Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Eerste Xiaomi-winkel in Nederland is geopend in Rotterdam

Xiaomi heeft zijn eerste fysieke winkel in Nederland geopend. De Mi Store staat in Rotterdam en is gevestigd op de Korte Lijnbaan 11. De winkel heeft een oppervlak van 510 vierkante meter. Klanten kunnen er Xiaomi-producten uitproberen en kopen.

Xiaomi stelt in zijn Mi Store zijn volledige line-up aan smartphones ten toon, waaronder de Redmi Note-serie, de nieuwe Mi 10T-modellen en de POCO X3 NFC. Ook liggen andere producten van de Chinese fabrikant in de winkel, zoals wearables, televisies, keukenapparatuur, elektrische steps en verzorgingsproducten.

Vorig jaar opende Xiaomi al een lokaal kantoor in Amsterdam en begin dit jaar vestigde de fabrikant een van zijn West-Europese hoofdkantoren in Den Haag. De nieuwe Mi Store in Rotterdam is vrijdag om 12:00 geopend. Het is de eerste Xiaomi-winkel in de Benelux.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

02-10-2020 • 14:14

158 Linkedin

Reacties (158)

Wijzig sortering
Ben best wel benieuwd naar de prijzen die hier gehanteerd gaan worden. Je kan vinden van Xiaomi wat je wil en als je je privacy hoog in het vaandel houdt kan je best wegblijven van de "smart" producten, maar hun hardware is echt wel on point. Zeker voor stofzuigers etc kan het wel interessant zijn om een lokale Xiaomi winkel te hebben.
Zelfs de roborock heeft een eigen custom firmware zodat die lokaal kan draaien als je je gegevens niet wil delen met xiaomi servers.

https://github.com/Hypfer/Valetudo
Helaas werkt deze custom firmware (nog) niet met de recentere modellen van Roborock.
Vanaf de s6 werkt deze aangepaste firmware (nog) niet. Achterhalen van api token hierin hetgeen niet lukt ....nog niet 😉
De API token kun je gelukkig wel ophalen op deze recentere modellen via een oudere Mi Home app. Echter is de firmware versleuteld met een nog onbekende sleutel, waardoor jailbreaken/rooten vooralsnog onmogelijk is.
Mijn Roborock s6 kan nog niet worden gejaibreaked.... helaas. Alle tips zijn welkom 8-)
Is dat wat? Zo'n Roborock?
Dikke prima hoor. Ik heb twee papegaaitjes die regelmatig een bende van de woonkamer maken, je laat dat ding iedere dag een keer rondrijden en het is echt goed schoon. De benedenverdieping hoef ik nooit meer handmatig te doen. Wat wel belangrijk is dat je je meubels er een beetje op uitzoekt, ze moeten minimaal een X centimeters hoog op poten staan anders kan hij er niet onderdoor.

Alleen qua privacy is het lastig, maar er zijn al wat oplossingen aangedragen hier.

[Reactie gewijzigd door nst6ldr op 2 oktober 2020 16:01]

Nooit meer handmatig is mss wat overdreven. De Roborock doet idd goed z'n werk maar lang niet zo goed als de reguliere stofzuiger. Hoekjes, stofnetten en afstoffen moet je nog steeds handmatig doen. Ik gebruik de mijne wekelijks nadat de kinderen geweest zijn om het zand dat ze meebrengen uit de zandbak op school te stofzuigen... ideaal daarvoor. 1x per maand of 2 eens met de gewone stofzuiger is toch wel nodig imo.
Ik heb 2 weken terug de 6s maxv gekocht als opvolger van mijn roomba 676 en het verschil is dag en nacht! Zuigt een heel stuk beter maar is enorm stil, met lidar en diepte camera ook een stuk beter dan z’n stuiterende ir-sensor tegenhangers EN kamerindelingen, vrituele zones zijn een verademing tegen de ‘laser muurtjes’ en niet te vergeten dwijlen en ‘no mop zones’ voor je tappijt!

Ik wil echt gen andere meer
Bedankt! Ik ben verkocht :9
Wij hebben de eerste generatie, daarvoor een goedkope (Lidl) robot gehad die ok was maar niet slim. Daarna een hele hele hele dure LG die wel slim was maar een slechte stofzuiger, nog nooit zon duur slecht apparaat gehad.
Nu de Xiaomi al een aantal jaren en zelfs mijn vrouw roept dat het de allerbeste robot ooit is.
Wij hebben een Keeshond, die hebben een dubbele vacht en haren dus soms erg, dus iedere dag stofzuigen in een must. Maar de robots hebben soms wat last van de lange haren die draaien tussen de borstels. Maar niet bij de Xiaomi. Prima apparaat, 2x nieuwe borstel erin gezet, bijna aan de 3e toe. 2 keer zijborstel en een paar filters vervangen. Ik kan niet meer zonder
Bedankt voor de feedback. Ik heb mijn kerstcadeau gevonden :+
Roborock stofzuigers zijn echt prima apparaten.... Heb er met volle tevredenheid 2 rond rijden.

Heb zelf 2x roborock S55 via Aliexpress besteld vorig jaar vanuit een Spaanse warehouse.... Had ze binnen 7 dagen binnen.
een stofzuiger robot
Is dat wat, niet wat is dat :+
Ik heb een S55 (Gen 2) en kan niet meer zonder. Dus ja het is wel wat!! :+
sorry, verkeerd gelezen. Zeker is het wat! een heel wat! ik gebruik hem zeer intensief. Wil noot terug naar het reguliere stofzuigen.
Thanks, bedankt voor de feedback!
Ik heb er ook 1 de S55 ook, echt op ding. Mijn ouders ook 1 kado gedaan, die kunnen ook niet meer zonder!
Werkt er dan ook nog een of andere app mee? Of is dat dan weg?
Je kan vinden van Xiaomi wat je wil en als je je privacy hoog in het vaandel houdt kan je best wegblijven van de "smart" producten, [...]
Mja, niet per definitie. Ik heb een boel Aqara sensoren (Zigbee), maar gebruik niet de Xiaomi bridge (ik gebruik een Conbee stick). Die sensoren slaan alle data lokaal op. Dus geen privacy-issues :)

Verder wel met je eens!
Die heb ik ook, de aqara lijn zit vol fantastische producten. Met een eigen zigbee bridge (in mijn geval een CC2531 dongle) geen enkel bezwaar of bezorgdheid idd!
Welke software gebruik je met die dongle? had er nog eentje liggen waar ik nog een keertje wat zigbee devices wil koppelen
Heel makkelijk als je al hassio draait
Hi, ik gebruik home assistant met de deconz plugin. Kan het erg aanraden!

https://www.home-assistant.io/

Kleine toevoeging: ik gebruik ook veel van de aqara lijn en dat werkt echt perfect. Kan op verzoek wel wat meer informatie posten later op de dag.

[Reactie gewijzigd door vhartong op 2 oktober 2020 14:51]

HomeAssistant !
Home Assistant met de geïntegreerde Zigbee Home Automation integratie werkt ook prima samen met een Conbee II :)
Same here. Werkt geweldig en voor een fractie van de prijs. Zeker icm de steeds verbeterende software eromheen (ik gebruik Home Assistant). Heerlijk speelterrein!
Ik vraag me ook af of het productaanbod online uitgebreid gaat worden als ze in de winkel al meer aanbieden. Momenteel zie ik alleen smartphones en 1 smartwatch online staan op mi.com (waar ze overigens ook gebruik lijken te maken van een automatische vertaaldienst). Ik heb zelf meer interesse in overige hardware.

[Reactie gewijzigd door Haydenen op 2 oktober 2020 14:37]

Volgens mij hebben ze nog een aparte website voor de Benelux. Staat meer op, maar zeker niet alles. Zelf al een tijdje hun tv-lijn aan het volgen. Deze zijn alleen nog niet online aan te schaffen.

https://www.mistorebenelux.com/

[Reactie gewijzigd door tdjnl2006 op 2 oktober 2020 15:46]

Ben wel benieuwd of ze ook Roborocks in de winkel hebben liggen daar (en wat de prijs daar van zou zijn), maar ik zie ze niet liggen op de foto's.
Coolblue heeft ze ook een tijd verkocht (in ieder geval de S5). En dus ook gewoon met lokale garantie \o/.

Hier overigens ook een tevreden Xiaomi gebruiker (robotstofzuiger en luchtbevochtiger). De prijs-kwaliteit verhouding ligt m.i. erg hoog en de App (voor alle 'smart' features) werkt ook uitstekend. Nu er dus ook goed-geregelde garantie in eigen land bijkomt lijkt me dit een top-combinatie.
Blokada installeren en Xiaomi filter aanvinken. Houdt ook alles tegen.
NextDNS heeft dit ook tegenwoordig :)
Je kan vinden van Xiaomi wat je wil en als je je privacy hoog in het vaandel houdt kan je best wegblijven van de "smart" producten, maar hun hardware is echt wel on point.
Voor hun stofzuigers heeft @kitkat007 al wat genoemd. Voor sommige van Xiaomi's IP camera's is er ook custom firmware.

Zolang de hardware Xiaomi-vrije software kan draaien hoor je mij niet klagen. Anders laat ik het lekker passeren. ;)
Mee eens hoor. Ik heb zelf ook camera's van ze hangen met custom firmware, alsook een roborock. Maar de standaard firmware heb ik liever niet draaien. Dat is misschien wat paranoïde maar het kan, en ermee knutselen is leuk :+
Ook mijn twijfels bij de privacy.. Ik neem geen enkele dienst af bij dit merk (MI8 pro) maar toch vraag ik me af wat er op de server bij Xiaomi terecht gekomen is..

Ik draai een pihole en VPN naar thuis, maar die staat ook niet altijd aan natuurlijk.
De meeste dingen waren op advies prijs, ik zag niet heel veel aanbiedingen staan die na het openingsweekend nog geldig bleven. Die air purifier 3h bijvoorbeeld kost 200 euro, maar je vind hem in meerdere webshops al voor 150. Mobieltjes waren ook voor de adviesprijs.
Vaag dat ze die stepjes laten zien terwijl die helemaal niet op de openbare weg gebruikt mogen worden in NL.
Er was ooit iemand die een hier blog had geschreven (zit op mobiel dus geen zin om te zoeken) welke het gelukt was om een RDW type keuring met kenteken te krijgen op zo'n step waardoor met eventuele gedoging door oom agent de step toch op de openbare te gaan rijden.
Dat is inmiddels niet meer mogelijk en die specifieke step is ook niet straatlegaal meer. Alle "loopholes" zitten nu dicht.
Tenzij je een zitje en een spiegel ook als loophole zou definiëren. Die steps zijn wel legaal (enkele).

Overigens verbaas ik me er niet over dat het verkocht wordt. Elke Intertoys lags toch vol met die hoverboards enkele jaren geleden? Die zijn net zo min legaal.
De truc is dat die eisen van de gebruiker om zelf te steppen. De motor ondersteunt dan op een zelfde manier als een elektrische fiets. Daardoor is het een elektrische fiets meen ik.
Een hoverboard hoef je niet mee te stellen, is opstappen en het gaat direct.
Vandaar dat die ook niet toegestaan is op de openbare weg en stoep.

https://www.rijksoverheid...overboard-op-openbare-weg
Ook mij eerst gedachten, maja eigen terrein mag weer wel dus ja, waarom niet?
Hoop dat ze ooit wel eens op openbare weg mogen.
België heeft nog geen winkel, en hier mag het wel :-)
Vanaf dat ze in België een winkel kopen ga in er een horloge aanschaffen! :)
Of je gaat even de grens over, in Zuid-Nederland is alles vaak toch duurder :(
In theorie kan je ze gebruiken in grote fabrieken, magazijnen, camping, vakantiepark,...
Je kan ze toch op andere plekken dan de weg gebruiken?
ziet er netjes uit. winkelmandjes lekker groot. Alleen dat snoer van die ventilator.. laat me niet met rust..
vooral omdat er een draadloos model is ook...
Dacht ik ook aan, wie gaat er in zo'n winkel met een winkelmandje lopen? Je koopt er waarschijnlijk 1 item.
Haha die winkelmandjes vielen mij ook. Daar kun je een heleboel telefoons in kwijt :P. Nou begrijp ik best dat vanwege corona er winkelmandjes gebruikt moeten worden, maar zo'n trekmand waar je de wekelijkse boodschappen in kwijt kan is wat overkill voor een luxeproduct als een telefoon.
haha tja, dat is het opgeheven vingertje van het RIVM. Die schrijven dat voor. En de winkels moeten wel, anders volgen er forse boetes.
Winkelmandjes zijn een goede manier om te weten hoeveel mensen in de winkel zijn. Anders moet er iemand buiten staan te tellen.
Dat is geen snoer, dat is een staalkabel waarmee die ventilator aan die uitstallingskast vast zit, zodat een rappe ratser 'm niet meepikt. Die kabel zit vast aan het rooster van de ventilator ;)
Zijn die elektrische steps nou allemaal goedgekeurd?

https://elektrische-steps.com/openbare-weg/regels/

Er zijn maar een handvol steppen die namelijk goed gekeurd zijn :)

Als aanvulling:
https://vecht-worksofart....rijden-op-de-xiaomi-m365/

[Reactie gewijzigd door KRGT op 2 oktober 2020 14:23]

Nee niet legaal. Maar in Rotterdam wordt je niet tegengehouden door politie als je je gedraagt.
Hangt heel erg van de agent af. Op legaalrijden.nl kan je een kaart vinden met waar gebruikers zeggen aangehouden te zijn geweest.
Klopt. Maar kom je wel eens in Rotterdam? Je hoeft maar op een plein te gaan zitten en je telt er tientallen. Echt tientallen.
Bekende van me was in Amsterdam aangehouden. Niet zozeer vanwege de step zelf, maar omdat ie een verzekering nodig had.
En dat is wel rottig - als je een aanrijding hebt valt het niet onder de 'gewone' WA. En kan je zomaar hangen voor een deuk in een auto of iemand zijn arbeidsongeschiktheid.
Jep. Ik ben dan ook aangehouden daarvoor. Echter is de step op geen enkele manier te verzekeren...
Maar aangehouden worden is dus niet het enige probleem. Tenzij je nog graag een hele tijd in de schulden zit.
Nee niet voor de openbare weg, maar er zjin zoveel meer plekken waar je ze kunt gebruiken natuurlijk :)
recentelijk xiaomi winkel in venetie, het aanbod daar was relatief 'oud' en de nieuwe producten (die 123 via ali bestel) waren niet voorradig(uberhoubt aanwezig geweest). Erg benieuwd hoe dat gaat met de aanlevering van producten. Dat in italie was waardeloos

//edit; wilde zon step-v2-pro aanschaffen; hadden niets van product vernomen. - leuk zon shop, maar als assortiment niet matched met website kun je net zo goed de deur sluiten

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 2 oktober 2020 14:38]

In Barcelona ook.. Ga ik daar speciaal heen en dan is het "nee hebben we niet en weten ook niet wanneer het weer komt". :/ Staat vaak wel mooi op demo allemaal.

Kleine dingetjes als powerbanks en oordopjes hebben ze wel, maar grotere dingen zoals de Air Purifier eigenlijk nooit, en ook de filters daarvoor niet. Heb hem uiteindelijk online op amazon besteld. Telefoons weet ik niet, ik heb nog nooit een Xiaomi telefoon gekocht.

De prijzen zijn vaak wel scherper dan op de mi.com website.

Hier zijn de produkten ook oud trouwens, zie die electrische fiets die daar in de etalage staat, die wordt in China allang niet meer verkocht, is al een nieuw model van.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 2 oktober 2020 14:27]

misschien zijn dit outlet zaken
Of ze kijken de kat uit de boom, bij genoeg omzet en interesse ze meer nieuwe producten gaan plaatsen.

Daarnaast denk ik dat ze beter via retailers kunnen verkopen zoals mediamarkt dan eigen winkels. Bij mediamarkt zal toch iemand sneller geneigd zijn iets te kopen omdat ze ook andere producten kunnen vergelijken.
Tja, aan de andere kant als je alleen oude spullen en veel niet voorradig hebt, verkoopt het ook niet natuurlijk. En dan sterft de kat in de boom gewoon.
Dat hoeft niet ze hebben genoeg geld. Het kan ook tactisch ingezet worden als merk bekendheid verbreden onder de mensen. Weet zeker dat zeker een deel van de mensen het merk niet of nauwelijks kennen.
Dat is vaak in het buitenland. Ook bij andere merk zaken heb ik dat gemerkt.
Korte Lijnbaan, dat is tussen Schouwburgplein en de Lijnbaan. Mooie locatie.

Een keer in Duitsland in een Xiaomi winkel geweest. Leuk om een groot deel van hun producten te zien.
Het was vroeger een hele mooie locatie. Sterker nog, misschien wel de beste straat om te zitten als winkelier. Tegenwoordig grossiert het van leegstand en zitten er praktisch alleen maar goedkope eetzaken. Op de foto's bij het artikel is dat ook wel te zien. Je ziet er tegenover een Te Huur bord en ook 2 deuren links staat leeg. En het lijkt een beetje een visuele circel te worden: Niet aantrekkelijk stukje, waardoor je er ook niet zo snel een winkel opent.

Overigens lijkt deze winkel op een popup store. Wanneer je naar de inrichting kijkt kan ik mij niet voorstellen dat ze op deze locatie lang gaan zitten. Wel erg tof dat er een fysieke winkel is, aantal producten wil ik toch eerste met eigen ogen zien voordat ik bestel. Tof dat dat nu kan (ik kom uit rotterdam, dus dat maakt het makkelijk...)
De inrichting is bijna identiek aan wat ik in Beijing en Hong Kong heb gezien, dus denk niet dat het een pop-up store is.
Het is Xiaomi's manier om de spullen te presenteren.
Maar dat is met meer merken zo, de Huawei/Oppo/etc. stores zijn ook erg simplistisch en oogt rustig.
Zover ik weet moet de winkel wel een blijvertje worden, al zal dat afhangen van de populariteit.
De inrcihting is inderdaad wel erg simplistisch, neigt wat naar de Apple stores maar dan met wat minder afwerking.
ik ben geen taalguru, maar hier even op letten.
een visuele circel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vicieuze_cirkel
das gewoon een rondplaatje :)
Ziet er wel origineel uit. Houten tafel waarop de telefoons staan, veel licht, lichtpanelen met de producten aan de muur. Zoiets heb ik nog nooit ergens anders gezien. Oh, wacht....
Inderdaad, ze hebben gewoon gekopieerd wat luxe merken al honderd jaar in hun winkels doen!
Oh wacht, nee, je bedoelt waarschijnlijk dat Apple daar het eerst mee was, en dat nog niemand daar eerder mee was gekomen :+

Deze manier van presenteren is algemeen gebruikt bij duurdere producten. Dus als je je producten enige status wilt geven, zelfs als ze niet zo duur zijn, dan ga je niet de Media Markt manier van presenteren gebruiken (met een hele zooi dozen in zicht), dan zorg je dat je de producten goed zichtbaar (dus ook goed verlicht) in je winkel hebt en dat het personeel een nieuwe voor de klant pakt als die iets wil kopen.
Mediamarkt heeft die manier juist zodat je haast krijgt, denkt dat de spullen zo wel zijn, en dus nu nu nu moet gaan kopen.
Het treurige is dat ze geld besteden aan het zo goedkoop mogelijke laten lijken van het interieur. Al kost het natuurlijk ook niet zoveel.
Noem me een zeikerd, maar waarom moeten dit soort winkels altijd in het westen hun primeur krijgen. Zelfde met de Polestar spaces, die zitten ook enkel in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Leidschendam. Vanuit het oosten/noorden moet je dus een ontiegelijk eind rijden elke keer weer. Ja ik weet dat er in het westen meer mensen wonen, maar het is niet dat er in het oosten/noorden geen mensen wonen...
Omdat daar nou eenmaal de meeste mensen wonen. Het blijven bedrijven die winst willen maken.

[Reactie gewijzigd door mathy_ op 2 oktober 2020 14:39]

Maar dat betekent niet dat je op het ‘kleine’ stukje dat de Randstad genoemd wordt 3 winkels (Polestar) + 1 in Eindhoven moet gaan openen en 0 in de rest van het land. In de Randstad wonen ruim 8 miljoen mensen en in Brabant nog eens 2,5 miljoen. De overige 7 miljoen mensen wonen dus elders en bedien je dus niet als klant.

[Reactie gewijzigd door Herax10NL op 2 oktober 2020 14:43]

Waar zou je dat moeten doen? Als je het in Groningen doet, moet een groot deel als nog een uur rijden. En met dat uur zit een deel ook alweer bijna in Amsterdam.
Dan pak je Zwolle, dat is voor Friesland, Groningen, Drenthe, Flevoland en Overijssel al een heel stuk beter te bereiken en daarmee pak je gelijk een groot deel van die 7 miljoen.
Ik kom vanwege mijn werk regelmatig in de Randstad. Fuck die teringzooi eerlijk gezegd. Geef mij maar een betaalbare woning in een Brabantse stad met bomen.
En als ik wil shoppen rijd ik wel naar Antwerpen.

Echt een Xiaomi winkel is het niet waard om te verhuizen.
Ja en nee, de meeste mensen uit de noordelijke provincies gaan sowieso al naar Groningen. Maar ik zie het probleem ook niet zo. De grootste ikea van Nederland staat in Groningen (zou de grootste van de wereld worden maar dat mocht niet van zweden., de eerste bauhaus staat in groningen, en zo zijn er wel veel meer primeurs. Groningen weten ze nog wel te vinden, de rest van het Noorden wel een stuk minder.
Hoezo? Er gaat toch niets boven Groningen...
...behalve dan de Waddeneilanden.
Helemaal mee eens, hier in het zuiden is het ook bagger gesteld daarmee. En als het al hier naar het 'zuiden' komt is het Eindhoven. Nederland houdt niet op bij Eindhoven!
Best hoor, dat je als noorderling soms achter gesteld voelt. In veel opzichten, bijvoorbeeld in vertegenwoordiging op veel vlakken in de politiek, zal ik je gelijk geven.

Maar Eindhoven ligt dus niet in het westen hé.
Daarom noem ik het zuiden ook niet. Daarnaast is Amsterdam dichterbij voor mij dan Eindhoven. En zoals hier boven al genoemd wordt, NL houdt niet op bij Eindhoven. Daarnaast is het niet zo dat je ‘de rest van NL’ afdekt met Eindhoven.

[Reactie gewijzigd door Herax10NL op 2 oktober 2020 14:33]

Zelf hier iemand uit de provincie Utrecht (Veenendaal) die liever ziet dat ze centraler beginnen met zo'n winkel (lees Hoog Catharijne in Utrecht)...
Een veel kleiner 'probleem' dan je denkt. Dit soort producten, en zeker auto's, koop je zelden en wat maakt een tripje naar 'het westen' dan nog uit? Maak er een dagje uit van.
Het zou wat zijn als je speciaal op expeditie naar 'het westen' zou moeten gaan om je boodschappen te halen.
Ah, een standaard reactie van iemand uit het westen. Dit is helemaal geen kleiner probleem dan ik denk. Ik ervaar het zelf, zelfs zakelijk. Een overleg in het westen wordt bijv. standaard om 9.00 gepland. Maar zodra mensen uit het westen om 9.00 in Almelo moeten zijn is dit toch echt veel te vroeg, want ze moeten nog zo'n stuk rijden.
De zin "maak er een dagje uit van" blijf ik ook standaard horen, wat nou als ik het westen wel een keer gezien heb en er geen dagje uit van wil maken? Ik ga niet elke keer dat ik naar een bepaalde winkel heen wil er een dagje uit van maken.
Dat is echt wel klagen om te klagen...
Als ik in Amsterdam moet/mag zijn probeer ik rond 8.30u af te spreken, maar ik kom dat ook van vlakbij. (Kortrijk)
Ah, een standaard reactie van iemand uit het westen. Dit is helemaal geen kleiner probleem dan ik denk. Ik ervaar het zelf, zelfs zakelijk. Een overleg in het westen wordt bijv. standaard om 9.00 gepland. Maar zodra mensen uit het westen om 9.00 in Almelo moeten zijn is dit toch echt veel te vroeg, want ze moeten nog zo'n stuk rijden.
De zin "maak er een dagje uit van" blijf ik ook standaard horen, wat nou als ik het westen wel een keer gezien heb en er geen dagje uit van wil maken? Ik ga niet elke keer dat ik naar een bepaalde winkel heen wil er een dagje uit van maken.
De afstand van de randstad naar de rest van het land is altijd dubbel zo ver als andersom. Waar wij rustig voor een concert een avondje op en neer rijden zie ik dat andersom niet gebeuren 😏
Tja je zegt het al meer mensen, maar ook aardig meer dichtheid daar kijken ze naar.

Dichtheid
Heel simpel: geld. Het is echt geen afkeer van het noorden/oosten waarom ze dit doen. A
Een soort van Ikea meets Apple. :P
Dat idee kreeg ik ook. Het is nog niet echt een eigen look wat winkelinrichting betreft. Maar als je daar niet op let lijkt het me een prima overzicht van het verschillende aanbod op een locatie.
Gemiste kans dat er niet bij staat wat de prijzen zijn.

Ik bestel nu gewoon uit HK maar voor iets meer zou ik ook lokaal kopen. maar mijn note 8 was hier 260 euro en ik heb er 157 voor betaald. Dat is nogal een verschil.
Meestal zijn het de Chinese prijzen +30% . Maar soms ook niet, dan willen ze hier even winst pakken.

Belsimpel heeft meestal redelijke prijzen als je op het juiste moment kijkt, Poco X3 was goed geprijsd, nu niet meer.

Je kan alles wel kopen via Ali etc, maar je hebt dan wel minimaal 2weken levertijd. En met een beetje pech heb je BTW/inklaringskosten waardoor je net zoveel kwijt bent als bij Belsimpel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True