Sony toont Gran Turismo 7 voor PlayStation 5

Polyphony Digital werkt aan Gran Turismo voor de PlayStation 5. Wanneer de racegame uitkomt, is nog niet bekend. In een trailer is te zien dat dat spelers de wereld over kunnen reizen naar verschillende circuits.

Uit de trailer blijkt dat Gran Turismo 7 een gedeelte genaamd GT Town bevat. Dat toont een stad waar spelers een garage hebben om hun auto's te stallen en daaraan te sleutelen. Ook kunnen spelers uitzoomen naar GT World, om zo over de hele wereld circuits te selecteren.

Verder toont de trailer gameplaybeelden van een race, met een camerastandpunt vanuit de cockpit. Inhoudelijke details over de game zijn nog niet bekendgemaakt. Zo is nog niet bekend hoeveel auto's en circuits de game zal bevatten. Ook is onduidelijk wanneer het spel uitkomt.

Gran Turismo 7 is de opvolger van Gran Turismo 6 uit 2013. Daarna verscheen in 2017 nog Gran Turismo Sport, met die game richtte Sony en Polyphony Digital zich sterk op e-sports. Voor zover uit de eerste trailer is op te maken, lijkt de nieuwe game zich daar minder op te richten. Ook de naamgeving lijkt dat aan te geven.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

12-06-2020 • 00:34

86 Linkedin

Lees meer

Reacties (86)

86
84
36
8
3
46
Wijzig sortering
Hoewel ik een liefhebber ben van de Sony consoles en de bijbehorende exclusives vind ik het op race-sim/game gebied eigenlijk beetje 1 pot nat.
Ik mis eigenlijk nog steeds datgene wat deel 1 en 2 vooral zo uniek maakte, en dat was dat je eigenlijk elke willekeurige straat auto kon omtoveren naar full-race spec. Dit is wat GT voor mij toen echt de meeste geweldige race-game ooit maakte. Misschien niet helemaal in de stijl van een Sim. maar er was en is volgens mij nog geen enkele game waarin dit zo kon.
Heb daarna nog wel GT3 en GT4 gekocht en gespeeld maar bleef voor mij daarna wel als een soort teleurstelling voelen.
Ik denk dat als ze dit weer zouden toevoegen dat ik puur alleen om die reden een PS5 en GT7 zou kopen terwijl ik voorlopig me nog prima kan vermaken met m'n PS4 en PC en verder geen voornemen heb om ook de PS5 aan te schaffen. (Al doet Abe ook wel een hoop goed)
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vond het vroeger geweldig om met een oude Mazda te beginnen. Dan de overweging maken of je hem gaat tunen of even door blijft sparen voor een snellere auto enzovoorts.
Ik ben al lang geleden gestopt met Gran Turismo games. Het racen met van die supercars alleen vind ik niet leuk, want ik mis de voldoening om steeds hogerop te komen. Een volledige GT game zoals de eerste delen uit de serie zou mij ook echt over de streep trekken om een PS5 aan te schaffen.
Hier beetje zelfde gevoel. De eerste twee GT's heb ik grijs gespeeld. Vanaf de 3 kon het mij steeds minder en minder boeien en dat kwam inderdaad omdat het gevoel van de eerste twee compleet weg was. In het begin met zo een oude tweedhands auto moeten beginnen en zo stilletjes aan die uitbouwen of een iets betere tweedehands kopen had zo zijn charme.En die charme mis ik heel hard in de modernere GT's.
In de trailer zie je wel dat er weer een used car optie is en een uitgebreide tuning optie. Dus ik ga er van uit dat er redelijk veel opties in zitten om je auto's van stock naar een hogere klasse te upgraden.

Onlangs toevallig nog GT 2 opgestart waar je bv met een stock Miata/MX5 van ~130pk zo met alle opties als turbo kits en dergelijke naar de ~300pk kan gaan. Als dit in GT 7 een beetje mee pakt van de oudere games zou het best wel eens kunnen.

Jammer idd dat de trailer verder alleen maar dure race auto's laat zien, en niet de 'normale' tune-auto's waar veel man zo weg van is. Ik rijd zelf een Fiesta'tje ST, zou enorm leuk zijn als dit soort auto's weer beschikbaar worden, zo had de GT 2 de oude Focus e.d erin zitten.
Ik zou bijna een ps5 bestellen met gt7 als ik in mn eigen auto de baan op mocht. Heb de ouwe games wel eens gedaan toen ik eenmaal een auto had die ook ingame was haha, gewoon omdat het kan (een peugeot 106 bv)

[Reactie gewijzigd door ImperatorTiber op 15 juni 2020 18:52]

Even in navolging op mijn eerste berichtje; ik doelde voornamelijk ook op de Racing Mod die je op de gewone straatauto's kon toepassen. Voor een leuke "trip-down-memory-lane" --> https://www.youtube.com/w...NhdJ0h1ub9-Zw5wBtv9pnRN81
hier alle Race-mods die er waren in GT2.
Uiteraard hangt dit samen met de gebruikte auto's en de "allemans" auto's die hier nog in voorkwamen.
En leuk om te zien dat ik hier niet de enige in ben.

Edit: Blijkbaar zit deze functie ook een GT5 volgens deze bron: https://gran-turismo.fandom.com/wiki/Racing_Modifications
Kan het helaas niet bevestigen aangezien ik niet verder als GT4 ben gekomen :)

[Reactie gewijzigd door Fid-Oo op 16 juni 2020 10:30]

Ik heb mijn hele PS4 lang gewacht op “de nieuwe GT” toen er 4 jaar na launch nog geen GT-like sim was toch een Xbox one S gehaald met de de laatste twee Horizon & motorsport games.

Heb inmiddels dus een paar GT’s vroeger gespeeld en alles van forza 1 tm 7 in bezit en grijs gespeeld.

Grootste gemis voor mij: het gros van het wagenpark is zoals de titel verklapt sport.

Dit terwijl juist het tunen en modifyen van wagens zo realistisch en merkbaar gaat. Het zou daarmee dus leuk zijn om een Peugot 308, een -basis- polo of golf of astra stapsgewijs te kietelen/upgraden en de Nurburgring over te sjeezen, net als iemand in real life zou doen :+

Nu is de kleinste instap op bijv een astra meteen de OPC, of een polo meteen de GTI.

Ik zou oprecht €20 voor een add-on betalen om het complete assorti Peug/Vag/Daimler/GM met EU >2016 eco-motorisering te kunnen rijden en tweaken.

Meen me ook te heugen dat GT3 of 4 dit nog wel had, met bijv die topgear “star in an affordable car” mazda 2 of Daewoo ofzo over hockenheim heen met 74 pony’s voorin is toch echt je skills toepassen, leuker IMO dan met 800PK in je GTI -weer- een bocht uitvliegen :Y)
Ik hoop zo spoedig mogelijk antwoord te krijgen op twee vragen.
  • Zal mijn Thrustmaster T300 stuur nog compatibel zijn met de PS5? Ik zie dat de PS5 zowel een USB Type-C als een conventionele USB Type-A poort heeft. Dus aan de hardware zal het hopelijk niet liggen.
  • Krijgen we nu ook volledige PS VR support? Gran Turismo Sport had slechts een enkele PS VR modus wat enorm jammer was. Het was veel leuker geweest als PS VR ook in de online competitieve modus beschikbaar was geweest.
Toch ook wel jammer dat de PS4 niet een klassieke Gran Turismo game heeft gekregen. Traditie getrouw kreeg elke PlayStation generatie twee Gran Turismo games (de spin-off's (Concept, Prologue) buiten beschouwing gelaten). Ik zie Gran Turismo Sport vooral als een competitieve FIA simcade racer. I.t.t. de meer recreatieve en gepersonaliseerde uitgebreide Gran Turismo met een (volg)nummer. Eigenlijk hadden we nog een Gran Turismo 7 en 8 moeten krijgen voor de PS4 en had deze Gran Turismo uit de trailer nummer 9 mogen zijn.

[Reactie gewijzigd door Ram-G-maN op 12 juni 2020 01:01]

2 Belangrijke vragen. In mijn geval is het dan Fanatec hardware, maar ook daar ben ik razend benieuwd naar. Heb mijn stuur net 2 weken geleden gekocht en het zou een megadomper zijn als deze niet door de PS5 ondersteund gaat worden. Als dit het geval is, zit ik er aan te denken de PS5 in het geheel links te laten liggen en een GamePC voor de woonkamer te gaan bouwen.
Eens, ik koop hem ook alleen als hij nu volledige VR support heeft.
Ik vind deze grafisch en qua geluid zwaar tegenvallen. Dit had zo van een PS4 kunnen komen. Sinds de eerste GT op ps1 is deze reeks steeds een toonbeeld geweest van wat mogelijk is op technisch vlak. Als je ziet wat de hardware kan en dan dit zit word ik toch niet hebberig. Misschien dat het op 4k aan 120fps loopt en dat er veel verloren ging in beeldkwaliteit van de stream, maar ik heb ze allemaal tot GT5. Toon de nurburgring of spa francorchamps, toon de cameramodus of replaymodus, laat iemand racen met een stuurtje ofzo...
Ik denk dat dit iets te kort door de bocht is ;)

Ik speel zelf regelmatig nog GT Sport, en de verbeteringen zijn toch wel noemenswaardig. Even een paar dingen die mij opvallen:
  • Dynamische reflecties in de panelen van de auto's. In GTS is dit enkel een pre-baked omgeving reflectie, hier zijn andere auto's ook te zien. Zie 0:55 in de trailer voor een illustratie.
  • De 'achteruitkijkspiegel' in het dashboard van de auto geeft een volledig beeld van wat er zich achter de auto afspeelt, vol met detail en geen verdwijnende omgeving. Hier is in GTS vrijwel geen omgeving meer te zien, doordat alles wat verder dan 100m van je auto ligt, niet gerenderd wordt. In GTS zijn andere auto's meer rudimentaire vormen dan echte auto's, door het gebrek aan detail. Hier is dus enorm veel vooruitgang geboekt.
  • Qua detail in de omgeving zie ik een grote sprong vooruit, al snap ik dat dit vooral duidelijk wordt in een directe vergelijking met GTS. GTS is een mooie game, maar detail stopt ongeveer 300m van de baan, daarna wordt het een skybox. Hier lijkt de overgang veel subtieler.
  • Als laatste nog even wat speculatie, maar wel waarschijnlijk: Waar GTS met checkerboarding op 4K komt, lijkt het mij logisch dat deze game native 4k gaat afspelen. Dat zal niet een heel groot verschil opleveren op een youtube stream, maar hopelijk in de huiskamer wel.
Het zijn redelijk subtiele stappen an sich, maar samen genomen geeft mij dit wel het gevoel van een volgende generatie. Ik ben wel erg enthousiast!
ik moet zeggen, de losse trailer oogt wel een stuk prettiger maar verder ben ik het helemaal met je eens. Maar goed, de game is ook nog niet af dus "wie weet" wat er nog komen gaat. Vooral qua omgevingsdetail vind ik de GT-reeks toch vaak wat doods overkomen dus dat mag wel iets realistischer/levendiger wat mij betreft. De modellen van de auto's zijn al iig sinds GT Sport al van een prima kwaliteit; daar maak ik me verder niet zo druk om.
Ben het ook met Herr_Boogie eens. Geluid viel me vooral op. Wanneer de auto de tunnel in rijdt hoor ik geen enkel verschil in geluid. Galm/reverb is niet hoorbaar terwijl je met dat geweld de tunnel in rijdt.
Destijds speciaal voor GT een PS3 gekocht. Geluid was 1 van de aanfluitingen van die game. Veel auto's klonken als een stofzuiger en weinig verschil tussen 6, 8, 10 of 12 cilinders.

Weggedrag was een tweede. Geen arcade en geen sim en zeker niet realistisch als je met 800pk een auto nauwelijks in een drift krijgt.
ik moet zeggen dat dat in de voorgaande versies prima geregeld was dus ik neem aan dat zoiets wel goed gaat komen voordat de game uit is :)
Mja, eens, hoewel ik me ook wel afvraag hoeveel meer hardware je nodig hebt voor een racegame dan een PS4/X1, als je kijkt wat een origineel X1 met Forza 7 al op het scherm tovert, in volle 1080p60, met weer en alles er bij... Dan weet ik dus niet persee waar de meerwaarde van een PS5/XsX gaat liggen.
1080p60? We willen tegenwoordig 4k op 120fps als het even kan. Dat kan de huidige hardware niet aan in de PS4. GT Sports is trouwens grafisch gezien al behoorlijk. Als ik kijk naar Project Cars 2, is deze qua besturing en detail in mijn stuurwiel beter, maar grafisch is het echt wel een paar stapjes terug.

Ik heb de stream gisteren ook gekeken en hoewel het idee leuk is, met zware compressie en 1080p als stream ga je natuurlijk nooit de eyecandy zien die de nieuwe console op het scherm moet kunnen toveren. Hoop dan ook dat GT7 snel uitkomt na de release van de PS5. Dan gaat die er bij mij wel komen. :)
Haha eens, ik heb nog zon oude 1080p60 46" TV :P Ik kan me voorstellen dat 4K nog wel iets kwa scherpte toevoegt, maar ik denk dat ik daar voorlopig nog niet aan begin, de TV doet t nog prima, dus vervangen voelt als zonde.
Ieder zijn keus. Ik heb vorig jaar mijn 46" 1080p naar de slaapkamer verhuisd en in de woonkamer een 65" 4k oled gemonteerd. :) Als er echt gebruik van wordt gemaakt, is het niet "iets" aan scherpte, dat is toch echt wel een flinke sprong. :)
Ja, ik hoef geen TV in de slaapkamer, maar nu in het nieuwe huis zitten we er wel wat verder van af, dus wie weet...

Andere factor is het kip/ei verhaal, ik heb ook nog niks wat daadwerkelijk 4K beeld produceert dus dan heeft een nieuwe scherm ook nog weinig waarde.
Willen is alleen iets anders dan kunnen. Er zijn maar weinig TV's/monitoren op de markt met HDMI 2.1 ondersteuning, wat nodig is om ook daadwerkelijk 4K op 120fps op je scherm te toveren, gezien ook de PS5 geen DisplayPort heeft. 4K @ 120fps is daarom voorlopig nog niet realistisch.

Overigens draait GT Sport op 3200x1800 @ 60fps op een PS4 Pro.
De PS5 is een console die voor de komende 5-10 jaar de toon moet zetten toch? Dan is nu een console maken die 4k @ 120fps kan leveren wel handig. Daarnaast ging het me er meer om dat Vectormatic over 1080p60 praatte, wat een gepasseerd station is voor gaming. 4K @ 60fps sustained lijkt me een minimum eis voor de next gen consoles. 120fps zou mooi zijn voor de komende jaren, want die TV's komen er wel.
Geluid is nooit sterkste punt geweest van de GT serie
Misschien ook nog wel een interessante quote van Yamauchi van eerder dit jaar met betrekking tot een van de aandachtspunten; men lijkt iig serieus te overwegen om hoge framerates te gaan ondersteunen; dat zal natuurlijk ten koste gaan van mogelijke grafische details.

https://www.gtplanet.net/...but-240fps-is-the-target/
Naturally, given Gran Turismo’s reputation for pursuit of graphical fidelity, one question looked out how the series might evolve with the next generation of consoles. We’ve already seen GT Sport used to showcase 8K resolutions, and 8K is a key feature for PS5, so Yamauchi’s answer came as something of a surprise.

“I think, display resolution-wise, 4K resolution is enough.”

Given Sony’s promotion of the PlayStation 5’s abilities with 8K resolution it’s interesting to hear one of its leading first-party studios remark that it might be too much. Certainly players have few complaints about the detail offered in GT Sport, so Yamauchi’s point has good foundations.

Where Polyphony Digital is looking to improve is with frame rates. On the PS4 Pro, GT Sport will hold to 60fps in the frame-rate priority mode, but that’s not what Yamauchi is targeting for PS5. Instead he’s looking at using the PS5’s increased power to move that mark upwards:

“Rather than a spatial resolution that you’re talking about, I’m more interested in the advancements we can make in terms of the time resolution. In terms of frames per second, rather than staying at 60 fps, I’m more interested in raising it to 120 fps or even 240 fps. I think that’s what’s going to be changing the experience from here on forward.”
Misschien een beetje OT, en ik weet niet in hoeverre Forza dit doet, maar wat ik zelf altijd leuk vindt aan de GT games is de mogelijk om echt aan veel dingen je auto te tunen, iets waardoor het meer 'voelt' alsof het je eigen auto's zijn waaraan je zit te sleutelen. Dit aspect maakte GT5/6 erg leuk voor mij, en mis het eerlijk gezegd in race sims op de pc wel. Altijd leuk om een shitbox als een hyundai i10 ofzo om te bouwen naar 400pk :+

[Reactie gewijzigd door Gamerstijn op 12 juni 2020 00:39]

De subtitel van GT7, The real driving sim., klinkt hoopvol in dat opzicht. Het merendeel van mijn game collectie (voor de Xbox One) bestaat uit race games, waardoor ik met veel interesse naar de gameplay van GT7 heb gekeken. Het lijkt er op dat er veel rijhulpen aan stonden, zo was voordurend "Brake" in beeld. Afhankelijk van de hulpen die je aan of uit zet, kun je het waarschijnlijk zo arcade of sim maken, als je zelf wilt. Van wat ik gezien heb, is GT7 i.i.g. een race titel om naar uit te kijken. 😀
De subtitel van GT7, The real driving sim.
Dat is niet de "subtitel" van GT7, dat is gewoon GT's algemene slogan. De originele Gran Turismo uit de jaren '90 had gebruikte dit zelfs al.
Oh ok, dat wist ik niet, het is voor mij ook ergens in de jaren '90 geweest, sinds ik GT heb gespeeld. Ik speel meer Forza.
Dit is ook mogelijk in Forza Motorsport en Forza Horizon!
Wel in mindere mate vergeleken met gran turismo.
Ik heb GT nooit echt gespeeld, wel Forza Motorsport 1-4 en een stukje Horizon. In welk opzicht verschilt dit dan?
Motorsport gaat anders gewoon net zo ver hoor. Dan kom je in een vergelijking waarbij beiden bepaalde voors en tegens heeft, waarbij je niet echt kunt zeggen dat de ene dieper gaat.

Wat mij vooral opvalt is de focus op supercars e.d. Veel minder op de normale auto's waar GT vroeger wel om bekend stond. Ik denk dat ik weinig van mijn eigen auto's erin terug ga vinden.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 12 juni 2020 01:31]

Het zal weer een selectie van 1000 auto's hebben, dus auto's genoeg, denk ik?
Wel altijd een overload aan Japanse auto's heb ik de indruk.
Die indruk heb ik ook, lijkt me ook erg logisch, aangezien de maker zelf Japans is. En ja, Japanse auto's zijn samen met Duitse auto's, beste autobouwers ter wereld. Dus opzich, geen probleem :) :D
Zijn beiden goeie autobouwers, maar wat meer variatie zou leuk zijn :)
Helemaal mee eens!
Natuurlijk, zou ik ook oudere merken willen zien, die niet meer bestaan. Of zeer oude modellen.
Ford model T zou ik wel geinig vinden.
Natuurlijk had GT6 nog die Mercedes Wagen.
Veel racen zal er niet van komen met de volle 20 pk in de Model T haha
Maar er mag inderdaad (veel) meer aandacht komen voor de historische auto's.
Daar hebben we een oplossing voor: we upgraden Ford T tot een GT3 model :D
Je kent toch Ford hotrod? Dat zijn auto's gebaseerd uit jaren 20 en 30 en zo getuned dat ze super snel zijn!
Wel altijd een overload aan Japanse auto's heb ik de indruk.
Mazda RX Vision Concept enters the chat: and the problem is what now??? :P
Ik heb het vooral over de overload van verschillende versies van 1 model ;)
Oke. I stand corrected.
In Forza kan dat ook.
Elke kleine aanpassing in de afstelling maakt verschil met hoe de auto rijdt. Persoonlijk vind ik de auto's in forza realistischer aanvoelen dan in GT. Ik zou de laatste versie een keer moeten spelen om het recent te vergelijken. Ik heb toen volgens mij GT5 gespeeld.

Maar dit is persoonlijk sommige mensen vinden het weer precies andersom.
Persoonlijk zag Ik op grafisch gebied bijna geen verschil tussen GT6 en GT7. De lichteffecten waren soms wat fraaier meer meer niet. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
De auto-modellen van de Gran Turismo serie zijn eigenlijk qua presentatie, mede vanwege de kwaliteit van belichting, altijd hun tijd vooruit geweest. De winst die daar nog in te behalen is, is ervoor zorgen dat de modellen die je normaal gesproken in de menu's ziet ook als in-game modellen zou kunnen zien. Waar in mijn mening de grootste winst voor GT te behalen is, is de kwaliteit van de omgevingen. Dat kan veel "drukker", veel gevarieerder, veel grover. Die steriliteit moet weg.
Helemaal mee eens.

Maar als ik het filmpje zo zie, ben ik bang dat de steriliteit en kwaliteit van de omgeving weer idemdito is. Ik zie stilstaande poppetjes langs de weg, bomen die geen wind vangen of blad verliezen, geen vogeltje in de lucht, geen beweging...elk object is nog steeds een levenloos standbeeld. Echt niks in de omgeving dat uh...leeft.

Denk dat we t weer moeten doen met af en toe een luchtballon in de verte...
Er was toch in GT1 of 2 dat je je auto kon wassen en leek daarna wel ietsje schoner. Weet niet of deze in de volgende versies nog te vinden was.
GT Sport bedoel je? Want GT6 is toch wel een beduidend minder mooie game.
Klopt. Er zit ook niet veel verschil tussen, want de auto's waren al prima. Ik had liever ook meer vernieuwing gezien, bv schademodel of betere effecten.

Ik had verder wat meer vuurwerk verwacht van bv nachtraces icm raytracing.
Ik vind zoiets altijd lastig oordelen.
Nu neem ik mijn xbox one x als voorbeeld:
Ik heb een 1080p computer scherm, als ik hier een youtube trailer/gameplay video op bekijk dan staat dat in een scheef contrast met wat mijn oled 4k+xbox one x in werkelijkheid laat zien.

Alleen al de overstap van een sony 4k led + xonex naar een 4k oled (lg) + xonex was al een wereld van verschil in kwaliteit, neem daarbij een digitale stream/video erbij en je hebt een groot grafisch verschil.

Oordelen op basis van een video/stream vind ik dus zeer lastig omdat een leuke setup in de werkelijkheid een veel beter plaatje neerzet.
Of heb ik iets over het hoofd gezien?
De hele trailer waarschijnlijk? :P

Gelukkig zijn er altijd mensen die het iets makkelijker maken. (eerste vb gepakt dat ik tegenkwam)

Plus.. GT7 zal nog wel wat final touches krijgen.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 12 juni 2020 16:59]

Gran Turismo 7 lijkt vooral de ‘complete’ versie van GT Sport te zijn. Ik heb sterk het vermoeden dat deze game eigenlijk gepland stond voor de PS4. Polyphony staat er om bekend om niet bepaald de snelste ontwikkelaar te zijn, ze zijn nogal perfectionistisch. Aan de ene kant is dat juist een pluspunt, maar het zorgt er ook voor dat we vaak erg lang op de games moeten wachten.

Als ik naar de release van GT Sport kijk, en de content die later is toegevoegd, dan lijkt het er toch op dat ze weer eens hopeloos achter op schema lagen en dat Sony een game heeft geëist. Mondjesmaat is de game groter en groter geworden, en inmiddels genoeg content voor de ‘single player’, maar een echte Gran Turismo met tuning, 2e hands en een gigantische sloot aan auto’s is het nooit geworden (al mogen we niet klagen met 336 auto’s, waarvan er 168 later zijn toegevoegd).

Als je alleen al naar de UI kijkt, dan is het één op één GT Sport. Ook veel van de auto’s die voorbij kwamen zijn onderdeel van GT Sport. Ik verwacht dan ook dat het qua physics en collision detection exact dezelfde game is. Nu had ik dit wel verwacht, want een volledige nieuwe Gran Turismo game tijdens de launch periode van de PS5 zou onrealistisch zijn geweest. Maar het blijft teleurstellend dat we dit niet gewoon op de PS4 hebben gehad. Grafisch en qua technische prestaties is er namelijk bijzonder weinig aan te merken op GT Sport.
Het zou mij niet verbazen als ze de twee gaan samenvoegen. Dat je een soort DLC versie krijgt van GT7 die dan de markt van GTS bedient. Want geef toe, dat kost relatief bijna geen moeite. Ze zullen veel van de recente code in GT7 verwerkt hebben. Veel auto's en tracks zijn ook recent toegevoegd aan GTS, dus dat ontloopt elkaar niet heel erg. Als je dan wat missende auto's en de racetracks toevoegt aan GT7 dan ben je er al. De multiplayer is er al, dus het enige verschil tussen de twee is dat de multiplayer 'GTS dlc' op andere banen en met andere auto's is. Maar goed, speculatie endezo.
Had ook gehoopt dat er nog een GT op de PS4 uit zou komen naast GT sport. Vrees dat dit nu niet meer gaat gebeuren.
Banden gepiep |:( ...wanneer stoppen ze daar nou eens mee......bij elke stuurbeweging, gillende banden...

Een van de redenen waarom GT mij ECHT niet aantrekt.
Dat viel mij ook gelijk weer op. Volgens mij hebben ze het geluid daarvan niet meer aangepast na de eerste Gran Turismo.
Na GT5 en GT6 op de PS3 nooit meer een GT game gespeeld. Reden daarvoor is dat Sony op de PS4 besloot om mijn stuurtje, een Logitech G27, niet meer te ondersteunen. En om nu naast een PS4 ook weer een nieuw stuur aan te moeten gaan schaffen.... ben dan ook benieuwd naar welke sturen de PS5 gaat ondersteunen.
Alleen hierdoor al een instant ps5 buy, maakt me niet uit hoeveel die kost.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee