Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 124 reacties

Uitgever Electronic Arts wil de komende jaren op zijn minst ieder jaar een nieuwe Star Wars-game uitbrengen. Dat jaarlijkse schema zal in ieder geval drie tot vier jaar aangehouden worden. Verschillende studio's werken momenteel aan nieuwe Star Wars-games.

In 2017 komt EA met een vervolg op Star Wars: Battlefront. De nieuwe game zal volgens de uitgever 'grotere en betere' werelden bevatten, omdat het spel gebaseerd wordt op de nieuwe Star Wars-films. Het jaar daarop volgt er een Star Wars 'actiegame', die gemaakt wordt door Visceral Games en Motive Studios. Visceral is de maker van Battlefield Hardline- de Dead Space-serie.

Ook Respawn Entertainment werkt aan een Star Wars-game. De ontwikkeling daarvan werd op 4 mei aangekondigd. EA zegt nu dat de Titanfall-ontwikkelaar zelf gevraagd heeft om een Star Wars-game te mogen maken. De uitgever vond dat een goed idee en de studio werkt nu aan een thirdperson-actiegame. Verdere details zijn nog niet bekend, maar waarschijnlijk komt de game van Respawn pas na de andere twee titels die in de maak zijn uit, rond 2019.

In 2016 verschijnt er geen nieuwe Star Wars-game, al heeft EA wel de Star Wars: Battlefront 'vr-experience' voor de PlayStation VR op de planning staan. Over de inhoud daarvan is nog niets bekend, waarschijnlijk komt deze 'virtualrealityervaring' uit als de PSVR in oktober op de markt komt.

De komst van de nieuwe Star Wars-games werd bekendgemaakt tijdens een gesprek met investeerders, in navolging van de presentatie van de kwartaalcijfers. EA maakte het afgelopen kwartaal meer winst, mede door de goede verkopen van Star Wars: Battlefront. Er zijn nu 14 miljoen exemplaren van de game geleverd.

Star Wars Batllefront

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (124)

Ik snap dat men negatief reageert en daar zou ik het mee eens zijn als er in het bericht stond dat dezelfde studie elk jaar dezelfde game gaat uitbrengen (denk CoD).

Dat is als je leest niet zo het geval. Er werken 3 studio's aan drie verschillende games die allemaal in het Star Wars universum afspelen. Dat vind ik geen uitmelken en is prima, maar dan moeten het wel verschillende games zijn natuurlijk.

Even in een perfecte wereld dan komt er een Battlefront 2, welke de magie van de eerste battlefront 2 doet herleven met space battles, grote maps, etc. Dan komt er een nieuwe KoTOR het jaar daarop en als derde een strategie game. ;)

Echter, ze spreken over een action game, third person action game en nieuwe battlefront ... dus ik hoop dat het echt verschillende games zullen worden. Dus niet een battlefront, battlefront action en battlefront third person. :P
Bij CoD werken ook 3 verschillende studios afzonderlijk aan hun game.
Het zijn de studios ook niet die het bezwaarlijk maken, maar het uitmelken van een merk tot in de treure. Assassins Creed is er nog zon 1. Ik geef om beide geen reet, dus misschien kan ik er niks over zeggen. Maar volgens mij had de hele markt beetje last van CoD fatigue.. Niet, 3 studio fatigue.

Maar laten we er niet omheen draaien, EA wil er gewoon elke cent uitknijpen of het een merk nou compleet kapot maakt of niet. Duurzaamheid van het concept doet er bij EA niet zoveel toe volgens mij :p
Idd Battlefield vernietigd.
Simcity
Need for speed.
Etc etc
Star wars is de volgende.
True words mate.
Enige waar ze altijd mee wegkomen zijn de sportgames.
Afzetterij..
BF4 hebben ze inmiddels aardig terug op het spoor hoor (al zeker 6-8 maanden niks meer mis mee - zelfs origin/battlelog zorgt hier nauwelijks meer voor ergernis). Hardline is een beetje jammer, maar dat gaat de franchise niet om zeep helpen. Als BF1 straks goed in elkaar blijkt te zitten gaat die reeks nog wel even mee.

[Reactie gewijzigd door iceheart op 12 mei 2016 04:27]

Ja klopt. Alleen ik heb alle BF spellen en speel het al sinds mijn jeugd (ben 24 en elk spel had ik sinds release).
Ik vind dat ze te ver zijn gegaan met werkelijk alles.
Je betaald 60¤ voor een nieuw spel (vroeger 40).
Je kreeg letterlijk elke maand een update vroeger.
Nu een paar "expansions" waarvoor je dik 40 euro moet betalen.
Ik heb bf4 op pc xbox360(hele xbox verkocht) en ps4.
Op ps4 geen expansions gekocht, en wat blijkt.
Ik kom in bijna geen enkele server of word gekickt na 1 battle want ik heb de mappen niet.
Schandalig.
Dan speel ik liever toch wat meerdere spellen of warthunder.

EA games ruikt geld en dat laten ze blijken ook.

Pssst met BF4 zie je nog steeds een hoop bugs.
Pfft, meeste spul heeft wel iets van bugs hier en daar. 530 uur multiplayer bf4 hier, niet meer iets wat mij het plezier belet (en ik ben een behoorlijke zeikerd op dat vlak!).
Eerlijk gezegd is ¤120 voor bf4 premium m.i. gewoon niet onredelijk. Elke keer dat ik denk het wel een beetje te kennen klik ik wat verder rond in battlelog server browser en zit ik weldra weer in map/mode combinaties die toch weer een volstrekt frisse ervaring oplevert. Met de manuren die het ook gewoon kost om een bak zulke maps te ontwerpen (en zodanig voor allerlei game modes geschikt te maken), en hoe degelijk de support aan officiële servers etc is (ik snap dat een boel door clans etc betaald wordt maar er ligt wel degelijk een basis, en ze weten maar wel mooi klaar te spelen dat ik geen verdere kosten heb!), is ¤120 gewoon fair.

En serieus, geef die paar tientjes nu gewoon aan premium uit. Is het gewoon prima waard.
Eens, EA doet veel fout, maar daar naast ook best veel goed.
Sim City vond ik niet heel slecht, Need for speed ook niet. Sims en Battlefield zijn ook prima. dus mij hoor je niet te hard klagen.

BF4 speel ik dagelijks nog enkele uurtjes in de avond. leuk met clanleden enzo in een Eigen volle 64 man map rondknallen elke avond
Juist en als ze alle drie volgens hetzelfde senario " moeten" werken krijg je hier hetzelfde als met CoD. En pas als het niet meer verkoopt gaan ze iets anders proberen, lijkt toch op uitmelken. Gelukkig is kopen niet verplicht.
Er werken ook 2 studio's aan call of duty. .
En vele andere ip's worden op deze manier geëxploiteerd . .
Waarom zou het hier anders zijn...
EA heeft nu al zoveel games naar de kloten geholpen dat ze weinig tot geen krediet krijgen met dit soort aankondigingen..
Los van het feit dat Disney natuurlijk een astronomisch bedrag heeft betaald en dat willen de aandeelhouders wel terug zien... Dus melken die hap..
Kan de kwaliteit niet ten goede komen lijkt me..

Ik heb er weinig vertrouwen in.. heel weinig...
Als er nou nog eens een fatsoenlijke studio aan zat was het wat anders. . Maar Ea is voor mij al ruk sinds ze Westwood verkracht hebben en daarmee dune en command & conquer
Oftewel kortetermijn visie. Op de korte termijn levert dat veel geld op, maar op de lange termijn is het dodelijk voor de franchise.
Met COD of Battlefield konden ze het uitmelken nog enigszins varieeren door vanuit het verleden naar de toekomst te gaan. Met Starwars lijkt me dat geen optie en zal daarmee snel in verval raken.

[Reactie gewijzigd door Deem op 11 mei 2016 10:39]

De Star Wars setting leent zich natuurlijk wel voor veel verschillende genres. Als er nu zou worden afgewisseld tussen FPS, strategy en RPG zou het nog wel mee kunnen vallen. Aan de andere kant hebben we het wel over EA...
Je kunt niet ieder jaar met een nieuw genre komen gezien de ontwikkeling van een compleet nieuwe AAA game gewoon minimaal 2 jaar duurt en veel geld kost. Als je een jaarlijks terugkerende game willen maken dan zal dat een vervolg op vervolg op vervolg worden.

[Reactie gewijzigd door Deem op 11 mei 2016 10:46]

Natuurlijk kan dat wel, ze hebben meerdere ontwikkelaars die aan games werken. Ze kunnen zo elk 2-3 jaar aan een game werken en elk jaar een game uitbrengen van een ander studio. Sterker nog, dat staat letterlijk in het artikel beschreven. Visceral brengt een actiegame (wie weet met kleine RPG elementen, gezien Dead Space), DICE brengt een FPS uit (Battlefront 2) en Respawn komt met een 3rd-person Actiegame. Dit zijn allemaal losse studio's die onder de EA vlag opereren.

Dev1 begint aan RPG in 2015
Dev2 begint aan FPS in 2016
Dev3 begint aan actiegame in 2017

Dev1 game komt uit in 2017/18
Dev2 game komt uit in 2018/19
Dev3 game komt uit in 2019/20

En EA brengt drie jaar achter elkaar een Star Wars game uit in verschillende genres.

Zo heb je elk jaar een compleet ander game in een hele andere genre, maar van dezelfde franchise. Dit wordt al jaren lang toegepast bij onder andere Call of Duty games. Call of Duty Infinite Warfare is zo bijvoorbeeld 3 jaar in ontwikkeling geweest, ondanks dat er elk jaar een nieuwe COD kwam. Of het een goede game wordt laat ik daar buiten, maar het gaat erom dat je prima elk jaar een game kan uitbrengen in verschillende genres, zolang je verschillende studio's hebt die eraan kunnen werken.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 11 mei 2016 10:57]

Hier zat ik dus zelf ook aan te denken, spellen zoals KotOR en Jedi Outcast/Academy zijn geweldige type spellen in deze franchise. Kom je dan ieder jaar met een Star Wars game, dan hoor je werkelijk niemand klagen. Ik mag dan ook echt hopen dat ze weer met dit soort topspellen aankomen.
Het idee is wel aardig, maar je vooraf een vaste datum opleggen en niet een vaste minimale kwaliteit gaat volgens mij geen titels opleveren die ik graag wil spelen. De filosofie die ik veel liever zou zien dat uitgevers aanhouden is releasen "when it's done".

Natuurlijk is het doel geld verdienen, maar er zijn al genoeg games geflopt door eerst deadlines te willen halen en daarna kwaliteit. Gelukkig zien we steeds meer initiatieven via crowdfunding waarbij een aparte uitgever helemaal niet meer nodig is.
Boeit EA niet, snel cashen, je lang genoeg bezig houden tot je niet meer kan ruilen, en dumpen
Jaren geleden werd dit ook gedaan. Kijk maar eens naar het scala aan Star Wars games dat vroeger uitkwam... allemaal geweldige titles.

Echter ligt de drempel wel veel hoger tegenwoordig, dus beetje gemixte gevoelens.
Veel hoger? Juist veel lager, kijk maar naar Battlefront.
Veel hoger? Juist veel lager, kijk maar naar Battlefront.
Onze drempel, niet die van de ontwikkelaar
Mja, onze drempel misschien maar voor de massa's is de drempel extreem laag..
Schijnbaar ligt bij EA de streven om zoveel mogelijk games uit te brengen met zo min mogelijk content t.o.v. Voorgaande titels zodat dit middels extra dlc nog los te verkopen valt. Niks geen drempels. Beter regelen ze voor de huidige battlefront nog wat content - voor mensen die alleen de base game hebben - en stoppen ze vervolgens nog wat effort in de dlc zodat dit nog de moeite waard wordt.
zo snel mogelijk, zo veel mogelijk DLC, in zo korte tijd afronden, om zo weer snel aan de volgende beginnen
Ja inderdaad. helaas is EA verworden tot een quick cash grab company. :( Op zich hoeft dat niet zo zeer een probleem te zijn, ware het niet dat de afgeleverde kwaliteit vaak on te huilen is. Battlefield 4 had laaaang nodig voordat het een beetje fatsoenlijk speelbaar was, en waar Battlefront deze problemen niet had bij launch, is het qua inhoud/content maar een schim van de spirituele voorgangers.

Als er vervolgens zulke aankondigingen gedaan worden (nog meer games pushen in korte tijd) kan dit mij dan ook niet anders dan droevig stemmen.
je hebt wel een punt hoor, het is tenminste een casual game die je gewoon als casual gamer eens kan oppikken voor de fun.
COD en Battlefield zijn dit absoluut niet (toch niet in mijn geval)
Maar laten er nou dus meerdere studio's bezig zijn met games.... net zoals bij COD ook elk jaar een game uit komt omdat er 3 studio's bezig zijn, en dus 3 jaar achter elkaar 'verschillende' CoD's uit komen, en daarna weer een vervolg op die van 3 jaar eerder..
Niet noodzakelijk. EA kan ook overwegen om meerdere teams op projecten te zetten.
Dat idee had ik er ook bij. Je zou het best goed kunnen doen door verschillende games te maken. Maar inderdaad: EA... :X
Idd, kom maar op met de rpg's.

Als we ook nog strategy en xwing/tiefighter games willen is 1 per jaar misschien zelfs aan de lage kant.
Van mij mogen ze eens een race game maken (sequel van Star Wars Episode I: Racer)
Dat zal ook voor afwisseling zorgen.
Geef mij maar een goede RTS met star wars theme! Wordt een groot succes denk ik.

Ik denk nog steeds vaak terug aan warcraft 2/3 en de eerste rome total war, man wat waren dat geweldige games. Anno 2010> is er eigenlijk niks geweldig uitgekomen op strategie gebied.
Ik hoop stiekem nog steeds dat de creative assembly een total war versie van star wars gaat maken. Dat trekt mij persoonlijk meer dan warhammer.
De gameplay van Total War past totaal niet bij moderne oorlogsvoering of sci-fi. Hoewel met de accuratie van Storm Troopers zouden formaties misschien niet eens zo gek zijn ;)
Juist daarom ligt de uitdaging voor het gevechtsysteem bij hun om hier wel wat moois van te maken! Voor de overige zaken is star wars perfect voor een total war scenario.
In plaats van een platte kaart een stelsel van planeten met elk hun gronstoffen voor handel etc, politiek systeem is er al, je kan spelen als bijv sith met de handels federatie onder jou invloed of als koningin van naboo, man er zijn zat mogelijkheden.
Offtopic: Ik zou eens naar de games van Paradox kijken (Europa Universalis IV, Stellaris, etc.). Zij maken nog wel goede kwaliteit strategie games. :)
Tja, dat doet Disney nu ook met de films. Kunnen ze net zo goed ook op de games cashen.
Bij een film heb je alleen geen DLC-modellen of een Season Pass. Daarbij werken er verschillende regisseurs aan de films en met diverse acteurs en schrijvers. Dus daar ben ik vooralsnog overwegend positief over. Maar ook daar geldt dat één slechte film het aanzienlijk kan verpesten voor de rest.
Heb je wel als je het anders bekijkt.

Neem bijvoorbeeld. LotR 3 boeken 3 films waar dan hele stukken uitgelaten worden. Dat was wat jaren geleden. Nu The Hobbit 1 dun boek 3 films met allemaal verzonnen zooi er bij. Ze rekken het uit over 3 films, zodat er dik cash verdient kan worden. Het is niet direct DLC, maar kom op....

En dan heb ik het nog niet over de actie-helden films van tegenwoordig...

Ik zeg niet dat alles slecht is, maar ook hier is het van hetzelfde laken een pak.
Films kan je net zo goed uitmelken als games, zowel wat roaldberghen zegt over extreem uitgerekte films / series als de merchandise ernaast (iets waar Star Wars een van de grondleggers van is). Daarnaast nog special editions, directors cuts, remakes, etc.

Feit is wel dat dit jaar het eerste deel van een spinoff serie in de bioscoop te zien zal zijn, ieder jaar een film.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 11 mei 2016 11:31]

Nóg niet nee! Maar wat nu als Disney zelf met een streaming video dienst komt, waarbij je voor extra scenes van een Disney film moet bijbetalen? Bijvoorbeeld een side story van één van de characters van de film, of een alternatief einde. Ik hoop dat iemand van Disney dit leest, ik zie in ieder geval mogelijkheden!
Dat hebben ze toch al? Special Editition BluRays/DVDs, waarbij er een extra disc bij zit met extra's.

Al jaren de standaard om je film in een aantal verschillende sets op de markt te brengen.
Daarbij verdient Disney meer aan merchandise dan de films zelf. Ik denk niet dat DLC daar tegenop kan.
Wat dacht van al die films die een Part 1 en Part 2 kennen: Harry Potter, The Hunger Games, The Avengers Infinity War. Wat mij betreft zijn dat gewoon de DLC-varianten voor films
En vergeet series niet niet eigenlijk gewoon klaar waren met verhaal. Maar gewoon door blijven gaan omdat het geld oplevert. Uitmelken komt in elk deel van de wereld vol.
Prison break... ze breken uit de gevangenis, einde verhaal toch? oh nee, euh wacht... ff nog wat verzinnen
Want er is geen verleden en toekomst in Star Wars? Knight Of The Old Republic was een paar duizenden jaren voor de gebeurtenissen uit de films en was een prachtspel (reeks).
Er zijn zoveel (canon, al is daar wel wat veranderd sinds Disney) novels en comics verschenen dat je genoeg content hebt om te variëren.

Om dan nog niet over de verschillende planeten en volkeren te hebben die zich in verschillende tijdperken van technologie bevinden.

Uiteindelijk kan je alle kanten op met dergelijke licentie, het is net niet zoals COD of Battlefield waar je altijd in het zelfde genre blijft.
Dit is gewoon een vraag en aanbod verhaal. Als het niet verkoopt, maken ze echt niet ieder jaar weer een nieuw deel.

En als ze elk jaar een andere studio iets laten releasen en andere gametypes uitbrengen is het zo erg nog niet.

Daarnaast wordt je gelukkig niet gedwongen om dit te kopen. Als andere mensen er blij van worden dan is het toch gewoon prima. Met Battlefront hebben ze mij in ieder geval niet kunnen overhalen.
Alleen heeft Battlefield geen jaarlijkse release. CoD daarentegen wel. Ben het wel met je eens. Een jaarlijkse release van een bekende franchise is idd killing voor de game in kwestie, behalve dan bij sport games.

Snel cashen zonder grote veranderingen in de gameplay met alleen een nieuwe graphische update. Maar aan de ene kant, Star Wars heeft zo'n grote fanbase... Misschien dat men er met Star Wars mee wegkomt.
Met COD of Battlefield konden ze het uitmelken nog enigszins variëren door vanuit het verleden naar de toekomst te gaan.
Klopt, waar Battlefield nu weer terug gaat naar zelfs voor haar verleden (lees: Battlefield 1942).
Werkt wel goed, want de hype is er.
iets eerder, WW1 namelijk. best tof concept trouwens :D ik heb nog nooit een goede WW1 shooter gedaan zelf. (ik zeg niet dat het niet bestaat overigens)
Gesprek met investeerders. Die zitten echt niet te wachten op een verhaal van 1x per 5 jaar een spel uitbrengen.
Vergeet niet dat er de komende jaren een aantal films zullen verschijnen. Dit geeft EA de mogelijkheid om de games hier op aan te passen.
Ik denk dat star wars de Halo word van EA. Halo blijft ook interessant ondanks dezelfde setting en je hebt vele personages waar je een game over kan maken.

Ook kan je zoals Phehistyr zegt dan strategy en RPG maken.
Edit: In het artikel staat idd 3 verschillende studio's en 3 verschillende genres.

Only time can tell.

[Reactie gewijzigd door MrXzombie op 11 mei 2016 12:06]

Ze moeten wel jaarlijks spellen uitbrengen.
De licentie alleen al kost miljoenen per jaar en het zal wel onder contractuele verplichtingen staan dat ze om de zoveel tijd een titel uit moeten brengen anders vervalt de licentie.
Disney moet z'n investering terug halen en het waard maken dat 4 Miljard Euro een goeie deal was, en niemand zegt nee tegen een geldboom, want dat is de Star Wars franchise wel.
maar battlefield doet dat toch i keer in de 2 jaar?
Het wordt weer compleet uitgemolken...
Toch apart, want volgens mij was Battlefront niet echt een succes nummertje.
Met een geschatte winst van 400 miljoen binnen 2 maanden is het toch wel een succes te noemen lijkt me!

http://www.cinemablend.co...st-Two-Months-108777.html

Verder doen die season passes het ook lekker blijkbaar (weet niet hoeveel battlefront hieraan bijdraagt, maar aardig wat lijkt me)

nieuws: EA ziet omzet uit verkoop van 'extra content' flink stijgen
En h oeveel mensen spelen er nog? Laatst zag ik nog een cijfer voor pc spelers die gewoon super triest waren. ( ik dacht 5000 vs 10000 van ps4 )
Dat maakt niet uit voor de verkoopcijfers natuurlijk.
maar wel voor de verkochte dlc ....
Ja precies. Ik vind dit slecht nieuws. Ik ben een van die '5000' PC-spelers en ik heb moeite om games met genoeg spelers te vinden voor veel game types. In de maps van de Season Pass is dat soms zelfs onmogelijk in de automatische region-instellingen (uitwijken naar US East/West al naar gelang het tijdstip helpt dan iets).
Bij een nieuwe Battlefront zal de spelers-base alleen maar nog verder uitgesmeerd worden.
Ze verdienen waarschijnlijk net zoveel aan spelers die het een week hebben gespeeld als de mensen die het nog steeds spelen.
En een bedrijf als EA heeft liever dat mensen na 2 of 3 maanden stoppen met het spelen van een nieuw spel, dan zullen ze misschien sneller hun nieuwste spel spelen.
Gelukkig hadden we genoeg aan Episode IV t/m VI?

Zoals met elke succesvolle franchise, zijn er altijd personen/bedrijven die er geld mee willen verdienen. Dat daarvoor extra fantasie nodig is (zoals niet-beschreven verhalen, personen of lokaties), lijkt geen enkele invloed te hebben op de omzet.

22% van de omzet van Disney van afgelopen jaar werd gegenereerd door Star Wars en Zootopia; beide films brachten ongeveer 1 miljard dollar per stuk in het laatje. Dat is best knap voor een film (Star Wars) die dus amper 3 maanden op de kasboeken staat (aangezien Q4 2015 pas eindigt in februari 2016).
beide films brachten ongeveer 1 miljard dollar per stuk in het laatje.
Wat, man het zal wel een stuk meer wezen dan 1 miljard dollar voor Star Wars:
The Force Awakens, aangezien die film meer dan 2 miljard dollar opbracht, en denk niet dat er ruim 1 miljard dollar naar Production Budget en reclame gaat en zo, weet wel zeker trouwens.

http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=starwars7.htm

Ontopic: Maar ja zo lang spellen en films 500 miljoen of miljarden op brengt, blijven ze meer maken, kijk maar naar de Transformers films, de laatste 2 films brachten 1,1 miljard dollar op per film, en daarom komen er nog 3 uit, ook al vond ik de laatste 3 films prut, heel erg slecht.

http://www.boxofficemojo.com/search/?q=Transformers

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 11 mei 2016 22:00]

uhh, dat is star wars altijd al, en hoe kun je over uitmelken praten als de consument deze games dan ook gretig afneemt.. Eerlijk gezegd vind ik het dan nog mee vallen, 1 star wars based game per jaar, net zoals de nieuwe films zullen zijn..
Ik wil simpelweg weer een Star Wars offline game met een story driven campaign. Een echte Star Wars game is in mijns inziens verhaal gedreven. Sta Wars Battlefront was een van de weinige games die dat niet was.

Ik hoop dat een studio onder EA Star Wars 1313 oppakt. Dat zou een fantastisch begin zijn de game franchise te herstellen naar de kern waarde.
Pod racer of rogue squadron waren (vond ik ) erg leuke games, en er was er nog een ( ik om even niet op de naam ).

Battlefront is leuk, maar is gewoon een shooter in een star wars jasje. Waar voor mij de Jedi natuurlijk veel belangrijker zijn.

Jammer dat daar eigenlijk heel weinig mee gedaan is.
Rogue Squadron had een verhaallijn. Pod Racer inderdaad niet (of althans ik geloof van niet?). Beide mega fantastische spellen inderdaad!

Ben wel benieuwd aan welke je dacht, maar momenteel niet op kan komen. Hier is een wiki van Star Wars games (ik geloof dat ie alle games bevat):
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Star_Wars_video_games
Jedi knight. Ok staat als een shooter te book, maar is niet echt een shooter. Maar je speelt daar echt als Jedi met lightsabers enzo.
Dat is toevallig. Ik had die bij een vriend van me tijdens mijn basisonderwijs jaren gespeeld. Vorig jaar kwam het in me terug op dat ik 'n Star Wars FPS vroeger had gespeeld, maar kon me geen titel herinneren (alleen maar beelden), en kon 'm ook niet gevonden krijgen. Net wat footage bekeken, en het is zeer waarschijnlijk een uit de Jedi Knight serie. Bedankt.
Dan zou jij je erg blij worden van Lego Star Wars the Complete Saga!
Ik wil een nieuwe space-sim ala X-Wing vs Tie Fighter
Kijk dan maar eens naar Star Citizen wat in basis een dogfighting in space is (plus een rpg,fps,mmo).
Ik ook.
Een nieuwe X-wing en een nieuwe Dark Forces met de graphix van Battlefront.

En een Destiny/Division achtig Starwars spel.

[Reactie gewijzigd door kr1z op 11 mei 2016 14:56]

Krijg je niet. Sorry maar EA is EA.
Los van of een jaarlijkse release een goed idee is...
Een game zoals Mass Effect zou volgens mij goed in een Star-wars jasje gegoten kunnen worden. Totaal los van de films, maar een eigen verhaal. In a galaxy far, far away, in the opposite direction :9
Ik neem aan dat je de Star Wars Knights of the old Republic games al gespeeld hebt ;)
Zoiets ja :P nog niet gespeeld nee....
Maar dan wel minder turn-based achtig :9
LucasArts is uiteindelijk kapot gegaan doordat men alleen maar slechte Star Wars games bleven maken.

Zou met EA dan uit eindelijk hetzelfde gebeuren?? Wishfull thinking! :)
Alleen was Lucasarts een ontwikkelaar en uitgever in één als ik me niet vergis.

EA is een uitgever, die gaan zich echt niet branden aan maar een genre, die hebben veel meer spellen.

Volgensmij bestaat Lucasarts nog wel maar hebben ze de licenties verkocht ofzo?
Ze bestaan inderdaad nog, maar alleen als uitgever. Goeie vraag wel, trouwens!

Lucasarts maakte games in alle genres, maar het waren alleen maar SW games aan het einde. Dus; Slechte SW FPS game, slechte SW RTS game, slechte SW actie games, slechte SW simulatie game, etc..

Terwijl ze in het begin heel succesvol zijn geweest met niet SW games.
Lucas arts was voornamelijk rot van binnenuit, het hele battlefront 3 drama bewijst dat wel
Starwars battlefronts gekocht, 4 uur gespeeld en toen wist ik hoe hard ik in mijn o'tje genomen was. ja het ziet er geweldig uit. maar fun? ..... nee alles wat je maar fout kunt doen is fout gedaan. Ik ben zeker een starwars fan, maar EA stop met het verkrachten van een geweldige IP.
EA is pas net begonnen hoor.. Let maar op! ;)
Het zoveelste stukje jeugdsentiment wat stuk gemaakt zal gaan worden door EA; ik begin echt een grondige hekel te krijgen aan die winstgedreven beerput van ongeinspireerde geldgraaiers die zich "Electronic Arts" noemen...
Inderdaad. Een bedrijf dat winst wilt maken. Schande!
Wel als winst ten koste gaat van cultureel erfgoed...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True