Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties

Uitgever Bethesda Softworks en ontwikkelstudio id Software hebben tijdens de persconferentie van de uitgever, voorafgaand aan de E3-gamesbeurs in Los Angeles, Quake Champions aangekondigd. De competitieve first-person shooter verschijnt alleen voor pc.

Tijdens de persconferentie werd een eerste trailer van het spel getoond, en ontwikkelaar Tim Willits van id Software verscheen ten tonele om de eerste informatie over het spel te delen met het aanwezige publiek. Daaruit bleek dat Quake Champions een shooter wordt die voornamelijk gericht zal zijn op competitie en e-sports. Het feit dat de personages in het spel van elkaar verschillen en elk eigen sterke en zwakke punten hebben, lijkt daar op in te spelen.

Quake Champions verschijnt vooralsnog alleen voor pc. Willits maakte bekend dat de game unlocked framerates zal hebben - iets dat het vorige maand verschenen Doom overigens ook had - en op 120Hz kan draaien. Meer informatie over Quake Champions is nog niet bekend; Bethesda en id Software zullen het spel verder uit de doeken doen tijdens QuakeCon, dat begin augustus gehouden wordt in Dallas.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (70)

Quake 3 Arena en UT zijn toch wel DE shooters geweest voor mij.

heerlijk tempo vette actie... fingers crossed dat dit dus weer op dat niveau zit.

Doom hebben ze best goed gedaan (behalve de multiplayer), hopelijk doen ze Quake dezelfde eer aan en geven ze het de multiplayer die het hoort te hebben
Inderdaad. Vooral de snelheid van die shooters maakt het heerlijk spelen.

Pas de nieuwe Unreal Tournament (pre alpha) uitgeprobeerd. Speelt 100% als de oude UT. Wordt helemaal met de community gemaakt en is gratis te spelen: https://www.epicgames.com/unrealtournament/

Nu maar hopen dat deze ook weer back to basics is

[Reactie gewijzigd door Thirler op 13 juni 2016 07:35]

Helemaal back to basics zal het niet zijn ivm met het class system (verschillende personages). Maar ik hoop dat de movement en feeling wel oldskool Quake/UT is.
Misschien voelt het meer aan als Quake 3 Team Arena met die powerups, zonder dat je (per-se?) in een team zit. Maar dan zijn de powerups dus ingebouwd (en gemixed) in de personages en waarschijnlijk niet zo verschillend sterk. (Dus niet een class die 50% sneller is dan het gemiddelde)

Ik kijk er wel naar uit, want ik ben opgegroeid met Q3 en UT'99 en ik heb alle twee enorm veel gespeeld!
Quake 3 Arena en UT zijn toch wel DE shooters geweest voor mij.

heerlijk tempo vette actie... fingers crossed dat dit dus weer op dat niveau zit.

Doom hebben ze best goed gedaan (behalve de multiplayer), hopelijk doen ze Quake dezelfde eer aan en geven ze het de multiplayer die het hoort te hebben
Zo zie je maar hoe meningen verschillen. Waar ik de orginele UT geweldig vond als tournament shooter vond ik Quake 3 verschrikkelijk. En de filmpjes van de nieuwe Doom die ik heb langs zien komen deden me nog wel het meeste denken aan het neon-lit 3DFX festijn dat Quake 3 was.
Ahhh ik mis zo die Neon kleuren van mijn SLI 2x 3DFX 2 12MB videokaarten :)

Ik heb het juist prescies andersom, waar ik de iD games geweldig vind heeft het trage gevoel van de UT games mij nooit kunnen boeien.
Hier idem, UT voelde altijd een beetje alsof je door dikke lucht bewoog.

Q3 voelde sneller.
Maar de maps in UT waren beter.

DM-Phobos. <3
In DM ben ik het wel met je eens, maar in CTF:

https://www.youtube.com/watch?v=cYL04AN_07g

Dat haal je nooit met Q3.
Quake 2 was de eerste MP die ooit gespeeld heb (op school, en heb een keertje daarvoor strafcorvee gekregen omdat het eigenlijk niet mocht) en thuis via modem UT tournement (echt fantastische game). Quake 3 vond ik zelf veel minder dan Quake 3, ik vond de wapens in Q3 gewoon ruk vergeleken met Q2. Ik hoop dan ook dat de nieuwe Quake meer als Q2 is dan Q3.
Ik heb zowel UT als Q3 veel gespeeld, waar ik de maps van UT mooier vond, kon ik de gameplay van Q3 veel meer waarderen. Veel vloeiender, sneller, als je Q3 mooi speelde was het bijna alsof je een dans uitvoerde waar UT maar hoekerig en trager speelde.
nieuws: Doom krijgt binnenkort deathmatch en andere multiplayermodi

;)

Ziet er inderdaad goed uit, ik hoop dat ze ooit nog eens een game met SP en MP in de theme van Quake 1 gaan uitbrengen, maar dan in topkwaliteit. Dat sfeertje is wat mij betreft onovertroffen. :)
Yep, heerlijk dat de remakes cq. vervolgen van retro games als Doom en Quake terug komen.
Dat zal Blizzard niet leuk vinden!
Want? Overwatch is een totaal ander type shooter dan Quake.

Quake draait om CTF, TDM, FFA etc, iets wat Overwatch niet heeft, en ook totaal niet om draait. Die draait meer om Objective based gameplay.
Dat is een beetje hetzelfde als "Team Fortress 2 heeft problemen, want CoD komt uit". Totaal ander soort Multiplayer games.
Het feit dat de personages in het spel van elkaar verschillen en elk eigen sterke en zwakke punten hebben
Verschillende "champions" is iets wat totaal niet met de originele Quake multiplayer rijmt, dus het is maar afwachten in hoeverre CTF, TDM en FFS terug komen in QC.
Dat is wel zo, maar om nu al te zeggen dat blizzard het niks gaat vinden? nee, zo werkt het niet :)
De video lijkt al op TDM te hinten, aangezien ze 2 vs 2 spelen.
Overwatch is schaar-steen-papier spelen, gecombineerd met het juist timen van de Q knop. Quake gaat volledig over je individuele skill in FPS.

Compleet verschillende games met een heel verschillend publiek.
+1000

Ik ben benieuwd welke engine ze gebruiken
Het spel ziet er wel goed uit maar het gaat niet om de eyecandy maar om de eyecandy die in je schedel geschoten krijgt 😉
Ga maar uit van IDTech6(66) de zelfde engine als in de recente Doom.
spel ziet er goed uit? Waar zie jij gameplay dan? Wat je hier ziet is duidelijk cinematic.
id Software staat toch wel bekend om hun eigen engines. Hoewel niemand anders ze nog gebruikt mag ik wel hopen dat ze dit zelf wel blijven doen.
De IdTech6 is in ieder geval ook goed geoptimaliseerd. Frostbite en die engine van CoD die nog steeds in de verte van de IdTech3 stamt kunnen daar nog wat van leren.
Battlefield is altijd prima geoptimaliseerd hoor. Andere developers kunnen vaak niet zo goed met Frostbite omgaan maar de games van DICE draaien vaak prima op allerlei soorten hardware.

Call of Duty vroeger ook wel. Je kon makkelijk Modern Warfare 2 op een Macbookje spelen bijvoorbeeld. Nu is dat een stuk minder.
Sinds de eerste Black Ops is het diep triest inderdaad. Sindsdien krijgen we brakke Xbox ports.
Al is de drijvende kracht achter de engines, John Carmack, allang weg.
Dan hebben ze zonder die drijvende kracht toch een pittig prettige engine... DOOM werkt niets minder dan uitmuntend.
Ziet er puik uit, ben heel benieuwd :)
Oef, een klasse systeem in Quake, het zal mij benieuwen. Enerzijds denk ik dat het de teamplay kan verhogen (met name in rocket Arena) anderzijds vind ik het niet echt passen bij Quake en denk ik dat het de kracht weghaalt wbt skills vs skills spel. Op dit moment is in quake live iedereen gelijkwaardig en geeft dat behoorlijk spannende matches
De Youtube trailer voor bij wie de videoplayer niet goed werkt (zoals bij mij): https://www.youtube.com/watch?v=sa-6fQyNkZo
Hoe kan je YouTube 16+ inhoud zien zonder google account?
Wil geen Google account hebben ☺
Een class based hero game maken van een klassieker als Quake omdat het nu toevallig hip is, is een beetje zoals een dubstep remix maken van Bohemian Rhapsody. Soms moet je dat soort dingen gewoon niet doen.
Ik haakte af bij die chick met het blauwe haar idd. Tis geen Quake Nukem ;)
zag ik nou iron man voorbij komen?
Eindelijk komt er weer eens een nieuwe Quake uit... Heb me suf gespeeld met Quake Live maar dat begint te wel te vervelen na een poos... :) Unreal Tournament 3 Online was ook geweldig en had ik zeker voor 5-6jaar non stop gespeeld (ZRYWserioussam). Alleen zijn de servers helaas uitgestorven... :(

Ben benieuwd hoe de nieuwe Unreal Tournament Pre Alpha het verder gaat doen als straks over een poos ook de nieuwe Quake Champions verschijnt. :)
Alleen voor pc?

Dan hopelijk niet verbrod door console mechanics zoals de huidige doom multiplayer.
En met skill based movement!

Hopelijk zijn de classes alleen van invloed op de 'specials' van de characters, en niet op welk wapen je kan gebruiken (zoals ze in het filmpje laten zien)

[Reactie gewijzigd door SaiKoTiK op 13 juni 2016 10:41]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True