Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties

Uitgever Bethesda wil elk kwartaal een uitbreiding op de markt brengen voor The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited. In een van de uitbreidingen van volgend jaar doen zowel de Dark Brotherhood als de Thieves Guild hun intrede.

Tijdens QuakeCon maakte uitgever Bethesda de plannen bekend die het heeft met mmog The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited. De uitgever is van plan om elk kwartaal een uitbreiding op de markt te brengen. Het bedrijf had al eerder aangekondigd dat in augustus de uitbreiding Imperial City verschijnt en ook dat die dit najaar opgevolgd wordt door het Orsinium Pack, waarin de gelijknamige steden centraal staan.

In de packs die in 2016 verschijnen wil de uitgever de mmog uitbreiden met de Dark Brotherhood en de Thieves Guild. Beide gildes zijn bekend van voorgaande Elder Scrolls-games en waren daar volgens veel spelers vaak goed voor de leukste quests in de games. Meer details over de uitbreidingen van 2016 heeft de uitgever niet bekendgemaakt.

De uitgever heeft ook nog niet bekendgemaakt wat de uitbreidingen gaan kosten. Alleen van de Imperial City is de prijs bekend. Die gaat 2300 Crowns kosten, de munteenheid die de uitgever in de game hanteert. Omgerekend kost de uitbreiding daarmee ongeveer 20 euro. Imperial City is, net als komende uitbreidingen, gratis voor wie een ESO Plus-abonnement heeft. Waarschijnlijk krijgen komende uitbreidingen een vergelijkbare prijs.

Imperial City

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (70)

Elke 3 maanden is natuurlijk een leuk streven, maar wat zegt dit precies over de kwaliteit van de uitbreiding(en)? Als je dit natuurlijk niet goed aanpakt, ga je toch enorm onder de druk staan en fouten maken? Zelfs al zijn de uitbreidingen bijkans marginaal in grootte.
Als de uitbreidingen de zelfde kwaliteit hebben als de game zelf, dan lijkt het me heel goed haalbaar. Aangezien het, naar mijn mening, kwalitatief geen hoogstaande game is.
Ik vind het een beetje flauw om zo'n opmerking te maken. The Elder Scrolls kan zich niet meten met andere MMORPG's (lees World of Warcraft). Dat is niet persé te wijten aan de kwaliteit van de game. Naar mijn ervaring is de wereld mooi vormgegeven voor MMO standaarden, en is de game grafisch prima op orde.

Het grootste punt waar ik tegenaan liep was het te kort aan endgame content en quests. Maar dat zegt niet dat de game geen potentie heeft/had. Ze zijn alleen wat laat.
Teso heft zeker zijn goede kanten. Maar wat mij echt tegen viel waren de public dungeons en die hebben de sfeer voor mij in de eerste week al flink verpest. Ik snap dat het een MMO is, maar als je naar binnen gaat en alles wordt al afgeslacht voordat je zelfs in de buurt bent, er meer dan 10 man om de eindbaas van de puplic dungeon staan (waarvan een groot gedeelte bots) waarbij je mag hopen dat je hem misschien 1x kon raken voordat hij doodgaat voor een item en achievement, nou dat is niet de manier hoe ik graag wil spelen.
Probeer in deze omgeving maar eens te bedenken hoe nuttig bijvoorbeeld stealth is voor een rogue class.

Persoonlijk had het beter gekunt door de optie te geven om solo naar binnen te gaan, of alleen vooraf geinvite partymembers.

De quests zelf waren redelijk, graphics super, maar uiteindelijk speelde ik liever gewoon Skyrim nog een keer uit. En ben ik weer overgestapt naar andere MMO's, en blijven steken in Final Fantasy XIV Heavensward op dit moment.

Ik vind MMO's geweldig, Elderscrolls en Fallout geweldig, maar the Elder Scrolls Online was toch niet wat ik zocht in een game. Had het ook aangegeven bij support dat ik de game weer wilde proberen zodra public dungeons extra opties krijgen voor spelers, maar dat is helaas tot nu toe nog niet het geval.
Och, dat vind ik niet zo erg dat jij dat vind :)

Ik vergelijk ESO met z'n voorgangers omdat de voorgaande Elder Scrolls games wel kwalitatief hoogstaand zijn. Maar dat is wederom mijn mening.

Ik vergelijk ESO niet met andere MMORPG's want dat is beetje hetzelfde als COD en BF met elkaar vergelijken. Het zijn FPS games, maar toch totaal anders.
Hoewel je met je laatste alinea in mijn ogen een punt hebt, is het vergelijken van ESO met andere Elder Scrolls games ook niet reëel. Die waren zeker beter dan ESO, maar ook dat zou een appels met peren vergelijking zijn.

Het blijkt dat niet iedereen het zelfde denkt over ESO, voorlopig speel ik het niet meer. Ik was onaangenaam verast met het te kort aan uitdaging, het zelfde gevoel bekroop me bij Guild Wars 2. Saaie gear op end-game niveau, geen uitdagingen meer.
Ook jij hebt een punt maar appels met peren vergelijken gaat me iets te ver. De games spelen zich allemaal in Tamriel af, dragen de naam Elder Scrolls en vallen in de (MMO)RPG categorie.

Natuurlijk is er een groot verschil tussen het MMORPG en RPG genre, maar de spanning en sfeer in ESO is totaal verschillend dan wat de andere delen wel hadden. Ook dat hoort bij de kwaliteit van een game toch.

Met heel Guild Wars 2 had ik meer plezier totaal, dan in de PC beta van ESO die enkele dagen duurde. Nu heb ik beiden games minimaal gespeeld, oorzaak is vooral de short attention span, die overigens geen rol speelde bij Skyrim, Oblivion en Morrowind.

Ik heb er best spijt van om toch ESO voor de PS4 te kopen in de hoop dat het misschien nu wel leuk zou zijn. Dat was een tegenvaller. Een gedeelte daarvan is denk ik de frustratie die achter mijn eerste reactie schuilt :)
Die kwartaaluitbreidingen zijn als het goed wel substantieel in omvang. De eerste twee zijn dus een compleet nieuwe stad. Maar of ze dat volhouden is uiteraard de vraag :) Als we de makers moeten geloven hebben ze ideeën genoeg.
Anderen hebben inmiddels laten zien dat het goed mogelijk is om periodiek, per 3 maanden, major content patches te blijven brengen van goede kwaliteit. Zie bijv. Square Enix met Final Fantasy XIV.

Ik ben benieuwd of dit echter uiteindelijk voldoende gaat zijn om de naam van TESO te doen verbeteren. Momenteel is deze namelijk overwegend negatief. Zowel vanuit de MMO community, als vanuit de TES community. Iets dat naar mijn mening jammer is, gezien de TES zetting zich prima zou lenen voor een MMO. Helaas laat de uitwerking wat te wensen over voor veel MMO spelers, en is de stap van volledig singleplayer, fully customizable TES naar MMO, non-customizable TESO te groot voor veel TES fans.

Ik ben benieuwd hoe Bethesda daar verder mee om zal gaan.
De wortel die Thieves Guild heet, wordt al sinds de release van ESO voor onze neus gehangen. Het is nog heel erg afwachten hoe uitgebreid Imperial City daadwerkelijk is. Mijn gevoel zegt dat ze al sinds release aan het 'stallen' zijn en dat Imperial City op de plank is blijven liggen om kort na de shift naar B2P wat content te produceren... Alle updates duren langer dan gepland of worden opeens met vele maanden de toekomst in geschoven, en niet alleen content updates maar ook balances en fixes duren láng, veel te lang.

Nu wordt het 2016 voor Thieves Guild. Dat is nogal wat. Spellcrafting was ook beloofd, dat wordt dan... 2017? Dan is ESO allang een stille dood gestorven. Zoveel voegt het Justice system tot dan ook niet echt toe... Het valt allemaal behoorlijk tegen. Vanaf de beta doen deze verhalen al de ronde en voelt het als een serie toevoegingen die we 'kort na release' gingen krijgen. NU is dit een nieuwsbericht met aankondiging, dat is alleen maar heel, heel erg pijnlijk en spreekt boekdelen over de matige populariteit van deze MMO.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 28 juli 2015 11:13]

Dat ze om de 3 maanden een uitbreiding willen uit brengen betekend natuurlijk niet dat ze 'maar' 3 maanden bezig zijn per uitbreiding, en zegt dus niks over eventueele (gebrek aan) kwaliteit

[Reactie gewijzigd door er0mess op 27 juli 2015 14:34]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat TES Online een aardige flop begint te worden? Het klinkt misschien heel rancuneus, maar ik hoop dat Bethesda echt keihard op z'n bek gaat met dit spel. Ik ben een enorme TES fan, maar die hele MMO trein spring ik nooit op.
Waarom hopen mensen toch altijd dat bedrijven hard op hun bek gaan? wat is de lol nog meerwaarde voor jou als persoon als Bethesda miljoenen verliest?
nou bij de meeste bedrijven draait alles om geld.

als de community feedback geeft. zal er vaak niet zoveel gebeuren (aangezien het geen direct geld op levert)

maar als er een hoop mensen gaan boycotten, zien de managers of aandeelhouder of directeuren (geldwolven) hun bonussen vervliegen en worden ze allemaal heel snel.
en jij denkt dat Michielgb daar een nieuwe TES game voor terug krijgt? ik weet niet hoeveel mensen willen warcraft 4 zien. maar die zal er helaas niet zo snel komen. of WoW nu naar de kloten gaat of niet.
Winst is in ieder geval dat door de moeizame start van TESO het managementniveau van Bethesda ook doordrongen raakt van de cruciale verschillen tussen FPRPG's en MMORPG's. Dat TESO slecht zou lopen hoeft niet per se tot de conclusie te leiden dat het allemaal niks is met die MMORPG's. Andersom kan het voor zelfs directieleden duidelijk maken wat nu precies de verschillen zijn tussen de gametypes. Voor sommigen zal dit nodig zijn. Na TESO is de Bethesda directie ieder geval gedwongen om die verschillen goed te onderzoeken en te benoemen. Dit kan winst betekenen voor TESO, TES en uiteindelijk ook voor Bethesda zelf. Bethesda had voor TESO heel weinig ervaring in MMORPG. Die bouwt ze nu op, zie de kosten als een soort leergeld. Bethesda heeft dat budget echt wel. Uiteindelijk kan Bethesda hiermee verder komen dan dat het begin van TESO minder confronterend zou zijn verlopen.
als WoW in het begin geflopt was, zouden ze toch op zijn minst afvragen waar het fout is gegaan en zou die kans aanzienlijk groter worden.

nu WoW een bewezen succes is. en het dus heel heel veel geld genereert.
zijn de aandeelhouders, directeurs en managers blij.... en zullen niet zo snel van game plan veranderen.
Klopt. Maar wie zegt dat als wow voor tbc al naar de klote was gegaan er wel een warcraft 4 kwam?
Omdat TESO gewoon nooit had moeten bestaan; als het een normale TES game was met multiplayer, ok, maar in dit geval hebben ze de engine van Bioware gepakt (van SWTOR), er een TES sausje opgeplakt, en de markt opgeduwd. En het is precies hetzelfde als alle andere MMO's - kill 10 rats, maal 9999. Er zit maar heel weinig van de TES games in.
ik ben blij dat het bestaat. en ondanks dat het 1 van de velen is vermaak ik me prima met de game. en het is niet aan jou nog de hele TES community om te bepalen wat er wel en niet op de markt komt. en vermoed dat Bethesda en zeni blij zijn met TES online.
Heb heb je ESO wel eens gespeeld????
Eens. Het zijn precies dezelfde argumenten die iedereen maar in de rondte gooit zonder het spel een goede kans gegeven te hebben. En tsja, het blijft een MMO. De quests zijn van zodanig hoge kwaliteit dat het leuk blijft (wat ik bij WoW niet had).
Klopt momenteel geeft ESO weer eens het gevoel wat WoW mij ook ooit gaf. En dat ik dacht echt dat het niet meer kon. Maar ze hebben bewezen dat het wel kan.
Het was bij release een aardige flop maar Bethesda & Zeni hebben zich herpakt bij de omschakeling naar de buy2play formule. Naar wat ik hoor is er zeer veel gepatcht sinds de oorspronkelijke release.

Er is op het spel nog altijd behoorlijk wat op aan te merken (b.v. moeilijk om een groep te vinden, playerbase wordt nog altijd verdeeld door het factie systeem, uitsluiting van Imperial race tenzij je meer betaalt, ...), maar of het spel flopt of niet zal toch echt van de komende updates af hangen en niet meer van het basisspel.

Probleem met Bethesda's opzet is natuurlijk dat, met 4 grote upgrades per jaar, het voor nieuwe spelers al snel moeilijk wordt om de draad op te pikken (de upgrades zijn namelijk meer dan enkel wat nieuwe steden). Naarmate de fans van het eerste uur onvermijdelijk afhaken zal de dan playerbase verkleinen. Anderzijds is 4 x 20 EUR ook een stevige kost in deze free2play-tijden en niet iedereen zal dat er voor over hebben.
de uitbreidingen zijn voor 15 euro per maand ook te spelen. en ook als beginnende speler kan je ook gewoon voor het basis speel gaan en waneer je meer content wil je het er bij kan kopen.
Eens! waar ik dan ook bang voor ben is dat zolang het nog niet geflopped is.. er nog geen nieuw TES deel uitgebracht wordt.
Wat ik erg jammer vind want van mij hoeft niet alles online... single player vermaak ik mij uitstekend mee!
Het is een aparte studio die in het leven is geroepen om TESO te maken. Waarom zou dit van invloed moeten zijn op de andere studios van Zenimax en hun ontwikkelplannen?
Marketingtechnisch gezien kan je de verkopen kannibaliseren... Dat kan een overweging zijn om nog niks nieuws in deze reeks uit te brengen, uit angst dat de nieuwe titel de huidige in de weg zit en/of omgekeerd.
Geen idee, hoop dan ook dat het geen invloed heeft...
maar gezien Bethesda als uitgever achter beide zit.
en er toch redelijk wat TES fans TESO spelen... ze wellicht (nog) niet in hun eigen vijver willen vissen?

maar ik HOOP dat ik ongelijk heb in dit geval.. ik ben klaar voor een nieuwe TES! ;)
Ik speel TES al ruim 1 jaar als single player en dat is prima te doen, ben al op level V11.
Ik denk dat je sowieso nog een paar jaar kan wachten op een nieuwe TES :)
Dat zou zomaar kunnen, tussen Oblivion en Skyrim zat 6 jaar, de nieuwe TES zou dus wel eens in 2018 kunnen uitkomen.
En dat is prima wat mij betreft, mijn games backlog is groot genoeg :P
Dat vraag ik me af, want het spel zie ik al tijden regelmatig in de top10 van de Steam verkopen staan.
Dus omdat ze een spel uitbrengen welke jou niet bevalt, maar wat je verder ook niet negatief beďnvloedt, moeten duizenden werknemers op straat komen te staan?

Dat klinkt niet alleen rancuneus, dat is het ook, naast kinderachtig.

Speel jij lekker je skyrim, dan spelen anderen TES online. Iedereen blij, behalve jij als je vreemde wens niet uitkomt.
ESO is als game an sich helemaal niet verkeerd maar als MMO wel een grote flop ja. Grouping is ondermaats en onhandig, PvP is matig en unbalanced, er zijn eigenlijk te weinig classes, en de combat blijft houterig en ongemakkelijk voelen (al is dat laatste wel stukken beter dan tijdens release).

Als single player ervaring is ESO tot op minstens level 50 zeker wel boeiend genoeg om gespeeld te hebben.
Persoonlijk had ik al het vermoeden dat het een flop zou worden op het moment dat het aangekondigd was. Het is gewoon geen spel wat op deze manier neergezet zou moeten worden als je het vergelijkt met zijn voorgangers. Als je iets met multiplayer wilt doen dan was TES beter tot zijn recht gekomen als dit in de vorm van co-op uitgevoerd wordt.
dan waren je vermoedens verkeerd. TESO loopt aardig goed nu hoor. de B2P versie doet het prima. daarvoor was het niet echt geweldig.
Let's agree to disagree! Heb mezelf uren vermaakt met TES, maar ik vermaak me ook nog steeds uren met TESO. Ik zie het gewoon als een losse franchise die prima naast TES kan draaien. Het klopt dat ze sommige zaken verkeerd hebben aangepakt, waaronder veteran levels imo , maar de game is best wel een solide en één van de betere mmorpgs if you ask me. Er zit veel herkenning van TES in en als je het niet constant met de singeplayer variant probeert te vergelijken dan zul je zien dat de game een degelijke kwaliteit heeft.

SWTOR had het in het begin ook moeilijk, tegenwoordig heeft de game zich herpakt en hebben ze zelfs een groeiende playerbase. Volgens mij is ESO ook redelijk stabiel inmiddels.

[Reactie gewijzigd door quintox op 27 juli 2015 15:05]

Ik heb het spel nu 3 dagen en het is echt een aanrader de mensen die lopen te zeiken kunnen zich waarschijnlijk geen xbox one/ ps4 veroorloven om dit spel te kunnen spelen dus gaan ze maar haten het spel Is super groot leuk en gevarieerd je kunt met anderen samenwerken en zelfs een groep vormen mensen moeten eens van hun xbox 360 afkomen en stoppen met zeiken
De Tamriel Unlimited versie is heel goed geworden, ik speel het dagelijks met plezier. Er is gewoon zóveel te doen maar meer is altijd leuk. Eindelijk nieuwe DLC! Binnenkort ook de Imperial City erbij.

Heel veel mensen baseren hun mening nog op de oudere versie, best wel jammer, het is de moeite waard om even een nieuwere review te bekijken.

Deze man heeft de nieuwe versie 1000+ uur gespeeld en een redelijk faire review gemaakt. https://www.youtube.com/watch?v=xlha0dF0h-o
Ik heb het al even niet meer gespeeld omdat een paar dingen mij mateloos irriteerden:

- onmogelijk om met 2 te spelen tenzij je op echt exact dezelfde questline zit, je ziet de andere simpelweg niet eens lopen (enigste wat je ziet is het pijltje boven het hoofd). Maar zelfs al zat je op exact dezelfde questline, het had geen nut, als je 10 beesten moest afmaken moest je letterlijk elk afzonderlijk er 10 afmaken. Echt een game breaker aangezien ik MMO's in CO-OP speel.

-continu dat gevecht met bags die vol zitten, bank die volzit waardoor ik continu mijn spel moest onderbreken om naar een stad te trekken.

-geen algemeen auction house waardoor je verplicht bent mods te gebruiken als je iets of wat wilt weten wat iets waard is. Mods uitleg stond heel veel op "ik stop met deze mod te ontwikkelen, als iemand wil overnemen PM mij". Game update? begin maar een andere mod te zoeken want niet compatibel en ontwikkelaar is ermee gestopt.

-limiet van 500 op guilds. Gevolg, paar dagen niet actief en je ligt uit al je guilds om plaats te maken voor actievere spelers. Als ik mij niet vergis kon je ook een guild questline doen welke je kwijt speelde als je uit je guild gesmeten werd. En aangezien guilds de enigste manier was om dingen te verkopen waren ze een noodzakelijk kwaad al was het maar om wat bag/bank space vrij te krijgen.

Vandaar dat ik ook gestopt ben met spelen, zelfs nog voor ik de algeprezen PVP echt heb kunnen spelen. Was meer bezig met bovenstaand dan effectief het spel te spelen.
- Het is inderdaad geen co-op skyrim. Eerlijk gezegd doe ik de meeste quests alleen, voor dungeons vraag ik guildies om te helpen.

- Eens. De ruimte in het begin is echt belachelijk weinig voor alle spullen die je tegen komt. Maar ik ben nu lvl 43 en eerlijk je verzamelt snel genoeg geld om de uitbreidingen voor bank en rugzak te betalen. Ook helpt het erg om je paard up te graden, elke dag 250 gold betalen om je bag space met 1 te verhogen tot 60. Ik heb nu zo'n 120 bag space en ik hoef niet heel vaak naar de bank of de boel te deconstructen.

- Nee inderdaad geen algemeen auction house. Mogen ze van mij ook verbeteren. Maar met behulp van Minion kun je super simpel add-ons installeren, o.a. Master Merchant die automatisch de juiste prijs erbij zoekt als je verkoopt via Guild Trader. En er is nog nooit een item geweest die ik niet via mijn 5 Guilds heb kunnen verkopen..

- Ik denk niet dat een guild met meer dan 500 leden normaal te managen is, en heb ook nog geen enkele guild meegemaakt waarbij er geen rekening gehouden werdt met afwezigheid. Ik ben zelf 2 weken weg geweest en uit geen enkele Guild getrapt. Sowieso is het handig om even te laten weten als je lange tijd weg gaat zijn, je kan zelfs een note naast je naam zetten in de ledenlijst van de Guild. Je kan 5 guilds joinen, dat is 2500 leden in totaal, lijkt me wel genoeg toch, valt altijd wel iemand te vinden om mee te questen/trials/dungeons/pvp.

En naja je kan altijd nog een maandje terug komen, dat is het voordeel aan dit model. Ik speel het al best wel lang en ben nog geeneens veteran level. Ik doe rustig aan. Als ik per maand zou moeten betalen zou ik haast voelen. Nu niet.
ik heb hem gewoon voor 25 euro op de gok gekocht gister. en heb er geen spijt van. voor het eerst een mmo waar ik niet de drang heb om zo snel mogelijk max level te worden. gewoon relax quests doen. opzoek gaan naar mines etc. ik vind het helemaal leuk:P
Is het nog steeds een abbo dienst bij TES Online, of zijn ze daar vanaf gestapt? Dat vond ik het grootste hekelpunt en de reden waarom ik TES Online nooit gekocht heb, terwijl ik wel met veel plezier Oblivion en Skyrim heb gespeeld.
Als ik het goed heb begrepen is het nu van abbo overgegaan naar de vorm dat je het game eenmaal koopt en dan onbeperkt online kan spelen. Dat haalt de druk weg bij de spelers maar ook bij de gamebouwer die zichzelf meer tijd kan gunnen voor verbeteringen en uitbreidingen.
Je kan nog wel betalen per maand, dan krijg je toegang tot alle DLC's en 10% bonus exp/gold/inspiration etc. Ook krijg je er 1500 Crowns bij. Het geeft je verder geen echte edge over anderen, dus ik vind het een fijn model.

Voor de Crowns kan je ook de DLC kopen en dan heb je geen sub nodig. Ik ga nu 2 maandjes lid worden dan kan ik de DLC uitproberen en als t me heel erg bevalt kan ik de DLC daarna nog aanschaffen.
Het spel heeft in de eerste momenten van mij al een "mehhh" gekregen.
Vond het het geld niet waardig.
Er werdt voorheen altijd gegooid dat het hetzelfde gevoel als met Skyrim en Oblivion zou krijgen, maar dan online... voelde me bedrogen toen de graphics en de game stijl omlaag gekrikt was.
Daarna nog een keer geprobeerd toen hij op de markt was, maar ik speel dan toch liever Skyrim dan de Online variant, gezien je toch weer stappen naar achteren gaat, jammer genoeg.

Ik snap de gedachte goed wel van de ontwikkelaars, maar mensen waren gewend met Skyrim, en de Online variant ging toch de rest van alle MMO's achterna, en dat was helaas naar mijn mening de verkeerde kant op.
Ik zit meer te hopen op de nieuwe Elder Scrolls offline >_>
Een nieuwe Elder Scrolls zou wel mooi zijn, maar ik hoop dat ze eindelijk eens een optie toevoegen om co-op te spelen. Ik vind de games goed, maar met 2-3 mensen erbij zou het zoveel leuker zijn, naar mijn bescheiden mening. :)
Al die negativiteit over TESO is best irritant nu.

Ja, de game was tijdens de release niet zo heel erg goed, maar dat is ondertussen wel veranderd. Als TES fan vanaf Daggerfall kan ik me goed vinden in TESO, en de meeste quests zijn zelfs echt interessant (zoek uit waarom een dorp is afgebrand, ontrafel een politiek complot, probeer uit te zoeken of een geest liegt of niet - Alles quests op het newbie eiland!).

Verder maak ik me geen zorgen over het kannibaliseren: TESO is gewoon een heel andere game dan TES. Een MMO valt nu eenmaal niet te vergelijken met een singleplayer game zoals Skyrim, welke ik er gewoon nog naast speel, zoals ook veel anderen die TESO spelen lijkt me, gezien de steam stats.
Ik snap niet dat je singleplayer only met mmo gaat vergelijken, maar goed.. ik vind dat ze goed werk geleverd hebben om het in iedergeval op elkaar te lijken.

Verders kan niet wachten om de uitbreiding te spelen, beetje assassin spelen is altijd weer wat anders :o
Heb de imperial edition destijds zonw 110 euro gekocht, veel tijd in gestopt in de hoop dat het goed werdt, maar uiteindelijk... duurde het allemaal gewoon te lang. Heb een maar kwart afgewerkt spel gespeeld. Echt jammer echt jammer

het zal nu allemaal wel veranderd zijn voor het betere.. maar ik ben echt al een tijd gestopt.
Tbh niet echt de behoefte meer om het te gaan proberen hoewel ik al die tijd juist uitgekeken heb naar thieves guild..

[Reactie gewijzigd door Eelco.L. op 27 juli 2015 19:49]

Leuke manier om vooraf bedachte content te recyclen en nog meer geld te melken van de mmo community.
Dit is ongeveer hetzelfde als zeggen dat Oblivion een manier was om voor Arena bedachte content te recyclen en geld te melken van de fans...
Daar worden geen locaties letterlijk gekopieerd van andere spellen. In dit geval wel (in een nog minder vermakelijke setting ook)
De locatie uit Oblivion zat wel degelijk in Arena. Je argument is gewoon onzin,.
Ok, dezelfde locatie van een vorig spel in een nieuw spel als expansion pack dat 20 euro kost is niet een vorm van content recyclen. Goed om te weten.
ze gebruiken een totaal andere engine. hoe kan het dan recyclede content zijn. tenzij je vind dat elke game die een ip achter zich heeft recylede content heeft. want ja er komen wel eens wat dingen terug in een game als het op de zelfde wereld is gebaseerd.
Het probleem dat ik ermee heb is het prijskaartje die hieraan verbonden is.

Als de imperial city al in de originele versie was zou ik hier geen probleem mee hebben. Dit is gewoon een manier om content te schrappen en later in het spel toe te voegen tegen een prijs. (in dit geval 20 euro)

[Reactie gewijzigd door itstommy op 28 juli 2015 12:22]

Maar waarom zou de IC in de orginele game zitten. voor de zelfde reden dat alle andere TES games uitbreidingen hebben. je heb de basegame met verhaal. en daar komt steeds meer bij. dat is ook de hele bedoeling van een MMO. je heb je basegame met sub en krijgt constant nieuwe content(en eens in de zoveel tijd een betaalde exp). of je heb geen sub. maar betaalt los voor de content. en het is logisch. maar het leuken van TESO is. wil je de content niet(te veel recycelt bv) dan koop je het niet. je kan nog steeds meekomen met de rest. je heb hooguit geen toegang tot bepaalde items/skills.

die ik zie het probleem niet. WoW heeft 2 expensions aan recycelt content. de verhaal lijn voor TBC/WOTLK was er al.
@loki

Zover ik weet heeft ESO al een maandelijkse fee. Als je het dan redelijk vindt dat er nog 20 piek word gevraagd voor een extra stadje zou ik raar vinden.
ESO is b2p sinds 17 maart.

http://massivelyop.com/20...nes-b2p-relaunch-trailer/

maar nu begrijp ik je comments een stuk beter. als er ook nog een monthly fee op zat is wel te veel van het goede.
Ah, dat is een andere zaak. excuus voor het misverstand :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True