Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

EA toont in juni nieuwe Star Wars: Battlefront en Need For Speed

Door , 93 reacties

EA heeft bekendgemaakt dat er op zijn Play-evenement voorafgaande aan de E3 een speelbare versie van de nieuwe Star Wars: Battlefront-game zal zijn. Ook komt er een nieuwe Need for Speed-game en zijn sporttitels als FIFA 18 speelbaar.

Veel details over de nieuwe games zijn er nog niet. Vorig jaar werd tijdens het EA Play-evenement bekendgemaakt dat Motive Studios en Criterion samen met DICE werken aan de opvolger van Star Wars: Battlefront. Het nieuwe deel moet meer inhoud bevatten dan de eerste game. Het is nog niet duidelijk of dat betekent dat er een singleplayercampagne aanwezig zal zijn. Vermoedelijk vertelt EA daar meer over tijdens het EA Play-evenement dit jaar. De game zal in ieder geval dit jaar uitkomen; de uitgever wil ieder jaar een nieuwe Star Wars-game op de markt brengen.

Naast de nieuwe Star Wars: Battlefront-game zal er een speelbare versie van een nieuw deel in de Need for Speed-serie getoond worden. Ook over dat spel is verder nog geen informatie beschikbaar. Van sportgames als Madden NFL, FIFA en NBA Live zijn tijdens het evenement de 18-versies speelbaar. Die sportgames komen traditioneel aan het einde van de zomer uit.

De uitgever maakt het nieuws over de games bekend in de aankondiging van EA Play, dat van 10 tot 12 juni plaatsvindt in Hollywood. Het evenement vindt plaats in de dagen voor de start van de E3-gamebeurs, die dit jaar van 14 tot en met 16 juni wordt gehouden in Los Angeles. Sinds enkele jaren organiseert EA zelf een eigen evenement vlak voor de beurs op een andere locatie.

Reacties (93)

Wijzig sortering
Ik heb mijn vraagtekens bij de nieuwe Battlefront... Aangezien de vorige ook niet bepaald een topper was.

De gameplay was verder prima te doen maar als je kijkt naar hoeveel er te doen was dan viel het reuze mee in dit spel.

[Reactie gewijzigd door yefox op 23 maart 2017 20:29]

Cynisch, maar mee eens, EA lijkt vaak gelijk op te gaan met een afdaling naar middelmaat van uitzonderlijk goeie series....

Battlefront, Mass effect....

https://pressstart2begin....2013/08/victims-of-ea.png

(Sorry sta er enigszins negatief in)

Een 6.5 van tweakers voor Andromeda... reviews: Mass Effect: Andromeda - nieuw avontuur stelt teleur

[Reactie gewijzigd door Kortfragje op 24 maart 2017 07:12]

Bah elke keer als ik weer eens iets lees over Westwood en de overname van EA word ik weer een beetje sip en nostalgisch.
Ik ook.. Ik heb uren en uren RA 1&2 gespeeld, dat waren DE spellen van rond 2000. Toen kwam EA met RA3 wat gewoon zo een erge flop was, te onrealistisch en te kinderachtig.

Daarentegen was CC generals wel zeer geslaagd, ook CC3 Tiberium Wars is in mijn ogen geslaagd

Alleen nu heeft EA de CC serie dood laten bloeden :(
Bf1 staat denk ik niet in je rijtje!
Je bent niet alleen :'(
Toch gek dat Mass Effect 2 een van de beste games is die ooit gemaakt zijn :)

''leuk'' feitje, EA wilde Valve jaren geleden ook opkopen en uitknijpen.
Was dat ook EA, ik dacht dat EA pas bij 3 kwam kijken (ivm origin). Goed dat Valve nog zelfstandig is, HL3 confirmed.. :X
Moet eerlijk zeggen als je kijkt naar valve en hun 'games' zijn het ook niet echt top developers. Als steam er niet was geweest waren de games nooit zo populair geworden.

[Reactie gewijzigd door Dylan_R op 24 maart 2017 10:33]

je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik vind dat de kwaliteit van onder andere csgo en teamfortress gigantisch achteruit gaan.
Vage statement hoor...CS:GO is een van de populairste games van dit moment (samen met LoL in principe). Het is alvast sterker dan bijv. COD of BF (het heeft geen jaarlijkse release nodig, dat duidt voor mij een werkelijk sterke game aan).

Dan heb je nog de geweldige PORTAL en PORTAL 2. Ik ben het dus echt niet eens met je. Valve brengt weinig games uit maar als het games uit brengt, dan zijn ze gelijk top. Beetje te vergelijken met Blizzard. Net toen je dacht dat het wat minder ging (teveel koe melkerij), kwamen ze met Hearthstone en Overwatch.
Huh wat? Wat heeft steam uberhaupt met de games van Valve te maken? Die 2 dingen staan compleet los van elkaar. Iets met appels en peren?!?
Valve pushte steam door het te bundelen met Half Life 2. Je moest steam installeren mocht je HF2 willen spelen. Dit gold zowel voor de retail als de digital versie.
En als ze nou even kappen met dlc maps, that would be great. De meeste snapt wel waarom.
Zal wel komen omdat EA elk jaar een game uit wil laten poepen door de studios die ze maken.
Sceptisch niet cynisch. En nu hou ik mijn mond weer.
Volgens mij is het bij EA gewoon zo (dat gevoel krijg ik) dat studios die een grote mond hebben (voor zichzelf opkomen) wel een fatsoenlijke release kunnen afdwingen (Titanfall).

Af en toe komen er nog wel eens fatsoenlijke games bij EA vandaan. Ik geloof ook nog steeds dat Bioware het wel kan want Dragon Age inquisition is ook gewoon een goede game ondank dat DA2 bagger was.

Zelfde met Dice en Battlefield, 4 was een bugfest maar 1 zit gewoon goed in elkaar.

EA is gewoon een slechte publisher die alleen maar om geld geeft. Helaas hebben sommige studios een publisher als EA nodig om überhaupt winstgevend of kostendekkend te zijn.
De nieuwe NFS en FIfa idem.
Het zal een minimale stap voorwaarts zijn en zal meer aanvoelen als een DLC ofzo.

Blijkbaar mogen we weer elke 2 of 3 jaar een NFS en Star Wars: Battlefront verwachten.
Als ik heel eerlijk ben was Need for Speed een best goed spel.

Alleen is een gedelayde release, geen muis controls en geen manier om het verhaal te herspelen toch wel een domper.

Ik vind dat ze een goede start hebben gemaakt met het terugkeren naar de tijd toen Need for Speed (naar mijn mening) het beste was. Dat is toch wel vanaf Underground tot Carbon.
Ik heb meermaals geprobeerd de nieuwe nfs te spelen via ea access, maar die filmpjes en het acteren zijn zoooo verschrikkelijk kut! Na 10 minuten meteen weer geuninstalled. Kan er echt niet naar kijken. Gameplay niet eens een kans kunnen geven.
Wat ik wel mooi vond is de vloeiende overgang van filmpje naar in-game beeld.
Het acteren is idd om te huilen. Ze konden beter kijken naar hoe Westwood het deed met Red Alert 2.

Probeer het toch nog eens zou ik zeggen, ik vond het prima weg spelen.
Niet allen red alert 2... de volledige command & conquer series heeft een geweldig verhaal met goed doordachte personages en goed acteer werk
Lol. Je roze bril staat nog op. Ga maar even red alert 2 videos terugkijken. Echt slecht acteer werk :)

Verder wel super games ooit
Je was gewoon onder de indruk van Tanya denk ik, waardoor je het acteerwerk niet meer helemaal goed kon beoordelen 8)7

Kwam er maar weer eens een goede command&conquer versie uit.. Geweldige games.
Volgens mij heb je dan nooit films/series gekeken met écht goed acteerwerk, als je die gimmicky meuk al "goed acteerwerk" noemt...
Dat klopt, maar dat lag er dik bovenop. En werd gedaan met een knipoog. In de nieuwste nfs is het geprobeerd "cool" te maken, maar het is echt tenenkrommend slecht. Snap ook niet dat ik gemind wordt omdat ik mijn mening geef over een game. Jammer maargoed.

[Reactie gewijzigd door swoutr op 24 maart 2017 02:40]

Soms zijn de moderaties inderdaad sneu, omdat iemand op z'n e-pik getrapt is. Het acteren in de NFS-series is altijd al slecht geweest.
Klopt, daar reken ik de game in dit geval hard op af. Jammer maar het is echt op een niveau voor 5 jarige. Zal het toch nog proberen een laatste kans te geven. Want blijkbaar zijn er toch genoeg voorstanders van de gameplay zelf.
Daar heb ik geen idee van verder maar kan niet begrijpen dat je een racespel afrekent op de filmpjes. Maar kan aan mij liggen want ik heb nog nooit in geen enkel spel een filmpje gekeken :)

Sterker nog, als ik niet kan doorklikken dan ga ik iets anders doen.
Red Alert 2 heeft dat soort FMV's wel echt tot een kunst verheven. Die waren zo geinig en maakte van de hele game een onvergetelijke ervaring. De truc was wel natuurlijk dat de hele game zich niet serieus noemde en een dikke parodie was op de koude oorlog :D
Dan skip je de filmpjes? Het racen is eindelijk weer een keer leuk. Op de Xbox controller tweemaal op A drukken om filmpje te skippen.
Ik zou nog een keertje terugkijken naar wat Carbon en MW voor filmpjes hadden. Ze leken qua acteerwerk toch wel hetzelfde en daarnaast waren ze bij nfs2015 toch wel beter vanwege de mindering aan Green Screen gebruik.
De auto's stuurde gewoon slecht naar mijn mening.(met een controller op ps4) Geef mij maar een nfs zoals Porsche 2000 met een cockpit view.
Geen Momo ondersteuning :(
Maar EA heeft ook laten zien dat ze *wel* nieuw leven in games kunnen blazen, kijk maar eens naar BF1. Deze game voelt echt als een nieuwe Battlefield game aan, unlike BF4 tegenover BF3. :)

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 23 maart 2017 20:36]

En toch voelt het erg leeg en karig aan tov BF4 omdat content wise BF1 veel kleiner is. De playerbase voor BF1 slinkt daarom ook erg snel. Zelfs prominente Battlefield youtubers zoals Levelcap hebben al meerdere keren hun ongenoegen en zorgen geuit over de lack aan content en progression in BF1.

[Reactie gewijzigd door Tim2010 op 23 maart 2017 22:28]

Bf1 voldoet inderdaad ook niet aan mijn verzamelwoede in games. Het "sparen" en vrijspelen van wapens enzo is wat mij lang bij een shooter houd
Voor mij is dat de fun die de game mij biedt, ik vind de orginele Doom nog steeds leuk om te spelen omdat het gewoon een leuk spel is qua gameplay. Daar heeft het geen collectibles en unlockables voor nodig.

Een goede game is leuk zonder dat het je om het half uur moet belonen met een achievement of een unlockable. Als dat het enige is dat je bij een spel houdt, heb je gewoon een soort verslaving (heb ooit ergens gelezen dat het hele idee van collectibles puur is om je hooked te houden, elke keer dat je iets krijgt krijg je dat gevoel van beloning - je speelt het spel dus niet omdat je het leuk vindt, je wordt als een hond afgericht om te denken dat er een beloning voor je klaar staat. Dit is het meest evident bij grindy MMO's zoals WoW. Kan het artikel helaas niet meer terugvinden.
Je hebt gelijk, er zijn verschillende onderzoeken en reportages geweest die dit ook voorleggen.
Tijd terug was er een reportage over WoW icm verslavingen (oordeel van reportage was een beetje gekleurd, maarja altijd Nuance proberen te houden.) Hier kwam uit dat het brein zichzelf beloond als iets lukt (dosis dopamine) en dat is logisch, uit eigen ervaring weet ik dat ik erg blij was toen ik eindelijk de Super saiyan skill had gescoord op Xenoverse. scheelde niet veel of ik had een controller minder gehad. Die goku is een eikel... afijn, ik dwaal af.
Mensen die gevoelig zijn voor verslavingen kunnen hierdoor in de problemen komen, omdat die steeds afhankelijker worden van de dosis dopamine die ze krijgen bij het winnen van een battle/achievement etc. in het algemeen kun je het vergelijken met verslavingen met substanties.

Meest recentelijk is wel facebook en voorwie.nl campagne. doordat je zo afhankelijk bent van likes en leuk gevonden worden op facebook wordt je depressief/verdrietig als je niet een beloning krijgt zoals je hoopt.
Dat is het grote probleem zeg maar. De 'nieuwe' generatie games werkt voornamelijk op het unlocken, en dit zal mensen bij een game houden verwacht men. Echter wat EA met BF1 heeft gedaan is een tussenweg. Unlocks vrijspelen, maar niet zoveel dat het belachelijk wordt (net als met BF4 imho)

Als we even in het geheugen graven, bf1942 had geen unlocks. Geen gezever shortcut packs. Het was de game an sich die mensen het plezier gaf.

Ik vind dat EA casuals de kans geeft mee te komen, echter voor de hardcore playerbase is het misschien karig. Beloon EA echter wel voor het feit dat ze iets proberen op een andere manier te doen. Good or bad...

BF1 is een goede game met genoeg te doen. Als casual wordt je verwend, de hardcore spelers zijn er te snel klaar mee. Maar misschien is dat ook een andere doelgroep, who knows.
Precies dit! 1942 was gewoon leuk omdat de game zelf leuk was, niet omdat je als persoon een onophoudelijke serie nietszeggende upgrades moet vrijspelen. Dat is echt wat ik niet meer kan uitstaan bij moderne shooters.

Het was geniaal bij CoD4, voor het eerst had je echt naast de individuele potjes een reden om door te spelen omdat je nog veel content kon vrijspelen. Maar tegenwoordig zie ik daar echt de lol niet meer van in. Het lijkt erop dat dit soort games zich meer zijn gaan focussen op het meta gebeuren zelf, zoals het vrijspelen van allerlei shit, in plaats van het spelen van een potje leuk te maken.

Een heel erg memorabele shout out moet toch wel gaan naar Return to Castle Wolfenstein en natuurlijk zijn add on Enemy Territory. Daar had je ook progressie, maar dat was per potje. Bij elke nieuwe ronde was iedereen weer gelijk, en zag je de echt goede gamer snel promoveren, niet de gamer die er de meeste tijd in steekt of het meeste microtransacties koopt. Soms was vroeg toch echt alles beter ;)
Ik vind niet alleen de content minder. Wat mij de grootste tegenvaller was in BF1, was dat er nauwelijks in werd gecommuniceerd op voip of in chat. Multiplay options zoals een group joinen samen met vrienden in de GUI echt bijna niet te doen was. Als je dit vergelijkt met spellen als CS:GO, TF2 of Overwatch dan vind ik de GUI en multiplayer opties om te huilen zo slecht. En volgens mij loopt het spel vrij snel leeg.. Heb me er even mee vermaakt, maar had niet het gevoel dat het spel 'leefde'.
Ik speel BF 4 nog dagelijks. Veel plezier en niets mis mee.
Maar tov BF3, is er niet veel toevoeging imo, levolution was te overhyped en uiteindelijk alleen maar vervelend(elke server banned levolution).
Op console gelukkig geen last van gehad. En op pc zal dat wel niet anders zijn geweest op ranked servers
Ook geen last van gehad.

Misschien wel overhyped maar wel iets wat geen enkel anders spel heeft. Ik moet ook eerlijk bekennen dat de veel maps niet leuk zijn

1 of 2 maps waren nog wel te doen bij d erealse. locker en zavod.

China Rising maar 1 map Silk

Naval strike ook niet zo geweldig, leuk voor even

Bij second aussault hebben ze echt de verkeerde keuzes gemaakt.
Alleen metro is leuk. Oman echt verschrikkelijk.

Dragon Teeth die later kwamen heb ik helemaal suf gespeeld. Dat zijn geweldige maps.

Final stand helemaal knudde
Die nieuwe map door community in the jungle is een goede map.
En die map uit BF2 die later kwam ook leuke map.

Dus hoop geld voor dlc's
Battlefield 1 ziet er mooi uit, maar is verre van realistisch in mijn opinie. Geen trenchwarfare helaas. En natuurlijk iedereen die met een machine geweer rondloopt. Erg jammer aangezien ik liever een trench war game had gezien, met voornamelijk bolt action rifles.
Speel dan Verdun :)
Oh niet dat ik anti EA ben hoor. Ik vind Battlefront wel aardig om te spelen. En Battlefield ziet er natuurlijk wél erg mooi uit.

Verdun vind ik persoonlijk niet leuk om te spelen, vooral omdat de graphics redelijk laag zijn.

[Reactie gewijzigd door jetspiking op 24 maart 2017 14:44]

Elk 3 jaar is toch niet slecht?
Je hebt spellen die het elk jaar doen.
Ik heb Battlefront gekocht en gespeelt. Volgens mij heb ik er maar een uurtje of 10 totaal inzitten sinds de launch. Op de een of andere manier kan het spel mij gewoon niet boeien. Het ziet er geweldig mooi uit, loopt lekker, speelt prima en voelt gewoon goed aan. Toch speel ik het vrijwel nooit omdat ik het na 10 minuten gewoon niet leuk meer vind. BF4 speel ik dan nog wel redelijk vaak en heb daar ook tig meer uren inzitten. Battlefront 2 zal door mij niet gekocht worden als het vrijwel gelijk aan Battlefront 1 is.
Dat precies ook wat ik met Battlefront had. Ik heb er ook maar ongeveer 5 uur inzitten. Na een potje vindt ik het ook goed geweest. Ik denk dat de gameplay over het algemeen toch iets boeiender is bij Battlefield 1/4. Hier heb je ook het gevoel dat je progressie maakt. Tenvens wordt je hier ook beloond als je je doen haalt. Bijvoorbeeld met skins of achievements.
Er gaat wel meer content in zitten, heeft EA gezegd. Ook is er een campaign aanwezig en zal de singleplayer of multiplayer over de meerdere tijdperken van Star Wars afspelen.
Schijnt dat ze hier wel een verhaal in verwerken voor SP.
Dus dat kan wel wat hogere ogen gooien.
NFS hopelijk een beetje zoals Need for Speed: Road Challenge/High Stakes met afwisselende tracks en gewoon originele auto's met kloppende verhoudingen onderling zonder blij 'tunen', maar dat zal wel niet ondanks dat een bepaalde groep fans hier al jaren om vragen. Het zal wel het typische open wereld-straatrace verhaal worden.
Als ze nou een waardige opvolger voor Underground (2) maken ben ik daar helemaal bij. Maar dat zal wel niet.
Most Wanted (2005) was daar toch feitelijk een opvolger van? Het enige verschil was dat niet alles in de nacht zich afspeelde.

Underground was een prima game, maar betekende ook dat ze ophielden met NFS oude-stijl. De enige game die daar enigszins naar toe gaat is Forza, maar dat is een sim game. Of Forza Horizon, maar dat is toch anders dan puur serieus track racen in arcade-stijl.
Grid lijkt wel enigszins op wat de eerdere NFS games deden. NFS Shift probeerde het ook voor mijn gevoel maar is daar niet in geslaagd.
Racedriver Grid was wel een leuke serie, maar toch wat anders. Sowieso was het minder gericht op de display van auto's waar je in de oude Need for speed games gewoon standaard versies van auto's had. Verder was de opzet vooral om sponsoren binnen te trekken en competities te winnen.

Persoonlijk zou ik gewoon een simpele opzet willen zien met veel standaard auto's (geen race-versies dus) met veel verschillende en afwisselende tracks. Verhaaltjes mogen wat mij betreft achterwege worden gelaten, net als de noodzaak op auto's te 'kopen'. De spanning en het niveau moet van het racen komen niet de klasse.

Ook zou ik vrijheid willen bij het inrichten van een race. Als ik met een M5 tegen een Gallardo wil racen, moet dit kunnen (over het algemeen kun je alleen gelijkwaardige auto's kiezen en win je vrij makkelijk).
Most Wanted was de feitelijke opvolger, maar je reed al veel te snel in de supersport wagens. Plus dat die (verplichte) politie-achtervolgingen me echt iriteerden. Oh en die extreem gare catch-up van computer-tegenstanders...

Gewoon voor reele ingame geldbedragen races winnen en een paar soorten races zoals die ook in het echt zouden kunnen zijn. NFS: U2 was een perfecte balans tussen open-world, tunen & stylen, verschillende type races en gewoon goede look & feel.
Mocht misschien een wat grotere stad in, of andere gebieden er bij op een gegeven moment (DLC?) en wat meer mooie subtielere styling mogelijkheden, of wat meer persoonlijke voorkeur tuning elementen (ipv gewoon tier1, 2,3, etc).

En uitbrengen voor de PS4 :P
Wat mij tegenstond aan die serie was dat het tunen nergens op sloeg. Van die vleugels die meer lucht vangen dan het downforce geeft, iedere auto kan feitelijk zo snel zijn als je zelf win, en eigenlijk geen respect voor wat een auto eigenlijk is.

Ook de feel vond ik niets. Een auto waarmee je gas gaf en vervolgens losliet, stopte op lage snelheid meteen. Je had niet het gevoel dat het ding op wielen stond.

Maar goed, tegelijkertijd moet ik wel toegeven dat ik ook de Undergrond serie met plezier gespeeld heb. Alleen zijn er al zo veel games waarbij je van alles kan aanpassen. Eigenlijk kan dit in bijna alle grote series wel, in verschillende opzetten. Van The Crew tot Forza.
Need For Speed 2016 vind ik best in de buurt komen (https://www.origin.com/nl...or-speed/standard-edition). Ik heb me ermee vermaakt in ieder geval, het gevoel lijkt op wat ik had met Underground (2).
ja, alleen rijden de auto's in NFS 2016 als logge boomstammen. Dat is toch geen rijden.....
Elke keer hoor ik mensen teruggrijpen naar HS of zelfs Porsche Unleashed. Terwijl die tijd niet meer terugkomt én mensen de laatste series (Most Wanted uit 2012) en zoals gezegd NFS uit 2015 niet gespeeld hebben. Rivals uit 2013 vond ik tegenvallen.
Wat betreft sfeer inderdaad een geniaal spel. Vooral de grote platen sneeuw gebruiken als bowlingballen en rustig cruisen door Britse slaapdorpjes in de mist. Overigens kon je ook daar de auto's een upgradepakket geven die strepen op je auto en een paar extra pk gaven.
Ik ben het zo met je eens! Ik mis echt NFS 3/4. Of NFS met de FZR-2000, Bomber en de Ford Indigo. Gouden tijden, man wat heb ik mij daar mee vermaakt. NFS 4 ook met het zelf neer pleuren van spikestripa en het opvragen van road blocks. De tijd dat de politie gewoon rondreed ipv "gespawned" wordt op de track. Damn... Binnenkort maar weer eens installeren!
Ik ben benieuwd of ze van de vorige Battlefront geleerd hebben. Heel veel bugs die eigenlijk ook al bij Battlefield 4 aanwezig waren.
Ik heb Star Wars Battlefront niet gespeeld helaas, aan de hand van de recensies toch niet gekocht. Maar aangezien de bugs uit SW ook weer terug kwamen in BF1 betekend dat vast niet iets goeds.
Precies dat dus, als ze hiervan nou geleerd hebben en meteen een goede release uitbrengen met degelijke content, zal ik het overwegen na wat recensies bekeken te hebben. Een snelle aankoop zal het in ieder geval niet worden.
Een Star Wars game zoals Jedi Knight: Jedi Academy heeft niemand qua gameplay ge-evernaard. Dat geld overigens voor heel veel star wars games.

De nieuwe van EA zijn allemaal compleet gefocussed op graphics en easy gameplay. Waarschijnlijk komt dat weer door die simplistische consoles :-(
Battlefield 4 en 1 zijn op zich niet zo easy qua gameplay, ben het dus niet helemaal met je eens, het zou wel kunnen dat ze iets aanpassen. Battlefront alleen de beta geprobeerd en die vond ik inderdaad een hele simpele game qua gameplay, wel best aardige graphics.
Nee, dat gaat om de toegankelijkheid van de game.

Iemand moet de game van de plank kunnen halen, en zelfs al kan die er totaal niks van, het toch kunnen uitspelen, zonder te cheaten. Difficulty levels houd slechts in dat je tegenstanders sterker worden en je ze vaker moet raken, terwijl je zelf meer damage neemt.. Het duurt dan gewoon langer.

Games als de dark forces series waren niet bepaald de makkelijkste, zeker in deel 2(Dark Forces 2: Jedi Knight) moest ik dat laatste duel een keer of 11 overdoen voor ik kon winnen.
Is dat dan zo erg? Dark Souls is immers ook ontzettend populair. En dat is zeker geen game die iemand zo van de plank af kan uitspelen.
Ja maar die game heeft niets te maken met EA.
Maar alles met mijn favo ontwikkelaar Raven Software.

Dat is een mooi voorbeeld van een studio die eigen games maakte Hexxen, Heretic, Soldier of Fortune, Singularity wat nu nog enkel COD uitspuugt.

Kapot gemaakt door Activision, wat is het toch met die uitgevers :)
Need for Speed zou een leuke aanwinst voor de Switch zijn. FIFA heeft EA al voor dat platform aangekondigd tijdens de presentatie van de Switch, dus wie weet...
Nou nee dankje. De Switch (zowel Joycons als de Pro controller) missen analoge triggers. Prima voor games zoals Mario Kart, maar een game als Need for Speed met vol gas speelt voor geen meter. Snap echt niet waarom ze daarvoor hebben gekozen. Dat de Joycons het niet kunnen snap ik voor het formaat. Maar de "Pro" controller?? Dan kan je zeggen dat ze dezelfde ervaring willen bieden, nou leuk schrappen we de hele optie maar ipv dat het optioneel is...

Race games op mn Switch (op Mario Kart type games na, want zijn geen echte racers) ga ik dus niet spelen.
Need for Speed beschouw ik ook niet als een serieuze race-sim, maar meer als een arcade-racer. Juist daarom lijkt mij dit een goede titel voor de Switch.
Sorry EA, maar deze keer maak je me niet meer blij met een dooie mus. Dit vergeet/vergeef ik niet snel.

Zoals ik die afbeelding zie is gewoon de hele game verplaatst naar DLC of afwezig. Nee dank je. Ik blijf vrolijk Battlefront II spelen :)
De opzet van Dice is opzich niet verkeerd, en een Battlefield zonder single player zou mij geen drol uitmaken. Echter, bij de starwars frenchise is het een regelrecht gemiste kans dat ze hadden gekozen voor een battlefront zonder SP. Voor de volgende geld ook, geen SP? No buy...
Need for Speed 2015 heb ik mij wel mee vermaakt. Alleen support werd vrij snel beeindigd. Paar DLC's met nieuwe auto's en nieuwe races maar meer niet. Niks nieuw stadsdeel of wat dan ook.
Vandaag heb ik pas FIFA 17 binnen en ik kijk ook uit naar FIFA 18 en Need For Speed zijn een van mijn favoriete games
Ik hoop echt dat de opvolger van Battlefront een uitgebreide single player heeft, met een verhaal.
Idem, het zag er allemaal erg tof uit, maar ik heb niks met multiplayer.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*