Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties
Submitter: CH40S

Paradox Entertainment kondigt een nieuwe uitbreiding voor simulatiegame Cities: Skylines aan. Snowfall bevat een nieuw speelveld waarin sneeuw het de speler moeilijker maakt. Ook komt er een update voor alle spelers, die regen en mist toevoegt.

Middels een gratis update gaat Paradox Entertainment cosmetische weereffecten toevoegen aan Cities: Skylines. Mist en regen kunnen voorkomen op bestaande maps in het spel. De betaalde uitbreiding met de titel Snowfall voegt daarnaast een nieuw speelveld toe, waarin de moeilijkheidsgraad toeneemt naarmate het kouder wordt. Spelers moeten wegen vrij zien te houden van sneeuw en ook zal de infrastructuur afgestemd moeten worden op de extra energiebehoefte tijdens koude perioden.

De update voegt nieuwe voertuigen toe, zoals een sneeuwploeg en een tram die bestand is tegen extreme omstandigheden. Snowfall is de tweede uitbreiding van het spel. Eerder werd met After Dark een dag- en nachtcyclus toegevoegd. Wanneer de Snowfall-update precies verschijnt en wat deze gaat kosten is nog niet bekend.

Cities: Skyline - SnowfallCities: Skyline - SnowfallCities: Skyline - SnowfallCities: Skyline - Snowfall

Cities: Skylines wist in 2015 veel hoge beoordelingen binnen te slepen. Tweakers beoordeelde het spel in maart met een 9. In augustus maakte Paradox Entertainment bekend dat de game ook op de Xbox One en PlayStation 4 zal verschijnen. Wanneer de simulatiegame naar de consoles komt is nog niet duidelijk.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

Ik heb persoonlijk het gevoel dat Paradox een beetje op EA begint te lijken en de spelers probeert uit te melken voor DLC's van ¤15 die vrij weinig toevoegen. Ik weet het dat niet verplicht is om ze te kopen, maar ik stoor me er wel enigszins aan.

De dag- en nachtcyclus werd trouwens met een gratis update toegevoegd, maar de DLC After Dark voegde taxi's en nog verscheidene andere dingen toe.

EDIT: URL's toegevoegd

[Reactie gewijzigd door tweakery op 19 januari 2016 18:48]

Paradox heeft altijd al op EA geleken, Crusader Kings 2 of Europa Universalis IV hebben beide voor een fortuin aan dlc.

Echter is het spel vooral door de ontwikkelaars gemaakt (Colossal Order ltd.) En zij brengen fatsoenlijke dlc uit ipv de zoveelste skinpack (waar crusader kings 2 er aardig wat van heeft voor ¤4 per stuk)
ben ik het zelf toch neit helemaal mee eens om eerlijk te zijn. paradox is vrij open over de DLC policy van hun spellen. free patches incl content voor alle gebruikers, met bepaalde content in een dlc. de dlc betaald in principe voor de patch waar iedereen profijt van heeft.

in de tijd van expansions zaten cosmetics altijd in de expansion zelf, maar er word nu dus gekozen om ze eruit te houden zodat mensen kunnen kiezen. in eerste isntantie allemaal individueel voor 2 euro, sinds een patch cycle of 2 in content packs gebundeld voor 6

als je bedenkt dat het spel nu bijna 4 jaar oud is en nog steeds geupdate en uitgebreid word heb je dan idd een bom aan dlc, maar kan het toch geen melken noemen. deze maneir van werken houd iedereen ten misnte met een in essentie hetzelfde spel functioneren i.p.v. dat je een split playerbase krijgt.
Zag deze post te laat, maar dit is in essentie wat ik inderdaad bedoelde met mijn post beneden. Spijker op de kop :)
Er zit een groot verschil in. De DLC's zijn namelijk in verschillende gehakte expansions, de weg die Paradox Interactive heeft ingeslagen is als volgt:

- In plaats van 1 grote expansion van 30 euro hebben ze gekozen voor een Core DLC + Verschillende aesthetische/cosmetische dlc en music packs. Je kunt dus zelf je DLC samen stellen.
- Elke expansion gaat gepaard met een grote free content patch die ook nog eens een hoop features gratis toevoegt aan het basis spel.

Daarnaast word het spel na jaren nog actief ontwikkeld en voortdurend bijgehouden, dit kan je van een hoop andere ontwikkelaars niet stellen. Uiteraard moet er ergens geld vandaan worden gehaald om dit nog voor elkaar te krijgen, en vaak zijn de dlc's of packs ook in een promotie te verkrijgen.
Ik vind dit voor EU4 en CK2 toch echt anders (edit: dan ik voor Skylines voel) omdat ik daar (bijna) altijd het gevoel heb dat ik er veel voor krijg. De laatste EU4 DLC is een beetje de uitzondering en CK2 heeft er ook een paar gehad helaas.

edit: even voor de zekerheid, ik doel op de 'echte' DLC's waarin game-content wordt toegevoegd. Al die unitpacks en extra muziek zijn een volledige keuze die op geen enkele wijze invloed hebben op de game. Die reken ik minder tot DLC (het is geen echte 'content') en meer tot cosmetische toevoegingen.

[Reactie gewijzigd door cobis taba op 20 januari 2016 13:18]

Ik ben het met die stelling zeker eens. Met beide games vermaak ik mijzelf prima, ik vind het alleen jammer van de skinpacks.
Die simpele dingen kosten soms gewoon 4 euro voor wat portretten en unitskins.

De extra content (die bij release vaak wel weer ¤15 kost) heeft wel een goede toevoeging.

Maar de skins waarvan er zat andere in de modstore van steam staan vind ik overdreven duur. (Klassieke muziek die vaak toegevoegd wordt kost aardig wat meer geld om te maken en die kosten evenveel)
Ik vind het juist heel fijn van Paradox dat ze grote updates gratis geven. Het kopen van de DLC voegt zoals je zei niet bijzonder veel toe, maar de meeste mensen kopen de DLC dan ook om de developers te ondersteunen. En ze verdienen het ook. Het basisspel kostte destijds slechts ¤25, constante updates en luisteren naar de community heeft er voor gezorgd dat het spel nu nog steeds ontzettend populair is.

Daar kan menig uitgever (*kuch* EA *kuch* SimCity) nog wat van leren.
Toegegeven, sommigen kopen het inderdaad om de devs te steunen. De DLC voegt dingen toe die leuk zijn om te hebben en waar ik best ¤7~¤8 voor wil neerleggen, maar als ze telkens prijzen van ¤15 hanteren vind ik het iets te gortig worden. Zelfs tijdens sales kost het alsnog ¤11.
Toegegeven, sommigen kopen het inderdaad om de devs te steunen. De DLC voegt dingen toe die leuk zijn om te hebben en waar ik best ¤7~¤8 voor wil neerleggen, maar als ze telkens prijzen van ¤15 hanteren vind ik het iets te gortig worden. Zelfs tijdens sales kost het alsnog ¤11.
Heb je enig idee hoeveel moeite het kost om compleet nieuwe transport types en de invloed op het AI toe te voegen? Of om andere mechanics zoals rehabilitatie van criminelen toe te voegen en de invloed hiervan op het bestaande crime/safety model uit te balanceren?

Dat zijn toch vrij fundamentele aanpassingen aan de basale werking van het spel wat vrij letterlijk bijna alles raakt.

De day/night cycle, wat voor 80% cosmetisch is, wordt inderdaad wel gewoon gratis weggegeven is. Er zal zeker heel wat werk in hebben gezeten om alle gebouwen in het spel (!!) bij te werken met nachtversies en daarvan alle verlichting ook goed opgezet te krijgen, maar omdat dat niet de mechanics van het spel raakt heeft iedereen dat gedeelte toch gratis gekregen.

Het is niet dat de DLCs duur zijn of dat er weinig content in zit; het is dat Paradox er voor heeft gekozen om iedereen het 'loze' gedeelte ervan gewoon cadeau te doen. Als je dan als fan toch meer wilt, dan betaal je de normale prijs die je anders had mogen betalen als dat gedeelte niet cadeau gedaan was.

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 19 januari 2016 20:14]

"Heb je enig idee hoeveel moeite het kost om compleet nieuwe transport types en de invloed op het AI toe te voegen?"

Dat zou best kunnen, maar dat iets duur is om te maken wil toch niet zeggen dat iemand het ook die waarde geeft als hij het moet kopen? De prijs om iets te maken heeft gewoon geen direct verband met de prijs die iemand wil betalen.
De prijs om iets te maken heeft gewoon geen direct verband met de prijs die iemand wil betalen.
Nee? Vreemd genoeg vinden mensen het nl. wel idioot als je er de mening op na houdt dat je een Porsche moet kunnen kopen voor het budget van een Opel...
Ok, fair enough, ik moet toch uitgebreider tikken schijnbaar. Wat ik bedoel is dat iets dat duur is om te maken niet perse het geld waard is. Andersom gaat dat inderdaad niet op. Als het duur is om te maken kan ik niet eisen dat ik het goedkoper krijg. Wel kan ik stellen dat ik die Porsche van je te duur vind, gewoon omdat ik het de tien duizenden euro's niet waard vind. Zo zie ik het hier ook, 15 euro voor een DLC kun je het waard vinden of niet en of ik dat vind heeft weinig verband met de productiekosten.
Het spel was tijdens de laatste Steam sale nog niet eens een jaar uit man! Hoe snel moeten games in de budgetbak komen te liggen dan? Zeker een spel dat nu nog steeds voor enorm veel animo zorgt in het GoT topic, en dat voor een spel zonder multiplayer! Er blijft ook constant content ontwikkelt en in de workshop gepost worden!

Geef het nog een sale of 2 en je koopt het spel + alle DLC voor 15 euro alles samen.
Inderdaad, exact wat ik dacht. Ik heb zelf ook gewacht tot After Dark in promotie was voor ik 'm kocht en zal dat hier ook waarschijnlijk gaan doen
Ze hadden natuurlijk ook zaken zoals de Day/Night Cycle die je nu gratis hebt gekregen allemaal in de After Dark DLC kunnen stoppen. Dan was de klacht dat de DLC weinig toevoegt weggevallen maar had je niet al die dingen gratis.

Wat heb je dan dat ze liever doen? Ik weet het wel :)

[Reactie gewijzigd door !mark op 19 januari 2016 18:56]

Paradox is een uitgever die grote en goede base-games neer zet en die vervolgens goed uitbreid met grote DLC. Dit hebben ze eerder ook al gedaan met Crusader Kings, Europa Universalis, Magicka en Mount & Blade. En ik moet eerlijk zeggen dat het niet een hele rare/slechte strategie is, mits het de DLC het echt waard is (dus 10 euro voor meer replayability en/of mechanics en wellicht ook nog een stuk goede campaign en dus niet alleen maar wat maps en skins voor dat geld)
Ik heb persoonlijk het gevoel dat Paradox een beetje op EA begint te lijken en de spelers probeert uit te melken voor DLC's van ¤15 die vrij weinig toevoegen. Ik weet het dat niet verplicht is om ze te kopen, maar ik stoor me er wel enigszins aan.

De dag- en nachtcyclus werd trouwens met een gratis update toegevoegd, maar de DLC After Dark voegde taxi's en nog verscheidene andere dingen toe.

EDIT: URL's toegevoegd
Waarom zou Paradox op EA lijken als je duizenden mods voor nop kan downloaden? De enige en dan ook enige reden dat je een DLC koopt is omdat je de devs wilt blijven ondersteunen. Niet omdat het je meer voordeel bied of omdat men per see met een andere skin wil spelen dan zijn teamgenoten. Zonder DLC's gaan de developers het simpelweg niet redden, game development is niet gratis en de game zo laten is ook geen oplossing. Wat is volgens jou de beste oplossing om zowel het spel geupdate te houden als er geld op verdienen? De game ¤100,- maken?

Mensen moeten eens kappen met dat DLC = auto bad. Het DLC model is helemaal geen gek idee alleen wordt het door enorm veel AAA sudio's misbruikt om er nog meer geld aan te verdienen en minder content op de game zelf hoeven te zetten. Ze hebben het geld in theorie niet nodig maar het spuit wat extra winst er uit. Daarom worden DLC's vaak zo verkeerd gezien, het weinig contant + DLC's en niet om het model zelf zoals bij microtransactions.
Vergeet niet dat behoorlijk veel grote ontwikkelaars betaalde DLC toevoegen aan hun games, niet alleen EA. Denk bijvoorbeeld aan Rocket league, call of duty etc.
Tja, steek je het af op de uren die je met gemak in deze game steekt, ben ik uiteindelijk minder dan een euro per uur kwijt. Ik heb zelf bijna 100 uur in de game zitten; voor zowel de DLC als de game (deluxe edition) heb ik de full price betaald, dat is volgens mij 55 euro geweest, ben ik dus per uur nog geen euro kwijt geweest.

Waar ik met EA games vaak nog geen 100 uur speel (laatste is BF3 met krap 100 uur), maar wel 100 euro (of meer) betaal (ik heb zelfs maar 80 uur in Battlefield 4 zitten en betaalde incl. de 'premium' DLC een 100 euro voor de game. In dat opzicht is Paradox echt geen uitmelker. ;) De DLC voor Cities: Skylines voegt tenminste ook wat toe en een gedeelte (zoals de dag- en nachtcyclus bijvoorbeeld) wat zelfs gratis kwam.

Daarom denk ik dat met deze DLC ook een deel gratis zal komen (de sneeuw), wat is daar mis mee? Je hóeft het ook niet te kopen bovendien. De game is best goed speelbaar zonder de DLC. Verder begrijp ik het volkomen dat deze game DLC krijgt, als je ziet hoe lovend men was over deze game van ik meen Finse makelij.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 20 januari 2016 00:35]

edit - zie posts hierboven

[Reactie gewijzigd door icratox op 20 januari 2016 09:29]

Valt mee, als je kijkt naar de prijs van het basis-spel, vergeleken met EA.
De update voegt nieuwe voertuigen toe, zoals een sneeuwploeg en een tram die bestand is tegen extreme omstandigheden.
Een tram zat er volgens mij überhaupt nog niet in. Dat is wel een goede toevoeging, denk ik. Kan potentieel best wat verkeer schelen.
Idd, de tram zat er nog niet in, als ik het lees zoals hier is beschreven lijkt h et alsof het alleen voor die map is, maar dat lijkt me stug.

Een tram erbij als vervoer middel is iets waar ik zelf al lang op wacht! Maakt het net weer wat meer wat 'echter'.
Klopt, een tram zit er niet in. Als je een Metro-mod download (bijvoorbeeld de u-bahn uit Berlijn) komt die ook niet op het metro spoor te rijden, maar op de treinrails. :?
Omdat er geen mods mogelijk zijn voor de metro, die kan alleen ondergronds. Daar zie je dus niets van. Ergo, een mod is dus niet nodig, zolang die niet bovengronds kan. ;)

De 'metro' mods die er zijn (en voor 'trams' geldt hetzelfde), zijn mods voor op de treinrails. Beetje krom wellicht, maar straks is het (in elk geval voor de trams) een kwestie van de mod aanpassen en bijwerken. :)
Daar heb je gelijk in inderdaad. Ben benieuwd!
Er is nog de Weense Sneltram (http://smods.ru/archives/5030). Die functioneert als een bus en is best praktisch om in je stad te hebben rondrijden. Best te combineren met een mod die je laat kiezen welk voertuig je op welke lijn inzet.
Die doet het helaas niet meer. De Steam Workshop link, die in het artikel staat waar je naar linkt, bestaat niet meer.
Hmmm... De link op de pagina is bijgewerkt denk ik, http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=467810076 werkt overigens wel. :)
En heeft de community weer nieuwe mods toe te voegen, hahaha! :) Zo zijn er bij de treinen bijvoorbeeld de Nederlandse treinen op Steam te vinden en er zijn ook al mods, met de Nederlandse trams, maar dan (helaas) als trein. Dus dan is het denk ik een kwestie van updaten. ;)
in de huidige versie zit volgens mij inderdaad geen tram, wel een mod die het mogelijk maakt om je trein zich als een tram te laten gedragen.

Mooie toevoeging dit!
Er is inderdaad een tram mod, maar die trams rijden (of iig toen ik voor het laatst keek) niet op de weg maar op een treinspoor.
Mis nog steeds de optie om dit co-op te spelen. Heb video's gezien waarbij iemand bezig is met een mod, alleen nog niet heeft uitgebracht. Als dat er zou komen, zou ik het spel gelijk kopen. Voor nu is het enkel te duur, en omdat ik het saai vind om dit soort spellen in mijn eentje te spelen. Iemand al enige info over een wellichte multi-player optie?
12 euro voor een spel dat je de rest van je leven kan spelen? Vind ik persoonlijk een koopje.
Ja maar iets kopen voor 0,01 cent Is nog steeds dus als je nu al zeker weet dat je het alleen niet gaat spelen :+

Ik heb hem ook hoor, maar wacht met smart op co-op
Gaat er naar alle waarschijnlijkheid nooit komen. De werelden zijn te groot, te complex, te zwaar. Dit spel heeft niet de beperkingen toegevoegd die Sim City nodig had om multiplayer te laten werken. You can't have it both ways...
True, dat heb ik ook zeker al in mijn achterhoofd gehouden, maar je mag toch dromen ;)
Daar gaat mijn nachtrust
Ik ben een groot fan en heb de hoofdprijs voor de game betaald, met trots. Ook de After Dark heb ik meteen gekocht. Nu speel ik het spel graag, maar deze wacht ik even af. De gratis update komt er uiteraard meteen, maar gezien hoe snel de prijzen naar beneden gaan, wacht ik even. Dit omdat ik voor zover ik weet er alleen plowers zullen zitten in de betaalde versie. Mods hebben de rest al gedaan (zoals trams) en de sneeuwvlokjes zullen dus gratis zijn.
De tram-mods waar jij op doelt, rijden 'gewoon' over treinrails, niet zoals een tram, door de straat. ;) In feite zijn het dus gewoon treintjes, helaas.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 20 januari 2016 00:42]

Ik heb deze game vlak voor de jaarwisseling aangeschaft via Steam voor 13 euro, en ben er zeer over te spreken.
En dan te bedenken dat deze game door een team van +/- 13 mensen is ontwikkeld.
Waar dat bij Simcity waarschijnlijk een veel groter team is geweest.
Ik vind het dan ook echt een top prestatie wat deze mensen hebben klaar gespeeld met City Skylines.
Echt een super game in vergelijking met de laatste Simcity, petje af _/-\o_
Simcity was namelijk maar even leuk, totdat het kleine blokje waar je in kon bouwen vol had, daarna was het naar mijn mening niet veel meer aan.
Ik kan in elk geval niet wachten totdat de gratis update er aan komt.
Het sneeuw gedeelte hoef ik er dan ook niet bij te hebben, regen en mist is voor mij persoonlijk al wel genoeg :)
enorm toffe game. alhoewel ik het niet echt meer speel (mis iets) brengen de DLC's hier wat verandering in.

maar de after dark dlc heeft eigenlijk niet echt iets toegevoegd naar mijn mening. ja horeca en tourisme. leuk maar het was niet af en werkte niet tot nauwelijks naar mijn mening.

even kijken hoe deze dlc uitpakt en misschien pak ik de game dan wel weer op.
heb de updates ook niet echt gevolgd de laatste tijd dus weer niet of het horeca / tourisme probleem nu al aangepakt is.

van mij mogen ze zich wel wat meer op het stadsleven gaan focussen ipv dit soort "mini" dlc's uitbrengen.

de game is goed verkocht dus een klein team op een grote dlc zou mogelijk moeten zijn. (alhoewel veel mods hetzelfde doen maar deze toch brakkerig werken)
Erg leuk, deze nieuwe uitbreiding. Zag vandaag nog op het forum het sneeuw idee langskomen. Heb het spel nu 2 weken en heb er veel plezier van.
Hierbij de link met de info van paradox website https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines-snowfall

Snowfall will include:

Now is the Winter of This Content: Rain and fog for existing maps, plus a new “Winter” map theme with snow and all of its challenges
The Streetcars You Desire: Expanded public transportation options, including easier management of existing lines – and Trams, a new system demanded by fans
World Warmth, Too: Cold weather increases demands for electricity, unless new water-based heat systems are in place
Plowers to the People: Build a snowplow depot to keep traffic flowing during winter weather, and employ new road maintenance systems to keep your streets in shape
New Chirps: #yeahthereare
De DLC waar ik op zit te wachten is waar je meer Game elementen krijgt. Nu is het één grote "sandbox", bouwen , bouwen en nog eens bouwen. Zou het leuk vinden als je een echte uitdaging kreeg; met targets die gehaald moet worden of zo iets.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True