Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 81 reacties

Uitgever Bethesda kondigt aan dat Doom op vrijdag 13 mei in de winkel ligt. De game verschijnt tegelijk voor Windows, de PlayStation 4 en de Xbox One. Er verschijnt ook een Collector's Edition, waarin een beeldje van een Revenant-demon opgenomen is.

Dat Doom dit voorjaar zou verschijnen, had de uitgever al aangekondigd. Inmiddels heeft Bethesda bepaald dat de game in mei in de winkel komt te liggen. Voor de releasedag heeft de uitgever vrijdag de dertiende gekozen, een dag die goed past bij het duivelse thema van de game. Doom verschijnt tegelijk voor Windows, de PlayStation 4 en de Xbox One.

Naast de standaardeditie verschijnt er ook een Collector's Edition. Behalve de game, die in een aluminium doos geleverd wordt, bevat de luxe editie een beeld van 30cm hoog. Het stelt een Revenant voor, een van de opvallendste tegenstanders die de speler in de game tegenkomt. Het is een demon met twee raketwerpers op zijn rug. Het beeld heeft ledverlichting in de voet, die een langzaam draaiende turbine uit een basis van de Union Aerospace Corporation voorstelt. UAC is de werkgever die de speler naar Mars gestuurd heeft. De Collector's Edition gaat 130 euro kosten en wordt in beperkte oplage gemaakt.

Collector's Edition Doom

De speciale editie bevat verder nog wat digitale extra's. Zo komt die met een Demon Armour Set in drie variaties, zes metallic kleuren en drie logo's van ontwikkelaar id Software, die spelers op hun wapen kunnen plakken, en zes Hack Modules, eenmalig te gebruiken voorwerpen die de speler een voordeel geven tijdens een potje multiplayer.

Bethesda toont campagne Doom

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (29)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (81)

Ziet er vet uit, ben benieuwd naar de game.

Wel een beetje jammer dat ik 130 voor een beeldje en een mooiere verpakking iets te veel vind, al zien die er nog zo cool uit.
Als het echt een mooi beeld is dan zou ik de 70 of 80 euro meerprijs er misschien nog wel voor over hebben, maar gezien de plastic fantastic kwaliteit van de pipboy bij de Fallout 4 collector's edition laat ik me niet nog een keer bij de neus nemen door Bethesda...

De game ziet er wel erg cool uit, ik hoop dat dit ook echt een beetje de gameplay voorstelt. Vooral dat einde waarbij de hellknight je in stukken scheurt... damn :o
Ziet er inderdaad cool uit, ben benieuwd of dat de game er net zo goed uitziet en het goed te spelen is. In deze campagne video ziet het er zeker vet uit.

Als dit beeld inderdaad van plastic is, kan ik net zo goed mijn oude skylanders figuren weer van zolder halen en die op dat lichtgevende plateau zetten, dat ziet er ook leuk uit.
Plastic kan heel mooi zijn hoor, als het een goede plastic is (plastic is een verzamelnaam voor heel veel kunststoffen), de bouwkwaliteit goed is en er veel detail in verwerkt is. Het hoeft echt geen metaal te zijn (dan wordt het denk ik nog wel wat duurder op 30 cm). Maar de pipboy voelde gewoon echt als laag kwaliteit plastic aan, van dat shiny spul.
Wat ik helemaal erg vind is dat de pipboy er in de game hetzelfde uitziet... En dan dus niet van 'oh wow de replica ziet er net zo uit als in game!' maar ze hebben het in game model volgens mij lelijker gemaakt om bij de replica te passen.
Ik weet dat plastic een verzamelnaam is en het ook heel mooi kan zijn, maar in sommige gevallen moet ik bij plastic gewoon denken aan simpele, goedkope troep. Zo op het plaatje ziet deze revenant er heel vet uit, dus hopen dat deze wel hoogwaardig aanvoelt.

Wel vreemd dat ze bij een game als fallout het in-game model lelijker maken, zodat de plastic replica er beter op lijkt. Ik zou verwachten dat bij zo'n dure game ( en helemaal als je een collector's item van 100 of meer besteld ) er op zijn minst een fatsoenlijke replica bijzit, wat dat is misschien wel de voornaamste reden dat je zo'n collector's item koopt.
Dat is de reden dat veel smartphone fabrikanten het "kunststof van hoogwaardige kwaliteit" noemde ipv plastic. :P
Als offtopic side-opmerking... :')
Wat ik helemaal erg vind is dat de pipboy er in de game hetzelfde uitziet... En dan dus niet van 'oh wow de replica ziet er net zo uit als in game!' maar ze hebben het in game model volgens mij lelijker gemaakt om bij de replica te passen.
Ik weet niet op welke graphics jij speelt maar bij mij lijkt de in-game Pipboy in de verste verte (gelukkig) niet op de plastic reallife variant. :P
Het spel speelt zich dan ook af in een postapocalyptische wereld, waar de nadruk misschien meer op functionaliteit ligt dan op mooie afwerking :)
De pipboy is alleen wel pre-war tech dus die vlieger gaat niet op ;)
Verder zou je dan juist verwachten dat hij er niet als een stuk plastic uitziet, eerder metalig of zo.
Ah, damn.. dan klopt mijn bewering inderdaad niet :)
Heb het spel dan zelf ook nog niet gespeeld.
Dit is plastic voor pro's:
http://www.hottoys.com.hk/

Die collectors edition shite zou ik inderdaad niet kopen.
Hmm, betwijfel of ie ooit zo goed wordt als de ouderwetse Doom nu nog is.
Wat kunnen mensen toch oneindig kritisch zijn. Hoe kan je dit nu vergelijken met de ouderwetse Doom, en dan zelfs zeggen dat de ouderwetse doom beter was. Echt h. Zal ik zo'n spel als dit in de tijd van Doom 1 had, dan werd het een jaartje over doen op school omdat ik niet aanwezig was ;)
Iedereen heeft wel door dat deze Doom technisch veel beter zal zijn. De graphics, physics etc. zijn gewoon niet te vergelijken. Veel mensen vinden echter dat oudere games beter zijn omdat ze beter ontworpen zijn.
Ook al is (vul naam oud bekend spel in) technisch gezien nu heel slecht, de levels zijn goed opgebouwd, de wapens zijn gebalanceerd, de artstyle is erg consistent zodat het leuk overkomt, er zitten geen microtransacties in, het heeft weinig bugs etc. Sommige nieuwe games laten in deze aspecten grote steken vallen. Hierdoor kan je toch wel de vergelijking met nu en vroeger maken. Ik vind echter wel dat mensen van klassiekers vaak overdrijven hoe goed ze zijn omdat de concurrentie toen ook niet geweldig was. Bovendien zijn klassiekers vaak klassiekers omdat ze een revolutie in de gaming wereld waren en daardoor onthouden worden. Dit kan je nu ook nauwelijks meer verwachten, en dat moet dan ook geen punt van kritiek worden op spellen zoals dit.
Volgens mij speelt sentiment en selectief geheugen ook erg mee bij dit soort beweringen. Vroeger, toen je nog rond de 13 jaar was, was alles nog nieuw en spannend en ging je compleet uit je dak bij games waar je nu niets meer aan zou vinden. Bij de originele doom en Quake denk je waarschijnlijk ook aan de lanparties en de lol die je daar had. Een nieuwe, technisch superieure, Doom brengt dat natuurlijk niet terug, zelfs al zou de gameplay nog 10x beter zijn.
Bij mij persoonlijk in elk geval niet. Zaken als goede mechanics kun je een op een vergelijken en heel veel aspecten die je nu in games vindt, doen gewoon direct af aan de immersie factor. Denk aan pop ups van 'Uplay Achievement zoveel' of een trophy, denk aan microtransacties voor onbenulligheden zoals een cosmetische outfit, waarbij je ook zeer geregeld sluikreclame terugvindt. Het vercommercialiseren van gameplay binnen de game zelf is wat mij betreft het slechtste dat gaming ooit is overkomen.

Wat vroeger wl veel meer speelde, is dat je de ontbrekende of aftandse graphics zelf ging aanvullen met de kracht van je voorstellingsvermogen of fantasie. Wat dat betreft denk ik inderdaad dat games vroeger meer indruk maakten. Het is een beetje hetzelfde als het lezen van boek dat verfilmd is, en dan de film gaan zien. Je eigen voorstelling van zaken blijkt dan vaak compleet anders te zijn verfilmd!

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 februari 2016 18:02]

Alleen spelen we die games nu nog. Althans, in het afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld nog met een maat van me op de bank gezellig doom 1 en 2 uitgespeeld. (360 versie, splitscreen co-op). Een paar weken terug voor het eerst Knights of the Old republic 2 gespeeld, uit 2004. Top spel, en voelde totaal niet gedateerd aan. De graphics wen je binnen 5 minuten aan, en de gameplay is gewoon erg goed.

Het zal zeker wel wat mee kunnen spelen, maar wanneer we nu nog vaak zat de games van vroeger spelen ipv moderne games, dan denk ik eerlijk gezegd dat sentiment en selectief geheugen niet echt een flinke factor is.

Wat misschien ook voor een heel klein deel kan meespelen is dat de games van vroeger relatief gezien minder complex waren. Het lijkt tegenwoordig alsof een game developer denkt dat hij alle knoppen met gebruiken. Je ziet dat bijvoorbeel bij Indie games (tevens hele succesvolle indiegames) in mindere mate. Mario kon springen en rennen. Simpel, makkelijk op te pakken maar toch uitdagend.

Just my two cents.
Ik was zelf al ruim de twintig gepasseerd toen Doom uitkwam en desondanks vind ik het ook nog steeds n van de leukste games die ik door de jaren heen heb gespeeld. Het had in veel opzichten een goede balans gevonden die het voor een grote groep gamers aantrekkelijk maakte, soms zelfs voor mensen die nog nooit eerder games gespeeld hadden. Makkelijk om mee te beginnen, niet al te ingewikkeld, maar toch wel een redelijke uitdaging van tijd tot tijd. Af en toe speel ik nog wel eens een level op de Xbox en het verbaast me altijd hoe vermakelijk het nog is, iets dat ik over het algemeen niet heb met games van voor of na die tijd.

Wel ben ik het met je eens dat het vooral de LAN games zijn die leuke herinneringen achter hebben gelaten. Samen met mijn broers op het zelf aangelegde netwerkje thuis, in een tijd dat het nog vrij bijzonder was om zelfs maar meer dan 1 PC te hebben. Of alle computers op het werk voorzien van wat verborgen foldertjes en de benodigde netwerk bestanden zodat we het in een verloren uurtje snel even tegen elkaar op konden nemen. Dat zijn inderdaad wel dingen die nooit meer terug komen.
Ik heb laatst duke3d voor een paar euro gekocht. Die game ziet er niet uit, vergeleken met huidoge games. Het is wel weer lekker retro maar damn wat een heerlijke game!! De gameplay is zo fijn, dat je die graphics al snel niet meer vergelijkt met de eyecandy van tegenwoordig . Het speelt zo lekker weg, daar heb je geen eyecandy voor nodig!
Dit is dus voor mij niet van toepassing, omdat ik recentelijk alle oude Dooms nog een keer heb uitgespeeld. Het blijft een machtig spel.
Ik heb het over (straks) de nieuwe Doom spelen en dat vergelijke met de oude, niet over het opnieuw spelen van de klassieke Doom.
Dit is de kern van het probleem van games tegenwoordig. En dat gebeurt, omdat mooie plaatjes en grote woorden goed verkopen. De focus is verlegd naar aspecten van de game die op langere termijn spelen helemaal niet meer relevant zijn, en Bethesda is die verandering ook zeker niet vreemd - kijk naar wat er is gebeurd met de TES serie van Daggerfall tot nu, of met Fallout... De mechanics en balance van Skyrim bijvoorbeeld is dramatisch te noemen en dat komt doordat zaken zijn gestroomlijnd van een 'numbers game' naar een 'console-georienteerd' systeem met skill points, lekker laagdrempelig. Games verkopen zich tegenwoordig op die eerste indruk. Het aantal games waarin de mechanics ijzersterk zijn, is relatief gezien enorm zeldzaam ten opzichte van oude 'klassiekers'. Tegelijkertijd zijn er games die een goede leercurve hebben n zeer sterke mechanics kennen, en die overleven het hl lang. Een goed voorbeeld daarvan is WoW, of een game zoals CS:Go. Goede mechanics gaan namelijk nooit vervelen - vergelijk het met een bordspel zoals Risk of Monopoly. Super simpel, maar elk spelletje is anders.

De oorzaak ligt niet geheel bij de commercie, hij ligt ook bij een verandering van de doelgroep. Gamen was vroeger voor nerds, nu is het mainstream. Daar hoort ook een ander type game bij. De echte gamer's game is nu weer aan terugkeer bezig, zo zie je weer meer aparte genres terugkomen zoals de 4X, RTS, loot games met veel diepgang zoals Grim Dawn, etcetera. Daar horen overigens ook titels zoals het nieuwe Unreal bij, en hopelijk maakt Doom hetzelfde waar. Maar als we het dan toch over dit soort shooters hebben, geef ik de remake van Unreal Tourney 10x meer kans omdat daar een community achter zit, die ongetwijfeld de klassieker door en door kent.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 februari 2016 18:03]

Dat is niet waarom sommige de oude Doom beter vinden.

Titels als Doom, Duke Nukem, Wolfenstein, Half-Life waren uniek in hun tijdperk en gaf een bepaalde sfeer ondanks de simpele graphics!
Het eeuwig uitmelken van titels komt vaak niet ten goede van de game en dat stuit een hoop memsem tegen de borst.

Half-Life heeft een soort cultstatus bereikt omdat ze na deel 2 en wat uitbreidingen (niet een remake!) zijn gestopt. Dit zal bij Doom nooit meer gebeuren!
Plus trekt de hoeveelheid gore in deze nieuwe Doom mij totaal niet aan. De oude Doom was wellicht ook ranzig bedoeld, maar dat zag je niet vanwege het ontbreken van alle details. Dat is nu wel mogelijk en daar maken ze dan ook (helaas) flink gebruik van. Ik vind de trailer te ranzig om te zien. Van mij hoeft het niet zo gedetaileerd.
Aan de andere kant was dat blood & gore fest ook wel typerend voor de tijd waarin Doom uitkwam. Er waren wel eerder wat games geweest die de grenzen van het toelaatbare opzochten, maar tegen de tijd dat Doom uitkwam was het echt uitgedraaid op een wedstrijdje welke game de meest ranzige taferelen op het scherm wist te brengen. Dat heeft daarna volgens mij nog wel een tijd voortgeduurd waarbij vooral de survival horror games het nog lang vol hebben gehouden. Op een bepaald moment was de lol er wel vanaf en tegenwoordig komt het dan misschien ook wat eigenaardig over. Desondanks is het onlosmakelijk met Doom verbonden. Ik weet niet of je het uit kan schakelen, zou wel een goede optie zijn. Maar goed, inderdaad zal niet iedereen dat stukje jeugdsentiment waarderen, al was het maar vanwege de kans dat vrouw en kinderen tegenwoordig meekijken ;)
You need to have your balls re-attached...

Of toch maar overstappen naar Hello Kitty Island misschien?
Ik moest gewoon na je verhaal meteen weer denken aan dit filmpje :)

https://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU
Daarnaast speelt bij het 'vroeger was alles beter' argument ook altijd mee dat mensen de neiging hebben om het beste van 20 jaar te onthouden en dat te vergelijken met wat er nu afgelopen jaar uitgekomen is... Vroeger was er ook slechte muziek/slechte films/slechte games, maar die onthoud je niet zo.
Amen. Ik zelf heb er last van dat ik niet goed overweg kan met de nieuwe graphics. Vaak zijn zaken te groot/log of reageert het onrealistisch traag; en wat ook vaak een ramp is dat zaken zo achterlijk donker moeten zijn. (Nee contrast omhoog rossen is 't probleem niet :P). Men wil maar een mega grote wereld op je scherm zetten in plaats van simpel een kamertje met wat aliens en voila: klaar.
Is toch geen hol aan?

Bij die oude games was t lekker simpel. De graphics zagen er niet uit, maar je kon tenminste alles zien; en dat is eigenlijk best grappig omdat t slechts wat lelijke pixeltjes waren. :') Al moet ik zeggen dat UT '99 bijvoorbeeld ik grafisch absoluut niet lelijk vond, en nog steeds niet vind (draait zelfs prima op m'n Retina scherm :')), maar die is zo ontworpen dat vrijwel alles wl prima te zien is. Idem met AC.

Het zal vast aan mij liggen, maar dat oppimpen van games vind ik de sfeer in de meeste gevallen verzieken en t speelt gewoon veel minder fijn.
De relativerende theorie dat de perceptie van superieure oude versies berust op "vroeger was alles beter" illusies en de positieve impact van een nieuw verschijnsel zou ik willen contra relativeren door het verschijnsel dat mensen die creatief bezig zijn met een nieuwe ontwikkeling bevangen worden door een inspiratie en bevlogenheid, factoren die uiteindelijk meestal het schil maken tussen werken die wel of niet de moeite waard zijn. Nog afgezien van het feit dat de populariteit van de nieuwe ontwikkeling er in de loop der tijd voor zorgt dat makers in de greep van commercile krachten komen en dingen gaan maken waarvan men denkt dat ze succes hebben in plaats van waarvan men vind dat ze de moeite waard zijn om te maken. Mensen geven wat ze willen leidt per defintie tot middelmatigheid.
Daarnaast zorgen de ontwikkelingen er voor dat steeds grotere teams een product moeten maken wat zorgt voor vertroebeling van een creatief focus en de noodzaak steeds grotere investeringen terug te verdienen.

[Reactie gewijzigd door HanslH op 5 februari 2016 17:45]

Ik heb de closed alpha gespeeld en de multiplayer is erg goed. Wel wennen, want er zijn wat nieuwe dingen toegevoegd (sorry mag er niet over uitwijden volgens de agreement) in multiplayer.

Het is snel, voelt snel goed aan qua controls en lijkt daarin wel wat op Q3 Arena.
Het is dus vergeleken met Quake 3 absoluut niet snel, eerder traag te noemen. Gelimiteerd aantal wapens (loadouts) dat je kan dragen, en door het gebrek aan strafen dus een trage en eentonige MP. Tenzij je in Q3 alleen maar loopt, dan is het net zo "snel" maar dan benut je ook 30% van de snelheid die mogelijk is.
Oef, daar ging mijn hoop op een goede multiplayer. Ben nog steeds een Q3 fanaat en de geruchten over Doom4 deed vermoeden dat het te vergelijken is met Q3. Had gehoopt dat dit Q3/QL kon vervangen, maar Helaas blij gemaakt met een dode mus.
Hopelijk gaan er modders aan de slag om het die richting op te krijgen
Het was een alpha dus het kan dat er nog wijzigingen plaats vinden. Naar mijn mening was het OK maar Q3 was inderdaad sneller. Het heeft wel, naar mijn mening, de feeling van Q3 maar het is een andere game ja. Gelukkig maar want anders had je net zo goed Q3 er bij kunnen pakken :)
Nope, ik heb met een aantal developers gesproken op Quakecon en Doom gaat geen andere movement krijgen zoals toen, en nu nog steeds, is. Eigenlijk was er helemaal geen multiplayer gemaakt, deze is pas in een veel later stadium alsnog toegevoegd, een echte singleplayer game dus.

[Reactie gewijzigd door [eXodus] op 6 februari 2016 12:59]

Ah, dan begrijp ik je punt wel inderdaad. Het lijkt me single player ook het leukst maar die kon ik nog niet spelen helaas.
Nostalgische waarde =! kwaliteit van een game ;-)

Ik vind o.a. Mario(Kart) 64 en Quake 1 ook d zaligste spellen ooit, maar dat komt ook omdat ik daar een bepaalde sfeer, jeugdsentiment etc aan koppel... daar kan geen enkel nieuw spel aan tippen. En dat is dan ook niet fair lijkt me :-)

Nu ik ietwat naar onder gescrold heb zie ik dat dit 100% is wat Atomsk bedoelt

Akkoord, die ode spellen zaten verdraaid goed in elkaar en werden niet bij de vleet uitgepoept als miljardenbusiness, maar veel spellen zijn ook vandaag gewoon nog steeds pokkevet!
Ik vind de oude Doom nog steeds bervet. Ook om bij wijze van spreke morgen weer te installeren en van begin tot eind helemaal uit te spelen, zonder cheats. Dt is de uitdaging.

Daarnaast ben ik er bij deze nieuwe Doom (ondanks dat de trailer er geweldig uit ziet!) bang voor dat er veel repetitiviteit in de 'kill-scripts' zit. Bijvoorbeeld de manier waarop hij bij dat grote rode ronde vliegbeest dat oog sloopt. Dat zal er ongetwijfeld elke keer precies hetzelfde uit zien. Net als wanneer je van hoog op een enemy springt, en hem dan verplettert. Dat zal ook voor elk type monster iedere keer hetzelfde zijn.

Hier ben ik dus bang voor. Verder moet ik toegeven dat het spel er enorm bruut uit ziet, en dat ik hoop dat ik er compleet naast zit met mijn voorspelling.
Volledig akkoord, ik voel exact hetzelfde bij Quake I op nightmare...
Pas nog een mod gevonden met betere GFX en een pak intelligentere (AI) vijanden. Holy sh*t zo eindeloos moeilijk,... Hrlijk! Vroeger noemden ze dit 'Nintendo-Hard' over die oude spellen: omdat ze meestal korter waren, maximale moeilijkheid ;-)
"zes Hack Modules, eenmalig te gebruiken voorwerpen die de speler een voordeel geven tijdens een potje multiplayer."

Rr.
En die kunnen ze dan later bij kopen, zeker? Pay to win? Dat zou toch wel jammer zijn, en bovendien verrassend...
Ach misschien werken codes als "pispotd" nog steeds. ;)
Zat laatst Heretic 3D weer eens te spelen, als je daar de Doom cheatcodes intikt wordt je instant vermoord; hilarisch.
Zou wel lachen zijn als ze IDDQD etc. ook hier weer in de single player hebben gedaan :)
Je doelt op Smashing Pumpkins Into Small Piles Of Putrid Debris, denk ik? Dat kort je iets anders af en de noclipping-code had ook nog de naam van de studio ervoor. :)
Inderdaad voordelen tijdens multiplayer horen niet in games thuis naar mijn idee. (Zelfs al klinkt het heel erg beperkt in dit geval.)
Dat zou m'n voorgevoelens over deze game dermate erg bevestigen dat ik al m'n hoop gooi op CSGO en Unreal Tournament 4, die overigens gratis is en geen pay to win elementen bevat.
Volgens mij is het gelinkt aan progressie en niet aan pay2win of een random dropchance systeem.

Ben er dan nog steeds niet echt een fan van omdat het toch een onvoorspelbaar voordeel oplevert en de effecten soms best een naaistreek kunnen zijn (bijvoorbeeld degene die jou het laatst heeft gedood is zichtbaar voor een bepaalde tijd bij respawn).
Kan toch gewoon zoiets zijn als Quad damage voor 10 seconden bv. Niks nieuws aan.
Ziet er heel leuk uit! De oude doom toch wel grijs gespeeld. Echter is het shooter niveau wel een stuk hoger als toen. Met alleen bloed en brutality gaan ze het niet redden. Beetje het duke nukem verhaal.
Mwah shooter niveau hoger als toen? Hoe dat met een dertien in een dozijn CoDs ga je het niet redden.

Ik hoop op juist een bloederig nachtmerrie festijn zoals vroeger, liefst nog zonder climbing of jumping en laat staan mouse aim, vroegah toen je gewoon moest strafen toen was het goed.

Ik hoop echt niet dat doom dezelfde dood gaat sterven als een duke nukem. *snif* het spijt me jij gespierde blonde god maar behalve je stem en je one liners was DNF een aanfluiting van vroegere tijden.

Doom kan het nog maken, over de top gore en tot aan je knien in de lijken DAT is Doom een rugzak met de meest brute wapens maakt niet uit dat je dat allemaal in het echt niet kan sjouwen, big fucking guns is het keyword hier.

Its kill or be killed hier.

Multiplayer mooi dat het er in zit maar was van de originele doom nooit de focus. Gameplay en gore dat deed het hem

Pre order staat inmiddels voor de One, 13 may i will have my nightmares back
Hoop idd op een heerlijke shooter waar je weer echt een kick van krijgt, als je een demon neerknalt of martelt.
Heb na jaren weer een COD spel gespeelt en merk dat zulke shooters niets voor mij zijn.
CoD had bij WW2 modellen moeten blijven.....CoD 1 en 2 DIE waren leuk.
COD 4 was ook leuk, gewoon omdat het zonder poespas was!
"... een rugzak met de meest brute wapens ..."

Ik heb slecht nieuws voor je ...
DOOM op vrijdag de 13de :) goed gekozen datum
Gedoemd om te falen :+
Ligt eraan of ie goed in elkaar zit. Als het een even grote afknapper is al die Duke Nukem waar tig jaar over gedaan was, en waar enkel capture the babe nog iets was om om te lachen, dan zal 't snel einde verhaal zijn ja. :P

Maar wie weet wordt dit wel leuk... Al vind ik het persoonlijk eigenlijk een beetje zonde dat de oude, simpele, pixelated spelletjes worden omgetoverd naar grafisch zwaardere versies; het doet de gameplay lang niet altijd goed... Getuige games als DN, UT, etc.
Ik heb Duke Nukem Forever toevallig deze week gekocht. Ik vermaak me er eigenlijk wel prima mee. OK, het is niet zo legendarisch als Duke Nukem 3D vroeger was, maar ach..... Het doet wat het moet doen. Mij vermaken :)
Lijkt me een leuke game. Offtopic, waarom hebben ze dit spel niet voor SteamOS, MacOS geschikt gemaakt? Waarschijnlijk omdat de meeste mensen Windows gebruiken om te gamen. Ik ben niet anti-Windows, maar multiplatform is een ideaal.
Jup ik ga zeker de special edition box kopen. Dat beeldje lijkt me echt zeer vet en het spel nog meer!
Stevig aan de prijs .. zeker voor de consoles.
Maar als het speelt zoals quake 3 kan het misschien we weer het multiplayer nieuw leven inblazen.
ja laten we het hopen,
q2, q4 en d3 speelden hopeloos. q1 en q3 waren heerlijke shooters
Lijkt me een vet spel. Ik vond de eerste versie al geweldig.
Beetje jammer dat men in multiplayer een voordeel krijgt bij de collectors edition,. dat is niet echt,.. eerlijk te noemen.

daarnaast krijg ik het idee dat dit toch op verschillende vlakken lijkt op duke nukem,. vooral het geweld.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True