2 oktober 2020 15:01]

Breakpoint viel inderdaad erg tegen. Veel plezier gehad met de vorige in multiplayer met vrienden. Maar breakpoint was toch wel erg matig als opvolger.
Je kan ook Xonotic proberen.
Is copyleft-style GPLv3+

Graphs natuurlijk iets minder gelikt. Maar de gameplay is nagenoeg hetzelfde.
En het geeft je weer mooie Doom memories

[Reactie gewijzigd door kwakzalver op 2 oktober 2020 23:33]

Met name op consoles is het voor hen te moeilijk om te mikken en schade toe te brengen aan tegenstanders.
Als ik zo de trailer kijk van Season 2 kan ik dat zeer goed begrijpen. Het is allemaal maar springen, vallen en mikken op 'vliegende' tegenstanders.
Tevens zullen de lage spelers ook te maken hebben dat BR minder populair is, althans er is al aardig wat verschillende keus, terwijl dat 2/3 jaar nog zeer minimaal was, zeker op de console. (Volgens mij toen alleen FN)
BR doet het prima hoor... kijk maar eens tijdens prime time op twitch, BR games staan prominent bovenaan
Ik ben wellicht in een bevooroordeelde positie. Maar ik vind dit één van de heerlijkste Battle Royale games die er maar zijn. Écht fast paced wat me doet terugdenken aan Quake/Unreal Tournament met de kern van battle royale, een goed wapen systeem en goede hitreg.

Ik vind het ook zo extreem jammer dat het niet opgepakt lijkt te worden... Aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat ik dit vanuit een positie als doorgewinterde FPS gamer kan zeggen met veel (competitieve) ervaring en dat daarmee het instap niveau bijzonder hoog is.

Ik ben benieuwd wat het gaat doen, ik gun het de game van harte.
Ik heb de game niet gespeeld maar ga af op wat je hebt geschreven.
Mag ik uit jouw tekst opmaken dat de huidige generatie zou verzuipen bij een old skooler a la UT'99 of Q3 Arena..?? Was een extreem UT'99 fan....nu alweerr 1.5 jaar niet meer gespeeld maar nog steeds is het mijn favo FPS.
Mag ik uit jouw tekst opmaken dat de huidige generatie zou verzuipen bij een old skooler a la UT'99 of Q3 Arena..??
100%.

Het zijn nu voornamelijk spelers (waaronder ik) die eerder dat soort spellen speelde die nu HS spelen. Hyper Scape is een Arena Shooter met een BR format. Dat komt dus neer op dat de TTK wellicht uit zichzelf niet hoog is maar door de enorme mobiliteit die spelers hebben duurt 't vaak alsnog vrij lang voor je iemand dood hebt.

En dat is het probleem dus want de huidige garde gamers is dat helemaal niet gewend. Dit is veel, veel moeilijker dan COD o.i.d. Als je geen arena shooters gewend bent dan duurt 't waarschijnlijk dagen voordat je je eerste kill krijgt zonder hulp of geluk. In COD lukt 't je, als je enige ervaring hebt met shooters, in je eerste potje wel.
Aaah ok..
Ja..ik speelde zo nu en dan COD MW 1 en 2 op x360..heb me opzicht wel vermaakt..maar altijd als ik in mijn studio was startte ik een ouderwets potje UT'99 op.
Gewoon de heerlijke snelle gameplay...Last Man Standing....Capture The Flag..dat pure futuristische...Dat realistische van tegenwoordig is leuk maar ik zeg vaker...het haalt het bij lange na niet bij de Q3/UT'99 feeling.
Weet nog..1999 tot 2002 waren echt gouden jaren toen. Belabberde kabelinternetverbinding maar 's nachts in de weekenden was het echt een slachtveld.
Ik heb toevallig de afgelopen week COD Warzone geinstalleerd. In HS duurde 't minimaal een dag voor ik m'n eerste kill had die niet op geluk gebaseerd was (dwz het laatste beetje health van iemand anders z'n target weggesnoept of zo), en dat was compleet niet consistent. Dwz meestal ging ik dood met 0 kills. Inmiddels, na veel oefening, is dat anders.

In WZ was dat in m'n eerste potje al zo. En als ik niet ongelukkig land haal ik elke match wel een paar kills. De mobiliteit in dat spel is bijna nul dus als je iemand in 't vizier hebt is 't vrij snel gedaan daarmee.
Dat je kills haalt, wil niet zeggen dat de game makkelijker is. Je hebt ook veel meer spelers in een game, dus het doel is ook grotendeels om kills te halen voordat de volgende cirkel er is. Het hele idee is er anders.
Bovendien is skill based matchmaking veel meer aan de orde, dus als je je eerste pot een kill haalt, zegt dat nog niet zoveel. Haal je die ook in je 10e pot gegarandeerd? Heb je dan al een game gewonnen?

Ik denk dat je wat te makkelijk oordeelt.
Gewonnen nog niet, nee. Warzone zit vol met campers die een heel spel in een gebouw wachten tot je binnen komt en je dan in je rug schieten, en aangezien degene die 't eerst iemand ziet, meestal wint is dat meestal het einde voor mij. Een meer ervaren speler kan daar wellicht meer mee dan ik.

En ja ik haal nog steeds elke match kills, als ik niet net naast iemand land die eerder een goed wapen te pakken heeft dan ik (wat een vrij standaard BR-probleem is.)
als je UT99/Quake lekker weg vind spelen, vind je de movement in deze game ook echt fantastisch. Qua gunplay is het wellicht niet te vergelijken (heb ik de andere games te lang niet voor gespeeld). Maar ik ging er vanaf de aller eerste playtest bijzonder goed op en zou echt graag zien dat de game een nieuwe boost krijgt.
Voor mij is dat Apex legends geworden, op dan speel ik het ook nog alleen slechts op de console :o Speel het erg veel, en brengt mij veel plezier. Natuurlijk wel wat anders dat ut en q3, maar ik speelde toen ook veel utr (urban terror, een mod op q3, later stand alone).

Hyper scape trekt me totaal niet.
Dit, de wijziging m.b.t. tot de loot in Apex (altijd evo shield) , heeft er ook voor gezorgd dat er iets meer een level playing field is bij de start. Toffe omgeving ook elk seizoen. Humor erin verwerkt. Er zitten best veel toffe dingen in Apex, buiten de core game om. Ook als je niet betaald.

HyperScape ongeveer 10 uur geprobeerd. Het voelt ongeïnspireerd. Saai.

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 2 oktober 2020 15:53]

De trailer zag er destijds wel leuk uit. Nooit geprobeerd eerlijk gezegd, maar ik moet ook zeggen dat elke game die Ubisoft laatste tijd uitbrengt niet heel best is. (Als ze al wat uitbrengen). Het rommelt volgens mij bij Ubisoft, zijn ook vaak negatief in het nieuws. Hopelijk gaat een Far cry 6 wel opleveren wat ze er van verwacht hadden. Soms probeert Ubisoft wel leuke nieuwe concepten uit (watch dogs bijvoorbeeld).
De trailer zag er destijds wel leuk uit. Nooit geprobeerd eerlijk gezegd, maar ik moet ook zeggen dat elke game die Ubisoft laatste tijd uitbrengt niet heel best is. (Als ze al wat uitbrengen). Het rommelt volgens mij bij Ubisoft, zijn ook vaak negatief in het nieuws. Hopelijk gaat een Far cry 6 wel opleveren wat ze er van verwacht hadden. Soms probeert Ubisoft wel leuke nieuwe concepten uit (watch dogs bijvoorbeeld).
Probeert leuke nieuwe concepten? Nee, de basis blijft hetzelfde, het jasje verandert alleen.
Watch_Dogs? Uitgemolken tot een derde deel (en waarschijnlijk gaan ze door). De hele Assassin's Creed reeks etc.
Noem een game van Ubisoft waar zij daadwerkelijk iets nieuws op de markt hebben gebracht? Protip: Is er niet.
Jawel Mario + Rabbids Kingdom Battle op de Nintendo switch maar daar hadden ze wel Nintendo voor nodig ;)
Rainbow Six Siege vind ik wel een hele mooie draai op de competitieve 5v5 shooter. De gadgets en vernietigbare omgevingen zorgen er voor dat elke ronde toch nét iets anders uitspeelt. Natuurlijk heb je de gekende strategieën, maar daar kan de vijand dan op anticiperen met wat extra vallen of gadgets zodat je toch opnieuw moet gaan improviseren.
Ik denk dat "For Honor" wel uniek genoeg is om te vermelden als is dat wel weer een tijd geleden..

inmiddels. Ik heb het opgegeven met Ubisoft en Multiplayer titels, wacht 1/2 jaar dan is het misschien wat. R6: Siege en For Honor hadden beide Peer2Peer servers op release, voor competitive games is dat natuurlijk not done en heeft voor mij de ervaring zo grondig verkloot dat ik ze niet meer aanraak.

[Reactie gewijzigd door Talonzor op 2 oktober 2020 18:09]

Farcry is al slecht sinds farcry 4.
Persoonlijk vind ik het sinds 2 al een ramp, zelfde saaie fetch quests en outposts.
Denk dat mensen er ook niet op zitten te wachten en te verdiepen om WEER een battle royal game eigen te maken.
Dit is precies wat ik dacht :) genoeg battle royal games, mensen wachten nu wel op iets nieuws!
kan geen battle royal game meer zien haha :P
Qua sfeer straalt het ook niks uit.
Dit gevoel kreeg ik ook toen ik wat Twitch streamers deze game zag spelen. De hele map ziet er zo hetzelfde uit, te eentonig en te vroeg op de markt gegooid denk ik dan.

Verder de reden dat ik het niet aangeraakt hebt... Is omdat ik toendertijd nog Apex Legends actief speelde met m'n maten, die game doet het nog steeds best goed :)
Hopelijk is deze flop een les voor andere developers.

Ik snap niet waarom zoveel games futuristisch moeten zijn. Doe gewoon de huidige tijd of 1960, 1900, 1800. Romeinen, Vikingen, Egyptenaren, Jagers en verzamelaars etc. Zoveel keuze, maar steeds komen er games met futuristische (nep) wapens en gekke onrealistische gameplay.

Prima om een paar titels te hebben, maar heb het idee dat het tegenwoordig meer dan 75% is...
Zogezegd "realistische" games hebben ook gekke onrealistische gameplay, hoor.
Oh je bedoelt zoals Cyberpunk 2077? :)
ja, lijkt mij dus ook niks...
Overwatch vond ik nog ok, maar ben wel weer klaar met dit soort games (net als Apex Legends)
Ik hou persoonlijk erg van sci-fi en kan me daarom wat moeilijk inleven in jouw standpunt. Er is wel een kanttekening bij Cyberpunk 2077. Het is gebaseerd op sci-fi uit de jaren 80. Dat is enigszins te zien aan de kleding, maar heel goed aan de hoekige auto's. En de punkers. De foute trainingspakken. Ik zag ook iemand met een fanny-pack.

Dit artwork laat goed zien dat ze dicht bij het bronmateriaal blijven: https://cdn.mos.cms.futur...KoYnQgKvpm5pXk-970-80.jpg

Hoewel ze nog wel een stapje verder had kunnen gaan: http://www.thebadguyswin....uploads/2017/09/ozone.jpg

[Reactie gewijzigd door lordawesome op 5 oktober 2020 14:47]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.




Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee