Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

The Elder Scrolls Online wordt uitgebreid met Morrowind

Door , 64 reacties

Uitgever Bethesda kondigt aan dat mmog The Elder Scrolls Online een nieuwe uitbreiding krijgt die Morrowind gedoopt is. De game wordt uitgebreid met het eiland Vvardenfell, waar ook The Elder Scrolls III: Morrowind zich afspeelde, de rpg uit 2002.

The Elder Scrolls Online Morrowind verschijnt op 6 juni, meldt uitgever Bethesda in een faq over de nieuwe uitbreiding. De uitbreiding is dan beschikbaar voor alle platformen waarop de mmog speelbaar is: Windows, macOS, PlayStation 4 en Xbox One. Er verschijnen verschillende versies van de uitbreiding. Zowel van de fysieke game als van de online versie komt er een reguliere variant en komen er verschillende collector's editions.

Naast het eiland Vvardenfell bevat The Elder Scrolls Online Morrowind een extra class voor de game. Deze Warden wordt een nature-based magic-using class waarover verder nog weinig bekend is. De skills van de Warden richten zich het gebruik van pets, nature abilities en ice. Verder krijgt de game een snellere Player versus Player-spelvorm die Battlegrounds gedoopt is. Daarin strijden drie teams van vier spelers tegen elkaar, wat kortere gevechten op moet leveren dan in de bestaande spelvormen.

Het eiland Vvardenfell is de grootste gebiedsuitbreiding van de game sinds de introductie in 2014. Het eiland heeft dezelfde locaties als in The Elder Scrolls III: Morrowind uit 2002, maar de gebeurtenissen in de uitbreiding spelen zich 700 jaar eerder af. Spelers volgen in de uitbreiding Vivec, een legendary warrior-poet die de titel Guardian of Vvardenfell draagt. Hij wil zijn eiland redden van de dreiging van de Daedric, de computergestuurde vijand in de game, en heeft daarbij hulp nodig van de spelers van de game.

The Elder Scrolls Online Morrowind

Lees meer

Reacties (64)

Wijzig sortering
Interessant punt van discussie: Mensen kunnen voor TESO:TU een abonnement kopen: ESO+ Daarbij wordt beloofd dat ze elk jaar 4 betalende DLC's "gratis" krijgen. Met deze betalende uitbreiding (zelfs voor ESO+ leden), breekt Zenimax die belofte.

Ze zijn momenteel héél voorzichtig om de uitbreiding geen uitbreiding te noemen, maar een 'nieuw hoofdstuk' omdat ze goed weten dat ze een wel erg fijne lijn aan het bewandelen zijn.

Zou vandaag een press release komen die verder uitlegt wat hun redenering hierachter is en of de ESO+ leden dit jaar nog 4 betalende DLC's gaan krijgen of "slechts" 3.
Ik snap de ophef om heel eerlijk te zijn niet echt. Dit is een nieuwe expansion en elke DLC die voor zowel de expansion als de base game wordt uitgegeven is beschkbaar voor een ieder die ESO+ heeft. Ik krijg vooral heel erg het gevoel dat men alles gratis wilt hebben want ESO+. Als de main story van Morrowind inderdaad 30hr+ gaat opleveren en een nieuwe raid (waar ik ongetwijfeld uren aan besteed) vind ik 40 euro niet zoveel.

Enig minpuntje, de fysieke collectors editie is nog niet in Nederland te pre orderen
Ik heb anders net wel een pre-order gedaan van de fysieke Morrowind Collector's editie voor PC :) bij bol.com

Vind het inderdaad ook wel gerechtvaardigd om hier gewoon weer geld voor te vragen.
DLC pack vind ik wat anders dan deze 'echte' expansion.

[Reactie gewijzigd door dartbord op 1 februari 2017 13:09]

Heb je ook een linkje daar van? Kan er geen vinden op Bol.com
Cool. Wel vreemd dat hij tijdens zoeken naar Elder scrolls online er niets naar boven komt.
Ja, apart inderdaad. Ik zag het toevallig op de twitter pagina van Bol.com. Daar zeiden ze dat hij beschikbaar was en via die link kwam ik op de juiste pagina op de bol.com website.

Als je gewoon zoekt op deze uitvoering dan vind je niets terug.
Klopt. Tenzij je zoekt op TESOM .... vreemde manier van marketing.
Bedankt voor de link, kon hem al niet vinden.
Ze breken niet de belofte, er word gesproken dat je 4 betaalde DLC per jaar gratis krijgt, niet alle DLC.
Het is alleen de community die meteen weer op hak springt en begint te schreeuwen "Maar het zou voor ons gratis zijn!" nee dat is nooit belooft.
Je krijgt bij ESO+ elke maand een zakje coins waarmee je alles in de store kan kopen.
Alleen komt TESO:Morrowind niet in de Crownstore:P
Oh, dat is dan wel minder ;( Komop Zenimax, je begon net een beetje je goede kant te laten zien. Beetje jammer.
Je moet hem ook echt apart downloaden. en zal niet in de base files zitten.(wat de bij crownstore gamepacks wel het geval was).
Dus is deze morrowind niet meer of minder dan een uitbreiding (zoals Legion bij WoW).
Die moet je dan natuurlijk bijkomen.

maar ESO+ leden zouden die dan gratis krijgen?
Normaal kregen ESO+ leden de uitbreiding gratis. Maar dit is "zo groot" dat je ook als + lid mag gaan betalen.

Heel jammer want de mensen die ik ken gaan er niet voor betalen en spelen nog tot hun + afloopt. ESO had al weinig spelers, en dit zal er zeker niet voor zorgen dat er mensen terugkomen.

Zelf ben ik onlangs van ESO overgestapt op WoW. En ben nu al helemaal niet meer van plan om terug te gaan.
Weinig spelers? Heb je daar ook een bron voor? Ik heb eerder het idee dat het met de maand drukker wordt. (En Morrowind gaat het nog groter maken). En je vind het jammer dat je voor ESO:Morrowind moet betalen. Maar gaan wel over op de grootste MMO melkkoe die er bestaat. Klinkt logisch.
Dat is mijn eigen ervaring. Ik speelde ESO vanaf de beta tot 5maanden geleden.

En ik vind WoW iets meer gevulder en uitgebreider dan ESO. Al vind ik de PvP van ESO veel beter, maar ben meer een PvE persoon.
Uiteraard kan ESO niet op tegen de miljoenen van WoW. Maar ESO hanteert indirect het zelfde systeem als WoW. Als membership speler krijg je de patches gratis(of je betaalt 1 malig). En de grote expension(Zoals Morrowind en TBC/WOTLK/CATA/WoD/Legion) moet je gewoon betalen.

Waarom zou WoW er wel mee weg komen en ESO niet?
Bij WoW betaal je als betalend abonnee voor elke uitbreiding. Bij ESO was dit voor kort nog niet het geval. Ik denk dat Bethesda er wel mee weg komt, maar verwacht niet dat dit ten goede komt van de betalende leden. Tenzij je de uitbreiding met "Crown Points" kan kopen.
Voor TBC was alles ook "gratis" voor hun leden. Kwam daar een shit storm aan ellende van? Nee. ook mensen die vanaf release speelde betaalde ook gewoon voor de uitbreidingen. Ik begrijp echt niet waar die betaal haat ineens vandaan komt.
Welke uitbreiding is uitgekomen voor TBC? Zo ver ik weet is daarvoor geen uitbreiding geweest?
Klopt daar was allen extra content die gratis was voor hun members. Precies zoals ESO het ook had.
Nee dat is niet waar, WoW kan je alleen spelen als je betaald. Bij ESO kan je het spel spelen, zodra je het spel had gekocht. Alleen betalende leden kregen voordeel + gratis de uitbreidingen (de uitbreidingen zijn speelbaar tot het moment je betaald, daarna moet je de uitbreiding kopen om het gratis verder te blijven spelen).

Ik heb nooit een uitbreiding gekocht omdat ik een betalend lid was, bij WoW heb ik altijd moeten betalen en ook nog eens moeten betalen voor de uitbreidingen. Bij ESO moest je alleen voor de uitbreidingen betalen als je "gratis lid" was. (voordeel voor de ex-plus leden van ESO is ook nog eens, dat je de uitbreiding kan kopen met in-game currency)

[Reactie gewijzigd door Nogne op 1 februari 2017 15:00]

Je kreeg gratis toegang tot hun DLC Gamepacks(niet de expensions packs). Expensionpacks zijn iets heel anders. De echte expension packs zoals WoW D3 SC2 en ESO:Morrowind zijn er bijna niet meer.

Maar DLC wordt gezien als kleine extraatjes. Zoals ESO die altijd kenden.(en WoW is de vorm van content patches) Nu komt er echt een Expension pack die 30+ uur aan quests bevat. En daar zal gewoon voor betaalt moeten worden.

de DLC'S die ESO had waren gewoon WoW Content patches.
Diverse zones die unlocked werden na release..

Winterspring, Desolace waren initieel dicht en kreeg je een temp ban voor als je daar naar binnen 'kroop'.
Het verschil is evident: ESO werd altijd anders in de markt gezet en er is nogal wat bewogen sinds de release, waarbij elke beweging de playerbase opnieuw een investering werd gevraagd, terwijl de base game nou niet direct zoveel sterker werd.

De uitbreidingen voor ESO hebben alles bij elkaar al meer dan een jaar uitstel gehad, de beloofde content is netjes samen met veranderingen in betaalmodel gegaan en al met al is het elke keer een vreemde gewaarwording geweest. ESO begon als B2P met een sub, werd toen B2P met een store en een vage DLC belofte bij de subs omdat de player count zo drastisch inkakte dat het op sterven na dood was, en de eerste expansion die nog steeds nogal 'basale' MMO onderdelen implementeert (Battlegrounds... jaren na release?) moet opnieuw geld kosten.

Het zal allemaal wel, en ik vind het prima want ik heb ESO na al die noodgrepen allang vaarwel gezegd, maar je kan nou niet echt zeggen dat het vergelijkbaar is met WoW, een game die zoveel content heeft én kwalitatief tien keer beter in elkaar zit dat ESO nog niet eens in de verste verte in de buurt komt.
Ik begrijp dat ESO anders op de markt is gezet. En of de content het waard is moet iedereen voor zich zelf weten. Maar dat er met een grote update geld gevraagd gaat worden is niet heel vreemd. Ik begrijp gewoon niet mensen blijkbaar gelukkig waren met ESO(en er elke maand 15 euro voor wilde betalen). Maar door een 40 euro investering ineens niet meer wilde.

Een hele boel mensen zagen DLC blijkbaar als alles wat er nog uit ging komen. Inc. grote uitbreidingen. En niet zoals ik alleen kleine content patches.
Dat zou niet de eerst keer zijn dat ze ene belofte breken.
Toen het spel werd uitgebracht zeiden ze dat er nooit een paywall zou komen voor toevoegingen zodat je overal in de wereld kon komen zonder er voor te hoeven betalen.
Mja dat was ook al instand verbroken toen bleek dat het niet rendabel was om p2p te zijn.
"betalende" dlc's nogwel 👍
Het is feitelijk een nieuw spel binnen het bestaande spel, dus niet echt DLC te noemen.
Als je het niet als standalone kan kopen lijkt me dat het sowieso een uitbreiding is, het is te downloaden, dan is het toch prima DLC?
Je kan het als standalone kopen voor 60 euro.
Niet echt als standalone, je kan bepaalde editions kopen met ESO standaard erbij in, lees ik op de pre-order site.
Het is feitelijk een nieuw spel binnen het bestaande spel, dus niet echt DLC te noemen.
Dit is wat men normaal een 'expansion pack' noemt en wat de industrie zelf als DLC is gaan vormen. (Dawnguard en Dragonbord bij Skyrim zijn ook 'DLC')

Het punt wat KVdE maakt is dus een oprecht interessante kwestie.
De Wikipedia definitie van DLC:
Downloadable content (DLC) is additional content created for a released video game. It is distributed through the Internet by the game's official publisher. Downloadable content can be of several types, ranging from aesthetic outfit changes to a new, extensive storyline, similar to an expansion pack. As such, DLC may add new game modes, objects, levels, challenges or other features to a complete, already released game.
Wat je hier claimt houdt totaal geen stand, ongeacht wat aan het spel toegevoegd wordt: het is nog altijd DLC.
Maar deze expansion word ook fysiek op een dvd verspreid. Bij jouw beschrijving hebben ze het over content wat exclusief downloadable is.
Goed punt wat je maakt. Ja, DLC is letterlijk downloadable content en dus niets anders. De discussie zelf heeft ook puur betrekking op DLC als we kijken naar de letterlijke woorden die zijn gebruikt. Dus betekent dus dat de fysieke versie volledig los staat van de discussie. Ik kan me voorstellen dat er mensen zullen zeggen "ja maar..." aangezien het gevoel voor de fysieke versies natuurlijk hetzelfde is als voor de online versie, maar dit staat er volledig los van.
Je zegt het zelf al. Mensen die DACHTEN alles gratis te krijgen. Maar dit is wat daar staat: to all of ESO’s downloadable content (or DLC) game packs for the duration of your membership

Dit valt niet onder een DLC Gamepack dus zal je moeten betalen. En je kan natuurlijk ook 2 a 3 maanden geen + abonement nemen heb je ook de 40 euro er uit.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 1 februari 2017 13:34]

Helaas heeft TESO mij niet weten te boeien, ik heb het in beta gespeeld maar kreeg sterk het gevoel alsof juist die dingen die TES so uniek maken niet meer aan bod komen. Heel erg leuk natuurlijk voor de mensen waarbij dit wel aanspreekt dat ze nu ook het mooie Morrowind kunnen gaan bezoeken! Ik hoop stiekem toch nog dat er een vervolg stuk gaat komen voor TES die volledig SP gefocust is.
Beta was ook echt ... beta.

Heb het heel lang gespeeld maar door de aanhoudende lag was er echt geen reet aan in de PvPvP

(Ok, het was wel heeeel vet maar de frustratie van lag was gewoon te hoog om er nog voor te betalen)
Het verschil tussen Beta en launch zit hem in dingen als lag, balancing etc. Niet over hoe de core values van het spel in elkaar steken.

In TES Singleplayer was ik vrij om iedereen die ik op mijn pad tegenkwam te behandelen op de manier die ik wilde of ik ze nu te vriend hield of dat ik ze met een mes in de rug aanviel was volledig mijn eigen keuze.

Het stroomlijnen van 'stats' en dergelijke wat in Skyrim al gebeurde (wat ik ook één van de minpunten daar vond) leek gewoon doorgezet.

Het vormen van static classes zonder de vrijheid om zelf nieuwe classes te maken was ook een minpunt.

Ik kan wel doorgaan met meerdere van dit soort punten en ik begrijp ook dat veel van deze keuzes gemaakt zijn vanwege het MMO karakter van TESO maar dit zijn juist de dingen die mij aanspraken in TES, het was een van de weinige RPG's die nog echt RPG systemen hanteerde ipv alles zo makkelijk mogelijk te maken. Characters worden hierdoor allemaal variates op meer van hetzelfde in plaats dat je daadwerkelijk vrij bent om je eigen identiteit te vormen.

Ik begrijp dat er genoeg mensen zijn die TESO helemaal geweldig vinden en dat vind ik ook mooi, daar zijn deze mensen vrij in. Het bleek gewoon niet echt iets voor mij te zijn. Misschien dat ik in de toekomst nog eens van gedachte verander en het alsnog probeer maar tot die tijd wacht ik op een single player variant.
Klopt daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar de beta is al heel lang geleden, ik heb het ook alleen maar in de begin periode gespeeld en de punten die je aankaart kloppen als een bus. Maar heb geen idee hoe het spel er nu voor staat.

Toch is TESO een aanrader, maar vooral met een maat spelen denk ik dan
ESO 2017 is een heel ander spel dan ESO Beta of launch.
In TES Singleplayer was ik vrij om iedereen die ik op mijn pad tegenkwam te behandelen op de manier die ik wilde of ik ze nu te vriend hield of dat ik ze met een mes in de rug aanviel was volledig mijn eigen keuze.
Sinds One Tamriel is dat terug, je kan ook volledig weer je eigen pad betreden behalve de main story line (beetje hetzelfde las Skyrim, onder alle races/classes hetzelfde -.-) maar die kan je volledig negeren. Is voornamelijk wel handig om snel naar level 15 te komen zodat je wat meer van je vrijheden kan genieten, vooral met veel solo play is 2 skillbars wel nodig. Tevens als je solo wil blijven hangen, aanrader om even Cyrodiil te bezoeken voor die Alliance War skilltrees, die runboost van Rapid Maneuver is ook in PVE echt super handig :)
Het stroomlijnen van 'stats' en dergelijke wat in Skyrim al gebeurde (wat ik ook één van de minpunten daar vond) leek gewoon doorgezet.
Je mag nu helemaal zelf weten waar je je punten instopt a la Skyrim, tot level 50 voelt het een beetje kaal, maar je kan na level 50 nog bijna 500 punten blijven investeren in nog meer skilltrees. Als je PVE doet, mag je helemaal zelf een class samenstellen kwa skills en is het niet belangrijk om een META oid te volgen, zelfs in PVP niet tenzij je tot de absolute top wilt behoren. Voor de dungeons eigenlijk ook niet, al verwacht men wel dat je bij de Elite Dungeons weet wat je moet doen en welke skills belangrijk zijn.

Ik denk dat het wel helpt dat er nu 4 "bonus" skill trees zijn die er vroeger niet waren. De "classes" zelf voelen inderdaad in de lowlevels nog vrij beperkt. Maar het zit naar mijn mening de gameplay niet in de weg (ik was een fan om die hele skill trees van Skyrim uit te bouwen tot een kosmisch schouwspel)
Het vormen van static classes zonder de vrijheid om zelf nieuwe classes te maken was ook een minpunt.
Dat is nu redelijk vrij, je hebt wel een main class, maar elke class krijgt 3 richtingen, plus de extra skilltrees en de wapens die voor skills zorgen (je kan alles gebruiken onder elke class).
Ik begrijp dat er genoeg mensen zijn die TESO helemaal geweldig vinden en dat vind ik ook mooi, daar zijn deze mensen vrij in. Het bleek gewoon niet echt iets voor mij te zijn. Misschien dat ik in de toekomst nog eens van gedachte verander en het alsnog probeer maar tot die tijd wacht ik op een single player variant.
ESO is ook een geweldige MMORPG/RPG/Horse riding simulator. Je hebt alleen te veel van het oude beeld hangen. Zenimax en Bethesda hebben vorig jaar echt het roer omgegooid. Je herkent het spel echt amper nog terug. Als je het spel nog hebt, echt een aanrader om de bende weer te downloaden en het te proberen :)
Het is aan te raden ESO nog een keer te proberen. Sinds One Tamriel is het echt verbeterd. Ik had het ervoor ook al eens geprobeerd, kon me niet boeien. Voelde niet als een TES, kwam er niet eens in de buurt.

Vorig jaar was er een gratis weekend, ik gespeeld. En ben sindsdien hooked, toen het weekend voorbij was, ook meteen het spel incl DLC aangeschaft.

Overigens kan je het ESO spelen zonder afhankelijk te zijn van derden. Bij de bosses komen vanzelf wel lui je helpen (iedereen krijgt zijn eigen loot) of kan je hun helpen. De dungeon parties worden voor je geregeld als je wat geduld hebt (of een healer speelt) en daar ben je ook niet afhankelijk van. Ik speel de PVE kant ook voornamelijk als een SP spel. In Cyrodiil group ik wel op, want daar is solo play vrij zinloos naar mijn gevoel (maar het kan wel, er zijn er genoeg die partyloos gewoon een beetje meehuppelen bij de sieges en gevechten.).

Je bent niet verplicht samen te spelen, en waar dat wel moet, hoef je geen banden op te bouwen en kan je ze beschouwen als bots.
De Beta en begin van de launch waren inderdaad werg bagger. Dit hebben ze zeker verbeterd. Alleen verwacht inderdaad niet een TES SP focust game. Maar ga er met een MMO blik in. Dan zal TESO voor de meeste een prima game zijn.
Moet er opnieuw betaald worden voor morowind? Of kan je gratis upgraden vanaf tamriel unlimited?
Het is een nieuwe uitbreiding, als je ESO al hebt kan je een "upgrade" versie kopen.
ESO is echt heerlijk, speel het pas sinds de One Tamriel update, vrij recent dus. Sindsdien geeft het echt een enorm hard en goed Skyrim gevoel. Zelf het gevoel gekregen van "DIT, DIT is wat Skyrim had moeten zijn". De wereld is echt enorm... niet normaal hoe groot. Ik heb nu in elke regio het meeste ontdekt, maar zeker 80% heb ik in een rush gedaan wat me een week gekost heeft. (makkelijk exp krijgen en had een paar questjes).

Het spel is volledig in je uppie te spelen, je hoeft niet samen te werken om ver te komen. Maar dit gebeurd automatisch vanzelf wel bij de raids en andere wereld bosses/quests.

De PVP is erg gaaf, ik ben nog geen level 50, dus kan daar vrij weinig over zeggen. Maar mocht iemand zich Lineage 2 herinneren, het spel was de tegenhanger van WoW in de begindagen, en het beste van L2 waren de castle sieges.... Met honderden, duizenden man een kasteeltje aanvallen en deze overnemen. Dit concept is in ESO echt super gaaf en erg goed uitgewerkt, ik heb nu 3-4 chars op level 25-35 zitten, en het gaat allemaal sloom, omdat ik met elke char vanaf level 15 eigenlijk alleen maar in Cyrodill te vinden ben met uitzondering van de dailies of het verzamelen van de soul gems als die weer eens opraken (uurtje questen/bossjes/dungeons doen en je hebt weer genoeg voor een paar dagen/week PVP).
Mocht je de PVP niet zo interessant vinden, kan je die ook overslaan. De focus van ESO ligt vooralsnog bij de PVE kant.

Binnenkort (deze maand als het goed is, heb de reddit al een tijdje niet bezocht) komt de Homestead update, waarbij je eigen hutje op de wei kan kopen net als in Skyrim, 1 van de laatste features die nog mist. Is ook erg uitgebreid, niet normaal hoeveel meuk je hiervoor kan craften/kopen/verzamelen.

Mocht je meer willen weten, check reviews. negeer alles wat ouder is als Tamriel Online, want het spel was toen nog niet af. Nu nog steeds niet, maar het voelt al wel af. De ontwikkeling gaat hard door, de map heeft nog vele lege velden om te vullen.

Buiten dit alles, ik ben niet zo'n hele RPG fan, The Elder Scrolls is hier (samen met L2) echt een uitzondering. Ik speel de bende sinds Morrowind, (kan me de voorganger heel licht heugen, maar was toen nog te jong denk ik) en ben zelf erg blij dat die wereld er straks nog bij komt :D

Echt een super game, als je TES of MMORPG's leuk vind, zeer zeker aan te raden.
Als je ESO PvP leuk vindt dan moet je GW2 eens proberen want ik heb ESO verschillende keren geprobeerd en combat is echt héél erg slecht in vgl met GW2.
Ik heb GW2 sinds het begin. Denk nog geen 40 uur gespeeld, de PVP ervan vond ik niet zo boeiend. Leuk concept, maar het kon me echt niet trekken. En kwa PVE is ESO een heel stuk beter, plus nog veel meer zinloze bezigheden zoals "mooi uitzicht punt vinden voor exp".
'k ben pas in 2013 GW2 beginnen spelen en het eerste jaar heb ik sPvP helemaal niet aangeraakt dus 'k weet niet hoe het toen was maar sinds de laatste rework van ranked sPvP (in december 2016) ben ik niet de enige die zegt dat het nu goed zit (en volgens anderen ook veel beter dan "vroeger").
Vind je het hele combat systeem van ESO dan beter dan GW2?
Onlangs was er weer eens een free weekend en na 4u spelen had ik er al genoeg van alleen al door het combatsysteem. :/

[Reactie gewijzigd door AndrewBourgeois op 1 februari 2017 15:56]

Ik zal het binnen kort nog maar eens een poging geven. Ik vond dat spel echt te saai ondanks dat het heel erg gaaf lijkt. ESO is verbeterd, misschien is GW2 dat nu ook :) ben benieuwd.

Combat system is vrij vergelijkbaar met de dubbele skillbars, ESO voelt wel wat stroever aan, maar ik had het zelf vrij snel onder de knie en het animation canceling is erg belangrijk.
Leuk, jammer alleen dat je er extra voor moet betalen, zelfs als je een abbo hebt...

P.s. het is Daedra i.p.v. Daedric.
Dat is wel heel erg gaaf! Speel het spel zelf niet, maar dit heeft nu zeker mijn interesse. Ook maak ik uit comments op dat je het best als SP kunt spelen. Ben niet zo van de MMORPG's. Maar dit ga ik dus zeker een kans geven.

Ik hoop ook dat dit jaar het volgende deel in de Elder scrolls wordt aangekondigd. Skyrim is alweer even geleden. En fall-out ook alweer, dus ik heb er stille hoop op :)
De reacties hieronder zijn wel -heel erg zuur- zeg. Als je dan ziet wat sommige vergelijkbare MMO's vragen qua kosten om uberhaupt mee te kunnen komen (WoW bijvoorbeeld waar je voor een content drought van 12 maanden gewoon elke maand -MOET- lappen)...dan is ESO heel erg goedkoop.

Ik ken een aantal mensen in-game die puur ESO spelen omdat het één van de goedkoopste MMO's is op dit moment om te spelen + goede ontwikkel roadmap + veel content voor weinig geld. De enige MMO die goedkoper is om te spelen (F2P money grab MMO's niet meegerekend) is Guild Wars 2, maar daar ligt de content roadmap echt op zijn gat.

Mensen staan volgens mij ook niet stil bij het feit dat deze 'expansion' een landmass/zone heeft die even groot is als TES 3: Morrowind, maar dan veel gedetailleerde en op de standaard van 2017. Bron? Deze datamined map.

Maarja, voor sommige mensen is het nooit goed. Daarom kom ik ook bijna nooit meer op fora of reaguursel muurtjes zoals dit, word je zelf ook een stuk minder zuur. :)
Kudos hoor. Kan niet wachten om weer door Morrowind heen te lopen met wat nieuwere graphics.

https://tesrenewal.com/ is leuk, maar beetje omslachtig en de vorderingen gaan erg traag.
PvP is onspeelbaar. Mega veel lag, skills die niet werken en een totaal gebrek aan balance.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*