Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

Alex Ward, voormalig Creative Director van Criterion Games, heeft laten weten dat de volgende game van zijn studio Three Fields Entertainment een racegame wordt. Bij Criterion werkte Ward eerder aan de Burnout-titels.

Volgens Videogamer wordt de game de 'spirituele opvolger' van Burnout 3. Ward zou eerder hebben aangegeven dat het spel 'zeer snel' zal zijn. Ook refereerde hij aan het project onder de codenaam 'shiny red something', die dicht in de buurt komt van de codenaam van Burnout, 'shiny red car'. Ook de originele voice-over van Burnout 3, Ted Stryker, zou zijn rentree maken. Er is nog geen informatie over een releasedatum.

Hiervoor bracht Three Fields de game Dangerous Golf uit, waarbij spelers tijdens een potje golf zoveel mogelijk schade moeten aanrichten. Hij richtte de Three Fields-studio in 2014 samen met Fiona Sperry op, die eerder ook bij Criterion werkte. Ook de overige medewerkers van de nieuwe studio zijn ex-Criterion-medewerkers. Deze studio was na de overname door EA in 2005 verantwoordelijk voor de Hot Pursuit- en Most Wanted-titels van de Need for Speed-serie.

alex ward twitter

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

Weet je wat leuk zou zijn. Een game als Burnout, maar dan met het jasje van Rollcage, waarbij je met hoge snelheden over de muren en plafonds kon scheuren, maar dan misschien minus de wapens van Rollcage. Maar ok, dat is misschien wishful thinking...

[Reactie gewijzigd door Stefandepefan op 27 juli 2016 16:37]

Kijk... dat is weer een leuk vooruitzicht. Dank voor de tip!
De maker van Grip heeft ook remakes gemaakt van de originele eerste twee spellen:
Rollcage Redux en Rollcage Extreme.
OMG yes. Gekocht.

Rollcage (2?) was echt leuk, maar ik heb eigenlijk vooral die promo-trail gespeeld. De snelste spelers kregen toen hardware enzo. Heb die game toen netaan op #50 gewonnen en vervolgens eigenlijk maar weinig gespeeld. (sub 15 uur)
En zo is mijn hele dag weer helemaal goed.
Ik heb vroeger Rollcage helemaal stuk gespeeld op de ps1.
Ik ga vanmiddag meteen even kijken naar dat spel.

Ook burnout staat op de nostalgie lijst en kan absoluut niet wachten totdat de "opvolger" uit is.
Weet je overigens dat er een opvolger al reeds voor Rollcage in de maak is? Word gemaakt door oud-gedienden van de Rollcage serie genaamd GRIP
Vent! Dit is een jeugdsentiment voor mij. Ik heb nooit meer de game kunnen vinden. Tot ik op je link klikte. Muziek in deze game was ook echt vet!
rollcage was awesome!!
Bedankt voor de trip naar memory lane :)
Dat waren nog eens tijden met Rollcage! :D
Erg leuk idee!
Dat het woord "car" is vervangen door "something" kan erop duiden dat het om een fictief voertuig gaat? Of iets abstracts. Zou wel matchen met het feit dat de game ook "snel" zou zijn.

[Reactie gewijzigd door Devroet op 27 juli 2016 16:10]

Misschien dat ze toch doorgaan met hun concept. Of in ieder geval elementen daarvan. Dat zou ik persoonlijk wel echt vet vinden. Weer 's wat anders dan de dertien in het dozijn racing game.
Ik hoop het echt, die game leek me super tof, burnout games waren ook geweldig, totdat EA bedacht dat ze daarmee misschien NFS konden 'redden', wat een ontzettend misbaksel heeft opgeleverd.
De maker zegt dat ze burnout met black willen mixen, maar er zullen geen wapens of auto's inzitten.

Conclusie: Het is een high speed game met voertuigen is en heeft destruction models

[Reactie gewijzigd door SinisterGlitch op 27 juli 2016 16:17]

Laat het anders zoiets worden als Split Second of Blur of zo. Super leuk om te lannen!
Split Second was echt een meesterlijke game! Zeker met surround erg op het randje van mijn stoel gezeten bij het racen.
Hahaha jaaa heel veel plezier met Blur gehad, totdat de kat bang was voor de hond en zo de rechtopstaande xbox 360 van de kast af gooide.. Xbox perfect, Blur was flink verpest :D (zo'n mooie cirkel door de disk die je lekker voelt zitten als je eroverheen gaat met je vingers).

Ik had ook wel gedacht dat dit soort games nu sneller zouden komen aangezien de xbox one / ps4 er is.. Maar ik vind het aanbod maar zwaar tegenvallen.. Op de xbox 360 (of ps3 ook vast wel) had je zeer veel van dit soort games..
Burnout Paradise, helemaal plat gespeeld, zo ook blur, maar ook gewoon de bekende titels die je nu nog altijd ziet..
Het is nu of een dikke AAA game (Battlefield, Forza etc) of wat van die 16 bit indy games.... Maar niet iets wat er tussen zit zoals Burnout, blur en etc (ja wel carmaggedon nu maar die hebben nooit mijn interesses gehad)
De Burnout games waren echt prima racing games! Maar de Crash mode in Burnout 2 vind ik echt legendarisch!
Ik ben nog nooit een andere game tegengekomen die iets gelijkwaardigs had.
Ook bij Burnout paradise is het eindeloos doorrollen met je wrak bij lange na niet zo leuk als de Crash mode in B2: POI.
Wat hebben we dat grijs gespeeld met een groep vrienden voor de TV en dan om beurten proberen om targets te halen/verbeteren. Briljant! _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Da_maniaC op 27 juli 2016 16:40]

Die Crashmode was idd Super. Heel wat avondjes mee vermaakt.
Ik heb de crashmode pas leren kennen in Burnout 3 maar die miste ik toch wel in paradise (wat ook geen slechte game was nochtans). Bij Paradise was ik nog volop actief op hun forum en ze hadden best nog leuke plannen met de game, echter is daar om een of andere reden niks van gekomen (hoofdverdachte is EA natuurlijk).
Een echte Burnout zal het wel niet worden want waarschijnlijk ligt die franshise nog bij Criterion Games.
Als ik mij niet vergis, reed het verkeer in Burnout 3 in de crashmode random. In Burnout 2 reed al het verkeer precies hetzelfde bij elke poging. Dat maakte die modus zo meestelijk. Steeds proberen je score iets bij te schaven. Heb er uren in doorgebracht.
Ik vond net de variatie in verkeer leuk om men score te toppen. De verschillen waren vaak maar klein waardoor het toch enigszins te sturen is :).
Van mij mogen ze ook wel een opvolger van Burnout Paradise maken, die game heb ik echt grijs gespeeld. Hoop dat ze met "something" in het codewoord wel refereren naar auto's trouwens.
Hoe goed de races en chrashes ook waren bij Paradise. Die versie heeft voor mij nooit het niveau gehaald van Burnout 3 of Revenge. Bij Dominator werd voor mij al minder. En de open spelwereld van Paradise heeft mij sowieso nooit getrokken voor dit soort games.

[Reactie gewijzigd door Jasphur op 27 juli 2016 16:43]

Daar ben ik het volledig mee eens, of eigenlijk zou ik nog een stapje verder gaan... Burnout Paradise was saai in mijn beleving. Ik heb begrepen dat het uiteindelijk richting het einde van het spel wel lastiger werd, maar zover ben ik nooit gekomen omdat ik bijna in slaap viel bij die game. Alleen maar van de ene kant van de stad naar de andere rijden met als enige 'uitdaging' even opletten welke afslag je moet nemen. Zolang je je niet in de route vergiste won je elke keer want zowel het voorblijven van de computer als het ontwijken van het verkeer was veel te simpel.
Maar goed, als ze nu zeggen spirituele opvolger van specifiek Burnout 3 (wat dus niet de laatste Burnout was), dan maakt me dat hoopvol dat zij ook inzien dat er mensen zitten te wachten op het oude Burnout gevoel en niet per se op wat Paradise ons voorschotelde (hoe goed die ook ontvangen werd).
Mee eens de oude burnout games waren geweldig, maar vanaf ps3 kwam de open wereld werd alleen maar minder leuk.

Gewoon beginnen gelijk na einde toe racen en knallen die handel, niet eerst een halve stad door rijden enzo.
Dit vind ik dus bij race games ook niks aan, midnight club 3 was nog maar open stad vanaf nfsu 2 en later haakte ik echt af.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 27 juli 2016 17:56]

Kan eigenlijk niks anders zeggen dat ik het hiermee eens ben, hetzelfde met Need For Speed, sinds dat daar er open world bij is gekomen ben ik volledig afgehaakt, het voelt gewoon niet goed voor dat soort spellen.
Burnout is legendarisch. Zelfs mijn vriendin vroeg van de week of die er niet was voor de PS4... :P
Dangerous Golf lijkt me ook cool, misschien maar eens proberen ;)
Laat maar komen, k vond de Burnout al super goed.
De laatste game van EA die ik gespeeld heb is de NFS van Criterion op de Vita, en die was best ok. Zonder dlc, pre order bonus of micro transacties. Als er zo'n Burnout gemaakt wordt zou ik hem zo kopen.
Doet me met weemoed terugdenken aan Burnout Revenge... Ooit dé reden voor mij om een Xbox 360 te kopen...
Er was toen de eerste Xbox bijna aan zijn einde van zijn levenscyclus was een Xbox Burnout Revenge Pack, die gekocht gehad voor rond de ¤130,- , ziet er zo uit:

https://i.imgur.com/GVqv2GC.png
https://i.imgur.com/Jp8cMyM.png

Dat waren leuke game tijden, ding doet het nog steeds.
Tegenwoordig speel ik af en toe Burnout 3 Takedown & Revenge op de PC, blijft leuk en de optie voor betere resolutie en dergelijke, helpt toch iets meer met het zicht in de verte.

Hopelijk wordt de nieuwe variant ook beschikbaar gemaakt op de PC maar dan wel met redelijke PC controls, en niet zoals Dangerous Golf dat je perse een controller moet hebben.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True