Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 28 reacties

Bethesda heeft het derde dlc-pakket voor The Elder Scrolls Online uitgebracht. Thieves Guild is nu beschikbaar voor pc en mac, de uitbreiding komt eind maart naar de consoles. Het pakket bevat een nieuw gebied en nieuwe story content.

Thieves Guild speelt zich af in Hew's Bane, een nieuw gebied bij het schiereiland Hammerfell. Liefhebbers van stealth-gameplay moeten aan hun trekken komen met de uitbreiding. De Thieves Guild-missies laten de speler allerlei criminele activiteiten uitvoeren zoals stelen, zakkenrollen en overvallen.

Ook bevat Thieves Guild een nieuwe Trial, 'Maw of Lorkhaj', waarin twaalf spelers nieuwe vijanden en bazen te lijf kunnen gaan. Volgens Rich Lambert, creative director van de game, zorgt de dlc ook voor veel verbeteringen in de base-game. Zo zijn er bugs opgelost en zijn er balans- en performanceverbeteringen doorgevoerd.

Spelers met een actief ESO Plus-lidmaatschap krijgen toegang tot de Thieves Guild-dlc. De uitbreiding kan ook aangeschaft worden in de ESO Crown Store voor 2000 crowns, de munteenheid die in de game wordt gehanteerd. 3000 van deze crows kunnen aangeschaft worden voor ongeveer 14 euro. Op 22 maart verschijnt de dlc ook voor de Xbox One en op 23 maart komt de PlayStation 4-versie uit.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (28)

Hoe is dit spel tegenwoordig?
Het grootste probleem was voor mij dat het nog steeds enorm in herhaling vervalt nadat je level 50 heb bereikt.

Het spel heeft drie facties, ieder met hun eigen wereld deel en een gezamenlijk deel voor de laatste levels. Als je die gedaan heb, 50 bent en het hoofd verhaal heb afgesloten dan begin je met nog een serie levels maar in een andere fractie. En als je DIE heb doorlopen (ditmaal zonder het hoofd verhaal) dan doe je het NOG een keer in de derde fractie.

Maar als je meerdere characters hebt gemaakt, heb je dit allemaal al gezien. Plus deze fracties zijn aparte instanties met weinig spelers. En hoewel alle vijanden een hoger level hebben zijn ze qua aantal en aanvallen gelijk aan de starters. Je begint dus 2 keer opnieuw. En pas dan kun je eigenlijk verder.

Level 1-50, best een leuk spel. 1-15 daarna, BAH!

Te veel van de nieuwe MMO's proberen eerst een single player verhaal gedreven spel te zijn en realiseren zich dan dat dat betekend dat je het spel toch echt snel uit heb en gooien er dan een grind boven op waar zelfs Everquest van zou schrikken.

Als je die 1-15 levels doet, krijg je punten waarmee je je character nog verder kan uitbreiden en die ook gelden voor alle andere characters. Maar deze punten verzamel je alleen als je met je hoge character speelt en dat forceert je om alle fracties al gespeeld te hebben. Om dan nog een tweede character te beginnen die OOK alle drie de fracties moet spelen, dat vraagt wel heel veel.

Als je ziet hoeveel spelers er in de beginners zones zijn vs de latere dan is het duidelijk, mensen spelen het spel voor de lol tot ze er genoeg van hebben en een paar maanden later stoppen.
Ik vind de singleplayer van alle 3 de factions fenomenaal!
Ik ben nu aan de 3e bezig en moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vond om de andere factions te mogen spelen met mijn zelfde main character... vooral omdat het 100% voice-acted is en de verhalen heel erg goed in elkaar steken.
(Ik hoop niet dat er mensen zijn die de voice-acting van John Cleese doorklikken)
Als je echt van story content houd zitten er hele sterke verhalen in dit spel die wellicht parels voor de zwijnen zijn voor de "skip-dialogue-crowd"

Veteran rank 1-15 zijn ook erg goed te doen door middel van DLC (zoals deze Thieves Guild) uitbreidingen, of gewoon dungeon daily xp rewards. Als je gewoon rustig speelt en niet alles in een paar dagen er doorgejast wilt hebben gaat dat rap genoeg.

Voor de mensen die echt niet geinteresseerd zijn in de geniale story content: lvl1 to 50 valt in 8 uur grinden te doen, en veteran rank 1 tot 15 in nog eens 8 uur als je op de juiste plekken/manier grind. (buddy, ring of mara, xp scrolls, dungeon trash mobs die meescalen met je level en in grote groepen zijn) Als je dan toch grind en niet geinstereseerd bent in de story waarom grind je dan op een inefficiente manier door de story-line om deze dan vervolgens ongelezen af te kraken?

Het verschil tussen story driven, wat prima single player te doen is, en pvp-faction warfare is wel erg groot, en trekt een behoorlijk ander publiek, vandaar dat veel story players afhaken als de story content op is. Dit is niet meer dan te verwachten natuurlijk.
Maar wat als je meerdere characters hebt zoals ik? Dan is het voor de derde keer dat je er door heen gaat.
Je hebt niet geheel ongelijk. De drie factions volledig doorgaan is inderdaad niet heel erg spannend, gelukkig hoef je nu met Thieves Guild dat ook niet meer volledig te doen. Je kunt nu na je eigen faction zelf bepalen waar je heen gaat, er is dus daarna geen volgorde meer en er zijn geen gebieden meer gelocked totdat je het vorige hebt uitgespeeld.

De factions uitspelen is dan voor de mensen die geintresseerd zijn in de lore van TES erg leuk. Ook mensen die single-player content leuk vinden zal het interesseren, mijn vriendin vind het bijvoorbeeld nog steeds erg leuk om te questen. Ik persoonlijk ben wat meer van de group content en ben vanaf level 50 dus meer te vinden in Wrothgar of de Imperial City. Dat levelt ook bijhoorlijk snel door en vindt ik leuker.

Overigens gaan ergens dit jaar het systeem herzien worden, level 50 wordt dan het maximale level. De Veteran Ranks komen dan te vervallen, enkel krijg je nog Champion Points (CP) waardoor je kleine bonussen vrij speelt, een bepaald aantal CP is dan nodig voor het dragen van de echte end-game gear. Dit betekent wel dat je vanaf level 50 niet meer hoeft te questen o.i.d. (tenzij je natuurlijk graag de extra skill points will hebben).
Bij launch had ik deze bewust overgeslagen, maar stiekem wilde ik wel weten hoe de game speelde.
Dus in de aanbieding eens gekocht voor 12,-; wat kan je daarmee misgaan. De ervaringen waren inmiddels ook al positiever; minder bugs, meer elder scrolls.
Puntje bij paaltje heeft de game mij enorm verrast. Het is in mijn ogen echt leuk om te doen en speelt voor een groot deel als elke andere ES game. Op de andere figuren die rondlopen na natuurlijk.
Er zitten leuke quests in en het is leuk om samen met een goede vriend de wereld te verkennen, er is veel oog voor details.
De wereld is huge en ik heb nog lang niet alles gezien. Dat komt ook doordat ik rustig de tijd neem om alles op mij in te laten werken.
Al met al vind ik het echt een leuke game en een hele goede eerste poging om een multiplayer aspect aan ES toe te voegen. Op mijn MacBook Pro 13inch (2014) loopt het helemaal soepel, 0 crashes, onder MacOS. Op mijn 8 jaar oude PC die amper voldoet aan de minimale eisen crasht de game vaak; ligt waarschijnlijk aan de 2 GB RAM die erin zit. Dus met een minimale config zou ik de game niet aanraden.
Ik zou de game inmiddels een 8 geven. Het heeft me echt positief verbaasd en is in mijn ogen tot een volwaardige ES game geworden.
Ben pas 4 dagen geleden weer begonnen. Laatste keer had ik vanaf release tot 3 maanden erna gespeeld. Moet zeggen, veel dingen zijn verbeterd zoals mounts, kleine bugs weg en er zijn minder grondstoffen voor bepaalde professional wat het overzichtelijker maakt. Savonds zie ik ook veel spelers online op mijn factie (Ebonheart) het lijkt alsof het populairder is geworden dan 3 maanden na launch.
Oh en het voelt nu meer als een elder scrolls game: je kunt nu NPCS en guards aanvallen, zakkenrollen of bestelen, je krijgt een bounty en kan zelfs aangevallen worden.
Kun je al samen quests spelen / objectives halen? Toen ik na lauch speelde had het weinig zin om samen er op uit te trekken behalve gezelschap. Iedereen moest iirc voor zichzelf dingen doen, waardoor je dus grotendeels toe aan het kijken was hoe iedereen in je party een voor een dezelfde dingen deed. Dat stoorde me behoorlijk destijds.
Het is afhankelijk van de quest. De ene quest moet je bepaalde triggers zelf doen. Andere quests worden trigger geshared met de groep.
Daarnaast zijn er met de Orsinium DLC (dailiy) quests gekomen die je met een group moet doen anders kun je het schudden.
Ik weet niet hoe het was als ESO aangezien ik pas ben gaan spelen toen het ESOTU was ;)
Wat ik niet begrijp is dat er in de DLC ook bugs zijn opgelost in de base-game, als dit klopt vind ik dit wel heel vreemd. Blijkbaar moet je tegenwoordig betalen voor bugfixes?!?
Waar haal jij dat vandaan? er zal gewoon een patch zijn en daar zitten ook bug fixes bij voor de basis game. je download ook al de files voor de DLC. die staan ook al gewoon op je pc. alleen je account geeft geen toegang tot de DLC onderdelen.

Anders zou de server moeten dealen met 2 of meer verschilende versies. en zoals er ook staat
" balans- en performanceverbeteringen doorgevoerd."

Hoe wil je dit dan doen? lijkt mij onmogelijk. dus zal er gewoon een global patchs zijn geweest.
De basegame updates zijn voor iedereen.
Het laatste DLC-pakket. Is er soms al iets bekend van een discount-bundle mocht je ze alle drie ineens willen te kopen?

Edit: Zoals Xtuv vertelde, "laatste" zal een interpretatiefout geweest zijn ;)
En Dark Brotherhood mis ik ook wel nog!

[Reactie gewijzigd door RRV op 9 maart 2016 06:48]

Laatste? Waarom staat dat in het artikel?

Edit: Dit is niet de laatste DLC, er komt ook een Dark Brotherhood DLC later dit jaar... verkeerd vertaald misschien?

[Reactie gewijzigd door Ulas op 8 maart 2016 23:04]

Suf, ik heb het Nederlandse persbericht gelezen. Daarin staat 'het laatste dlc-pakket', maar dat zal wel een vertaling zijn van 'the latest dlc'... :X Nu aangepast :)
Volgende keer maar gelijk de engelse versie nemen. Ik heb meer vertrouwen in de vertaling van tweakers dan die van andere bedrijven :)
Misschien moet je "laatste" lezen als in "het laatste nieuws". Nu ik in hun eigen nieuwsbericht "latest"lees klinkt "laatste" ook niet zo gek meer. Denk idd dat het een vertaalfout is.
Ze brengen een thieves DLC uit. Maar is hun Justice system eigenlijk al klaar ??? Dit was de eerste grote update waar ze beloofde dat je outlaw of enforcer kon worden. Heb die optie voor enforcer toch nooit gezien ....
Dat hebben ze op de lange baan geschoven, blijkbaar verwachten ze teveel mensen die dan gestoord zouden worden in hun dagelijkse rondje stad leegjatten, en de meeste steden tot pvp zones omtoveren vonden ze ook geen goed plan.
Het idee gaat herzien worden, en komt misschien in een ander jasje later terug.
Dagelijkse rondjes jatten zijn een welkome aanvulling op de goudvoorraad. Windhelm is een ideale plaats voor zakkenrollers met al die dronken Nords :P
Dit spel heeft zijn minpunten maar gelukkig zijn er meer pluspunten dan minpunten, positief saldo imo.
is er btw iemand die dit speelt op de PS4?
net een paar dagen geleden begonnen aangezien de special op bol.com ;)
TESO heeft een eigen topic in het RPG sub forum. Post het daar en wie weet komt er iets.
Natuurlijk, zat spelers op het PS platform.

Ik speel juist extreem weinig op PC en veel op PS4.
Fantastisch spel, fantastische dlc, meer kan ik er niet over zeggen. Spelen, dan oordelen. Veel te veel van die semi-IGN meningen over dit spel.
Inderdaad je moet het gewoon gaan spelen. Ik was heel anti Elder Scrolls Online. Met name door de aspecten die ik in filmpjes had gezien die in mijn ogen niet thuis horen in een Elder Scrolls game. Dan in het bijzonder de grote battles met catapulten enz. Persoonlijk vind ik ook de uiteenlopende mounts wat minder.
Echter is de game in de basis een geweldige Elder Scrolls ervaring en ben ik in de eerste 40 uur gameplay de elementen die er in mijn ogen niet in horen niet tegengekomen. Ik vraag mij dus af of je je berhaupt hoeft te storen aan dingen die niet helemaal passen bij wat we gewend zijn.
De game op die "minpunten" beoordelen is simpelweg te kort door de bocht; er zit heeeel veel AAA content in; prachtige landschappen, nieuwe architectuur, leuke quests en verhaallijnen. Ik had het niet willen missen en speel vrolijk verder.
Wel kijk ik uit aan een Elderscrolls beleving die ng meer op de singleplayer ervaring lijkt; meer co-op i.p.v. MMO. Ik vind het namelijk erg leuk om met 1 of een groepje vrienden rond te lopen, maar een guild met "onbekenden" trekt mij dan weer niet. Maar wederom dat doet geen afbreuk aan Elder Scrolls Online.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 9 maart 2016 19:57]

Als er nog Ebonheart spelers zijn die een Nederlandse guild zoeken.

Dutch Dark Brotherhood wil je welkom heten :) Stuur een ingame bericht naar @Bierjunk

We hebben voornamelijk VR16 spelers maar iedereen is welkom :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Microsoft Xbox One S FIFA 17 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True