Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Netflix-serie The Witcher krijgt acht afleveringen en komt mogelijk in 2020 uit

De dramaserie van The Witcher die door Netflix wordt geproduceerd, krijgt acht afleveringen en komt mogelijk in 2020 uit. De opnames zullen in Oost-Europa plaatsvinden. De serie is gebaseerd op de boeken die ook als inspiratie voor de games van CD Projekt Red dienden.

De nieuwe details zijn bekendgemaakt door Lauren Schmid Hissrich, de scriptschrijver die is ingehuurd door Netflix om de serie te produceren. Ze stelt dat het aantal van acht afleveringen zal zorgen voor episodes met veel verhaal en actie.

Het script moet grotendeels nog geschreven worden, Hissrich zegt dat ze alleen de pilot af heeft. Bij het schrijven van het script de resterende zeven afleveringen worden nog andere schrijvers betrokken. Het is nog niet bekend wanneer de serie te zien is, maar de producent noemt 2020, met daarbij de woorden 'wie weet'. De dramaserie zal in Oost-Europa worden opgenomen. Volgens Hissrich spreekt dat voor zich en 'kan de serie niet op een andere plek gemaakt worden'.

Vorig jaar werd bekendgemaakt dat er een Engelstalige Netflix-serie van The Witcher komt. De serie is gebaseerd op de acht boeken van Andrzej Sapkowski en is niet direct gerelateerd aan de games, maar de games die door CD Projekt Red zijn gemaakt, zijn op hun beurt gebaseerd op de saga van de Poolse schrijver. Sapkowski is aangesteld als creative consultant voor de dramaserie.

Screenshot uit The Witcher 3

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

22-04-2018 • 10:24

102 Linkedin Google+

Reacties (102)

Wijzig sortering
Ik heb de boeken nog niet gelezen -- heb ze hier wel liggen na het fantastische THE WITCHER 3. Heb alleen wel de indruk dat Sapkowski een enorme l** is, en een totaal ander idee heeft van hoe het zou moeten dan CDPR (en daar ook nog eens zeer behoudend en beschermend in is). Het is wat mij betreft nog uiterst onzeker of dit de moeite waard gaat worden.
Sapkowski is een beetje pissed off omdat hij praktisch voor niks (ik dacht §10.000) een deal had gesloten met cdpr. Al die miljoenen die cdpr nu genereert met de Witcher ip verdient hij niks op.
Dus ja, hij is nu wellicht een beetje afgunstig en heeft er spijt van dat hij geen deal gemaakt heeft met betrekking tot percentage van de winst.

Aan de andere kant moet Sapkowski niet zeuren. Hij geloofde ten tijde van de deal (2003/2004) niet echt in het medium games (minderwaardig etc) en dacht snel te verdienen aan een deal met cdpr. Juist dankzij cdpr kon the Witcher uitgroeien tot een wereldwijd fenomeen en gaf de boekenverkoop juist een flinke boost. Ook dankzij cdpr's werk kreeg Netflix interesse in de Witcher boekenreeks en Sapkowski zelf.

Met een beetje geluk kan the Witcher zelfs uitgroeien tot de nieuwe Game of Thrones. Aan de kwaliteit van Sapkowski's werk zal het in ieder geval niet liggen en in tegenstelling tot George Martin's GoT is het meeste werk al geschreven.

saus:
https://www.eurogamer.net...r-who-created-the-witcher

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 22 april 2018 13:12]

De Witcher 1/2 waren helemaal niet zo succesvol eigelijk maar deel 3 is compleet geŽxplodeerd :D

Kijk zeker uit naar de serie en hoop dat ze de grimmige atmosphere weten te capturen. Niet van die zoete Hollywood rotzooi waar niemand op zit te wachten.
Onzin, The Witcher 1 was toen het uit kwam ook al 'revolutionair' en werd kritisch enorm goed ontvangen.
Kritisch goed ontvangen en een commercieel succes zijn wel 2 verschillende dingen ;) Zijn statement is accuraat:

Stats in augustus 2015, dat is inmiddels een stuk meer geworden voor TW3:
TW1: 1 miljoen sales
TW2: 1.7 miljoen sales
TW3: 6 miljoen sales

Dan kun je wel redelijk spreken van een explosie.
https://cdn3.dualshockers.com/wp-content/uploads/2018/03/Witcher2.jpg
TW1: PC
TW2: PC, Xbox
TW3: PC, Xbox, Playstation

Natuurlijk was het succes van TW3 het grootst (en terecht), maar deze is ook als enige beschikbaar op alle platflorms.
Zelfs zonder de xbox/ps4 sales zitten ze er ver boven. In totaal zijn er 33 miljoen copies sold, waarvan 31% op PC. Dat zijn 10.230.000 copies alleen al op PC. That's a landslide ;)

edit:
oeps! dat zijn de totale Witcher franchise sales ;D Dan zijn de PC sales voor TW3 lager, maar nog steeds minstens een factor 3 hoger (Ongeveer 9 mil)

[Reactie gewijzigd door quintox op 23 april 2018 12:51]

Ja maar dat zijn sowieso ruwe verkoop cijfers.
De markt voor games is in die tussentijd ook gegroeid dus eigenlijk zou je dan moeten corrigeren met het totaal aantal games verkocht in die jaren om te kijken of verhoudingsgewijs de nieuwere witcher games ook daadwerkelijk populairder waren. ;) (anders is dat hetzelfde als de prijs voor benzine van nu vergelijken met 30 jaar geleden zonder voor inflatie te corrigeren)

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 23 april 2018 23:04]

Nouja, zo oud is de game ook weer niet. TW1 is van 2007, in dat jaar had je bijv. ook Call of Duty 4 en die is 17.8 miljoen keer verkocht, maar dat was een bestaande franchise (en game of the year) dus niet geheel eerlijk. Laten we het vergelijken met andere nieuwe franchises/IP's uit 2007/2008 zoals:
Assassins Creed: 11.24 miljoen
Uncharted: 3.77 miljoen (ps exclusive)
Gears of War: 5.88 miljoen (xbox exclusive)
Portal: 4 mil

In dat perspectief is 1 miljoen minstens een factor 3 lager dan de concurrentie.
'de concurrentie'....

De 4 best verkochte AAA games opnoemen als 'de concurrentie' is een beetje een scheve vergelijking? We hebben het hier over bestaande grote studio's met eindeloze marketing vs. een relatief onbekende studio.

Ik denk dat als Rapper Jantje hier om de hoek zijn CD'tjes weet te verslijten met een factor 3 minder dan -de 4 grootste rappers in de wereld dat jaar- dat hij dan redelijk blij zal zijn met zijn resultaat. :+
ja daag.... moeten we het dan met indies gaan vergelijken? :P Het is toch een triple-A met een triple-A budget? Met een budget van +/- 20 miljoen kun je heeel veel werk verzetten in Polen, waar het gemiddelde salaris ongeveer 20% is t.o.v. een Amerikaanse developer. Volgens diezelfde logica is het halen van 1 miljoen sales waarschijnlijk een groots succes voor CPR, maar voor westerse standaarden was het average.

Ik heb juist de nieuwe franchises gekozen voor de vergelijking.. AC, Uncharted, GoW waren allemaal nieuw en onbekend.. In 2007 waren er veel grotere releases zoals: CoD4, Halo3, Wii Play, Guitar Hero 3 en Super Mario Galaxy. Nieuwe IP's hebben vrijwel altijd lagere sales bij de 1e release.

Naughty Dog en Epic Games moesten het ook met een fors lagere afzetmarkt doen ( console exclusives ). Dat was juist jouw hele inflatie argument.

[Reactie gewijzigd door quintox op 25 april 2018 11:19]

Klopt, maar the witcher 1 met een minimale marketingcampagne en veel lager ontwikkelbudget was commercieel gezien nog steeds een succes. CDPR gaf toen aan dat 1 miljoen verkopen een zeer ambitieus doel was en dat ze zeer blij waren met het resultaat..

Vergelijkbaar is Dark Souls. Werd ongeveer 2 miljoen keer verkocht: succes volgens FROM software. Tomb Raider (2016) werd "maar" 6 miljoen keer verkocht en dat was teleurstellend gezien het budget.
Desalniettemin knap van de serie dat ze bij deel 3 een ontploffing in sales hebben gezien :) CDPR bleef de focus op kwaliteit leggen, al vanaf TW1 was de focus altijd om een kwalitatief goede game te maken die zichzelf zou verkopen. Had bij TW3 niet het idee dat er extreem veel aan marketing werd gedaan, zeker niet als je de concurrerende triple-A games uit 2015 ernaast houd ( Battlefront, Tombraider, Evolve, BO3.. iig veel markeitng kanonnen ). TW3 veroorzaakte een sneeuwbal effect, vergelijkbaar met wat je in 2011 bij Skyrim zag ( Oblivion was verre van zo gehyped/succesvol ).
Aan onvolledige grafieken heb je niets, dus hier de aanvullende uitleg van de verkoopcijfers, want stellen dat the Witcher III verreweg het beste is verkocht puur door de cijfertjes is mij veel te kort door de bocht:

The witcher : PC exclusive
The Witcher 2: PC, Xbox 360
The Witcher 3: PC, Xbone, PS4

Wanneer de afzetmarkt drie keer zo groot is geworden, dien je ook drie keer zoveel te verkopen.
Zie mijn post hierboven ;)
Zelfs zonder de xbox/ps4 sales zitten ze er ver boven. In totaal zijn er 33 miljoen copies sold, waarvan 31% op PC. Dat zijn 10.230.000 copies alleen al op PC. That's a landslide ;)

edit:
oeps! dat zijn de totale Witcher franchise sales ;D Dan zijn de PC sales voor TW3 lager, maar nog steeds minstens een factor 3 hoger.

[Reactie gewijzigd door quintox op 23 april 2018 10:12]

Kijk zeker uit naar de serie en hoop dat ze de grimmige atmosphere weten te capturen. Niet van die zoete Hollywood rotzooi waar niemand op zit te wachten.
Dat kun je wel aan Netflix toevertrouwen, ze zetten geregeld iets heel goeds neer wat niet aan de standaard normen voldoet.

Neemt niet weg dat je laatste statement onzin is. Er is juist een hele grote doelgroep voor de categorie die jij denegerend “zoet Hollywood” noemt.
Ik ben al blij dat het een serie wordt en niet een film met veel te veel verhaal er in gepropt zoals Bright
Dat kun je wel aan Netflix toevertrouwen, ze zetten geregeld iets heel goeds neer wat niet aan de standaard normen voldoet.
Is natuurlijk subjectief, ik heb genoten van Breaking Bad maar ben hun eigen series steeds actiever aan het vermijden.

De Marvel samenwerking heeft tot nu toe niks geproduceerd wat mijn aandacht heeft vastgehouden. Sense 8 is/was voor mij persoonlijk enorm saai. Bij Orphan Black heb ik het maar opgegeven omdat ze uiteindelijk steeds meer je kant op waren aan het smijten en ze maar niks afsloten.

Dus nee, persoonlijk vertrouw ik ze het niet blind toe.
Breaking Bad en Orphan Black zijn niet van Netflix dus die moet je los zien.

Sommige Marvel series en Sense8 zijn dat idd wel. Als je dat niets vond (ik vond persoonlijk sense8 ook niets) is er gelukkig nog een hoop wat wel heel goed is op Netflix en ruim boven de series op de normale Cable kanalen uitkomt.
Breaking Bad en Orphan Black zijn niet van Netflix dus die moet je los zien.
Ah, I stand corrected.

Voor de rest zitten er ook absoluut goede dingen tussen, en er is een reden waarom ik geen TV-abonnenment meer heb maar wel een Netflix account. Echter blind vertrouwen dat ze hoogwaardige content produceren die anders is dan wat op de kabel te zien is? Nee sorry, er zitten ook genoeg dingen tussen die wel op dat niveau komen (Sense8 en Iron Fist zitten naar mijn mening op dat niveau qua zoetsappigheid).

Maar toegegeven, ze kunnen wel meer dan op de kabel. Adverteerders die zich kunnen terugtrekken hebben ze geen last van, ze kunnen daadwerkelijk inspelen op de wensen van de kijkers waardoor er minder taboes zijn dan bij "normale" series en films. Dus in dat opzicht is het al goed dat ze voor de Witcher serie in ieder geval de vrijheid lijken te krijgen.
Doelgroep maakt niet uit, de enige doelgroep die telt is de mensen die bekend zijn met de Witcher, hetzij in boek vorm of in game vorm.

Iedereen die je daarbuiten meeneemt is mooi meegenomen maar niet de doelgroep waar de serie voor bedoeld hoort te zijn/is.
ik ben dan ook meer dan positief verrast door de Netflix original Anime's ! Absoluut een grote aanwinst voor de Anime-scene.
Deel 2 was zeker wel succesvol, alleen niet op triple AAA niveau wellicht.
Sapkowski heeft zichzelf in de voet geschoten toen hij een winst percentage/royalty's voor de game weigerde. CDPR had zelf liever een deal icm royalty's gehad ipv een eenmalig vast bedrag. Dit was omdat ze zelf toen der tijd krap bij kas waren.
Ik heb geen idee of die 10k correct is of niet maar tja, volgende keer beter ?
Aan de andere kant moet Sapkowski niet zeuren
Inderdaad. Eerst games als minderwaardig medium bestempelen, maar er toch een deal voor aangaan. En hij zal nu niet slecht boeren met de verkoop van boeken, en de serie, en wie weet hoeveel spin-offs er nog gaan komen als het wat aanslaat.
Als jij de auteur zou zijn van een verhaal die volkomen anders vertolkt wordt dan een game, zou je wellicht ook behoudend opstellen naar een verfilming toe. in tegenstelling tot jouw, heb ik alle vertaalde boeken, gelezen en beluisterend (audio book). Je vindt wel elementen en figuren uit de game terug in de boeken, maar die zijn toch anders, en het verhaal is ook anders, breder, dieper, meer ontwikkeling, maar dat is medium eigen. Dat kan je overigens niet van een FPS achtige game een lineare transpositie verwachten verwachten, zou je een game maken van de boeken wordt het meer RPG.
Ik bedoel het ook niet als afrekening; mijn excuses mocht je het als een aanval zien of voelen. Hij heeft zich met bepaalde interviews niet populairder gemaakt bij veel spelers. Ik vond het personlijk juist wel netjes van CDPR dat ze (naar verluidt) niet de boeken volgen maar om die verhaallijn heen hebben geschreven.
Leuk dat ze die boeken verfilmen.
Hoop dat ze ook nog eens de boeken van Joe Abercrombie en Brent Weeks gaan verfilmen.
Na GoT en LotR zouden die aan de beurt moeten zijn.
Ik ben enorm fan van the expanse op Netflix. Geen fantasy maar wel een geweldige verfilming van de boeken.

Ik zou zo 20 seizoenen kunnen kijken met alleen maar alledaagse zooi in die wereld..
Inderdaad een geweldige serie.

Heb naar aanleiding daarvan het eerste boek gelezen, in het tweede boek ben ik (door omstandigheden) nog niet opgeschoten. Maar het is geweldig wat ze gedaan hebben, in het eerste seizoen de karakters introduceren en groot deel van de opzet van het verhaal, met een aantal hoofdpersonen die in de boeken pas in het tweede boek worden geÔntroduceerd. Het tweede seizoen gaat dan in wat meer tempo. Het past allemaal, en op het hoofdonderwerp na (ik wil geen spoilers geven) is het realistisch qua techniek en maatschappelijke ontwikkeling vanaf nu.
Maatschappelijke ontwikkeling zeker, en een gedeelte van de techniek is misschien onrealistisch maar ze verbergen het een stuk beter dan bv star trek. Het valt helemaal niet op.
Goede tip man..!
Deze had ik nog niet opgemerkt.
ze zouden beter de volgende series kunnen verfilmen:
Magician - Raymond E. Feist
Sword of Truth - Terry Goodkind
Wheels of Time - Robert Jordan

Magician zal wel wat moeilijker zijn, ivm de tijdlijnen(De serie omvat een totaal van 400 jaar volgens mij, met meerdere vertakkingen en werelden e.d.) Maar kan op de rode draad nog steeds episch worden.
WoT komt naar Amazon ;)

Edit: en Sword of Truth was al verfilmd als Legend of the Seeker, dat was toen geen succes.

[Reactie gewijzigd door maussie95 op 28 april 2018 17:21]

Ja die heb ik gezien. Helaas is die gestopt halverwege.
Maar met een Netflix budget moet er toch wel moois van te maken zijn.
Awesome, de boeken hebben interessante verhalen. Voornamelijk hoe Geralt de personages uit de games leert kennen (Dandelion, Triss, Yennefer enz). Ik ben benieuwd hoe ze dat in acht afleveringen gaan persen.
weet je toevallig in welke volgorde je die het beste leest?
Op Reddit heeft iemand een goede guide gemaakt: https://www.reddit.com/r/..._the_witcher_books_guide/
Ik zou zeggen.

Eerst "The last wish" en daarna "Sword of Destiny."

Hierna begint de saga en dan gewoon de volgorde van uitgave aanhouden. :P
Super,bedankt voor de feedback. Altijd lastig met z’n boekenreeks.
Graag gedaan. Veel lees plezier. :)
De Metal Gear reeks is nog wat ingewikkelder om in juiste volgorde te spelen, maar als je dat dan weer doet heb je met spoilers te maken....
Serie, seizoen 1, zal denk alleen de verfilming zijn van het eerste boek (of misschien zelfs wel een gedeelte van het eerste boek). Als de serie aanslaat, kunnen ze meer seizoenen (= meer boeken) verfilmen.
Vergeet alleen niet dat The Witcher als serie serieuze concurrentie heeft in 2020. Volgens mij komt dan de nieuwste serie van Lord of the Rings ook uit. Dus of The Witcher als serie lang gaat meedraaien hangt gewoon puur van het succes van het eerste seizoen af.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 22 april 2018 11:18]

“Concurrentie” is een groot woord. Deze serie komt op netflix wat bijna iedereen al heeft en aangezien je zelf kan beslissen wanneer je wilt kijken kan je de series prima naast elkaar kijken en dan is het nog de vraag of beide series echt in dezelfde periode uitkomen.

Daarnaast is het wel duidelijk dat beide series het succes van game of thrones willen herhalen.
"wat bijna iedereen al heeft", dat zou Netflix graag willen ja :Y)

Zelfs al was dit het geval dan is er nog steeds serieuze concurrentie binnen het platform.
En toch... Een Prime abo hier, een Netflix abo daar - kost me nog geen 20 pond per maand.
Doe daar mijn 25 pond/maand voor breedband+koperpaar bij, en ik zit aan 45 per maand. Kom, ik reken mijn CineWorld unlimited kaart er ook nog even bij, 15 pond - 60 pond per maand in totaal.

Over beide platformen heb ik zo'n beetje alles dat ik zou willen kijken + de nieuwste films in de zalen zo vaak ik wil.

Wil ik daarentegen 'televisie kijken':
- 150 pond per jaar voor de TV License.
- TV in HD + pakketten met series die ik ook effectief wil kijken, want het gros in het basisaanbod valt me zwaar tegen: komt er nog eens 30 pond per maand ten minste bovenop mijn 25 pond/maand voor internet. Ook is dat TV signaal over het ADSL2+ signaal dus mijn bandbreedte gaat erop achteruit (net buiten bereik van VDSL, 18Mbit is mijn max) als de stb opneemt of als er iemand TV kijkt.
- aanschaf/huur van een stb ga ik zelfs niet opzoeken want ik ben nu al significant duurder uit, zeker met het opofferen van flexibiliteit in het achterhoofd..

Mensen moeten het volgens mij minder als 'pure concurrentie' zien, en meer als 'aanvullende services'.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 22 april 2018 21:51]

In het artikel staat dat er maar acht afleveringen gemaakt worden. (Ik dacht dat er 8 boeken waren). Het lijkt me eerder dat ze er een mini-serie van maken en dat lijkt me eerlijk gezegd ook de beste keuze. Niet dat gewone series slecht zijn, maar vaak zie je dat een serie in de laatste seizoenen wat minder wordt (vanwege opstappende acteurs, of gewoon moe van het jaar in en jaar uit hetzelfde personage acteren en talloze andere redenen die je kunt verzinnen).

Of ze moeten het doen zoals GoT, alleen dan met 8 afleveringen per seizoen. Liefst geen 20/25 afleveringen per seizoen. Dat gaat namelijk ten koste van de kwaliteit en budget.
Er zijn inderdaad 8 boeken, maar het lijkt mij niet dat ze 1 boek per aflevering kunnen doen mochten ze er een mini-serie van maken.
Hangt er natuurlijk vanaf hoe lang 1 aflevering duurt. Als het 4 uur duurt moet dat wel lukken.
Als je kijkt wat bbc's sherlock kon vertellen in 4.5 uur per seizoen dan kan het idd.

Ik ben wel erg benieuwd naar de serie, nieuwschierig vooral hoe het verhaal verteld gaat worden!
Als het mini-series wordt zou het misschien ook gepresenteerd kunnen worden als verhalen die worden verteld door Dandelion. Elke aflevering kan dan over de ontmoeting met een nieuw persoon gaan.
Ik weet niet meer waar, maar dacht ergens gelezen te hebben dat deze acht afleveringen het verhaal van het eerste en tweede spel zouden bevatten.
Nee, men baseert de serie op de boeken, maar we weten nog niet of men voor een echte verfilming gaat. De games/CDPR zijn niet betrokken bij deze productie.
Wat mij betreft hoeft de serie niet perse een verfilming van de boeken te zijn, maar wat je zegt, veel karakters kunnen eigenlijk niet ontbreken. Ben in ieder geval erg benieuwd :)
Denk dat het 1 boek per seizoen is, dus als het een succes is dan kunnen ze voorlopig nog wel even vooruit. Overigens is er aleen tijd geleden een serie geweest.
Hoop niet dat ze ALLE boeken in 8 afleveringen willen proppen. Zoals eerder gezegd zitten er eg veel interessante figuren bij die elk hun eigen verhaal hebben. Wat mij betreft mag dit gerust 10 seizoenen van 8 afleveringen krijgen. ;)
Ik denk niet dat dat kan. De eerste boeken zijn collecties van korte verhalen die Geralt en het universum van the Witcher introduceren. Dat lijkt me een best geschikt formaat voor het eerste seizoen.
Inderdaad. Sowieso leent de wereld zich prima voor 'korte' verhalen. Het eerste seizoen zal sowieso een proefballonnetje zijn om te zien of het aanslaat, maar verder voorzie ik wel een serie zoals The X-Files, met vrijstaande afleveringen en afleveringen die een groter verhaal/plot ondersteunen. Genoeg monsters voor Geralt om achter aan te gaan iig :)
dat zullen ze ook echt niet doen. Als het een succes wordt gaan ze ongetwijfeld meer seizoenen produceren.
Hebben ze alle strips van The Walking Dead in het eerste seizoen gepropt? Dacht het niet...
Zo'n eerste seizoen gaat eerder over zo veel mogelijk mensen 'hooked' maken. Daarbij gaan ze meestal niet direct de lore volgen. Ze gebruiken het vooral voor inspiratie. De rest zal (zoals alle populaire series) seks en geweld zijn.
Erg benieuwd naar een real life Triss Merigold O+ :9~
Bridget Regan:

Ken haar van serie: 'Legend of the Seeker', welke niet zo'n succes was. Compleet onverdiend, na de eerste 5 episodes in het eerste seizoen, krijgt het verhaal veel meer 'swung'. Is een serie die gemaakt is door de productie maatschappij van Sam Riami, die ook verantwoordelijk was voor Hercules, Xena, Spartacus en Ash vs Evil Dead.

Anyway, zij had veel actie/vechtscenes in Legend of the Seeker. Hier is een foto van de actrice met rood haar. Voor mij een ideale invulling voor Triss. :9
In de boeken heeft ze geen rood maar kastanjebruin haar :)
Ha dankjewel! Zo met rood haar inderdaad een prima Triss O+
het zou ook mooier zijn dat ze andere series weer in netflix toevoegen
zoals bevoorbeeld the walking dead.
Hoewel ik het daar wel mee eens ben, snap ik wel dat ze liever eigen producties doen, dit levert ze uiteindelijk meer op en ze hoeven niet in ieder land te gaan liggen kloten met licenties.

Ben overigens zeer tevreden met de werkwijze van Netflix, heel veel Netflix Originals zijn echt goed (Zoals o.a. Black Mirror en Star Trek: Discovery Orange is the New Black).

Heb de game The Witcher nog nooit gespeeld, maar hoor er lovende verhalen over en het lijkt me ook een prachtige game, maar helaas ben ik zelf meer vd multiplayer games m.u.v. cities skylines (daar is overigens ook een uitbreiding van aangekondigd).
Maar toch zou ik het wel willen spelen voordat die serie uitkomt, al is het maar om te zien hoe dat beide producenten het verhaal interpreteren (zowel de film als de game lenen inspiratie uit de boeken). Ik ga het zeker een kans wagen zodra het op Netflix staat in ieder geval.

[Reactie gewijzigd door jimzz op 22 april 2018 12:00]

ik heb zelf the witcher ook nooit gespeeld wel heel vaak bij andere mensen gezien
de game ziet er opzich wel super goed uit maja heb zelf geen pc om die game te kunne spelen haha ;)
Tweedehands playstation met garantie en controller:
246,-
https://www.gooplaystatio...sole-kopen/playstation-4/

Tweedehands Xbox One met garantie en controller:
https://www.gooxboxone.nl...-controller-500-gb-zwart/
148,-

Ik heb de Witcher 3 en de 2 DLC's gespeeld en er 222 uur over gedaan. Het spel is het meer dan waard. Mocht je er over na denken; dit is wel een game die een bepaalde tijd vorm geeft/icoon van de afgelopen jaar. De bovenstaande opties zijn goedkoper dan een nieuwe GPU ;)
Dat zijn een flink aantal uren voor een single player spel. Hetzelfde aantal uur heb ik in cities skylines zitten, maar dat is dan ook een heel ander type spel. De meeste SP games speel ik in 15/30 uur uit. Ga m toch maar eens proberen dus, buiten het feit dat het er geweldig uit ziet en het verhaal schijnbaar super moet zijn.
Het verhaal is heerlijk. De DLC Blood and Wine is wellicht nog beter. Het zijn inderdaad veel uren voor een SP game. Echter zijn de side quests vaak net zo tof, net als de monster hunts, treasure quests en de wereld ontdekken. Reken daarbij de ingame game "Gwent" (waar nu ook een stand alone van is gekomen omdat zo veel mensen hier uuuuren aan hebben besteed in de Witcher zelf, de eindeloze landschappen om in te verdwalen. Tja, dan kom je wel aan aardig wat uur.
Voor alleen de SP (met extras) ligthet gemiddelde rond de 100 uur:
https://howlongtobeat.com/game.php?id=10270

HOS nog eens 15 er bij:
https://howlongtobeat.com/game.php?id=30003

B&W nog eens
https://howlongtobeat.com/game.php?id=33660
30

Dan zit je sowieso op 145 uur zonder jezelf te verliezen in allerlei randzaken. :)
Discovery is geen Netflix productie, het wordt dan ook eerst op CBS All Access uitgezonden en daarna pas vrijgegeven voor Netflix.
Je hebt gelijk :P heb mijn bericht aangepast.
Dat het goed is ben ik wel met je eens overigens. Al zijn we sterk in de minderheid hiermee geloof ik. :P
heb je het over Star Trek? Tjah verstokte fans zullen het nooit goed genoeg vinden, hetzelfde geldt voor de reboot van 2009 met Chris P (wat ik overigens ook een geweldige film vond).

Maar Discovery heeft wel weer goede ratings ten opzichte van de laatste serie uit de star trek reeks, en dat is toch positief. Nu nog een Stargate reboot (of spin- off) want dat was toch wel mijn favoriete sci-fi show!
Discovery vond ik inderdaad juist goed. TOS vind ik niets, ds9 ook niet, TNG is fantastisch, Voyager was best goed en Enterprise was anders maar niet verkeerd.

Bij discovery was er echt wat te beleven en hoewel er met plot twists gegooid werd was het toch vermakelijk. Terran Empire had ik ook echt niet verwacht. En die plot twist zag ik ook niet echt aankomen. Hoewel er achteraf genoeg hints waren... De rest zag je wel aankomen.

Spoilers misschien maar het staat al 5 maanden op Netflix...
CBS mag dan wel het IP in handen hebben, zonder Netflix was er nooit een ST:DIS geweest.
Netflix betaald +-7 miljoen dollar per aflevering voor de uitzendrechten in 188 landen en betaald daarmee zowat het gehele productie budget
Voor zover ik begreep wordt het tegelijk met cbs all access uitgegeven, netflix heeft de rechten voor de rest van de wereld en is niet in de vs via netflix te kijken. Zo zijn er overigens meer series die aangeduid worden als 'netflix originals' maar die gewoon in samenwerking zijn gemaakt met andere tv-stations.
En niet te vergeten dat de Amerikanen op CBS geen vertaling krijgen wanneer ze “Klingon” praten. Dus eigenlijk als je star trek fan bent dan is dat een land waar je verkeerd zit :P

Of dit nog steeds zo is weet ik niet, maar zo was het in ieder geval, Netflix wel ondertiteld, CBS niet.
Ik ben ook een multiplayer gamer, en maak afentoe uitstapjes naar singleplayer games(omdat ik soms ook wel eens het geschreeuw op een Teamspeak of Discord beu ben).

Maar als jij houd van een game die uitmuntend goed verhaal heeft, je helemaal in de wereld zuigt na de eerste 10 uur.... waar ik letterlijk de vraag had na het uitspelen van de game

Wat moet ik nu met mijn leven, en speel ik nog ooit z'n goede game(over wilt filosoferen).

Dan moet je zeker The Witcher 2 / 3 gaan spelen(1 zou ik niet aanraden, want de besturing is echt dramatisch).

Overigens de boeken zijn ook extreem grappig en goed geschreven, die zou ik eerst lezen dan snap je de humor en subtiele dingen in de game veel beter.

(hint hint eenhoorn)

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 22 april 2018 14:01]

Even volledig off topic:

Ah dat heb ik opgelost dat geschreeuw op discord op mijn channel. Alle rustige mensen hebben rechten om mensen te kicken uit de rooms of verplaatsen. En dat gebeurt ook regelmatig dat er een paar continue gekicked worden of een temporary ban krijgen. Ja het zijn vrienden (vandaar temporary) maar de rest vd groep zit niet te wachten op dat geschreeuw. Op discord heb ik ook een speciale rang, als iemand te lang vervelend is, dan krijgt hij die rang. Die rang zorgt ervoor dat ze verplicht zijn om push to talk te gebruiken. Heel handig want vaak wordt het vergeten dat ze die knop eerst moeten indrukken.
Met twitch is dit helaas niet mogelijk per gebruiker/groep en kan het enkel per channel helaas.
verder offtopic

Dat weet ik dat dat allemaal kan, maar niet alle servers zijn even strict ;-)
Eens, had goede hoop op de streaming diensten. Maar nu door de versnippering heb je kans dat mensen weer meer illegaal gaan downloaden.

Ontopic,

Ben benieuwd hoe het uitpakt. Films/series van films is altijd maar de vraag hoe goed het is.

[Reactie gewijzigd door corporalnl op 22 april 2018 10:49]

Zijn die van dezelfde schrijver?
Volgens mijn Poolse vriendin die fan is van The Witcher

Heeft de orginele Auteur een beetje afstand gedaan van het verhaal vervolg? Ik weet niet hoe zeer dit waar is, maar bij The Witcher 1-2-3 als games gaat het verhaal verder waar sapkowski gebleven is.


Zal er ook een Eenhoorn scene komen :Y) :+
ik zou t nie weten maar t zou wel mooi zijn dat
the walking dead weer terug komt op netflix,
Je snapt toch wel dat Netflix hier niet veel aan kan doen he? Fox heeft ze eraf gehaald omdat ze exclusive deals hebben met providers en tv kanalen.
ja maar alsnog is het ook niet echt leuk voor de mensen die nog de serie zaten te kijken
die t misschien nog niet zover hebben gezien die missen nu n hele stuk.
Of het leuk is of niet doet er niet toe. Ze hebben er geen controle over. Dit komt door de idiote auteursrechten die nog steeds gehandhaafd worden, terwijl dit een gruwelijk gedateerd systeem is.
....providers en tv kanalen.
Met in het achterhoofd houdend dat providers graag willen dat Netflix betaalt voor toegang tot hun netwerk (veel providers doen triple play pakketten en verkopen misschien minder TV door netflix) en TV kanalen kijkers verliezen omdat men op Netflix kijkt - zonder reclame... Hier kan meer orchestratie achter zitten dan 'toevallig' een deal gemaakt te hebben :D
Gaan ze niet doen, daarnaast zijn de laatste 2 seasons toch slecht. Ik zie liever meer Marvel of BBC1 shows komen!
Ik vindt de eigen producties van Netflix nou niet echt top. Het is meer dan middelmaat maar ik zie toch best wel vaak dat er slecht wordt geacteerd.

Dacht dat Breaking Bad ook een eigen productie was, maar lees hierboven dat dat niet zo is.
Beste serie die ik ooit gezien heb.
Netflix is altijd wel goed in goede verhaallijnen claimen, maar de uitvoering is altijd heel beperkt qua budget.
Eerste aflevering vaak aan iets meer effects, vooral aan het einde en dan een hoop afleveringen met vrijwel geen effects.

Eigenlijk een beetje jammer dat bijvoorbeeld al die marvel verhalen zo uitgehold zijn, hoop dat dit niet met de witcher gebeuren gaat.
Er komt geen witcher 4 dat weten we bijna zeker. wat ik wil is een remake van witcher 1 en 2 dat zou me leven compleet maken
Sapkowski wilde toch nooit iets met tv en de games te maken hebben??