Microsoft brengt camera-app voor iPhones uit

Microsoft heeft een camera-app voor Apple iOS-apparaten uitgebracht. De app heet Pix en maakt ook voor en na het indrukken van de sluiterknop foto's, zodat achteraf het beste resultaat gekozen kan worden. Ook voert de app automatische verbeteringen uit.

Microsoft PixMicrosoft presenteert Pix als een slimme camera-app die het voor gebruikers gemakkelijker moet maken om goede foto's te maken. De app herkent mensen in beeld en past de belichting, focus en kleur aan zodat de personen zo goed mogelijk in beeld komen.

Volgens Microsoft zorgt het maken van meerdere opnames er ook voor dat de beeldkwaliteit wordt verbeterd. Door de beelden te combineren zou ruis verminderd worden. Alle bewerkingen worden achter de schermen uitgevoerd, zonder dat de gebruiker daar invloed op uit kan oefenen.

Ook voordat de gebruiker de knop indrukt om een foto te maken, worden er al opnames gemaakt. Deze worden een bepaalde tijd vastgehouden in het buffergeheugen en zodra de gebruiker een foto maakt, worden ook de voorgaande momenten opgeslagen. Dat moet er voor zorgen dat foto's ook lukken als er nét te laat op het knopje is gedrukt.

De app bevat ook een Hyperlapse-functie. Video's die gemaakt worden vanuit Pix worden automatisch gestabiliseerd en kunnen versneld worden afgespeeld voor een timelapse-effect. Microsoft bracht eerder al een Hyperlapse-app uit voor Android.

Als de app tijdens het maken van een foto beweging in beeld detecteert, wordt er ook een 'Live Image' gemaakt. Dit is een bewegende foto en die wordt gemaakt door alle beelden die in de burstopname worden vastgelegd samen te voegen tot een korte animatie. De gratis app werkt op de iPhone 5s en nieuwere modellen, mits iOS 9.0 of hoger is geïnstalleerd.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

27-07-2016 • 17:25

119

Reacties (119)

119
101
59
5
0
24
Wijzig sortering
Anoniem: 436362 27 juli 2016 17:31
En dan zoek ik als Windows Phone gebruiker direct of deze ook beschikbaar is voor WP zelf. En wat blijkt? Nee dit is niet het geval. Dit is de eerste en ook direct de laatste keer dat ik een windows phone gebruik. Ik kom dit maar wat te vaak tegen.
Volgens mij zit deze funtie in windows 10 voor je telefoo . Heb al genoeg mensen aan me bureau gehad met de vraag hoe het komt dat die altijd korte filmpjes maakt en geen fotos
Anoniem: 436362 @WouterH27 juli 2016 20:18
Misschien wel. Ik had het nog niet ontdekt. Maar wat meer speelt (en dit is dus niet het enige voorbeeld) is dat elke app die word uitgebracht eerst voor iOS en Android wordt ontwikkeld. Als je geluk hebt komt het met vertraging naar het WP platform. En zelfs als het op WP is beland dan is het nog maar de vraag of de app goed word onderhouden.

Ik merk gewoon na 2 jaar WP gebruikt te hebben dat veel apps gewoon functionaliteit missen t.o.v. iOS en Android (9292 bijvoorbeeld). Dit is nu zo vaak voor gekomen dat ik er gewoon klaar mee ben. Misschien klink ik zuur als je dit leest, maar dat krijg je als in 9 van de 10 gevallen een app niet beschikbaar is voor WP.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 436362 op 24 juli 2024 02:49]

Ook logisch Windows Phone is al paar jaar dood spoor. Wordt nog ondersteund voor good will.
Beetje kip en het ei verhaal.
Op zich is Windows mobile een zeer goed platform maar mensen zeggen dat het een dood spoor is doordat er geen apps zijn. En er zijn geen apps omdat mensen het een dood spoor vinden...

Ik zie (met wat geluk en effort van MS) windows mobile een zeer groot platform worden. Zeker als hun initiatieven om makkelijk (lees zonder veel kosten) IOS toepassingen te porten naar windows phone.
Maar dat is natuurlijk gokwerk en zal de toekomst uitwijzen
Gelukkig heeft MS het platform om android apps naar windows te porten de nek omgedraaid zodat WP weer een kans minder heeft.
Dat is wel een beslissing die ik versta.
Op ios en android zijn 95% van de apps gelijk (zeker de "populaire")
Als het pak makkelijker is op van ios naar WP te gaan dan van android naar WP dan kunnen ze beter hun effort steken in enkel van ios naar WP ipv beiden.

Als alle ios apps ook beschikbaar zouden zijn op WP zouden er al veel minder gebruikers klagen of het lage app aanbod
Ja, zo optimistisch was ik een paar jaar geleden ook nog, maar na de ene teleurstelling na de andere, ben ik er wel een beetje klaar mee. Ik zit alweer sinds enkele maanden op Android.
Is inderdaad een standaard functie in Windows 10
Living images/meerdere foto's en daaruit de beste foto/belichting pakken doet de Windows 10 Mobile camera al heel lang anders. Je kunt die dan (vaak) ook altijd gelijk nog editen als je wilt. sinds HDR erbij is gekomen kun je ook achteraf nog aan de belichting sleutelen.

Hyperlapse is trouwens ook gewoon beschikbaar voor W10M en kun je inderdaad best leuke filmpjes mee maken.

We hebben op de W10M dus geen andere/extra camera app meer nodig! :)

[edit]
Hierbij ook nog een link van de MS blog over de features
https://blogs.windows.com...e-and-more-on-your-lumia/

[Reactie gewijzigd door Jaguar645 op 24 juli 2024 02:49]

Beetje opletten,

Er staan nu een aantal ios geporte apps in de windows store. Deze zijn welliswaar enorm ruw geport want zit nog vol fouten. Dit soort apps (zoals deze camera app) lijken mij juist de omgedraaide situatie en daarmee is MS volgens mij bezig met het visa versa porten van app's dan wel niet geheel automatisch.

En de gebruikers van ios die MS apps gebruiken testen het meteen, win win. En ze zijn ook abrupt gestopt met het porten van android apps dit is waarschijnlijk strategie maar dit zal dus betekenen dat android langzaam steeds minder windows apps krijgt.

Maw; het gaat niet om de app het gaat om het testen van bepaalden elementen die ze (ik hoop) bij redstone gaan vrijgeven.

[Reactie gewijzigd door downcom op 24 juli 2024 02:49]

En ze zijn ook abrupt gestopt met het porten van android apps dit is waarschijnlijk strategie maar dit zal dus betekenen dat android langzaam steeds minder windows apps krijgt.
Het is niet strategie. De reden waarom Project Astoria is gecanceld, is omdat er
  • Veel feedback vanuit de ontwikkelaars kwam dat het onnodig was om 2 Bridge tools te hebben voor het porten van apps naar Windows
  • Omdat er technische problemen waren met het Android subsysteem waardoor Windows 10 Mobile trager werd na een bepaalde tijd (op het Astoria project zaten >50 man terwijl er op Islandwood maar 5 man zitten)
  • Er legale vraagstukken waren omdat Astoria een emulatie van de Android app betrof en Islandwood (iOS) een daadwerkelijke port van de Objective-C code naar Windows UWP.
Daarnaast heeft Microsoft Xamarin aangekocht waarmee met 1 codebase zowel Android apps als iOS apps geport kunnen worden naar een native Windows UWP app zodat ook direct de Microsoft services en Windows Mobile API's aangesproken kunnen worden. Kortom, het bestaansrecht van project Astoria was eigenlijk vanaf het begin al discutabel.

[Reactie gewijzigd door LCP op 24 juli 2024 02:49]

En precies om deze reden heb ik deze week een Nexus 5 op de kop getikt. Ik vind m'n Lumia 950XL een enorm fijne telefoon en doe hem om die reden ook niet definitief weg, maar:

1: Microsoft lijkt zich qua apps mee te focussen op Android/iOS dan op zijn eigen ecosysteem. De werkelijkheid kan anders zijn, maar dit gevoel krijg ik héél erg.
2: Android 6 voelt veel meer 'af' dan Windows 10 Mobile. W10M is enorm prettig in gebruik, maar na een paar minuten spelen op Android merk je gewoon duidelijk een verschil in consistentie.
3: Dit is helemaal de schuld van Microsoft maar het komt veel te vaak voor dat een app niet verschijnt voor W10M, pas veel later verschijnt, in een mindere vorm verschijnt of wel verschijnt maar slecht bijgehouden wordt.

Ik heb Microsoft/Windows Phone bijna 4 jaar lang verdedigd maar ik heb er gewoon geen zin meer in. Prachtige toestellen, een prachtige visie met de Universal Apps, maar om de een of andere reden krijgen ze het gewoon niet fatsoenlijk verkocht.
Anoniem: 436362 @SomerenV27 juli 2016 20:13
Precies vanwege die drie punten die jij opnoemt zal mijn volgende telefoon geen WP zijn. Een prima besturingsysteem, maar tegenwoordig maken de apps de user experience, niet het besturingssysteem.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 436362 op 24 juli 2024 02:49]

maar tegenwoordig maken de apps de user experience, niet het besturingssysteem.
Dat is natuurlijk volkomen onzin. De user experience van het OS bepalen meer dan de helft van je ervaring. Zeker als je Windows vergelijkt met Android en iOS waarvan de laatste feitelijk niet veel meer is dan een app launcher. Van de drie is het Windows OS juist het OS met de beste gebruikservaring als het gaat om persoonlijkheid, snelheid en ecosysteem (niet apps).
Het gebrek aan apps doet nog geen afbreuk aan de gebruikservaring. Persoonlijk vind ik Android en iOS vreselijk qua ervaring omdat Android te bloated is; teveel settings, te chaotisch en te rommelig en inconsistent in de UI. iOS vind ik kinderachtig en gedateerd en daarom vreselijk saai. Persoonlijk vind ik daarom Windows Phone/10 Mobile de beste ervaring geven omdat het wat mij betreft het meest gepersonaliseerde en gebruiksvriendelijke OS is van de drie.
tegenwoordig maken de apps de user experience, niet het besturingssysteem.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Maar ik mis gewoon te vaak apps of functionaliteiten in apps en daar ben ik klaar mee. De overall ervaring van Windows vind ik nog altijd fijner dan die van Android of iOS, maar die laatste twee voelen dan weer wat meer 'af' en hebben alle grote ontwikkelaars achter zich staan. En dan kies ik toch voor de apps in plaats van het systeem.
Dat de perceptie negatief is komt door de reacties die ik hier lees.
Ik mis geen functies op mijn lumia. Waarom zou ik hem verder overladen met pulp?
Alles werkt, ik kan alles doen. Ik mis niks. Ja, je moet je wel eens verdiepen in wat windows standaard heeft ingebouwd.
Daar vergis ik me ook nog al eens in. Maar dat ligt aan mij, niet aan Mucrosoft.
Het ligt wel degelijk aan MS. Sommige dingen mogen ze wat mij betreft duidelijker communiceren of zelfs al standaard inschakelen. Het feit dat een windows 10 pc met quad i7 standaard met slechts 1 core boot is voor mij nog steeds een raadsel. Als ze hier nou een duidelijke reden voor zouden hebben dan okee, maar het is bijvoorbeeld een significant verschil als je er geen ssd in hebt liggen. Het kan best zijn dat het bij andere OS-en ook met 1 vore gaat, maar als je de optie inbouwt en het scheelt daadwerkelijk in boottime, waarom zet je het dan niet aan? Nummer 1 ergernis van windows was altijd het trage oostarten vanaf cold boot.
Simpelweg omdat het verschil in cpu snelheid een minimaal verschil maakt in zuivere boottijd. Geheugen en HD/ssd maakt hier voor 99.8% de dienst uit, niet de cpu. Microsoft kiest hier dus de enige juiste weg, de stabiliteit van één core voor het booten.
Volgens mij geef ik dus net aan dat het booten met 4 stuks wel degelijk een verschil maakt. En daarnaast. Als het niet uit zou maken waarom de optie dan inbouwen en geen waarschuwing geven?
Debug/probleem analyse? Ik kan daar geen antwoord op geven. Ik heb nog nooit bewijs gezien dat in een identiek systeem, een CPU verschil maakt op boottijden. In ieder geval niet iets wat merkbaar is in de praktijk, meerdere cores of niet. Kun je dat onderbouwen? wellicht met een link oid?
wij als windows phone 10 gebruikers hebben al deze functies al, dus waarom ombuigen in iets positiefs als we er allang gebruik van maken in de standaard app :P
Ja, heel mooi allemaal, maar als Windows Phone gebruiker zou ik toch liever zien dat Microsoft zijn energie in het Windows Phone platform stort en niet uitspreidt over allerlei activiteiten en initiatieven.

In de tijd dat Windows Phone een krachtig platform was kon de ontwikkeling van deze apps nog worden uitgelegd als dat de invloedsfeer van Microsoft werd uitgespreid tot in andere mobiele platforms. Het hogere doel: mensen laten beseffen dat er meer is naast Android en Apple. Nu Microsoft aan de stam van zijn eigen platform aan het zagen is maakt het deze activiteiten moeilijker uit te leggen. Misschien een afwikkelen van beleid uit het verleden.

Edit: met die camera ondersteuning had WP nog een uniek verkoop argument. Door deze ondersteuning op andere platformen beschikbaar te stellen verdwijnt dit. Op eenzelfde wijze had MS here maps aan zich gebonden moeten houden.

[Reactie gewijzigd door teacup op 24 juli 2024 02:49]

Hoezo zou je dit als Windowsliefhebber niet als positief zien? Ik ben juist blij dat Microsoft andere platformen ondersteund, zouden meer bedrijven moeten doen! Hoop zelf dat ze ook de app uitbrengen voor Android, zodat ik de huidige camera app die ik nu gebruik eraf kan gooien.

Heb op mijn Werktelefoon (SonyZ5) zowat alle Google services eruit gesloopt (Hangout, Google drive ect.) en kan zonder problemen gebruik maken van de Microsoft diensten en syncen met mijn Lumia 950XL.

Microsoft is misschien op tijd in de markt gegaan van het verkopen van diensten, maar Apple ziet het onderhand ook in dat je tegenwoordig niet meer kan leven van hardware verkoop. De markt van Office365 wordt in ieder geval moeilijk om af te pakken.
Waarom zou je hier perse op wachten terwijl er tientallen andere camera apps zijn.
Omdat ik tot heden nog geen camera app tegen ben gekomen die goede living images maakt. Die van MS herkent erg goed wanneer er iets beweegt (dat doet de default camera ap van IOS niet) en heeft zeer veel functies.

Ook niet raar dat die van MS zo goed werkt. De technieken en expertises komen van Nokia vandaan (lumia camera).

[Reactie gewijzigd door vali op 24 juli 2024 02:49]

iPhone camera detecteert ook wanneer er iets beweegt. Je krijgt ook zo'n vierkantje rond je gezicht.

Buiten dat, kan je op iPhone ook burst-foto's maken, de belichting veranderen/instellen (HDR),...

Dus, euh...
Ik doelde op de living Photo, niet op de gezichtsherkenning. Misschien iets beter lezen voordat je reageert? Dan ontvang je ook niet zoveel -1en
Live photos zit inderdaad alleen in de 6S of nieuwer.
Omdat ik tot heden nog geen camera app tegen ben gekomen die goede living images maakt. Die van MS herkent erg goed wanneer er iets beweegt (dat doet de default camera ap van IOS niet) en heeft zeer veel functies.
Geen idee met welk been jij uit bed bent gestapt, maar lees eerst de tekst voordat je gaat flamen. IOS ondersteund de functie niet. De default foto app maakt altijd een living photo, ook als er niks beweegt.

Ook is er bewezen dat je geen 6s hoef te hebben om living photos te maken, Apple heeft dit alleen toegepast in de hoop dat men de nieuwe IPhone koopt. Aan de hardware ligt het namelijk niet.

[Reactie gewijzigd door vali op 24 juli 2024 02:49]

Welk gemis? Het zit er al tijden standaard in.
Er is vast een Windowsliefhebber die dit gemis weet om te buigen naar iets positiefs.
Zo niet, dan weet hij/zij vast te vertellen dat je die app juist helemaal niet moet willen.
Je kan natuurlijk ook de reacties hierboven lezen en tot de ontdekking komen dat het in de standaard foto-app zit.
Nu, eerlijk is eerlijk, ik wist het zelf ook niet en "living images" stond alleszins niet standaard geactiveerd... bij deze is dat wel het geval.
Dat gebeurt toch met de standaard app? Er wordt een serie foto's genomen die gecombineerd worden. Kan zijn dat je het moet inschakelen maar als ik een foto neem en dan bekijk, zie ik nog verschillende foto's passeren om dan één foto over te houden. Weet niet of alle functionaliteit hetzelfde is

[Reactie gewijzigd door Kenhas op 24 juli 2024 02:49]

Dat is zeker de burst mode?
Knop ingedrukt houden.
Zit dit niet gewoon standaard in windows mobile? Op een iphone heb je daar een apje voor nodig maar in windows zit het gewoon al

Mis ik iets?
Same here, daarom heel wijselijk overgestapt op Android/Nexus echt een verademing
Volgens mij draaien vergelijkbare zaken sinds de denim update op mijn 930.
Klopt. Ik ben een uiterst tevreden gebruiker. Jammer dat na 4 jaar de niet verwisselbare batterij wat uitgeput raakt.
Ach, Win 10 mobile heeft dit al lang, mijn iphone gebruikende collega's zagen de korte fotofilmpjes voor het eerst op mn lumia 640 tijdje geleden
net alsof apple siri in 1 jaar volledig vertaald had naar alle mogelijke talen 8)7 }:O
Ook voor Cortana was er al stemherkenning ;)
Microsoft komt 5 jaar te laat op het feestje..
en zo te zien ben hij niet uitgenodigd op dat feestje en zit het je zo dwars dat je dit soort onzin ga verkondigen :Y)
Wat ik mij afvraag is waarom Microsoft een dergelijk app ontwikkeld voor een platform als iOS? Wetende dat de Microsoft Windows 10 app store niet zo volledig is als die van Apple komt het op mij toch vreemd over en vraag ik mij oprecht af waarom, wat is het beoogde doel?
Is het louter naamsbekendheid winnen voor een Microsoft app zoals in de vorm van wij bestaan ook. Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken.
Anoniem: 457607 @Nexus six27 juli 2016 20:47
Het is een sociaal experiment om te kijken hoeveel klappen in het gezicht WM fans kunnen verduren voordat ze het opgeven.

Dat was sarcasme, uiteraard. De daadwerkelijke reden naar mijn mening is een onnavolgbaar slechte CEO.
Kwestie van vraag en aanbod. MS ziet ook wel dat er geen hond op W10M zit te wachten maar ze willen wél hun applicaties slijten.

Zelfde reden dat SQL Server voor Linux uitkomt trouwens. Hebben ze eindelijk een OS gevonden waar hun databases wél op performen...
Ik snap het wel: waarom deze functie exclusief voor W10M houden als daar toch nauwelijks gebruikers meer zitten?
Süpertoll! En mijn Lumia 930 heeft nog steeds geen ondersteuning voor de 4 Dolby microfoons en dus is het geluid bij video opnames bagger. Verder is het nog steeds niet mogelijk om de belichting van één plek van de foto te nemen, in plaats van het gemiddelde van de hele foto. Dit is mijn laatste Windows Phone ga ik vanuit. Heb het verdomde ding gekocht om de top camera en nu zit ik met WP10 met deze strontzooi, zwaar verspilde €350.
Hetzelfde hier. Heb jij het ook al eens meegemaakt dat je een mooi filmpje of foto's had gemaakt die vervolgens niet zijn opgeslagen? Juist, dat gebeurde mij op vakantie. Dag mooi vuurwerkfilmpje en dag mooie omgevingsfoto's op mijn vakantie adres...

Was een leuke trip naar W10M met een Lumia 930 maar nee, mijn volgende wordt toch echt weer een Galaxy S-serie
Ben ik nou de enige die niet snapt hoe een telefoon een foto kan nemen voordat je op het knopje drukt? Dat weet je telefoon toch niet? Staat dat ding continue foto's te nemen terwijl je de app hebt draaien?
Meestal tap je eerst op het scherm voor het scherpstellen en neem je daarna de foto. Er is dan dus al tijd om extra foto's te maken. Neem je direct een foto, dan wordt alsnog eerst scherpgesteld, waarbij dus ook al meerdere foto's kunnen worden genomen tijdens het scherpstellen.

Bij de meeste Windows Phone's, is een dedicated camerabutton aanwezig net als op een gewoon fototoestel. Daarbij druk je ook eerst half in waarna je na het scherpstellen de knop verder indrukt voor de foto. Daar zit dus ook tijd tussen het eerste keer aanraken van de camerabutton en het daadwerkelijk afdrukken...
Bij mijn sony z2 is dat simpel: er wordden continu foto's genomen, bijna gefilmd. Er zitten continu 10 fotos in de buffer en zodra je afdrukt komen er nog 10 bij om te kiezen.

Dat werd mij duidelijk met camera warmte problemen die de z2 in het begin had. Alle foto opties met warmte problemen vielen terug naar de film resolutie zodra het te warn werd.
Positief verrast met de resultaten! Settings zitten trouwens wel op rare plek (in gallery view). Nu nog een timer functie

[Reactie gewijzigd door michelr op 24 juli 2024 02:49]

Ik vind persoonlijk die app überhaupt niet prettig aanvoelen.
Een app die prettig aanvoelt .. het is je rechterhand niet. Verder is het een cam app; waar over/onderbelichting is doet ie goed z'n werk (voor niks - ben nog aan het vergelijken met ProCam; helaas mag je van Appel de default cam app niet wijzigen
Dat is dus precies waar MS keer op keer weer faalt. User experience. Zelfs de websites van hun verschillende diensten en platformen. Ieder ding heeft weer z'n eigen UI. Ik heb er 6 jaar terug een onderzoekje naar mogen doen (ja middelbare school, maar toch) en verbaasde me yoen over het feit dat je voor 4 diensten, 5kompleet verschillende lay-outs kon hebben en vershillende functies voor dezelfde knop op een andere pagina. Zo is het logo linksboven bij veel sites een "ga direct naar start" knop. Bij sommige delen van MS sotes werkte dit echter niet of was de redirect naar een pagina die je niet verwachtte (naar sitemap bijvoorbeeld).

Dus ja. Of een app prettig aanvoelt en consistent is in UI gebruik is precies het hele eieren eten. Daarmee vergaar je gebruikers.
Dit soort apps kunnen wel heel handig zijn, maar het is heel vervelend dat je (nog) geen standaard apps kan aanpassen in IOS.

Ik gebruik bijvoorbeeld altijd de camera knop vanuit control center, zelfs als ik al op het homescreen ben. Dit heb ik zo aangewend.

edit:
Crap, werkt alleen vanaf de 5s en ik heb een 5c

[Reactie gewijzigd door Don Corleone op 24 juli 2024 02:49]

Waarom hebben phone OS'en geen setting om front cams uit te schakelen?
Iedereen heeft op z'n laptop een stickertje op de camera zitten. Wordt misschien ook tijd om dit met de telefoon te doen.
Hoezo? Waarom zou je die in vredesnaam uitschakelen?
Waarom zou je een app dan eerst toegang tot je camera geven (expliciet) en daarna weer uitzetten maar wel de app op je telefoon laten staan?? En wat denk je van de microfoon?
Privacy voor als je gehackt wordt. Waarom denk je anders dat het ineens een hype was om je webcam af te plakken? :+
Ik denk dat het met een mobiel wel mee valt. Je moet gekkigheid doen op je toestel om dit te laten overkomen, op windows en zeker de Vista tijdperk was dat gemakkelijker..
Was? Dus jij hebt je stickertje er weer afgehaald? Dat is geen hype, dat was geen hype. Dat is gewoon logisch nadenken. En nu dus apps die foto's nemen, voordat je zelf een foto neemt. Heel handig.
Wat dacht je dan dat er ging gebeuren toen je een nieuwe camera app downloadde? Dattie geen foto's kon maken als de app open/ in gebruik was? Man man man.
Of gewoon klepjes zoals de nokia N8 heeft, op de main camera wel... Dat klepje zit onder de lens en schuift automatisch open wanneer de camera actief wordt. Ter aanvulling kan er dan een in serie geschakeld LED'je branden in bijvoorbeeld de ring om de home knop. Zou verplicht moeten worden imho.
Ik ben een echte Microsoft fan. Echter vind ik het jammer dat de Windows phone sinds de overname van Nokia een ondergeschoven kindje is geworden. Ik wou net als jij dat Microsoft meer deed om hun eigen product te promoten.
Aan de andere kant als ze dat deden zouden ze waarschijnlijk weer door de EU worden aangeklaagd.
Daar hoeven ze niet bang voor te zijn, MS is aangeklaagd omdat zij haar dominante marktpositie misbruikten, Google ligt nu onder vuur.

Bij Windows Phone lopen ze dat risico echt niet, en MS heeft er miljarden tegenaan gesmeten hoor, maar de consument lust het simpelweg niet.

MS heeft dat ook wel door, dat is de reden dat ze zich meer bezig houden met software ontwikkeling voor Android en iOS,
Dat laatste zorgt ervoor dat men het nog minder lust, en het zelfs een nare nasmaak krijgt bij de mensen die het proberen te slikken.

Je moet gewoon primair bij je eigen product blijven, anders lijkt het alsof je het opgeeft en loopt het nog verder achteruit en kan je het mobiele OS gelijk wel annuleren.
Anoniem: 457607 @xoniq27 juli 2016 20:39
Ik denk dat we allang bij het punt zijn van opgeven, althans de akties van Microsoft wijzen hier op.
Het is echt niet dat de klant geen windows mobile lust, het probleem is dat veel app makers het vertikken om een versie voor Windows te maken, waardoor er bepaalde apps niet zijn, mensen daarom toch maar Android telefoons kopen en dus het marktaandeel Windows niet stijgt, waardoor het kringetje met de app makers die geen apps willen maken rond is. Je bewering dat mensen het niet willen is gewoonweg niet juist!
Het feit dat MS zelf een van die grote app ontwikkelaars is maakt het er niet beter van. De windows phone (en WM10) skype for bussiness app is al jn geen jaar van een update voorzien en werkt echt enorm slecht (crashed vaak, start überhaupt niet en als hij het wel doet kan er geen verbinding worden gemaakt). En dat terwijl de iOS skype appS (ja 3 stuks) wel prima werken.
U heeft de nieuwe UWP Skype app gemist zo te zien?
Nee, maar die schijnt onwerkbaar te zijn op W10M doordat de interface niet goed is overgezet voor telefoon gebruik. Lees dit artiekel voor de gein even over wat er de laatste tijd allemaal is verwijderd aan features door MS zelf.

http://m.pocketnow.com/2016/05/18/microsoft-app-problem
Mei... hallo,. We zijn intussen 6 releases verder.
maakt niet uit. Ondertussen hebben we wel een goede sharepoint app voor iOs, maar staat die van W10M nog in de pijplijn. Daarnaast Is het design op de drie voorgaande platforms drie keer anders. Alsof ze gewoon maar wat proberen en dan kijken wat er beter werkt. WTF MS. dat moet je juist gelijk houden om mensen een herkenningspunt te geven.

http://www.zdnet.com/arti...start-rolling-out-in-may/

maar goed. Als we dan 6 releases verder zijn, zijn deze punten ondertussen opgelost/aangepast?
Windows 10 Mobile no longer supports glance screen apps like MSN weather, which was awesome on Windows Phone 8.1. Or maybe MSN weather no longer supports glance screen apps. Either way, that’s a fail on Microsoft’s part. The task management built into Outlook on PC, Outlook.com, Office 365 Business, and Microsoft Exchange Server is no longer available in Windows 10 Mobile. That’s another huge problem since task reminders no longer appear on the phone. Incidentally, Apple’s iOS actually has better support for Exchange/Office 365 ActiveSync since it includes task and notes sync in addition to mail, contacts, and calendar sync. Come on, Microsoft, you’ve got the best email server software around with Exchange, why can’t you make the best mobile client to go with it? I mean, no smartphone PIM Exchange client can even access public folders and you’ve been doing this for decades.

Outlook.com, Exchange Server, and Office 365 tasks don't show up in Windows Mobile anymore.
Outlook.com, Exchange Server, and Office 365 tasks don’t show up in Windows Mobile anymore, nor do their reminder notifications.

There are plenty of examples of lost functionality in the latest UWP apps from Microsoft. The photos app doesn’t link with 3rd party cloud-based galleries like Flickr, Facebook, & Twitter anymore. The People app can’t show social updates for groups anymore. The Mail app doesn’t sync its settings with your Microsoft Account anymore (which means you have to re-add all of your accounts every time you log into a new PC.) The Mail app still doesn’t support draft folder syncing on Exchange or even reply-status syncing on IMAP servers.
Het artikel gaat om een 3rd party Foto App voor IOS en niet eens zo'n verkeerde volgens reporting,
Daarna gaan we het over Skype UWP hebben (en pak je een nogal vroege beta als ijkpunt) en nu opeens haal je zo'n beetje alles behalve de koelkast erbij.
Waaronder dingen die uberhaupt nooit in scope zijn geweest.

Kunnen we een beetje focus houden ?

[Reactie gewijzigd door alt-92 op 24 juli 2024 02:49]

Precies en dat geeft dus precies aan hoe MS tegenover zijn eigen platform staat. Namelijk lijnrecht, haakser-kan-niet recht er tegenover.

makkelijke manier om de vraag te ontwijken overigens, maar ik vind dit wel degelijk oliedomme beslissingen die MS niet had hoeven maken. MS had eerst hun eigen platform helemaal op orde moeten krijgen en bijvoorbeeld de design guidelines eens op de schop moeten nemen (aangezien ze navigational menus bijna in iedere hoek toelaten, wat echt niet kan vanuit een one-hand usability view).

W10M is niet dood omdat andere developers er niks mee willen doen, nee het is dood omdat MS te belabberd is om er echt wat van te maken. Ze vertrouwen te veel op het succes van W10 desktop waar men niet onderuit kan door de monopolie positie van MS op dat gebied. Het feit dat er dan taalfouten zitten in een mailclient is echt wel schrikbarend. Dat is niet het Microsoft dat ik ken van Windows Live mail, van Outlook en Windows Mail. Microsoft heeft nota bene Exchange gemaakt tot wat het nu is en dan krijg je het voor elkaar om op je mobiele client agendabeheer te droppen? Dat hoort zo'n beetje in het OS te zitten FFS.

Waarom KAN MS wel Goede apps uitbrengen voor iOS, maar niet voor hun eigen platform?
Het linux op de desktop effect

Gezien de marktaandelen, en de bakken met geld die microsoft er tegenaan heeft gesmeten is het toch echt de consument die het laat afweten.

Volgens mij ligt de kritieke massa om winstgevend te ontwikkelen voor een OS rond de 12 %, MS is met haar mobiele OS nooit boven de 5 % uit geweest
Ik snap niet dat Microsoft hier tijd in steekt. Wat is voor hun de meerwaarde om de zoveelste camera app te ontwikkelen voor IOS? Waarom wordt er niet vol gas ontwikkeld om Windows Phone een sterke concurrent te maken?
aan de ene kant heb je gelijk, en zou het zeker toejuichen als ze meer bezig zijn met windows 10, maar dat ze verder kijken dan alleen hun eigen OS is nog helemaal niet zo gek, ios heeft natuurlijk veel meer gebruikers dan windows phone, als dit soort app's aanslaat op zon groot publiek is de kans dat ze soort gelijke app''s ook voor windows phone gaan ontwikkelen een stuk groter.
Dit is nu echt een App geschreven voor mij!

Foto's maken ben ik héél erg slecht in. Nu nog een iPhone :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.