Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 42 reacties

De nieuwe Doom-game van Bethesda en id Software krijgt binnenkort nieuwe multiplayermodi. Volgende maand verschijnt Exodus, een capture the flag-variant met één vlag. Later in de zomer komen er drie free for all-modi, waaronder deathmatch.

Samen met Exodus komt ook de multiplayermodus 'Sector' in juli naar de game. Hierin is het de bedoeling om de controle te krijgen en te behouden over verschillende zones in het level. Later deze zomer krijgt de multiplayer van Doom drie free for all-opties. In ieder geval zal daar de klassieke deathmatch bij zitten. Wat de andere twee modi zijn, is nog niet bekendgemaakt. De nieuwe speelmodi komen middels een gratis update voor alle spelers beschikbaar.

In juli brengt Bethesda ook het eerste dlc-pakket met de titel Unto the Evil uit voor Doom. Het pakket bevat drie multiplayermaps: Offering, Cataclysm en Ritual. Ook bevat de dlc een nieuwe speelbare Demon, een nieuw wapen, items en taunts.

Verder belooft id Software met nieuwe features te komen voor Snapmap, de functie waarmee Doom-spelers hun eigen levels kunnen ontwerpen. Ook heeft Bethesda aangekondigd dat het eerste level van de game vanaf nu een week als gratis demo beschikbaar is op Steam, Xbox One en PlayStation 4.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (42)

Wait what? Zat er nog geen normale DM in?
Nee geen normale DM inderdaad. Wel al verwerkt in SnapMap. Daarmee kon je DM levels ontwerpen.

De nieuwe Quake wordt wel mooi (zelf Quake 3 pro geweest). Doom is hierop een mooie voolroper vind ik. Ik blijf wel beiden spelen, denk ik. De engine is mooi, maar weet nog niet of er eigen cfg's gemaakt kunnen worden. Die had ik bij Q3 altijd, dat je handmatig kon timen wanneer een powerup komt, wanneer je hem had opgepikt.
Ik vind het jammer dat ze van Doom Quake 3 hebben gemaakt. Neon lampjes, rondvliegende nummertjes, bah :'(
Ik vind het net jammer dat de nieuwe Doom MP zo weinig van quake 3 heeft, behalve de looks dan.

Lijkt meer een mengeling tussen halo (developer van de MP heeft ook voor sommige halo's werk afgeleverd) en UT (double jumps en teleporters doen mij gewoon heeeeel hard aan UT denken) met een q3a uiterlijk.

Wat ik mis t.o.v. q3a:
  • localisatie van vriend en vijand op gehoor
  • indicatie dat je geraakt wordt en uit welke richting
  • vijand raken met eender welk wapen beinvloed hem/haar niet (behalve health die zakt) Ik verwacht van een rocket to the face dat ie vertaagd/stopt/achteruit blaast
  • geen rocket/grenade/plasma jumps (dit en de 2 vorige zijn 1 en hetzelfde probleem basicaly)
  • weapon pickups, anders dan de "powerweapons". Enerzijds blij dat de nieuwe doom geen consoleport is maar in de MP verneuken de consoles toch maar weer het spelplezier want je kan immers in MP de game niet laten pauzeren als iemand het weaponwheel gebruikt, oplossing: we geven ze enkel en alleen loadouts.
    Niet dat loadouts per se slecht zijn, maar graag als optie of voor enkele gamemodes en niet voor andere (clanarena met loadouts? seriously?)
  • Misschien een persoonlijke, maar skill-based movement mis ik toch een beetje (hard). niet dat ik ooit zoooo goed was, maar echt beter kunnen worden naast het theoretische (mapkennis, timing) spreekt me wel aan in een game die ik langer dan 2 weken wil spelen
Zozo, Quake 3 pro geweest? _/-\o_ :D
Nee, ik mocht er op LAN alleen naast zitten :>
Oeh Nafs, dat waren good old times! Misschien komen we elkaar weer eens online tegen, altijd leuk gevonden om samen te spelen :D
Leuk man om oude bekenden te zien hier. Alleen jullie nicknames zijn anders. Alhoewel ik wel vaak met SaneX heb gespeeld. Als het dezelfde is.

Even PM'n?
AHWIEhAWIEhAWIEhAWIEhAWIEhAWIEhAWEiawH
Ja ik weet het weer!

Jij stond achter mij een keer op NetGamez en toen ging je me knuffelen en een lief dierengeluidje maken. Lol! Ik zat toen bij clan lifestyle met Fragile, VoO (Sander Kaasjager), Gand en Shredder.
Dat wist ik ook niet.
Alleen in SnapMap met max 4 spelers.
Ze hadden de MP uitbesteed, die hadden er iets "moderns" van gemaakt (beperkte loadouts, teams, langzamer bewegen... saaier dan de campaign dus).
Momenteel alleen Team DM, geen free for all.
Dit vind ik ook dingen die er gewoon vanaf dag 0 in horen te zitten,.
Zo jammer dat dat tegenwoordig allemaal achteraf komt.

Release dat spel dan gewoon een paar weken later.
Als ze nou meer singleplayer content zouden toevoegen... Daar zou ik nou blij van worden!
Komt vast nog wel. Nu even inzetten op multiplayer is geen slecht idee, want daarop kreeg de game nogal wat kritiek.
Helemaal met je eens, is lang geleden dat ik me zo heb vermaakt met een SP
Graag een arena deathmatch met wapens over de map verspreid in plaats van een loadout :D
Precies dit. Dat is toch het eerste waar je aan denkt bij het ontwikkelen van Doom MP?
Jup, als je toch doom speelt dan maar lekker op z'n ouderwets ook!

En het is ook niet dat slecht werkt. Wordt een soort King of the hill rondom de posities van de beste wapens. :)
Is er niks bekend gemaakt over de Vulkan API? Die had ik eigenlijk al eerder verwacht.
Is er niks bekend gemaakt over de Vulkan API? Die had ik eigenlijk al eerder verwacht.
die zou vlak na launch verschijnen we zijn vandaag de dag precies een maand verder en heb nog niks gezien. Wacht geduldig af. Ik vermoed daarnaast dat nieuwe Single Player content in een expansion pack gaat verschijnen en niet als DLC :'( dus wss weer flink betalen voor de volgende toevoeging.

De MP trekt me redelijk vind het soms wel leuk om hersen dood potjes weg te knallen en vervolgens verrot gescholden te worden dat ik alleen maar de Super Shotgun + rocket Launcher gebruik 8)7
Komt waarschijnlijk niet, is niet winstgevend dus oninteressant voor de uitgever en die laat geen werk verrichten als er geen geld kan worden losgeklopt.
Blijft toch leuk om te doen, gewoon een potje knallen :) Zeker als het er zo goed uitziet !
:z Booooring! Doom draait voor mij om PvE, lekker monsters knallen. Waar blijft de Coop? Dat is nu met SnapMap al iets mogelijk, maar een 'echte' campaign zit er niet echt in. Terwijl dit triviaal te implementeren zou moeten zijn.

En single player SnapMaps met mogelijkheid van een "weapon wheel"? Dat is een vette feature, seriously?
Toffe game,echt eentje uit de oude doos (voor de wat oudere gamers).
Heb me goed vermaakt met Quake III (speelde tegen bots in 200 gedownloade mappen :) ) .Online bakte ik er nx van,speel dan ook niet dagelijks hé,wat sommige online kunnen :) meestal 1 kill en 20 dead :P
Nu met doom vermaak ik mij zeker zo goed,alleen spijtig dat je online van 0 begint,en met veel spelen en kills xp verdient en je in levels omhoog gaat met als gevolg betere snellere en meer wapens.
Op zich is hier niets mis mee,alleen konden ze wel de beginners samen laten spelen (filter systeem, moet kunnen),
Nu speel je tegen gamers met levels 50 - 48 - 45 ... met als gevolg dat ik met mijn level 9 kansloos ben, hooguit 2 kills per match,dit had beter gekunt door beginners,gevorderden,experts tegen elkaar te laten spelen,ik hoop dat ze dit alsnog oplossen !.
Eerlijk gezegd maakt je level niets uit hoor, met als enige uitzondering dat je sommige wapens en custom loadout slots mist bij de laagste levels.
1 tot 2 uurtjes spelen en je zit op een level dat 0,0 nadeel heeft tegenover hogere levels.
Vanaf je alle wapens (level 16) en loadout slots hebt vrijgespeeld is de level slechts een indicatie van hoeveel uren je al gespeeld hebt, iedereen zijn level gaat omhoog of je nu goed of slecht speelt.
Als je goed speelt zal je level alleen iets sneller stijgen maar wederom, eens je alle wapens hebt vrijgespeeld maakt die level niets meer uit.
Je stijgt gemiddeld 1 tot 2 levels per game.

Tip voor beginners: de hack modules die voor extra xp zorgen zijn later volkomen nutteloos, dus gebruik die in het begin allemaal op.
Dan zijn ze immers nog nuttig om sneller in level te stijgen.
+ speel in het begin domination of warpath, dan verdien je extra xp met captures en defends.
Geen nieuws nog over een patch voor de singleplayer? Heb nog steeds last van onverklaarbare vastlopers :(
Op welk systeem? PC, PS4, X1? Indien PC: welke specs?

Volgens mij valt het wel mee met de problemen van Doom, lees er zeer weinig over. Zelf heb ik nul problemen gehad met mijn systeem (3770K, Crucial M4 512GB SSD, 32GB DDR3, GTX780, altijd WHQL drivers). Alles loopt perfect vloeiend (vsync 60FPS, unlocked 80FPS) nooit vastlopers. :)
Ook op het steam forum wordt er best veel over geklaagd zie http://steamcommunity.com...ons/0/357286119107186772/ Al meer dan 1200 posts in dat topic. Ik heb er zelf ook vaker last van. Maar het lijkt ook random te gebeuren.
Ik vind "veel" nogal een ruime term in dit geval. 1200 posts op hoeveel gebruikers totaal?

Alleen al op PC zijn er al 600.000 stuks verkocht tot nu toe; in de verkoopcijfers in GB en VS wordt Doom alleen ingehaald door Uncharted.

In perspectief gezet vind ik het dus bijzonder netjes, in vergelijking met andere games die vaak simpelweg onspeelbaar waren net na release.
I5 3570k, gtx780ti. 840 evo ssd en 16gb ddr3 geheugen.

In het begin viel het ook erg mee. Pas in de latere levels (lazarus) begon ik er last van te krijgen. Ben in elk geval helaas niet de enige zoals te zien in het Doom topic op tweakers
moet lukken toch! ;)
Draait als een zonnetje hier vanaf dag 1, heb je die niewere drivers wel goed geinstalleerd?
Uiteraard. Nvidia pushed de updates automatisch via Geforce Experience.
Aah , ik gebruik dat niet , gewoon d/l en dan via win safe mode oude drivers uninstallen , dan driver sweeper erover , opnieuw opstarten in safe mode , dan drivers installen , nog een x opstarten en klaar ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True