Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

Doom krijgt op 30 juni Update #1, zo heeft Bethesda bekendgemaakt. De eerste contentupdate voor het spel voegt onder andere de Photo Mode voor het maken van screenshots toe. Daarnaast zijn er verbeteringen doorgevoerd voor de interface van SnapMap.

Spelers kunnen de Photo Mode-toggle bij de instellingen vinden. Als ze een map gekozen hebben bij Mission Select, is de modus beschikbaar via het pauzemenu. Uitgebreide opties voor het kunnen maken van screenshots wordt steeds vaker toegevoegd aan games, zodat spelers afbeeldingen kunnen delen.

Uit de release notes van Bethesda blijkt verder dat de update een nieuw viewmodel voor weapon placement toevoegt en dat er meerdere wijzigingen zijn doorgevoerd bij de weergave van SnapMap. Met het nieuwe viewmodel kunnen spelers terugkeren naar de manier hoe vroeger het wapen in het midden van het scherm zat. Daarnaast zijn er enkele bugs opgelost.

Bezitters van een Xbox One en spelers via Steam krijgen de update automatisch. PS4-spelers kunnen deze handmatig downloaden of instellen dat ze updates automatisch willen ontvangen. Hoewel Bethesda spreekt van Update #1 is het niet de eerste update voor Doom: eerder deze maand verscheen er een patch die de multiplayer verbeterde.

De Tweakers-videoreview van Doom

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Ben ik de enige die bij photo-mode dacht aan je eigen gezicht inscannen via een selfie en vervolgens jezelf zien rondrennen als knalvoer? :p

Tot nu toe een heerlijke game, enige die een moderne Quake feeling weet op te wekken. :)
Zou best cool zijn. Of een selfie maken en die dan als gezichtje onderin beeld zoals vroeger bij Doom. Dat had zeker een bepaalde charme die ik bij deze mis...

Verder OT: je kan in elke game toch gewoon op print screen drukken? Ik weet niet hoe dat bij consoles zit (heb wel een Xbox One maar nog nooit de behoefte gehad om een screenshot te maken), maar ik dacht dat daar ook iets in het OS geregeld is zodat games dat niet afzonderlijk hoeven te implementeren :/

Het enige wat ik dan kan bedenken, is dat Bethesda het nu toestaat om de game stil te zetten en dan een screenshot in derde persoon of zelfs met een free-camera te maken. Dat zou dan wel weer cool zijn :)
Op de ps4 kan je in ieder geval wel screenshots maken in games, of (beperkt) een videoopname. Prnt scr knop pc is heilig :)
Als je op de Xbox One de guide opent (2x de home knop) en de Y voor een screenshot en X voor een video van 30 seconden (die lengte is in te stellen via de settings).
dat 2e wat je noemt is het ook.
Ik dacht aan een ultra grafische instellingen waardoor je framerate dropt naar 1fps.... maar gelukkig is het dát niet xD
Ik ook en toen ik 'screenshots' zag dacht ik 'Print Sc knop'
Misschien wel, maar het had idd wel een heel leuk idee geweest :) Ik zou het voorstellen !
Het kunnen maken screenshots in games wordt steeds vaker toegevoegd aan games, zodat spelers afbeeldingen kunnen delen.
Het is triest dat dit tegenwoordig als expliciete feature achteraf toegevoegd wordt. Volgens mij had zelfs Quake 1 dit al sinds dat het uitkwam.

Natuurlijk hebben Steam gebruikers sowieso de mogelijkheid om screenshots te maken, mits de Steam in-game overlay is ingeschakeld.

Overigens is dit een gemiste kans. Ze hadden ook meteen de selfie stick gemaakt voor Doom 1 en 2 toe kunnen voegen. Filmpje voor degenen die dat gemist hebben. :+

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 29 juni 2016 10:00]

Ik denk dat eerder het OS dit kon waar Quake op draaide, dan dat dit functionaliteit was die in de game gebakken zat.
Doel je daarmee op de engine?

Iig, Q3 engine kon je "filmpjes" mee maken doordat deze x aantal screenshots per seconde kon maken, en deze dan achter elkaar kon plakken.
Je kunt als je een filmpje wil maken tijdens de game ook simpelweg OBS op de achtergrond open hebben staan en het daar mee doen, Dat werk hier prima op die manier namelijk :)
Nee dat is niet vergelijkbaar, maar ik praat hier ook over het q3 tijdperk, toen had je hoogstens FRAPS die dit kon, maar dat was niet om over naar huis te schrijven natuurlijk.
The good old days.
in CS1.6 kon je ook screenshots maken voor de hoogste kwaliteit en dan door Videomach gooien en vervolgens met Vegas editen.

Wat een verschil tussen toen en nu.
Nvidia Shadowplay is vele malen bruikbaarder dan fraps, zelfde features, maar veel hogere kwaliteit en hardware compressie.
Dus geen last van framedrop door opname, én geen last van ontiegelijk grote bestanden (3GB voor 30sec, op fraps xd)
Klopt, maar dat was er nog niet ;).
Sowieso, het waren allemaal screenshots wat het bewerken wel veel makkelijker maakt.
Nadeel aan shadowplay is wel dat bij sommige games het niet werkt. Fraps werkt altijd!
Bij mij werkte het bij GTA-SA.exe niet omdat er een ”-” in de naam van de .exe stond, na daar een ”_” van gemaakt te hebben, deed die 't opeens wel.
Naja bedoel meer de game moet wel op het compatible lijstje van nvidia staan. Ashes of the singularity doet shadowplay het bijvoorbeeld niet.
Mee eens.
Echter zeg ook niet dat OBS vergelijkbaar is.
Ik zeg alleen dat het daar tegenwoordig ook prima mee kan.
Althans dat is mijn ervaring met Doom, ik heb het zelf al een aantal keer geprobeerd, en dat ging telkens prima, zonder dat de fps in game er echt onder te lijden had.
En van dat laatste heeft Fraps inderdaad wel "last".
OBS gebruiken tijdens Doom brengt hier de fps tot +/- 45.
Waar dat met het gebruik van fraps op +/- 35 uitkomt.

Edit: deze reactie is bedoeld als reactie op de eerste reactie gemaakt op mijn post.

(Beetje kromme zin hierboven, maar wist ook even niet meer hoe ik em duidelijker kon krijgen, mijn excuus hiervoor ;) )

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 29 juni 2016 17:08]

Q3 had de mogelijkheid de coordinaten op te slaan, zodat je achter met bijvoorbeeld een freecam door de gespeelde actie heen kon gaan.
Ook dat, een demoreplay. :)
En auto-save van stats e.d.

[Reactie gewijzigd door spNk op 29 juni 2016 14:11]

Sorry maar in het geval van deze feature is er toch 0 reden om dit 'Triest' te noemen? Het is niet een must-have-killer-functie waardoor je anders niet van deze game kan genieten, de gebruikers zullen gering zijn en ze geven mogelijk prioriteit aan beter belangrijkere functionaliteiten.

De reden dat het in (oude game hier) al zat was omdat achteraf updaten nog niet echt een ding was gezien je het internet op dat moment wat gecontroleerder moest gebruiken (kosten, snelheid, etc). Dus bracht je het niet uit... dan had je een expansion pack eventueel waar dit bij kon etc
Ik had die selfie stick gemist, thanks voor het nog een keer delen. Ik lig helemaal in een deuk.
Is dit niet gewoon een implementatie van Nvidia Ansel? Er vanuit gaande dat dat puur software is en eigenlijk niets te maken heeft met de videochip. Dat wordt bevestigd doordat ook de 600-serie het ondersteunt, dus dan kan een PS4 het ook vast wel.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 29 juni 2016 09:35]

Nee, ps4 heeft amd gpu.
Daarom zeg ik, het kan zijn dat het puur software is en eigenlijk niets met de GPU van doen heeft... Maw, Ansel is vgs mij niet iets dat alléén maar op een Nvidia GPU zou kunnen werken. Het kan hooguit zijn dat Nvidia de technologie niet test op een AMD of Intel GPU.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 29 juni 2016 10:34]

Jammer dat de Update de multiplayer niet iets interessanter maakt, ik vond deze namelijk omgekeerd evenredig sterk als de Singleplayer.
Ik vraag me toch af of we ooit nog de vulcan/sli update gaan krijgen die ons kort na de release is beloofd.
"Het kunnen maken screenshots in games wordt steeds vaker toegevoegd aan games, zodat spelers afbeeldingen kunnen delen."

Gaat dit over consoles ofzo ? Want op de pc zit dit al tig jaar in veel games :P
PS4 en Xbox One kunnen dit ook gewoon, maar ik denk dat het een mode is waarin alles stil staat en dat je met de camera rond kan bewegen.
Ik neem toch aan dat een photo mode de game op pauze zet, waarna je de camera in 3D rond kunt bewegen voor mooie shots uit ideale hoeken? Een printscreen-achtige feature (eventueel met share feature) is nou niet bepaald een "Photo Mode" term waard IMO...

[Reactie gewijzigd door letsa op 29 juni 2016 10:33]

Goed idee. En als we dan toch bezig zijn met het bedenken van de ideale "Photo Mode", graag ook de mogelijkheid om een paar seconden 'terug te spoelen', zodat je een paar seconden nadat er iets cools gebeurt, kan bedenken dat je daar een screenshot van wil uit een mooie hoek.
had liever gezien dat ze hun aandacht op SLI ondersteuning hadden gezet ipv een relatief nutteloze gimmic.
Hoe zit het eigenlijk met die vulkan integratie?
Er werd bij de release al gesproken over dat het "snel" zou komen, en links als
http://www.pcper.com/news...atch-Shortly-After-Launch
bevestigen dat wel steeds. maar er is nog geen enkele update voor zover ik weet.
Vandaag gaat de rx 480 uitkomen en nvidia heeft zijn kaarten al een tijdje op de markt (officieel, ze zijn alleen niet echt beschikbaar bij veel winkels), dus ik vraag me af of ze hun focus bij deze updates niet op de verkeerde dingen leggen.
Photo mode is leuk, maar veel mensen voelen zich achtergesteld met bijvoorbeeld hun r9 serie's AMD kaarten, die naar verluid veel beter zouden kunnen presteren in een game als Doom mocht deze vulkan ondersteuning er in zitten.
Ik vind dit zelf ook vervelend, ik zit ook op de Vulkan support te wachten. Aangezien ze zeiden dat het snel na de release zou uitkomen, we zitten al een maand verder... Waarschijnlijk heeft 1 of andere grote GFX-kaartenfabrikant even lekker wat geld onder tafel geschoven om nog eventjes te wachten met die release.

Tegenwoordige studio's en hun praktijken zijn een regelrechte schande geworden tov wat het vroeger was...

Er komt een game uit, laten we DLC verkopen voor de game nog maar uitkomt dmv seasonpass. Je geeft ze al geld voor iets wat niet eens uitgebracht is EN eigenlijk in het volledige gamepakket had moeten zitten. Maar ach, ik zwijg er verder over... Er zijn sommige gamestudio's waar ik nog maar van weiger om een game van te kopen simpel door deze denkwijzes...
Of het constante crashen in sommige levels zou zijn aangepakt. Ene level gaat goed maar level lazarus kom ik nooit tot het einde. Level erna weer wel, etc
Precies dat. Leuk die extra features, maar dat ze eerst eens zorgen dat het speelbaar wordt. Sinds het tweede level niks anders dan willekeurige CTD's. Soms gaat het uren goed, en dan is het elke paar minuten wel weer raak :(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True