Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 86 reacties

De derde gratis update voor Doom is uitgekomen. Daarmee is de deathmatch-modus nu voor iedereen die het spel bezit beschikbaar. Ook is het mogelijk private matches aan te maken. Daarnaast zorgt de update voor enkele optimalisaties en bugfixes in de campagne en SnapMap.

Om de update te 'vieren' heeft Bethesda het weekend van 23 tot en met 26 september uitgeroepen tot 'Double XP'-weekend. In de private matches voor de nieuwe multiplayermodus is het mogelijk zelf bepaalde elementen aan de game toe te voegen, zoals een tijdslimiet, een scorelimiet, de keuze voor map-modus en of er met of zonder Demon Runes gespeeld wordt.

In de singleplayercampagne zijn verschillende problemen verholpen, waaronder het optreden van een crash bij herladen van bepaalde wapens op bepaalde plekken en verschillende stabiliteitsproblemen. Bij de SnapMap-feature zijn ook enkele fouten gerepareerd, zoals problemen die konden ontstaan bij het gebruik van Undo en Redo en het correct weergeven van vergrendelde deuren met een Locked-bericht. De hele lijst patches is te vinden op de Bethesda-blog.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (86)

Heeft ID nu echt een Doom uitgebracht zonder Deathmatch? :o
Ja het is om te huilen, wat vroeger normaal was is het nu iets om te vieren.
precies, het nadeel van het feit dat gaming mainstream is geworden.

Mensen die zeggen Betesda brengt dit gratis uit, netjes begrijp ik dan ook niet helemaal.
Vroeger betaalde je 100 gulden en hat je een compleet spel, nu koop je een alpha voor 50 euro en betaal je voor bugfixes.....

Gaat ook niet veranderen want niemand kan tegen de hypetrain op(zie NMS).
Sorry hoor, maar als consument heb je het helemaal zelf in de hand. Niemand kan tegen de hypetrain op? ik bepaal toch zelf waar ik geld aan uitgeef? Ik heb het nooit begrepen waarom mensen keer op keer geld neerleggen voor games die gewoon slecht zijn of bugs bevatten.

Nee, je kan het niet altijd van tevoren weten, maar er is wel degelijk een patroon zichtbaar en ik zie vaak dezelfde uitgevers deze slechte kwaliteit leveren. Toch blijft men kopen en zelfs 'pre-orderen' en vervolgens zeuren dat de kwaliteit niks is.

Ik zou zeggen, stem met je portemonnee en koop alleen spellen (van uitgevers) die kwalitatief aan je eisen voldoen.
Dat is misschien wel zo, maar als je keuze bestaat uit 80 uitgevers die allemaal hetzelfde doen, is er effectief geen keuze.

Effectief wordt gaming dan een soort race to the bottom. En dat is hier wel aan de hand. Als dit soort basale features al nieuwsberichten gaan worden weet je dat er iets mis aan het gaan is. En dit gaat al jaren zo, waarbij grote en ervaren developers geregeld naar voren komen als klungelige devs die de zaken niet op orde hebben en half werk leveren. Niet alleen incompleet (want daar gaat het over bij DOOM) maar ook gewoon bijzonder slechte QA is aan de orde van de dag. En dat heeft niets, maar dan ook niets met 'Agile' development te maken. Als dit Agile moet voorstellen, dan is dat gewoon een mooie marketing term om een product te releasen dat niet voldoet, maw een lege term zoals dat zo vaak gebeurt in 'business'. Agile development in het geval van DOOM zou betekenen dat Deathmatch bij de basis features hoort en dat het vanaf release getweakt wordt om het beter te maken, door gebruik te maken van de data die spelers genereren. Een feature gewoon niet leveren, is eigenlijk gewoon een product te vroeg releasen.

We hebben als consument helemaal niets in de hand, we kunnen alleen maar reageren door niet te kopen, maar als je ťcht alle uitgevers gaat wegstrepen op die manier is het aanbod bijzonder karig te noemen. De consument is namelijk niet verenigd of verenigbaar, kijk naar de enorme discussies rondom elke game release en het wel of niet hebben van kwaliteit.

Het is gewoon wachten op een EU of andere consumentenautoriteit die hier paal en perk aan gaat stellen. Met games/software is dat bijzonder lastig, maar het is wel iets dat vroeg of laat gaat gebeuren. Het is allang duidelijk dat de markt/branche er zelf niet toe in staat is.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 september 2016 20:13]

Vroeger betaalde je 100 gulden en hat je een compleet spel
En hoeveel euro is dat als je inflatie enzo meerekend?
Gaat niet zozeer om of het 100 gulden of 90 gulden of 300 gulden met inflatie is.

Gaat om het feit dat de gaming industrie erachter is gekomen dat je meermaals aan een spel kan verdienen. Dit bestond vroeger niet, deels omdat de techniek er niet was(denk aan internet wat helpt bij de distributie van updates/uitbreidingen etc.), deels omdat het beleid anders was(nu is gaming immers mainstream geworden wat een hele andere markt is als toen).
Mensen die zeggen Betesda brengt dit gratis uit, netjes begrijp ik dan ook niet helemaal.
Vroeger betaalde je 100 gulden en hat je een compleet spel, nu koop je een alpha voor 50 euro en betaal je voor bugfixes.....
Gaat om het feit dat de gaming industrie erachter is gekomen dat je meermaals aan een spel kan verdienen.
Waar heb je het over, de update is gratis, en dat geef je zelf ook gewoon aan...

Als je over andere games wilt gaan zeuren, doe het lekker bij die games, dit gaat over Doom en tot nu toe is alles wat er bij komt gratis (dus ook deze spelmodus). Waarom dan alsnog negatief gaan lopen doen...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 september 2016 12:13]

Je hebt gelijk, is beetje teveel offtopic.
Vroeger had je bijv. de mission packs voor Doom en Quake. Dat is wat ze nu DLC noemen. Maar voor beiden moet je betalen.
Zoek eens Agile development op.. Dan snap je waarom games "niet af" uitgebracht worden. Development is nooit klaar. Je kiest een moment om te releasen en blijft daarna gewoon werken aan overige features die niet af (of belangrijk genoeg) voor de release waren. Totdat het geld op is natuurlijk ;)
Ik weet niet hoor maar vroega... voor die popie jopie Agile bladibla.... kon een spel GEEN aanpassingen krijgen. Dan moest het gewoon klaar zijn. Nu met de huidige technologie is het mogelijk om achteraf aanpassingen uit te voeren en daarop is de werkwijze aangepast. Agile is daar gewoon op in gesprongen..
Een spel wat nu uitgebracht wordt is eigenlijk ook klaar, maar ze ontwikkelen nieuwe maps, features omdat daar vraag naar is. Opzich best logisch dat hier opnieuw geldt voor word gevraagd omdat je iets extra's doet voor de community.

Ben je er niet mee eens dan koop je die dlc's toch gewoon niet? het is geen verplichting?
Er valt wel wat voor te zeggen dat een deathmatch feature ( wat DE nr. 1 feature was waardoor DooM 1 en 2 de meest populaire PC games van de jaren 90 waren ) toch wel zo hoog op het lijstje had mogen staan dat het in de RTM versie had mogen zitten. Je maakt mij niet wijs dat ze hier helemaal niet aan gedacht hebben, en dat ze deze feature in 4 maanden na de release from scratch gemaakt hebben. :+ De game zal er al op voorbereid zijn geweest, maar Deathmatch was gewoon niet op tijd af voor de RTM release date.

Dan kun je als studio 2 dingen doen; Je game release uitstellen, of later patchen. Bethesda koos voor dat laatste.
In DooM I en II was multiplayer absoluut niet DE feature zoals jij stelt, dat is pas populair geworden met Quake, weliswaar ook van id software.

In de originele DooM kon je lokaal met 2 tot 4 spelers coop of deatmatch spelen, ik heb ooit nog heksentoeren uitgehaald met 2 pc's en een nulmodem om de eerste multiplayerervaring op te doen maar het was toen absoluut nog niet mainstream, single player was op dat moment waar het allemaal nog om draaide.
indd, maar er staat niet dat het geld kost ;) DM had er eigenlijk in moeten zitten maar misschien hebben ze het met een reden uit de game gelaten.


Als je eerst andere spelmodies uitbrengt en daarna je game update met de bekendste spelmodie dan blijven de mensen de game dus spelen!

Er zal dus over de game worden gepraat en sommige besluiten dan toch de game aan te schaffen ;) is toch weer extra $$$, zonder dat iemand individueel extra geld moet betalen.
Had ik niet eens bij stil gestaan.
Zouden ze dan toch slimmer zijn dan ik dacht ? :9
Het opzettelijk content uit het spel laten om er later meer op te cashen vind ik dan weer niet kunnen.

Zoiets als dm had er gewoon al in moeten zitten
staat nergens dat je er extra voor hoeft te betalen?
Vroeger waren games 10 megabyte, en 10000 regels code.
DooM is 22 GIGAbyte, een factor 2000 groter. met een veel complexere codebase, een veel groter team wat eraan gewerkt heeft (meer mensen is automatisch meer bugs, vraag maar aan elke professionele coder) en veel meer verschillende disciplines. Vroger deed 1 persoon de graphics voor een hele game in z'n uppie, nu zijn er al 10 man nodig alleen voor de textures.

Schaalvergroting.

Als je naar huidige maatstaven een AAA game bugvrij wil opleveren dan is het per definitie niet meer rendabel. Dat zou inhouden dat er op andere vlakken bezuinigd moet worden, zoals de graphics. Dan wordt een game vervolgens met de grond gelijk gemaakt om dat het "lelijk" of "outdated" zou zijn... Dus kiezen studio's ervoor om hun eigen prioriteiten te stellen. Zoals een harde release date, en een minimal vialable product en fixen dingen waar ze in hun alpha en beta tests niet tegenaan liepen in updates na de release. Dat is hoe je een complex product commercieel haalbaar maakt.
Agile is daar gewoon op in gesprongen
Agile is een werkwijze, werkwijzes "springen" niet ergens "op in". Mensen passen deze toe waar mogelijk om efficient te werken. Agile is niet opeens veranderd om games mee te maken.
/ rant
Leuk maar als het online updaten van je game niet mogelijk was dan was het of het nu 10 of 10 miljoen regels aan code zijn nog steeds hetzelfde probleem. Dan had je ook gewoon je game klaar moeten afleveren.
...als het online updaten van je game niet mogelijk was...
En dat zou dus als resultaat hebben dat studio's hun games simpeler zouden maken. Minder indrukwekkende graphics, minder complexe AI, en voornamelijk focussen op kritieke game-breaking bugs, en "minor" bugs zoals grafische glitches, clipping etc niet oplossen. Bug-vrije code bestaat niet.
Uhm VOOR de online revolutie was de ontwikkeling van spellen toch ook niet aan banden gelegd omdat je je spellen niet naderhand kon aanpassen ? De stap van c64 naar amiga en consoles met cardridges ? Daar zit ook velen verschillen in mbt de hoeveelheid code en meer.

Aan de hand van het tijdsmoment daar was dat wat de ontwikkelaars konden uitbrengen qua complexiteit.

Nu dat alles online achteraf aangepast kan worden word dit dus ook mee genomen met de lancering van een spel.
Uhm VOOR de online revolutie was de ontwikkeling van spellen toch ook niet aan banden gelegd omdat je je spellen niet naderhand kon aanpassen ? De stap van c64 naar amiga en consoles met cardridges ?
Geloof mij maar dat er in die generatie console games nog zat bugs zitten hoor.
Kijk maar eens op Youtube naar speedruns, en hoeveel bug exploits er daar misbruikt worden.
Bovendien is de periode die jij noemt echt nog wel de tijd dat je met 20 man een goede game kon maken. Een groot verschil met halverwege jaren 2000 tot nu. Overigens werden er ook toen al bugfixes gedaan met cartridge games al heb je helemaal gelijk dat dat vele malen moeilijker was, en dus alleen gedaan werd met superbelangrijke fixes. Echter werd er geen ruchtbaarheid aan gegeven, en moest je gewoon een nieuwe game kopen :P (als je al wist dat er een nieuwe versie was, dit is grotendeels pas naderhand bekend geworden afaik, met de opkomst van internet forums)

Tevens, waarom denk je dat studio's pas tegen het einde van een console generatie het maximum uit een console kunnen halen ? Ze willen gewoon in het begin niet al te veel risico lopen.
Nu dat alles online achteraf aangepast kan worden word dit dus ook mee genomen met de lancering van een spel.
Oh, daar heb ik ook absoluut geen twijfels over hoor. Nu de mogelijk er is om games makkelijk achteraf te patchen / aan te vullen wordt er dankbaar gebruik misbruik van gemaakt. :P
"Bovendien is de periode die jij noemt echt nog wel de tijd dat je met 20 man een goede game kon maken."

Dat kan nog steeds, het gebeurt ook nog steeds, en met wel minder dan 20 man ook - en het zijn nog betere games dan de gemiddelde AAA-titel vandaag de dag ook. My 2 cents.
Dat zijn de indie games van nu :p, en toen waren het nog de grote jongens ;)
Ja, inderdaad. Sorry. Ik doelde inderdaad meer op AAA titels. Want hoewel je inderdaad nog goede games kan maken met een klein team, zul je wel concessies moeten doen, meer dat 20 - 30 jaar geleden. Uitgebreide levels met slimme AI en high-end graphics kost gewoon manuren.
Daar staat wel wat tegenover. Games zoals quake draaiden 100 keer accurater dan de tegenwoordige meuk, de muis-movement-link klopte gewoon honderd procent. Die gasten hadden eer aan hun werk. Dat een game nu 22gig is, heeft voornamelijk te maken met high-res models en textures, en heeft geen snars met goeie gameplay of netcode te maken. Bovendien moest vroeger alles door 1 nerd (met alle respect) uitgedokterd worden, terwijl je nu alles kunt opzoeken op internet en er hele opleidingen voor bestaan. In die zin is het maken van games veel makkelijker geworden - je hoeft het wiel niet meer uit te vinden.

Minimal viable product - yeah dat is precies hoe de games van de afgelopen 10 jaar spelen ja. Meuk.
Absoluut waar, maar dat maakt mijn punt niet minder valide; Met een game die zo groot is qua assets, is het gewoon niet mogelijk om een bug-vrij product op te leveren. Het is letterlijk TE groot voor een 100% kwaliteitscontrole.

Neemt inderdaad niet weg dat het nu meer dan ooit een "massa-product" geworden is. Er is weinig eer te behalen als code-monkey, en sommige studio's (noem geen namen *kuch*EA*kuch*Ubisoft*KUCH*) hechten meer waarde aan release dates en omzet dan aan kwalitatief hoogstaand werk. :+
Je hebt absoluut gelijk.
Wanneer is het DLC en wanneer is het een uitbreiding. In de tijd van BF1942 hoorde je er niemand over dat je voor bijvoorbeeld Secret Weapons of WWII ook nog moest betalen.
Nu zit iedereen te bitchen dat ze voor extra content moeten gaan betalen. Het is toch normaal dat je hiervoor moet gaan betalen? Ik zie DLC als een vroeger een uitbreiding/expansion was.
Ik denk dat het vooral komt doordat vroegah je 15/25 euro/gulden/dinar betaalde voor een uitbreiding die nog wel eens een nieuwe campaign kon hebben 8miljoenmiljard nieuwe dingen etc

Zie de rollercoaster2 uitbreidingen nieuwe items en nieuwe scenarios

Nu is het 4 maps voor 15 euro en nieuwe wapens die achter een rng systeem zitten waar je met echt geld ook nog eens tokens voor kunt kopen

Maar dat is ook weer niet bij elke dev/uitgever zo
Ik zie het niet heel veel anders dan toen en nu. Ook nu krijg je soms single player missier er bij. Ook niet overal en ook vroeger was het niet overal zo.
Nostalgie kleurt denk ik bij veel mensen het geheugen. Als ik terug denk aan oude games dacht ik wou wat vet en cooldown en zag dat er goed uit. Als ik het nu opstart dan heb ik iets van kek wat ruk.

Maar dat doet de nostalgie. Zo zal het ook wel in elkaar zitten bij anderen. Plus ik denk dat men vroeger moeilijker expansions aan de man bracht waardoor niet iedereen het deed
Vroegah, kreeg je een Lord of Destruction. Of een Throne of Baal.
Nu krijg je Reaper of Souls.
Ik denk dat het vooral komt omdat games tegenwoordig enorm groot zijn qua content: maps, textures, models, gameplay elementen, etc.

Games van vroeger werkte er tien man aan en dan was het al goed.

Tien man is zo betaald, 600 man niet.
Doom 2 kostte toch ook geld? Had in de huidige tijd DLC kunnen zijn.
Doom 2 was dan ook een echte opvolger. Ja het zag er hetzelfde uit (zelfde engine) maar er zaten onder de motorkap echt wel wat verschillen. Ook waren er 30 nieuwe maps, nieuwe gameplay mechanics en nieuwe monsters en wapens. Kortom een nieuwe game op een eerder gebaseerde engine -> opvolger.

Als Doom2 een dlc zou zijn, dan waren er 4 nieuwe multiplayer maps toegevoegd. Geen engine en gameplay aanpassingen en misschien een nieuw wapen. Kortom, toegevoegd aan doom 1.

De lijn is aardig dun, dat is waar. Maar Doom2 onder de noemer dlc scharen vind ik niet terecht. (in de huidige tijd hadden ze doom 2 in 3 packs van 10 levels uitgebracht en de SuperShotgun was dan een pay to win optie :+ )
Okay, Final Doom dan. Gewoon in doos in de winkel te koop en alles wat het doet is twee mappacks voor Doom 2 toevoegen.
Stimmt, maar is alsnog 2x 32 maps :) meer dan de gemiddelde DLC :) (Heb aardig wat tijd aan Final Doom verprutst, "map 32 - Go 2 It" van Plutiona vooral :p)
De prijs i.c.m. inhoud bepaald ook de mate van frustratie bij een DLC pakket. Als het content was dat eigenlijk in de basegame had moeten zitten en ze vragen er geld voor, dan is het DLC onwaardig naar mijn mening. Zoals de nieuwe Doom het doet is prima!

Hoe Final Doom tot stand is gekomen is dan wat minder aangezien TNT Evilution eerst een community project was. Maar dat is een ander verhaal }:O .
True. Zag je ook bij Oblivion (Elder Scrolls 4). Dat Horse Armour was nou niet echt een doorslaand succes, maar die andere waren beter (Wizard Tower en zo). Skyrim doet dat stukken beter, al kun je beargumenteren dat de DLC van Skyrim voorheen gewoon een expansion was geweest.
100 gulden? Dan ben je goed opgelicht. In die tijd waren winkelprijzen tussen fl39,95 en fl79,95 gangbaar voor nieuwe PC games. Console games waren daarentegen wel stukken duurder.

[Reactie gewijzigd door Kubrix op 23 september 2016 22:36]

Dat valt wel mee, huilen is niet iets dat ik doe met dit spel. Alleen de constante 60fps op UHD ultra met een 980ti op Vulkan al. Dit spel is echt goed geoptimaliseerd. Niks dan lofzang met bloemen voor ID.
Even een vraagje:

Werkt vSync inmiddels dan op Vulkan? Want op mijn R9 290 CF kreeg ik dat niet voor elkaar. 60 FPS is leuk, maar zonder vSync ziet het er echt niet uit. Gigantische tearing..

( met DX zit ik ook stabiel op 60 fps, dus voor mij verder niet echt een probleem, maar ik kan me de discussie er over nog herinneren bij release )
Ik heb adaptive vSync aan, zit op 60fps en heb geen tearing. Wel gebruikt ik een 980ti. Geen idee of er misschien verschil in de AMD/Nvidia drivers voor Vulkan icm vSync zit.
Wanneer ik met vSync speel vindt ik het juist erg frustrerend spelen, hapert soms ineens terwijl de fps gewoon op 60fps blijft. (zonder vSync in de 100fps)

dus voormij geen vSync :o
Voor Intels misschien. Het spel, of de engine, is waardeloos op AMD's. Ik kreeg DOOM niet voorbij de 15-20FPS met alles op crappy low.
Dat ligt aan je kaart, niet aan je cpu met zulke fps. Amd werkt prima met Doom.
De kaart werd niet maximaal belast op de lage settings. De FPS ging nauwelijks omlaag als ik de settings omhoog gooide, tot ik voorbij mid-high ging. Maar low-mid maakte weinig uit. Misschien de combinatie oid, maar ik had het idee dat het aan de CPU lag, gezien ik hetzelfde had met ARMA 3 en DayZ voor .60. De ervaring daarin was bij identiek, en daarbij lag (ligt, ARMA 3 nog zelfde engine) het aan de single thread performance van de AMD's (of denken dat er 8 floating units aanwezig zijn, het 1 of ander).

Ik zag de FPS bv in DOOM omhoog gaan met 10 toen ik de CPU overclockte van 4.0 naar 4.4.

[Reactie gewijzigd door batjes op 23 september 2016 21:34]

huilen? in tijden niet zo veel lol gehad met een (SP) game als met Doom
Deze titel is echt een waardige opvolger en doet deze versie zeker geen afbreuk aan het orgineel. Een van weinige titels dit jaar die 'echt de moeite is'

ps; het is geen betaalde EA dlc - goed, had er misschien standaard in moeten zitten. uiteindelijk krijg je het wel

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 23 september 2016 11:27]

Awesome. Ik wacht op de demonstratie!
Probeer het zelf maar eens. Heb dat spel binnen 1 dag weer geretourneerd. Spel heb ik al lang niet meer in mijn bezit..
dan heb je m dus niet op moeilijkste niveau gespeeld

je moet de game namelijk meerdere keren uitspelen wil je op nightmare kunnen, no fucking way dat je die melee only uitspeelt ;-)
Niet nightmare. Vandaar die verwarring. Gewoon op de hardst mogelijk optie die ik kon kiezen vanaf day 1. En die was echt niet moeilijk...
Niet helemaal, in Snapmap kon iedereen gewoon classic Deathmatch doen. Tot 4 spelers zoals DooM 1993 het ook deed.

Maar das natuurlijk niet genoeg.

Dat zedit Classic Deathmatch durven te noemen vind ik vervelend, loadouts... pff
vroeger werden deze fouten in de programma's opgelost met een patch en dat is nog altijd zo.
Maar de regels wat ze nu moeten schrijven om het programma te maken is veel meer geworden.
De kans dat er fouten optreden word dus groter wet van more.

Ik vind dat elke moderne shooter deatmatch bij moet zitten anders is het niet interessant genoeg.
Persoonlijke mening. :)
ja inderdaad ze hebben het spel te vroeg gereleased zodat daethmatch er nog niet bij was.

[Reactie gewijzigd door rjmno1 op 23 september 2016 15:24]

Wat een nutteloze, ongeinformeerde opmerking.
jeej... . Deathmatch eindelijk... .
Menig EA game had je premium moeten kopen voor §50,- om dit te mogen spelen. Bethesda brengt dit gratis uit, ik zeg netjes! :)
Tja, je kunt ook zeggen dat Deathmatch gewoon thuishoort bij Doom en dat het eigenlijk belachelijk is dat het NU pas wordt uitgeleverd, ofwel ze hebben de game gewoon te vroeg uitgebracht voordat alles klaar was.
Laats nog alle dlc van battlefield gratis gekregen.
Van Battlefield spellen van vorige generaties ja. Woeptiedoe. Premium is al uitgemolken voor BF3 en 4 en Hardline speelt vrijwel niemand meer, dus logisch dat DLC dan weer even moet lokken.
Zo hoort het ook alles gratis.
Dat is dan ook weer waar...
eindelijk!
.....maar zoiets hoort standaard in een game te zitten vanaf launch!
klagen dat je het later krijgt, of juigen opdat ze niet de hele game uitgesteld hadden opdat de deadmatch module ontbreekt?
liever game uitstellen zodat je de game krijgt die hoort, kwaliteit is belangrijker
Bedankt tweakers, ik ga Doom nog maar eens herinstalleren dan en kijken of het leuk is :D
Ik vond Doom SP super vet, maar voor die DeathMatch ga ik het niet opnieuw installeren. Overigens is dit iets wat ze inderdaad prima in de initiŽle release hadden kunnen stoppen.
Best leuk om te spelen, maar mijn probleem is dat het wapen veel te groot in beeld is. Bij Quake kan je dit allemaal uitzetten en dat is bij DOOM niet mogelijk en dat is wel jammer vind ik.
Ik vind het dan wel weer grappig dat je het wapen ouderwets in het midden van het scherm kan zetten, dat voelt wel echt als oldskool doom. In doom kon je je wapen uberhaupt (normalitair) niet uitzetten btw.
Geweldig! Nu nog de mogelijkheid om dat debiele Battlefield/CoD element weg te halen en weer gewoon wapens e.d. oppicken tijdens een match en ik zal ook daadwerkelijk eens de MP modus van Doom gebruiken.
Co-op weer voor de SP maken zou ook mooi zijn want Snapmap doet ook niemand.
Het is goed van ze dat ze dit toch nog fixen, en toevoegen.

Maar het is wel to little to late.

De single player is goud!

Maar de multiplayer zal niet meer te redden zijn vrees ik.

Nu is het wachten op quake champions, en hopen dat deze in 2017 uit komt.
Het kan aan mij liggen maar ik vind de wapens in mp niet zo lekker schieten.
Verder echt een goed spel.
Super SP heb ik ontzettend veel plezier mee gehad en baal nu wel een beetje van dat ik hem uitgespeeld heb.
Nog steeds niet de optie om de game in eerste instantie te starten in multiplayer.... Fucking schandalig

[Reactie gewijzigd door HenkdeFries op 23 september 2016 13:59]

+com_gameMode "2" in je launchopties toevoegen.
Bedankt, zou eigenlijk niet meer moeten kunnen dat dit geen standaard optie is.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True