×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Pixel 2 en Pixel 2 XL kosten 799 en 939 euro

Door , 419 reacties

Google heeft zijn Pixel 2- en Pixel 2 XL-smartphones gepresenteerd. De toestellen kosten 799 en 939 euro, een paar tientjes meer dan de Pixel-telefoons van vorig jaar, en komen vooralsnog niet naar de Benelux.

De kleinere Pixel heeft een oledscherm met een diagonaal van 5" en een resolutie van 1920x1080 pixels. De grotere smartphone heeft een 6"-oledscherm van LG met een resolutie van 2880x1440 pixels. Beide telefoons hebben een 12-megapixelcamera met optische beeldstabilisatie en f/1.8-lens. De Pixels krijgen bovendien een portretmodus, die zonder secundaire camera werkt. Dat is volgens Google mogelijk doordat pixels een 'left view' en 'right view' hebben. De software berekent het verschil in perspectief door naar afstanden tot objecten.

Google heeft de 3,5mm-jack weggehaald van de behuizing van beide Pixel 2-telefoons. Op het gebied van audio heeft de zoekgigant wel de stereo-speakers aan de voorkant teruggebracht. Die zaten enkele jaren geleden ook op Nexus-telefoons, maar de Pixels van vorig jaar hadden een monospeaker aan de onderkant.

Google claimt dat de vingerafdrukscanner sneller is dan op andere smartphones. Dat zou een verbetering zijn, want de scanner van de eerste Pixel is langzamer dan die van concurrenten.

Op het homescreen heeft Google de functie At A Glance toegevoegd. Daar staan nu alleen nog kalenderitems, maar in de toekomst kan daar ook verkeer staan of andere meldingen. De functie Active Edge activeert Assistant, zodat gebruikers geen knoppen hoeven in te drukken. Die functie verscheen als eerste op de HTC U11.

Bovendien worden de Pixel 2-telefoons de eerste toestellen met Google Lens. Die functie doet aan beeld- en tekstherkenning van beelden uit de camera. Zo kan het restaurants en telefoonnummers herkennen in beeld en relevante informatie tonen. Het Amerikaanse bedrijf kondigde Lens vijf maanden geleden aan tijdens de eigen ontwikkelaarsconferentie I/O.

De Pixels krijgen bovendien stickers die werken in de camera-app. Dat gaat niet om statische plaatjes, maar kunnen ook geanimeerde karakters zijn die op elkaar reageren. Er komen onder meer stickerpacks van Stranger Things en Star Wars: The Last Jedi. De Pixel 2-telefoons renderen de karakters met 60fps.

De behuizing van de smartphones is waterbestendig met een ip67-certificering. De Pixel-telefoons komen niet naar de Benelux, maar wel naar Duitsland. De kleinere Pixel kost 799 euro, terwijl de Pixel 2 XL 939 euro moet opbrengen. De kleinere versie komt uit op 17 oktober, de grotere laat nog zes weken op zich wachten. De basisversies hebben een opslag van 64GB, terwijl er 128GB-varianten komen voor een meerprijs van 110 euro. Google levert voor die prijs een Home Mini-speaker mee.

Google-telefoons Pixel 2 Pixel Pixel 2 XL Pixel XL
Scherm 5", 16:9
1920x1080
5", 16:9
1920x1080
6", 18:9
2880x1440
5,5", 16:9
2560x1440
SoC Snapdragon 835 Snapdragon 821 Snapdragon 835 Snapdragon 821
Geheugen 4GB lpddr4x 4GB lpddr4 4GB lpddr4x 4GB lpddr4
Lengte 145,7mm  143,8mm 157,9mm 154,7mm
Breedte 69,7mm  69,5mm 76,7mm 75,7mm
Dikte 7,8mm  8,5mm 7,9mm 8,5mm
Relatieve schermgrootte 67,8% 69,0% 76,7% 71,2%
Bezels zijkanten 7,4mm 7,2mm 8,5mm 7,2mm
Bezels boven en onder 35,0mm 33,1mm 21,6mm 32,9mm
Gewicht 143g 143g 175g 168g
Accu 2700mAh 2770mAh 3520mAh 3450mAh
Prijs 799 euro 769 euro 939 euro 909 euro

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

04-10-2017 • 19:32

419 Linkedin Google+

Reacties (419)

-14190391+1176+214+30Ongemodereerd145
Wijzig sortering
Snap niet waarom bedrijven nu steeds maar de headphone jack weghalen sinds de iphone 7... Niemand wilt dit en toch blijven ze het doen.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben inmiddels overgestapt op Bluetooth audio voor m'n telefoon en dat bevalt eerlijk gezegd veel beter dan die vervelende draad steeds. Ik vind het oprecht wel prima allemaal.
Fijn voor jou, maar niet iedereen heeft dezelfde verwachtingen. Ik zou gek worden van: steeds repairen met andere apparaten i.p.v. simpelweg inpluggen, apart moeten opladen, niet kunnen gebruiken in een vliegtuig tijdens het opstijgen, compromissen sluiten in de geluidskwaliteit omdat er simpelweg geen Bluetooth headphones met vergelijkbare accoustische eigenschappen, onderbrekingen door druk bezette frequentiebereik, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Bouw nou gewoon die aansluiting van 50 cent in :P
Pairen? Je houdt toch gewoon je koptelefoon naast je telefoon en huo klaar. Ok zo gaat het niet bij de Pixel momenteel maar ook dat zullen ze wel overnemen van de iPhone. Een BT hoofdtelefoon aansluiten is echt een pak gemakkelijker worden via BT dan een plug hoor. Straffer nog, is je W1 chip enabled hoofdtelefoon verbonden met je notebook en krijg je een telefoontje op je smartphone switch je automatisch van notebook naar telefoon en weer terug eens je het telefoontje beëindigd. Het is niet omdat ze bij Android BT audio nog niet volledig onder de knie hebben dat andere fabrikanten niet de perfecte BT ervaring kunnen bieden.

Regular bluetooth Pairing VS W1 Chip Pairing

Apple's W1 Bluetooth chip, explained

[Reactie gewijzigd door monojack op 5 oktober 2017 10:39]

Als, als, als. Daar heb ik nu toch nog niks aan? :) Ik gebruik meerdere OS'en en Airpods zijn wellicht gebruikersvriendelijk, maar qua geluid bagger.
Niet enkel AirPods hebben een W1 chip. Ook Beats koptelefoons hebben een W1 en die zijn echt geen bagger. Het kan zijn dat ze niet de klankkleur hebben die je zoekt maar bagger zijn die wireless headphones van Beats echt niet
Klinkt als een mooie feature. Werkt dit met elke laptop (+iPhone) zo, of alleen met MacBook?
Mac only want het werkt met je Apple ID. Maar er zal ooit wel zo'n standaard komen want BT pairen is inderdaad nog niet ideaal op andere platforms dan Apple.

[Reactie gewijzigd door monojack op 5 oktober 2017 10:42]

Bluetooth zat er altijd al op. Beetje vreemd dat eerst een jack weggehaald moet worden om BT te pushen als de meest zogenaamde gebruiksvriendelijke standaard. Op de S8 zit ook een headphone jack, dus het hele argument ivm waterdichtheid is een beetje kul als je het mij vraagt. En BT devices moet je opladen...
Bluetooth zat er altijd al op.
Daar blijkt het mis te gaan.
Er was een tijd dat bluetooth niet bestond. Er was een tijd dat het alleen op dure toestellen zat en voor geen meter werkte. Er was een tijd dat bluetooth betaalbaar werd en steeds beter ging werken. Technologie veranderd, het gebruik van technologieën ook. Een mobiele telefoon is niet een statisch ontwerp dat altijd hetzelfde is geweest en nooit zal veranderen.
edit:

Naar eenleiding van e-sim ondersteuning in NL

Straks ondersteund elke provider (in de BeneLux) e-sim. Op termijn verwacht ik dat de e-sim dan ook een feauture van enkele telefoons wordt. Er zullen dan ook mensen zijn die zeggen: Mobiele telefoons hebben altijd een simkaart gehad, waarom verwijderen? Maar ten eerste is dat natuurlijk niet waar, en ten tweede tikt het toch lekker aan qua gewicht en ruimte: geen SIM-kaart, geen SD-kaart, geen Jack-plug, geen DAC, geen fysieke knoppen. Als features niet veel gebruikt worden kun je ze beter uitfaseren.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 5 oktober 2017 10:11]

[...]
Daar blijkt het mis te gaan.
Er was een tijd dat bluetooth niet bestond. Er was een tijd dat het alleen op dure toestellen zat en voor geen meter werkte. Er was een tijd dat bluetooth betaalbaar werd en steeds beter ging werken. Technologie veranderd, het gebruik van technologieën ook. Een mobiele telefoon is niet een statisch ontwerp dat altijd hetzelfde is geweest en nooit zal veranderen.
Klopt, maar Bluetooth 2.0 (stabiel) bestaat bijvoorbeeld al sinds 2004... dan hebben we het over 13 jaar.
En hoe lang hebben smartphones touchscreens? Juist ja, ontwikkeling is goed en smartphones zullen gelukkig altijd blijven ontwikkelen met nieuwe features. Maar Bluetooth is absoluut geen nieuwe standaard.
Nog mooier: De S8 heeft zelfs een IP68 certificering. De iPhone maar IP67.
En bluetooth audio kan je niet gebruiken op een toestel met een headphone jack?

Ik en velen met mij zitten helemaal niet te wachten op nog iets dat je moet opladen. Dan heb ik liever gewoon bedrade oortjes.

[Reactie gewijzigd door Rixos op 4 oktober 2017 20:07]

Rixos, dank je. Precies dit. De enige reden die ik kan verzinnen, is dat je min of meer gedwongen wordt om een (dure) draadloze oplossing te kopen. Audiotechnisch zal het beter kunnen zijn, maar merkt iemand dat in de praktijk?
Als het daadwerkelijk beter is, waarom laat je de consumenten dat niet zelf uitvinden in plaats van ze er naar toe te dwingen? Ik ben best wel klaar met dit soort verkapte oplichting, ik hoop jullie ook.
Draadloos is zeker niet beter dan een jack plug. Een koptelefoon via lightning of usb-c met 24bit high res sound is pas beter dan een jack plug. Maar dan heb je ook gewoon een kabel, alleen niet meer via de jack plug
Je hebt telefoons met een DAC die dat soort hifi gewoon naar je bedraadde oortjes kan afspelen. Kijk maar eens naar de specs van de LG v20 DAC. 32-bit en 394kHz compatibiliteit. En dat allemaal voor je favoriete bedraadde oordopjes
http://www.androidauthori...uad-dac-explained-713587/

Voor een goede externe DAC zoals jij noemt valt natuurlijk ook veel te zeggen. Maar is niet perse nodig als je het puur over specs hebt.

[Reactie gewijzigd door Inferno-Acid op 5 oktober 2017 01:02]

Ik zie het probleem niet. Waarom willen jullie persé mensen verplichten om een telefoon met een jack te kopen? Er zijn toch genoeg toestellen die een jack hebben? Als jullie niet mee met de tijd willen is dat jullie zaak maar om dan iedereen te verplichten om mee in het verleden te blijven leven vind ik echt niet ok. Waarom wil je persé de laatste nieuwe smartphone als de technologie je toch niet boeit? Koop toch gewoon lekker een toestel met een jack en laat ons de keuze om ook te kunnen kiezen voor een telefoon zonder jack.

[Reactie gewijzigd door monojack op 5 oktober 2017 10:16]

Waarom willen jullie persé mensen verplichten om een telefoon met een jack te kopen?
Dat willen we helemaal niet. We willen dat fabrikanten opties bieden, mogelijkheden. En niet consumenten dwingen een extra apparaat te kopen met non-valide argumenten.
En wat doen de fabrikanten ze bieden opties en mogelijkheden zoals een dongle zodat je geen nieuw apparaat hoeft te kopen. Dat is dan ook het hele idiote aan de discussie. Wie een koptelefoon met een jack heeft kan nog steeds een jackloos toestel kopen en gebruiken.

Het lijkt een beetje de discussie van toen GSM's hun opwachting maakten en iedereen zei dat ze dat toch niet nodig hadden en ze tevreden waren met hun bedrade telefoons. Stel je voor dat men destijds geeist had dat GSM's sowieso een draad moesten hebben omdat het altijd zoal is geweest en je dan geen draadloos toestel moest kopen omdat elke GSM dan een draad had.

Opties en mogelijkheden genoeg, we gaan de toekomst tegemoet, blijf je ter plekke trappelen of neem je mee de vlucht vooruit?
En wat doen de fabrikanten ze bieden opties en mogelijkheden zoals een dongle zodat je geen nieuw apparaat hoeft te kopen. Dat is dan ook het hele idiote aan de discussie. Wie een koptelefoon met een jack heeft kan nog steeds een jackloos toestel kopen en gebruiken.
Zucht, volgens mij willen bepaalde mensen het niet snappen. Punt is gewoon dat er bepaalde functionaliteit uit een toestel gesloopt wordt terwijl het alternatief zorgt voor minder gebruiksgemak. Dat kan (en mag) nooit de drijfveer van een fabrikant zijn lijkt mij.

Het gaat hier dan vooral over het al dan niet weglaten van een jack. Tuurlijk kun je een dongle kopen maar waarom zou je in godsnaam iets weglaten (om het weglaten?). Zelfde bijvoorbeeld met toestelontgrendeling. Gezichtsherkenning is mooi maar niet foutloos, andere (touch) technieken die prima werk(t)en worden nu weggelaten ten gunste van functionaliteit die nog niet perfect werkt.
Is dat een goede ontwikkeling? Nee. Zit de consument hierop te wachten? Nee.
Waarom zucht je? En waarom beweer je dat ik het niet snap terwijl het wel heel overduidelijk is dat jij het niet snapt als je beweert dat het alternatief voor minder gebruiksgemak zorgt. Jij hebt duidelijk geen ervaring met de nieuwste draadloze koptelefoons anders zou je dat niet zeggen. BT headphones met een W1 chip zijn veel vriendelijker in gebruiksgemak dan eender welke koptelefoons ooit gemaakt. Geen enkele bekabelde koptelefoon komt maar in buurt qua gebruiksgemak. Maar goed laten we even vergeten dat gemakkelijke aansluitbaarheid, gemakkelijk kunnen verwisselen van toestellen en de herwonnen vrijheid die BT biedt niet van toepassing is, wat is dan in hemelsnaam het verschil in gebruiksgemak voor jou als je gewoon je koptelefoon met jack kan aansluiten.

Dat is nu net het punt. Er wordt weggelaten om te verbeteren en zelfs het weglaten heeft totaal geen impact op je maar toch al die drama of de wereld vergaat en dan nog zuchten en zeggen dat de andere het niet begrijpt. 8)7
W1 is voorlopig Apple devices only dus voor andere consumenten totaal niet interessant (lees: geen alternatief). Leuk dat Apple een nieuwe standaard ontwikkelt maar het zou helpen voor de omarming daarvan om het ook gelijk voor iedereen beschikbaar te maken. Daarnaast (ook niet onbelangrijk) zijn lang niet alle headsets voorzien van deze W1 chip. Dus moet je ook nog een compatible dure headset aanschaffen.
Klopt dat het voor Android nog geen deftig alternatief is maar als Google ook de jack verwijdert wil dat zeggen dat ze goed naar Apple gekeken hebben en hebben kunnen vaststellen dat BT een beter alternatief is voor de jack. Wees dus maar gerust dat nog dit jaar een W1 kopie (alternatief) voor Android zal verschijnen.

Ik vind niet dat Apple dit zou voor iedereen beschikbaar moeten stellen. De reden dat het perfect werkt is net omdat het in de walled garden zit. Pas op ik versta volledig dat je liever kiest voor een open ecosysteem maar probeer ook eens te verstaan dat er mensen zijn die daar liever van wegblijven. Een Apple only ecosysteem betekend dat je altijd weet waar je moet aankloppen met problemen en ze dus niet richting een andere fabrikant kunnen wijzen. Een goed voorbeeld zijn camera's. Camera's bij Android zijn shit, waarom zijn ze shit? Omdat het OS niet speciaal is afgestemd op je camera. Je mag nog het meest inventieve camera systeem in je telefoon steken je moet het doen doen met wat Google je levert.

Het is dus niet dat ik je ongelijk geef van dat te willen, in een ideale wereld zou dat perfect zijn maar we leven nu eenmaal niet in zo'n wereld. We leven in een wereld waar winst maken voorop staat en waar zelfs fabrikanten in hetzelfde ecosysteem elkaar dood wensen.

[Reactie gewijzigd door monojack op 8 oktober 2017 12:46]

Heeft niks met "met de tijd mee willen".
Ik luister in de auto vaak Spotify. Mijn autoradio heeft geen Bluetooth ondersteuning, maar wel een AUX-in.
Ik heb gebruik de koptelefoon-aansluiting om Spotify in de auto te kunnen luisteren.

Op de fiets gebruik ik een bedrade koptelefoon om muziek te luisteren.
Ik wil niet halverwege ineens zonder muziek zitten omdat de batterijen van mijn Bluetooth-koptelefoon leeg zijn. Daarnaast heb ik Bluetooth bijna altijd uit staan om de batterij van mijn telefoon te sparen.

Dus ik wil best mee met de tijd, maar hoef niet zo nodig een Bluetooth koptelefoon.
Een reden om bluetooth niet aan te hebben staan.

Beveiliging, als je alsmaar je BT aan hebt staan is er een grotere kans dat er op je telefoon , (waar tegenwoordig alles in staat) wordt ingebroken..

BT bij mij alleen voor handsfree in de auto.. of als ik aan het zwemmen ben met mijn android watch..
;)


Daarnaast heb ik ook liever mijn audio jack, blijft mijn muziek gewoon spelen als ik het internet op ga met mijn telefoon en berekeningen uitvoer... BT wil soms nog wel eens wat problemen geven met WIFI..
Nee jij ziet het net omgekeerd...

Mensen die bluetooth maar niets vinden (zoals mezelf), omdat ik niet NOG een toestel dagelijks wil opladen, krijgen plots niet meer de keuze om een bepaald highend toestel te kiezen.
Mensen die bluetooth oortjes willen gebruiken hebben de keuze voor te kiezen voor een telefoon met of zonder jack.

Je kan al jaren gewoon via bluetooth muziek luisteren, snap niet dat men het nu plots door mensen hun strot wil duwen. Onbegrijpbaar, een pixel wordt het alvast niet...
1. Jouw naam is ironisch.
2. Je argument slaat nergens op. Wat loop je precies mis als er een hoofdtelefoon aansluiting op het toestel is. Ik kan het je al zeggen: Het gevoel dat je belazerd wordt. :?
1. klopt
2. ik loop plaats voor nieuwe technologie mis. En het is net jouw argument dat nergens opslaat want je mist niks zonder jack. Je krijgt er een dongle bij en loop nou niet te zeuren dat dat het einde van de wereld is want je kan die dongle eenmalig bevestigen aan je kabel en klaar. Het argument dat je niet tegelijk kan laden is nu ook irrelevant want je kan "draadloos" laden.
3. Eens je de kabel doorknipt zal je pas beseffen wat een vrijheid BT is. Nee ik voel me echt niet belazerd. Misschien voel jij je belazerd bij de aankoop van je hoofdtelefoon. Misschien ben jij het die gewoon verkeerde beslissingen neemt en zich dan inderdaad belazerd voelt.

[Reactie gewijzigd door monojack op 5 oktober 2017 10:35]

Het begint een beetje op een religieuze discussie te lijken.

Ik ben het wel met je eens, ik hoef niet perse een headphonejack, en ik kan me voorstellen dat bij het hardlopen (wanneer ik de meeste muziek luister) bluetooth oortjes fijner zijn.

Overigens kan je niet draadloos laden met de nieuwe Pixel toestellen.
@Mijndankisgroot Je hebt helemaal gelijk.

@monojack wil je iedereen uitleggen welke nieuwe technologie je mis loopt? Dingen die jij zegt die kunnen we al aantal jaren, jouw argument is niet grondig.
Weglaten van een mini jack is een trend en een marketingstrategie. En oh ja, Have fun being a sheep.
En ja hoor zo'n reactie konden we wel verwachten. Jij bent het schaap, jij bent het die achter de meute aanloopt die denkt dat de wereld aan zijn einde komt wanneer de jack verdwijnt. Er is zoveel waar de jack plaats voor kan ruimen. Sensors, chips, noem maar op. Nee de dingen die we vandaag met BT kunnen kunnen we niet al jaren. Ik wil jouw wel eens naadloos zien switchen van toestel met je headphone met of zonder jack. Nu kan het, het kon vroeger niet. Waarom kon het vroeger niet? Omdat iedereen een jack gebruikte. Haal de jack weg en plots komen er een heleboel interessante toepassingen die nodig zijn wanneer er geen jack meer aanwezig is. Het verwijderen van de jack is dus een zeer goede beslissing geweest want eindelijk zien we nog eens een revolutie in audio land die zeer interessante toepassingen met zich meebrengt.

En oh ja, have fun in je grot met je vuurstenen.
Ik hoor het al, de argumenten zijn op dus begint men maar te schelden. Ondertussen verdwijnt de jack en kan jij gewoon de pot op en mag je nog zoveel janken als je wil. Nee hij komt niet meer terug. Wie is er hier eigenlijk dom? 8)7
Moest jij nu nog weten over wat je zou praten maar je weet zelfs niet wat het onderwerp is. Je roept maar wat, geeft geen enkel argument en begint maar wat te schelden. Informeer je, zodat je kan meepraten en niet hoeft te schelden zonder argumenten. Je komt heel onwetend en kinderlijk over.
Dit dus ja.
Ik heb nu al last van oplaadstress met overal een accu in.

Een ander nadeel vindt ik de prijs.
Mm favoriete oordopjes kosten nu 10 euro en geen 150.
Als ik ze dan mishandel is t niet zo'n probleem.
Alle telefoons zonder jack, worden geleverd met verloop .... dus je kunt je zelf gewenste hoodtelefoon/dopjes gebruiken ....
En eerlijk: hoe vaak moet je opladen terwijl je aan het luisteren bent ? (terwijl de meeste moderne (die zonder jack dus) snelladen ondersteunen, dus als het al gebeurd, zit je 10 minuten zonder hoofdtelefoon ... foei wat drama !!
Hoe vaak ik moet opladen terwijl ik aan het luisteren ben? De hele dag als ik aan het werk ben en youtube-filmpjes afdraai als achtergrondmuziek. Met het scherm (waarop ik niet kijk) aan gaat de batterij immers snel leeg.
Ik gebruikte hier eerst uListen voor, maar die lijkt uit de play-store te zijn verdwenen.

Trouwens, ik sluit actieve luidsprekers aan via de jack-plug. Ik had een bluetooth-luidspreker, maar die heb ik weggedaan vanwege storende wisselingen in pitch. Kennelijk is het onderdeel van de bluetooth spec om missende data in te vullen door data over een gat heen te stretchen.

[Reactie gewijzigd door pmeter op 5 oktober 2017 13:41]

Tja op het werk doe ik dat ook wel eens,maar dan speel ik af op de PC, met hoofdtelefoon.
Het gebeurd zeker, maar de grootste last is net het laden van de bluetooth oortjes, die je ook nog eens veel sneller kwijtraakt en immens duur zijn.
Als ik kan kiezen tussen simpele bluetooth oortjes en een stevige koptelefoon voor dezelfde prijs, dan is de keuze snel gemaakt..
Precies, waarom niet gewoon de optie daar laten.
De mensen die bluetooth willen nemen lekker bluetooth.
Mensen die bedraad willen lekker bedraad.
Het hoeft niet voor de ruimte, dus waarom dit zo erg pushen iedereen ?
En waarom zou ik persé een smartphone moeten kopen met een jack. Ik ben er niks mee waarom zou ik dan niet mogen kiezen voor een toestel zonder jack?
Dan gebruik je die jack gewoon niet, maar heeft de overige 95% van de mensen er wel nog iets aan..
Ik gebruik die jack dongle ook niet. Die is voor die 95% van de mensen waar jij over spreekt. Wat is het probleem dan?
Mensen willen Idd meer toestellen met Jack. Zodat de jack gebruikers zoals ik meer te kiezen heb. Ik snap niet goed wat het voorn nadeel heeft voor de niet jack gebruikers om hem erin te knallen.
huh? Je zegt echt dat je meer keuze wilt? Bij mijn weten zijn er toch nog echt veel meer telefoons met een jack dan zonder. Oke toegegeven zijn wellicht de laatste top toestellen daar geen onderdeel van maar dat zou je niet moeten beperken in de uitgebreide keuze in toestellen met jack.

Zelf ben ik al enkele jaren over op bluetooth en ik vind het heerlijk om geen kabel naar mijn telefoon te hebben lopen!
Er zijn toch gewoon veel meer toestellen met jack dan zonder dus als jack zo belangrijk voor je is zijn er genoeg toestellen met een jack. Als ik me goed herinner heeft zowat elke concurrent van Apple ze destijds uitgelachen en er op gehamerd dat in hun toestel een jack zit dus toestellen met jack zat toch?! Voor niet-jack gebruikers is het gewoon verspilling. Waar die jack zit is meer ruimte voor nieuwe technologie. Bvb chips die de BT ervaring nog beter maken. Het is toch niet dat je geen hoofdtelefoon met een jack kan aansluiten op een jackloze telefoon?! Waarom vooruitgang tegenhouden wanneer er niet aan compatibiliteit wordt geraakt?
Ik laad mijn BT headset die ik dagelijks gebruik eens in de twee weken op... En dat kan waarschijnlijk nog minder vaak want hij is nog nooit leeg geweest.
hear hear! Denk dat veel Android lovers deze beweging ook nog wel maken. Het gemak van wireless audio is zo groot, en de geluidskwaliteit is gewoonweg prima.
Geluidskwaliteit is prima, maar niet geweldig. Ik gebruik een Sennheiser HD600 en een Beyerdynamic DT770 en ik moet nog de eerste bluetooth headphone tegenkomen die ook maar een beetje in de buurt komt van die kwaliteit. Al deze nieuwe telefoons zijn voor mij voorlopig een no-go. Overigens zijn deze dat ook al voor wat betreft de prijs. Geen hele bijzondere eigenschappen maar wel 800 euro...
Met zo een headphone gebruik je niet een jack of bluetooth maar een degelijke dac via usb om de geluidskwaliteit te krijgen. Voor veel mensen hoeft dit helemaal niet en is bluetooth meer dan voldoende om te genieten van muziek. Dus dat maakt je argument niet echt sterk in mijn opinie.
Er zijn telefoons met goede DACs. Daarmee hoor je nog steeds veel verschil met bluetooth headsets. Voor langere luistersessies heb ik een buizenversterker voor koptelefoon.
In de dongle die Apple meelevert met de iPhone 7 en 8 (lightning to 3.5mm) schijnt een van de beste DAC's te zitten. Ik weet niet wat Google gaat meeleveren, maar waarschijnlijk wel iets waardoor je nog steeds plezier kunt hebben van je bedrade spullenboel.
Goed om te weten, bedankt.

Ik vind de Google Lens en Daydream oprecht wel interessante vernieuwing.

Maar geen audio jack is voor mij toch ook echt een reden om niet te kopen..

Beetje gek idee, maar zouden ze, net als de nieuw iPhone, mensen willen afschrikken, omdat ze het anders misschien niet bij kunnen benen met de productie?
De iPhone 7 verkocht 21.5 keer zoveel volgens deze bron. Als je als Google zijnde er nog geen 1 miljoen kan produceren kan je er beter niet aan beginnen lijkt me..

https://android.gadgethac...res-are-revealed-0178148/
En die drive je met de dac en amp van je telefoon? :?
Ja, google even iphone dac measurements . Ookal zo iets, je weet in dat geval dat de dac prima is. Bij die bluetooth allende verhuisd dat ding dus, en weer een variabele erbij. Plus compressie, batterijtje, en 1 en ander maakt alles natuurlijk weer duurder.

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 4 oktober 2017 22:36]

Ok! Dat is mooi dat dat kan. Hoop verbeterd als je er 250 ohm op kan aansluiten. Ik heb een fiio e10k ertussen maar die kan dan misschien wel weg bij de volgende telefoon.
Mijn DT990 drive ik ook prima met de iPhone. Ik lever in op definitie, zeker. Maar lekker door het huis lopend geniet ik wel van prima kwaliteit audio.
Impedantie van de Sennheiser is 300Ω.De Beyerdynamic heb je in verschillende "smaken".
namelijk 32Ω, 80Ω en 250Ω.

80Ω gaat nog net op je smartphone. De headphone jack van een smartphone heeft een uitgangsimpedantie in de buurt van 0Ω-5Ω Daardoor gaat bij een hoofdtelefoon met hoge impedantie het volume niet erg hoog, verziekt de dynamiek en de vlakheid van het frequentiesprectrum. Dan kun je beter een headphone amp/dac lost bij kopen die je dan ook weer moet opladen. (zucht)

http://nwavguy.blogspot.n...-impedance-explained.html

Maar ik ben het met je eens dat de genoemde hoofdtelefoons superieur zijn qua geluidskwaliteit.
Ik kan beide hoofdtelefoons prima aansturen via mijn telefoon (heb de 250ohm versie van de DT770). Volume is hard genoeg en het klinkt vrijwel hetzelfde als op mijn buizenversterker. Telefoon staat dan wel op max volume. Overigens ben ik dan wel iemand die zijn muziek niet op standje gehoorbeschadiging zet.
Of gewoon én, én.

Bluetooth in de auto, maar voor oortjes de jack.
Gebruik al sinds mijn note 2 bluetooth headsets maar soms is het gewoon makkelijk ff met een kabeltje als je je doppies niet geladen hebt. Beide bij voorkeur. Zie de noodzaak niet de aansluiting weg te halen.
dan ga je op vakantie en je wilt even snel een setje oordopjes kopen om muziek te luisteren. in de minder ontwikkelde landen kost het je gewoon dagen om daar fatsoenlijk aan te komen.

gewoon dat gaatje erin, niks mis mee...
Sterker nog, ze kunnen ook op een telefoon met koptelefoonaansluiting deze beweging maken.

Maar aangezien de draad nog steeds de standaard is, is de conclusie dat weinigen de beweging vrijwillig willen maken.
Dan is het dus niet interessant genoeg voor die mensen, waaronder ik er eentje van ben, ik heb erg fijne koptelefoons, ze werken altijd, ze werken op al mijn apparaten, ik hoef ze niet op te laden en ze zijn erg licht.

Ik haat het als bedrijven voor mij gaan bepalen wat ik fijn moet vinden en dat ik op deze manier onnodig geld moet uitgeven aan dingen die voor mij geen toegevoegde waarde hebben.

On topic van de Pixel, mooie telefoon, jammer dat hij ook zo extreem duur is, de accu kleiner is of nauwelijks groter en jammer dat de 3.5mm jack mist. Hopelijk zorgen deze keuzes van Google, Apple en Samsung er wel voor dat er meer diversiteit in de markt komt en hopelijk ook wat meer kansen voor de andere merken.
Nokia, LG, Oneplus, etc hebben nu de kans om te laten zien dat je ook op andere aspecten kan focussen waardoor ze andere groepen ook te vrede kunnen houden, want als Google en Apple en Samsung allemaal de zelfde richting op gaat wordt het wel een erg saaie markt.
Ik vind zelf de Nokia 8 een interessante telefoon. Beetje traditioneel uiterlijk, maar heel stevig en ook praktisch in gebruik. Lange batterijduur, usb3, koptelefoonaansluiting, goedkoop te repareren, snelle updates.

Het enige minpunt is de camerakwaliteit, maar dat schijnt met een andere app opgelost te kunnen worden.
Ik haat het als bedrijven voor mij gaan bepalen wat ik fijn moet vinden en dat ik op deze manier onnodig geld moet uitgeven aan dingen die voor mij geen toegevoegde waarde hebben.
Ik ben overgestapt op bluetooth (gewoon omdat dat draadje soms heel vervelend is...) maar wil ook gewoon een andere koptelefoon kunnen aansluiten (voor waneer m'n bluetooth oortjes bijv. leeg zijn, heb ik altijd een reserve "normale" set oortjes bij me). Dus ik weet ook niet of ik wel een telefoon zou kopen zonder die 3.5mm jack...
On topic van de Pixel, mooie telefoon, jammer dat hij ook zo extreem duur is,
Ja, ik las gisteren dat de verkoop van de eerste Pixel nogal tegen viel. Vind je het raar met die prijs en dan ook nog maar heel beperkt verkrijgbaar?
Ik gebruik al jaren een BT headset op mijn telefoon. Echter ooit is die leeg als je echt muziek wilt luisteren dan wil ik toch echt een kabel kunnen aansluiten met 3.5mm om gewoon door te kunnen.
En dat ben ik dan weer met jou niet eens. Ik heb beide en verkies toch nog m'n oude vertrouwde oortjes met draad. Die steken in m'n zak en kan ik overal aansluiten. M'n tablet, m'n PC, m'n laptop, m'n workstation, m'n telefoon, m'n work laptop. Het pairen van oortjes met juiste device geeft problemen.
Gewoon de 'waar is de jackplug' reacties negeren, het zijn simpelweg trolls.
Waarom?
Belangrijkste punt is dat er gewoon een jack-plug wordt meegeleverd, dus hij is helemaal niet 'weg'. Je kan gewoon je batterij-loze-bluetooth-loze koptelefoon aansluiten. Of je cheap dopjes die je nog had liggen. Je wordt nergens toe gedwongen.
Verder kunnen deze mensen gewoon hun 'stem' uitbrengen door het toestel niet te kopen als ze zo graag de plug IN de behuizing willen hebben, en een toestel te kopen waar dat wel in zit.
Het is nu een vermoeiende circeltrek geworden die blijkbaar op tech-fora wordt ge-upvote maar in het echte leven (de markt) wel degelijk omarmt wordt.
Bluetooth is leuk totdat je in een vliegtuig stapt. Ik zie om mij heen iedereen met draadloze headset zien, maar toegestaan is het niet.

Mijn Bluetooth headset heeft dan ook een kabeltje voor dit soort gevallen
Succes met ernstige ziektes zoals breinkanker, leukemie, Alzheimer, etc. in de niet nabije toekomst omdat je zo blij bent overgestapt naar Bluetooth headset. Beste mensen, pas op voor de gevaren van regelmatig dergelijke straling bij je hersenen.

https://www.quora.com/Wil...one-cause-damages-to-head

Zo een alu hoedje klinkt nu zo gek niet meer. #BettercallSaul
Quora als bron gebruiken is niet echt een goed idee. Daarnaast is RF en Bluetooth niet ioniserende straling en daardoor ongevaarlijk. Er is veel meer natuurlijke straling aanwezig dat sterker is en wel ioniserend. Overigens, als bluetooth een probleem zou zijn, dan is het niet eens zo erg in vergelijking tot 4g/3g/wifi/etc, aangezien dit met meer vermogen gaat dan bluetooth.
Je weet dat je lichaam de gehele dag onder veel heftigere straling onderhevig is d.m.v. WiFi, maar ook zendpalen en vergeet die telefoon in je broekzak niet. Volgens mij is Bluetooth het probleem niet, wetenschappelijk onderzoek heeft in ieder geval nog geen causaal verband getrokken.
Als er werkelijk een wetenschappelijk verband is gevonden tussen directe hersenschade en Bluetooth, dan zou dit wereldnieuws zijn en zouden deze wetenschappers er alles aan doen om dit in de publiciteit te brengen.

Ik zou trouwens ook die Quora bron van je even nalezen; er staat letterlijk dat Bluetooth headsets geprefereerd worden boven het reguliere bellen met je telefoon aan je oor, omdat Bluetooth juist minder schadelijk zou zijn.

[Reactie gewijzigd door Belecthor op 6 oktober 2017 02:47]

Het punt van die studies rond 2010-2015 was om te onderzoeken of cellphones straling echt slechte effecten hadden op je health. Dit is inmiddels bewezen. Echter met lanttekening dat Bluetooth ook veel slechte effevten met zoch meebracht. Net als iedere wetenschappelijke studie volgde hierna studies van mensen in op het effect van Bluetooth. In die studies gaan ze in op de nadelen van Bluetooth en bekijken ze specifiek doe effecten.

Aangezien je zo een tunnelvisie hebt, heb ik hier een nieuwsartikel voor je die daar op in gaat:

www.dailymail.co.uk/healt...ion-AirPods-just-bad.html

Er zijn inmiddels dus studies die hierop verder gebouwd hebben en het is inmiddels merenmaals bewezen dat er een sterke correlatie is tussen een vermindering van je health en langdurig gebruik ervan.

Hou niet vast aan je tunnelvisie van ik geloof het niet. Het lijkt me meer een kwestie te zijn van je wilt het niet geloven.

En dan wat als het uitbundig in het nieuws komt? Als dit je instelling nu is dan zal er weinig veranderen he? Kijk naar de impact van #cowspiracy, #whatthehealth, en dan denk je dat dit uitbundig in het nieuws zou komen? Onderschat de kracht van de lobbyisten niet en probeer zelf te denken.

Maar goed dit is dan ook juist waarom mijn eerste reactie van kracht blijft en mij oproep om hiervoor op te passen. En ook bedankt dat je daadwerkelijk het artikel gelzen hebt. Dat is dan weer het positieve eraan!

Edit: link werkte niet, werkend gemaakt

[Reactie gewijzigd door Mijndankisgroot op 6 oktober 2017 08:55]

Van mij hoeft ie niet, gewoon alle headphones usb c maken, of standaard bijgeleverde plugje op je headphone kabel hebben, opgelost.
Inderdaad, het zit er standaard meegeleverd, dus ik snap de mensen hun probleem eigenlijk niet. Je plugt je usb-c tussenstuk in, je plugt je jack in dat tussenstuk... en het werkt.
Maw je moet 1 extra ding 'inpluggen' ... zoveel extra is dat nu ook niet. :D
Ik dacht eerder aan dat ze die plug gewoon aan de headphones laten. Ipv een los stukje mee.
Dat is waar, dat zou idd wel nice zijn, dat de headphones gewoon usb-c compatibel kunnen geconnecteerd worden.
Aan de andere kant zal dit er voor zorgen dat headphones makers eindelijk met USB-C plugs komen, want er is is nog steeds helemaal niets:
https://tweakers.net/cate...RZYo6SVbSSoYGlsbFSbG1tLQA

En ja, het is gewoon mogelijk om analoog geluid te sturen over USB-C(via de Sideband Unit pins oftewel SBU), koptelefoons hebben dus geen aparte DAC's nodig!

Of je haalt een adapter/losse mobiele DAC voor 3.5mm headphones. :P

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 4 oktober 2017 19:44]

Gezien de schokkend goede (not!) verkoop cijfers van de vorige pixel telefoons denk ik niet dat de nieuwe pixel voor die revolutie zal zorgen. Pas als de galaxy serie en dergelijke (de echt populaire highend telefoons) ook de 3,5mm poort weglaten zal dat meer gebeuren
Dat niet alleen voor 800 euro had ook de 5 inch versie een hogere resolutie moeten hebben.

Een prima telefoon maar wel graag voor 450 euro ofzo. Uiteindelijk is dit echt teveel. Zeker als ze marktaandeel willen winnen.
Ik zie inderdaad niet zo snel het meerwaarde (in prijs) t.o.v. bijv. de oneplus 5 of een LG V30.. Zat dan ook met een schuin oog naar de Pixel te kijken, maar gezien de prijs valt deze af.
Ik snap sowieso niet wat de bedoeling is van de pixel. Ze zien er (vind ik) ook gewoon niet echt mooi uit. Ze ogen als het lelijke broertje van de lg, maar dan dubbel zo duur.

Welke Google telefoon goed verkocht? De Nexus 5. Prima telefoon, leuk uiterlijk, goede software en een goede prijs. Dat zou ik als way to Go aanhouden. Als mensen dan toch 800 euro willen neertellen voor een telefoon dan zal menig persoon eerder naar een iPhone 8 of een s8/note 8 kijken, en gelijk hebben ze! ;)
Wat ik graag meeneem in een aankoop zijn de updates/upgrades van een fabrikant. Samsung upgrade tot twee jaar, iPhone wordt gemiddeld drie/vier jaar geupdate/geupgrade.
Wat weet jij van de verkoopcijfers van de Pixel en hoe weet je of ze niet aan de verwachtingen voldeden?
Gezien de verkoop getallen is het rustig te zeggen dat de pixel telefoons niet voor een revolutie gezorg hebben (of gaan zorgen met die hoge prijs en saai uiterlijk)

Of de verkoop cijfers aan de verwachtingen van Google voldoen weet geen van ons hier ;)
Ik snap nog steeds niet waarom er niet al tientallen fabrikanten USB-C headphones aan het maken zijn, inclusief de grote audio-bedrijven. Het is gewoon de nieuwe standaard en je kunt er JUIST nu veel aan verdienen omdat er weinig beschikbaar zijn. En ook de hardware-fabrikanten snap ik niet. Breng dan ook een bedrade variant uit, je verkoopt er prima een aantal bij.
Hoeveel apparaten kan je noemen waar je via usb-c naar muziek luistert, ik ken alleen een paar telefoons, voor de rest heb ik nog geen stereo, computer, TV of tablet gezien die zoiets nodig heeft.
En hoeveel telefoons met USB-C zijn er verkocht? Er is dus een grote markt voor.
Ja USB-C is wel geweldig, ik zou er toch een 3.5mm jack in gooien hoor, veel vriendelijker naar de consument toe.
Ik stoor me eerlijk gezegd niet zo aan de dongel die ik bij mijn iPhone kreeg. Ik heb hem gewoon aan de Jack van mijn koptelefoon gedaan met een transparante tape erom.
Dit! Al dat gezeur over die dongle snap ik dus echt niet. Een kabel is in sé ook gewoon een dongle om je koptelefoon te verbinden met een toestel. Vroeger hadden we allemaal dongles aan onze kabel hangen om de standaard jack's niet 3,5mm waren.
Dat snap ik, maar ik wil met mijn telefoon soms opladen en luisteren naar muziek. Dit kan niet tenzij je een dure adapter/draadloze headphones koopt.
Alleen hebben vrijwel geen enkele USB-C only toestellen goede dacs aan boord.

[Reactie gewijzigd door Rin op 4 oktober 2017 20:59]

Ja, dat is wel jammer, maar dan kan je altijd nog hopen op goede USB-C DAC's van bijv. AudioQuest(ook al werken ze al met behulp van een USB-C to A converter) :D

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 4 oktober 2017 20:04]

Ja en zeker gezien ze vorig jaar de iphones nog afkraakten omdat er geen headphone jack op zat.
Klopt zie deze reclame

Machtig mooi dat ze nu dus 180 graden gedraaid zijn en ook overstappen op wireless audio.
Nou ja, machtig mooi. Eerder een teken van zwakte in mijn ogen.

Samsung levert ook absolute toptoestellen qua hardware, met SD slot én headphone jack. Alleen is de software dan een beetje teleurstellend.

Gelukkig heeft Google ook Android One weer leven ingeblazen. Daar zitten nog een paar fabrikanten bij die wel gewoon de features leveren die je mag verwachten.
Je kunt bij Google "Pixel Buds" kopen, een soort Airpods, maar dan bedraad. Werkt allemaal via Bluetooth.
Ja, er zitten draadjes tussen de twee oortjes. Wat mij betreft een groot voordeel ten opzichte van de Apple Earbuds, deze zal je een stuk minder snel kwijtraken.
Bij Apple kan je er ook een draadje bij kopen vgm.


P.S. Ik zeg gwn dat t kan niet dat t redelijk is
Waarom zou je die Airpods sneller kwijt raken? Ze blijven goed zitten en als je ze uitdoet doe je ze in de lader die je in zelfs de strakste broekzak kan stoppen.
Ik zie absoluut niet waarom je ze sneller kwijt raken dan oordopjes met draad.
Of gooi je ze altijd door een zaal heen?
Sporters kunnen ze héél makkelijk kwijtraken.
Dat hangt er vanaf welke sporten je doet. Maar je voelt toch als ze uitvallen, ze zijn dan toch niet direct kwijt? Een draad kan ook ergens achter blijven hangen.
Het is een heel veel gebruikt argument, maar meer een non-issue. Kwijt raken... ze verdwijnen niet plotseling. Ach en het fijne? Je hebt er dan nog altijd 1 over. ;)

Ongetwijfeld zal het bij bepaalde sporten onhandig zijn. (Kwijtraken is iets anders) maar laten we niet doen of de draadjes altijd zo handig zijn. Wat heb ik me daar vaak aan geërgerd dat ze worden uitgetrokken en daar hoef ik niet voor te sporten.
Ik heb een paar bluetooth oortjes, netjes met een kabel aan elkaar. Ik heb wel naar die losse dopjes gekeken, maar ben inderdaad bang dat ik ze veel eerder kwijt zal raken. Voorbeeld, je kunt ze niet even uit je oor halen omdat je even moet luisteren naar je omgeving. Als je een draadje tussen die twee oordopjes hebt, kun je het geheel langs je nek laten hangen. En hoef je niet telkens die dingen in je zak te proppen.
Als je ze voor langere tijd uit wilt hebben dan moet je ze inderdaad in je zak (lader) stoppen. Als het om een minuutje gaat kan je ze ook gewoon in de hand houden. Voordeel is juist bij wireless dopjes dat je ze echt mono kan gebruiken zonder dat het andere oortje in de weg zit. Op de fiets houd ik altijd 1 oor vrij voor het omgevingsgeluid, zeer makkelijk.
1 oortje bij een bedrade uitdoen is ook niet altijd even handig, dat ding bengelt er ook maar wat bij. (Tot het irritante toe)

Maar kwijt raken....dat is echt iets wat je niet snel zal gaan gebeuren.
Nogmaals het hangt er wel vanaf hoe het is opgelost, als je naar de Airpods van Apple kijkt is dat exact hoe het zou moeten zijn. Dan is het even opbergen van een oortje ook niet een probleem.
Iedereen is anders, ik zou ze waarschijnlijk heel snel kwijt raken... Even in de hand houden is lastig, als je ook aan het werk bent, en continue in een doosje moeten doen zou mij heel sneel gaan irriteren. En ik merk niet eens als ik één oortje uit m'n oor haal en over m'n schouder laat hangen. Het kabeltje is echt niet lang genoeg om te laten bengelen!
Niet alleen functioneel, maar ook technisch een stuk makkelijkere en betere implementatie. AirPods zullen nooit 100% in sync zijn.. maar over het algemeen natuurlijk wel genoeg om het niet te merken..maar bekabeld voorkom je dit helemaal.

[Reactie gewijzigd door Montaner op 4 oktober 2017 21:35]

Juist..en met een kabel heb je dat probleem niet. Poeppraat. Ga je mond wassen. :z

https://discussions.apple.../7798529?start=0&tstart=0
Jij zegt dat ze nooit 100% sync zullen lopen en als bewijs link je naar een tread met een paar foutieve oordopjes.
De rest loopt dus 100% in sync!
Het is gefixt en persoon zegt zal dat den perfect werken daarna. Wat is je punt?
Jij geeft aan dat Airpods nooit 100% in sync zijn, hij heeft dat gelijk dat dit onzin is. Ga eens in het tweakers forum voor de Airpods kijken, dan zal je zien dat dit helemaal niet voorbij komt. Als die nooit in sync waren dan zou je heel wat geklaag tegenkomen.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat uit sync mij nog nooit is voorgekomen.

Voor de release van de Airpods had Apple hier nog wel problemen mee, dat was ook een reden waarom ze vertraagd waren. Bij de release was dit opgelost.
In tegenstelling tot de Airpods, zijn de oortjes wel verbonden met een draad, echter niet met je telefoon :)
De earbuds zijn aan elkaar verbonden, maar niet aan de telefoon.
I know 8)7

Ik denk dat hij bedoelt dat er een snoertje zit tussen het linker oor speakertje en het rechter oor speakertje
Sorry, maar voor die prijs heb je vele "ouderwets bedraade" koptelefoons die toch íets beter klinken.
Precies, de goedkopere bluetooth headphones komt echt wel minder geluid uit dan voor dezelfde prijs een bedrade versie. En dan komt er ook nog bij dat je twee apparaten moet opladen in plaats van één.
Dan mag de 3,5 jack misschien verouderd zijn of zogenaamd veel ruimte innemen, dan hadden ze nog altijd een alternatieve poort erop kunnen zetten zoals de 2,5 mm versie of een nieuwe nog kleinere versie kunnen ontwikkelen. Of gewoon twee usb-c poorten erop plaatsen.

Aanvulling: Er zijn wel het soort splitters die Apple ook heeft voor de lightning poort, zoals deze, maar ik weet niet of die ook werkt met andere dan Motorola telefoons, en er staat bij dat er geen microfoon of afstandsbediening mogelijk is.

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 4 oktober 2017 20:47]

Hoezo verouderd? Audio is een analoog ding, een goeie stevige maar kleine stekker die je ook nog eens in alle manieren kan insteken en draaien mag dan wel oud zijn, verouderd is het absoluut niet.

Fabrikanten zouden is qaulity time moeten steken in het sterk verbeteren van de DAC en amp in mobiele apparaten zodat je ook de wat betere koptelefoons kan gebruiken met je telefoon of laptop. Kom je een stuk verder mee dan het nutteloze draadloze gedoe of de 7 dongels per apparaat die je tegenwoordig nodig hebt.
Ik ben het absoluut met je laatste punt eens (eerste ook trouwens). Op het moment lijkt het dat alleen LG tijd en geld steekt in volwaardige analoge audio in hun telefoons (G6 en V30), al is het wel erg jammer dat je de G6 uit Azië moet importeren om de quad DAC te krijgen. Ik heb de Koreaanse versie, en ik moet zeggen dat het geluid qua kwaliteit zeer vergelijkbaar is met de usb DAC die ik thuis aan m'n PC heb hangen. Ik ben er zeer over te spreken!

HTC heeft er met de HTC 10 ook even z'n best voor gedaan, maar helaas niet voortgezet in de nieuwe telefoons. Ik weet wel dat ik in, zolang het redelijkerwijs mogelijk is, geen telefoon zal kopen zonder 3.5mm jack. En het liefst eentje met een goede amp en DAC.
Ja, klopt, ik schreef het meer als argument dat door fabrikanten gebruikt wordt, al is dat misschien een aanname.
Sommige Sony's klinken niet slecht i.c.m. mijn Focal koptelefoon. ( mijn ZR bijvoorbeeld , mijn nieuwere M5 is dan weer pakken minder goed )
Klopt,

Maar wat eigenlijk nog pijnlijker is? Bij der pixels(tenminste bij de eerste serie) werden er standaard geeneens bedrade oordopjes meegeleverd. Ik zie dat ze dit ook zomaar kunnen doen bij de pixel 2.
Dat doen veel kneusjes tegenwoordig al min of meer met hun telefoon, herrie die voor muziek moet doorgaan op vol volume door de speakers afspelen want dat is cool ofzo.
dan bedraad. Werkt allemaal via Bluetooth
Dat is wat verwarrend. Het zijn dus twee oordopjes, aan elkaar verbonden met een touwtje. Zoals wel meer fitness earphones. Lijkt me persoonlijk ook een handiger oplossing dan helemaal losse oorplugjes zoals Apple die heeft.
Waarom zou dat handiger zijn :S
Als ze uit je oor vallen hangen ze nog aan elkaar?
Nou nou “niemand”, mij kan de Aux aansluiting gestolen worden. Al tijden niets meer op aangesloten.
Ik heb er nog nooit iets op aangesloten in mijn leven. En ik ga toch al een tijdje mee, mijn eerste mobieltje was deze: https://www.androidcentra..._dpc550.jpg?itok=oUjXKHtw :)

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 4 oktober 2017 20:01]

En waarom blijven die dingen richting 1000¤ gaan ? Ik blijf mijn max van 300¤ hanteren. Voor het verschil in prijs kan je al een leuke camera body kopen.
Voor mij is de beste camera toch degene die ik bij me heb. En laat ik mijn smartphone nou toevallig altijd bij me hebben.
Idd die smartphones beginnen echt schandalig duur te worden. Ik zou de fabrikanten wel eens willen horen zeggen waarom dit zo is. Ik gok dat het het opslaggeheugen is, dat met 64 GB groot is en er is waarschijnlijk ook schaarste.

Iig ga ik nooit ¤800 betalen voor een telefoon, moet zeker onder de ¤500 zijn.
Onbegrijpelijk. Ik ga in ieder geval nooit een telefoon kopen zonder 3,5mm jack, totdat er een goed alternatief is. Ik gebruik het dagelijks voor m'n oordopjes/koptelefoon op de fiets. Daarnaast ook in de auto voor Spotify en/of navigatie.
Er is een goed alternatief, namelijk oordopjes via Lightning. Alles wat jij doet, kan met een iPhone en Lightning-oordopjes ook.

Ik ben ook geen fan van het verwijderen van de 3.5mm Jack, en kan ook situaties bedenken waarin het even onhandig kan zijn om geen Lightningpoort vrij te hebben terwijl ik muziek luister via oordopjes, maar in zo’n situatie kom ik hooguit 2/3x per jaar, bijvoorbeeld als ik in de trein toevallig mijn iPhone moet opladen terwijl ik muziek luister.

Laten we nu niet doen alsof ons hele leven op z’n kop staat zonder 3.5mm jack.
Er zit aleen wel een grote maar aan, de oplaadpoort wordt dus meer gebruikt dan normaal. Dat kan onnodige slijtage veroorzaken zodat de oplaadpoort sneller kapot is. Een 3.5mm hoofdtelefoon is tegenwoordig nogsteeds onmisbaar. Bluetooth is niet altijd handig en anders moet je weer met adapters gaan werken.
Hier zit ik elke avond in die situatie. Opladen en film kijken tegelijkertijd. Gelukkig heb ik nog wel een telefoon met jack
Dan zorg je voor Bluetooth oortjes.
Met extra compressie en dus lagere geluidskwaliteit. Heb ik net nog niet gehad over de extra kosten.
Lol, laten we even relativeren. Er wordt hierboven aangegeven dat hij films kijkt op zijn mobiel... Het is dan lichtelijk overtrokken om je druk te maken over de kwaliteit van BT oordopjes/koptelefoons.
Maar dat geldt niet voor het luisteren naar muziek, de meeste telefoons hebben (hadden) een prima DAC aan boord waarmee je duidelijk het verschil met bluetooth kan horen. Zeer duidelijk merkbaar op de autoradio bij mij, maar rijdend is dat al niet echt meer de moeite waard en dan is het gemak wel fijn. Maar met goede bedrade oordoppen is het verschil ook te horen. En dan heb je niet eens een lossless bron nodig, ook bij een 256kbps AAC is dat al best duidelijk. Wanneer je altijd 192kbps MP3tjes afspeelt maakt het niks uit inderdaad maar als je dat kwaliteitsverschil toch al niet hoort zou ik me zorgen gaan maken over mijn eigen oren.
Oreo heeft standaard Bluetooth ondersteuning voor zowel AptX HD als LDAC, de 24-bits kwaliteit die je daaruit haalt is meer dan genoeg om de ingebouwde DAC van telefoons (met uitzondering van de audiophile modellen wellicht) te evenaren of zelfs te overtreffen. Over compressie hoef je je dus niet meer druk te maken. Bluetooth is al sinds AptX en AAC prima te pruimen met verwaarloosbaar geluidsverlies t.o.v. kabel, maar nu met deze nieuwe technieken is het al helemaal een non-issue aan het worden.

Ieder zijn voorkeur, maar persoonlijk ruil ik mijn MDR-1000X echt niet meer in voor een headset met kabeltje.
Eens.

Voor mijn treinreizen gebruik ik de Sony MDR-1000x via Bluetooth met mijn iPhone 6, dat is dan nog geeneens Aptx HD of LDAC, maar AAC. Je kunt die overigens ook bedraad gebruiken.

Ik had hem uitgeleend gisteren aan een collega om te testen, en was dus een dagje teruggestapt naar mijn Denon mm300 hoofdtelefoon, die ik kocht toen de B&W P5 overleed. Wat een verschil, naast het ontbreken van Noise cancelling is het geluid op alle vlakken ook echt minder. Zelfs over AAC Bluetooth presteert die Sony beduidend beter dan de Denon.

De aanwezigheid van een Jack is voor mij geen vereiste, maar het zou leuk zijn. Mopperen vind ik sowieso onzin, als dat prio heeft koop je gewoon een ander toestel. Ik kijk nu voor het eerst in 10 jaar wel naar het Android kamp, met de komst van de V30. Goede dac voor bedraad luisteren en fijne Bluetooth protocollen, vermoedelijk inc Ldac.

Ik wilde sowieso wachten met mijn besluit tot na de aankondiging van de Pixels (vanwege schone Android en snellere updates), maar ik ben niet onder de indruk voor deze prijs.
Apt-X en LDAC zijn zeker een vooruitgang. Maar feit is dat het nog steeds compressie is. En LDAC is ook geen echte hi-res. Zie dit artikel.

Voor een opgenomen livesetje in MP3 is het meer dan voldoende. Maar ik heb ook akoestische muziek in FLAC. Jij vind het verwaarloosbaar maar stelt dat het dit is. Dit is wat mij betreft het probleem; er wordt voor mij bepaald dat het verwaarloosbaar is. Maar misschien hoor ik het verschil wél met de juiste bron. En dan wil ik gewoon de keuze hebben om iets met een kabel te gebruiken.

Nog los van eventuele andere argumenten :) Zoals dat alleen Sony hoofdtelefoons LDAC hebben. En de toename in geluidskwaliteit bij het wisselen van een koptelefoon is mooi maar dat hoeft helemaal niks met bluetooth te maken hebben. Sterker nog, dat weet ik wel zeker, aangezien de kwaliteit in ieder geval niet beter wordt met bluetooth. Ook noise cancelling staat los van bluetooth.

[Reactie gewijzigd door JT op 5 oktober 2017 11:30]

Daar zit flinke compressie op, wat voor mij een reden is om het niet te gebruiken.
Ongeacht de reden dat veel mensen geen bluetooth oortjes willen gebruiken is dat nou precies wat deze industrie wil. Miljoenen mensen wijs maken dat ze draadloze oordopjes nodig hebben. Natuurlijk niets mis mee want ieder bedrijf wil zoveel mogelijk winst maken maar de vraag is of je dat zomaar als zoete koek moet gaan slikken. Ik zou zelf geen telefoon kopen zonder 3.5mm jack.
Of dan koop je een telefoon met Jack. En laat je zonder Jack links liggen. :)
Dan moet je het wel doen met een stuk minder keuze. Ze gaan nu vrijwel allemaal over, dus dan heb je op den duur geen optie meer.
Er zijn nog high end apparaten met een jack aansluiting. En in de lagere regionen ook.
De verhouding met jack en zonder jack wordt nog steeds ruim gewonnen door versies met een 3.5 jack.

Op dit moment dan. En dat zal in de toekomst echt wel gaan veranderen.l
Dat is toch net waar "keuze" om gaat? Onderscheid maken tot je bij dat model uitkomt dat het meest bij jouw behoeften past. Anders is het allemaal éénheidsworst.
Tenzij mensen eens standvastig worden. En die dingen niet kopen. Dan maken ze vanzelf weer met Jack
Nee hoor. Want ik heb er totaal geen last van. Hij ligt gewoon naast mij verbonden met mijn radio. Dan heb ik geen last van draadjes.
Juist, en je moet ook de voordelen er van zien, en die vergelijken. Als het goed is kan je zonder 3.5mm een veel stevigere behuizing bouwen!
Veel steviger? Als het al verschil maakt, zal het minimaal zijn.
iig kunnen ze het design implenteren zonder rekening hoeven te houden met de bulky 3.5mm phone connector van 20 jaar oud :P
Overdrijven is ook een kunst.
Mijn S6 heeft nog zo'n bulky poort. Is maar liefst 6.8 mm dik.
Er is niks "bulky" aan de 3,5 mm koptelefoonaansluiting op mijn telefoon. Er zit gewoon ergens een gaatje in de behuizing. Meer niet. En dat die aansluiting 20 jaar oud is... Who cares?

Weet je wat echt fout is? Vernieuwen om het vernieuwen.
Het is wel iets meer dan een gaatje in de behuizing, er moet ook een printplaat inzitten met de juiste verbindingen. Daarnaast gaat de aansluiting een paar mm de telefoon in en daar moet ook ruimte bij zijn.

Ik zeg niet dat het veel ruimte is die het inneemt en ik zou de headphone jack ook liever voor de zekerheid hebben ondanks dat ik bluetooth gebruik... maar een gaatje in de behuizing" is wel heel simplistisch
Mee eens, aan de binnenkant zit natuurlijk wat. Maar aan de buitenkant vind ik de aansluiting niet "bulky". Er steekt niets uit oid.
Ach ik heb een iPhone 7 en het adaptertje werkt prima. Zo’n groot probleem is het ook weer niet. Vroeger had je telefoon vaak ook een eigen type aansluiting!
Dus we moeten weer terug naar vroeger? 8)7
Nee we gaan naar de toekomst en dumpen gewoon de aansluiting. Die dongle dient gewoon om de overstap naar de toekomst te vergemakkelijken.
Lagere kwaliteit, mogelijke verbindproblemen, en nu nog eens koptelefoon opladen...
Dat noem ik geen toekomst, maar achteruitgang...
Lagere kwaliteit? Mogelijke verbindingsproblemen? We zijn ondertussen al 2017 |:(
Ik denk dat meer dan driekwart van de smartphonebezitters de headphone jack op hun telefoon nog nooit heeft gebruikt. Misschien wel meer dan 90%. Ik gebruik 'm heel af en toe om een bluetooth speaker aan te sluiten waarvan de Bluetooth niet goed genoeg werkt. Verder kan alles draadloos en luister ik geen muziek via oortjes. Ik zal zo'n aansluiting niet missen maar zie de beperkte ruimte winst ook niet direct als groot voordeel.
driekwart gebruikt de headphone jack niet? denk dat je het beter omgekeerd kan zeggen
Ik denk dat zijn schatting met 75% niet eens heel raar is, hij geeft aan "van de smartphone bezitters", dat zijn er echt heel veel van allerlei leeftijdscategorieën.
Als ik eens ga kijken naar mijn omgeving, dan zie ik zeer weinig mensen het gebruiken..
Maar op deze manier blijft het giswerk.
Mensen die van muziek houden zijn van alle generaties. Weliswaar niet altijd via de telefoon maar toch, die zijn er bij de oudere generaties ook best wat, bijvoorbeeld via een aux-kabel in de auto. Onder de jongere generaties denk ik dat die 75% hem wel gebruikt, zeg onder 35/40. Het is maar wat je gewend bent denk ik, als je net als ik vanaf kleins met oordoppen (en muziek) bent opgegroeid denk ik niet dat je dat ooit verleert.
Ik (en ik denk velen met mij) luister per dag meerdere uren muziek, waaronder een deel van de tijd via de 3,5mm jack. In de auto via bluetooth, in de huiskamer via uPnP en in de garage of met oordoppen via 3,5mm. Bij anderen thuis is dat ook altijd makkelijk. Dat ie niet door iedereen wordt gebruikt lijkt me duidelijk, maar door diegenen die dat wel doen is het wel een érg groot gemis. Ik zelf zou er minstens 5x in de week tegenaan lopen.
Jij snapt het. Kijk eens naar de leeftijdscategorie 40+. Je vader, moeder, opa, oma, oudere collega's. Zo veel mensen die de jack nooit gebruiken.
I call bullshit.

Je bent echt een gemiddelde consument als je roept dat het wel OK is. Weet je überhaupt hoe slecht bluetooth audio is vergeleken met oortjes van dezelfde prijs categorie?

Mensen roepen blindelings het is even goed, ja als je 5x meer betaal voor je bluetooth audio hoop ik het ook. Succes .
Meen je dit nou echt? Ik heb toch heel andere ervaringen. Het is überhaupt de vraag of je bij de gemiddelde consumenten dopjes of koptelefoons het verschil kan merken.
Tuurlijk je moet het niet vergelijken met high-end bedrade koptelefoons, maar in zo’n vergelijking kan je het grootste gros van de bedrade consumenten headsets ook wel in de prullenbak gooien.

Moet je ook nog eens afvragen welke geluidskwaliteit acceptabel is. Als je thuis op de bank hangt vereis je waarschijnlijk heel andere kwaliteit dan wanneer je onderweg bent. onderweg heeft high end geluid in het algemeen toch weinig nut gezien de omgevingsgeluiden en je eigen concentratie op andere zaken.
Hij heeft het over kwaliteit in de prijscategorie. Ik heb mijn JBL oortjes een jaar geleden gekocht voor 15 euro. Voor dat geld heb ik prima geluid. No way dat je die kwaliteit bij bluetooth oortjes hebt voor onder de 50 euro.

De prijsklasse waar deze pixel buds in ligt is die van 150-200 euro. Daar heb je een high end headset met draad voor die sws beter is dan welk bluetooth headset dan ook. Alleen al vanwege de delay.
Ik roep niet dat het ok is. Dat maak je er toch echt zelf van. Ook weet ik dat bluetooth achter blijft bij draadjes qua kwaliteit. Overigens wordt daar al veel winst behaald met betere protocollen. Leuk dat je gemiddelde consument aanhaalt, daar is de gemiddelde smartphone tegenwoordig ook voor bedoeld.

Kijk eens verder dan studenten en mensen die forenzen met het OV, of mensen die buiten sporten. Sporten lijkt me trouwens fijner met draadloze oortjes, niet dat ik me aan sporten waag...
90% die de headphone jack niet gebruikt? Of zoals jij zegt nog nooit heeft gebruikt. Ik weet vrijwel zeker dat je er echt flink naast zit.
Ik heb het over elke smartphone bezitter. Dus ook mensen die een eigen auto hebben met Bluetooth radio bijvoorbeeld. 50+ers die nooit muziek met oortjes of hoofdtelefoon luisteren. 90% is wat hoog, maar 75% zou zomaar kunnen.

Als ik naar mezelf kijk gebruikte ik toen ik met het OV naar school ging elke dag de jack. Nu ik werk kan ik gewoon muziek door speakers luisteren. Eventueel aangestuurd over bluetooth. Thuis ga ik ook niet met oortjes of een hoofdtelefoon aan lopen kloten. Zo zijn er velen, en velen die nooit muziek luisteren via de telefoon.
Ik gok toch wel veel lager, misschien 10% heeft hem nooit gebruikt aangezien iedereen die ik ken en op straat zie gewoon bedrade oortjes heeft.
Iedereen die je op straat ziet heeft bedrade oortjes in? Letterlijk iedereen? Waar is die straat?
De laatste keer dat ik bluetooth zag is minstens een ween geleden.

Waar jij woont kan dit misschien anders zijn maar aangezien er nog steeds meer bedrade koptelefoons en oortjes worden verkocht dan bluetooth is jouw geschatte 90% veel en veel te hoog.
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoel dat er waarschijnlijk veel meer mensen zonder oortjes of hoofdtelefoon rondlopen, waarvan een groot deel dat nog nooit heeft gedaan. Dus die kunnen vaak prima zonder jack.
Belangrijkere statistiek is: hoeveel mensen laden op terwijl ze muziek luisteren ? Dat percentage ligt vermoedelijk zeer laag, daarom is de jack aansluiting er niet meer.

Wat mij ontgaat zijn de mensen die schijnbaar ten alle tijden, 24/7 hun koptelefoon op moeten houden en daarom de keuze voor een telefoon laten schieten hierdoor, want ze kunnen niet een uurtje zonder. Die moeten zich toch echt eens achter hun oren krabben.
Dat ook, met een verloopstekker kun je ook oortjes aansluiten. Misschien wordt achter de oren krabben lastig met zo'n grote hoofdtelefoon op ;)
Heb je hier toevallig een bron voor? Aangezien in mijn omgeving dit totaal anders is.. Ik ken maar 1 iemand die het niet gebruikt (heb het uiteraard over mensen met een smartphone) en dat komt omdat hij oorsuizen heeft.

[Reactie gewijzigd door Jerryy op 4 oktober 2017 19:58]

Geen bron, ik zei "ik denk". Iedereen van jouw leeftijd en demografie misschien. Niet iedereen is een tweaker, of heeft affiniteit met techniek en muziek. Maar bijna iedereen heeft een smartphone.
Ik kocht altijd zon plugje om in de headphone jack te steken om er geen vuil in te laten komen of water. Ik gebruik die aansluiting al niet meer sinds 2009. Zelf ben ik er heel blij mee dat deze ingang eindelijk weg is. Bluetooth koptelefoon is een prima alternatief. De meeste gaan tegenwoordig makkelijk 20 tot 40u mee. Dus ook niet echt vaak opladen. En geluidskwaliteit minder met bluetooth? De meeste mensen horen het verschil niet. Zelf vind ik de mdr1000x niet veel beter met draad en dat kleine beetje kwaliteit om daarna weer vast te zitten aan een draad liever niet.
Ik zie het punt niet zo. Audio via Lighting of USB werkt prima. Draadloos is ook een optie.

Enige vervelende is als je tegelijkertijd ook wilt opladen, maar steeds meer telefoons doen dat draadloos.
Alleen is er wel weer een standaard om zeep zonder mij ook maar 1 goede reden te geven waarom hij weg moest. Lightning is geen optie door de licenties en kleine markt en ik weet niet hoe het bij jou zit maar mijn pc, laptop, geluidsinstalatie hebben allemaal nog geen usb-c. Als ze dit wel hadden zou het kunnen maar nu wil ik liever nog mn jack houden ipv. dat hij zonder reden wordt verwijderd
Ik wil dit. Heel erg graag en zo snel mogelijk. Maar dan wel allemaal over op dezelfde standaard, USB-C. Zodra die keuze gemaakt is worden er alleen nog maar USB-C koptelefoons gemaakt en is jouw probleem over een tijdje weg, want iedereen heeft dan namelijk een USB-C koptelefoon en deze werkt met alle apparaten.

Dan kan ik namelijk eindelijk een noise cancelling headphone kopen waarbij er eindelijk geen batterij meer in de koptelefoon hoeft te zitten, en deze werkt dan met al mijn apparaten. Heerlijk, kan niet wachten!
Ik zit in een situatie dat ik naar mijn werk toe ga (1 tot 1,5 uur reizen heen, ik daar werk en toch wel wat uren muziek luister en dan weer terug reis), mijn bluetooth oortjes al leeg zijn (want die hebben iets van 6 uur?). Luisteren en opladen tegelijkertijd kan niet.
Nou zal je ze waarschijnlijk niet 100% van die tijd in hebben, er is altijd wel een moment dat je ze uit doet en dus weer in de lader plaatst. Het is natuurlijk wel afhankelijk van het type dopjes en lader.
Ik gebruik de Airpods en deze gaan 5 uur mee en in de lader zijn ze binnen 15 minuten al weer goed voor 3 uur luisteren. De lader is tevens ze de meest logische plaats om ze in te bewaren. (Simpel en handig)
Ik zit nooit met lege oordopjes.

Nu weet ik niet hoe de Pixl dopjes zijn, maar ik mag toch aannemen dat die ook enigszins vlot laden.
Bij de Iphone heb je heel goede draadloze oordoppen met de w1 chip, die oordoppen gaan 10-12 uur mee. Heb de 3,5 mm jack nooit gemist.
Volgens de Apple website gaan ze ook maar 5 uur mee (https://www.apple.com/nl/airpods/)
Die airpods hebben een hoesje om ze mee op te laden.
De beats x gaan 8 uur mee, Powerbeats 3 die ik zelf heb gaan in combinatie met de iPhone 7 wel 12 uur mee.
En met het bijbehorende doosje in totaal 29 uur. Als je deze dus net als ik elke werkdag 1-2 uur gebruikt en ze daarna netjes in het doosje doet (wat je toch al doet want het doosje biedt bescherming onderweg) kan je er zo een maand mee doen.
In dit geval omdat Google ook graag de nieuwe bluetooth oortjes wil slijten en het natuurlijk een beetje ruimte scheelt, verder is het ook iets makkelijker voor de waterdichtheid.
Ach, die telefoons komen hier helemaal niet eens te koop, dus waar maak je je druk om...

(Waarom niet naar de Benelux, Google? Zijn wij soms te klein? :( )
Belsimpel kan je hem straks gewoon kopen hoor. Net zo als de oude pixels.
Hele discussie over de 3,5 mm jack.
Persoonlijk geloof ik niet dat ik het ooit gebruikt heb.

Maar er is meer dan de discussie over de audio-uitgang...
Apple was niet de eerste die de 3,5 mm jack weghaalde.
Snap niet waarom bedrijven nu steeds maar de headphone jack weghalen
Ik denk dat het nodig is om hem waterbestendig met een ip67-certificering te krijgen.
Om ruimte te besparen voor een functie die technisch gezien niet meer nodig is. Je kunt via USB of Bluetooth ook je oortjes/hoofdtelefoon verbinden. Het zal even nodig hebben voordat iedereen die draadloos of op USB heeft maar dan is er wel extra ruimte over. Het maakt het ook gemakkelijker om een toestel waterdicht te maken lijkt me.
IK heb zelf liever ook een iets dikkere telefoon met meer batterij tijd en stevigere casing. Maar ik heb ook niks te willen. Slikken of stikken is het ;). De henken en ingrids van de samenleving willen een Samsung oprijdtplaat om de auto op de aanhanger te zetten. 1 meter bij 2 meter schermgrote en een dikte van 1mm ;).

Daarom, lekker verder met mijn Dumbphone.
Je kunt toch gewoon een tussenstukje (van een euro) bij de Action kopen die van USB naar 3.5 jack converteerd?
Die wordt meegeleverd in de doos van een google pixel 2... dus je meot die zelf niet kopen? (Komt van officiele google store product pagina!)
Inderdaad. Ik ben juist van bluetooth afgestapt vanwege storende wisselingen in pitch (toonhoogte). Kennelijk is het onderdeel van de bluetooth spec om missende data in te vullen door data over een gat heen te stretchen.

[Reactie gewijzigd door pmeter op 5 oktober 2017 13:50]

Mhah, niet iedereen hoor. De grootste leverancier van smartphones, Samsung, levert nog gewoon 3.5mm op zijn toestellen. Dus het valt alleszins mee.
Wat de meeste niet beseffen is echter wel dat ze in de doos... een bijgeleverde USB-C naar audio jack 3.5mm...


Van de website, duits, officiele google store:
Kopfhöreradapter für USB-C zu 3,5-mm-Klinke
Indd, hoop dat in toekomst dat er nog wel telefoons zijn met 3.5mm

Ik snap uberhaupt niet waarom ze weggaan?
Dit dus, gebrek aan ruimte zal het niet zijn: https://youtu.be/utfbE3_uAMA (erg goede video trouwens!) en waterdichtheid kan nog steeds, kijk maar naar Samsung.
Dus:
- geen headphone jack
- geen SD slot
- geen wireless charging
- geen grote batterij
- meh design
- prijs

+ de beste camera van het moment *
+ updates

(ik neem aan dat ik niet moet vermelden dat ik de aanwezigheid van indrukbare zijkanten en stickers (met Lebbis-stem: STICKERS!!!) bijlange niet waardevol genoeg acht om bij de pluspunten geteld te worden)

Ik weet niet hoe jullie daarbij voelen maar ik wordt daar in ieder geval niet wild van, zelfs niet een beetje lauwwarm.

* Puur op foto's wint de Note 8 nog steeds

Addendum: er is toch nog een pluspunt dat ik over het hoofd gezien heb. Eigenaars van de nieuwe Pixel hebben (opnieuw) recht op *ongelimiteerde* opslag in Google Drive (dus zonder compressie én geldt ook voor video's).

[Reactie gewijzigd door Mamoulian op 4 oktober 2017 21:10]

En geen wide angle camera.
Daarom denk ik toch dat een V30 een betere keuze is alleen al om de 3,5mm jack ,dac een betere camera ,film opties.......
Ik hoop op een batterij die het twee dagen uithoudt (zodat de smartphone 2-3 jaar later nog een volledige dag meekan). Android 8 (met 2 partities voor Treble) zou ook mooi meegenomen zijn. En mocht daar nu nog eens een IR blaster bijzitten is het plaatje compleet. Voor de prijzen die momenteel gevraagd worden moet dat toch te doen zijn.
Ik vind het wel grappig dat zo nu bij deze release weer het nodig vinden om beetje te harken op iOS ( die dialog in de video ), zoals vorig jaar met de jack die nu magisch weg is. Oh google, how you're always full of shit.
939 euro? In nog geen 939 jaar!
Het leek me een mooie telefoon maar die prijs is echt een dikke nogo.
Prijs klopt totaal niet als je vergelijkt met de concurentie.
Ja erg mooie software en snap dat ze ervoor betaald willen worden.
Ik wil best 939 lappen maar dat moet je op hardware front ook wel leveren en dat doen ze niet sorry.

De S8, V30 (misschien G6 zelfs), Mi Mix 2 , Essential Phone. Zijn voor mij al betere alternatieven en goedkoper.

Ik zeg doei pixel probeer het volgend jaar nog maar eens.
In de VS:
Pixel 2 - 650$
Pixel 2 XL - 800$

Hier:
Pixel 2 - 800¤ = 940$
Pixel 2 XL - 950¤ = 1120$

Ben ik de enige die dit een beetje belachelijk vindt?

EDIT: Whoops, BTW, inderdaad. Had ik niet aan gedacht.

[Reactie gewijzigd door EnderBolt op 4 oktober 2017 20:20]

Heeft gewoon een goed punt. Schaamteloos van reddit gejat:

Pricing in Germany
64GB 128GB
Pixel 2 799 ¤ 909 ¤
Pixel 2 XL 939 ¤ 1049 ¤
Pricing in US
64GB 128GB
Pixel 2 649 $ 749 $
Pixel 2 XL 849 $ 949 $
US Pricing converted to EUR (1 EUR = 1.2 USD)

64GB 128GB
Pixel 2 540 ¤ 625 ¤
Pixel 2 XL 710 ¤ 790 ¤

US Pricing converted to EUR (1 EUR = 1.2 USD) + 19% VAT (Standard in Germany)
64GB 128GB
Pixel 2 645 ¤ 745 ¤
Pixel 2 XL 840 ¤ 940 ¤
Prijzen in de VS zijn wel steeds zonder btw omdat de prijzen in alle staten verschillend zijn.
De btw is daar nog altijd veel minder dan 21% hier.
Maar daar kan Google niets aan doen. Kan moeilijk zijn marges gaan aanpassen aan de BTW-situaties in landen.

[Reactie gewijzigd door acst op 4 oktober 2017 20:25]

Daar zit nog steeds een behoorlijk verschil tussen. Zelf vermoed ik dat ze een grote marge nemen om een eventuele koers verlies op te vangen.
Bedragen zijn 650 en 850 dollar niet 800 dollar voor de XL en excl. BTW in de USA omdat die percentages per staat verschillen. Dus 850 dollar +20% btw en je komt op 1020 dollar = 870 euro. Dus feitelijk betalen we 70 euro extra in vergelijking met de US.
De prijzen in de USA zijn altijd zonder VAT (BTW) omdat dit per staat verschilt. Bovendien komen er flink wat importkosten bij als de telefoon geïmporteerd worden naar Nederland, en kost het vervoer van de telefoons met Li-ion batterijen ook best wel wat. Ook is de koers van de Dollar en Pond ook nog steeds aan het schommelen, waardoor ze mogelijke prijsveranderingen ook voorkomen.
Niet alleen hier, maar ook bijvoorbeeld de Australische prijzen zijn zo hoog. Te gek voor woorden, en bijna - net als met de iPhone - de moeite waard om 'even' naar de VS te vliegen om 'm daar te halen
op de Duitse play store website kost de kleine pixel 2 ¤799, en de grote ¤939.
En dat is voor 64GB, de 128GB kost ¤110 extra voor elk telefoon.

Ook zou je de Google Home Mini gratis krijgen erbij, maar die actie zie ik helaas nergens (al ben ik geen Duits)
https://store.google.com/de/config/pixel_2?hl=de-DE

edit: blijkbaar krijg je een promo code!

[Reactie gewijzigd door MrNiceDonovan op 4 oktober 2017 20:27]

Wanneer je een Pixel 2 aanschaft, krijg je een 'promo code' voor een Google Home Mini. Althans, dit staat op de Engelse pagina, maar ik neem aan dat dit ook geldt voor de Duitse variant van de website :)

Bron.

"When you purchase a Pixel 2, you'll get a promo code for a Mini."
Dit staat inmiddels op ook de Duitse website:

"Beim Kauf eines Pixel 2 erhältst du einen Gutscheincode für Google Home Mini."

Bron
https://store.google.com/de/product/pixel_2?hl=de-DE
Angebot gilt für Nutzer ab 13 Jahren mit Wohnsitz in Deutschland, die ein Google Payments-Konto haben oder aktivieren.

Ik kan sowieso niet afrekenen in de DE store

[Reactie gewijzigd door 010101. op 4 oktober 2017 22:56]

Op de duitse pagina van de home mini:

"Jetzt Pixel 2 vorbestellen und einen Google Home Mini gratis dazubekommen
Beim Kauf eines Pixel 2 erhältst du einen Gutscheincode für Google Home Mini."

Bron

edit: te laat

[Reactie gewijzigd door smartie89 op 4 oktober 2017 20:21]

Slimme move, zo hebben ze ook gelijk (bijna) elke Pixel gebruiker als Home gebruiker
Ik vind deze telefoons echt te duur voor wat ze bieden. Nou is het gebrek van de koptelefoonaansluiting voor mij al een no-go, maar afgezien daarvan hebben de Nokia 8 en de Oneplus 5 een veel betere prijs/kwaliteitsverhouding.
Wat is een goede service om het vanuit Duitsland te bestellen?
Dit wil ik ook erg graag weten.

Echt van de zotten dat deze weer NIET in de Benelux wordt geleverd...
Wel de geruchten zijn dat het is omdat google assistent niet vergekrijgbaar is in andere talen. Waardoor ze denken dat de telefoon niet nuttig is?
Mailboxde.com

Als is het al even geleden dat ik er nog gebruik van heb gemaakt.
Waar zie je die promo code? Krijg je de Home Mini overigens ook met de Pixel 2 XL?
Bestellen in Duitsland dus, jawol :D
In de Google store en leveren in Nederland? Kan dat?
Nee dat is niet mogelijk. Er moet een duits adres opgegeven worden tijdens de bestelling.
Snel een vraagje, ik zelf heb nog nooit eerder een toestel buiten NL gekocht. Ik heb familie wonen in Duitsland en kan hun adres gebruiken om de Pixel 2 xl te bestellen. Ga er van uit de toestellen ook gewoon in Nederland moeten werken toch? Oneplus en dergelijken werken allemaal wel, maar die worden ook "officieel" hier in Nederland verkocht. Ik heb gewoon een stel/samen 4g/4g+ abbo van T-Mobile.
De Pixel 2 en Pixel 2 XL zullen gewoon in Nederland werken. Ook ondersteunen deze carrier-aggregation, oftewel LTE-Advanced (4G+). De telefoons zullen dus optimaal en zonder beperking werken in ons kikkerland.

Dit geldt zowel voor toestellen gekocht in Europa als Amerika.

Houdt er rekening mee dat in het geval je een beroep moet doen op de garantie, je het zal moeten oppakken met de Duitse Google support afdeling. Zij zullen dan een vervangend toestel naar je familie in Duitsland sturen en zal jij het defecte toestel rechtstreeks naar het opgegeven adres van Google in Duitsland moeten sturen.

[Reactie gewijzigd door scandalous op 5 oktober 2017 19:13]

Ik heb contact gehad met google Belgie/Nederland, en die wist mij te zeggen dat je zelf met BE/NL support kan met je Pixel 2 zonder probleem, zonder dat je dus met google DE moet opnemen.

Tenzij ik dat dus verkeerd begrepen heb, zie ik geen probleem. Ik heb dit ook kunnen doen met mijn Nexus 5 indertijd. Mocht het opsturen naar Google NL zonder extra kosten etc. Alsook stuurden zij een terug naar mijn Belgisch adres. (Omdat er een defect op zat kreeg ik een vervangtoestel)
Ik heb hier ook contact over gehad met Google support Nederland.

Waar het op neerkomt is dat als jij een software-matig probleem met de Pixel 2 hebt, jij de Nederlandse support afdeling kan bellen voor ondersteuning. Zij zullen dan telefonisch (of per mail) proberen jouw probleem op te lossen.

Als een Google product dat in het buitenland via de Google store is aangeschaft OOK in de Nederlandse Google store wordt verkocht, dan zal de Nederlandse store in de meestal gevallen proberen de garantie te honoreren. Dit wordt niet gegarandeerd.

Als een Google product dat in een buitenlandse Google store wordt gekocht maar NIET in de Nederlandse Google store, dan zullen zij jou helaas niet kunnen helpen met de garantie. Jij zal dan contact moeten opnemen met de Google support afdeling van het land waar jij het product hebt gekocht.
AH ja dat klopt wel beter volgens wat ik voorgehad heb met mijn Nexus 5 indertijd!
Ik moet wel degelijk een andere google support contacteren, voor replacement. Maar kon wel perfect het verzenden naar hun. Dus ik denk over het algemeen dat je eigenlijk geen enkele hinder zal ondervinden in geval van software noch hardware. Gewoon een andere taal.

Al had ik men Nexus in Frankrijk gekocht, kon ik wel perfect support opnemen in het engels hoor.
Wat is een goede Doorstuurservice?
Ze komen helemaal niet (als in: nooit) naar de Benelux of pas later?
Als je kijkt naar de pixel: helemaal niet (officieel)
Als ze de lijn van de Pixel 1 volgen: nooit.
Belsimpel kan je ze straks kopen.
Volgens mij nooit, ze vermeldde er wel een paar extra landen bij waar deze met verloop van tijd beschikbaar zou komen, België, Luxemburg of Nederland zit hier helaas niet bij.
Prijzen in Duitsland:
- Google Pixel 2 64GB: ¤ 799,00
- Google Pixel 2 128GB: ¤ 909,00
- Google Pixel 2 XL 64GB: ¤ 939,00
- Google Pixel 2 XL 128GB: ¤ 1049,00
110 euro voor 64GB meer???

Op SD kost dat 25 euro: pricewatch: Samsung EVO Plus 64GB
Idiote prijzen. Betaal ik niet
Geef je groot gelijk ..
Google is de weg kwijt !