Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Star Wars: Battlefront II open bta wordt verlengd tot 11 oktober

Uitgever Electronic Arts heeft laten weten dat de open bta voor Star Wars: Battlefront II met twee dagen wordt verlengd. De bta is voor iedereen op de pc, PlayStation 4 en de Xbox One nog te spelen tot woensdag 11 oktober.

De verlenging van de bèta-periode heeft Electronic Arts op Twitter bekendgemaakt. De client die benodigd is voor de bèta, is te downloaden via Origin, de PlayStation Store of de Xbox Store. De open bèta draait om het multiplayergedeelte van Star Wars Battlefront II.

Tijdens de bèta kunnen spelers kiezen voor een gevecht met maximaal veertig spelers dat plaatsvindt in Theed, de hoofdstad van Naboo. Spelers kunnen de rol aannemen van de separatisten met hun robotleger, of in de huid kruipen van clone troopers van de Republiek. Er kan gekozen worden uit vier klassen: assault, heavy, officer of specialist. Ook de 'Star Wars heroes' zullen van de partij zijn.

Verder is de Starfighter Assault-modus speelbaar, waarbij luchtduels in de ruimte moeten worden uitgevochten. Daarbij zijn verschillende jagers uit drie verschillende klassen speelbaar. Ook is er een modus speelbaar waarbij twee teams van acht spelers tegen elkaar strijden. Tot slot kan er in verschillende scenario's tegen de ai worden gevochten.

Star Wars Battlefront II werd in april aangekondigd door Electronic Arts. Naast multiplayergevechten heeft de game, in tegenstelling tot zijn voorganger, ook een singeplayercampagne. De game is in ontwikkeling voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One, en verschijnt wereldwijd op 17 november, ruwweg een maand voor de release van de film Star Wars Episode VIII: The Last Jedi.

Terugkijken: preview van Star Wars: Battlefront II

Door

Nieuwsredacteur

116 Linkedin Google+

Reacties (116)

Wijzig sortering
Het spel voelt en klinkt gewoon heel erg lekker, maar die gesimplificeerde gameplay gaat voor mij snel vervelen. 1 klasse met 1 wapen en in de praktijk 1 belangrijke main skill, Overwatch bleef bij mij daar door ook al niet lang hangen zonder enige diepgang.

Verder het score systeem; In principe is dat heel leuk uitgedacht dat je 5000 punten moet halen om een hero te spelen. Alleen laat nou de meerderheid van de spelers geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn en met moeite in de buurt van de 5k komen, en die zullen dan ook de eerste zijn die afhaken. Het is bijna alsof het by design moet falen over een X aantal weken/maanden. En dan staat de volgende DICE game weer voor de deur. en. zo. voort. :/
Alleen laat nou de meerderheid van de spelers geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn
Precies dit.
Ligt dat aan de spelers? Nee.
Ik start de beta: uitleg? Dat is blijkbaar wat te veel gevraagd.
Zoek een match, wordt kapotgeknald omdat je geen idee hebt waar je bent, waar je heen moet, wat je kunt doen, hoe je dingen pakt of unlockt, hoe je dingen equipped, wat verschillen tussen de classen zijn, ...?
Met mijn uren Battlefield kwam ik nog enigszins uit het classsysteem en van de vorige Battlefront editie had ik nog wel een idee wat bepaalde gadgets waren. Maar voor iemand die voor het eerst Battlefront speelt? Ik heb daar medelijden mee.

Het enige wat dan weer wel goed wordt uitgelegd is hoe je de game moet pre-orderen, wat er allemaal in de definitieve versie zit, en hoe loot crates werken.... en dat zegt dan weer genoeg over de bedoelingen van deze beta.

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 9 oktober 2017 21:49]

Ik ben met jullie mening mee eens maar om eerlijk te zijn erger ik me meer aan loot box systeem |:(

In begin was ik erg blij toen ik hoor dat DLC gratis waren (dus geen DLC pass) maar na video van Angry Joe zie ik lootbox probleem.

Angry Joe Video:
https://www.youtube.com/watch?v=ne4CnyNW9O4

Het lijkt op dat als je een gun wil kopen kosten het rond 600 scraps en je kan scraps allen krijgen via lootbox systeem. Per lootbox is er kans (dus hoef niet en is geen garantie dat je het krijg) maximaal 20 scraps per keer "lootbox". 600 scraps een gun (nog zonder mods) / 20 scraps per lootbox = 30 lootboxen en dat voor een gun |:( 8)7

Ik kan je nu al garantie geven dat als je iets wil unlocken ga je voor lootboxen betalen en ik gok dat prijs zal tussen 0,99 cent tot 1,99 zijn per lootbox. Ander moet je ga flink grinden....wat blijkt niet rendabel te zijn (zie in Angry joe video).

Denk persoonlijk dat ik wacht net als bij eerste deel tot het goedkoper wordt. Vind Titanfall 2 het beter had gedan, je betaald allen voor cosmetics en meer niet.
Je kan ook scrap krijgen door gewoon te spelen als ik het goed heb gezien je krijgt 10 scrap per match voor een lose maar voor een win krijg je iets van 30 scrap dus je hoeft niet een lootbox te kopen om de guns te kunnen krijgen.

Daarnaast ik vind microtransactions in een 60 euro kostende game ook niet leuk want dan gaat het heel snel dus pay to win worden (of in ieder geval dat je een voordeel hebt over de andere wat niet eerlijk is)

Maar we weten niet wat DICE/EA gaat veranderen voor dat de game uitkomt
Inderdaad. Een beetje jammer weer dit. Betaal je al 60 euro voor een spel, dan blijkt dat je nog weer meer moet betalen als je niet enorm lang wilt grinden om een nieuwe wapen te krijgen (die waarschijnlijk ook weer beter zijn dan de standaard wapens). Als een f2p game dit soort systeem heeft, vind ik het helemaal niet erg, maar ik mag toch verwachten dat als ik 60 euro voor een spel betaal dat ik ook gewoon toegang moet hebben tot dezelfde wapens, of in elk geval tot wapens die net zo goed zijn (ik weet niet of dit het geval is of niet, maar je kunt er bijna vergif op innemen dat de betaalde wapens beter zullen zijn).
they fuck it up again.

whhaaa 3.600 uur spellen om 1 wapen te krijgen

weer een EA Melk koe

[Reactie gewijzigd door Roywilmer op 12 oktober 2017 00:04]

Ik heb zojuist het filmpje van "Angry Joe" bekeken.

In het filmpje spreekt hij over +-36 uur spelen voor het vrij spelen van n enkel wapen.
In dit filmpje berekent hij dat het zo'n 3.600 uur zal duren om alle wapens vrij te spelen.

Desalniettemin zou iedereen dit spel moeten boycotten ivm het p2w systeem.
jep uit gaande van geen duplicaten

hij kaart het weer goed aan kaarten ver zamelen is ook iets wat samen met de rendum loot crates
heel erg op gokken lijkt.
Je kunt maximaal 60 per box krijgen, had gister 2x 20 in 1 box
Moet tegenwoordig overal het handje worden vastgehouden? Het is een nieuw spel met een nieuwe map dus lijkt me logisch dat je niet weet waar je bent.
Een goede game introduceert de speler in zijn spelwereld en legt hem spelenderwijs de verschillende regels en mogelijkheden uit en laat vervolgens ruimte over voor de speler om die regels en mogelijkheden te combineren en te beheersen.
Natuurlijk is het een beta maar op deze schaal (waar de beta eigenlijk als marketing demo dient) zou ik op zijn minst iets van introductie verwachten.
Guess what, je hebt een arcade mode waar je lekker in kan oefenen.
En een bta blijft een bta, dus geen instructies zijn best logisch. Ook zijn de controles niet moeilijk en heb je naar een kwartiertje arcade de controles al grotendeels door
Ik vond Super Mario Bros best een leuk spel... Daar word je ook in gedumpt en zoek het maar lekker uit (al had je daar natuurlijk wel boekjes bijzitten die niemand ooit las omdat die vol zat met spoilers).

Maar ik ben het eens met het feit dat je bij deze game geen goeie uitleg krijgt. Ik begon er zondag mee dus ik werd meteen in een schip gezet en ik moest maar IETS gaan doen... Lijkt me dat ik op rooie dingen moet gaan knallen, maar toen ik er klaar mee was zag ik ineens dat ik ook kaarten kon openen en toekennen (oh ja, herkenning van deel 1). Kies je voor een andere modus zie je ineens 20 seconden aftellen naar 0. Nou je kunt vast raden wat de bedoeling is, maar een beetje uitleg was wel fijn geweest.

Dus goed uitgelegd: Nee. Is het heel erg: Nee niet voor de beta aangezien ik denk dat het in de definitieve versie heus wel gaat in de single player campain gaat zitten.
Heb je de game zelf al gespeeld?
Zeker, ik had totaal geen moeite om alles te begrijpen. Misschien komt het omdat ik al lang FPS games speel en ook Battlefront 1 heb gespeeld.
In welk spel zit wel een tutorial tegenwoordig? En wanneer die er ook inderdaad inzit, drukt 95% zo snel mogelijk op de skip knop
Tutorials zijn ook een beetje 2000. Een interactief on-demand helptekstje is wel nuttig. En geleidelijk features introduceren, niet meteen in het diepe

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 9 oktober 2017 23:49]

Daar is de single player toch voor :+
Idd, en als je wil oefen kan je arcade mode doen
Er komt wel een tutorial in de full game.
Ik kreeg een lange uitleg video en die heb ik volledig afgekeken alleen daar werd met geen woord gerept over de dingen die belangrijk zijn tijdens het spelen van de match. Het was voor mij ook volstrekt onduidelijk waarom ik met 17 kills niet de meeste punten had. De UI lijkt te suggeren dat er niets is te doen behalve enemies neermaaien.
Wat de verschillen tussen de verschillende klassen zijn is al uitgebreid op youtube en internet verschenen sinds de E3. In de game zelf kun je de skills van de verschillende klassen zien en vervolgens aanpassen, spreekt eigenlijk voor zich.
Dat je niet weet waar je bent klopt, kwestie van de map leren kennen. En wat je moet doen is ook in gameplay videos terug te vinden en in de game zelf vertelt een stem regelmatig wat je moet doen.
Dus iedereen die de game wilt spelen moet maar op internet zoeken wat de bedoeling is?
Dat had toch ook gewoon in de game gekund? Zie Battlefield 1-4, zelfde developerstudio, uitgever en game-engine.

Of in ieder geval een verwijzing vanuit de game... maar daar ontbreekt ook elk spoor van.
Helemaal mee eens. Dat het op internet te vinden is, vind ik een waardeloos argument. Als dat een geaccepteerd argument wordt, dan komen de developers er lekker makkelijk van af. Er is geen tutorial of hints nodig, want het komt toch allemaal wel op internet te staan. Naar mijn mening is het de taak van de developers om ervoor te zorgen dat nieuwe spelers ook op een redelijk makkelijke manier geintroduceerd kunnen worden in het spel. Al is het met een korte tutorial of met hints over de verschillende elementen van het spel tijdens het spelen.
Het enige wat dan weer wel goed wordt uitgelegd is hoe je de game moet pre-orderen, wat er allemaal in de definitieve versie zit, en hoe loot crates werken.... en dat zegt dan weer genoeg over de bedoelingen van deze beta.
Bedankt ik weet genoeg. Deze sla ik over. Erg jammer weer, maar helaas.
Je weet dat het wend om te spelen en dat je vanzelf beter wordt. Ik kwam in mn eerste game op ongeveer 3000 punten in totaal maar nu ligt dat altijd boven de 5000. Ook wordt de map duidelijker door er veel doorheen te lopen in de vele games en onthoud dat er nog vele dingen zullen veranderen in de full version. Ik heb sws al gepreordered als die hard star wars fan
ik vind het nog wel voor een deel aan de spelers liggen, bij battlefront 1 ook; alle teamgevechten worden niet als team uitgevochten, iedereen rent gewoon in perfect isolation zo snel mogelijk richting de tegenstander. een beetje coordinatie en bij elkaar blijven zorgt ervoor dat je als team kan winnen terwijl de gemiddele speler in het team misschien wat minder goed is.

daarom battlefront 1 weer verkocht, deathmatch wordt na een tijdje saai... :'(
Daar is de arcade mode voor, hierin kun je iedere klasse en iedere hero spelen tegen bots. Je leert de wapens en abilities kennen. De maps en objectives leer je vervolgens door de eerste paar rondes om je heen te kijken.
Mijn grootste issue met de game tot nu toe is het Star Card systeem. Ik vind het jammer dat er kaarten in zitten die alleen voordeel verschaffen (bijvoorbeeld tot wel 28% snellere recharge van je skills) en dat het afhankelijk is van geluk of en wanneer je ze krijgt. Spelers die het spel langer / meer spelen hebben zo hogere stats dan spelers die net beginnen.

Waarom kunnen we de stats niet gewoon gelijk houden en het verschil in vaardigheden het onderscheid laten maken? Het is wat anders dan wapens of uitrusting die je later vrijspeelt, daarvan mag je verwachten dat ze in balans zijn met andere wapens uit die class. Sommige Star Cards geven alleen voordeel en daarbij is dus iemand die de card heeft per se sterker dan iemand die hem niet heeft.

Het zou mijns inziens veel beter zijn om hier gewoon specialisms of perks van te maken, die je vanaf het begin hebt. Zo kan iedereen zijn of haar eigen 'smaakje' kiezen, zonder dat bepaalde spelers meer kunnen kiezen dan anderen.

Hier nog even een linkje naar een artikel dat nog wat dieper ingaat op de loot crates en de Star Cards: http://www.eurogamer.net/...-has-a-loot-crate-problem

[Reactie gewijzigd door Foodie88 op 10 oktober 2017 08:32]

Dat je sterker wordt en meer/betere mogelijkheden krijgt is niet erg, mits de lobby de levels goed genoeg balanceert bij matchmaking. En dat doet t in de beta niet
Het heeft dus niets met levels te maken, maar met de dingen die je uit de loot crates krijgt.
Die lootcrates krijg je door levelen. Hoger level spelers hebben betere wapens/mods/kaartjes waardoor je als level1 speler met 1 schot neer kunt zijn , terwijl je ze zelf 5x moet raken
Welkom bij gaming ala de console generatie, dit ga je niet meer anders zien van AAA games.
Spellen mogen niet meer te ingewikkeld zijn tegenwoordig, het gros koopt m voor 4 weken spelen om vervolgens door te gaan naar het volgende spel.

Gelukkig is de sfeer wel goed in het spel, zal na de launch eens goed kijken of ik m ga kopen.
Oo ze hebben de open "demo" verlengd. We weten dat deze beta's geen beta's zijn maar demo's voor pre-order. }>

Maar het ziet er niet zo goed uit, qua de wijze waarop je dingen unlocked in de game. https://www.youtube.com/watch?v=ne4CnyNW9O4

Maar het blijft een EA game, zo geld is alles wat telt voor hun.

[Reactie gewijzigd door MADLAX op 10 oktober 2017 18:37]

Inderdaad die lootboxes slaan compleet nergens op. Leuk dat ze geen DLC's en season passes meer gebruiken in de tweede game, maar als dat vervangen wordt met een dusdanig bijna pay2win systeem met lootboxes dan is wel duidelijk wat de intentie van EA is.
Is absoluut geen p2w systeem. Door te spelen krijg je punten en daar koop je crates van. Ik zie nergens terug dat ik moet betalen om sterker te worden.
Heb je het filmpje wel gezien? Ja, het is allemaal te unlocken door te spelen maar heb je ook de berekening gezien hoe lang je moet spelen voordat je alle (meestal betere) wapens hebt vrijgespeeld? Even uit mijn hoofd, 3600 uur! Dat is dus duidelijk pay2win of in ieder geval erg dichtbij.

Maar ook al zijn de basis wapens sterk genoeg om mee te winnen, blijft een spel zo lang boeien als het een eeuwigheid duurt voordat je iets vrij kan spelen? Dit spel stond op mijn lijstje om te kopen maar op deze manier gaat dat dus niet gebeuren.
Met 3600 uur heb je bij League of Legends net 3 nieuwe heroes vrijgespeeld. En daar spelen ook nog miljoenen :D

Ontopic, game zag er zeker tof uit. Heb de beta zelf niet gespeeld en zal het ook niet gaan spelen. Er komen inderdaad zoveel games zo vlak achter elkaar uit. Vroegah had je tenminste nog de tijd om een game echt te spelen, en boeide ze nog genoeg na een maand. Tegenwoordig een stuk minder.
Het verschil met LoL en Battlefront is dat LoL f2p is. Voor Battlefront betaal je al 60 euro. Je mag dan toch verwachten dat je de content in een redelijke tijd kunt vrijspelen (meer dan 100 - 200 uur vind ik geen redelijke tijd meer)?
De prijzen voor t kopen van extra punten is nog niet bekend , maar t lijkt logisch dat deze te koop zullen komen
Die crates komen uit battlefield1. Die kun je ook kopen als je genoeg geld hebt verdient in de game. Dan kun je 3 verschillende boxen kopen, elke heeft weer een andere inhoud, zodat je jezelf weer nieuwe wapens of iets dergelijke kunt toe-eigenen.
Ben het niet altijd met Angry Joe eens maar in dit geval slaat hij de spijker op zn kop. Simpele, ongeinspireerde p2w lootboxes.
Spijker op de kop. Het is lang geleden dat ik een echte 'beta' heb gezien. Het is meer verknipte reclame met een coolere naam dan dat het is om feedback te geven. Leuk dat ze John Boyega dat hebben laten tegenspreken maar er klopt helemaal niets van.

Het is vreemd om je te bedenken dat er nu al veel gamers zijn die niet eens meer weten wat een demo is. 8)7
Cod ww2 was een echte beta. Met diverse manieren waarop je atte t gemaakt werd hoe en waar je bugs en feedback kon achterlaten en een actief dev team die zelfs tijdens de beta actief communiceerde over de ontvangen feedback en waar mogelijk reeds aanpassingen uitbracht om te zien hoe de community daarop reageerde
Dit klopt ik vind de crates ook naar maar iedereen heeft er een probleem mee en die stuurt het naar EA aangezien ze hebben gevraagd om feedback dus ik denk dat dat wel goed komt als de game launched
Na een uur spelen was mijn reactie 'meh'. Maar na 8 uurtjes moet ik daar toch wel op terug komen. Na geaccepteerd te hebben dat het geen Battlefield 1 is (ik mis een echte medic class) en de mechanics helemaal onder de knie te hebben, kan ik er toch wel van genieten.

Ik wacht alleen nog wel even af wat de droprates worden in het uiteindelijke spel. Dat kan het spel denk ik maken of breken voor veel mensen.
Wat ik erg mis is een squad systeem. Ik heb met wat maatjes gespeeld, ze staan groen aangegeven op de map, maar je spawned meestal helemaal aan de andere kant van de map, waardoor het je wel erg lastig gemaakt wordt om samen te spelen.

Voor mij is het squad systeem hetgeen dat Battlefield onderscheid van Call of Duty of welke andere titel dan ook. Ik hoop dat ze daar nog wat mee doen.
Oh ja, dat was ik nog vergeten inderdaad. Het gebrek aan een goed squadsysteem komt vooral naar voren als je met vrienden speelt, maar ook als je alleen speelt vind ik een squad hebben toch wat toevoegen. Je bent meer geneigd om bij elkaar te blijven voor de extra punten etc. In Battlefront mis je dit en bestaat je team dus eigenlijk uit allemaal lone wolfs.
Ik snap niet heel erg wat men beter vind tegenover Battlefront 1. Ik heb nummer 1 60 uur gespeeld, teveel als je het mij vraagt want het is het niet waard geweest. Ik heb ook geen enkel DLC gekocht voor dezelfde reden.

De redenen komen terug in BF2 op dezelfde manier, geen squad based combat, geen echte teamplay (ik zie icoontjes op de map waar ''defend'' op staat geen teamplay, het creert alleen bottlenecks voor '' actie ''.

De granade spam is nog steeds veelte aanwezig.
De binnen 1 seconde dood zijn zonder je de ander ooit heb gezien, of kon reageren of gewoon van de halve map woord neer geknalt door iemand met een assault rifle en jij met je sniper en zijn aim is blijkbaar beter, wat geen skill is want het is puur geluk of je iemand raakt op de body of head.
De map Naboo is de slechtste die ik heb gespeeld, van begin tot eind fases, vaak kom je niemand tegen. Je komt men wel steeds meer tegen naarmate de game vorderd en je territories overneemt of moet verdedigen maar dan komt de granade spam fest weer.
De verschillen in ''classen'' is er niet, enige wat anders is is je power ups, wat eigenlijk hetzelfde is als BF1 maar dan zonder ''class'', daar veranderde je wapen of iets dergelijks voor hetzelfde effect, zonder squads en zonder echte teamplay maakt ''classen'' ook niks uit.
De arcade gevoel is niet veranderd en naar mijn mening eigenlijk erger.

Dit is nog maar een handje vol redenen waarom ik BF2 niet beter vind dan 1, ik kwijl niet over graphics of geluid of dat er nu daadwerkelijk wat meer ''content'' in zit vs BF1 terwijl het nog steeds niets is vergeleken met BF1 classic.

Ik begrijp het dus niet helemaal, en als Star Wars fan maakt het me meer bedroeft dan anders omdat ik weet hoe ik het zou willen zien maar ja we blijven blijkbaar hier nog op hangen, een COD Star Wars skin game.
Qua omgeving zit je in de nieuwe Battefront II veel meer in de films dan de oude, Ik heb Battlefront II onlangs nog even gespeeld maar de nieuwe speelt echt veel beter en ziet er oogstrelend mooi uit.
Star Wars universum is wel groter dan alleen de films, op herkenbaarheid te gooien is veilig en makkelijker dan iets zelfs verzinnen. Dat een oude game nu minder voelt dan toen is logisch maar dat zegt niet echt iets op de kwaliteit van toen en nu.
Dat is niet op safe gooien, dat is wat de gamers willen. De herkenbare plaatsten naspelen in de game.Ik denk eerder dat er veel commentaar zou komen als ze dat niet zouden doen. Dat gebeurde eigenlijk al bij Battlefront 1, waar men vond dat er te weinig content was. Te weinig maps met herkenbare gebieden uit de film.
Ik heb dat nog niet gelezen, tenminste niet toen ik het speelde, toen was het idd te weinig maps maar niet omdat het niet herkenbaar was, maar gewoon te weinig.

[Reactie gewijzigd door JinShepard op 11 oktober 2017 11:29]

Doe mij vermoeden dat de game niet populair is?.

Heb hem zelf 10 minuten gespeeld, vond het niets maar ben dan ook geen hardcore Star Wars fan.
Komt inderdaad op mij over als een publiciteitsstunt om meer aandacht te trekken.
Is dat erg dan? Het is in principe ook een verkapte demo, dus als ze meer mensen weten te overtuigen, dan lijkt me dat prima. Had alleen wel beter geweest als er nog iets van een map of variatie bij kwam.
Je hebt een match binnen seconden, dus dus valt wel mee. Ondertussen 3 uur gespeeld puur voor de "space battles". Het is an sich een leuk spel, het heeft alleen nog wat poetswerk nodig. En continu dezelfde map spelen is alleen wat eentonig. Geen probleem natuurlijk, want het is een Beta.

Wat ik nog wel mis is een chte Star Wars opvolger zoals SWKOTOR 3, die helaas gecancelled is.
Ik vond die mmorpg (The old republic) wel vermakelijk. Maar ik kwam er ook gelijk achter dat mmorpg’s niet voor mij zijn. Je voelt aan zo een spel dat je voor meerdere jaren tijd moet investeren om een beetje verhaal (voor zover dat kan want verhaal keuzes) van een karakter te zien
Of een nieuwe game in de Jedi Knight serie...
Vond hem ook slechter spelen dan de voorgaande Battlefront. Voelde aan voot min als een slechter spelende Battlefield 1 met een rare filter die de graphics lelijker maakt. Heb toch al de WW2 pro edition in pre order staan omdat er geen enkele COD is geweest op ps4 zonder jumpen (behalve Ghosts dat te grote maps had).
Ik ben wel een hardcore Star Wars fan maar ik vind de game ook niks. De space battles zijn wel ultiem vet, maar verder is het meer van hetzelfde en gewoon niet mijn ding qua speelstijl.

Nog steeds het meest waardeloze enemy detection systeem, geen onderscheid kunnen maken tussen vijand en omgeving en dan die pay 2 win lootboxes. Mwah...nee dank je.
Laten we nog geen conclusies trekken met z'n allen. De game is nog niet officieel gereleased.
Dat kan wel zijn, maar een open beta is gewoon een stress test tegenwoordig he. Er zullen wel enkele zaken uitgelaten zijn, maar de basis die ze hier laten zien dat zit erin en blijft erin zitten. Er worden net voor release echt geen schokkende veranderingen meer doorgevoerd.
pay to win is het niet. Als het dezelfde boxen zijn als in Battlefield 1 dan kun je ze kopen door geld wat je verdient tijdens het spelen. iedere box heeft weer een andere inhoud.
Het speelt als Battlefront 1.. Beetje makkelijk terwijl Call Of Duty elk jaar hetzelfde maakt en het vervolgens precies hetzelfde aanvoelt. Denk dat het helemaal niet zo'n vreselijk groot probleem is. Content vind ik wel een ander verhaal.
Overigens wel een vette preview en ik ga de beta ook per direct spelen! Wat heb ik die spelletjes toch kapot gespeeld vroeger :D
Het voelt nog altijd een beetje aan als BF3 in een SW jasje, maar dat gevoel had ik met Battlefront 1 ook al. Verder speelt het wel lekker weg en de ruimte gevechten zijn niet onaardig. Visueel echter weer een hoogstandje.
Op die duiven na die met de honderden tegelijk uit de grond tevoorschijn vliegen =)
Ziet het er ongeveer hetzelfde uit als de eerst Battlefront? En is het ook qua geluid hetzelfde? Want de eerste game mag dan wel erg weinig content hebben, maar de graphics en het geluid waren geweldig. Als dat hetzelfde (of beter) is en het heeft echt genoeg content, dan zou het nog wel eens een zeer goed spel kunnen worden (mits de single player ook uitgebreid genoeg is, want dat miste ik (als iemand die niet graag multiplayer speelt) toch echt in Battlefront 1).
Het is Battlefront 1 maar dan met de content die er eigenlijk vanaf het begin al in had moeten zitten.
Ik ga de game niet aanschaffen, supersaai en zeker voor dat bedrag van 50-60
Heb de game voor 45 gekocht. Kwestie van een USA account op de XBO aanmaken.
ik doe niet aan digitaal games kopen, te duur en je kan hem niet verkopen...
Ik vind hem helemaal geweldig. SW Battlefront 2 speelt een stuk beter dan 1.

Perfect hoe ze het hebben gedaan met de score. De score bepaalt wat je kan spelen. Dat werkt een stuk beter als het rennen naar 1 speciaal punt met 5 mensen tegelijk.
De graphics en het geluid is gewoon geweldig. Wat een sfeer.

Space battles voelen ook heerlijk aan. Geen probleem hier met het onder of boven verhaal. Wat dat betreft had ik dat ook niet in Tie Fighter of Xwing vs Tie Fighter. Natuurlijk zijn de space battles in BF2 wel meer arcade maar het is makkelijk onder de knie te krijgen en speelt lekker weg.

Mijn preorder staat erin en ik ben erg benieuwd naar de andere mappen. Niet te vergeten natuurlijk de Single Player en vs AI mocht Multiplayer falen :).

En inderdaad, verwacht niet dat dit een Battlefield of COD clone is. Dit is een ander spel en zo moet je het ook zien. Ik ben een fan van Star Wars games en na 1 was ik ook sceptisch maar ze hebben dit echt een stuk beter aangepakt.

edit: ik verbaas me erg dat mensen zo reageren over BF2. Dit is zeker wel een stuk beter als BF1.

[Reactie gewijzigd door Seal9 op 9 oktober 2017 22:33]

Deze heeft ook een campaign wat al een pluspunt tov zijn voorganger is.
Inderdaad. Ik hoop alleen dat de campaign lang genoeg is. Ik ben een beetje bang dat je er na 6 uur al weer mee klaar bent (en als het lineair is, is het ook na een keer spelen ook wel gewoon klaar). Ook hoop ik dat ze verder wat meer aan de singleplayer hebben gedaan. Ik heb het nieuws niet zo gevolgd, dus ik weet niet goed wat er allemaal in zit, maar het kleine beetje singleplayer wat in Battlefront 1 zat, was wel erg teleurstellend.
Zover mij bekend is, is er een skirmish mode waar jij tegen AI speelt. Aka de offline modus.

Dus zowel campaign als skirmish.
En natuurlijk het hele multiplayer verhaal.

[Reactie gewijzigd door Seal9 op 10 oktober 2017 15:07]

Is die skirmish dan dezelfde modi als in online, of maar een of twee verschillende types? Het maakt mij niet zoveel uit als bijvoorbeeld die capture the flag modus niet in singleplayer is, maar space battles zouden wel mooi zijn.
Om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet. Ze hebben alleen aangekondigt dat er een coop modus in zit, oftewel skirmish die je met 2 mensen max kan spelen, maar verdere details heb ik niet gezien.
Dan hoop ik maar dat het iets uitgebreider is dan wat nu in de eerste game zit (alleen Walker Assault en Fighter Squadron en geen enkele van de DLC mappen)...
Zeker maar dat is niet de hoofdmood bij SW: BF2. Het gaat natuurtlijk om de Multiplayer. Singleplayer is er alleen ingegooid om meer mensen te lokken. Ik vind dat niet erg hoor. Ik was toch van plan hem aan te schaffen.
Ik vind hem tot nu toe beter spelen dan de vorige Battlefront.
Ik ga hem nog even spelen en als de uiteindelijke reviews uit zijn, beslis ik wel of ik hem koop of niet.
Toegegeven, ik ben geen chte Star Wars fan... heb de beta een uurtje gespeeld, maar vond het behoorlijk saai. Ga deze niet kopen. Jammer, want op bf1 ben ik ook al uitgekeken. Bf:bc2 is toch veruit mijn favoriet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*