Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nieuwsbrief toont dat Star Wars Battlefront II vr-content krijgt voor PSVR

Door , 19 reacties

Star Wars Battlefront II krijgt waarschijnlijk een of meer missies die speelbaar zijn in virtual reality. EA heeft daarover nog niets bekendgemaakt, maar Sony plaatste in een PlayStation-nieuwsbrief een logo waarop staat dat de game compatibel is met de PSVR.

Dat Star Wars Battlefront II compatibel is met de PlayStation VR-headset, hoeft niet te betekenen dat de hele game speelbaar is in virtual reality. Voor het eerste deel verscheen een speciale vr-missie als los onderdeel en mogelijk is dat bij de opvolger weer het geval.

Of de eventuele vr-inhoud ook beschikbaar komt voor de pc-versie, voor gebruikers van brillen als de HTC Vive en Oculus Rift, is niet bekend. De vr-missie van het eerste deel is alleen te spelen op de PlayStation VR-headset.

Uitgever Electronic Arts heeft officieel nog niets bekendgemaakt over een vr-missie in Star Wars Battlefront II. Gebruikers van het NeoGaf-forum merkten op dat in de PlayStation-nieuwsbrief getoond wordt dat de game compatibel is met de vr-headset van Sony.

De game, die in tegenstelling tot zijn voorganger wel een singleplayer-campagne krijgt, werd in april aangekondigd. Tijdens de E3, die in juni plaatsvindt, maakt EA meer bekend over de game. Vermoedelijk wordt dan ook de vr-inhoud onthuld.

Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

Reacties (19)

Wijzig sortering
Lijkt erop dat EA zichzelf nu al tegen gaat werken met deze acties, zie EA wil fragmentatie community voorkomen in Star Wars Battlefront II.

Verder vraag ik mij ten zeerste af of ze wel moeten werken aan dit soort extra content, zeker aangezien het eerste deel nou niet bepaald veel inhoud had. Laat EA eerst maar een goede basisgame neerzetten.
VR spelers kunnen best samen spelen met niet VR spelers. VR spelers zijn echter beperkt tot rollen die goed werken in VR. En non VR gamers hebben alle rollen maar hebben niet de VR ervaring. Maar je zit wel met zijn allen in de zelfde game te spelen waardoor je weinig problemen met het wachten op genoeg spelers hebt.
Ook kan het VR deel mogelijk alleen in singleplayer beschikbaar zijn.
Er valt dus helemaal niks te zeggen over fragmentatie als we niet weten wat er in VR beschikbaar is.

[Reactie gewijzigd door Musical-Memoirs op 8 mei 2017 09:48]

Als het een singleplayemissie is lijkt mij dat geen enkel probleem.
Het fragmentatie artikel gaat over de manier waarop ze dlc aanbieden (lees: verkopen). Dat heeft totaal niets te maken met hun keuze om VR in hun spel te steken. Sowieso zal het VR gedeelte volgens mij niets aan het spel veranderen, enkel de ervaring voor de speler zelf zal anders zijn.
Moeten ze daar tijd en geld in investeren? Jazeker! Want de meeste die nog geen VR hebben thuis zeggen dat de grootste reden om geen te kopen de kostprijs is. Kostprijs vergelijking met wat er te spelen valt. Als high end ontwikkelaars het VR gebeuren blijft steunen... Dan zal het ook blijven bestaan en niet een gimmick worden.
Ik denk dat het meer het punt is of de VR content niet een goede basisgame in de weg zit. VR kost veel develop tijd/geld wat ten koste kan gaan van de game zelf.

Ik vind persoonlijk op dit moment VR nog een gimmick, die ook in het water valt als de game zelf niet goed genoeg is. Eerlijk gezegd lijkt mij VR een uitstekende addon bij een DLC pakket. Dan zijn zowel de niet-VR gamers blij met een goede game, en kunnen de VR gamers het spel opnieuw beleven in VR.
Ik had begrepen dat Battlefront II ook space gevechten heeft. Denk dat dit het onderdeel wordt dat in VR speelbaar gaat worden. Lekker in een X-wing of een TIE fighter een grote spacebattle voeren lijkt me geweldig. Simulatiegames werken namelijk wel redelijk in VR. Dus ik hoop dat er ook HTC Vive (en Oculus Rift) ondersteuning komt zodat ik (en vele anderen) dit in VR kunnen spelen :)
Voor BF SW I was er een soort bonus PS VR missie waarbij je een schip moest begeleiden langs T-fighters en en een heuse Destroyer. Leuk gedaan, maar was allemaal niet moeilijk, te kort en meer een soort demo level. Wel ontzettend gaaf om in een X-wing te zitten en aan alle knopjes te kunnen zitten incl. de uitklapbare visor.

Hopelijk kun je echt level spelen met de PS VR. Zal met de PS4 Pro makkelijker zijn grafisch, benieuwd wat voor compromissen ze moeten maken voor de "vanilla" PS4.
De controlls waren voor mij echt een afknapper, je kan niet eens rollen. Als ze dezelfde controlls aanhouden, en niet naar echte space flight controlls gaan, is het niks voor mij.
Oke, dat is best wel vet :) Lijkt me een hele toffe game om in VR te spelen.
Hopen dat het goed te doen is met de huidige techniek/resolutie van de PSVR!
Mocht dit zo zijn dan verwacht ik dat het een Space missie wordt. Kun je lekker voor blijven zitten namelijk :)
tja voor iemand zoals ik, die geen diepte kan zien is VR net of je in een donkere kamer zit met een tv dicht op je ogen gepropt :D ik beeld me wel in dat mijn scherm mn cockpit view is (altans Elite Dangerous)

maargoed VR spelers vs non-VR spelers zal alleen veel uitmaken als je in het derde perspectief gaat zitten spelen, ik denk niet dat zoiets werkt in VR :P

[Reactie gewijzigd door Metallize op 8 mei 2017 11:48]

Je hebt nog altijd de tracking van je hoofd (en handen). Je zal zeker een deel van de ervaring minder hebben. De meerwaarde van VR zal wat lager zijn, maar 3D is alleen maar een onderdeel van de VR ervaring, niet waar VR in zijn geheel om draait. Je kunt VR ook beter niet te veel met normaal gamen vergelijken maar beter in een andere catagorie zien. Vrij veel goede VR games zouden namelijk niet eens mogelijk zijn buiten VR om.

Je kan het beter zien alsof je in die wereld staat met een grote duikbril op. Je zicht is minder groot door de randen (maar dat realiseer je minder erg dan het is) en de kwaliteit is lager door de resolutie van het scherm en grafische mogelijkheden van game/computer. Maar als grote voordeel, je kan vrij rond om je heen kijken zoals je in de echte wereld doet. In roomscale kan je zelfs vrij rondlopen in die wereld zoals je in het echt doet. Met tracked controllers zitten je handen ook nog eens daar waar je ze verwacht en kan je zelfs met je handen virtuele spullen oppakken en gebruiken alsof ze echt zijn. In dat opzicht is er geen verschil of je nou diepte kan zien of niet, je hebt namelijk dezelfde beperking in de echte wereld als in VR.
Het is wel jammer dat er veel grafische kracht gaat naar het genereren van 2 oogpunten terwijl jij er maar 1 kan zien, wat voor jou VR onnodig zware hardware zou vereisen.
Goede ontwikkeling voor de PSVR.

Star Wars is een leuk concept voor games.
Als ze hier ook een kamervullende ervaring van maken voor de Vive en Rift reserveer ik hier geld voor. Star wars Battlefront in VR... *kijkt met grote vragende ogen naar de ontwikkelaar*
Heel gaaf! Ik ben erg benieuwd.
Spannend... :/ techniek aanbieden die bijna niemand heeft.

[Reactie gewijzigd door backspace219 op 8 mei 2017 16:04]

"bijna niemand heeft" Er zijn toch al een pak psvr brillen verkocht. Het is niet omdat jij bij het deel bent die geen heeft dat die die er wel hebben moeten in de kou blijven staan toch?
Dat SW BF 2 een VR deel ging hebben was wel te verwachten, de vraag op iedereen zijn lippen is nu echter "wat zal het zijn?"
De VR demo van SW BF 1 vond ik een leuke toevoeging: super leuk om in een X-wing te zitten. Voor SW BF 2 hoop/verwacht ik veel meer dan die demo. Maar sowieso ga ik dit spel pre-orderen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*