Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 51 reacties
Submitter: mwalkot

In Cities: Skylines Natural Disasters kunnen spelers straks te maken krijgen met natuurrampen, maar ook het daarmee omgaan wordt een wezenlijk onderdeel van het spel. Burgemeesters kunnen bijvoorbeeld vooraf rampenplannen opstellen en tijdens een ramp een stad evacueren.

Volgens ontwikkelaar Paradox Interactive kunnen de natuurrampen uit zichzelf of op commando plaatsvinden. Vooraf kunnen plannen opgesteld worden die bijvoorbeeld evacuatieroutes behelzen. Daarnaast komt er een alarmradiozender, waarop meldingen kunnen worden gedaan van bijvoorbeeld naderende kometen. Met hoeveel en welke natuurrampen spelers allemaal te maken kunnen krijgen, maakt de ontwikkelaar niet bekend. Paradox Interactive spreekt nu alleen van 'alles van grote branden tot kometen'. Naast de noodradiozender krijgt de game diverse nieuwe muziekzenders.
 
Spelers kunnen met ingang van deze uitbreiding ook scenario's gaan maken. Dat zijn een soort missies waarbij spelers een stad voorgeschoteld krijgen en een bepaald doel moeten halen, zoals vermoedelijk een bepaald bedrag aan belastinginkomsten, of de constructie van een aantal monumenten. De studio maakt op dit moment echter niet meer bekend over de modus. Wel kunnen scenario's straks met anderen worden gedeeld via de Steam Workshop. In de komende winter moet de uitbreiding beschikbaar zijn voor Windows, macOS en Linux. Tweakers heeft van Cities: Skylines ook een review gemaakt.
 
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (51)

1 van de redenen dat ik de game niet meer speelde was, omdat wanneer je het concept doorhad niet meer failliet kon en zwom in het geld en daarom op den duur alles wel vol gebouwd had. Nu met rampen kan het wel weer leuk worden even de gaten houden dit! :)
Oh, hoe is het concept dan? Ik ben niet zo'n hardcore bouwer maar de beste tactiek moet ik nog ontdekken kennelijk :)
klein beginnen, meest efficiente power/water gebruiken en z.s.m met gespecialiseerde industrie beginnen. In de nachten school/OV budget terugschroeven. Power budget/water budget terugschroeven zodat het net voldoende is voor je verbruik (immers overcapciteit is verlies voor jou) OV is leuk, maar pas met metro verdien je wat (bussen was bij mij altijd verlies)
Als je dat doet kan je net zo goed onbeperkt geld aanzetten. Je gebruikt met wat je doet eigenlijk een soort van bug met bijvoorbeeld de scholen in de nacht uit.

Persoonlijk vind ik dit spel leuk om iets moois te bouwen en boeit het geld mij niet. Ik speel dan ook met onbeperkt geld aan.

Wel een mooie uitbreiding dit, het spel word er steeds beter en leuker door. Dit spel is sowieso al de beste bouwsim omdat het veel groter en uitgebreider is dan SIM City.
Is dat zo? Ik heb de game nooit gespeeld maar Avondscholen bestaan, kosten geld en wil je niet. Idem voor het ov wat je inderdaad hier in NL vanwege kosten ool niet hebt etc ;)
hoezo is het cheaten?

Weinig scholen die om 00:00 nog open zijn. OV rijd hier in het buitengebied 's avonds niet meer. 'S nachts is het waterverbruik minimaal, stroom idem na 23:00 over het algemeen. Industrie gaat dan grotendeels ook op z'n gat etc. Dat is het mooie van de after dark uitbreiding.

En met toerisme etc kun je dan 's nachts bijvoorbeeld je politie budget wat ruimer zetten voor bepaalde toeristische districten.
klinkt alsof een hoop werk, maar gaan we eens proberen. Bedankt!
het word op een gegeven moment gewoon gewenning, speel nu ook gewoon "onbeperkt" met wat cheat achtige mods voor power (tesla cube) en gewoon mooie steden maken, haal ik nu meer plezier uit dan het winstoogmerk (gelukkig zie je nog wel je +/- balans, dat is een leuke toevoeging bij skylines in sandbox mode, veel games geven dan gewoon het infinite teken bij je balans en geen +/- meer.
Zandweggetjes aanleggen ipv direct gaan voor de fancy tweebaanswegen met bomen. Zorgvuldig de plaats kiezen van je servicegebouwen (politie, brandweer) zodat ze zo veel mogelijk gebied dekken. In een 'grid' bouwen (denk aan amerikaanse steden) waarbij je geen ruimte verspilt. Geen zesbaanswegen aanleggen om trafficproblemen op te lossen maar slim werken met eenrichtingsverkeer en rotondes. Budgetten in de gaten houden. Belasting op (high) residential zo hoog zetten als het kan - dat is een flinke slok van je inkomen. Goed kijken naar vooral de 'onderhoudskosten per week van alles wat je neerzet en kijken of het echt nodig is. Geen leningen afsluiten tenzij echt noodzakelijk. Terrain shapen (egaliseren) om langer te doen met je bestaande gebied ipv blind nieuwe area's te kopen. Een low-educated wijk houden (met beperkte school-dekking) voor mensen die in de industrie moeten werken.

[Reactie gewijzigd door Znorkus op 19 augustus 2016 11:18]

Ja exact, eens je weet wat te doen en wat niet, kom je gewoon nooit met een negatief saldo, en wordt het spel nogal snel "simpel" en repetitief. Ondanks dat ik aan dit spel uren mezelf heb vermaakt!

Deze uitbreiding kan opnieuw wat leven inblazen, top gamestudio die dit spel maakte btw.
Dat probleem had ik ook. De miljoenen stroomden binnen, zelfs op 1x speed, en het was een kwestie van wijk na wijk neerknallen, waarbij je uiteindelijk dan toch wel 1 bepaalde layout gebruikte omdat die gewoon efficient is. Ik ben niet het type dat zorgvuldig elke boom gaat neerplaatsen, mij trekt ook zeker de gameplay van het economische aspect. Toch bleef het spel trekken en zag ik op een gegeven moment op Twitch een van de streamers die ik daar volg het spel spelen met o.a. deze mod:

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=519781146

Dit is een difficulty mod die bijzonder goed uitgebalanceerd is. Ik speel op de een na hoogste setting. Het is geweldig wat het met het spel doet. Je moet echt je best doen om de economie draaiend te houden en zoveel mogelijk te bezuinigen en zo efficient mogelijk te zijn. Dit betekent dat je niet start met 6-baans wegen met bomen, maar dat alles met zandweggetjes wordt aangelegd. Je moet sparen voor je 2e windmolen, en het moment dat je je eerste firestation of elementary school kan bouwen is echt een feestje ;-)

Als je deze mod verder nog combineert met een wat interessantere map, zoals deze prachtige map met fjorden:

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=416331123

heb je weer een totaal fris spel waarbij de gameplay van de interessante economie mij volop uitdaagt, en ik zit nu op 50k pop. Je hebt geen ongebreidelde lege weilanden waar je alles moet neerplempen, elke centimeter ruimte moet effectief benut worden totdat je dat bruggetje naar dat stukje land aan de overkant kan betalen, en zo verder. Je kan op een gegeven moment niet anders dan lange tunnels door de bergen aanleggen (zoals de noren ook echt doen), en wel met highways. Samen met de difficulty mod is dat een investering waar je ook als 'big town' echt naartoe moet werken en de noodzaak moet afwegen versus het slingerende zandpaadje dat met haarspeldbochten (dat kan niet anders) de bergen inloopt. Ook het aanleggen van spoorrails is een waar genoegen.

Bracht voor mij de lol weer uitgebreid terug in het spel! Wat ik wel aanraad is het uit de workshop plukken van dingen als 'rural police station', die qua specs 100% in verhouding staan tot de originele content, maar voor hele kleine area's bedoeld zijn.

Of een plotselinge natuurramp nou zo'n interessante toevoeging is weet ik niet. Vooral omdat ik me moeilijk voor kan stellen wat dat anders in gaat houden dan dat een deel van je stad in puin gelegd wordt en dat je dat dan weer allemaal opnieuw zou moeten maken.

Wat het spel echt nodig heeft zijn RTS achtige elementen zoals het researchen van verschillende gebieden waar je dan research-resources aan kunt toekennen. Dat je bijvoorbeeld voor een naderende komeet resources aan astronomy moet toekennen, waarmee je in tier1 een telescoop kunt bouwen oid. Daarmee unlock je dan gelijk een astronomy museum wat dan bezoekers aantrekt. Zulke dingen. Natuurrampen klinken niet erg interactief, meer onvermijdelijk en eenmalig. Lastig om de gameplay interessant te maken lijkt me.

[Reactie gewijzigd door Znorkus op 19 augustus 2016 11:05]

Super vet! :D Doet me denken aan Sim City 3000, waar ik als kind alle disasters zat te spammen tot de stad plat was, hahaha. Can't wait :)
idd, de hele stad platbranden.

Of alleen een deel laten wegbranden en dan weer opbouwen. Niet zo prettig voor de mensen die alles kwijtraken maar wel een goed excuus om een bepaalde buurt te verbeteren.
Hahahaha, precies dat inderdaad!! Zo ging ik te werk toen ik later weer ging spelen x'D Eind jaren 90 was ik er helaas te jong voor nog :) Toen vond ik het gewoon leuk om alles kapot te maken :D :D :D Even afwachten hoe het word in Cities: Skylines. Kijken of het gevoel weer een beetje terug komt. Dan ga ik echt van het spel houden.
Het was inderdaad altijd leuk om in simcity met rampen te spelen :9
idd, de hele stad platbranden.

Of alleen een deel laten wegbranden en dan weer opbouwen. Niet zo prettig voor de mensen die alles kwijtraken maar wel een goed excuus om een bepaalde buurt te verbeteren.
New York, 1977 ...
True story ..

Grondontwikkelaars die hele delen van de stad opkochten en de gebouwen lieten verrotten ( met behulp van bende's en pyromanen )
Zo steeg de criminaliteit, en de onvrede zodat de 'rijkere' armen wegtrokken, en er nog meer leegstand kwam wat in de brand kon.

Bronx, Harlem allemaal wijken die er op die manier op "natuurlijke" manier gezuiverd werden, en met high end appartementen weer op de markt kwamen.
Netflix heeft er een serie over nu (nouja, het speelt wel mee). The Getdown
Heb je daar toevallig een link van? Beetje lastig te Googlen maar klinkt wel interessant.

Overigens gebeurt er hier in Amsterdam gewoon hetzelfde met vastgoedcriminelen die veel monumentale huizen bezitten. Ze laten ze gewoon verkrotten tot ze zo vervallen zijn dat ze ze mogen afbreken. Alleen het feit dat kraken gedoogd wordt helpt daar nog een beetje tegen.
Netflix met "the get down" benadert het onderwerp van binnenuit.

Ik heb ooit een artikel in Wired gelezen, ik meen dat NatGeo ook iets er over heeft gehad, maar beiden waren imho niet online, vannacht tijdens mijn nightshift eens dieper graven, of ik nog iets kan terugvinden
Ik denk dat de meeste minnen komen door je 911 idee.
Dat begrijp ik en nogmaals is een mening, het modsysteem is toch geen like/dislike systeem? De gehele post buiten dat om ging over cities skylines. Het feit dat ik het verhaal niet geloof is omdat regeringen en media nou eenmaal de boel bedonderen (en als je dat niet gelooft bekijk dan voor de grap eens wat documenten die snowden geplaatst heeft). Dat je het 911 idee niet gelooft begrijp ik, maar voor mij is het hetzelfde in tegengestelde richting, ik min dan ook niet iemand omdat iemand wel het officiele verhaal gelooft. Maar goed, zal wel aan mij liggen.

Het onderwerp was rampen in cities skylines en leuk of niet, het is een scenario wat dus daadwerkelijk voor zou kunnen komen (en vliegtuigcrashes in het algemeen zijn geen onwerkelijke zaken), het feit dat deze zaken worden toegevoegd aan de game is goed voor het realisme van het spel. in simcity had je naar mijn weten ook vliegtuigcrashes en overstromingen e.d. (hebben jullie weer iets om te minnen, overstromingen in een spel, dat kan toch niet? Dat doe je toch niet na al die echte overstromingen? :p). Nu nog een mooie multiplayer modus toevoegen en dan is het voor mij de onbetwiste winnaar in sims.
Overstroming kan met een omweg nu al in C:S (https://www.youtube.com/watch?v=MkTedPbJeV4), maar het is niet heel realistisch want al die domme cims blijven gewoon doorrijden ook al staat er 10 meter water op de straat.
Dit is een comment thread over de nieuwe C:S-uitbreiding, niet over complottheorieŽn.
Oh en waar gaat 80% van mijn comment over? Man man, selectief lezen noemen ze dat ook wel, zien alleen hetgeen wat ze willen zien. Als je mijn comments gelezen had dan had je gezien dat het grootste deel over het spel gaat en niet over complot theorien. En nogmaals, het gaat over rampen in het spel die toegevoegd worden, mijn reactie haakte in op iemand anders zijn reactie en is dus indirect een toevoeging aan zijn verhaal (en ja ook die was on topic)

[Reactie gewijzigd door jimzz op 19 augustus 2016 14:21]

Toch heeft hij wel een beetje een punt al heeft dat niks te maken met het nieuwsbericht...
Maar ik vind hetzelfde ook wel... bush en Clinton zijn ondertussen bewezen betrokken geweest bij vele illegale praktijken. Waaronder het bewapenen van de islamitische staat ..
Saddam was zelfs opgeleid bij de nsa .. een marionet van Amerika. .
De biologische wapens die bush als aanleiding gebruikte voor een oorlog zijn nooit gevonden of bewezen etc. ...

Tis wel vreemd allemaal hoor maargoed.


On topic. .
Het zou wel geinig zijn als je wat elementen van bijvoorbeeld tropico zou lenen .. een lekker corrupt stadsbestuur waar jij dan als burgemeester iets mee mag gaan doen. .. linksom of rechtsom is natuurlijk je eigen keuze haha

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 19 augustus 2016 12:40]

Features die ook populair waren in toendertijd SimCity, kan alleen maar goed uitpakken. Hopelijk zullen er veel verschillende rampen zijn en zijn ze niet te overweldigend maar wel uitdagend genoeg. Bij SimCity merkte ik vaak dat het niet veel uitmaakte als er een ramp zich voordeed.

Edit:
Blijkbaar is het best diep verwoven in de gameplay volgens hun website:
Natural Disasters will include: - Deep, Impactful Gameplay: Keep your city going through the devastation of several possible doomsday scenarios, from towering infernos to the day the sky exploded
With Great Power Comes Great Response Abilities: Plan for, and respond to, disasters using early warning systems, countermeasures, and new disaster responses such as helicopters and evacuations – finally, a Paradox game where “Comet Sighted” actually means something
Radio Saved the Video Game: Citizens can go Radio Ga-Ga with a new broadcast network, helping to rapidly spread evacuation warnings and emergency alerts – or simply relax to new in-game music stations
An Objectively Good Feature: Scenario Mode allows players to design custom game objectives, including custom starting cities, win conditions, time limits, and more – and share scenarios to Steam Workshop
Chirpocalypse Now: Heck yeah, new hats for Chirper

[Reactie gewijzigd door TheUninvited op 18 augustus 2016 15:57]

Hopen dat de Gameplay ook verbeterd wordt nav het bekende pixelprobleem in de bŤtaversie.
kun je daar iets meer over vertellen? welk probleem? :)
Eindelijk :D. Was toch wel een reden waarom ik hem nog niet gehaald heb.. ik hou er wel van als een halve stad plat gaat }> . Al hoewel alleen in me backup steden :p
Scenario's, hoera! Eindelijk een doel :D
Is het eigenlijk al bekend of dit als betaalde dlc, gratis update of combinatie uitkomt?

Ik vind dat de uitgever een grote pluim verdiend door nog altijd dlcs en vooral gratis updates uit te brengen!
Bijzonder om hier postieve reacties op de komst van natuurrampen te lezen, dat zie je anders nooit... :)
Scenario's is wel precies wat ik een beetje mistte in het spel inderdaad.
Het bouwen van een stad en die goed te laten draaien is wel leuk maar uiteindelijk wordt dat wel een beetje eenzijdig op den duur.
Beetje uitdaging erbij maakt het een stuk leuker.
Weet iemand of dit spel een beetje te spelen is op een i6200u?
Vanuit mijn ervaring is dat het bij notebook processors/graphics card soms wel en soms niet gaat. Een notebook processor en dedicated graphics card geeft meestal geen problemen, maar het spel kan heel lastig doen als je het draait op een Intel Integrated Graphics Chip. Deze word dan ook niet opgenomen in de minimale systeem eisen.

Heb je dus ook een notebook dedicated graphics 'card' dan zal het wel moeten lukken :)

[Reactie gewijzigd door icratox op 18 augustus 2016 17:22]

Je kan het altijd uitproberen, en als het niet lekker loopt gewoon en refund aanvragen via steam.

Of de minder legale manier om het spel uit te proberen, en naderhand natuurlijk gewoon kopen als ie goed loopt.

Maar wat je bij de meeste simulators hebt is natuurlijk wel hoe meer je bouwd hoe zwaarder die loopt, dus houd dit wel in gedachten
Ik speel het spel op een notebook met een i5 4210u en 8gb ram. maar heb een 840m erin voor de graphics. Het werkt vlekkeloos tot nu toe. De stad heeft ongeveer 80k inwoners. Dus hoe het blijft werken bij meer inwoners weet ik niet.
Een van de sterkste kanten van deze game zijn de graphics. Het spel kan erg goed overweg met low-end systemen (het draait ook op mijn ouwe quadcore laptop met gforce 260m), maar ik zou absoluut aanraden om op de recommended specs te gaan zitten.

Overigens draait het prima op de i6200u met de geintegreerde videochip (en dus zonder aparte grafische kaart).

Kijk hier maar:
https://www.youtube.com/watch?v=pNFCKyXgHXw

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True