×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Aantal T-Mobile-abonnees groeit met 60.000 in kwartaal

Door , 114 reacties, submitter: AnonymousWP

T-Mobile heeft er in het afgelopen kwartaal 60.000 nieuwe abonnees bij gekregen. Ten opzichte van de vorige twee kwartalen is de groei daarmee iets afgenomen, maar in vergelijking met vorig jaar zijn de cijfers beter.

De provider schrijft de groei toe aan zijn abonnementen met Datavrije Muziek en Go Unlimited. Het abonnement zonder datalimiet is volgens T-Mobile een succes. In het bericht stelt de directeur van T-Mobile Nederland dat er 'spoedig een copycat volgde', daarmee doelt hij waarschijnlijk op het abonnement met onbeperkt internet van Tele2, dat de provider halverwege mei aankondigde. De topman claimt dat er in de cijfers geen invloed is te zien van het aanbod van de concurrent.

Verder schrijft T-Mobile in het bericht dat het een plan ontwikkelt om een 'stempel te drukken' op de markt voor alles-in-één-abonnementen. Mogelijk wil de provider ook quadplay-abonnementen gaan aanbieden, iets dat het nu nog niet doet. T-Mobile begon in februari met het aanbieden van vaste internetaansluitingen en alles-in-éénabonnementen onder de noemer T-Mobile Thuis. Daarvoor gebruikt de provider de voormalige vastenetwerkdiensten van Vodafone, dat de tak moest afstoten vanwege de fusie met Ziggo.

T-Mobile heeft de groei van het klantenbestand bekendgemaakt in een bericht voorafgaand aan de presentatie van de kwartaalcijfers. De financiële resultaten worden pas volgende maand bekendgemaakt. In totaal heeft T-Mobile nu ruim drie miljoen abonnees. In mei kwam het klantenbestand voor het eerst sinds drie jaar weer boven dat aantal.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

05-07-2017 • 15:51

114 Linkedin Google+

Submitter: AnonymousWP

Reacties (114)

Wijzig sortering
Wat voor ramp was er in Q3 2014? :?
Afstoten van Simpel.
nieuws: Virtuele provider Simpel maakt zich los van T-Mobile

[Reactie gewijzigd door Jeffrey87 op 5 juli 2017 15:55]

Wat is er in godsnaam in Q3 van 2014 gebeurd :o
Edit:
Het Duitse bedrijf schrijft de daling vooral toe aan de verzelfstandiging van het merk Simpel in augustus dit jaar en de verkoop van internetprovider Euronet.
http://www.nu.nl/internet...klanten-in-nederland.html
Mooi om te lezen dat het goed gaat met T-Mobile. Ze hebben duidelijk fors geïnvesteerd in hun netwerk. Ik vind het bereik van T-Mobile sinds de verbouwing van het netwerk erg goed. En om één of andere reden vind ik T-Mobile redelijk sympathiek. KPN moet ik weinig van hebben en van Vodafone krijg ik steeds het gevoel van vergane glorie. Maar goed, eerlijk is eerlijk, alle drie de netwerken zijn in die zin prima en hebben hun sterke en zwakke plekken in de dekking.

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat het unlimited-abonnement voor nog meer klanten zou zorgen dan nu het geval is. Als je grootverbruiker bent is het simpelweg een fantastische deal! Eindelijk een beetje concurrentie!

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 5 juli 2017 15:58]

Waarom moet je weinig hebben van KPN? Voelt het niet lekker, is je ondraaglijk lijden aangedaan? Technisch ben ik altijd wel tevreden met KPN, de prijzen zijn niet vreselijk competitief, maar op de plekken waar ik kom in NL overal goed signaal, wat ik niet van alle concullega's kan zeggen. Maar goed, zo wil ik niet met een bepaald merk mobiel lopen omdat dat niet OK voelt. Niet uit ervaring, maar uit gevoel. Dat werkt blijkbaar soms zo, hier wellicht ook. Ik herken overigens ook dat 'sympathie' jegens een kleinere speler, dat voelt soms gewoon OK ...

Toevoeging: Vodafone ervaar ik weer negatief omdat ik die als Ziggo klant welhaast door de strot geduwd krijg, dat geeft bij mij ook niet zo'n fijn gevoel. Eigenlijk help ik mijn eigen vraag om zeep, bij mij werkt het eigenlijk ook wel op gevoel. |:( Maar T-Mobile timmert fijn aan de weg, met die datavrije muziek dacht ik eerst dat ze het niet zouden redden met de netneutraliteit, maar dat hebben ze toch goed ingeschat, petje af!

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 5 juli 2017 16:17]

We gaan een beetje offtopic, maar ik vind vooral de filosofie van KPN als bedrijf heel vervelend. Het is echt zo'n groot, lomp bedrijf waarbij ik het gevoel heb dat ze er alles aan doen om elke cent uit je te knijpen door duur te zijn, zo lang mogelijk oude technieken willen uitmelken en partijen opkopen om de uitrol van glasvezel flink te vertragen. Ik snap ook wel dat de andere bedrijven ook geen liefdadigheidsinstellingen zijn en als KPN goede deals heeft dan denk ik ook echt wel wat ik tevreden zou zijn, maar in de basis moet ik niet zoveel van KPN hebben.
Vreemd, KPN loopt juist voorop met het testen en implementeren van nieuwe technieken; en is in veel gevallen juist de goedkoopste aanbieder. Oo
Er is geen enkele partij die mij m'n vaste en mobiele abonnementen goedkoper kan aanbieden dan KPN... En dan helpt het ook nog enorm mee dat het KPN netwerk simpelweg het beste bereik en de beste stabiliteit heeft, plus een enorm goede KS; dat is ook iets waard, dus stel ze waren een euro "duurder" per maand: dan is dat het absoluut waard.

Nee, wat mij betreft is KPN alles behalve de duurste. :)
Ook is de uitrol van glasvezel nog heel hard bezig, ik snap niet waar die onzin steeds vandaan komt. Geen FttH nee, maar dat is een totaal ander verhaal en voor 99% van de markt niet boeiend. De consument koopt nauwelijks 500/500, wel vaak 100/10. Dat kan ook prima over koper, wat met de nieuwste technieken tot 400 down gaat. Om de gemiddelde consument tevreden te houden is dat laatste stukje glas dus onnodig, en daarmee geldverspilling voor KPN. Maar bijv. in nieubouwwijken wordt geen koper meer gelegd maar glas.
Als je compleet bent met KPN dan zit je goed qua kosten en vooral dekking en vooral binnen een huis of gebouw, T-Mobile heeft met zijn hoge frequenties veel meer moeit mee en zit weliswaar hierdoor hoog in 4G snelheid, maar die vlakt snel af terwijl KPN veel beter bereik heeft met vooral lage frequenties binnen gebouwen hierdoor. En in drukke gebieden ondersteunt KPN zijn lage frequenties weer met hoge frequenties zoals in steden, stations etc. Dus altijd goed bereikbaar met meer antenne's op verschillende frequenties.

Het verhaal over internet is leuk met al die snelheden en geloof me dat de meeste mensen internet gebruiken voor surfen, emails, youtube en netflix en dat een gezin genoeg heeft aan een 60-80MB Mb verbinding en een samenwonend stel zonder kids genoeg heeft aan 20-40 MB . Het internet wordt niet sneller en je youtube filmpje ook niet, laat staan netflix.

Het is mooi als je een auto hebt die 240 KM/h gaat en het verkeer gaat niet sneller dan 40 KM/h .

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 5 juli 2017 22:12]

T-Mobile gebruikt 1800 EN 900 frequentie. KPN gebruikt de 800 frequentie. Zoveel verschil in bereik tussen 800 en 900 is er niet hoor. Je verhaal van snel verminderende dekking bij T-Mobile gaat dus niet op.
bij verminderde dekking in gebouwen wel en daarbij bedoelde ik ook nog dat de snelheid bij T-Mobile hoger ligt en met hoge frequenties op langere afstand van de mast inzakt. Maar 800/900 zal niet zoveel uitmaken, daarnaast gebruikt KPN ook nog een hogere frequentie dan T-Mobiel als extra onderstening op vooral drukke plaatsen, zodat er ook sneller internet is dan met 800/900
De consument koopt nauwelijks 500/500, wel vaak 100/10. Dat kan ook prima over koper, wat met de nieuwste technieken tot 400 down gaat. Om de gemiddelde consument tevreden te houden is dat laatste stukje glas dus onnodig, en daarmee geldverspilling voor KPN. Maar bijv. in nieubouwwijken wordt geen koper meer gelegd maar glas.
We hebben het hier over investeringen voor de toekomst, niet zozeer wat de klant nu wil. Dataverbruik gaat enorm toenemen.
Vreemd, KPN loopt juist voorop met het testen en implementeren van nieuwe technieken; en is in veel gevallen juist de goedkoopste aanbieder

Dan zullen ze glasvezel nog aan het testen zijn zeker voor ze verder gaan met de uitrol?
Precies. Waar ik woon in Amsterdam weigert KPN gewoon om te graven en FttC glasvezel aan te leggen. En de rechter heeft ze nog gelijk gegeven ook. Het gaat dus niet om FttH.
Pas sinds de laatste dagen van februari 2016 is hier VVDSL. Voorheen ADSL2+.
Ik woon er nog geen 2 jaar en ben al weer naar een andere woning op zoek.
Alleen vanwege de slechte vvdsl verbinding?
Klinkt misschien wat extreem, maar als je echt op een 4/1 (die dat dan vaak óók nog niet haalt) kwaliteit lijntje uitkomt kan dat je toch in best wel de nodige activiteiten in je vrije tijd raken. Dan is het aan eenieder om te kiezen of dat voldoende reden is om te verhuizen.

Weet niet of ik zo'n draconische keuze (met alle bijkomende kosten) zou nemen, maar een factor in huizen zoeken is de beschikbaarheid van coax (sorry, het is nu eenmaal de beste reëel beschikbare optie in bestaande bouw...) voor mij dan stiekem toch weer wel.
Nogmaals, het zou mij toch op allerlei manieren best wel gaan storen, en als je dat kunt voorkomen/verhelpen en daar meer woongenot aan overhoudt, waarom niet?
Bij mij staat de beschikbaarheid van glasvezel internet nu ook in de lijst van controlepunten om een woning interessant te maken.
Ik stoor mij eraan. 100Mbit min de 20Mbit permanente reservering (door Vodafone/T-Mobile Thuis) voor televisie (op 2 van de 4 UTP/RJ45 poorten van het modem) waar ik dus geen pakket voor heb. Netto dus 80Mbit beschikbaar. Ik heb alleen internet met Fox Sports Go en Ziggo Sport Totaal Go abonnementen. Reguliere TV hoef ik niet.
Voor Vodafone Thuis had ik internet van KPN (ADSL2+ en VVDSL). De overgang van ADSL2+ naar VVDSL was een absolute ramp bij ons in de wijk. Uren zonder internet, connect problemen, en dat ruim 3 maanden lang. En toen alle problemen opgelost waren stuurt KPN doodleuk een email met een verhoging van 2,50 per maand omdat ze verbeteringen aan het netwerk hebben aangebracht.
Maar de grootste ergernis is de wetenschap dat glasvezel infra niet (nooit?) op korte termijn wordt aangelegd.

Naar een andere ISP overstappen geeft een winst van 20Mbit maximaal. Verhuizen een winst tot 400Mbit.
5G testen ze uit. En wat eerder gezegd werd.. vrijwel geen klant koopt glasvezel 100/100. Omdat de een verbinding van z'n 50 mbit/s genoeg is voor een gezin van vier personen!
2x Netflix, 1x Xbox live en 1x YouTube tegelijkertijd op een doorsnee woensdag avond. Ik weet niet of ik dat haal met 50 mbit/s.
Dat kan wel hoor. Een HD netflix stream in HD kost maximaal 10Mbit/s dan zit je op 20Mbit/s voor 2 streams. Youtube is al veel lager maar stel dit is ook 10Mbit dan zit je op 30Mbit/s. Dan lijkt mij 20Mbit/s nog ruim voldoende om online te gamen.
Hoho...verwar dekking en bereik niet met elkaar. Misschien geldt het voor jouw wel hoor, maar voor mij niet. Ik zit in een wijk (nieuwbouw) van een stad met 100.000 inwoners. KPN heeft hier dekking, maar het bereik is echt klote. Ik zie vaker 1 streepje E staan dan 1 streepje 4G+. De masten van KPN staan aan beide uiteinden van de wijk en ik woon precies midden in die wijk. Dat resulteert in klote bereik.

Laat ik het zo zeggen ik heb ook op zolder ook 5ghz wifi dekking, maar het bereik is klote op zolder.
Vreemd, KPN loopt juist voorop met het testen en implementeren van nieuwe technieken; en is in veel gevallen juist de goedkoopste aanbieder. Oo
Er is geen enkele partij die mij m'n vaste en mobiele abonnementen goedkoper kan aanbieden dan KPN... En dan helpt het ook nog enorm mee dat het KPN netwerk simpelweg het beste bereik en de beste stabiliteit heeft, plus een enorm goede KS; dat is ook iets waard, dus stel ze waren een euro "duurder" per maand: dan is dat het absoluut waard.

Nee, wat mij betreft is KPN alles behalve de duurste. :)
Ook is de uitrol van glasvezel nog heel hard bezig, ik snap niet waar die onzin steeds vandaan komt. Geen FttH nee, maar dat is een totaal ander verhaal en voor 99% van de markt niet boeiend. De consument koopt nauwelijks 500/500, wel vaak 100/10. Dat kan ook prima over koper, wat met de nieuwste technieken tot 400 down gaat. Om de gemiddelde consument tevreden te houden is dat laatste stukje glas dus onnodig, en daarmee geldverspilling voor KPN. Maar bijv. in nieubouwwijken wordt geen koper meer gelegd maar glas.
Leuk als dat het geval is met 100mbit beschikbaar, maar bij mij is dat zeker niet het geval. Mijn situatie: http://imgur.com/a/ysTmb In zo een geval, wat volgens de netco fourstack site ook niet op korte termijn gaat veranderen, moet ik dus voor 53mbit met een alles in een pakket 55 euro betalen, terwijl het bij Ziggo 59,95 kost voor een alles in een pakket met 150mbit. De gedachte dat je met 100mbit voldoende snelheid hebt kan ik begrijpen, maar ik geloof niet dat veel adressen die snelheid halen [In Rotterdam haal ik het in ieder geval niet] en voor 53mbit is 55 euro gewoon te duur.
Na de overname van Reggefiber door KPN werd de straat hier weer dichtgegooid en glasvezel ligt er dus alleen tot aan de wijkkast, lekker progressief bedrijf hoor dat KPN met het door de strot duwen van een verouderd koperlijntje.
Als je over dat verouderde koperlijntje dankzij nieuwe technieken echter 300MBit/sec kan pushen, dan boeit het voor de meeste consumenten echt geen hol of er nou een koperdraadje of een glasvezeldraadje naar het modem loopt.
Off topic:

Dit voelt echt een beetje als een soort verkapte reclamecampagne. Als er één bedrijf is in Nederland die zich arrogant opstelt tegen zijn/haar klanten dan is het KPN wel. Ik heb in het verleden veel negatieve ervaringen met KPN gehad, voornamelijk extreem lange wachttijden.

KPN is met hun mobiele abonnementen heel erg duur in vergelijking met T-Mobile, Vodafone of Tele2. Vooral de prijzen voor een sim only met kleine bundels (1GB) stijgen de pan uit (20 euro :? ). Daarnaast biedt T-Mobile een klantenservice aan die zeker op het niveau van KPN zit.

On topic:

Mooi dat ze zoveel klanten erbij krijgen. Na flinke investeringen, neutrale opstelling en goede coulanceregelingen zijn klanten T-Mobile toch gaan waarderen. Het netwerk ervaar ik zelf als de beste van Nederland. Vrienden van mij hebben met KPN soms wel beter bereik, maar een veel lagere snelheid. Ik heb het idee dat T-Mobile met de mix van 900/1800 frequenties de juiste balans heeft gevonden tussen bereik en snelheid.
Mensen hebben wel vaker dat als iemand positief is over iets dat zij als negatief zien, dat het dan reclame is. Ik zou voorstellen niet teveel waarde te hechten aan die impulsieve gedachten. :)

KPN is voor mij daadwerkelijk de goedkoopste provider, T-Mobile en Tele2 kunnen daar niet tegenop; en Vodafone al helemaal niet. (Serieus, heb je de prijzen van Vodafone bekeken de laatste tijd? Die zijn écht niet goedkoop hoor. :P)
Voorbeeldje van mijn eigen situatie: ¤28 p/m voor 50GB data, onbeperkt bellen en Spotify. Gezien ik Spotify anders los zou moeten kopen (en ja, dat zou ik doen want ik vind het een geweldige dienst) ben ik dus per saldo eigenlijk ¤28 - ¤10 = ¤18 per maand kwijt voor dat abonnement.
Dat kan Tele2 niet matchen (sorry, 50GB is voor mij echt gelijk aan onbeperkt... Dus ¤7 extra voor onbeperkt terwijl ik niet eens aan 25GB per maand kom is gewoon onzinnig en duurkoop; plus dan zit ik op een slechter netwerk en, tenzij dit verbeterd is: een waardeloze KS. (Ik heb vorig jaar tijdelijk een Tele2 abo gehad... Verschrikkelijke service toen.)) en T-Mobile kan het al helemaal niet matchen. Als bonus krijg ik ook nog eens een gratis extra zenderpakket, waar ik wel blij mee ben. :)

M.b.t. de klantenservice: ik werk veel 's nachts en ben overdag in sommige weken pas 's middags wakker vanwege datzelfde nachtwerk; en wordt dan in de avond weer actief. ... Het is dan wel heel fijn als je zaken moet regelen of er is onverhoopt een keer een probleem (storing) dat je dan een KS die 24/7 per dag open is. Ook in het weekend en op zon- en feestdagen. En dat je 9 van de 10 keer een deskundige aan de lijn krijgt. (Ja, er zitten ook volslagen idioten bij; maar dat heb je bij elke KS helaas. Ophangen en terugbellen, problem solved. :P)

M.b.t. het laatste gedeelte: ik ben benieuwd in hoeverre je vrienden verschil merken in maximale snelheden. Stel je behaalt op locatie A met KPN 30MBit/sec en met T-Mobile 55MBit/sec: dan ga je dat enkel merken bij grote downloads; zoals bijvoorbeeld app-updates. En dan nog heb je het over een relatief klein verschil voor zoiets simpels. Bij het laden van een website, het spelen van een youtube filmpje, het nieuws lezen, je mail ophalen, WhatsApp, Facebook, et cetera: daar merk je er niet tot nauwelijks iets van. (Dat was overigens ook de reden dat KPN destijds is begonnen met de uitrol op 800Mhz voor 4G. Dat is "traag" (tot. max 50Mbit op dat moment, 1st gen) maar kon er wel voor zorgen dat in relatief zeer korte tijd het merendeel van Nederland 4G dekking had met redelijke snelheden en lagere ping tijden.)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 12 juli 2017 04:09]

Hum,
Ik heb juist om deze reden mijn T-Mobile abonnement opgezegd;
Het overtreden van de *Nederlandse* wet voor netneutraliteit
Helaas ben ik in de minderheid.
.
Al die klanten die nu lekker "gratis" muziek kunnen streamen,
doorzien helaas niet welke lange termijn schade ze toebrengen aan het internet,
en al snel ook aan hun eigen keuzevrijheid en nu lage abonnementskosten.
:'(

[Reactie gewijzigd door Geekomatic op 6 juli 2017 12:14]

Ik snap niet goed waarom je gedownvote wordt, tikkie offtopic inderdaad, maar je raakt wel een snaar. Zelf ben ik niet consequent op dit gebied, alhoewel T-Mobile wel zijn best doet om zoveel mogelijk content te laten meedoen. Maar als het netwerk van T-Mobile wat voller wordt en mensen zijn er min of meer aan gewend, dan komt er vast een aap uit de mouw ...
Dank je, en helemaal eens met die aap.
Dit brede aanbod nu is een lokkertje.
Het is ook mijn verwachting dat zodirekt de duimschroeven aangedraaid gaan worden,
qua beperkter en aanbod en prive deals gemaakt met door (mobiele) ISPs en content aanbieders.
Tele2 ook niks mis mee, alleen in de eu mogen ze wel betere roaming partners hebben. :+
Recent in Bulgarije en Hongarije geweest met Tele2 sim. Roaming op Telenor in die beide landen, werkte echt prima.
Waarschijnlijk was dat wel geen 4G..
Laatst in Duitsland geweest was jammer genoeg echt bedroevend... mocht blij zijn op veel stukken al een appje kon sturen.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat het unlimited-abonnement voor nog meer klanten zou zorgen dan nu het geval is. Als je grootverbruiker bent is het simpelweg een fantastische deal!
Het ligt er ook maar net aan of dat je op dat moment mag overstappen. Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die graag willen overstappen, maar momenteel nog een lopend contract hebben bij de concurrent.
Klopt inderdaad, ik wou eerst ook naar T-Mobile gaan, maar nu KPN de bundels heeft verdubbeld... Ik verwacht dit jaar niet boven 50gb p/m (33¤ p/m) uit te komen, dus nog geen reden om het betrouwbare netwerk te verlaten wat mij betreft.
Bij Tele2 betaal je 8 euro per maand minder voor meer GB's en net zo goed onbeperkt bellen/sms'en. Dat is bijna 100 euro per jaar...

Ik kom zelf na ~5 jaar bij KPN weg en heb de overstap naar Tele2 gewaagd. Oke, betreft klantenservice heeft KPN echt wel een streepje voor. Maar qua netwerk? Ik ben behoorlijk tevreden over het Tele2 netwerk, eigenlijk. De snelheid in het buitengebied (waar ik woon) ligt iets lager, maar is altijd voldoende. In steden is de snelheid hoger en stabieler. Doordat VoLTE op meer toestellen beschikbaar is en gewoon naadloos werkt kan ik mijn toestel op 4G locken, iets wat bij KPN bij mij voor gemiste telefoontjes zorgde.
Waar ik woon is helaas maar één Tele2 4G mast, en niet in mijn bereik. En KPN juist nog over de grens signaal uit NL. Tele2 is dus geen optie, T-Mobile nog wel, maar daar zit een minimaal verschil van prijs in.
Edit: check http://www.4gdekking.nl in het noorden van het land maar eens :'(

[Reactie gewijzigd door rootpowered op 5 juli 2017 16:46]

Die site is al bijna een jaar niet bijgewerkt, je kan beter op www.4gmasten.nl kijken, daar staan overzichten van alle masten in NL, uitgesplitst per provider.
Ik kom uit Drenthe, dus al redelijk in het noorden :) en ik kan je uit ervaring vertellen dat die dekkingskaart niet klopt. Zoals er al onder staat: ze vermelden de binnenshuisdekking, die sowieso al bijna een jaar geen update heeft gezien...
Vergelijk de 4Gdekking-kaart eens met die van KPN zelf. https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm
Volgens KPN zelf is de binnenhuisdekking slechter dan wat 4gdekking.nl toont.

Sowieso, heb je je telefoon al eens naar netwerken laten scannen? Dan kan je prima zien wat er in de buurt is :) Het is KPN die bij mij in de woonkamer wegvalt terwijl T-Mobile en Tele2 daar wel bereikbaar blijven...

Tot slot: meerdere masten in steden is vooral om een hogere capaciteit aan te kunnen. Ja, Tele2 heeft in steden vaak minder masten dan KPN/Voda/T-mob. Maar Tele2 heeft ook ~1 miljoen klanten terwijl de andere drie >3 miljoen klanten hebben, en daarmee ook een hogere capaciteit nodig hebben.
Kijk aan, ik woon er ook ;-) Zeker heb ik gescant naar netwerken, http://i.imgur.com/5O2h0Zb.png
Haha, ja dat is een uitzonderlijke mast ja :) in jouw situatie zou ik voor hetzelfde gaan.
Mijn situatie is qua ligging vergelijkbaar, maar er is geen mast die dermate afwijkt van de rest zoals bij jou (ten noorden van Hoogeveen).

Ik bedoelde overigens in Android, instellingen > verbindingen > mobiele netwerken > netwerkoperators > netwerken zoeken. Je kan dan vrij snel zien welke netwerken bij jou dekking bieden. Je kan dan nog niet bepalen wat de beste dekking heeft, maar het zal mij verbazen als enkel KPN in beeld komt bij jou.

KPN zal ongetwijfeld in jouw geval de snelste en stabielste verbinding hebben, maar ik vermoed dat je ook op andere netwerken bereikbaar bent als ik dat kaartje zie.
Als je T-Mobile unlimited via unitedconsumers.com aanschaft dan krijg je naast 5 euro korting via samen ook nog eens 3,50 per maand cashback en dan komt het uit op 26,50 per maand. Die 1,50 extra tov tele2 vind ik het waard: beter netwerk en ook in het buitenland 4G én goedkoper dan KPN.
Die 1,50 zou ik zeker extra betalen voor een veel beter netwerk dan Tele2. Om een paar pleuro ga ik niet alles omgooien naar een andere provider. Voor die 5 euro korting via "samen" dan moet je met meerde mensen een abbo afnemen? Dat zit er niet in. Het enige nadeel van T-mobile in dit geval vind ik dat je in het EU maar 10GB kan gebruiken, en bij KPN je gehele bundel (50GB). Verder top bedrijf _/-\o_
Ja klopt, maar t-mobile heeft zelf een facebook groep opgezet waar je andere mensen kunt vinden voor zo een groep of zelf kunt aansluiten bij een bestaande groep. Dus aan de 5 euro samenkorting komen is heel laagdrempelig.
En hoeveel GB's heb je over de grens? En hoeveel bij KPN? Precies..
Voor 100 euro kan je heel wat prepaid sims in get buitenland kopen. Voor het geval je aan 6gb niet genoeg hebt...
In het EU mag je bij T-Mobile Unlimited 10 GB verstoken en bij Tele2 Unlimited 6 GB. Bij Vodafone en KPN daarintegen evenveel als in NL, daar maakt het niet uit waar je je bundel gebruikt.
4G dekking tele2 is wel goed, maar door mast gebruik en afstanden niet altijd fijn om mee te werken. Als je gaat kijken naar het westen en midden van het land zijn alle aanbieders wel goed qua dekking, daarbuiten naar het zuiden ,Noorden en oosten zie je dat KPN een veel betere dekking biedt gevolgd door Vodafone die laatste jaren wel minder bereik heeft gekregen . Dit door meer in te zetten op hogere frequenties om snel 4G internet te kunnen leveren.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 5 juli 2017 22:17]

Het is een mooie deal, maar de grootverbruikers zijn misschien 5%, waarvan een deel ook nog vast zit aan hun huidige provider. Zo snel gaat dat dus niet.
Bij Vodafone is de glans er zo erg van af dat ze zelfs (op niet nader inhoudelijk) te noemen wijze call centers in hebben gehuurd in de afgelopen paar jaar om op listige misleidende en bedriegende wijze (vaste) klanten te werven. Om zo de cijfers er goed uit te laten zien.
Voor ¤22,50 , 20 gb internet nl (+ nu eu) , onbeperkt bellen en sms kon ik inderdaad niet laten liggen. Ookal was ik een van de mensen die in 2014 T-Mobile had verlaten.
Ik zag het ook maar ben toch bij Vodafone gebleven, onbeperkt bellen en sms en 1,5gb data voor 15 euro :)
Ondanks dat T-Mobile volgens mij het sterkste netwerk heeft denk ik soms om overstappen op vodafone omdat je je abonnement in sommige buiten de EU landen kunt gebruiken. Voorheen heb ik niet echt goede ervaringen met vodafone. Niet kloppende facturen, slecht bereik en slecht internet verbinding, oproepen die direct in voicemail terecht komen enz. Zou graag willen weten of deze problemen nog bestaan. Wat zijn jou ervaringen met Vodafone?
Gewoon niet doen Vodafone heeft niet de correcte belangen bij de consument.
Ik heb vorig jaar(In 10 jaar tijd) voor het eerst blijkbaar 2 maanden te veel betaald, wat ik trouwens niet eens gemerkt had(Normaal bekijk ik wel me rekeningen).
Ik kreeg een smsje van Vodafone met excuses erin en uitleg, en in die maanden erna hebben de bedragen verrekend met mijn abonnement geld.dus best netjes allemaal gedaan.

En ik heb laatste keren al weer gemerkt met Tmobile met een beetje drukte gelijk drama

Koningsdag stond ik op een klein pleintje zeg een man of 100, 3 van mij hadden tmobile en een whatsapp text berichtje sturen ging al niet eens meer.
Ik verstuurde met Vodafone zo 10 achter elkaar gemaakte foto's in 1 keer, gingen achter elkaar door geen laad balkje niks.

Gisteren was diploma uitreiking van mijn zusje dus drukte in de kantine, ik zat blijkbaar op Vodafone 3G voor eerst eens en me vader op 4G tmobile(Volledig bereik alle 4 of 5 de streepjes).
Ik stuurde 7 gemaakte foto's zo in 1 keer door zonder problemen, hij probeerde een filmpje te versturen van 40MB wat een eeuwigheid duurde en steeds mislukte.
Ik heb hem toen op de wifi hotspot van mijn werk telefoon gezet kpn en hoppa was zo gestuurd.
Ik ben van Vodafone naar Ben gegaan, geen dag spijt van gehad, veel beter bereik en overal minimaal 3G i.p.v. Edge, 100 min bel/sms en 3gb internet voor 15,- :)
Ja ik heb nu ook 3Gb door de samenwerking ziggo en vodafone, echter had het van mij niet gehoeven.
Maar met Vodafone altijd 3G bereik gehad en meestal H+, en sinds 4G eigenlijk altijd overal wel 4G gehad.

Lag niet gewoon aan je simkaart of iets ?, zit al 10 jaar bij vodafone nooit problemen gehad.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 5 juli 2017 16:12]

Ik woon nogal afgelegen dus het bereik was altijd slecht, minimaal 2G bij alle providers toentertijd (2014), daarna kwam KPN en T-mobile met 3G op 900mhz dus toen had ik de keuze gemaakt voor Ben omdat ik dan altijd 3G had.

verder had ik toen nog geen 4G telefoon en vind dit ook verder niet echt nodig, ik weet niet hoe de 3 providers van elkaar verschillen op 4G niveau nu :+
Hetzelfde hier maar dan met iPhone 7 erbij.
Huh? Ik betaal 22,50 voor 5 GB Sim Only?
Jaren geleden weggegaan bij T-mobile omdat hun 3G en 4G dekking echt om te janken was, zeker in Noord-Oost Nederland. Weet niet hoe de dekking tegenwoordig is maar die unlimited abonnementen zijn zeker wel een goede deal! Misschien toch maar weer van KPN naar T-Mobile overstappen..
We zijn kort geleden met het bedrijf over gestapt op T-Mobile. Helaas moet ik zeggen dat de kwaliteit van het netwerk in oost en noord NL niet bepaald top is. In de stedelijke gebieden is de dekking (3g, 4g) prima, maar in de buitengebieden valt het tegen met wegvallende gesprekken / geen data verbinding tot gevolg. Hiervoor zaten we bij KPN en daar was voor mijn gevoel het aantal white spots een stuk kleiner, plus vrijwel overal 4g bereik in het buitengebied. Op plekken waar ik voorheen met KPN wel bereik had, heb ik nu met T-mobile geen bereik. Voor ons bedrijf is het tot nu toe goedkoop is duurkoop.
Dat is toch wat ik al verwacht had. Ik ben met KPN juist positief verrast over het 4G bereik. Zelfs in grensgebieden is het vaak nog 4G en soms 3G. T-mobile was jaren geleden al slecht in Drenthe en jouw verhaal bevestigd het vermoeden. Ik blijf gewoon bij KPN! (En het bedrijf hopelijk ook) :9
KPN heeft Monopoly recht. En derhalve is ze de beste keuze. ( Niet de voordeligste)
Je bedoelt black spots
Ik raad je T-Mobile ten zeerste aan. Je zult absoluut geen spijt van hebben. Zeer sterk netwerk tegenwoordig.
Tele2 heeft ook een mooi 4g onbeperkt abonement. (Moet je toestel wel hun 4g netwerk aankunnen)
Dat komt omdat je bij Tele2 ook kan bellen over het 4G netwerk met VoLTE. Bij T-Mobile val je dan altijd terug naar 3G.
Aah. Ja helaas kan die van mij niet op het Tele2 netwerk.
Dat aantal gaten valt ontzettend mee. Sowieso ben ik benieuwd waar je vandaan haalt dat ze 97% buitenshuis claimen; ze claimen 97% dekking, zonder verdere duiding :P
Ook de andere drie netwerken doen geen claims over binnenshuis of buitenshuis.

T-Mobile heeft vooral een flink hogere capaciteit, door veel meer masten en een dekking op hogere frequenties. Ja, Tele2 staat onderaan, maar qua dekking zijn de verschillen nihil, dat onderschrijven verschillende tests ook.
Ik weet inderdaad niet hoe hun dekking is. En geloof ook direct dat het nog niet echt geweldig is.
Ik heb Go Unlimited van T-Mobile sinds 1 juni 2017, daarvoor 4 jaar KPN gehad; kreeg van KPN helaas geen goed aanbod bij verlenging (zelfde pakket voor hetzelfde bedrag). T-Mobile is snel en heeft een betere 4G dekking,
ook in Engeland (beide zelf gemeten). Tot nu toe zeer tevreden.
Niet zo gek eigenlijk. Sinds een jaar bij T-Mobile. En een super netwerk!!! Zo lang het zo blijft stap ik niet meer over.
Grote voordeel van het Unlimited abbo bij T-Mobile ten opzichte van Tele2 is het onbeperkt bellen naar Europa vanuit Nederland, zal voor veel mensen niet van belang zijn maar met een lange afstandsrelatie is het ideaal.

Met Voip en Facebook Messenger is er toch wel vaak vertraging te merken en dat werkt uiteraard alleen als de ander ook een dataverbinding heeft.
Ikzelf bel altijd via voip, via een analoog toestel aan een sip ata in mn dsl router.
Momenteel bel ik via frynga.com, prepaid met onbeperkt houdbaar tegoed, en lage tarieven (voor veel EU landen <1ct/min).
Dat geeft geen enkele vertraging/kwaliteitsverlies, de ander hoeft geen data te hebben, ontvangt gewoon een oproep met mn normale 06 op de nummerweergave, merkt niet dat t niet mn echte mobiel is.
Natuurlijk is het grote nadeel hiervan dat dit niet mobiel is (kan wel maar dan heb je meer kans op vertraging) maar het voordeel is de prijs, tenzij je enorm veel belt.
En terecht, toch? Waar KPN en Vodafone de hoge prijzen vast blijven houden en volledig focussen op 'korting' icm een alles-in-1 abonnement, heeft T-Mobile samen met Tele2 met succes die markt opgebroken. Veel lagere prijzen, grotere datalimieten en een erg grote reclamecampagne op TV, radio, bushokjes... ik vind het niet heel gek dat T-Mobile aan het groeien is. Dat zal ook zeker hun doel zijn, ze hebben veruit de meeste masten en de meeste netwerkcapaciteit van Nederland.

Ik ben heel benieuwd hoe Tele2 het dit kwartaal heeft gedaan, trouwens. T-Mobile heeft het afgelopen half jaar dan ook zo ongeveer uitgevoerd wat het plan was van Tele2 :P
logisch dat ze de prijs verhogen. Dit is juist om die licenties terug te verdienen op het mobiel netwerk en laat ik maar niet over vast beginnen. I

Een aanbieder zoals Tele2 is met zijn abonnementen zo goedkoop dat ze gewoon nooit die licenties gaan terug verdienen en daarnaast worden ze steeds door het moederbedrijf ondersteunt. Ze verliezen serieus geld en dat gaat ooit eens stoppen. Het moederbedrijf van T-Mobile wilde jaren geleden al stoppen met de tak in Nederland en dat is niet gebeurd en ondanks meer klanten met lagere abonnementen moeten ze ook opboksen tegen allerlei kosten.

Het is voor Tele2 zekers geen succes en daarbij is de markt mobiele qua abonnementen gegroeid het laatste jaar. Er zijn nu zo'n 20 miljoen abonnementen. Dus elke aanbieder heeft op dit moment groei.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 5 juli 2017 22:51]

Tele2 is veruit het goedkoopste uit geweest toen ze netwerkfrequenties inkochten, dus dat is een heel groot voordeel voor ze. Toch denk ik niet dat ze een dergelijk agressief T-mobile hadden ingeschat :P

T-mobile was trouwens ook goedkoper uit dan KPN en Voda, en je ziet nu dat T-mobile in plaats daarvan meer masten heeft gebouwd. Ook T-mobile heeft een groot moederbedrijf achter zich en het kan, net als Vodafone, goedkoper roaming aanbieden dan de andere twee.

Overigens is het Vodafone die het afgelopen jaar dik heeft ingeleverd. KPN staat stabiel. De kwartaalcijfers zijn openbaar van alle providers :)
Super service, super 4G, super dekking.
Vaak vele malen sneller dan mijn ziggo abbo thuis
5GB te verstoken zonder gezeur per dag, als eerste europa gewoon vrij gegeven...

voor mij 0,0 reden nu, om nog verder te kijken dan ze.
Ga zo door!
Dit was op zich wel te verwachten. Er is een redelijk grote groep die interesse heeft in Unlimited mobiel internet en T-Mobile was de 1e die er mee kwam, voor een betaalbare prijs, daarna volgde Tele2...

Het verbaasd me wel dat KPN en Vodafone nog steeds niet er in mee gaan, en gewoon echt duur zijn.

En dat terwijl KPN netwerk echt niet beter is dan die van T-Mobile en Vodafone al helemaal niet.
Je zegt het zelf al met je laatse zin. Het netwerk van KPN en Vodafone kan gewoon Unlimited data niet aan. Te weinig capaciteit er voor. T-Mobile heeft meer capaciteit dan deze twee providers samen.
Capaciteit? Of netwerkdekking? Capaciteit moet zich nog bewijzen als ze meer gebruikers krijgen.
Met bewijzen heb je gelijk. Maar ze hebben meer dan 11 duizenden masten met de juiste frequentiebanden waardoor ze enorm veel capaciteit hebben, dit is gewoon een feit. KPN en Vodafone samen hebben niet eens 11 duizend masten.Maar als nog moet het bewijs in de praktijk komen hoe het gaat wanneer ze meer klanten hebben. Maar dat het netwerk van T-Mobile vele malen toekomst bestendiger is wel zeker.
Masten=dekking. Capaciteit is ook nog afhankelijk van de rest van het netwerk. Daar doelde ik op. Vroeger was er ook redelijke dekking maar toch ging de boel rond oud op nieuw plat bij zowat elke operator.
Masten is niet alleen dekking maar ook capaciteit. Hangt er van af welke frequentiebanden actief zijn
Vodafone heeft geen geld om iedere mast met glas te verbinden. KPN kan dat prima doen, maar om een of andere reden doen ze dat niet. T-Mobile heeft gewoon een goede deal gesloten met Eurofiber, waardoor iedere mast met glas is verbonden en hun achterliggende netwerk kan de grote hoeveelheden data probleemloos aan.

Vodafone moet gewoon snel Eurofiber bellen en alsnog overal glas laten aanleggen. KPN zal wel in hun interne proces vast zitten: Hun glasvezel ligt overal, maar het laatste stukje graven is bij KPN altijd moeilijk. Als je Eurofiber belt of ze even glas naar je woonhuis willen aanleggen, dan doen ze dat gewoon. Het lijkt net alsof Eurofiber nergens hobbels ziet en verslaafd is aan graafmachines en glas.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*