Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Aantal abonnees T-Mobile komt voor het eerst in drie jaar boven drie miljoen

Door , 141 reacties

Provider T-Mobile heeft er in Nederland in drie maanden tijd 69.000 abonnees bijgekregen en zit nu net boven drie miljoen. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van de provider en het Duitse moederbedrijf. Ondanks de komst van het Go Unlimited-abonnement ligt het aantal nieuwe klanten lager dan eind vorig jaar.

T-Mobile meldde enkele weken geleden dat 100.000 klanten het onbeperkte Go Unlimited-abonnement hebben afgesloten. Veel daarvan lijken klanten te zijn die al bij T-Mobile zaten en zijn overgestapt, al is het onbekend hoeveel nieuwe klanten het abonnement heeft opgeleverd. De provider voegde in de laatste maanden van vorig jaar 71.000 klanten toe, terwijl dat er in dit kwartaal, na de start van het verkoop van het abonnement, 69.000 zijn. In dezelfde periode vorig jaar kreeg T-Mobile er 25.000 klanten bij.

De provider heeft nu in Nederland drie miljoen abonnees en in totaal, met prepaid erbij, 3,7 miljoen klanten. Abonnees hebben een abonnement van gemiddeld 24 euro bij de provider. Dat was vorig kwartaal nog 25 euro en een jaar geleden 26 euro. Bij alle providers daalt het gemiddelde bedrag dat abonnees betalen al enkele jaren.

De Nederlandse tak van T-Mobile kende een groei van de omzet van ongeveer 5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar naar 341 miljoen euro. De brutowinst of ebitda steeg met 25 procent naar 110 miljoen euro, zegt de provider.

Arnoud Wokke

Redacteur mobile

Reacties (141)

Wijzig sortering
Een bruto-winst van ruim 30%....
Er zijn bijna geen andere sectoren waar dit soort (extreem) hoge bruto winsten worden gehaald.
(De Googles, Apples, etc even buiten beschouwing gelaten)

Ik begrijp dat T-mobile (en andere providers) investeringen in infrastructuur moeten doen,
maar de prijzen kunnen dus nog verder omlaag.
De brutowinst is totaal irrelevant. Ik zou pas in opstand komen als de netto-winst 30% zou zijn.

3.000.000 omzet. / 1386 medewerkers = gem. ~ § 51.950,00 per medewerker, neem daarbij nog 121 winkels en 4 kantoren bij en het netwerk dat ze moeten onderhouden.

Poeh poeh, wat een rijkdom.
Als we gewoon een staatsbedrijf hadden zoals PTT vroeger hadden we makkelijk onbeperkt internet en bellen kunnen hebben voor 20 euro per maand. ;(
Met enkel een staatsbedrijf hadden we nu nog een inbellijntje met telefoontikken gehad. De telecommarkt is nou net de enige waarbij marktwerking wel iets opgeleverd heeft. :)
Je bent vergeten zeker wat mensen in de jaren 80/90 betaalden voor verbindingen? Bellen per minuut, een aansluiting plaatsen kosten ook klauwen vol met geld. Ik kwam een tijdje terug nog de rekening tegen van de centraal antenne inrichting die mn ouders ergens 1989 nog betaald hebben aan de gemeente. Dat was 1500 gulden oid. Als ik nu de Ziggo bel en ik heb geen lijn dan wordt deze aangelegd (mits mogelijk).

Een paar jaar geleden kon je bij verschillende providers internet krijgen voor 2 tientjes per maand, soms zelfs de helft. De laatste tijd gaan de prijzen weer omhoog maar mensen worden nu steeds in triple en quad play gelokt door een paar grote partijen. De marktwerking is er zeker wel geweest.
Dat komt door innovatie, niet door marktwerking. Marktwerking bepaalt slechts wie er betaald krijgt, investeerders of de consument. Innovatie wordt doorgaans betaald door publiek geld. VDSL is bijvoorbeeld gewoon ontwikkeld in 1991 op Stanford. ;)

Overigens zal een aansluiting aanleggen nu ook zoiets kosten, dusja.

[Reactie gewijzigd door nederlander123 op 11 mei 2017 16:09]

Innovatie is niet alleen een paper schrijven bij een Ivy League-universiteit. Innovatie is ook daadwerkelijk dingen gedaan krijgen. Aan een VDSL-verbinding op een universiteit heb ik als consument in Nederland niks. Ik moet kabels in de grond hebben met bijbehorende aantrekkelijke proposities. Nieuwe technieken beschikbaar maken voor het grote publiek, dat is pas echt innovatie. En dat soort dingen gaan vaak harder bij private bedrijven: met zo goed mogelijke producten zoveel mogelijk klanten binnen halen is waar het altijd om draait bij commerciŽle bedrijven, in tegenstelling tot staatsbedrijven, waarbij die prikkel veel minder aanwezig is.
Er ligt VDSL in Nederland als het gevolg van overheidsgeld. Dat is waar het op neer komt. Als de kosten voor de techniek niet geprivatiseerd zijn, mag de winst die met die techniek gemaakt wordt ook niet geprivatiseerd worden.
Kan je me uitleggen waarom dit overheidsgeld is geweest? Ik weet niet beter dat VDSL is een ETSI standaard waar Telecombedrijven gebruik van maken door apparatuur van Nokia, Ericsson of andere bedrijven in te zetten.

Daarnaast zijn de koperaders ooit door de PTT in de grond gebracht en eigendom geworden toen de verzelfstandiging naar KPN werd doorgevoerd en de BV Nederland daar een aardig bedrag voor terugkreeg. En je kunt je afvragen hoeveel van die originele kabels nog in de grond zitten, veel zal inmiddels vervangen zijn.

Maar goed, waar zit de link met het overheidsgeld?
Wat een onzin. Staatsbedrijven staan erom bekend inefficiŽnt en niet innovatief te zijn.
Wat een ONZIN!

Geprivatiseerde gevangenissen zijn juist DUURDER dan van de overheid.
Privatisering zorg is vaak DUURDER dan wanneer de gemeente het doet.
Geprivatiseerd water is DUURDER dan water van een staatsbedrijf.

Scheer je weg met je vuile neoliberale propaganda. :(
Hoewel ik vind dat commercialisering zeker niet zaligmakend is, zegt TMC dat ze efficiŽnter zijn, en jij komt met artikelen die aantonen dat ze duurder zijn. Daarnaast:

1. Gaat over 2 gevangenissen in ťťn van de 48 staten Als je ook doorleest, zie je dat er in het hele aanbestedingsproces voornamelijk vriendjespolitiek is bedreven in plaats van echt concurrentie aangaan. Nog net niet N=1, maar wel close.

2. Gaat niet over de zorg, gaat over een gemeente die allerlei taken wil uitbesteden en een tegenonderzoek wat stelt dat het een aantal jaar zal duren voordat daar echt profijt van kan komen. Een beetje een open deur, dat.

3. Heel artikel om te zeggen dat private waterbedrijven duurder zijn, maar binnen een gebied is er maar ťťn wateraanbieder, net als we hier in NL hebben. Er wordt geen vergelijking gemaakt in kwaliteit en er staat nog letterlijk in het artikel dat veel watersystemen meer dan 100 jaar oud zijn en drastisch vernieuwing nodig hebben. Wellicht dat die private bedrijven ook daadwerkelijk geld aan het binnenharken zijn voor investeringen in dit oude systeem? Om hier echt een conclusie uit te trekken zou je moeten kijken wat de prijzen waren voor de privatisering en waar het prijsverschil heen gaat.
Vergeet het maar, toen de kabel zelfs nog in handen van de gemeente was (dus overheid), betaalde je al aardig wat tientjes per maand, voor een abonnement. * ƒ 2,20371 + verhoging 17 naar 19 naar 21% BTW + inflatiecorrectie etc. etc. zou je nu inderdaad op tarieven anno nu zitten.

Aangezien de overheid echter niets in eigen beheer doet - neem de belastingdienst als voorbeeld, wel een overheidsorgaan maar eigen management/directie - zou je dus gerust mogen stellen dat al zou het in handen van de overheid gebleven zijn en dus een staatsbedrijf geweest zijn, dan nog niet was je goedkoper uit geweest.

Dat zelfde had dan dus ook van toepassing geweest op investeringen in mobiele netwerken etc. etc.

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 11 mei 2017 17:39]

Hoe oud ben je? ;(

Toen de PTT het monopolie had, kreeg je ook geen onbeperkt bellen voor omgerekend naar inflatie ongeveer hetzelfde geld. Als je een grote beller was,was je honderden guldens per twee maanden lichter, helemaal als je af en toe naar het buitenland belde.
T-Mobile is dus wel weer een fors aantal prepaid klanten kwijt, nog maar 7 ton vorige kwartaal lag dat volgens mij nog dicht tegen de 8 ton.
T-Mobile is in een kwartaal 105.000 Prepaid klanten kwijtgeraakt!

Bron: https://www.gsmhelpdesk.n...go-unlimited-abonnementen

Is er weer een MVNO provider overgestapt? Want dat is toch wel echt een groot aantal.

Al is het misschien niet zo verrassend, met MVNO providers als Lebara, Lyca en Vectone waar je voor minder geld veel meer data, smsjes en belminuten krijgt!

[Reactie gewijzigd door Marco250 op 11 mei 2017 10:10]

Ik denk zelf dat de reden is is dat T-Mobile een nu heel competitief "Unlimited" sim-only abonnement heeft. Ik ken zat mensen die dit hebben, en zo zitten ze tegenwoordig de hele dag op YouTube omdat ze toch belachelijk veel data hebben.

Ik denk dat Unlimited abo's de gemiddelde internetgebruik sterk gaat verhogen.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 11 mei 2017 11:08]

Daar ben ik het niet helemaal met je eens. Het was belachelijk dat T-Mobile altijd met 64 kbit/s internet kwam na 1GB gebruik of 2GB. Op dit moment hebben we ten minsten fatsoenlijk internet via 4G. Ik heb nu het pakket van Unlimited GO UP 10GB NL+EU en ik zit niet steeds YouTube te kijken maar mijn verbruik is gemiddeld 4GB per maand.

Wel geef ik je gelijk dat je met 5GB, 10GB gebruiken mensen zonder zorgen meer het internet en tegenwoordig ligt het ook aan de smartphone die je gebruikt en is veel handiger geworden en je hebt een grotere scherm. Voordat ik deze abonnement nam, was mijn verbruik al aan de hoge kant. Ik gebruik overal waar mogelijk zelfs Wi-Fi en thuis ben ik automatisch verbonden bij binnenkomst.

Ik heb gekozen voor de 10GB bundel om onzekerheden te voorkomen als ik eens een keertje onderweg Netflix/YouTube wil kijken, met de gedachten dat het voor mij lijkt alsof het onbeperkt internet is zoals wij die ooit hebben gekend :) en in heel Europa beschikbaar te zijn. Daarbij betaal ik zelfs minder dan het pakket van 5GB per maand dat nu §24 kost betaal ik maar §23! :)

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 11 mei 2017 11:48]

Het is dus niet alleen 10GB: Je kan als je er doorheen bent elke keer 1GB bijgooien.(ja dat kan dus ook via een script, zelfs op je android device).

Het probleem met unlimited internet is dat mensen opeens geen "zin" meer hebben om te verbinden met Wi-Fi hotspots waardoor ze tegenwoordig alles doen via 4G, zelfs het downloaden van torrents(ja dat mag bij T-Mobile). 8)7

Binnenkort mag je dus zelfs in de hele EU unlimited internetten(ook na de 10GB), omdat je je Nederlandse bundels door alle EU-landen mag gebruiken. Lijkt me wel dat het kostenplaatje daarbij omhoog gaat, en dus ook de prijzen van bundels. :P

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 11 mei 2017 13:59]

zelfs het downloaden van torrents(ja dat mag bij T-Mobile)
Dat mag overal, dat heet netneutraliteit. Ze mogen alleen kijken naar de hoeveelheid data, of die nou door een torrent of Youtube app gegenereerd wordt mogen ze zich niet mee bemoeien.
Dat was niet echt mij bedoeling. Vanwege de natuur van torrents/P2P blijf je het netwerk belasten ook al merk je er zelf niks van. Dan zit je dus 100% van de tijd het netwerk te belasten, en dat zien ze bij bedrijven als Robin Mobile als misbruik.

Zoals ik heb begrepen is dit bij T-Mobile wel gewoon binnen de FUP regels. Dat is dus wat ik bedoelde. :P

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 11 mei 2017 14:00]

Nou, bij uTorrent op Android sluit ik de app af als hij klaar is met downloaden. Dus hij blijft niet het netwerk gebruiken.
Ja denk dat de gebruik echt gaat stijgen.
Ik ben juist overgestapt van t-mobile, als ik kijk naar sim only (1 tot 3gb) zijn ze een van de duurste.
KPN is toch met 4g de duurste?
Mijn verlenging is alweer 6 maanden geleden en ondertussen is alweer heel veel veranderd.... de productmanagers in de Telecom hebben vast slapeloze nachten. Destijds (nov 2016§) betaalde ik 25.- voor 3GB internet en ongelimiteerd bellen/sms in NL. Daarvoor kreeg ik voor dat bedrag 150min. bellen en 3GB internet. Allle andere providers waren altijd duurder.
Ook 6 maanden geleden kon je bij Tele2 onbeperkt bellen en zelfs 4gb krijgen voor §22, tegenwoordig is het 5gb.
T-mobile doet dit ook voor minder dan §25, met groepskorting zijn ze op bijna ieder punt het goedkoopste tegenwoordig.
Ik betaal net geen 2 tientjes voor mn simonly. 3GB + 150/min + onb. sms als ik me niet vergis. Bel/sms amper tot nooit dus die limieten bereik ik niet.

Verschilt volgens mij best veel wanneer je hem aansluit en via wie. Er zijn altijd wel ergens lopende acties.
12,60 voor 4GB en 200min /onbeperkt sms en Spotify Premium

Ik verleng nooit weer. :P
Ik ook van T-mobile naar Ben.

Oftewel nog steeds T-mobile :)
200min/sms
2,5GB
1000SMS gratis
4G gratis

§11,50
Je moet bij Ben af en toe even inloggen op Mijn Ben. Je kunt dat gratis je abonnement wijzigen.
De grap is dan, dat aanbiedingen die je kiest, voor altijd blijven werken.

Dus, er is nu bijvoorbeeld een aanbieding met dubbele belminuten. Normaal gesproken heb je 200 minuten voor (ik zeg maar wat) 4 euro, nu krijg er 400. Zet je dat nu dan om, dan heb je voor altijd 400 minuten voor die 4 euro.

Volgende maand is de data in de aanbieding, dan krijg je bijvoorbeeld 1 GB extra bij elke bundel. Jij hebt nu 2,5 GB voor (ik zeg maar wat) 5 euro, maar volgende maand heb je dan 3,5 GB. Dat blijft ook voor altijd zo.

Dus dan heb je over twee maanden een niet-bestaand abonnement met 400 minuten en 3,5 GB, nog steeds voor jouw 11,50 euro. Ik doe dit al 2 jaar lang en heb echt heel veel belminuten en heel veel data voor heel weinig geld op deze manier :-)
Zo doe ik dat ook al een tijdje :)

Ik begon volgens mij met 100min/sms + 1500MB ofzo, toen nog voor §14,50.
Meerdere keren gratis zeggen en vervolgens een prijs noemen :+

Ben een blije T-Mobile gebruiker sinds ze 4G aanbieden. Nooit problemen mee.
Azijnpisser :P

Nou normaal betaalde je §1 voor 1000SMS extra en volgens mij §1,50 voor 4G.
Ik betaal daar dus niets extra's voor.
Ik ook van t-mobile naar Ben, exact om eenzelfde reden :-)
Met zo'n klein dataverbruik zou ik sowieso niet zo snel naar de grote providers gaan, maar naar een budgetaanbieder.
Daar ben ik het niet mee eens, sluit een go abonnement af en vorm samen met 2 anderen een samen groep (evt via hun facebook groep als je niemand in je omgeving kent met t mobile) en je krijgt 5 euro korting. Zo kost de bundel met onbeperkt bellen en 1gb internet maar 14 euro (met onbeperkt doorgaan met whatsappen door 64kbps na 1gb). De 5gb bundel kost zo 19 euro. Welke concurrent biedt deze prijzen?

[Reactie gewijzigd door elponchis op 11 mei 2017 11:17]

2,50 korting :) die 5 euro is gewoon 500 mb wat je kan krijgen, niet daadwerkelijke korting.

Edit: nee, je hebt gelijk. 5 eu als je met zijn 3en of meer in een groep zit.

[Reactie gewijzigd door Qlusivenl op 11 mei 2017 10:44]

Ja dat is onlangs aangepast naar 5§ vanaf 3 personen :) ik had trouwens ook een miscalculatie het moet 14 euro zijn en niet 15

Ik betaal iig 20§ voor onb bellen en 10gb internet en dat biedt geen van de concurrenten..

[Reactie gewijzigd door elponchis op 11 mei 2017 11:19]

Dat is niet waar, 1GB + 150 minuten en 100 sms kost 10,50. Dat is echt niet duur te noemen.
En ik moet ook zeggen dat ik dik tevreden ben met T-Mobile !
Ik helaas helaas niet.
En om nu te zeggen dat ze het netwerk hebben verbeterd?
In 2012 was het net zo slecht als dat het nu is in Loosdrecht.
Ze gaan er ook niets aan doen zeiden ze vandaar dat mijn contract ontbonden is.
Helaas dat wel want de abonnementen die ze aanbieden vind ik zeer goed qua samenstelling en prijs.
Alleen de dekking hier is om te :'(
Omgeving Veenendaal / Arnhem altijd 4G+ :) !

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 11 mei 2017 08:55]

Of je telefoon is gaar of de wadden eilanden laten nog op zich wachten.

De tijden van slechte verbindingen bij T-mobile is voorbij en het was voornamelijk rond de periode 2009 dat het slecht was, ging daarna alleen maar beter. Gebruik al jaren Tmobile, voornamelijk omdat ze altijd een goede prijs/product verhouding hebben (tenminste, op het moment dat ik moest verlengen).
Loosdrecht ligt in de Randstad :) niet op de wadden!
Ik kom toevallig uit de buurt van Loosdrecht. Het klopt inderdaad dat de dekking in dat gebied t/m Lage Vuursche erg slecht is. Dit geldt niet alleen voor T-Mobile
Klopt helemaal met je eens..
Vodafone heeft overigens op bepaalde masten wat extra zendmasten geplaatst.
In Loosdrecht hebben ze mij verteld dan doel ik op: Vodafone en T-MOBILE dat het bereik matig tot slecht is vanwege de bossen...
Dan denk ik zet hogere masten neer maarja dat kost geld.

Lage Vuursche mij bekend slecht bereik daar evenals voorbij Vliegveld Hilversum op de Noodweg.
En dan roepen sommige "het slechte bereik is voorbij" nou kom hier maar eens testen.

En nee het ligt niet aan mijn telefoon of simkaart.
Heb 3 smartphones en simkaarten al vaak vernieuwd brengt geen verbetering ligt aan het netwerk geven de providers zelf toe.
In Loosdrecht hebben ze mij verteld dan doel ik op: Vodafone en T-MOBILE dat het bereik matig tot slecht is vanwege de bossen...
Dan denk ik zet hogere masten neer maarja dat kost geld.
Het heeft niet eens met het financiŽle aspect te maken, zeker als je kijkt naar wat voor bedrag T-Mobile in het nieuwe netwerk heeft geÔnvesteerd. Het zal er eerder mee te maken hebben dat providers daar geen masten mogen plaatsen. Beschermd natuurgebied, schat ik zo in.
Ik heb hetzelfde bij mij in de buurt, en heb dan ook de mogelijkheid gekregen om het contract voortijdig te kunnen ontbinden. Dat vind ik dan overigens wel weer goede service!

Ondanks de beperkte dekking bij mij in de buurt, kan ik verder toch niet klagen. Denk dat dit dus de eerste keer is dat ik "pech" heb dat ik in Noord-Brabant in het buitengebied woon :P :Y)
Ik vind het dramatisch, ga dan ook na jaren weg dit jaar bij hun. Was al abonnee vanaf de BEN periode.
Het is alleen maar slechter geworden met hun netwerk: veel wegvallende gesprekken, connectie maar toch geen stem horen, internet data gebruik wat niet goed bijgehouden wordt, wegvallende 4G en een hele arrogante helpdesk.

Ze hebben echt niet het beste netwerk, het onderzoek waarnaar verwezen wordt is een farce.
Het was al vooraf bekend welke masten er ingezet moesten worden om goed uit de test te komen.
T-mobile Duitsland wil nog steeds graag van het matig bestuurde T-mobile Nederland af, mooie manier om te trachten nu wel een koper te vinden na al die jaren in de verkoop.
Sorry, maar de P3-test een farce omdat T-Mobile wist "welke masten er ingezet moesten worden"? Denk je dat KPN, Vodafone en Tele2 dat niet wisten dan? Pardon my French, maar je zit hier gigantisch dom te zwetsen. Mocht je richting klantenservice ook zo reageren als in jouw post, dan snap ik wel dat je een enigszins "arrogante" reactie terug kunt verwachten.
Na het stopzetten van onbeperkt internet bij KPN vind ik dat het tijd wordt voor een campagne:
Stap nu onbeperkt over van KPN naar T-Mobile en ga onbeperkt door!

Hier wordt het simmetje binnenkort omgeruimd.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan. :P
Gezien je laatste zin zou je naar dat vreselijke Tele2 overstappen. :)
Absoluut vreselijke reclames, maar je ziet dat het wel een zeer effectieve campagne is :(
Hoezo werkt he? Behalve dat het zinnetje blijft hangen stapt ie er niet naar over, maar juist naar T-Mobile ;)
Ik heb zo'n KPN abonnement en kom met 10GB gelukkig ruim uit. Ik heb meer aan het gebruik in Duitsland en Belgie, ik herinner me de tijd nog dat ik ooit gebeld ben toen ik per ongeluk op een Belgische mast zat. Paar minuten, 5 euro buiten de bundel bij de rekening.

En ik wil die 10GB wel kunnen gebruiken, waar ik woon heeft T-Mobile haast geen binnendekking en in het buitengebied al helemaal niet.
Ik zou daarbij wel de kanttekening willen plaatsen dat het Go Unlimited abbo van T-Mobile helemaal niet zo unlimited is. Wanneer T-Mobile namelijk beoordeelt dat jouw dataverbruik buitensporig is dan stoppen zij alsnog de heleboel. Verder zitten er nog wat voorwaarden aan vast:
- Bij Unlimited geldt een dagtegoed van 5GB in Nederland & EU. Na deze 5GB kunnen er gratis 1GB aanvullers geactiveerd worden. Als er geen aanvullers worden geactiveerd dan wordt de snelheid in Nederland verlaagt (spelfoutje van T-Mobile) naar 384 kbps,
- In de EU kan je 10 GB per maand gebruikt worden.
- Bellen: maximaal 300 verschillende internationale nummers per maand.
Verder is het zo dat je bij KPN met dekking met name in gebouwen waarschijnlijk een stuk beter zit. Met name in de minder dichtbevolkte gebieden van ons land is het echt behelpen met T-Mobile. Ik kon thuis niet eens 112 bellen |:(

[Reactie gewijzigd door daanb14 op 11 mei 2017 10:38]

Dat je thuis geen 112 kon bellen door T-Mobile is onzin. Je kunt zelfs 112 bellen zonder SIM in je telefoon: je telefoon zoekt voor 112 de dichtstbijzijnde zendmast wanneer je geen verbinding met je eigen netwerk hebt.
Ze hebben het verdiend! Paar jaar terug hadden ze het slechtste netwerk. Nu het beste. Enorm in het netwerk geinvesteerd en dat loont nu. Hierdoor kunnen ze ook voorlopig als enige onbeperkt internet aanbieden voor een zeer gunstige prijs. Prijs kwaliteit en aanbod is gewoon goed.

[Reactie gewijzigd door Cihan1988 op 11 mei 2017 14:37]

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik verbruik bijna 20GB per maand aan data en vind het netwerk echt top bij veel regio's doe ik nog wel eens een speedtest en haal dan prima snelheden. Dat is gewoon helemaal top.

Ik moet alleen wel zeggen dat ze op enorm drukke plekken nog wel eens moeite hebben. Je hebt dan wel prima ontvangst maar de pagina's laden vrijwel niet. Bijv. op UtrechtCS op de perrons.
Is "het beste" ook buiten de randstad van toepassing?
Hebben verdiend, knul.
Thanks is aangepast, knul.

[Reactie gewijzigd door Cihan1988 op 11 mei 2017 14:36]

Toch ondanks een daling nog behoorlijk aantal bij gekregen. T-Mobile heeft de beste verbinding vind ik in Nederland en een zeer goede aanbod. Ik ben zeer tevreden over T-Mobile.

Ik heb zelf Unlimited GO UP van T-Mobile 10GB NL+EU pakket en betaal §23! per maand omdat ik §5 korting krijg per maand en vind dat niet slecht voor die prijs.
Ik ben overgestapt van VF naar TM met hetzelfde abbo als jij en betaal §14,- :9
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen §14 is dat een speciale actie geweest?

Het is een mooie pakket en raakt niet op. Ik zit nu op 4056 MB deze maand met nog 4 dagen te gaan :)

Ik gebruik zelfs Wi-Fi waar mogelijk :)
Heb toen gebruik gemaakt van de VF mobiel+thuis actie van TM.
http://imgur.com/a/NVdtI
Daar ben ik ook wel benieuwd naar dan. Toevallig net met T-Mobile klantenservice aan de lijn gehangen om mijn VF naar TM over te zetten, en ondanks dat we al 2 andere abonnementen (06 van mijn vriendin + 4G voor thuis) hebben lopen bij TM kon er geen extra korting van af.
Hoe heb je dat voor elkaar?
Niet zo thuis in de situaties van Nederlandse Telecom, maar wat the hell is er gebeurd in het derde kwartaal van 2014? Even 225000 tegelijk weg?
Komt door de verkoop van Simpel in Q3 2014
Volgens mij was 2014 het jaar dat het netwerk van T-mobile nogal een slechte naam had.

https://www.rtlnieuws.nl/...aakt-600000-klanten-kwijt
Wat de oorzaak is van de vlucht van het aantal klanten is niet helemaal duidelijk. T-Mobile stelt zelf in het jaarverslag dat haar 4G-netwerk het erg goed doet, "zeker in vergelijking met directe concurrenten". Toch heeft het voormalige Ben een slechte naam op het gebied van bereik. Het 4G-netwerk van T-Mobile is ook nog steeds niet landelijk dekkend.
Nog steeds hoor. In de randstad is het best wel goed, maar aangezien ik daar toch haast nooit hoef te zijn kan me dat niks schelen. Dekking in landelijke gebieden vind ik veel belangrijker.

[Reactie gewijzigd door Morgan4321 op 11 mei 2017 13:39]

Ik denk (maar ben op vakantie en heb geen pc om het eea te kunnen checken) dat deze grafiek het totaal aantal klanten laat zien (inclusief prepaid). Eens in x tijd wordt besloten alle (lange) inactieve prepaid klanten af te sluiten. Dat zorgt dan voor zulke grote negatieve "net adds"
Komt door verkoop van Simpel in Q3 2014

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*