Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Cyberpunk 2077 met Keanu Reeves in de cast komt op 16 april 2020 uit

Cyberpunk 2077 is vanaf 16 april 2020 verkrijgbaar. De cyberpunk actie-rpg van CD Projekt Red zal daarnaast een personage bevatten dat vertolkt wordt door acteur Keanu Reeves, bekend van The Matrix en John Wick.

Het nieuws werd bekendgemaakt door Keanu Reeves zelf, tijdens de E3-persconferentie van Microsoft. De feiten gaan bovendien gepaard met een nieuwe trailer van de game, waarin de sfeer en de personages in het spel weer belicht worden.

Cyberpunk 2077 speelt zich af in Night City, een cyberpunk-stad uit de toekomst waarin criminaliteitcijfers uitzonderlijk hoog zijn en augmentations voor het menselijke lijf de normaalste zaak van de wereld zijn, een beetje zoals in de Deus Ex-games. Spelers nemen de rol aan van V, een mannelijke of vrouwelijke huurling die de ladder van de criminele onderwereld wil beklimmen.

CD Projekt Red werkt aan Cyberpunk 2077 sinds de release van de laatste dlc voor The Witcher 3, in 2015. De eerste beelden van het spel werden getoond in 2013, met een teaser trailer. Het spel komt uit voor Windows, de Xbox One en PlayStation 4.

Op basis van de toen bekende informatie heeft Tweakers vorig jaar tijdens E3 een preview van Cyberpunk 2077 geschreven. Ook werd vorig jaar ruim drie kwartier aan gameplay getoond.

Presentatie door Keanu Reeves zelf, na de trailer

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

09-06-2019 • 22:45

93 Linkedin Google+

Reacties (93)

Wijzig sortering
In de "Cyberpunk 2077 — Official Collector’s Edition Unboxing Video" zit ook weer een leuke secret. Als je het scp command uitvoert, kun je bij een aantal bestanden.
scp -rC -P 2020 samurai@internal-cdprojektred.com:/home/samurai /home/my-dir
Het wachtwoord is "WhenItsReady".

Het belangrijkste bestand is de "readme.txt" met de volgende inhoud:
Finally, after months of preparation, we can share with you two big things we have been hard at work on — CP2077's cinematic story trailer and a brand new gameplay demo! Yes, yes, we know — for now, the demo is only available to the lucky ones who managed to get tickets to E3 and the rest of you will have to wait until gamescom or the public dev Q&A unveiling stream at PAX in August. Yeah, we can already feel the bashing you're gonna give us online :(. "Why are you not treating us fair", "why is the gameplay not being released right away?". The reason is we want to make the most out of the months of work we put into the demo and first showcase gameplay live at E3 and gamescom. Releasing gameplay right away would make the gamescom presentations pointless and would significantly limit our chance to build hype. Why do we need to build hype? To get more gamers interested in CP2077 and, hopefully, convince them to give it a go. We are putting our hearts and souls into making CP2077 a great game and we would like as many gamers as possible to find out about it and experience its amazing story. Also, hype can turn into sales (after all, we are not a charity), and good sales allow us to grow, take creative risks and deliver new, great games for you to enjoy.


And let’s not forget about one more super important announcement — the release date. Less than a year from now, on April 16th, 2020, you’ll finally be able to sink your teeth into Cyberpunk 2077.


As you probably noticed, we prepared 2 editions of the game. Why only two? Because when we pre-order ourselves, we don’t like to go to Wikipedia to compare content. We have a simple deal: there’s the standard edition, the one we think most gamers will choose, and a limited Collector’s Edition. While we're pretty proud of the CE, we'd like to turn your attention to that first one. Why? Because we have really maxed out the physical capacity of the box with goodies. We think this raises the bar for "standard" and we hope you'll think so, too. Also, since pre-orders are live, you might be wondering if there’s any point in placing an order now. Yes, if you want to give us some extra support. Pre-orders help us build anticipation — the more copies you pre-order, the more likely it is for us to get retail (both digital and physical) behind the game. Therefore, if you like what you see, we will appreciate you "voting yes" for CP2077 with a pre-order. If you are still hesitating though, we would rather you wait for more materials or reviews. Our goal is for you to truly enjoy CP2077 and not regret a pre-order.


Take care and looking forward to seeing you in Night City!
CD PROJEKT RED team
De volledige mapinhoud heb ik naar mijn Google Drive geüpload voor wie het interssant vindt.

In de map GOG staat nog een interessant bestand `broken_upload_127941.png`, waar misschien nog een hidden message in staat.

[Reactie gewijzigd door PetervMeijgaard op 10 juni 2019 12:09]

Als ik kijk naar de afbeelding, gaat het om GOG Galaxy 2.0 UI, maar kan ik fout hebben.
Toch wel tof om te zien dat de face capture steeds geavanceerder wordt (vooral de mondbewegingen). Hiermee lijken Hollywood acteurs sneller 'ja' te zeggen tegen game projecten. Death Stranding ziet er ook al zo fenomenaal uit. Heel tof dat Keanu Reeves meewerkt.

[Reactie gewijzigd door MadDogMcCree op 9 juni 2019 22:59]

Keanu Reeves werd ooit wel "Mr. One Look" genoemd juist omdat hij zo weinig gezichtsuitdrukkingen schijnt te hebben. In de Matrix-films indertijd hadden ze zijn gezicht gerust door een masker kunnen vervangen, er leek toch nooit wat te bewegen. Ook in andere rollen behoudt hij meestal zijn kille emotieloze look, dus of die face capture in dit geval echt meerwaarde heeft is maar de vraag.
Er is een verschil tussen "er leek toch nooit wat te bewegen" en subtiliteit. Dat is precies wat goede acteurs en fantastische acteurs van elkaar scheidt.

Een aantal acteurs die goed zijn in subtiel acteren met lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen:
- Tom Hardy
- Heath Ledger
- Keanu Reeves
- Cillian Murphy
- Anthony Hopkins
- Gary Oldman
Of draai het om. Juist vanwege die uniforme blik van hem, kan face capture het aan. Lekker makkelijk rekenen zo, for the machine.
De trailer was CGI, vandaar dat het zo goed leek. Er is ook een in game trailer (ziet er ook goed uit!).
één van de eerste games die dat deed was volgens mij CoD: Advanced Warfare met Kevin Spacey. hoewel het geen fantastische game was, hielp Spacey wel om het verhaal goed over te brengen. ik ben ook blij dat dit nu steeds meer gedaan wordt, hopelijk worden games daardoor ook meer gelijk gesteld aan films wat betreft de artistieke waarde.
Het is al een veel eerder fenomeen geweest. Denk aan GTA San Andreas met Samuel L Jackson en James Woods. En Dennis Hopper in Vice City. Liam Neeson in Fallout 3.

Daarvoor nog, had je Wing Commander 3 met Mark Hamill en Malcolm McDowell. Eigenlijk is het al iets sinds de tijd dat games spraak en video konden gebruiken.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 9 juni 2019 23:42]

Als je GTA noemt, moet je eerst naar VC en zijn sterrencast: https://www.imdb.com/titl...ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1 (iets naar beneden scrollen)

[Reactie gewijzigd door Little Charlie op 10 juni 2019 12:23]

Ja die heb ik nooit gespeeld, vandaar. Ik wist alleen van Dennis Hopper.

Moet ik altijd nog eens doen, maar het hele 'Italiaanse mafia' verhaal stond me niet zo aan.
DOEN! NU! (als je tijd hebt tenminste)

Persoonlijk vind ik 't het vetste deel, ook omdat de muziek helemaal geweldig is, en de sfeer lekker.

Ben zelf bezig met ronde 8 of 9 om hem weer eens uit te spelen.

Oh, en als het lukt; probeer een versie 1.0 te pakken te krijgen; geen overdreven gezeur over Haïtianen die op hun plassertje getrapt zijn omdat een karikatuur wat tegen een andere karikatuur heeft.
Okee :) Van de week dan. Bedankt voor de tip! Ik heb trouwens wel VC Stories gespeeld op de PSP destijds, maar de 'echte' game dus niet.

San Andreas was inderdaad ook beter met de hot coffee :D

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 10 juni 2019 14:23]

Vergeet 'The Daedalus Encounter' uit 1995 met Tia Carrere niet :-)
Denk dat eerst omnikron the nomand soul er nog was, met david bowy
Eerste game was Wing Commander met Mark Hamill. :)
Check star citizen (Squadron 42), daar zit pas geavanceerde motion capture in ;)
Star Citizen heeft helaas alleen maar tech erin, maar doet er zowat niks mee. Geen gameplay of story, alleen een kleine sandbox die een grote buggy mess is.
Er komt toch een Squadron 42 singleplayer campaign met veel bekende acteurs.
Wat ze al jaren zeggen. Naast alle andere zaken. Ze hebben inmiddels hun funding target 6/7x behaald(grofweg, meen ik, in ieder geval met een aantal miljoen dollars), zijn jaren in development en er verschijnt zowat niks wat op hun roadmap staat wat al lang uit had hoeven zijn met minder geld.
Ze zijn een stel oplichters die alleen om geld geven en nauwelijks wat laten zien.
Heel tof om Neo / John Wick aka Keanu Reeves te zien in een game idd :Y) O+
Blijf er gemixte gevoelens voor hebben, omdat je ook al heel veel talentvolle Voice actors hebben met behoorlijk wat Range. Wat weer de vrijheid geeft om characters te maken in wat voor ontwerp dan ook.

Facial Capture Stuff is zeer indrukwekkend en het is opzich ook niet erg om likeness te gebruiken van actuers e.d. Maar tegerlijker tijd verspil je weer andere opties en mogelijk talent.

Maar ja de Tech is nog steeds relevant nieuw (onder tussen wel 10 jaar denk ik sinds Avatar)
Hoop alleen dat het niet over used word. Zou over tijd wel zonde zijn.
Mooi om te zien dat Keanu het volgens mij oprecht naar z'n zin had tijdens de persconferentie. Sowieso een vette onthulling en het speelt handig in op de hype die er nu rondom Reeves hangt vanwege John Wick.
Mooi om te zien dat Keanu het volgens mij oprecht naar z'n zin had tijdens de persconferentie. Sowieso een vette onthulling en het speelt handig in op de hype die er nu rondom Reeves hangt vanwege John Wick.
Als er iemand oprecht en gewoon lekker zichzelf is, dan is het Keanu Reaves wel (zie ook dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=EMB1EOnUwX8).

Ik krijg bij Cyberpunk wel een beetje een Deus Ex gevoel.... meer mensen die dit hebben?
Ik krijg bij Cyberpunk wel een beetje een Deus Ex gevoel.... meer mensen die dit hebben?
Of andersom :o
Het halve internet hoorde je schreeuw toen hij het podium op liep. De hype kan niet groter.

Verplicht filmpje:
https://youtu.be/Xii9_oWQ7HY
Het hele sfeertje en implantaten hebben wel wat weg van de film Upgrade (2018). Wel een aanrader als je 'm nog niet hebt gezien :)
Eens! Een film die ik met weinig verwachtingen in ben gegaan en die me zo bij de strot heeft gegrepen. Aanrader voor iedere tech liefhebber!
Die film heeft inspiratie gehaald uit de bekendere titels als Deus Ex, Blade Runner, Ghost in a Shell ;)
Sadly not on Netflix :(
Altered Carbon en Love, Death & Robots zijn dan ook aanraders.
Het heeft ook wel wat raakvlakken met Johnny Mnemonic waar Reeves de hoofdrol in speelt.
Lijkt mij een game met een zeer goede story line :) Iets wat er vaak ontbreekt in de meeste games. Deze game gaat het samen met Star Wars iig redden ;)
Ik vindt het persoonlijk altijd heel lastig om aan te wijzen wat een verhaal nou boeiend maakt voor mij, maar aangezien het door hetzelfde bedrijf als The Witcher gemaakt wordt zal het wel goed zitten. die game beviel me heel erg.

ik hoop dat ze wel gebruik maken van third-person cutscenes, ik vindt dat je de emoties van de hoofdpersoon die je speelt niet goed kan overbrengen wanneer de speler zich altijd in first-person bevindt.
Ik vind dat juist van wel. De cutscenes zijn cinamatic dus niet third-person. Deze game wordt sinds sinds ik er van weet begin vorig jaar de next big thing op game gebied. Revolutionair als ik de devs mag geloven. Quest lines zijn anders dan in bijvoorbeeld The Witcher 3. Check hier voor meer info.

Ik ben hyped af! O+

[Reactie gewijzigd door Techno Overlord op 10 juni 2019 00:39]

als ze cinematic zijn zullen ze dus wel third-person zijn. third-person betekend niet dat je je ook achter het karakter bevindt, het betekend simpelweg dat je niet uit de ogen van het karakter kijkt.
De cutscenes zijn gewoon cinematic hoor. Third-person betekend wel dat je je achter je character begeeft. Dat is in elke game zo die in third-person gespeeld wordt.

Bron:

https://nl.wikipedia.org/...persoon_(computerspellen)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Third-person_shooter

https://en.wikipedia.org/wiki/Cutscene
ik baseerde het op het taalkundige concept van de derde persoon. daarnaast slaat third-person sowieso echt niet alleen op een camera die achter de speler hangt. een game zoals Super Mario Sunshine valt namelijk ook gewoon onder de noemer third-person, terwijl je daar zeker niet altijd Mario van de achterkant ziet.

deze Wikipedia pagina's zie ik niet als goede bron, er staan geen bronnen bij vermeld en de definitie volgens de pagina is in strijd met veel voorbeelden van third-person games.
Ja kan super Mario 3rd personen noemen. Want technisch gezien heb je gelijk.
Maar de meeste gamers noemen dat een side scroller.

3rd person is met name in de 3d wereld geïntroduceerd. Waar je of recht achter de speler hangt(witcher bijv) en anders van schuin boven(Diablo bijv).
Mario Sunshine is toch echt een 3D 3rd person game. Precies volgens je eigen definitie.

Door gamers ook wel platform game genoemd, maart geen side-scroller. Enkel de eerste mario's waren side scrollers.
Dat was een van hun reacties toen bleek dat je alles in First Person speelt.
Alle voertuig stukken kun je First en Third person spelen.
Cut scenes etc zullen voornamelijk Third person zijn. :)
Ze werken al sinds 2013 aan cyberpunk. Geen idee waar je vandaan haalt dat dit na de laatste trailer zou zijn.
Ze zijn inderdaad vanaf 2013 begonnen, echter zijn ze pas na de laatste DLC van The Witcher vollop met de ontwikkeling gestart. Gezien the witcher in die tijd ook nog ontwikkels werd en als je ziet hoeveel werk er in de DLC's gestoken is, kun je er vrij zeker van zijn dat van 2013 tor 2015 maar heel mondjesmaat aan Cyberpunk gewerkt is.
Dit is een game waarvoor de weegschaal tussen pc/console-vervanging toch weer omslaat naar pc. Tijd voor een upgrade over een paar maanden. Dit gaan ze van z'n leven niet op de PS4 en XB1 tevoorschijn toveren.
De trailer bedoel je? In dat geval geef ik je wel gelijk (misschien 30 FPS en wat mindere settings) PC it probably is
Dit is dan ook een CGI trailer -.-
Best e3 moment 2019 spotted already
De nieuwe X-Doos moet nog komen, hé :9

@ 23:25 uur, dus :) Maar wordt "Summer 2020" zo te horen.....

[Reactie gewijzigd door wimmel_1 op 9 juni 2019 23:30]

De holidays worden vaak genoemd de feestdagen, dus het zal wel in november/december volgend jaar in de winkels liggen. Ben benieuwd wanneer we iets over de PS5 qua release gaan horen! En uiteraard of Cyberpunk 2077 op current- of next-gen te spelen is.
Sony had op Twitter al aangegeven dat de ps5 pas in 2021 komt
Dat is niet groot door de media opgepakt, dus was mij nog niet bekend. Ook zijn er flink wat geruchten dat de PS5 toch wel in 2020 komt.
Damn CDPR....just....damn! Klein jaar wachten nog. Dat heb ik er graag voor over. The Witcher 3 is uiteindelijk nog twee keer uitgesteld (en dat was goed ook) dus ben benieuwd of ze dit keer wel de eerste deadline halen. Zo niet, dan vertrouw ik erop dat CDPR de juiste keuze maakt om het uit te stellen.
Ik hoop dat er een 'whoah'-combo in het spel komt.

Even zonder gekheid: Reeves is al zo ver dat hij het zich kan veroorloven om projecten die hem niks lijken links te laten liggen. En het enthousiasme van hem is vaak een indicatie van hoe het eindproduct wordt.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.