Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 119 reacties

Microsoft heeft een Outlook-app uitgebracht voor iOS en Android. Het gaat om een aangepaste versie van Accompli, de e-mailapp die Microsoft enkele maanden geleden kocht. De app heeft integratie met onder meer Gmail, iCloud en Dropbox.

Microsoft maakte begin december bekend dat het Accompli heeft gekocht en nu heeft het die app, voorzien van een nieuwe naam, in de Play Store en App Store gezet. Gebruikers kunnen mail van Microsofts eigen diensten Exchange en Outlook.com invoeren, maar de app ondersteunt ook Gmail, iCloud, Yahoo en algemene imap-mail. Daarnaast kunnen gebruikers een koppeling maken met OneDrive en Dropbox om bestanden snel te kunnen toevoegen en bekijken.

Naast Outlook voor iOS en Android heeft Microsoft ook Office-apps voor Android-tablets uitgebracht. De apps stellen gebruikers van tablets in staat om Office-bestanden te openen, te bewerken en te maken. Microsoft noemt als systeemeisen de aanwezigheid van een schermdiagonaal tussen 7" en 10,1" en een systeem dat minimaal draait op Android 4.4, terwijl het Android 5.0 nog niet volledig ondersteunt. Bovendien ondersteunt Microsoft geen Android-tablets met Intel-processors. De variant voor iOS was al langer uit, maar nu zijn ook Word, Excel en Powerpoint in de Play Store te vinden. Er is vooralsnog geen variant voor Android-telefoons.

Outlook voor AndroidOutlook voor AndroidOutlook voor AndroidOutlook voor AndroidOutlook voor AndroidOutlook voor AndroidOutlook voor Android

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (119)

prachtige app. Heb direct de standaard email client van IOS gedeactiveert. Ik gebruik diverse outlook clients dus installeren was een peule schil. Mis alleen de optie om deze te koppelen aan mijn MS office licentie...

beetje offtopic, maar de agenda optie in de app ziet er goed uit. heeft iemand een goed idee voor een gedeelde kalender (vrouwlief heeft een Samsung s5)?
Gezamelijke gmail account waarbij je beide alleen de kalender gebruikt. :)
Indien beide reeds outlook.com of gmail gebruiken hoeven ze toch geen nieuwe account aan te maken?!
Je kan toch gewoon agenda's delen? Dat doe ik alvast via gmail: 5 agenda's waar ik en mijn partner toegang op hebben. Beide kunnen bewerken, toevoegen,...
Thanks. gaan we gelijk proberen!
Ik ga de app uittesten, rekening houdend met het feit dat ik zeer gewend ben aan de Gmail app, waar je nu ook andere mail-accounts (zoals Hotmail) aan toe kan voegen. Mijn verwachting is dat Outlook 365 ook aanwezig zal zijn, dat zou perfect zijn voor mijn werkmail.

Lees dit net:
"Outlook for iOS and Android will support Office 365, Exchange, Outlook.com, Yahoo! Mail, Gmail, and other major email providers."

http://www.theverge.com/2015/1/29/7936081/microsoft-outlook-app-ios-android-features

Voor mij dus helemaal perfect, geen Gmail/Chrome nodig om al mijn mail te lezen.

[Reactie gewijzigd door Ankyou op 29 januari 2015 09:58]

Ik ga de app uittesten, rekening houdend met het feit dat ik zeer gewend ben aan de Gmail app, waar je nu ook andere mail-accounts (zoals Hotmail) aan toe kan voegen. Mijn verwachting is dat Outlook 365 ook aanwezig zal zijn, dat zou perfect zijn voor mijn werkmail.
Ik ben meer een fan van K-9 Mail in combinatie met DavMail op een eigen servertje (Raspberry Pi) om ook met Exchange om te kunnen gaan en om zo te voorkomen dat derde partijen enige controle hebben over mijn mobiele apparaat ('op afstand wissen'). Voor het synchroniseren van mijn contacten en agenda gebruik ik ownCloud in combinatie met DAVdroid.

Overigens kan Hotmail gewoon met IMAP of POP3 aangesproken worden. :)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 29 januari 2015 09:59]

Je snapt hopelijk wel dat die policies, zoals het op afstand kunnen wissen, juist ingesteld worden door beheerders om te voorkomen dat gevoelige info op straat komt te liggen als jij je toestel verliest, er slordig mee omgaat of kwade bedoelingen hebt. Als jij zelf geen beheertoegang hebt heb je er in principe ook niks over te zeggen lijkt me, anders kun je die policies zelf wel aanpassen of de beheerders verzoeken dit te doen.
Je snapt hopelijk wel dat die policies, zoals het op afstand kunnen wissen, juist ingesteld worden door beheerders om te voorkomen dat gevoelige info op straat komt te liggen als jij je toestel verliest, er slordig mee omgaat of kwade bedoelingen hebt.
Je snapt hopelijk wel dat het beheren van mijn eigen telefoon en mijn eigen gegevens, zoals het op afstand kunnen wissen en het voorkomen dat iemand anders dat kan, is om te voorkomen dat gevoelige info verloren gaat door iemand met kwade bedoelingen?

Ik accepteer mijn verantwoording over mijn informatie en informatie die mij is toevertrouwd, en heb dat altijd al gedaan. Nu weet ik iets meer van informatie en beveiliging af dan de gemiddelde beheerder bij één van de betreffende instellingen, die overigens mijn manier van werken toestaan.
Als jij zelf geen beheertoegang hebt heb je er in principe ook niks over te zeggen lijkt me, anders kun je die policies zelf wel aanpassen of de beheerders verzoeken dit te doen.
Het is mijn toestel en ik heb daar beheertoegang op. Tenzij de betreffende instellingen zelf gezamenlijk komen met een goede oplossing (dat doen zij niet: niet professioneel genoeg), neem ik zelf het touw in handen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 29 januari 2015 10:22]

Het mag dan wel jouw toestel zijn, maar in de meeste gevallen zal de mail die erop binnen komt in situaties zoals jij die beschrijft niet van jou zijn. Jouw data is dan niet relevant meer, want jij kiest er voor om bedrijfsdata (laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat het daarom gaat) op te slaan op jouw toestel.

Dan kun jij denken dat je meer verstand hebt van informatie en beveiliging, maar je bent blijkbaar geen beheerder dus je hebt feitelijk het recht niet om daar iets van te zeggen.
Het mag dan wel jouw toestel zijn, maar in de meeste gevallen zal de mail die erop binnen komt in situaties zoals jij die beschrijft niet van jou zijn. Jouw data is dan niet relevant meer, want jij kiest er voor om bedrijfsdata (laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat het daarom gaat) op te slaan op jouw toestel.
Mail die ik ontvang is van mijzelf. Er is geen overeenkomst met de betreffende Exchange aanbieders hierover. Laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat het niet daarom gaat.
Dan kun jij denken dat je meer verstand hebt van informatie en beveiliging, maar je bent blijkbaar geen beheerder dus je hebt feitelijk het recht niet om daar iets van te zeggen.
Ik ben geen overeenkomst aangegaan en de mailbox is mij toegewezen. Het eigendomsrecht van de data ligt bij mij.
Leuke discussie eigenlijk, maar indien de mail die je ontvangt initieel binnenkomt op een server die niet in jouw beheer is, blijft dit eigenlijk eigendom van de beheerder.
Ik denk dat hier privacy verwart wordt met eigenlijke beheer rechten.
Mail die je ontvangt is niet van jezelf, de inhoud van de mail daarentegen kan onder de privacy wetten vallen. Mail die duidelijk bedrijfs gericht is, valt hier helemaal niet onder. iets met grijze zone is hier ook toepasbaar.
Incorrect. Email, ook zakelijke email, is eigendom van de ontvanger van de email, in dit geval de werknemer. Tenzij...overeengekomen is met de werknemer dat dit niet zo is, in een getekende overeenkomst. Als er niets over afgesproken is, geldt het eigendomsrecht van de werkgever niet voor email.

Dat is overigens niet wat hier aan de hand is. Meneer hierboven is een van de velen die onder een werkgevers policy op een prive telefoon uit probeert te komen. Ik weet niet hoe dat juridisch zit, maar ik heb er een slecht gevoel bij.
Volgens mij teken je zowat bij elk gerespecteerd bedrijf zo een clausule. Maar eigenlijk is het verhaal hierboven gewoon de schuld van het bedrijf zelf, indien ze mail toelaten op een telefoon dat niet onder hun beheer is, zijn ze al fout bezig.
Klopt, bij ons bedrijf hebben we ook zo'n clausule getekend.

Je zit er echter ver vanaf wanneer je dit fout noemt, dit is namelijk het standaard model voor BYOD. Het hele idee daar is dat je bedrijfsemail en meer op eigen devices hebt. Dit is niet fout, dit is de standaard.
Byod is standaard maar dan wordt je toestel ook wel gemanaged door je bedrijf en kun je dus niet zomaar aanklooien bedrijfsemail op een toestel dat niet onder het beheer van de bedrijfsadmin is,is ronduit amateuristisch.

[Reactie gewijzigd door klakkie.57th op 29 januari 2015 20:43]

Niet het gehele toestel wordt gemanaged by BYOD, slechts de sandbox, en eventueel encryptie. Hangt een beetje af van het OS en de MDM oplossing.
Sterker nog, het moedwillig omzeilen van bedrijfspolicies kan reden zijn voor een goed gesprek of ontslag. Dergelijke policies zijn er niet voor niets. Ik zou niet graag uit gaan leggen dat mijn gestolen telefoon (die dan vaak ook nog eens zakelijk is) niet remote gewist kan worden omdat ik de telefoon via knutsels thuis met het zakelijke netwerk heb verbonden.
Sterker nog, het moedwillig omzeilen van bedrijfspolicies kan reden zijn voor een goed gesprek of ontslag.
Aanname: de betreffende Exchange accounts zijn bij bedrijven waar ik voor werk en die daadwerkelijk de behoefte hebben om mij te ontslaan. Niet iedereen zit in deze situatie.
Dergelijke policies zijn er niet voor niets. Ik zou niet graag uit gaan leggen dat mijn gestolen telefoon (die dan vaak ook nog eens zakelijk is) niet remote gewist kan worden omdat ik de telefoon via knutsels thuis met het zakelijke netwerk heb verbonden.
Als mijn telefoon wordt gestolen, dan kan ik hem zelf op afstand wissen.

En als een organisatie 'Bring your own Disaster' toestaat, dan heeft die organisatie bij voorbaat al controle weggegeven over hun eigen gegevens. Geef een fatsoenlijk toestel uit en zorg ervoor dat je alleen met dat toestel kan mailen met de organisatie.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 29 januari 2015 10:23]

Aanname: de betreffende Exchange accounts zijn bij bedrijven waar ik voor werk en die daadwerkelijk de behoefte hebben om mij te ontslaan. Niet iedereen zit in deze situatie.
Dit verhaal is eigenlijk ook veel groter dan jouw specifieke geval. Jouw situatie was niet duidelijk in jouw post en helaas hebben erg veel mensen waar bedrijfsdata op staat jouw opvatting (mijn telefoon dus ik doe ermee wat ik wil).
Als mijn telefoon wordt gestolen, dan kan ik hem zelf op afstand wissen.

En als een organisatie 'Bring your own Disaster' toestaat, dan heeft die organisatie bij voorbaat al controle weggegeven over hun eigen gegevens. Geef een fatsoenlijk toestel uit en zorg ervoor dat je alleen met dat toestel kan mailen met de organisatie.
Jij kunt hem niet wissen zoals de beheerder dat wil. Nou leg jij uit dat het in jouw situatie anders is omdat er blijkbaar afgesproken is dat de mail op jouw telefoon in zijn geheel geen eigendom is van die organisaties, maar dt verhaal gaat maar heel zelden op.

Er zijn 1001 manieren waarop een toestel op afstand gewist kan worden, maar dat is maar 1 van de mogelijkheden van de Exchange device policies. En die andere manieren zijn niet gekozen door de beheerders, dus is het niet aan de gebruikers om te bepalen wat wel goed is, zelfs al zou dat technisch gezien beter zijn.
En als een organisatie 'Bring your own Disaster' toestaat, dan heeft die organisatie bij voorbaat al controle weggegeven over hun eigen gegevens. Geef een fatsoenlijk toestel uit en zorg ervoor dat je alleen met dat toestel kan mailen met de organisatie.
Er zijn behoorlijk wat MDM oplossingen die gewoon erg goed zijn, dus BYOD kan heel netjes en veilig gebruikt worden. Als een organisatie er voor kiest om dit niet te gebruiken maar bijvoorbeeld alleen de Exchange device policies inzet dan is dat hun goed recht. Even daargelaten of dit verstandig is of niet.

Aan het einde van de rit bepaald de gebruiker nog altijd of hij zijn privé toestel wil gebruiken om toegang te krijgen tot data die niet van hem is. Maar zodra daarvoor gekozen is dient hij zich ook te houden aan de regels die het bedrijf hem oplegt. Wil hij dat niet, dan is de oplossing heel simpel: zijn privé toestel alleen nog voor privé dingen gebruiken.
Ja ben erg blij met het ondersteunen van andere mail (gebruik zelf exchange voor werk) in de gmail app, ik heb de notificaties van gmail account in de gmail app uitgezet en gebruik voor mijn gmail account inbox, zeer tevreden over tot op heden.

Ben wel erg benieuwd hoe de outlook app zal zijn en zal het zeker uitproberen, enige wat ik echt mis in de gmail app is dat de kleur markeringen niet meegenomen worden, hopelijk zal dit wel werken in de outlook app.
Ik neem aan dat dit de reeds bestaande Outlook.com Android app vervangt?
En die is er ook voor iOS (ook voor pre-iOS 8 ).

[Reactie gewijzigd door ATS op 29 januari 2015 10:49]

Dat denk ik wel, want die kan inmiddels al niet meer gevonden worden ;)
Check mijn voorgaande link ..
Heb je hem zelf nog aangeklikt? Want als ik er nu op klik, komt hij met een mooie niet gevonden melding!
Dat wil ik ook wel weten....
Ja, er staan nu dus drie 'Outlook' apps in de Play store; erg onduidelijk dit..
Ik zie er alleen maar 1 staan en dat is de OWA app.
Zie de links hierboven ;)
Op mijn mobiel dan hè...
Ik neem ook aan van wel, je krijgt daarnaast dus ook ondersteuning voor o.a. Gmail. Dat is eigenlijk het grote voordeel van deze "nieuwe" app.
Nu moet je namelijk nog gebruik maken van Gmail + de ingebouwde mailclient of Gmail + Outlook.com app.
In huidige versie van de Gmail app kun je trouwens ook accounts van Outlook, Yahoo, etc toevoegen.
Geen goede eerste ervaringen met de App. Ik heb hem zojuist geinstalleerd, maar zodra ik wil inloggen met mijn Outlook account krijg ik 'Outlook is gestopt' in beeld te zien. :(

Later vandaag nog eens proberen, misschien lukt het dan wel om in te loggen. :)

-

Update:

Na later de App opnieuw te hebben opgestart was ik in eens ingelogd. Jammer dat de mappen niet gesynchroniseerd worden met de App, of moet ik hiervoor ergens iets aanpassen?

Bij het verwijderen van e-mails (Die ik allang verwijderd heb op Outlook.com(?)) krijg ik een melding dat ik geen prullenbak heb. App geeft aan dat ik een prullenbak-map moet aanmaken. Krijg de map niet aangemaakt, na opslaan gebeurt er niks?

Genoeg probleempjes dus met de app, dan is deze app toch niet fatsoenlijk getest? :s

[Reactie gewijzigd door JST94 op 29 januari 2015 11:18]

Ja, zelfde probleem hier helaas!
Update:

Ik opende nu even de app om te kijken of ik nu wel kon inloggen. Toen was ik ineens ingelogd? :?
Ja had ik ook en ineens was al mijn mail binnengehaald 8)7
Ik had hetzelfde (ook met de vorige versie) nadat ik op de widget killall tasks gedaan heb.
nog een keer de app starten na de error en hij werkt.

Alleen beetje jammer dat imap nog niet werkt. Dit zat niet in de vorige versie en vond ik wel een gemis.
Goh, naast hun eigen besturingssysteem werkt het dus ook niet op andere platformen. :D
Ik werk normaal via de mail app van Apple zelf. Maar mijn hotmail account werkt niet in deze (bovengenoemde) app, @hotmail.com accounts worden niet ondersteund geeft hij aan. Via de computer gebruik ik outlook.com om mijn mail binnen te gaan dus ik dacht dat ook zou werken met mijn @hotmail.com adres.

[Reactie gewijzigd door egelalexander op 29 januari 2015 10:09]

;) Je kunt een hotmail.com-account gewoon gebruiken met de standaad mail-app van Apple. Via de ingebouwde optie Outlook.com (of Hotmail voor < iOS 7) of door handmatig in te stellen (POP3 of Exchange). Zelfs op mijn oude iPad1 werkt het prima!
Klopt, ik gebruik dat nu ook. Werkt prima. Maar wilde de bovengenoemde app gebruiken en daarin werkt mijn Hotmail adres niet. Hij heeft aan hotmail adressen niet ondersteund. :+
Aha, dan begreep ik je verkeerd! Mogelijk werkt het in de nieuwe app wel. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat het in de nieuwe app voor Android wel kan, terwijl het in de nieuwe app voor iOS niet kan.

[Reactie gewijzigd door hherrie op 29 januari 2015 11:34]

Ik snap nog steeds niet wat je met "bovengenoemde app" bedoelt, maar bij mij werkt mijn @hotmail.com adres zowel in de standaard iOS mail app als in de nieuwe Microsoft app.
Ik heb het over de nieuwe MIcrosoft App :), dat hij daar mijn @hotmail adres niet wil pakken. Hij geeft letterlijk aan dat Hotmail adressen niet worden ondersteund. Ik download nu de laatste update voor IOS, wellicht dat het te maken had met de oude versie.
Ja is dat zo? Ik gebruik zelf geen Hotmail, maar mijn vriendin heeft er wel een account en die werkt zonder problemen op haar iPhone.
Heb mijn zin aangepast, bedoel dat mijn Hotmail adres niet in de bovengenoemde app werkt terwijl mijn veronderstelling wel zo was na het lezen van het artikel. Omdat ze het hadden over outlook.com adressen.
Het zou ook moeten werken met Hotmail volgens de beschrijving in Google Play: Outlook works with Microsoft Exchange, Office 365, Outlook.com (including Hotmail, MSN), Gmail, Yahoo Mail, and iCloud.

https://play.google.com/s....microsoft.office.outlook
Ik gebruik de iPhone app, niet de Android app. Wellicht dat hier nog verschil in zit?
Werkt ook niet bij mij. En ik heb een Android.
Dat betekent dat je dus met deze app de Shared Mailboxen kunt inzien op Android en iOS?
Ik heb de app zojuist geinstalleerd en me aangemeld met mijn Exchange 2013 account (on-premises). Ik zie alleen helaas nergens de optie om de mailbox van mijn collega in te zien... (wat ik uiteraard wel in Office Outlook kan)
Jammer. Wat is dan eigenlijk de toegevoegde waarde van zo'n app, als je via de default Android/iOS ActiveSync al email kunt syncen?
Hmm, de app in gebruik genomen voor mijn Outlook accountje, laat nu bij signatures zien dat er ook een @ms.acompli.org account wordt toegevoegd. Zegt me niets, maar viel wel even op. Verder werkt de app tot dusver prettig en de interface is ook in orde.

Al wacht ik lekker tot Inbox ook support voor non-Google mailadressen krijgt, die app is pas fijn :Y
Acompli is van Microsoft, hebben ze gekocht voor 200 miljoen dollar. http://en.wikipedia.org/wiki/Acompli
Dat snap ik, staat ook in het artikel ;) Vraag me alleen af waarom ze dat erin hebben gelaten.
Damn, in 8 maanden tijd $200 miljoen verdienen. Dat doen weinig mensen je na.

Ik moet ook maar eens een mail-appje gaan maken denk ik.
Net even snel geprobeerd en gekoppeld aan werk 365 account, eerste indruk is prima, lekker simpel en strak. Straks de overige accounts maar even koppelen. Mis trouwens zo snel de onedrive koppeling..

[Reactie gewijzigd door Rikkie8 op 29 januari 2015 11:40]

Ja, het lijkt er op dat de OneDrive for Business koppeling niet aanwezig is. Die zit weer wel in de OWA app, maar die kan weer niet meerdere accounts..... (zucht)
Sowieso is OneDrive for Business nog steeds niet op OSX, ondanks belofte dat dit snel zou gebeuren.

De opslagruimte van mijn Office 365 staat dan ook te verpienteren.

Heb veel liever dat ze bij OneDrive for Business afstappen van de Sharepoint infrastructuur (Sharepoint is eigenlijk gewoon omgedoopt in OneDrive for Business terwijl het een compleet andere type infrastructuur is als de 'echte' OneDrive die net als Dropbox werkt, en wat dus wel goed werkt)
Hmm, jammer dat je IOS 8 moet hebben hiervoor. Dat gaat niet op een IPhone 4...
Tja, dat is een telefoon die 4,5 jaar geleden op de markt kwam. Zelfs de fabrikant zelf heeft de ondersteuning (volgens mij) opgegeven door iOS 8 er niet op uit te brengen.

Ik vraag me af of je hiermee je Exchange profiel kan koppelen zonder dat de beheerder gelijk toegang krijgt om je device te wipen. Enkel de Exchange data is natuurlijk wel een pre.
Sorry werd tot september 2013 door apple nog verkocht en ongetwijfeld nog tot in 2014 door retailers. Het is dan wel duidelijk dat de langdurige ondersteuning bij apple te wensen laat en dat gebruikers dit zullen voelen.
Voor een smartphone is 4 jaar lang support en 3 major OS releases (de iPhone 4 werd geleverd met iOS 4 en heeft support t/m iOS 7) best een langdurige ondersteuning vind ik.

Natuurlijk draait de laatste ondersteunde versie (iOS 7) niet soepel maar de hardware is dan ook al ruim 4,5 jaar oud. Laat staan dat iOS 8 erop zou moeten draaien.

Dat Microsoft ervoor kiest om de applicatie alleen op iOS 8 uit te brengen en geen ondersteuning te bieden voor iOS 7 valt niet echt de ondersteuning van Apple aan te rekenenen. Microsoft zal vast een goede reden hebben om iOS 7 niet te supporten...
En je kon echt niet snappen, gezien het feit dat de 5 en 5s al lang en breed uit waren, dat het uberhaupt al een verouderd toestel was? Sorry maar als je vorig jaar nog een iPhone 4 gekocht hebt had je hier echt wel rekening mee kunnen houden. 4 jaar support na initiele release is een prima termijn wat mij betreft. Zeker voor iets wat zo snel verandert als een smartphone.
Je zit niet na een jaar al met een verouderd toestel. Je zat een jaar geleden (ongeveer 5 seconden na koop) al met een verouderd toestel.
Je kunt ook een samsung telefoon van 50 euro kopen. Verwacht echter niet dat daar de meest recente versie van Android op staat, laat staan dat je hem nog kunt updaten.
Je koopt een telefoon dan ook as-is. Eventuele verdere support is mooi meegenomen maar nooit aannemelijk.

[Reactie gewijzigd door Intrepidity op 29 januari 2015 12:27]

De laatste zin is juist waar ik het over hebt, jij zegt dat apple lang support bied, maar zoals ik aantoon is dat enkel voor huidige producten. Eens ze niet meer verkocht worden vervalt de support soms heel snel.

En idd samsung is in hetzelfde bedje ziek, ten onrechte, een S2 kan perfect android 5 draaien .

De fabrikant "geeft het dus niet op" maar ziet dat je liever een nieuw toestel koopt ipv het oude te blijven ondersteunen zelf al verdienen ze er niks meer aan. Denk gerust maar dat de iphone 4 "verouderd" was de seconde dat je hem kocht in 2014/eind 2013 . Dat is absolute onzin en past perfect in deze wegwerpmaatschappij.
Als je niet mee wilt doen met de wegwerpmaatschappij (wat ik prima snap) zul je er ook mee moeten leren leven dat je niet het nieuwste van het nieuwste hebt, en dat geldt ook voor software.
Je verward ondersteuning met upgrades. De iPhone 4 heeft nog steeds ondersteuning maar je kunt niet meer upgraden naar de nieuwste software. Vorig jaar kreeg mijn iPhone 3GS nog ondersteuning middels een fix in iOS6. Die telefoon was toen meer dan 5 1/2 jaar oud. Bron: http://apple.stackexchang...ios-6-device-to-ios-6-1-6
Ziet er uit als een hele mooie app voor Apple/Android gebruikers. Fijn dat MSFT het goede voorbeeld blijft geven: multi-platform ontwikkelen heeft de toekomst, zo komt iedereen in aanraking met je product en maak je een eventuele overstap in de toekomst makkelijker. Slim!