Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Specificaties Google Pixel 2 lekken uit

Door , 197 reacties, submitter: Mirr0r

Er zijn specificaties van de Google Pixel en Pixel XL van 2017 boven water gekomen. De grote variant beschikt over een 5,99"-scherm met 1440p-resolutie en de kleinere variant heeft een 4,97"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels.

Volgens de bronnen van XDA beschikt de grotere telefoon, die intern 'Taimen' genoemd wordt, over smallere schermranden dan zijn voorganger. Verder draait hij op een Snapdragon 835-soc die, in tegenstelling tot de Snapdragon 821 van zijn voorganger, wel op de volledige kloksnelheid draait. Het toestel is naar verluidt verder voorzien van 4GB ram en er komt in ieder geval een versie met 128GB opslag beschikbaar.

Het kleinere toestel, genaamd 'Walleye' ziet er volgens de bron vrijwel hetzelfde uit als de eerste Pixel, met vergelijkbare, relatief dikke schermranden. Wel wil Google bij dit model stereoluidsprekers inbouwen, wat ten koste zou gaan van de 3,5mm-audioaansluiting. Dit toestel is ook voorzien van een Snapdragon 835 en 4GB ram. Verder is de aanwezigheid van een optie met 64GB opslagcapaciteit uitgelekt.

Volgens verschillende geruchten wordt in ieder geval het grotere model van de nieuwe Pixel door LG gemaakt, die ook het scherm voor dat toestel levert. Of de kleine variant ook door LG gemaakt wordt, is niet duidelijk. Ook is niet duidelijk of het grotere toestel wel een 3,5mm-audioaansluiting heeft. De afwezigheid van deze aansluiting op het kleinere toestel is opvallend, aangezien Google in een reclame voor de eerste Pixel-telefoons Apple nog op de hak nam door extra nadruk op de 3,5mm-aansluiting te leggen.

Reacties (197)

Wijzig sortering
Wel wil Google bij dit model stereoluidsprekers inbouwen, wat ten koste zou gaan van de 3,5mm-audioaansluiting.
Want er zijn geen smartphones met stereoluidsprekers en een 3,5mm aansluiting?

Het één sluit het ander niet uit.
Nouja. Ik weet niet of er heel veel recente stereoluidspreker toestellen zijn met een 3,5mm jack om eerlijk te zijn. Welke recens toestellen hebben momenteel eigenlijk stereoluidsprekers? Ik weet het van de iPhone, meer echter nig niet.

edit: Hieronder het totaaltje vanuit de comments zodat het makkelijk is:
Stereo met 3,5 trrs jack:
  • Nexus 6 (November 2014)
  • HTC One M7 (Maart 2013)
  • HTC One M8 (Maart 2014)
  • HTC One M9 (April 2015)
  • Moto X style (September 2015)
  • Nexus 6P (September 2015)
  • Sony Xperia Z5 premium (November 2015)
  • ZTE Axon 7 (Juni 2016)
  • Alcatel Idol 4s (Juli 2016)
  • Nokia 6 (Januari 2017)
  • Sony Xperia XZ premium (februari 2017)
Stereo zonder TRRS jack:
  • iPhone 7 (September 2016)
  • iPhone 7 plus (September 2016)
  • HTC 11U (Mei 2017)
Dus kijkend naar recente toestellen (2016 en hoger) hebben we er nu 4 die het wel hebben. Toestellen die het niet hebben weet ik er 3 van. suggesties zijn welkom.

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 25 juni 2017 22:15]

De Nexus 6P, HTC 11U en meerdere HTC toestellen in het verleden, ...
Er zijn er wel, niet zoveel overigens.

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 25 juni 2017 14:19]

In het verleden idd de one serie. De HTC 11u heeft nu ook geen 3,5mm jack. De 6P wel en is daarmee de enige tot zover.
De 6P heeft front facing stereo speakers. Net zoals de Nexus 6, HTC One m7, Moto x Style/Pure, Axon 7, Alcatel Idol4(s) en een aantal Sony smartphones.

Als ik goed begrijp uit het verhaal komt dit niet bij de nieuwe Pixel(s). Er komt stereospeakers en die worden dan domweg onderin geplant. Wat naar mijn idee een slecht idee is. Ik ben een groot voorstander van front facing stereo speakers omdat het een gigantisch verschil maakt met z'n kleine speakertje wat onderin geplaatst wordt.

[Reactie gewijzigd door Settler11 op 25 juni 2017 22:00]

Alcatel Idol 4s, daar zitten ze wel in de rand maar staan ze zo gericht dat het geluid juist heel goed in stereo werkt.

[Reactie gewijzigd door Gallant op 25 juni 2017 21:59]

Alcatel Idol4 en misschien nog meer.
Zie het lijstje wat ik heb gemaakt in mijn eerste post. Daar staat de idol ook in. Front facing stereo is wel the way to go.
Ik denk dat juist niet omdat de mode gaat naar meer en meer schermruimte en minder bezel. Die front speaker earpiece zie ik helemaal gaan verdwijnen. En niet iedereen is het met jou eens hoor.
Grappig om te zien. Wel een beetje raar wat hij zegt. Als ik naar muziek luister heb ik mijn toestel meestal niet vast. Kijk ik naar YT of netflix dan wel en dan is het dus in landscape en dan is front facing wel degelijk fijner luisteren, omdat het geluid ook echt van twee kanten komt.
Die Alcatel Idol 4s is denk ik een erg ondergewaardeerd toestel. De speakers zijn zowel naar achteren als naast voren gericht. Dit betekent dat het geluid even goed naar je toekomt ongeacht hoe het toestel ligt. Dat zie (hoor) je ook in de video als hij het toestel omdraaide op de tafel en er geen verschil te horen is.
Ja, dat voelde ik destijds ook al aankomen. En Samsung was daar natuurlijk een groot voorbeeld van vooral omdat ze een onderdeel dat er vanaf het begin er al op zat bij de eerste serie hebben weggehaald; de home knop.

Stereospeakers is stervende (helaas) maar ik hoop wel dat er flapships komen die het toch erin zetten. :)

En hoe bedoel je dat met die video? Hij laat zien dat de idol geluid aan de voorkant en achterkant produceert blijkbaar. Heb 'm zelf nooit getest/gehad maar hij lag wel in mijn keuze naast de Moto X Style. En dat niet iedereen met me eens is zal ongetwijfeld. :P
Haha grappig dat we allebij naar dezelfde niet erg bekende toestellen aan het kijken zijn. Ik heb daarbij ook nog gekeken naar een ZTE Axom 7. Maar die is wat duurder en je krijgt niet veel meer. Dus ik ben het helemaal met je eens. Die Alcatel is bij mij ook erg lang onder de radar gebleven.
Waarom heb ik er twee? In 2016 en 2017 zijn er volgens deze line-up 4 toestellen gelanceerd met 2 audio speakers.
De Axon7 heeft ook stereo en een 3.5 aansluiting.

Ik vind forwardfacing speakers echt en dikke plus. Zat met me oude tel altijd te klooien om goed geluid uit de achterkant te krijgen.

En de 3.5jack ik gebruik hem zelf 30% van de tijd. de andere tijd een heerlijke bluetooth hs.
Het probleem van de bluetooth is batterys gaan op en dan kan je met simple oortjes verder.
De Nexus 6 (zonder P) ook al.
Mijn ZTE Axon 7 heeft stereo speakers (front facing) en een 3.5mm jack. Voor de rest kan ik ook niks verzinnen wat afgelopen jaar uit is gekomen met die combinatie.
Euh Nokia 6 met dolby Atmos aan boord, stereo speakers natuurlijk😃
De Nokia 6 heeft stereo luidsprekers, en een hoofdtelefoonaansluiting... :)
Ik heb,de htc m7 of m8 gehad en ik moet wel zeggen dat ik die kwaliteit van geluid toch echt wel mis op mijn lumia 950. Sowieso de boxjes aan de voorkant, nu zit hij aan de achterkant en moet je altijd zorgen dat je box vrij is van de oppervlakte waar je telefoon op ligt.
aanvulling: HP elite X3 heeft 2 speakers
Stereo met 3.5 jack: Huawei P10 Plus
Uiteindelijk toch best een hoop ;)
Ja klopt, maar toestellen van voor 2016 tel ik eigenlijk niet meer echt mee. De controversiële trend die Apple begonnen is in 2017 zijpelt nu langzaam door naar bedrijven als HTC en google zelf nu missccien dus ook. Als je in de markt bent voor een nieuw toestel dan is een toestel uit 2015 niet echt meer een optie vind ik zelf (voor mij iig niet).
Alsof je stereo hoort uit die kleiner speakers dier zou dicht bij elkaar zitten. Doe mij maar gewoon een koptelefoonaansluiting.
Echt hè, dat gezever altijd over 'stereo-speakers' in een telefoon. :') Wat een onwaarschijnlijke onzin, alsof mensen die het geluid van hun telefoon gebruiken bij het kijken van iets zinnigs ook maar iets van eisen stellen aan geluid.
Komend van een iPhone 6+ naar een iPhone 7+, het verschil in audio kwaliteit en hoorbaarheid is groot. Ik hoor inderdaad zeer weinig stereo effect (alleen met dingen die zwaar naar links of rechts gepanned zijn), maar het helpt ontzettend veel om even een youtube filmpje te kijken. Dit doe ik daardoor ook veel meer.

En als iemand die geen audio jack meer heeft - als het niet beide past heb ik liever betere speakers. Zo vaak gebruik ik geen oordopjes meer.
Gezever?
Iedere keer dat ik stereo geluid hoor bij het afspelen van een video vind ik dat gewoon fijn.

Fijn. Niks meer, niks minder.
Maar wel wat gezever waard.
Maar dat is de grap nu net, je hoort helemaal geen 'stereo' uit een telefoon. Wat je hoort, is dat er twee keer zoveel speakers in zitten.
Dit is zeker niet het geval bij de front facing stereo speakers aan weerszijden van het scherm. Het stereobeeld in muziek/video wordt zo onderschat bij het lezen van een aantal reacties hier, bizar gewoon. Ook al luister je wellicht liever over je headset, wanneer je dit toevallig een keer niet wil of kunt voegen front facing stereo speakers zeker wat toe is mijn ervaring. Ik laat mijn headset er zelfs eerder door liggen.

Hoop dat Google de 3,5 mm mini jack er gewoon op zet en ik zie een goede kandidaat ter vervanging van mijn HTC One M7, mits de speakers aan de voorkant zitten natuurlijk.
Je weet duidelijk niet wat IK hoor of je gaat voorbij aan de mogelijkheid dat iemand anders wel degelijk stereo hoort uit zijn telefoon.

Ik heb een nexus P6 en mijn vrouw heeft een motorola (ik meen 2e generatie g4 oid)
Bij allebei FIJN stereo.
sterk design afhankelijk uiteraard.
Er staat ook niet dat dat wel zo is. Alleen dat volgens het gerucht de 3.5mm aansluiting verdwijnt, omdat het niet zou passen met de stereospeakers. Dat de 3.5mm aansluiting verdwijnt is dus niet door Tweakers zelf beredeneerd, maar komt ook van het gerucht.
En dit is natuurlijk ook weer persoonlijk, maar als ik zou moeten kiezen heb ik liever flexibele connectiviteit voor geluid dan dat twee stereo speakers worden ingebouwd in een behuizing met de grootte van een smartphone.

Het budget dat erin gestoken moet worden om dat stereogeluid uit een smartphone nog een beetje acceptabel te laten klinken kan beter gaan naar een andere feature waar het geld beter tot zijn recht komt.
Nee, dat is omdat dat hip is. Apple deed precies hetzelfde. 3,5mm eruit, stereogeluid (en een haptic engine ofzoiets) erin.

Ik vraag me wel af of ze dan wel een soort verloopje hebben zoals bij de iPhone (lightning naar minijack)

[Reactie gewijzigd door Menesis op 25 juni 2017 14:26]

Allles klonk goed totdat it dit tegen kwam, vraag me af waarom nou weer.
Heb liever een 3,5mm jack dan geen, tenzij je geen koptelefoon bij Pixel krijgt dan maar een draadloze kopen?
Je zou eerder denken dat ze stereo speakers juist op de grotere broertje zou inbouwen, i.p.v. de kleine met dikke schermranden.
Dat ding is al kleiner waarom zou je nog meer "wegnemen" van z'n kleine scherm, rare keuzes.

[Reactie gewijzigd door Arai op 25 juni 2017 15:40]

En met het formaat van de bezels had er zelfs wel 5.1 ingebouwd kunnen worden ;)
Heeft te maken met:

1. dikte, ze zijn nu nog dunner.
2. randen om het scherm die er amper noch zijn.

past geloof ik gewoon niet.
ze doen het allemaal.
Dat klopt maar de ruimte blijft schaars in een toestel. Anders zou je zeggen waarom moet dat ding zo groot zijn.

Daarnaast denk ik dat het goed is om over te gaan op connecties die betere kwaliteit aan kunnen dan 3,5mm.
Dit wordt ook helemaal niet beweerd met die uitspraak.
Wat heb je nou aan stereoluidsprekers op een klein apparaat als een smartphone?! Compleet bespottelijk natuurlijk; blijft gewoon een k-geluid. En hoeveel mensen luisteren überhaupt naar hun muziek door de luidsprekers van hun telefoon? Ik zie zo nu en dan van dat tuig fietsen die op deze wijze iedereen op straat van hun herrie laat meegenieten, maar verder lijkt me het vooral voor de bühne.
De tijd dat mobieltjes klinken als een portable speaker van 1,50 is wel voorbij Jack. Wat mij betreft is het sinds de originele HTC One M7 een stuk beter gesteld. Je kijkt toch ook af en toe eens filmpje met twee of meer, dan is het wel prettig dat het geluid een beetje aangenaam klinkt. Dat sommigen vinden dat iedereen van hun muziek moet meegenieten is spijtig maar je doet er niks aan.

Of ik een 3.5mm aansluiting er voor wil missen weet ik niet, maar stereo speakers en eventueel front faceing zou wel erg prettig zijn.], je blokkeert nu heel makkelijk het ene speakergat op de pixel en dan klinkt het nergens naar.
Ben het helemaal met je eens Jack, vind het enorm hinderlijk als mensen in het openbaar via de telefoonspeakers hun geluid afspelen en bijv. de halve treincoupé mee laten genieten met iets wat we niet willen. Oké ik gebruik mijn telefoonspeaker wel als ik thuis bent en een filmpje af wilt laten spelen, maar het is voor mij echt geen dealbreaker...

Overigens heeft mijn P10 Plus toevallig wel stereospeakers en klinkt het wel aardig, maar alsnog luister ik mijn geluid af via een headset.

De Pixel is tot nu toe ietswat tegenvallend van Google, het zou dé concurrent worden van de iPhone en Galaxy S, alleen het toestel heeft maar weinig USP tegenover de rest. Zelfs het updatebeleid is niet voordeliger ten opzichte van de rest. Dat er één miljoen toestellen zijn verkocht vind ik nog best knap, als ik deze specificaties lees zie ik nou opnieuw niet echt een dealbreaker.
Ik gebruik zelf een iPhone 7, met stereospeakerz, en er komt echt geen k-geluid uit zoals jij dat noemt. Het is vrij hard, en ook heldere muziek. Oja en wat het gebruik ervan betreft, ik heb niet altijd een Bluetooth speaker bij me, en al zit je met een aantal mensen en je wilt toch geluid is het vrij handig.
Het ligt eraan waar je het mee vergelijkt, een echte speaker is veel beter, maar het kan inderdaad een stuk slechter.

Maar de grote vraag hier is niet of de iPhone 7 redelijk geluid heeft vanwege de stereospeakers, ondanks de stereo speakers, of dat het niks uitmaakt. Het lijkt mij ook dat stereospeakers in iets ter grote van een smartphone zinloos is. Ik zou denken dat ipv twee kleine speakers, één wat grotere speaker beter is. Maar of dat klopt weet ik niet zeker.
Heerlijk om ook eens iemand anders te zien die zich ergert aan het schorriemorrie dat keihard zijn muziek aanheeft op de fiets.
Ik vind dat toch een stuk aantrekkelijker dan al die zombies die doppen in hun oren stoppen terwijl ze deelnemen aan het verkeer. Het argument: "Maar ik hoor nog steeds een klein percentage van de geluiden om mij heen dus ik vorm geen gevaar voor het verkeer" gaat er bij mij echt niet in.
Of je luistert gewoon geen muziek op de fiets. Val je niemand lastig en is het ook niet gevaarlijk :)
Eens. Met "een stuk aantrekkelijker" bedoel ik niet "acceptabel". Maar vreemd genoeg krijg ik het idee dat het acceptabeler is dat iemand de verkeersveiligheid in gevaar brengt, dan dat hij de stilte in gevaar brengt.
Nee met je eens als gekozen moet worden tussen beide dan liever de speakers ipv de oordoppen.
Als de stereo speakers terug komen ben ik weer terug bij een google telefoon. Schrappen van de 3.5mm jack zou een doodzonde zijn. Ik laad mijn telefoon thuis bijna niet op, maar wel altijd in de auto, en heb geen bluetooth radio. Wil ik eigenlijk ook helemaal niet. Weer wat extra's om aan te zetten etc. Laat mij gewoon de jack erin stoppen.
Wat heb je aan stereo speakers op een telefoon? Ik snap dat het goed klinkt in het marketing praatje, maar met speakers op 10 millimeter afstand van elkaar kan je toch geen noemenswaardig stereobeeld produceren?
De Nexus 6P heeft een speaker aan elke kant van het scherm en ze zijn daarmee nog front-faced ook. Dat is echt wel toegevoegde waarde t.o.v. een speaker aan de onderkant die je vaak met je hand bedekt of juist moet ondersteunen zodat 't geluid naar voren gaat.
Kijk en dat kan ik nog snappen, 1 speaker aan de bovenkant en 1 aan de onderkant voor een beetje stereo beeld als je een filmpje kijkt.
2 speakers aan de onderkant waardoor een 3,5mm aansluiting moet vervalen snap ik dan weer total niet!!!
Heb zelf liever 3,5 dan stereo als ik kon kiezen. Een goede mono speaker is mij nl goed genoeg.
Heb zowiezo voorkeur voor full spec 5inch telefoons met zeer geringe of geen bezel, maar helaas zijn die vaak maar dun gezaaid en helaas alleen bij de voor Europese begrippen, chinese "B-merken" of 2nd tier fabrikanten als ZTE/Xiaomi.

[Reactie gewijzigd door digifan op 25 juni 2017 22:49]

Heel veel. Mijn broer heeft een HTC M7 gehad en nu een M8 dat geluid is ontzettend goed!
Dat van mijn LG G4 was ook een stuk beter dan de Galaxy S8+ die ik nu heb.
Als je overstapt merk je het verschil pas hoe veel je het gebruikt (persoonlijk gebruik ik de speaker meer dan de 3,5 jack) Elke keer als ik die M8 hoor denk ik wow wat een volume en een helderheid. Toon bereik van hoog midden en laag is ook veel beter geluid veel voller.

Dus persoonlijk zie ik dit liever dan een 3,5 jack maar liever zie ik beide zoals bv de M8 dat heeft.
Maar is dat vanwege het stereobeeld of gewoon een betere kwaliteit speaker?
Beide. De speakers op mijn M8 klinken echt goed voor hun formaat. Maar als ik een muziek video bekijk op Youtube in portrait en dan de telefoon kantelt naar landscape, dan krijg ik echt een veel voller geluid alsof ik een koptelefoon opzet. Dat komt volgens mij door de stereo opstelling van de speakers.
Het is een wereld van verschil vergeleken met een enkele speaker aan de onderkant zoals de S8 bijvoorbeeld.
Ik kijk best vaak filmpjes en streams, en de geluidskwaliteit is echt stukken beter. Heb even een galaxy s6 gehad, had het gevoel dat mijn linkeroor verstopt zat als ik een video keek. Plus, bij een nieuwe telefoon wil ik altijd stappen voorwaarts, niet achterwaarts. Geen stereo speakers is de reden geweest dat ik de pixel heb laten gaan, en bij de nexus 6p ben gebleven.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 25 juni 2017 13:51]

Voor een premium prijs
Het logische gevolg van een toestel dat Google in de markt zet als een premium-telefoon.
Daar gaan ze geen low-end prijzen voor vragen.
Ik vind 800/900 euro niet meer zo logisch. Maar dat is ieders keuze
800/900 euro is gekkenwerk voor een telefoon, het probleem is alleen dat het grootste deel van de markt dit soort onzinprijzen gewoon slikt en het koopt. Als je dit vergelijkt met andere producten die op het zelfde bedrag zitten dan slaat 900 euro voor een telefoon simpelweg nergens op. Voor dat bedrag heb je een midrange laptop, iets waar hogere productiekosten en materiaalkosten aan zitten.
Voor dat geld heb je ook 3 xbox one of playstation 4 consoles. Sterker nog, je kan er 9 instap android toestellen van kopen, maargoed je kan ook een xbox one, ps4 en 3 instap android telefoons kopen. Hoe kan het zijn dat 900 euro dan een normale prijs is voor een telefoon?
Die koop je alleen niet op afbetaling met een 2-jarig abonnement.
als je een gezond verstand hebt doe je dat met een telefoon ook niet. Het is niet alsof de telefoon dan ineens goedkoper is, je zet enkel oogkleppen voor jezelf op en houd jezelf voor de gek dat 900 euro normaal is voor een telefoon.
Beetje spijtig dat jij hier even komt bepalen wat normaal is en wat niet. Wat normaal is wordt bepaald door de markt en de consumenten.
Waarom is dat gekkenwerk? Iedereen koopt toch lekker wat ze willen, dat hoef jij niet te bepalen. Gelukkig zijn er voor mensen zoals jij genoeg opties die minder duur zijn dus ik zie het probleem niet.
Google begon met premium prijzen nog met Nexus 6 als ik me niet vergis. Die kostte ook opmerkelijk meer dan zijn voorgangers.

Verder was aan dat hele Nexus 6 project was alleen de prijs PREMIUM. Het voelde gewoon als een hele grote stuk plastic,wel met een 650-700 euro prijskaartje :D

Nexus 6P had wel het premium feel in hand,goede batterijduur en overall zeer tevreden met het toestel. De prijs was toen ook behoorlijk opgeschroefd,maar dat wist ik te omzeilen door een tweedehands 6P te kopen.

Verder,dat hele Pixel line is gewoon verzonnen om weg te blijven bij half plastic half premium NEXUS-line (weten we niet meer wat we ermee moeten)telefoons,om nieuwe PREMIUM lees PIXEL trend te beginnen.

Erg jammer
Die 800 euro is maar een begin hè. Telefoon zit ook vol met Google meuk waar ze nog wat centjes mee gaan verdienen. Grappig dat je bijna niemand meer over bloatware hoort :|
Die Google meuk noemen ze Android.
Ik had het meer over apps zoals Chrome, Search en Google movies. As usual niet te verwijderen zonder root. Een OS is èèn ding maar pre installed apps zijn gewoon niet nodig.
vroeger vroegen ze daar midrange prijzen voor (nexus 5)
Ik zou toch mogen hopen dat ze die 3.5mm audio port houden. Ze hebben zelf bij de originele pixel geadverteerd met de 3.5mm port en zouden zichzelf wel te kort doen met dit.
Op die manier kan geen een fabrikant meer iets veranderen omdat het vorige toestel het wel of niet had. Ik snap dat het nu heel irritant kan zijn maar het is een trend die zich toch door gaat zetten. Je komt nu in een overgangs periode en straks weten we niet meer beter of alle oortjes worden met USB C aangesloten.
Daar gaat het niet om. Google heeft in reclames de concurrentie zitten jennen met "wij hebben wel een 3.5mm" maar nu doen ze het zelf ook. De 3.5mm standaard is gewoon prima en ik zie niet het voordeel van een usb-c audio dongle.
Geen voordeel voor de gebruiker, wel voor de fabrikant :|
Het voordeel zit in drm en het kunnen weren van opname apperatuur
Dat is gewoon simpelweg niet waar. Als je een USB-C dongle naar 3.5mm hebt, kan je er precies evengoed een opname-apparaat aanhangen. Je krijgt dezelfde analoge audio uit de 3.5mm, en hetzelfde verlies bij opname.

Daarnaast kan je over USB-C digitaal audio verzenden, via de USB Audio Device Class 3.0 specification. Deze standaard bevat geen DRM, dus kan je het signaal naar een digitaal opname-apparaat doorsturen (bestaan nog niet zover ik weet). Zo kan je in theorie hogere kwaliteit audio rippen met USB-C.

Noem de volgende keer een bron, i.p.v. het "evil Google zal wel overal DRM in stoppen" zonder dat daar enig bewijs voor is.
Ho even rustig ik heb heel het woord Google niet genoemd en Google is niet de eerste als de enige die de 3,5 mm poort weg laat. De Dongels zullen naar mijn vermoeden een tijdelijke oplossing zijn totdat de volledige industrie over is op USB-c/lightning.

En over dat digitale signaal wat jij als voordeel noemt... is onzin. Want audio is inherent analoog dus zal zo goed klinken als de DAC het output. Een kabel met goede schilden zal net zo goed zijn als direct op een speaker. Daarom is een digitaal signaal tot je headset onzin.

Ps als heel de industrie digitale signalen gaat gebruiken tot en met de headset weet ik zeker dat ze drm Truukjes gaan gebruiken om audio opname apperatuur uit te sluiten (net als hdmi en hdcp, ergo whitelisten van apparaten met integriteits controle)

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 25 juni 2017 15:42]

Een digitaal signaal tot de headset mag onzin zijn, een digitaal signaal tot en met het opname-apparaat niet, sinds het digitaal blijft, en je niet twee DACs ertussen hebt zitten. En dat is wat ik noem in mijn post.

Maar graag hoor ik dan van jou waar de informatie over DRM en het weren van opname-apparatuur vandaan komt. Ik had de assumptie dat je vast Google of Apple aan het zwartmaken was. Maar als je een goede bron hebt, hoor ik het graag.
Hier hoeven nog geen bronnen voor te zijn want een beweging als dit is nooit zonder motieven. En aangezien bedrijven vooral vanuit hun eigen belangen handelen ipv die van de consument mag er best een aanname worden gedaan dat er een andere reden dan het elimineren van 50cm analoge kabel is

Edit: En even serieus, we hebben het over het weglaten van de analoge interface. Iets wat vannaf opname al is weggenomen, hier hebben we het over het afspelen. De stap waar enkel piraterij nog tussen de speaker kan zitten. Is het echt zo moeilijk voor je on te realiseren dat bedrijven als Apple, spotify, deezer, enz graag die analoge, gevoelige, stap zien verdwijnen?

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 25 juni 2017 19:11]

Kom eens met bronnen.

"Consumenten willen dit, consumenten willen dat".

Nee man. Je komt alleen maar met aannames. Ik kan met een gerust hart vertellen dat er velen zijn die niet zo denken, dus kom niet met een algemene PR marketing term waarbij je alle consumenten over 1 kam gooit.
Een eerste voordeel is dat je noise-cancellation op je headphones kunt krijgen, zonder dat je een lompe batterij in je snoer hebt. Lijkt mij wel handig.
Het hebben van usb-c en een 3.5mm jack heeft dat toch ook...

Nergens staat dat mensen 3.5mm jack willen hebben ipv usb-c. Beide is gewoon prima en bied het beste van 2 werelden :)
Tsja, Apple adverteerde met hun iPhone 5 (geloof ik) dat het zo'n ideaal formaat was dat je met een hand het hele scherm kon bedienen. Toen kwam de iPhone 6 en waren ze helemaal overstag dat het groot groter grootst moest. Met andere woorden: men komt nog wel eens terug op eigen claims.

Ik zou het wel jammer vinden als hij zou verdwijnen, maar de Pixels zijn me toch te duur :)
Hoe staat het eigenlijk met de support van deze toestellen als ik vragen mag? Ik vind Apple toestellen persoonlijk ook erg duur, maar de support die je krijgt (die waarschijnlijk deels in de prijs zit) is dan ook wel erg goed. Is dat met dit toestel ook het geval?
Momenteel is dat twee jaar, plus een extra jaar aan security updates (of 18 maanden na laatste verkoop in de Play store).

Daar kan iedere andere (Android)fabrikant nog een puntje aan zuigen - een Nexus/Pixel is (helaas) de enige optie voor een Androidtelefoon mét fatsoenlijke updates.

Maar met de prijzen van de Pixels proberen ze te concurreren met Apple. Dat redden ze niet qua naamsbekendheid, en qua updates doet Apple het ook nog eens net iets beter.

Ik zou het fijn vinden als ik gewoon weer een Androidtelefoon van ~400 kon kopen, met minstens 2/3 jaar securityupdates. Maandelijks, dus niet 3 maanden achterlopend. Wishful thinking..
Samsung geeft ook 2 jaar updates aan z'n flagships, in ieder geval security patches. De S6 is meer dan 2 jaar oud en krijgt ze nog steeds.
Dit kan ik bevestigen. Ik krijg regelmatig updates op mijn Galaxy S7. Ik denk wel iedere maand een kleine beveiligingsupdate. Normaal gesproken mocht ik van geluk spreken als ik er 1 in een jaar had.
Maar die kost weer ¤700-¤800 wanneer die uitkomt. En je loopt een half jaar achter met updates vanwege touchwiz wat aangepast moet worden. De Nexus toestellen waren relatief goedkoop en kregen de software updates meteen na release. Dus ja, er is een gat in de markt waar nog niemand echt ingesprongen is.

[Reactie gewijzigd door pepsiblik op 25 juni 2017 18:22]

Dat doet Google ook niet nu met deze Pixels :P
Dat zeg ik ook. Er is nog niemand in het gat gesprongen wat de Nexus toestellen hebben achtergelaten.
Moet zich nog bewijzen. En hun Android telefoon is niet top spec zoals de Nexus was.
maar loopt niet achter met security updates, wat eigenlijk wel het belangrijkste is
Waarom moet je voor ¤700 compromisen sluiten??
Sorry, maar zijn toch geen compromisen? Zolang de software veilig is?
Voor ¤700 euro verwacht ik de laatste versie van een OS binnen een paar weken na release. Niet negen maanden later. Dat werkt zo bij Windows, bij MacOS, bij iOS en bij stock Android. En ik verwacht ook niet dat ik de hele tijd in onzekerheid blijf of ik wel of niet ge-upgrade ga worden.

Als ik alleen veiligheids updates wil, kan ik dat voor veel minder krijgen.
Een gat in de markt maar niet winstgevend. Ik had een Nexus 5x en nooit ene euro uitgegeven aan apps.

Degene die er nog het dichtst bij in de buurt komt is One plus one. Die telefoons zijn nog kaal en onder de 500 euro.
Op de forums van OnePlus wordt nochthans steen en been geklaagd over de ondersteuning voor de Oneplus two. Het toestel krijgt geen update naar Nougat, hoewel die wel beloofd was en hoewel de two nog geen twee jaar oud is. Kijken hoe het met de Three gaat nu de Five uit is.
Qua updates doet Apple het beter? Je bedoeld dat ze oude telefoons via updates onwerkbaar traag maken om betere verkoop cijfers te krijgen?
Wordt
Misschien trager maar goed liever wat trager dan geen updates. Daarbij ik verwacht niet dat met een software update major release mijn toestel lekker vlot blijft werken, immers pak een pc uit 2002 en ros daar een SP0 xp op en een sp3 xp merk je gelukkig ook niet
Met Windows7 en 10 maakte MS het elke keer sneller dus gaat niet op.
Werk nog dagelijks op een iPhone 5 en het is nog steeds vlot. Sommige apps (bijv. Facebook) is wel traag geworden door alle updates bij die app. Kun je Apple niet aanrekenen.
Eerder omgekeerd. Apps worden complexer omdat telefoons steeds krachtiger zijn. Het OS gaat ook mee. Verschil is wel dat je telefoon in de achtergrond de hele tijd de nieuwe, complexere apps moet blijven syncen en up-to-date houden. Het OS zelf met enkel de meegeleverde apps zal nauwelijks trager zijn over versies heen.
Dus nieuwe OS versies die de kracht van de nieuwste telefoon in de verf willen zetten werken trager op oudere toestellen met tragere hardware? Je verwacht het niet.
In ieder geval wel met de nieuwe Nokia Android toestellen, kosten maar ¤249, en goedkoper, maar wel goede beveligingsupdates zoals we dat gewend waren van Nokia, dus er zijn prima alternatieven voor een betere prijs met zeer zeker de zelfde bouwkwaliteit, als welk ander merk dan ook.
WileyFox heeft ook afgelopen weekend 7.1.2 met security patches van juni dit weekend vrijgegeven voor alle (? iig de meeste) toestellen van hen.
Dat is toch de belofte, nu nog zien of ze het waarmaken
Ik hoop dat hij waterdicht wordt want anders is het niks meer dan de pixel 1 met een processor upgrade
Volgens mij zou deze inderdaad waterdicht worden, de vorige hadden ze erg snel gemaakt met een ontwerp van een HTC telefoon dacht ik, nu hebben ze veel meer tijd gehad.

Al vind ik de schermgrootte van de toestellen wel een beetje vreemd, met 4,97" en 5,99".
Volgens mij zou deze inderdaad waterdicht worden, de vorige hadden ze erg snel gemaakt met een ontwerp van een HTC telefoon dacht ik, nu hebben ze veel meer tijd gehad.
Dat zou inderdaad verklaren dat ze de opvolger exact hetzelfde design geven...
Dan valt hij binnen de zoekopdracht <5 en <6 in de prijsvergelijkings sites.
4.97 is wat de nexus 5 heeft, misschien willen ze daar op inspelen? alleen moeten ze dan niet dat spuuglelijke pixel ontwerp gebruiken (vooral de achterkant)
Leuk en aardig maar zolang ze hier 800-900 euro kosten of niet te vekrijgen zijn is de pixel lijn niet echt interessant

Die 4.9" variant lijkt mij anders wel aardig, als ie waterdicht is, stereospeakers, 3.5mm, microsd (of 128GB standaard)

[Reactie gewijzigd door DoubleYouPee op 25 juni 2017 12:34]

Plus ik heb het idee dat het merendeel van de mensen de stijl ziet als lelijk. Het is qua afwerking geen iPhone of S8... De hoge prijs is wat mij betreft dan ook niet gerechtvaardigd. Voor 350 euro zou ik de telefoon overwegen.
Als pixeleigenaar vraag ik mij af, in welk opzicht is het qua afwerking geen iPhone? Hij is gemaakt van metaal en glas en is keurig afgewerkt. Hoezo is dat bij iPhones beter?

Over het uiterlijk valt natuurlijk niet te twisten, dat is een kwestie van smaak.
Ik denk dat veel mensen net als ik de achterkant erg lelijk vinden
Precies. Het is een beetje als een Skoda Fabia. Even degelijk als een Polo, maar ziet er toch een stuk minder fancy uit.

Met het verschil dat de Fabia ook een stuk minder kost.

Ik wil de verkoopcijfers wel is zien. Ik zie veel smartphones in mijn omgeving en op het werk. Ik heb de S8 al gezien bij mensen maar de pixel nog nooit, ook niet bij onbekenden. En dat terwijl die al een jaar langer op de markt is.
Dat ga ik absoluut niet ontkennen. Maar geertttt beweert dat het qua afwerking geen iPhone is, en dat wilde ik even tegenspreken :)
Dat mag, de pixels hebben zeker wel een degelijke bouwkwaliteit. Verder is het maar net wat je onder afwerking verstaat. Voor mij is dat ook het ontwerp en details daarin.
De afwerking van Pixels is van zeer prima kwaliteit en net zo goed als een iPhone of S8.
Was de eerste Pixel eigenlijk een verkoopsucces? Er waren in het begin wat paniekverhalen dat hij zo slecht zou lopen, maar het is vrij snel heel stilletjes geworden. Ik zie er iig nooit iemand mee.
Is ook niet in nederland te koop. En veel mensen met dure toestellen hebben die nog uit abo met maandelijks afbetalen.
Ah maar ik woon ook niet in Nederland :)
Was die serieus niet te verkrijgen in Nederland ?
bizar in België wordt deze verkocht maar ja Google hun logistiek team kan laatste tijd niet meer echt volgen zelfde voor LG de sport die is nog steeds niet in Duitsland te verkrijgen |:(
Het gerucht gaat dat er 1 miljoen zijn verkocht, niet echt een succes te noemen qua aantallen dus.
Lijkt me ook logisch.
De nexus toestellen waren wel succesvol, door de goede prijs / kwaliteit.
De meeste mensen die nexus toestellen kochten, waren ook tech geïnteresseerde mensen.
Die ook die 'naked android' wilden.
¤350 was een goede prijs imo.

Maarja, Google wilde meer geld verdienen. En dachten dan door een nieuw concept te bedenken en eventjes ¤500+ te vragen voor een smartphone, dat hij succesvol zou zijn. Wat dus duidelijk niet het geval is. Die tech fans zijn dan gaan rondkijken, naar betere prijs/kwaliteit.