Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Id Software werkt aan Doom Eternal

Id Software heeft een vervolg voor de reboot van Doom uit 2016 in de maak. Bij Doom Eternal krijg je als Doom Slayer dubbel zoveel demonen als bij het vorige spel voor je kiezen, beloven de makers.

Doom Eternal speelt zich in een hell on earth-setting, maakte Bethesda bij de E3-aankondiging bekend en de uitgever publiceert een teaser om een indruk van die setting te geven. Het spel brengt klassieke en nieuwe monsters en als speler kun je over nieuwe krachtiger wapens en andere eigenschappen dan bij het vorige Doom-spel beschikken.

De soundtrack voor het spel wordt gemaakt door de Australische componist Mick Gordon, die ook verantwoordelijk is voor de muziek uit de vorige Doom-game en de Wolfenstein-games. Bethesda en id Software maken meer details over Doom Eternal bekend tijdens Quakecon 2018, die op 10 augustus in Dallas begint.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

11-06-2018 • 08:27

44 Linkedin Google+

Reacties (44)

Wijzig sortering
Onheilspellend, sfeervol en veel monsters. Dit klinkt als Doom! Zoals in het artikel werd aangegeven, ik moest ook gelijk aan 'Hell on Earth' denken toen ik de teaser zag.

Het enige minpunt van (de vorige) Doom is dat het erg repetief wordt. Maar dat neemt niet weg dat het een heerlijk spel is om je verstand op 0 te zetten en je frustraties te uiten! :)
Dat vond ik wel meevallen, de "core loop" was naar mijn mening zo verfijnd dat het prima de hele game kon dragen.
Had ik na een tijdje ook, dus dat de game na 9-10 uur eindigde vond ik niet zo'n probleem.
Het enige minpunt is dat deze teaser niet begon met het eindmuziekje van de klassieke Doom... met dat konijn en dat hert en zo.
Ik heb doom altijd al gespeelt maar deze demo ziet er wel veelbelovend uit.
Nog meer monsters laat maar komen. :)
Dat was zowel het minpunt als het pluspunt, dat het meer van hetzelfde was. Doom is Doom - je blaast demonen kapot op de meest creatieve manieren. 'Nuff said. Het was een heerlijke throwback naar de shooter die het genre populair maakte (en de weg baande voor Halflife). Veel van die zaken die de actie vertragen bij andere shooters - zoals achter dekking blijven hangen, of wachten tot je health/schild weer vol is... dat heb je bij Doom niet. De actie is intens, en vol op wild bewegend aanvallen gebaseerd.
Absoluut een fantastisch spel die "nieuwe" DooM. Heerlijk snel spel en het systeem met de Glory Kills vind ik super bevredigend! :) Het geluid is ook geweldig . Het ziet er ook super mooi uit IMHO. Lekker om je even mee uit te leven na een dagje werken... :) Ik ben dan ook erg benieuwd naar deze DooM Eternal. "Bring 'em on!" :)

OT: Is die ID Tech engine niet wat voor Bethesda om de nieuwe TESVI mee te maken? ;)
Het laatste Doom spel heeft me aangenaam verrast. De snelheid, het geweldig, de soundtrack, heerlijk spel om te spelen. Af en toe was eentonig, maar ik vergeef het ze. Ik heb dan ook ontzettend veel zin in het vervolg, zeker na het zien van deze trailer.

Deze componist heeft indruk op me gemaakt. De muziek in de laatste Doom en ook in wolfenstein maakte een groot verschil in de beleving van het spel. Ik was aangenaam verrast.
Killer Instinct deed ie ook, die gast is geniaal voor ruige game muziek
Er is een fantastische talk van GDC door Mick Gordon over hoe de muziek gemaakt is. Absolute aanrader!
https://www.youtube.com/watch?v=U4FNBMZsqrY
Heel tof :D Doom viel zo goed in de smaak. Wist de speler een enorme adrenaline boost te geven door de snelle gameplay en passende muziek. Ik moest af en toe het spel even wegleggen omdat het echt intens speelt.
Ik heb me nooit heel erg verdiept in Doom 2016. Maar bij snel en intens moet ik dus aannemen dat het niet geschikt is voor mensen met epilepsie?
Want mocht dit het geval zijn dan is het spel niet voor mij geschikt.
Ik heb weinig verstand van epilepsie dus ik kan je daar geen duidelijk antwoord op geven. Het spel is wel erg snel en flitsend met snelle muziek, dus nee wellicht niet geschikt voor mensen met epilepsie.
Vooral flitsende voorwerpen/beeldmateriaal is de trigger voor een mogelijke aanval.

Bedankt voor je antwoord. Het is jammer maar ik zal dit (top)spel aan mij voorbij moeten laten gaan.
Volgens https://videogameseizures.wordpress.com komt Doom (en vele andere games) niet door de keuring voor mensen met epilepsie.

- maar niet echt een verassing, gezien de game bestaat uit flitsende beelden. Ohja, Fidget Spinners zijn ook "gevaarlijk" volgens dezelfde website.

Mocht je het willen "proberen", dan is hier een video van een speedrun van Doom (met dus de flitsende beelden; je moet zelf maar oordelen of je dat veilig kan bekijken op een heel klein scherm ofzo geen idee): https://www.youtube.com/watch?v=3x_Toq-KrNc

De flitsende beelden zijn vooral in de tussenfilmpjes, en in iets mindere mate in de game zelf met ronddraaiende/knipperende lampen & explosies

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 11 juni 2018 10:32]

De game heeft een hoop full screen flitsende beelden, bijvoorbeeld zaken als visioenen en flashbacks die een beetje getoond worden met een strobe effect. Lampen in game knipperen ook erg vaak. Dus ik zou zelf dit spel nooit aan raden aan iemand die met epilepsie moet omgaan.
Ja het spel zit vol met heftig flitsende beelden, erg jammer inderdaad voor mensen met epilepsie.
Yay! Doom 2016 was ontzettend goed.

Btw, het lijkt erop dat ze nu wel de visie van Doom 2016 pre reboot, aan het maken zijn.

[Reactie gewijzigd door Sandor_Clegane op 11 juni 2018 08:37]

Holy crap ja wat een geweldig spel. Ik ben hem toevallig nu pas aan het spelen en ben helemaal verliefd :D
Dat was precies mijn reactie, had er niet echt hoge verwachtingen van, maar toen ik het eenmaal aan het spelen was......
oeeef kippenvel als je die Archvile zo ziet op het eind. En is het stappen op de doodskop van de CyberMoose een teken dat ze geluisterd hebben naar de kritiek die het design kreeg? We hopen van wel. Die Arachnotron ook, geweldig! *\o/*
Ik persoonlijk vond Doom (2016) ook geweldig, voornamelijk omdat hij heerlijk speelde maar bovendien ook omdat het niet zo eng was O+ . Sorry maar ik trok Doom3 echt niet, met die zaklantaarn... ik hoop dat deze Doom ook weer wat "licht" blijft :X

[Reactie gewijzigd door StarWolfer op 11 juni 2018 09:28]

Dus technisch gezien het thema Hell on Earth is en dit een vervolg is op DooM (2016) is het dus gewoon DooM 2 Zeker gezien de herkenbaarheid van DooM2 only vijanden (Arch-Vile) etc Ben benieuwd of de Arachnotrons er ook in komen en die andere variant van de CacoDemons :)

Niet dat het slecht is hoor verre van, maar noem het dan gewoon waar het op slaat.
Ook al is een een soort van remaster. Its time to chew bubblegu... ow wacht...
:'( en mijn PC kan de 2016 versie niet eens aan. Tijd voor een upgrade als ik dit zo zie.
ik ben nu geupgrade naar AMD FX 8350, GTX 1060 6GB en 16GB 1866Mhz DDR3 !
WERKT AL FANTASTISCH op ~150FPS!


succes!
dat lijkt al meer dan 2 jaar het geval dan.
Voor iedereen die Doom 2016 nog niet gespeeld heeft: https://www.youtube.com/watch?v=_uvbO3kLkgw

"The blandening" :)
Opstaan met zo prachtig nieuws, heerlijk! :-D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True