×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Star Wars Battlefront II trailer toont beelden van singleplayercampagne

Door , 78 reacties

Een gelekte trailer van Star Wars Battlefront II toont ingame-beelden waarop elementen uit de singleplayercampagne en multiplayergevechten op het land en in de ruimte te zien zijn. De trailer toont ook beelden van Yoda, Darth Maul, Kylo Ren en Rey.

Waar voorganger Star Wars Battlefront het nog moest stellen zonder een singleplayercampagne, is deze wel aanwezig in Battlefront II. Dat maakte EA in februari al bekend. In de trailer zijn beelden te zien van een singleplayercampagne, waarbij een voiceover is te horen die oproept om de 'keizer te wreken'. Dat suggereert dat de campagne speelt in de periode na de gebeurtenissen uit Return of the Jedi. Waarschijnlijk volgt de campagne een vrouwelijke imperial stormtrooper.

In de trailer zien beelden te zien met allerlei karakters en scènes afkomstig uit allerlei tijdperken uit het verhaal van Star Wars. Op de beelden lijken de planeet Hoth en Starkiller Base voorbij te komen. Verder zijn tauntauns, AT-AT's, TIE Fighters en X-Wings te zien. De beelden lijken te suggereren dat de multiplayergevechten zullen plaatsvinden in de ruimte, in de lucht en op land.

Eind maart maakte uitgever Electronic Arts samen met ontwikkelaars DICE, Criterion en Motive bekend dat de trailer op 15 april zou uitkomen tijdens de Star Wars Celebration, en evenement dat van 13 tot en met 16 april wordt gehouden in Orlando, Florida. De trailer is enkele dagen te vroeg uitgelekt.

Eerder maakte EA al bekend dat de uitgever tijdens zijn EA Play-evenement voorafgaande aan de E3-gamebeurs een speelbare versie van de nieuwe Star Wars Battlefront game zal tonen. Dat evenement vindt plaats van 10 tot 12 juni in Hollywood.

Een releasedatum wordt in de trailer niet getoond.  Waarschijnlijk komt de game later dit jaar uit voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

12-04-2017 • 07:42

78 Linkedin Google+

Reacties (78)

Wijzig sortering
Zucht... Ik wil weer Star Wars games als Jedi Knight en Republic Commando. Sinds EA de licensie heeft zie ik alleen maar Battlefront.
Rustig... rustig... geef het even tijd :-)

Je weet dat er 3 Star Wars games worden gemaakt door EA related studio's. Visceral Games maakt er een samen met 1 van de mensen achter Uncharted. Respawn Entertainment is ook met een andere Star Wars games bezig. EA heeft veel geld moeten betalen voor de Star Wars licentie, dat willen ze zeker terug verdienen.

http://www.gamesradar.com...viscerals-star-wars-game/
http://www.respawn.com/game/star-wars
Zucht... Ik wil weer Star Wars games als Jedi Knight en Republic Commando. Sinds EA de licensie heeft zie ik alleen maar Battlefront.
Ik deel je mening volledig, Jedi Knight (Dark Forces) serie was helemaal geweldig en Republic Commando een van de meest immersive squad shooters die ik ooit gezien heb.
Helaas is JediKnight is volledig non-cannon verklaard door Disney, de kans is dan ook klein dat die staan te popelen om toestemming te geven voor een nieuw deel in de 'legends' cannon.

Disney heeft ook de ontwikkeling van 1313 stopgezet enige tijd terug omdat het niet aan het nieuwe imago van Starwars voldeed.

[Reactie gewijzigd door Donvermicelli op 12 april 2017 13:23]

Dark Forces? Volgens mij bedoeld hij eerder games zoals Jedi Outcast en Jedi Knight Jedi Academy.
Dark Forces? Volgens mij bedoeld hij eerder games zoals Jedi Outcast en Jedi Knight Jedi Academy.
Dat zijn directe sequels op het oorspronkelijke Dark Forces spel met Kyle Katarn in de hoofdrol.

Tot en met Jedi Outcast speel je nog steeds met Kyle Katarn, in Jedi Academy doe je dat voor het eerst niet maar volg je nog steeds zijn verhaal vanaf het perspectief van een van zijn leerlingen.

Als je de oorspronkelijke spellen nog nooit gespeeld heb kan ik ze ten zeerste aanbevelen. ;)

[Reactie gewijzigd door Donvermicelli op 12 april 2017 13:23]

Ik heb van Jedi Academy en Outcast de demo gespeeld. Daarnaast heb ik ook Dark Forces gespeeld op de Playstation 1, alleen de render distance was zo laag dat ik veel te lang aan het zoeken was waar ik heen moest.
Ik heb van Jedi Academy en Outcast de demo gespeeld. Daarnaast heb ik ook Dark Forces gespeeld op de Playstation 1, alleen de render distance was zo laag dat ik veel te lang aan het zoeken was waar ik heen moest.
Het spel zal inderdaad inmiddels redelijk gedateerd zijn, je kunt echter een aantal dingen zoals FOV aanpassen wat de ervaring wat aangenamer maakt, het gebruik van de map helpt ook veel.

Jedi Outcast en Jedi Academy zijn overigens nog steeds prima te spelen (al zijn de graphics inmiddels wel redelijk gedateerd)

Maar ieder zijn ding natuurlijk. :+
er gaan ook veel geruchten rond dat bioware bezig is met een remake/reboot van de KOTOR serie.
link
Als het maar niet op star wars battelfront 2 lijkt
Nu kan ik iets missen. Maar Star Wars Battlefront II mag niet op Star Wars Battlefront II lijken 8)7
Hoe wil je dat doen?

/edit blijkbaar is er nog een oudere Star Wars Battlefront II ...
Lekker bezig bij EA.....

[Reactie gewijzigd door loki504 op 12 april 2017 08:15]

Het is inderdaad wel bijzonder hoe ze de namen kiezen bij DICE. Na Battlefield 4 komt Battlefield 1. En de 4e Battlefront heet Battlefront 2 :P
Ja naamgeving is soms ver te zoeken. Viel mij ook al op bij BF 1...
battlefield 1 t/m 13 is ook een beetje onoverzichtelijk, nu weten we tenminste nog waar we over praten :)
Waarom is battlefield 538 niet logisch? (Er van uit gaan dat er 537 delen voor zijn geweest). 2 games onder de zelfde naam uit brengen is totaal niet logisch.(in battlefront geval).
Het is niet handig voor ons als consument 'hoe vond je battlefield 7' ''Huh was dat die in de 2e wereldoorlog? ''nee die moderne shooter'' Oh die ene met die en die map?'' ''Nee die daarna kwam''. Daarnaast is het marketingtechnisch (branding) totaal niet handig. Het is bijvoorbeeld voor EA/dice heel logisch om een eventuele shooter in de tweede wereldoorlog weer battlefield 1942/43/44 te noemen, puur om te profiteren van de bekendheid die 1942 had. Zeker als er wat jaren overheen zijn gegaan. Ik ken die eerste battlefront niet dus ik weet niet of die bekend was (blijkbaar niet echt) maar het is wel herkenbaar in ieder geval voor de huidige battlefront franchise. Bepaalde filmklassiekers met een remake noemen ze ook gewoon zoals de eerste film heette, mooi meeliften op de nostalgie van de vorige film. Al met al geven marketingredenen gewoon de doorslag dan maar eeuwig door blijven nummeren.
Die 1 is natuurlijk een referentie naar de eerste wereld oorlog, je moet de game dan denk ik ook niet zien als een officiele installatie binnen de serie.

Dus niet in het lijstje:
BF 2
BF 3
BF 4

Maar eerder in het lijstje:
BF BC2
BF Hardline
en dus BF1

Het thema van BF 1 past ook niet binnen de normale serie.
BF bad company,
BF 1942
BF 2142
BF heroes
Die bent u nog vergeten.
Battlefield Vietnam bent u nog vergeten ;-)
nee dat was een expansion pack

u hebt gelijk

[Reactie gewijzigd door Patientzero op 12 april 2017 11:59]

Battlefield 1943 bent u nog vergeten.
nee, die draaide niet op de pc ;-)
Battlefield 1942
Battlefield Vietnam
Battlefield 2
Battlefield 2 Modern Combat (alleen voor Playstation 2)
Battlefield 2142
Battlefield BC1
Battlefield 1943
Battlefield BC2
Battlefield BC2 - Vietnam
Battlefield 3
Battlefield 4
Battlefield Hardline
Battlefield 1


::::EDIT::::
was er ook niet een Battlefield F2P?
waar waar zit die dan tussen?

[Reactie gewijzigd door DarkBlazer op 12 april 2017 11:58]

bfbc vietnam was toch een expansie.. btw jij bent 1943 dan weer vergeten, gezien je ook modern combat aanhaald ;)
gewijzigd en gelijk Battlefield F2P er bij gezet maar geen idee waar deze tussen zit...
battlefield heroes ;), volgens wiki tussen bfbc1 en 2

[Reactie gewijzigd door Patientzero op 12 april 2017 14:57]

Modern combat was ook uitgekomen voor de Xbox 360 volgensmij :)
EA's Need for Speed: Hot Pursuit 1998
EA's Need for Speed: Hot Pursuit 2010

Bij EA zijn ze dus wel vaker lekker bezig ;)
Ik heb Battlefront 1 en 3 nog steeds hier voor de Playstation 2. Helaas zijn alle servers offline.
En helaas bestaat deel 3 niet :+
Dan was het 1 en i2 :). Ik heb mijn PS2 al 3 jaar niet meer aangeraakt vandaar..
Als je het hebt over de 'oude' Star wars: Battlefront 2, dan ben ik het oneens met je.

Dat is namelijk de beste Battlefront game die gemaakt is als je het mij vraagt. Ik zie graag de co-op space battles en grote veldslagen op Tatooine terug. :)
Star Wars Battlefront 1 was voor mij goud. Zelfs alle bugs en glitches maakte het spel meer compleet dan slecht. Veel uren gestoken in het bereiken van onmogelijk plekken met het gooien van granaten e.d. :P
Waarom niet? Ik heb me vroeger op de Playstation 2 echt uren vermaakt met die game. En het had zeker meer content dat Star Wars Battlefront 1

De Jedi/Sith only fights waren daar ook echt super tof in. Samen met een aantal vrienden brawlen tegen elkaar was echt super tof. Misschien kan ik het me niet goed meer herinneren, maar ik kan me echt vrij weinig slechts aan die game herinneren.

[Reactie gewijzigd door Zenety op 12 april 2017 09:19]

Offtopic, maar ongelooflijk hoe mooi games / trailers ervan eruit zien! Het lijkt toch erop dat het vak van acteurs uit gaat sterven...waarom nog miljoenen betalen aan een acteur als je het zelf kunt tekenen met de perfecte gelaatsuitdrukkingen en dat je niet iedere keer in films dezelfde spelers terug ziet komen...
Dit is ingespeeld door acteurs. Opgenomen vanuit mocap studio's. De animaties en gezicht uitdrukkingen zijn dan op een character geplaatst.
Helaas zijn we voorlopig nog niet zo ver dat het goedkoper en/of makkelijker is om dit puur via de computer te doen.
Het kan wel, zo is de keizerlijke admiral Grand Moff Tarkin in de film Rogue One geanimeerd, die ziet er zeer echt uit.
Voor zover ik weet is dat een echte acteur die op de originele acteur leek waar achteraf nog met de computer een ander gezicht op geplaatst is. Het is dus niet zo dat het hele karakter CGI is.
Ah oke, dat zou ook kunnen ja.
Het kan wel, zo is de keizerlijke admiral Grand Moff Tarkin in de film Rogue One geanimeerd, die ziet er zeer echt uit.
Vind je? Vond het er redelijk nep en geanimeerd uitzien. Maar gelukkig geen last gehad van de uncanny valley. Bij Leia had ik wel nog wat uncanny valley gevoel. Maar bij beide was het mij duidelijk dat ze met de hand geanimeerd waren.
Bij Grand Moff Tarkin moest ik eerst even goed kijken, maar bij Leia zag ik het net als jij direct, en vond ik er te "smooth" uit zien.
Dat weerhoudt studio's er niet van het toch te proberen.
Zie Mass Effect Andromeda :+

Het mooie aan "gemaakte" animaties is wel dat je door patchen de logaritmes en dus de animaties kunt aanpassen zonder opnieuw de studio in te duiken.

OT: Wat is het design van de schepen toch altijd goed bij Star Wars het schip dat je in de eerste seconden ziet, is dat canon?

[Reactie gewijzigd door Rexus op 12 april 2017 08:41]

Battlefront is canon, dus ja ;)
Ow, dat is dan weer jammer :p Menselijke bewegingen blijven toch erg moeilijk om na te bootsen he, op een of andere manier zien onze hersenen duidelijk dat iets niet natuurlijk is...
je zou zelfs kunnen stellen dat het voorlopig nog juist meer werk is. Als je ziet wat bijvoorbeeld Naughty Dog doet.. alles wordt opgenomen met echte acteurs (incl gezichten), maar vervolgens gaat er nog een animator mee aan de slag om het frame voor frame nog bij te stellen.
Klopt, maar een onbekende acteur (die je toch niet meer ziet in de game) kost 20-50e per uur i.p.v. 1k-20k per uur voor een bekende.
Kost klauwen met geld, ik heb ooit ergens gelezen dat de cutscenes van Halo 2 Anniversary zo'n miljoen dollar per minuut kosten
Yes, eindelijk een single player...... ik ben 1 van de (misschien) weinige mensen die het gewoon leuk vinden om alleen single player te doen, verhaallijn volgen etc... Hopelijk is de single player een beetje uitgebreid.
Yes, eindelijk een single player...... ik ben 1 van de (misschien) weinige mensen die het gewoon leuk vinden om alleen single player te doen, verhaallijn volgen etc... Hopelijk is de single player een beetje uitgebreid.
Hoop ik ook voor je, anders betaal je de hoofdprijs voor een Multiplayer game met "een beetje verhaal".
Daarom wacht ik ook netjes op een review van Tweakers ;) zal vast niet zo'n strakke verhaallijn zijn als bv Half life
Als ik eerlijk ben, kan niet wachten hoe dit zal uitpakken.
Ik hoop dat er wat Destiny elementen inzitten zoals een goederenmarkt om je character en uitrusting te builden en traden met teamspelers of anderen..

[Reactie gewijzigd door Plux op 12 april 2017 18:41]

Ik hoop dat het er net zo goed uitziet als de Starwars battlefront 1
Groet je mattie.
Geweldig, super gaaf! Heb er nu al zin in!
Ik ben benieuwd of ze zaterdag nog iets meer laten zien. Ik had Clone Wars / prequal era niet verwacht. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dit valt onder de categorie: "Ik koop nooit meer van EA!!!"
*Ziet trailer*
"Waar kan ik dit pre-orderen?"
Ik speel nog regelmatig een online potje battlefront online. Servers blijven (voor de grote mappen) toch redelijk goed bezet.
Singleplayer kan ik alleen maar toejuichen. Dat was wel een gemis in deel 1 en de reden dat ik hem niet direct had aangeschaft maar gewacht heb tot die in de aanbieding was. Ik ben niet echt een multiplayer, maar met deel 1 heb ik me daar echt prima mee vermaakt.
Als ze het een en ander aanpassen en genoeg content komt deze er misschien wel, heeft alleen wel zware concurrentie van cod ww2 en rdr2.

Lullig dat de trailer verder uitlekt, maar ik had ook meer dan 30 seconde verwacht, hoef ik daar ook niet op te wachten meer.
Alles waar EA op staat laat ik links liggen.
Bedrijf is enkel goed voor het uitmelken en op zeep helpen van populaire games en licenties.