Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nieuwe Need For Speed-game van Ghost Games verschijnt eind 2017

Door , 79 reacties

Ontwikkelaar Ghost Games heeft bekendgemaakt dat de studio werkt aan een nieuwe Need For Speed-game, die eind dit jaar zal verschijnen. Het customizen van auto's zal in het nieuwe deel een grote rol spelen en de game krijgt een offlinemodus.

In een bericht op zijn website schrijft Ghost Games dat het aanpassen van auto's een belangrijk onderdeel is van de Need For Speed-serie. De ontwikkelaar stelt dat dit in de toekomstige game een belangrijke rol zal spelen. Ook laat de ontwikkelaar weten dat races in de nieuwe game niet alleen op asfalt, maar ook op off-road wegen zullen plaatsvinden. Verder noemt Ghost Games politieachtervolgingen als een belangrijk onderdeel van Need For Speed-games. Op de always online-functie van de Need For speed-reboot uit 2015 heeft de studio veel 'feedback' gekregen. Het nieuwe spel krijgt volgens de makers een singleplayermodus die volledig offline is te spelen.

De ontwikkelaar toont een afbeelding waarop een bord staat met de datum 2 juni. Vermoedelijk geeft Ghost Games op die dag meer info over de nieuwe game. De ontwikkelaar belooft meer bekend te maken als het EA Play-evenement dichterbij komt. Dat evenement begint op 10 juni, vlak voor de E3-gamebeurs. Uitgever EA liet eerder al weten dat dan een speelbare versie van de nieuwe Need For Speed-game wordt getoond.

Reacties (79)

Wijzig sortering
Hopelijk dan eindelijk underground 3?

Dan ben ik meteen zonder aarzelen verkocht.
Zou leuk zijn!
De Underground reeks werd wel ontwikkeld door EA Black Box, maar Wiki leert me het volgende :

'Employees of Ghost include former staff members of EA Black Box, Criterion Games, and Playground Games.'

[Reactie gewijzigd door Jelliuz op 10 mei 2017 13:38]

Criterion maakt altijd alleen zo'n bar slechte car physics. Net alsof je op een rails rijdt. Hoop dat ze deze game niet ook verpesten daarmee.
Vind je? De Burnout serie was ongeevenaard daarin, destijds iig.
Ik heb dat meer met de Forza Horizon serie, alsof je over de weg schaatst. De wagens lijken niet echt contact te hebben met de ondergrond ofzo.
Ja wellicht overdrijf ik wat, het is een stijl en hij paste goed bij burnout, dat zeker. Maar NFS had voor Critereon altijd veel betere physics imo. Stuk minder arcade.
Ik denk dat de meeste medewerkers van Black Box komen. Black Box is opgeheven (hernoemd?), criterion en Playground bestaan nog steeds.

[Reactie gewijzigd door Nielzie op 10 mei 2017 17:31]

Criterion is in 2004 overgenomen door EA.

Van de wiki pagina:
"On 28 April 2013, Alex Ward announced via Twitter that the studio is planning to steer away from its tradition in developing racing games and are instead focusing on other genres for future projects.[6] On 13 September 2013, Criterion elected to cut its staff numbers to 17 people total, as 80% (70 people) of the studio moved over to Ghost Games UK to work with Need for Speed games.[7][8]"

edit: Over playground games:
"The development studio was established in 2010, by former employees of other well known British games developers, such as Codemasters, Bizarre Creations, Criterion Games, Ubisoft Reflections, Slightly Mad Studios, Black Rock Studio, Juice Games, Sony Liverpool and many other world-class developers that are known for their racing video games. "

"In February 2017, the studio explained plans in an interview with gamesindustry.biz to open a new studio focusing on a non-racing game project.[7]"

Ik neem aan dat Playground games net als Criterion, een hoop werknemers naar Ghost games heeft verhuist en zelf verder werkt met het overige personeel aan een nieuw non-racing project.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 11 mei 2017 01:52]

Dankjewel voor deze info! Dat is een veelbelovende combinatie als je het mij vraagt.
Zegt nog niet heul veel?
Zijn het de ontwerpers, sales managers of koffiejuffrouw die onder de 'former staff' vallen..? ;)
Black Box is van Underground, Criterion van Burnout en Playground van Forza Horizon. Neem het beste van die drie series en je hebt een geweldige open world arcade racer in handen.
Sweeeet! De underground serie had ik erg veel lol mee. Criterion games was echt koning van de arcade racers. Niets kon op tegen hun burnout serie.
Playground games meh, ik heb nooit iets met Forza Horizon gehad. Aan de reviews te zien een top game, maar ik vond de physics enorm schijt. Gelukkig komt dat wel goed met (ex-)Criterion en Black box medewerkers.
Maar weer met politieachtervolgingen als belangrijk onderdeel... Eerder dan een NFS Most Wanted. Die vond ik echt heel matig met alles dat bijna eindigt in een politieachtervolging en die AI-catch-up...
Grappig. NFS Most Wanted (2005) was juist "het spel" voor mij. Belangrijk puntje was dat die titel zeer goed te spelen was met toetsenbord. Later ook kapot gespeeld op de PS2.

[Reactie gewijzigd door Kapitein187 op 10 mei 2017 17:09]

Inderdaad, NFS Most Wanted vond ik de beste NFS samen NFS 3 en 4. Waar ik op hoop is dat ze naast de open map ook losse tracks erin zetten. Een track dat bij mij altijd isnagebleven was in NFS 4 dat een trein boven een brug voorbij reed.
Kindak Park, right?
Ja!!! Geweldig! In de nieuwe standaarden van open map tegewoordig mis ik dat soort iconische momenten. Het lijkt allemaal maar hetzelfde. Most Wanted had hier en daar nog onderscheid bv, het rijden op de boulevard.
ja, de finish line was ook een spoorweg. Als er een trein langskwam was je dus gewoon genaaid. Niks slomo haalt hij t wel of niet en dan altijd net wel. Nee gewoon random trein.

Ik denk dat onze standaarden gewoon hoger zijn geworden. Als je kijkt naar need for speed underground 2 of forza horizon 3, is de grootte van de map en de hoeveelheid verschillende plekken met een aantal factoren omhoog gegaan. Zodat er wel erg gekke plekken in moet worden gezet om te worden ervaren als iconisch.

Maar die iconische momenten blijven je wel bij en dat heb ik sinds NFS Pro Street al niet meer gehad bij een Need for Speed serie.
De 2006 Most Wanted was inderdaad geweldig... ik weet niet of DropjesLover wellicht refereert aan de Most Wanted reboot, die was erg teleurstellend.
Grappig dat je stelt dat hij goed te spelen was met het toetsenbord, ik vond hem juist ook bijzonder goed met force feedback stuur. Met de Driving Force Pro kon ik destijds uitstekend voelen waar ik grip dreigde te verliezen in bochten. Destijds was het nog standaard dat er op competitief niveau met een controller gespeeld werd en stuurtjes gezien werden als minder omdat je minder snel je stuur om zou kunnen gooien. Dat werd besproken door de commentatoren op de best of benelux finale, waar ik vervolgens van de met controller spelende Djith won (met een flinke dosis geluk moet ik toegeven, en sowieso het geluk dat Steffan niet mee deed in die competitie, die ook met stuur speelde en later 3e van de wereld werd in Most Wanted).
Denk dat hij de 2012 versie bedoeld, daar was echt alles een achtervolging.
Ook ai's die je met 500km/h inhalen (jij rijd Bugatti Veyron die 400+ gaat)
AI-Catch-up is iets waar je gewoon niet aan zult ontkomen in een singleplayer racegame. Het wordt ook wel 'rubber-banding' genoemd. AI's in racegames zijn zo ontwikkeld dat de auto van de tegenstander sneller gaat op basis van jouw rijgedrag. En ja, dat kan soms erg frustrerend zijn...

Meer details lees je in het patent US Patent 7278913 dat door Nintendo is aangevraagd voor Mario Kart: Double Dash!!!

[Reactie gewijzigd door D3F op 10 mei 2017 13:38]

Waarom zou je daar niet aan kunnen ontkomen?

AI hoeft toch niet per sé afhankelijk te worden gemaakt van jouw rijstijl? GRID van Codemasters deed dat erg netjes. Als je een goede race reed, dan was je de hele tijd eerste. Maakte je een fout, dan werd je daarvoor flink afgestraft.

Idealiter verzamelen ze op online momenten gewoon veel ghost data van andere menselijke spelers. Dan kun je offline rijden tegen realistische tegenstanders. Dan moeten ze alleen nog een manier vinden om botsingen in dat model te passen.
En dat is dus exact wat rubberbanding is. Je kunt als je goed racet prima eerste blijven, maar na een iets te grove fout word je vrij rap ingehaald. In Forza Horizon 3 wel eens races gereden met een vriend. Beiden een loeisnelle wagen, sneller dan die van de AI-tegenstanders. Hij crashte, ik reed verder en hij kon daarna (op papier) minder snelle wagens onmogelijk bijhouden. Als ik dan even gas terug gaf dan vloog hij diezelfde tegenstander gruwelijk hard voorbij.
Dat is niet wat rubberbanding is.

In Mario Kart wordt je zelfs bij een vrijwel perfecte race soms ingehaald door de AI. Dat is rubberbanding. In GRID moest je al enkele malen door de zandbak om een echt goede race te verpesten.

Wat wél typisch rubberbanding is, is het fenomeen dat je, met dezelfde rijstijl en dezelfde rondetijden, opeens aan het einde van de race de tegenstanders dichterbij ziet komen. Waarom zouden ze de laatste ronde opeens wel fatsoenlijk kunnen rijden?
Catch-up/ketchup is voor mij de reden waarom ik vaak vreselijk hard afknap op een racegame. Het zijn overigens enkel arcaderacers die er gebruik van maken om games speelbaar en daarmee leuk te maken voor een groot publiek. De wat meer serieuze racegames en racesimulaties hebben het niet.
Reboot van hot Persuit dacht ik is toch de beste voor mij.
Waarom is iedereen zo gek op die Underground series? Is dat een andere generatie (ben zelf 29). Ik wil juist 't échte NFS gevoel terug, kortom een remake van NFS1, 3 en 4. (met een modus wat lijkt op NFS 2). Ik wil gewoon lekker rausen in een politiebak, spikestrips neerknallen. Verdekt opgesteld staan om een bocht, om vervolgens vol gas in m'n SUV door de bergen te scheuren en iemand tot stilstand te brengen...
De Underground-serie kwam een beetje rond de tijd dat The Fast & The Furious-films nog relatief nieuw waren. Tunen was helemaal hot en wat Underground 2 zo tof en geliefd maakte waren:
  • Het tot in de details pimpen van je auto's;
  • 31 auto's;
  • Cutscenes;
  • Een (dun) verhaal;
  • De belangrijkste: een grote open stad waar je van alles in kon doen
Vooral de map voegde echt lading toe aan de game. Je kon er van alles doen; van rondracen tot het vinden van shops om je auto te pimpen, unlockables, verborgen races, het uitdagen van computergestuurde races op de map zelf etc. etc. Het had eigenlijk een soort 'rpg'-gevoel omdat je echt steeds nieuwe dingen ontgrendelde, waaronder nieuwe delen van de map.

En laten we niet de heerlijke soundtrack vergeten met o.a. The Doors - Riders on the Storm!

@davydeking excuus, was even in de war met een andere titel.

[Reactie gewijzigd door D3F op 10 mei 2017 15:22]

Exotische auto's in NSF Underground serie? Zoals welke?
Dat is niet echt een excoot hea...
Vond het al raar hahaha, thanks voor het aanpassen :)
Omg de doors. Die game heeft echt mijn muziek smaak veranderd
Ik ben bijna 29, maar kan ook niet wachten op een reboot van zowel NFS 3 als Underground. Vooral die laatste heb ik echt grijs gespeeld vroeger. En dan met inderdaad The Doors of Black Betty.. :)

[Reactie gewijzigd door darkkingll op 10 mei 2017 17:13]

Ik deel je mening. Met 2 kon ik overigens mijzelf ook nog redelijk vermaken en Porsche Unleashed was ook wel een heerlijke om te spelen. Underground en alles daarna heb ik mij nauwelijks mee kunnen vermaken.
Ik weet nog dat ik Porsche Unleashed kocht en daar na heel kort erg veel spijt van had. Ik had daarvoor alle delen met veel plezier gespeeld.
Same here maar ik ben er al 51 :)

Als een racespel nitro heeft haak ik af. De beste NFS imho was Porsche Unleashed.
Als ze er een stickertje Underground 3 op plakken maakt dat toch niet meteen dat het een waardige opvolger is van Underground?

De vorige NFS games van Ghost Games waren Rivals, die vond ik op zich wel leuk maar niet super, en NFS (in de trand van sequels zonder naam/nummer), die vond ik dan weer meh.

Persoonlijk vond ik de Criterion spellen leuker: Hot Pursuit en Most Wanted.

Maar liever dan weer een Burnout (waar momenteel wat ex-Criterion personeel aan werkt bij Three Fields Entertainment).
Ja, bij NFS16 werd ook geinsinueerd dat het de spirituele opvolger van NFS2 zou zijn.
NFS 16 = Hot Persuit is de spirituele opvolger van NFS2. Niet van NFS Underground 2, waar LOTG naar verwijst.
Ah, toen er hier destijds een artikel over gepost werd commente iedereen massaal hoe ze hoopten op een NFSU2 opvolger, misschien dat ik daar mee in de war was.
Wacht daar nog mee tot we weten wat het daadwerkelijk inhoudt. Mijn vermoeden is dat we 2 bumpers, 4 bonnets, 5 wings en 2 sideskirts krijgen per wagen, en EA DLC uitbrengt met 4 andere onderdelen voor ¤10 per kwartaal of zo.

Jokes aside, ben benieuwd hoe ze dit willen doen. Gezien hoe mager NFS '15 was, heb ik nogal lage verwachtingen hiervoor.

Maar goed, ik laat me liever positief verrassen dan weer in m'n hype crashen zoals met hun vorige game.
Wacht daar nog mee tot we weten wat het daadwerkelijk inhoudt. Mijn vermoeden is dat we 2 bumpers, 4 bonnets, 5 wings en 2 sideskirts krijgen per wagen, en EA DLC uitbrengt met 4 andere onderdelen voor ¤10 per kwartaal of zo.
Het trieste is dat je het waarschijnlijk wel goed voorspeld.
Ik heb ''erg'' (maar kort) genoten van de laatste NFS maar het gebrek aan tunen en een grote afwisselende wereld zorgde ervoor dat ik er te snel op uitgekeken was.
Eigenlijk heb ik hem voornamelijk gespeeld omdat er een rx-7 in zat. :Y)

Het spel had wel degelijk potentie voor een goed spel, maar EA kennende zullen ze alles wat het volgende deel compleet/af maakt als dlc verkopen.
Ik kijk de kat uit de boom, ik hoop - maar wel voorzichtig op een Underground 3.

En natuurlijk er een waardige opvolger er van maken.
Skins en carpacks mogen ze wat mij betreft dlc van maken, ik hoef toch niet elke auto te hebben. En mn auto hoef ik ook niet vol te plakken met meuk, maar goed hier denken andere mensen natuurlijk weer anders over.

[Reactie gewijzigd door Xm0ur3r op 10 mei 2017 13:53]

Ik hoop het ook. Liefst geen super/hypercars, tenzij deze heel veel tuning opties krijgen.

En gewoon kleine dingen, zoals;
Drift charms,
Wielmoeren in allemaal verschillende kleuren en maten,
Koelslangen etc. onder de motorkap kunnen kleuren,

En for god sake, op release manual transmission!
ik heb ergens gelezen dat er offroad komt, dus, nope geen NFSU3 .... :(
ik vond underground juist een grote teleurstelling na hot persuit en high stakes
hoop dat er split screen multiplayer is want is echt niet leuk dat je niet met een vriend thuis kan spelen.
Ze moeten ondersteuning voor een 2e beeldscherm inbouwen oid. Zo half op een beeldscherm was vroeger leuk maar als het er in zou zitten zullen ik en mijn vrienden daar hoogstwaarschijnlijk geen gebruik van maken. Met Rollcage was het zelf mogelijk om met z'n 4en te splitschreenen. 2 toetsenborden, een logische toetsindeling en hoppaaa :) :) alleen dat was vroeger. Een LAN optie zou ik daarentegen zeer zeker toejuichen. Plus een spirituele opvolger voor Porsche 2000 (Porsche 2020?) zou ook zeer welkom zijn.

[Reactie gewijzigd door B00m3rang op 10 mei 2017 19:03]

Zou nogal moeilijk zijn om een tweede beeldscherm op je ps4 aan te sluiten
Ik had het ook over een PC maar dat had je vast wel door.

Zou wel een killer feature van een nieuwe console zijn. Split screen met 2 beeldschermen of beide gewoon een andere game.
"en de game krijgt een offlinemodus."

toch belachelijk dat tegenwoordig dit apart vermeld moet worden.
Niet echt, vroeger "moest" apart vermeld worden van MP. Nu soms nogsteeds voor duidelijkheid, maar het word tegenwoordig verwacht van bepaalde genres/games dat het MP is en dus is het vermelden van SP wel goed. Heel goed, eigenlijk.

We gaan steeds meer naar online. Het vermelden van SP zal dus vaker voortkomen.

[Reactie gewijzigd door Iva Wonderbush op 10 mei 2017 13:19]

MP/SP <> online/offline modes ik heb meer het idee dat ze hiermee bedoelden dat je geen always online crap hebt.
Ah, verkeerd begrepen dan. Ja, dat is inderdaad wel een beetje raar dat zo iets vermeld moet worden :P
Hopelijk local multiplayer
Nou inderdaad! Ik mis de local multiplayer tegenwoordig :(
Gewoon most wanted remasteren. Dan ben ik weer helemaal blij!
Most wanted kun je met een paar community mods spelen met nieuwe textures en moderne effecten. Heeft eigenlijk helemaal geen remaster nodig.

Underground daarentegen. Dat zou ik nog wel eens met 4k texture resoluties willen zien.
hoeft van mij niet eens 4k, zolang er een goede, lange single player in zit, (en ondersteuning voor een 360 modena pro) ben ik tevreden en heb ik weer heel wat uurtjes achter mn pc te zitten :)
Er is ook gezegd dat de Rhino voorkomt in de nieuwe game. Die Rhino's zijn die grote SUV's in Most Wanted 2005 die met volle snelheid tegen je aan knallen :)
Dus NFS 2017 gaat nog wat worden
Die Rhino's inderdaad. Die anticipeerde ik altijd door vlak voor de klap 'speedbreaker' te activeren :P
Kijk, dit willen we zien in NFS games.
De allereerste NFS vind ik nog steeds de beste ever gemaakt. Exotische auto's, awesome (promo) showcase filmpjes van de auto's die je kon rijden (man wat kon ik daarvan genieten), in de auto kunnen zitten (zijn volgens mij ook zat NFS games gemaakt waarbij je niet eens in de auto kon zitten, enkel een bumper cam). Hoe dan ook zal ik deze ook proberen :)
Oh ja, die reboot kwam ook op de pc uit 4 maand na de console release. Ik wou hem spelen, maar was het helemaal vergeten omdat de hype 2 dagen na console release al weer weg was. Dit is de eerste keer in ruim een jaar dat ik aan dat spel denk xD
Toch maar eens kijken of het wat was.
Hoop dat er nog weer een arcade nfs uit komt met veel tuning en zonder hypercars. De laatste 2 die ik speelde konden praktisch ook niet gespeeld worden zonder controller. Tis dat ze maar ¤5 kosten..