Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

CD Projekt Red toont eerste gameplaybeelden van Cyberpunk 2077

CD Projekt Red heeft maandag voor het eerst gameplaybeelden openbaar gemaakt van de in ontwikkeling zijnde game Cyberpunk 2077. Het gaat om beelden die tijdens de E3 en Gamescom al zijn getoond tijdens besloten demonstraties.

De demovideo is te zien op het Twitch-kanaal van CD Projekt Red. Het gaat om een in-gamebeelden waarin geïnteresseerden gedurende 48 minuten kennis kunnen maken met de fictieve, toekomstige wereld uit de rpg.

Er komen allerlei karakters voorbij en vanuit het kenmerkende eerstepersoonsperspectief is onder meer te zien hoe de hoofdrolspeler onder schot wordt gehouden. Ook is te zien hoe de hoofdrolspeler vijanden beschiet, waarbij de tijd wordt vertraagd en de projectielen in slow-motion zichtbaar zijn.

Maandagmiddag toonde CD Projekt Red al een stream op Twitch waarin nog geen beelden van de game waren te zien, maar enkel code. Dat leek te duiden op een puzzel en uiteindelijk ging de code over in de demobeelden van CyberPunk 2077.

De game moet uitkomen voor de PlayStation 4, Xbox One en de pc, maar een officiële releasedatum heeft CD Projekt Red nog niet bekendgemaakt. Vermoedelijk zal de game ergens tussen nu en 2021 uitkomen, samen met een andere nog niet aangekondigde rpg.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

27-08-2018 • 19:43

94 Linkedin

Reacties (94)

Wijzig sortering
Voor wie het gemist heeft of het nog een keer wilt kijken, is hier de video op Youtube:

Cyberpunk 2077 Gameplay Reveal — 48-minute walkthrough

[Reactie gewijzigd door Zeror op 27 augustus 2018 19:54]

@Koekiemonsterr Misschien wel handig om te embedden? :)
Zeker handig om te embedden, maar tijdens schrijven zag ik hem nog niet op de officiële pagina staan. En ik wilde ook geen autoplay-video van de livestream erin zetten. Hij is zo te zien 19 minuten geleden op YouTube verschenen. Anyway, hij zit er nu bij :)

[Reactie gewijzigd door Koekiemonsterr op 27 augustus 2018 20:09]

Gevonden inderdaad, ik ben hyped! De sfeer zit in ieder geval helemaal goed!
Heb vertrouwen in CD Project Red. The Witcher 3 was ook immersive. Groots en heerlijk. Ze weten zelf wel dat ze een mega reputatie hoog te houden hebben. Dit spel is ook al jaren in ontwikkeling.
Persoonlijk ben ik wel bang dat de game kapot gehyped wordt en dat er weer teveel van verwacht wordt.
We hebben het over CD Projekt Red hier, de kans is klein laat ik het daar op houden.
I'm fully aware wie de game maakt. Maar dat neemt niet weg dat er op moment een erg grote hype is.
'Hype' staat niet automatisch gelijk aan een slechte game. Deze 'hype' wordt wel onderstreept met goede gameplaybeelden en niet enkel door concept art, een nietszeggende teaser en wonderlijke beloftes.

[Reactie gewijzigd door PhoeniX1992 op 29 augustus 2018 12:11]

Ik ben niet gehyped, ik ben opgewonden. Van wat ik nu gezien heb wil ik het enorm graag spelen.

Niemand heeft me dat aangepraat, dat is helemaal vanzelf gegaan.
Deze game zou wel eens ten onder kunnen gaan aan de TE hoge verwachtingen, net als bij ME: Andromeda gebeurd is.
ME: Andromeda is niet (alleen) ten onder gegaan aan te hoge verwachtingen. Een BioWare B-team heeft aan het spel gewerkt en is uiteindelijk halverwege de ontwikkeling opnieuw begonnen omdat ze de geplande features niet werkend hebben kunnen krijgen. Het spel is feitelijk in anderhalf jaar in elkaar gezet en had daardoor aanzienlijke technische problemen waardoor het geen succes is geworden. Zo'n reputatie bij launch kom je niet zo snel onder uit, zelfs als je het later verbetert met patches.
Zou kunnen, echter lijkt het erop dat ze niet bang zijn om flink wat gameplaybeelden te tonen - misschien dat dat zal helpen bij het sturen van de verwachtingen?
Andromeda ging ten onder aan hele andere dingen :+ 9/10 mensen die bezig waren met mass effect 1 t/m 3 waren niet betrokken bij Andromeda. Het was ook bug/glitch festijn de eerste maand. Hell sommige zitten er nog in! Dus nee dat hebben ze aan zichzelf te danken.

Maar ben het wel met je eens dat de verwachtingen misschien te hoog zijn om waar te maken...maar ik blijf hoop houden!
Andromeda is ten onder gegaan omdat het verhaal in de campaign totaal niet meeslepend is,
de characters krijg je totaal geen band mee ( en zijn imo veel lelijker modelled dan gelijkaardige games )
en de vijand is nu niet van het type dat je het gevoel krijgt dat het universum eraan gaat als je faalt.
Doe daar bij launch nog een resem blunders in animation bij en je hebt een top recept voor ontgoocheling van de eeuw ( na de last jedi dan, die staat op eenzame hoogte - of laagte )
Deze game zou wel eens ten onder kunnen gaan aan de TE hoge verwachtingen, net als bij ME: Andromeda gebeurd is.
MEA had last van bugs, bugs, bugs en crappy animations...
Sorry, maar slechte vergelijking.
ME: Andromeda was gemaakt door in principe een compleet andere studio dan de voorgaande 3 games. Hoewel het de zelfde naam was (Bioware) geen enkele van de originele devs zat nog op dat team (besides, het team dat Andromeda maakte was het team wat de MP van ME3 heeft gemaakt). Dit is niet het geval bij CD Projekt Red.
ME: Andromeda is niet ten onder gegaan aan te hoge verwachtingen maar aan slecht management. De verantwoordelijke bioware studio wist maanden voor release nog niet waar het met de game heen wilde, waardoor er uiteindelijk van hogeraf druk is gezet om toch echt een releasebaar product neer te zetten. Dit resulteerde uiteindelijk in het half bakken product wat we hebben gekregen, met enorm slecht open wereld design, weinig interessante verhalen en een user interface om van te huilen.

Hoe dit allemaal uit gaat pakken bij C2077 weten we niet, maar het feit dat "ze" op gamescon aan gaven dat de game in principe nu helemaal speelbaar is qua main story doet toch hopen dat ze bij CDPR na flink wat jaren nu wel goed weten welke richting ze op willen met de game.
Projekt RED heeft hier niet het B team op. Ze nemen ook de tijd tot het af is. Elke keer wanneer een bedrijf de tijd neemt om het echt af te maken en alle puntjes op de i te zetten voordat ze releasen vallen de games niet tegen. Blizzard doet dat ook met hun games, is soms lang wachten maar het is altijd kwaliteit.
Andromeda was dan ook behoorlijk saai en repetitief. Na the Witcher 3 heb ik het volste vertrouwen in CDProjekt.
Andromeda was door een ander minder ervaren Bioware team gemaakt. Leek meer een cashgrab van EA
Zowel de 1e als de 2e Witcher waren een succes..
W1 en W2 mochten niet de populariteit hebben gehad die je bij Skyrim, Morrowind of Diablo ziet, het is ook niet echt verrassend als je nadenkt wie de uitgevers zijn: grote Amerikaanse uitgevers versus een kleinere Poolse uitgever. Ongeacht de problemen die eerdere Witcher delen hadden waren deze veel minder belangrijk geweest als het de marketing push van de Amerikaanse identiteit op zich had kunnen nemen in dat land.

Als er geen grote Amerikaan je product verkoopt kom je erg moeilijk aan de man in de VS. Hetzelfde geldt trouwens voor China; je moet je echt in die cultuur staan om daar op het grootste niveau succes te hebben. En in Europa staan wij nou eenmaal meer met onze neuzen in de richting van de Amerikanen, dus bij ons slaat het dan ook indirect minder goed aan. Ik kan mij echt geen grote titel van bv. een Chinese uitgever bedenken die ook daadwerkelijk wereldwijd gepromoot wordt.

Ik zeg niet dat die grote Amerikaanse titels geen goede spellen waren... maar alleen dat men heel rooskleurig denkt over die spellen. De Bethesda spel-engine was bijvoorbeeld erg buggy (misschien nog steeds? Ik heb geen recente Bethesda spellen gespeeld) maar als je terugkijkt hoe populair Morrowind, Fallout & co zijn zou je dat niet denken. Als de eerdere Witcher delen dat soort goedwil hadden kunnen krijgen dan was CD Projekt Red waarschijnlijk bij het tweede deel al zo succesvol als ze dat nu zijn, maar helaas stonden ze bij mij tot W3 voornamelijk bekend om hun anti-DRM standpunt. Dat was trouwens een geweldige zet om op de markt in te spelen, maar kom op zeg: welke AAA-uitgever krijgt bekendheid om een dergelijk 'politiek' punt wanneer hun spellen van deze kwaliteit zijn?
Je hebt duidelijk geen verstand van The witcher, het waren juist grote successen, zie ook de user reviews. Dit zeg je ook alleen maar omdat iemand begint over Mass Effect, en dan moet je de fanboy uithangen.
Dat zegt niets over hoe goed een game is, het publiek voor dit soort games zijn een stuk kleiner dan bijvoorbeeld COD of BF, en vaak vinden mensen games als The Witcher te moeilijk en daarom spelen ze het niet.

Waar haal jij de cijvers vandaan?
https://www.tweaktown.com...evenue-monster/index.html

[Reactie gewijzigd door Gekke Jantje op 28 augustus 2018 13:14]

De hele "trilogy sells 25 million" Dus ik vraag me af hoe je aan die cijfer komt?

Als dat niet veel is voor 3 games wee tik het ook niet meer. Ook gezien de cijfers zo wel van users als van Review sites zegt genoeg.

The Witcher 1 sales ligt ook op 6 miljoen, wel minder maar nog steeds indrukwekkend.
https://www.eurogamer.net...million-the-witcher-sales

The Witcher staat bekent omdat het gewoon een van de beste games zijn die ooit zijn uitgekomen in zijn genre

[Reactie gewijzigd door Gekke Jantje op 28 augustus 2018 13:22]

Ja ik zag het je paste even van 3 mil aan tot 33 mil ik neem je al niet meer serieus Lindatje.
Dit is eigenlijk de enige gepaste reactie, op dit gezever.
Qua stijl is het Star Trek met Bladerunner vergelijken, qua productie is het EA met CD Projekt Red vergelijken :/ .
Ja want dit is ook een sci-fi game, dus die zal ongetwijfeld precies hetzelfde lot ondergaan. :X
Heb je überhaupt Mass Effect gespeeld, en deze trailer gekeken? Het cyberpunk stijltje is toch wel even andere koek dacht ik zo, lijkt niet eens op elkaar. Ongeveer hetzelfde als Star Trek en Bladerunner met elkaar vergelijken.

Werkelijk waar, er zit zoveel meer achter. Wat 'Joey42' aangeeft...

[Reactie gewijzigd door Batauwer op 28 augustus 2018 14:49]

Ik zag op de laatste frame van de video heel even een flits van witte tekst. Mogelijk zou daar een release date in kunnen staan? De opname kan ik nog niet vinden, dus die frame kan ik er op dit moment nog niet uithalen.

Het zou heel vergelijkbaar zijn met wat ze tijdens de E3 presentatie hadden gedaan. Daar werden hele lappen tekst met allemaal informatie in flitsen getoond die te snel waren om te zien, maar die je kon lezen als je de video frame voor frame bekeek.

De video staat hier online: https://www.twitch.tv/cdprojektred/video/302423092

Het stuk dat ik bedoel is de flits nét nadat hij 'Thanks for watching zegt' en net vóórdat de hashtag #cyberpunk2077 verschijnt. Daar lijkt tekst te staan, maar het is me nog niet gelukt om de video op het bewuste punt stil te zetten.

EDIT: Heb via de YouTube versie eens frame by frame gekeken. Er zit toch niets op dat punt, er is alleen Cyberpunk 2077 te zien. Er is nog andere kleinere tekst over het logo heen iets daarvoor, maar die is te klein en te onduidelijk om te kunnen lezen.

[Reactie gewijzigd door Foodie88 op 27 augustus 2018 20:07]

met dank aan reddit:
https://www.reddit.com/r/..._reveal_48minute/e4xgitm/
Sorry to have kept you waiting for this for so long!

Did you like what you saw? Because for us, the fact that we're finally showing you Cyberpunk 2077 is HUGE. Please go to our forums, twitter, facebook, discord, and do tell what you think. Is the game world how you imagined? Do you see what we meant by "immersion" when we talked about CP2077 being an FPP RPG? How does our vision of "cyberpunk by day" make you feel? We really want to know.

Aside from that, we think we owe you a few words of explanation on why we're showing you this gameplay now, some time after industry professionals and media saw it at E3 and gamescom.

Each time we discussed the idea of showing the game to you (and we discussed this idea a lot), we were ending up in this "we're not 100% sure" limbo. Why? Because (for most people), when a game dev shows gameplay footage from their game, it means that this is how the game is going to look or play like. It's not the case here. Cyberpunk 2077 is deep in development. We have a lot of design ideas, a lot of mechanics being playtested, but we don't know what we'll end up with at launch. This makes publishing videos like what you just saw risky --we don't want gamers saying 'but in that previous video that gun was shooting differently', or 'why did you change the interface?'. Change is inherent to game development and there's a ton of things being modified each day. Our fear was (and kind of still is) that you'll think what you just saw is how Cyberpunk 2077 will look like 1:1.

What gave us that extra confidence to show you a work in progress game? Good initial feedback from people who are accustomed to see games at various stages of development. What they told us (and they told us they really liked what they saw) gave us the boost we needed to show the current version of Cyberpunk 2077 to the most passionate and insightful audience --you.

So... here's what Cyberpunk 2077 looks like today (or rather looked like when we recorded the video). We sincerely hope you liked it.

Again, thank you for your patience and all the thoughts you shared with us.

Yours,

CD PROJEKT RED
Dus toch! Bedankt!
Dat viel mij ook al op! Echter na opnieuw te hebben afgespeeld op kwart snelheid en gepauzeerd te hebben staat er alleen Cyberpunk.

https://imgur.com/a/EkKu1A1

Edit: Ik heb jouw edit gemist :)

[Reactie gewijzigd door Marshalty op 27 augustus 2018 20:11]

Al een geluk is dit een work in progress en nog niet het uiteindelijke resultaat. De wereld op zich ziet er in eerste instantie zeer levendig uit maar we missen nog zoveel details. De graphics zien er daarentegen best goed uit maar toch overheerst me een beetje een flets gevoel.

Een Cyberpunk 2077 met de graphics van Star Citizen lijkt me een ideale combinatie. Ik hoop in ieder geval niet dat Cyberpunk 2077 zoiets word als Watch Dogs want dat zou zonde zijn.

Op naar 2020 of was het 2049?
Je moet wel nagaan dat sommige textures zoals van bijvoorbeeld een van die auto’s wel erg slecht zijn, die vermoedelijk nog wel een grote verbetering krijgen.

Ben vooral onder de indruk van de levendigheid en dat de game zowel horizontaal als verticaal is. Het ene moment zit je in een groot appartementen complex en de andere keer rij je op een een brug over de stad heen.
Bovendien is de gameplayvideo opgenomen in full HD, dus alle hogere resoluties van de video zijn gewoon een upscale met hogere bitrate. Sowieso is het wel lastig graphics te beoordelen met een youtube filmpje aangezien veel detail verloren gaat door de sterke compressie.

Wat me toch wel iets van zorgen baarde was de nogal sterk aanwezige popin bij het rondrijden met de auto. Dat was toch iets waarvan ik hoop dat het beter wordt dan in The Witcher 3. Ook veel schaduwen leken pas van relatief korte afstand opeens getoond te worden. Hopelijk is dat bij release toch net iets minder opvallend of minder nodig.
De game is ook nog 2 jaar weg, verwacht dat dit allemaal wel goed gaat komen.
De youtube vid is 4k ;)
De hype na de E3 persdemo was enorm. Het ziet er goed uit, maar verrast mij niet. Krijg een beetje Rockstar en Deus Ex gevoel ervan (wat goed is). Maar ik zie dat dit een game is met aan elkaar geknoopte elementen (scripts/cutscene). Terwijl ik juist dacht (van de E3 hype) dat deze game zo slim en vernieuwend was dat je dit niet door hebt.
TW3 was ook maar een rpg. Het is het totaal plaatje, de wereld, verhaal sfeer etc dat ze weten te creëren, na een tijdje de demo te hebben gekeken voelt het toch een stuk dieper en serieuzer dan bv Deus Ex. Maar we zullen het (over vast nog een lange tijd) zien.
Hoe ze keuzes verwerken zal hopelijk nog een stuk dieper gaan dan The Witcher dat daarin echt geniaal was.

[Reactie gewijzigd door Mutatie op 28 augustus 2018 00:49]

Ik zie weinig vernieuwing maar een deus-ex esque game in een nieuwe setting met andere kijk op hoe dat kan spelen en met deze productie waarde.. op zich is dat misschien niet vernieuwend maar wel zeldzaam en ik was dan ook redelijk onder de indruk van de presentatie.
Ik snap al dat geklaag niet over 3rd person. Eindelijk een immersief fps op komst!
Durf ook nog is te wedden dat dit een pre-alpha stream was. Game zal vast tegen eind 2019 of zelf 2020 uitkomen en dan zal het er nog veel gelikter eruitzien.
Dat is al vaak uitgelegd, dus je had het al lang kunnen snappen als je dat had gewild en je open staat voor de uitleg. Er zijn nu veel mensen teleurgesteld, en teleurgestelde mensen willen die teleurstelling vaak uiten.

De enige informatie die we jarenlang gehad hebben is dat cyberpunk 2077 een "mixed first/thrid person" spel zou worden, dat heeft veel mensen op het verkeerde been gezet. De reacties zouden waarschijnlijk heel anders geweest zijn als ze bij de (veel te vroege aankondiging) meteen gezegd hadden dat het puur first person shooter gameplay zou worden.

En dan zijn er ook de mensen die RPGs heel leuk vinden, maar problemen hebben met motion sickness in FP spellen.
Tijdens de e3 werd er uitgelegd dat er absoluut geen 3rd person in zou komen. Ook talozen malen uitgelegd waarom niet. Mij hoor je in iedergeval niet klagen.

Motion sickness? Dat moet je in een absolute minderheid zitten.
Er is buiten de eerste trailer geen enkele informatie geweest. Waar komt die third person quote precies vandaan?

Verder kan er veel gebeuren in 5,5 jaar...
Interviews tijdens e3. Zoals die met angry joe en mensen van cd. Staat op YouTube.
Op de officiële website stond heeft jaren wat informatie gestaan. Daar werd beweerd dat het een mix FP en TP zou worden.
Het is geen third person game..
Denk dat dat zijn punt is, dat er geklaagd wordt over het feit dat het geen 3rd person game is integenstelling tot the witcher games
Ah juist 'm! Misschien komt het er nog wel in :)
Gaat niet komen. Hoe zou je de camera programmeren in die supernauwe ruimtes?

Ik snap niet waarom zoveel mensen een fetish voor third person hebben zonder dat ze begrijpen hoe het precies werkt in code en design. Wat we nu hebben gezien leent zich op geen enkel niveau hiervoor.
In The Witcher III kwam Geralt of Rivia anders ook in een hoop nauwe ruimtes.. :D
Veel, veel minder vaak, en veel minder nauw. Het is een wereld van verschil.

Soms is first person gewoon de betere of enige optie. Ik zie dan ook niemand lobbyen om Doom bijvoorbeeld third person te maken.
Ik bedoelde iets andere ruimtes denk ik ;)

Overigens is er vast een mod beschikbaar voor Doom om 'm third person te spelen.
het feit dat het geen 3rd person game is
Are you sure? Want in de demo ging het auto rijden toch echt van 1st naar 3rd...

Het zou gewoon een gameplay keuze kunnen zijn die de speler maakt, ik denk echter dat je veel vaker in 1st zal zitten omdat je dan de voordelen zou hebben van je cybereyes.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het alleen voor het autorijden geld. Maar de kans is veel groter dat dergelijke features nog niet vast staan...
First person only. Alleen tijdens rijden kun je switchen. Tijdens e3 uitgelegd
Ik had liever een isometrisch standpunt gezien :9 Lijkt me juist vet om een game ala pillars of eternity te hebben, maar dan geheel scifi. Uiteraard is er dan de shadowrun reeks, maar meer is altijd beter...

Natuurlijk had ik dat niet verwacht in deze game...
De vibe die word wegezet in deze gameplay video is geweldig!!!
Kan aan mij liggen,maar ik krijg alleen een offline melding?
Voor de mensen die het willen bekijken, het start op 09:00:00

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True