Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 217 reacties
Submitter: drakiesoft

Microsoft biedt alle gebruikers van OneDrive twee jaar lang 100GB opslag extra. Daarvoor vraagt het softwarebedrijf dat gebruikers zich inschrijven bij Bing Rewards, een dienst die het gebruik van Microsofts zoekmachine beloont.

De bonus van 100GB was al eerder actief, maar toen konden alleen Amerikanen de extra opslagruimte krijgen. Nu is de optie opengesteld voor alle gebruikers wereldwijd, meldt WMPoweruser. De 100GB is twee jaar geldig. Na die tijd gaat die 100GB er weer af. Gebruikers die dan meer ruimte innemen dan hun limiet, kunnen niets meer uploaden totdat ze genoeg verwijderen om onder hun limiet te komen.

Gebruikers kunnen de bonus krijgen door zich in te schrijven voor Bing Rewards via een actiepagina. Veel aanbieders van webopslag bieden tijdelijk verruimingen van de limiet om daarna de limiet weer terug te schroeven. De gedachte daarachter is vermoedelijk dat gebruikers gewend raken aan de hogere limiet en vervolgens willen betalen om de opslagruimte na de tijdelijke actie te behouden.

OneDrive

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (217)

Tip: Check na het toevoegen van de 100GB de privacy instellingen in je account en pas die zonodig weer aan.

Zoals aangegeven op het openingsscherm, geef je middels de 'Yes' knop ook toestemming voor:
  • toegang tot profielinfo en contactlijst incl. naam, geslacht, profielfoto, contacten en vrienden
  • toegang tot je e-mail adressen
  • toegang tot foto's en documenten (alleen lezen)
  • toevoegen en verwijderen van bonusopslag op elk moment
De instellingen hiervoor kan je vinden via deze link: https://account.microsoft.com/privacy
Klik op 'Manage permissions' onder het kopje 'Apps & services'.

Op de betreffende pagina staan trouwens ook wat andere zaken waarvoor je een 'opt out' in kunt stellen.
Ik heb daar alleen de keuze om alle toestemmingen van 'OneDrive Preview' te verwijderen, geen mogelijkheid tot specifieke toestemmingen. Alles of niets.
Maar je behoud je 100GB opslag als je alle permissies intrekt :9
Onedrive regelt ook back up van deze zaken.
Erg handig als je pc crashed, verliest etc. Verder worden deze gegevens gesynct over al je apparaten mits gebruik van hetzelfde Microsoft account. Erg handig en scheelt handmatig bijhouden. Ik zie dan ook geen reden om dit uit te zetten.
Met andere woorden; is het niet waard.
Dit klinkt wel goed! die standaard 7 / 10 / 15GB vond ik zelf niet zo interessant maar met 100GB extra word dat het wel.
vraag me wel af wat er gebeurt na die 2 jaar...
Zoals in de beschrijving staat: 'De 100GB is twee jaar geldig. Na die tijd gaat die 100GB er weer af. Gebruikers die dan meer ruimte innemen dan hun limiet, kunnen niets meer uploaden totdat ze genoeg verwijderen om onder hun limiet te komen.'

Je kunt gewoon de volledige ruimte nu benutten en na twee jaar behouden.
Ik hou het bij dropbox. Hoop echter dat Ms office ermee gaat integreren. Heb nu voor een tientje de maand een terabyte waar al mijn school bestanden en foto's veilig staan.
Als je een school email adres hebt die geregistreerd staat bij MS krijg je gratis office 365. Office 365 is namelijk gratis voor scholieren :)
https://products.office.c...udent/office-in-education
HAN is niet geregistreerd :(
Het basis scholieren pakket is gratis voor een school. Geen full blown Office 365, maar wel de 1TB. Mijn school heeft de E3 gelukkig :)

https://products.office.c...ffice-365-education-plans

Zit dan tevens Dreamspark bij en nog wat andere losstaande goodies.

[Reactie gewijzigd door batjes op 19 februari 2015 18:57]

Geldt dit ook voor voortgezet onderwijs? Of alleen HBO / Universiteit?
Is voor academic, hier MBO of hoger.
Dropbox gebruikers krijgen nog een extra 100Gb storage :P
https://preview.onedrive.com/bonus
Voor een tientje in de maand heb je Office365 met 5 gebruikers en 5 TB. Lijkt me een betere deal. Voor scholen kan het zelfs nog voordeliger.
http://products.office.co...microsoft-office-products
Ik zag zojuist dat je ook een jaarabonnement kunt krijgen voor 99,- euro wat dan neerkomt op 8,25 euro per maand. Wel mooi en slim van Microsoft dat ze er ook 60 Skype belminuten bij doen. Dat vergroot de acceptatie van Skype bij nieuwe gebruikers.

[Reactie gewijzigd door patje01 op 19 februari 2015 19:45]

Damn waarom wist ik dit niet :/
Ik ga vandaag eens mijn dropbox opzeggen en een abo op 365 nemen xd
Ik weet natuurlijk niet op welke school je zit, maar misschien is dit nog wel beter:
http://products.office.com/nl-NL/university
Ik heb mijn abonnement op office alweer opgezegd. Onedrive is naar mijn mening gewoon te langzaam vergeleken met dropbox (ligt waarschijnlijk aan een bug ofzo)
Is de storage niet up ge dated? In hey nieuwe model heeft iedereen voor dezelde prijs unlimited storage. Dit staat wel nog niet op de sites van microsoft maar google helpt je er wel mee verder
Nu ja 'veilig', nog geen half jaar geleden is dit gebeurd.

OneDrive heeft een vrij goede integratie met Office, ik zie eigenlijk geen enkele reden om niet over te stappen naar OneDrive. Dat is direct met je MS-account gekoppeld. En de prijzen zijn nog mooi gelijk ook. OneDrive heb je netjes mee in je Windows 8(.1) geintegreerd. Dropbox moet je nog eens apart installeren.
10 euro voor 1 TB? Duur vergeleken met MS.
Heb 5 Office Licenties + 10 TB Onedrive voor 10 euro per maand.
En je kan dan ook nog eens 4 gezinsleden toevoegen voor gratis 1 TB.
voor een tientje per maand heb je 1tb opslag plus de nieuwste office versie, office 365 home, kun je met 5 personen delen, dan heb je per persoon die 1tb opslag en het office pakket
Voor dat geld heb je ook een Office 365 Home abonnement. Heb je 10 TB en ook nog een volledige Office client die je op 5 PC/Macs en 5 mobiele devices mag installeren evenals 60 Skype minuten. Lijkt me een betere deal...
http://products.office.co...microsoft-office-products
Dan kun je niets meer uploaden naar je OneDrive totdat je weer onder het limiet zit wat je nu hebt. De files blijven wel benaderbaar.

Echter 2 jaar is lang. Tegen die tijd is 100GB misschien wel al standaard.
Dat dacht ik 2 jaar geleden ook toen Dropbox tijdens de 'space race' studenten 25GB aanbood. Dat loopt komende maand af, en dan zak je weer terug naar 2GB + wat losse GB'tjes van referrals e.d.

Nu komt microsft weer met zo'n actie. Ga ik daar op in, en al mijn bestanden en apparatuur over laten zetten. Kost een hoop moeite en gewenning.

Gelukkig naast de 'Space Race' actie ook een Samsung actie van 48GB, dus ik zit zelf nog goed.
Hier hetzelfde, het resultaat is dat ik over ben gegaan naar OneDrive, waar ik 15gb had. Het risico van ~2GB aanbieden is natuurlijk dat mensen overgaan naar iets anders die meer aanbieden. Want ~2GB is tegenwoordig eigenlijk verwaarloosbaar. Omdat ik mijn laptop zakelijk gebruik heb ik een vrij duur Office pakket aangeschaft, maar binnenkort ga ik over naar Office 365 in combinatie met 1TB storage bij OneDrive.
Office 365 heeft nu onbeperkte opslag.
Als je de acties van Dropbox in de gaten houdt, en de referrals gebruikt, zit je zo op 50GB zonder einddatum.

Alleen als je het echt als remote storage wil gebruiken, zou je meer nodig kunnen hebben natuurlijk.
Dropbox ( en dus nu onedrive ) zijn voor mij gewoon virtuele usbdrive's
gooi er wat op, maar hou rekening met de tijdelijke levensduur
Het komt daardoor op een handige tijd: als je over twee weken 15 - 25 GB verliest bij Dropbox, kun je gelijk over op OneDrive.

Het enige wat me tot dusver afschrikt van Microsoft is dat ze niet alleen alles scannen (wat de rest ook doet), maar ook actief bannen als ze bijvoorbeeld een naaktfoto tegen komen. Dat was een kunstenaar overkomen, die zijn kunst had geüpload naar zijn privé-SkyDrive en vervolgens zijn account permanent is verloren. Kortom, Microsoft is niet betrouwbaar en om nou gelijk je Office, Outlook, Skype, Xbox, etc. te verliezen… Met zo'n onbetrouwbare partij wil je niet al je bestanden delen.

Aan de andere kant, Dropbox heeft superieure sync-mogelijkheden t.o.v. van veel concurrenten. Google bijvoorbeeld kan simpelweg niet zo'n volledige sync-functionaliteit aan te bieden (na al deze jaren van development en miljarden aan dollars om te besteden kun je bij Google Drive enkel top level folders unsyncen). Microsoft is de daarmee de enige andere grote partij (excl. kleine concurrenten zoals Copy) die dergelijke goed werkende functionaliteit aanbiedt.

Kortom: je kunt je items voor twee jaar veiligstellen bij een enigszins gelijkwaardige concurrent van Dropbox. Voor jou specifiek is het misschien niet zo boeiend als je die 48GB ook hebt, tenzij die afloopt na 6 of 12 maanden (Samsung heeft in totaal drie 48GB acties).

Edit: Oh ja, OneDrive heeft wel als nadeel dat het de discrete chip in de laptop aanroept. Sad.

[Reactie gewijzigd door Blizz op 19 februari 2015 17:44]

Het enige wat me tot dusver afschrikt van Microsoft is dat ze niet alleen alles scannen (wat de rest ook doet), maar ook actief bannen als ze bijvoorbeeld een naaktfoto tegen komen. Dat was een kunstenaar overkomen, die zijn kunst had geüpload naar zijn privé-SkyDrive en vervolgens zijn account permanent is verloren. Kortom, Microsoft is niet betrouwbaar en om nou gelijk je Office, Outlook, Skype, Xbox, etc. te verliezen… Met zo'n onbetrouwbare partij wil je niet al je bestanden delen.
Heb je hier een bron voor? Als dit zo is, vind ik dit wel een slechte zaak namelijk. Ik wil graag gebruik maken van OneDrive i.p.v. Dropbox, maar alleen als ze betrouwbaar zijn.
Dat was ten tijde van SkyDrive. Die rigide terms of use zijn met OneDrive een stuk soepeler geworden. Uit de terms of use zoals ze vandaag de dag gelden voor een Microsoft account en de bijbehorende services:
3.6. What type of Content or actions aren't permitted? In order to protect our customers and the Services, we have established this Code of Conduct governing the use of the Services. Content or actions that violate this Agreement aren't permitted.

i. Don't use the Services to do anything illegal.

ii. Don't engage in any activity that exploits, harms, or threatens to harm children.

iii. Don't send spam or use your account to help others send spam. Spam is unsolicited bulk email, postings or instant messages.

iv. Don't publicly display inappropriate images (e.g. nudity, bestiality, pornography).

v. Don't engage in activity that is false or misleading (e.g. attempts to ask for money under false pretenses, impersonating someone else).

vi. Don't engage in activity that is harmful to the Services or others (e.g. viruses, stalking, hate speech, advocating violence against others).

vii. Don't infringe upon the rights of others (e.g. unauthorized sharing of copyrighted music, resale or other distribution of Bing maps, photographs and other Content).

viii. Don't engage in activity that violates the privacy of others.
In many cases Microsoft is alerted to violations of the Code of Conduct through customer complaints, but we also deploy automated technologies to detect child pornography or abusive behavior that might harm the system, our customers, or others. When investigating these matters, Microsoft or its agents will review Content in order to resolve the issue. This is in addition to the uses we describe in this Agreement and the Privacy Statements.
Ik had op SkyDrive een foto van mijn dochtertje eerste keer in bad als baby, waarbij geen intieme lichaamsdelen te zien waren. Maar dat was door een automatisch scanproces toch genoeg om mijn account te blokkeren.

Na contact met de service desk van Live services en het verwijderen van de foto werd mijn account weer geactiveerd.
Onedrive syncing is ronduit dramatisch, komt niet in de buurt van de stabiliteit van Dropbox. Buiten dat er nog steeds geen OSX client is voor Onedrive (zakelijk) wat al meer dan een jaar over datum is, is er gewoon niet mee te werken als bedrijf. Hoeveelheid opslagruimte is geen enkel issue meer bij alle 3 de partijen, stabiliteit is het enigste wat echt telt in de zakelijke wereld en daar laat M$ toch echt een enorme steek vallen.
Outlook-verslaafde klanten koppel ik nog wel aan Office365 maar wel i.c.m. Dropbox voor filesync.
Ik heb het zelf vrij moeilijk om "de cloud" te vertrouwen, op één of andere gekke manier vertrouw ik voornamelijk Dropbox en OneDrive. Ikzelf zit nu ook met het aflopen van de Space Race en heb dus al m'n bestanden overgezet naar OneDrive.

Resultaat? Na twee weken is nog steeds niet alles gesynced, recente files die ik toevoeg worden niet gesyncroniseerd (ik werk vooral vanop Mac, hun applicatie hierop is echt brak). Op Windows 8.1 moet je dan weer met het Microsoft-account aanmelden, wat ik niet wil, dus mag ik in principe geen OneDrive gebruiken... Gelukkig is er een third party app die het wél mogelijk maakt om OneDrive te syncroniseren met mijn Windows 8.1 zonder dat ik een Microsoft account moet hebben. Keerzijde is dan weer dat ik die third party app mijn login moet toevertrouwen...

Kortom: Microsoft biedt wel een mooie actie, maar zonde dat ze het weer helemaal verknallen door het opleggen van restricties/verplichtingen en een slechte client voor Mac. Momenteel ben ik genoodzaakt om OwnCloud te gebruiken, helaas heb ik een dynamisch ip... :/
Linkje.

Dit artikel gaat over een Nederlander die zijn SkyDrive en daarmee Microsoft ID verloor, maar het begint met een verwijzing naar het artikel waar ik het over had (over een Duitse fotograaf).
Ik kan niet zo snel het artikel vinden van die kunstenaar, maar als je googled naar skydrive banned kom je zat tegen. Ik heb geluk gehad, ik heb meteen alles van me drive afgegooid en gebruik het nu alleen nog maar voor schoolwerk.
wat raar, ik heb foto's van mijzelf met mijn zoontje en mijn vriendin en zoontje onder de douche op onedrive staan, nu ongeveer een jaar gok ik en zonder problemen.

en we douchen toch echt naakt :)
Desondanks vertrouw ik ze er niet meer om dan anderen met dit soort berichten… Stel je voor het filter gaat wel af bij jou. Hoeft maar 1x te gebeuren en je bent gelijk je account kwijt.

Maar goed, dat benadrukt maar weer dat je alles moet versleutelen voor je het online gooit :)

[Reactie gewijzigd door Blizz op 19 februari 2015 22:10]

edit:
reactie op de verkeerde plaats gezet, moest onder het bericht van @skunkopaat komen

[Reactie gewijzigd door Gepetto op 22 februari 2015 09:37]

Wat een achterlijke reactie.. ik vraag daar toch niet om? Ik gaf een relevant voorbeeld als reactie op Blizz.

@Blizz: versleutelen is inderdaad een goede idee, alleen worden mijn foto's (met mijn toestemming uiteraard) automatisch geupload naar mijn Onedrive. Is er een mogelijkheid om tussen het maken en het uploaden dit automatisch te laten versleutelen?
Totdat een hacker met de foto's van jouw ondrive aan de haal gaat en de foto's van jou zoontje (je zegt zoontje en geen zoon, dus waarschijnlijk nog minderjarig ook?) opduiken op kinderpornosites.

Dat jij er trots op bent met je kind naakt op de foto te staan is natuurlijk volledig jouw goed recht, maar om deze foto's vervolgens in de cloud te plaatsen, waar in ieder geval de beheerders erbij kunnen en mogelijk ook andere figuren met minder frisse ideeën, dat zegt toch wel iets over je verantwoordelijkheid tov je kind.
Wow thanks! Een goed stukje software :*)
Daar hopen ze juist op... wat na die 2 jaar. Nu zoveel mogelijk zielen binnenhalen die hun onedrive wel even volstouwen met data omdat het gratis is. Na 2 jaar zal de meerderheid wel gaan betalen omdat ze geen zin hebben om over te stappen naar een iets goedkopere variant.

Slimme marketing dus van Microsoft.
Of je zet je OneDrive-abonnement stop en maakt gebruik van dit aanbod, zoals ik O-)
Ja, en er zijn meer acties om gratis ruimte te ontvangen. Zelf heb ik nu 330GB en dit komt allemaal van acties zoals deze en vouchers bij producten.

Binnen nu en 2 jaar komt er vast wel weer wat voorbij om de GB's te spekken.
Als in allemaal vouchers van bv. 50GB omdat je een apparaat koopt?
Bijv. 200GB bij een Surface 2
Dat staat er letterlijk:

"Na die tijd gaat die 100GB er weer af. Gebruikers die dan meer ruimte innemen dan hun limiet, kunnen niets meer uploaden totdat ze genoeg verwijderen om onder hun limiet te komen."
Dat staat duidelijk in het artikel:

"Na die tijd gaat die 100GB er weer af. Gebruikers die dan meer ruimte innemen dan hun limiet, kunnen niets meer uploaden totdat ze genoeg verwijderen om onder hun limiet te komen"

En als je dezelfde hoeveelheid wilt houden zou je natuurlijk een abo af moeten sluiten of office365 pakket.

[Reactie gewijzigd door Annihilism op 19 februari 2015 15:02]

Als je meer ruimte gebruikt dan waar je recht op hebt dan blijven je bestanden gewoon beschikbaar, je kan alleen niets meer uploaden.
Dit klinkt wel goed! die standaard 7 / 10 / 15GB vond ik zelf niet zo interessant maar met 100GB extra word dat het wel.
vraag me wel af wat er gebeurt na die 2 jaar...
+ 15GB als je een keer je camera upload aanzette, + nu deze 100GB = 130GB ( op 5 accounts hier in huis )
De komende 2 jaar idd voldoende ;)
Dan krijg je waarschijnlijk - aan de hand van je gebruik - een abbo ter beschikking gesteld.

Dit is voor Microsoft een handige manier om mensen te koppelen aan haar dienst.
Uhm, nee. Je ruimte hervalt gewoon terug naar het limiet zonder die 100 GB. Als je daar over zit, blijven je bestanden beschikbaar maar stopt OneDrive met synchroniseren, kan je geen bestanden meer toevoegen, etc. tot je terug onder je limiet zit. Het is niet alsof je plots moet gaan betalen.
Dus je hebt nu 2 jaar de tijd om 100 GB aan (belangrijke) bestanden te uploaden en op te slaan voor onbepaalde tijd.
hubic.com, 100GB voor 1 euro per maand...
baidu zelfs 2TB voor gratis, moet je alleen ff door de chinese stappen heen worstelen, en je afvragen of je daar je data wil hebben staan (china )
hubic is frans
Wil je al je documenten nu echt onderbrengen bij websites waarvan je niet weet of ze over zes maanden nog in de lucht zijn?
hubiC bestaat anders alweer drie jaar. Kan geen kwaad om te proberen toch?

Baidu kennen we verder allemaal wel van naam denk ik.
Over het algemeen krijg je daar wel berichtgeving van en kan jeje data over zetten.
Ik gebruik het tevens alleen als online backup van m'n fotos en belangrijke documenten op m'n NAS, dit is een van de cloud diensten waar Synology direct mee kan koppelen
"Daarvoor vraagt het softwarebedrijf dat gebruikers zich inschrijven bij Bing Rewards"

Het was ook te mooi om waar te zijn.
http://i.imgur.com/epeQyDq.jpg

Bovendien is het nog tijdelijk ook en wordt het nog mooier wanneer er staat dat Bing Rewards niet beschikbaar is in uw land _/-\o_

Even voor mensen die een beetje moeite hebben met begrijpend lezen: ik zeg niet dat je de 100GB er niet bij krijgt, ik zeg alleen dat Bing Rewards niet beschikbaar is in Nederland. Iets wat meer mensen bevestigen.

Kunnen mensen weer niet beoordelen? Volgens mij is dit toch echt wel "on-topic".

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 19 februari 2015 15:18]

Hoezo? Zo slecht is Bing niet, hier geven ze je tenminste nog een keuze, bij Google is het een standaard.

Ik heb een ... hekel gekregen aan het auto inloggen bij Google als je toevallig even op youtube zit, hulde aan inprivate browsen.
Nou ik heb een hele andere ervaring met Bing. Het automatisch inloggen bij Google vind ik weer niks vervelends aan. Het is gewoon zo irritant dat Microsoft Bing op probeert te dringen. 100GB extra is mooi, wat staat er tegenover? Inschrijven voor een beloningssysteem van een zoekmachine waar ik totaal geen behoefte aan heb. Nee bedankt.

Bovendien is het nog tijdelijk ook en wordt het nog mooier wanneer er staat dat Bing Rewards niet beschikbaar is in uw land _/-\o_

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 19 februari 2015 15:07]

Mis ik iets? Je krijgt twee jaar lang 100Gb als je je inschrijft voor iets waar je geen negatieve gevolgen aan ondervind omdat het hier niet beschikbaar is. En dat is irritant? :?
Er moet toch wat te zeuren overblijven, nietwaar?
Ik vind het onbegrijpelijk dat er zelfs nog wordt geklaagd over iets dat gratis is en dat NIET hoeft te worden gebruikt als je niet wilt.
Waarschijnlijk heeft dat te maken met het Google / Facebookverhaal. Gratis = betalen in privacy. En dat geldt niet enkel voor Google of Facebook, maar ook voor andere gratis diensten.

Nu Bing is van Microsoft en Microsoft heeft producten die het verkoopt en dus geld mee maakt, dus in dit geval vind ik mijn privacy ook wel veilig bij Bing / Microsoft
Komt nog eens bij dat Microsoft de internationale cloud privacy standaard heeft ondertekend. nieuws: Microsoft ondersteunt internationale cloud-privacystandaard
Inderdaad, het privacy verhaal waarom ik van Google naar Microsoft ben overgestapt, met alles. Dit was inderdaad een duwtje in de rug. Onlangs nog een discussie gehad met vrienden over privacy bij Google, Facebook en Microsoft. Blijkbaar geven zij nog niet zo veel om privacy. Wil hun eigenlijk nog wel eens spreken over enkele jaren als hun heel leven op internet te vinden is.
Klopt dat Microsoft op dat gebied beter bezig is dan Google en Facebook. Als ik op dit moment op één paard zou moeten wedden zou ik ook voor Microsoft gaan. Maar daarnaast is het gewoon aantrekkelijk en slim om die 100 GB te pakken en te gebruiken. Met Boxcryptor kan je eventueel ook nog eens je documenten extra versleutelen, dus qua privacy is het ook aantrekkelijk.
Wat heeft het nu weer met zeuren te maken? Het punt is dat Microsoft bezig blijft om Bing door te duwen. Iets verder door denken.
Wat dat met zeuren heeft te maken? Simpel, het feit dat men maar steen en been blijft klagen dat "Microsoft zo erg bezig is om Bing op te dringen" maakt het zeuren.

Microsoft dwingt je niet om Bing te gebruiken, ze willen het alleen maar aantrekkelijker maken. Elk bedrijf wil zijn producten promoten, daar is niks vreemds aan. Je kan het agressieve of irritante marketingtechnieken vinden, maar je wordt tot niks gedwongen.
"Microsoft dwingt je niet om Bing te gebruiken, ze willen het alleen maar aantrekkelijker maken."

Er staat dan ook "door duwen", ''opdringen''', niet "dwingen". Ben jij nou de zoveelste persoon tegen wie ik moet zeggen dat hij moet leren lezen?
Sinds wanneer maak je iets aantrekkelijk door het op te dringen?

Aanpassing: spellingfout.

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 20 februari 2015 12:47]

Ik kan prima lezen, toch bedankt voor je suggestie - ik neem er nota van :+ . De essentie is dat je tot niks wordt gedwongen. Als je het aanbod niet aantrekkelijk vindt laat je het links liggen, zo simpel is het; niemand dwingt je.

[Reactie gewijzigd door BFmango op 20 februari 2015 14:50]

En ik zeg ook niet dat iemand mij dwingt. Waarom blijf je het opbrengen als je zegt dat je prima kan lezen? Ik laat het ook links liggen, want ik weet dat ik niet gedwongen word. Dat betekent niet dat ik het wel jammer vind.
Het is een Rewards-programma, zoals Google die ook heeft. Je hoeft geen 100GB aan te nemen, je mag het aannemen. Dit heeft verder niets te maken met Bing Search, afgezien van dat je een Microsoft ID nodig hebt.

Edit: eerste regel weggehaald, ik dacht dat Rewards zélf nu voor onze regio beschikbaar is :9

[Reactie gewijzigd door Blizz op 19 februari 2015 17:36]

Je schrijft je in, krijgt de 100GB voor 2 jaar, en kijkt verder nooit meer naar Bing. Zo doe ik het ook. Probleem opgelost? Ik snap 'm niet.
Sowieso is die verouderd. Bijkomend is Bing ook niet foutief. Arcades is wel degelijk te vinden in Peru.
Sowieso is wat verouderd? Het plaatje? Kunnen mensen niet tegen een grapje? :?
Het is namelijk wel foutief want de gebruiker vroeg om de geschiedenis van Arcadis, niet om een kaart van Peru.

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 19 februari 2015 15:28]

Sowieso is wat verouderd? Het plaatje?
En ga dan nu eens naar Bing en zoek op "History of Arcades". Bij mij gaat de eerste hit naar www.arcade-history.com, en de tweede naar de wikipedia-pagina over arcade-games. Op de hele eerste pagina is geen enkele hit over Peru te zien.

Dus wat dat plaatje beweert is met de huidige stand van zaken niet juist; of niet meer juist en in dat geval is het verouderd.
Kunnen mensen niet tegen een grapje? :?
Je brengt het plaatje niet als grapje, maar als illustratie dat je weinig vertrouwen hebt in Bing:
"Daarvoor vraagt het softwarebedrijf dat gebruikers zich inschrijven bij Bing Rewards"

Het was ook te mooi om waar te zijn.
http://i.imgur.com/epeQyDq.jpg

Bovendien is het nog tijdelijk ook en wordt het nog mooier wanneer er staat dat Bing Rewards niet beschikbaar is in uw land

[Reactie gewijzigd door B64 op 19 februari 2015 16:08]

Nogmaals: het was een grapje. Ik moest gewoon aan dat plaatje denken toen ik het bericht las en besefte dat MS gewoon weer Bring door wilt duwen.

Wat jij vervolgens van het plaatje maakt staat volledig los van mijn intenties. Neem het mij niet kwalijk als er bij jou iets verkeerd schiet.
Ik krijg anders meteen 100gb erbij hoor ;)
Met een Nederlands MS account
Ik zeg toch ook niet dat je geen 100GB er bij krijgt? Ik zeg alleen dat het beloningssysteem systeem niet werkt. Goed lezen ;)

Aanpassing: niet werkt - voor dit land.

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 19 februari 2015 15:17]

Even voor mensen die een beetje moeite hebben met begrijpend lezen: ik zeg niet dat je de 100GB er niet bij krijgt, ik zeg alleen dat Bing Rewards niet beschikbaar is in Nederland. Iets wat meer mensen bevestigen.
Tja, 100GB is 100GB ... ;)
Dan maar geen ( extra) reclame via Bing rewards .. ;)

de hollandse gierigaard in mij laat me hier gewoon aan meedoen, met alle 5 de accounts ...
Dit is wereldwijd beschikbaar...

En wat maakt het uit dat het maar "tijdelijk" is? Als je een OneDrive gebruiker bent - en zeker een betalende - ben je blij als je 2 jaar lang niets meer hoeft te betalen. Dit bespaart 48 euro voor 2 jaar gebruik van 100 GB. Dat is een zeer mooi cadeau voor niks.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 19 februari 2015 16:20]

De 100gb ruimte is inderdaad wereldwijd. Bing Reward niet. Is lezen zo moeilijk want het staat er toch echt. Ook mensen die zich aanmelden krijgen wel de ruimte maar zien dat Bing Reward niet beschikbaar is in NL.
"Daarvoor vraagt het softwarebedrijf dat gebruikers zich inschrijven bij Bing Rewards"

Het was ook te mooi om waar te zijn.
http://i.imgur.com/epeQyDq.jpg

Bovendien is het nog tijdelijk ook en wordt het nog mooier wanneer er staat dat Bing Rewards niet beschikbaar is in uw land _/-\o_

Even voor mensen die een beetje moeite hebben met begrijpend lezen: ik zeg niet dat je de 100GB er niet bij krijgt, ik zeg alleen dat Bing Rewards niet beschikbaar is in Nederland. Iets wat meer mensen bevestigen.

Kunnen mensen weer niet beoordelen? Volgens mij is dit toch echt wel "on-topic".
Natuurlijk vragen ze je in te schrijven. Je moet er wel een beetje moeite voor doen om die 100gb erbij te krijgen.
Klopt, vind het wat onzinnig nieuws zo op tweakers.net. Je kunt alleen Bing Rewards activeren via een VPN naar een land waar Rewards wel te gebruiken zijn.

Er is ook 100gb voor Dropbox gebruikers die overstappen (of voor bestaande OneDrive gebruikers die ook een Dropbox account hebben). Is echter maar een jaar geldig
https://preview.onedrive.com/bonus
Of Tor gebruiken. Deze morgen probleemlos geactiveerd via het TOR netwerk.
Nou ja, het is wel zo dat je tijdelijk de extra ruimte krijgt. Maar een melding dat het Bing Reward systeem verder niet in Nederland werkt had er inderdaad wel bij gekund.

Bedankt voor de link trouwens. Ik wist niet dat er voor Dropbox gebruikers ook zoiets was. Ik heb beide, alhoewel ik OneDrive niet echt gebruik.
En de moeite waard om in het artikel te vermelden... :(
Ik krijg geen melding dat het niet beschikbaar is.

OneDrive Bing Rewards
Your storage was increased successfully!

You now have an additional 100GB of storage for 2 years on your OneDrive account at *********@gmail.com.
Voor de zoveelste keer: de 100 gb krijg je wel, maar het 'Reward' systeem van Bing werkt niet in NL. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Ik krijg wel een melding dat het niet beschikbaar is...

En de link 'actie pagina' hierboven in het artikel levert bij mij een 404 op...

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 19 februari 2015 20:52]

Even voor mensen die een beetje moeite hebben met begrijpend lezen: ik zeg niet dat je de 100GB er niet bij krijgt, ik zeg alleen dat Bing Rewards niet beschikbaar is in Nederland. Iets wat meer mensen bevestigen.
Volgens mij dacht je wel degelijk dat het niet beschikbaar was (vandaar "Het was ook te mooi om waar te zijn") maar geef je er, na terecht gecorrigeerd te zijn, de draai aan dat je iets anders bedoelde. De hele toon van je topic (inclusief "hahalol bing werkt niet!"-plaatje) doet simpelweg vermoeden dat je het hele aanbod al afschreef zodra je "bing" las, en pas later verder bent gaan lezen.
Weet er iemand of je onedrive kan veranderen van C schijf naar een zelf gekozen locatie?
Jazeker: rechts klikken op onedrive map -> properties -> location tab...
Thank you very much! 100GB is tof maar op een SSD niet zo praktisch
Je kan er ook voor kiezen om niet alles automatisch te downloaden naar de C: schijf :) , de bestanden staan wel in de map beschikbaar maar deze zijn nog niet fysiek aanwezig op de C: schijf. Zodra je het bestand opvraagt wordt het gedownload.
Ja dat deed ik zo maar deze map bevatte mijn achtergronden waardoor het dus wel noodzakelijk was dat deze allemaal aanwezig waren.
Gelukkig zijn het geen 100GB aan achtergronden :P
Gelukkig niet nee :p paar ik probeer zoveel mogelijk bestanden op mijn D schijf te plaatsen ;)
Ja, geen enkel probleem. Wanneer je OneDrive instelt, krijg je een optie om de folder te kiezen (hij maakt zelf een folder OneDrive aan). Dus als je je data op D:\Mijn Documenten\ (o.i.d.) hebt staan, kun je gewoon deze folder selecteren en komen je bestanden op D:\Mijn Documenten\One Drive te staan.

Ik heb al 240 Gb (15Gb standaard, 15Gb voor camera uploads, 10Gb loyaliteits bonus en 200Gb voor 2 jaar bij m'n Surface Pro 2). Dus ik hoef nu even niet. Maar ik weet wel dat wanneer die 200Gb eraf gaat, ik waarschijnlijk wel een 365 abonnment neem. 1Tb per persoon (2 personen + 2 losse PC's die hun eigen MIcrosoft account hebben = 4Tb) en ook nog office erbij voor al mijn tablets en PC...
Ik heb een vaag vermoeden dat jij een denk/rekenfout maakt.

1TB is per geregistreerd email adres, welke dan ook nog eens aan dat geregistreerde emailadres gekoppeld is. Dus je zal nooit aan een 4TB OneDrive komen, hooguit aan vier 1TB OneDrives.

Ik heb namelijk ook een Office 365 abo lopen, en dat zie ik namelijk ook. Ik heb 5 apparaten waar ik het op mag gebruiken, en twee ervan (1 x Surface Pro 3, en mijn iMac) zitten aan mijn eigen emailadres, en die blijft gewoon 1TB. En ik heb mijn zoon en mijn broer ook 1 installatie gegeven, en die hebben dus elk ook 1TB.
Ik heb ook een abonnement op Office 365 personal en zit nu op 10.2TB storage waarvan 10TB die ik verkregen heb via de abonnement.

Edit: Dat is op één geregistreerd email adres

[Reactie gewijzigd door TOAOsanjay op 19 februari 2015 16:08]

Nee, dat weet ik. Maar mijn fotos kan ik dan bijvoorbeeld op mijn Mediacenter OneDrive zetten en deze dan delen met mijn account. Ik doe dit nu ook al met de OneDrive van m'n echtgenoot.
Moet je even googlen :*)
Ja, toevallig net zelf gedaan. Dit kan je instellen instellen in de navigation pane.
Snelle google (voor w8.1): http://www.hongkiat.com/blog/change-skydrive-default-folder/
Gratis storage, altijd goed! :)
Vind deze OneDrive wel 'beter' dan die van Office 365.
Deze versie synchroniseert alleen datgene wat je aanklikt en laat de rest 'in the cloud'.
Die van Office 365 wil per se alles lokaal opslaan, ook al wil je dat liever niet.

Zou er voor tekenen als ik bij deze OneDrive een storage van enkele TB's kan aanschaffen en dan mijn antieke HDD's vol (RAW)foto's de deur uit doen. Alleen dan nog een leuke NAS voor wat films en series en lokale backup van belangrijke documenten.

Maar ja, dat prijsmodel is er geloof ik bij geen enkele cloud provider al. Dat je op jaarbasis goedkoper uit bent met online storage dan elke keer een paar losse disks thuis aan te schaffen voor storage.
Maar goed, die 100GB extra is een goede stap vooruit.

Trouwens, als ik op die link van Bing Rewards klik kom ik hier op uit:
https://www.bing.com/rewards/unsupportedmarket
Bing Rewards isn't available yet in your country or region.
Maar wel gewoon de storage gekregen. Apart.

[Reactie gewijzigd door Derice op 19 februari 2015 15:05]

Dat hangt er vanaf welke Office 365 je bedoelt. De Home, Personal en University varianten gebruiken gewoon de OneDrive die hier bedoeld wordt. Die hebben nu al 1TB opslag, dat gaat op zeer korte termijn geupgraded worden naar onbeperkte opslag.

De zakelijke Business versies gebruiken OneDrive for Business, dat gebaseerd is op SharePoint. Dat werkt inderdaad anders omdat de sync clients verschillend zijn en de achterliggende infrastructuur anders is. Dit gaat overigens in de toekomst veranderen.

[Reactie gewijzigd door RoccoS op 19 februari 2015 15:32]

Ik heb dat laatste ook gelezen inderdaad. Het zou volgens mij een flinke verbetering zijn, want ik heb al heel wat Groove problemen langs zien komen...

Edit: Zie hier de toekomstplannen voor OneDrive

[Reactie gewijzigd door maartenvdezz op 19 februari 2015 15:42]

Interessante toevoeging/reactie, dank! :)

Ik bedoel idd de OneDrive for Business. Mag ik vragen waar je de info vandaan hebt dat dit in de toekomst zal veranderen qua infra voor die variant? Ben ik zeer geïnteresseerd in.
At last .... probeer nu al een tijdje te werken met Onedrive for Business als testcase voor mn klanten ... maar serieus. Echt een slecht brak, niet te stuiten product. Ik praat dan niet om over om enkele bestanden te uploaden, maar 300+ GB bestanden.
Onedrive (personal) werkt indergeval zoals het hoort.

De sharepoint combi moeten ze in mijn opinie helemaal loslaten, te omslachtig voor zzp/smb
Die van Office 365 is nog gebasseerd op het oude Groove dat voor SharePoint en Office is ontwikkeld. Dit wordt als het goed is binnenkort vervangen en zowel Onedrive als Onedrive for Business gaan naar een nieuwe synchronisatie framework.
Inmiddels heb ik ze ook, al weet ik bij god nog niet wat ik er mee moet doen. De snelheid is echter prima, dus het is een prima backup medium.
Als het goed is gaat Microsoft binnenkort de XBox music applicatie bijwerken zodat je je privé muziek collectie kan streamen vanaf je Onedrive account op al je apparaten.
Inmiddels heb ik ze ook, al weet ik bij god nog niet wat ik er mee moet doen. De snelheid is echter prima, dus het is een prima backup medium.
Je hoeft er niet direct iets mee te doen, Ik heb het als mijn fotosync, samen met Dropbox de camera uploads, zodat ik deze al op 2 plekken online kan benaderen
Dus als ik het goed begrijp werkt het als volgt:
Je hebt bijvoorbeeld 40 GB gratis van onedrive,
Je krijgt er 100 GB bij voor 2 jaar.
Vervolgens upload je net zoveel bestanden tot dat er 120 GB van de 140 GB gebruikt is.
Als na 2 jaar die 100 GB er weer af gaat worden niet al je bestanden verwijderd maar kun je gewoon niks meer uploaden totdat je weer onder de 40 GB zit.
Iedere keer als je er dus bestanden afhaalt daalt de beschikbare ruimte tot dat je weer zit aan de gratis hoeveelheid van 40 GB?
Dat klopt helemaal.
Als je een exact getal wil: OneDrive biedt volgens mij zo'n 65GB gratis aan. Die van mij zegt in ieder geval dat ik 0,2 GB gebruik en 64,52GB beschikbaar heb.

Weiziging: De website zegt 15GB gratis, ik verwarde mijn eigen harde schijf (SSD waarvan nog 64GB vrij is) met OneDrive. 8)7

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 19 februari 2015 15:31]

Nee, Onedrive bied zeker geen 65 GB gratis aan:

- voor nieuwe gebruikers is dat 15 GB (vast)
- wanneer je je foto's van je telefoon synct krijg je er 15 GB bij. (vast)
- als je ooit een betaald abonnement hebt gehad krijg je een bonus van 7 GB. (vast)
- ik had zelf een bonus voor enthousiasten die op mysterieuze wijze is verdwenen (mogelijk heet dat nu bonus voor betaald abonnement) is verlopen. (looptijd 1 jaar)
- de Bing-bonus van 100 GB waar het in dit artikel over gaat (looptijd 2 jaar)
- je kan, zoals twam hieronder aangeeft, maximaal 5 GB aan referral bonus krijgen (vast

En de abo's zijn als volgt:

- 100 GB (¤1,99 per maand)
- 200 GB (¤3,99 per maand)
- 1 TB + Office 365 (¤10 per maand)

[Reactie gewijzigd door matroosoft op 19 februari 2015 16:03]

Ik heb nog een loyaliteit bonus van 10GB
Voorheen kreeg je namelijk 25GB ipv 15GB
De bonus voor enthousiasten heb ik ook nog 20GB, maar die verloopt eind dit jaar.

Dus dan kom ik op het volgende rijtje

vaste GB:
Gratis 15 GB
Uitnodigingsbonus 0,5GB per vrienden uitnodiging (max 5GB)
Loyaliteit-bonus 10GB
Bonus voor Camera-album 15 GB
Totaal 45 GB

Tijdelijke GB
Bing-bonus 100 GB
Dropbox bonus 100 GB
Bonus voor enthousiasten 20 GB
Totaal 220 GB

Edit: Microsoft is in de weggeef modus. Naast de Bing bonus, nu ook een 100gb dropbox bonus
http://wmpoweruser.com/de...ing-your-dropbox-account/

[Reactie gewijzigd door drakiesoft op 19 februari 2015 20:28]

De bonus voor enthousiasten duurt maar één jaar (althans bij mij toen ik mijn eerste Windows Phone kocht). Stond er ook altijd bij. Dus zo mysterieus is het nou ook weer niet ;)
Dat klopt, ik was het alleen even vergeten. Ik werd eraan herinnerd door drakiesoft hierboven, vandaar dat ik het al aangepast had. :)
Het Office abonnement wordt trouwens uitgerold naar "Ongelimiteerd + Office 365".

;)

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 19 februari 2015 16:25]

Als je office voor een jaar koopt voor een aanbiedings prijs,zoals ik hem nu heb voor 65,- per jaar. Dan kost het je ruim minder dan 10,- p/mnd.
En dat is zeker de moeite waard ipv een los abbo te nemen van Onedrive.

En dan is het inderdaad met een office abbo nu ongelimiteerd onedrive gebruik.

[Reactie gewijzigd door ErwinJ op 19 februari 2015 17:13]

Ik heb daar dan ook nog een Loyaliteitsbonus van 10 GB bij (omdat ik een oud account heb/hiervoor al Sync gebruikte), en je kan nog 5 GB aan referral bonus binnenhalen.
Leuke opsomming, maar ik had mezelf al gecorrigeerd.
De Onedrive app op mijn iphone 4s is echt een drama. Foto's uploaden naar de cloud duurt een eeuwigheid. App loopt ook regelmatig vast.
Tja dan heb je het ook over een redelijk oud toestel én van de grote concurrent van MS ;)
Op mijn Nexus 4 draait de Onedrive app echt geweldig.
Oud toestel ?
recent nog een upgrade gehad ..... :+
Ja idd, iOS 8 waardoor het toestel trager werd :P
Het toestel is al een paar jaar oud ;)
( was sarcastisch bedoelt op de evangelische uitspraken dat Apple zijn OS wél altijd, of vaker update )
Dit was vorige week al gemeld bij het Centrale aanbiedingen topic
http://gathering.tweakers...message/43737443#43737443
Dit was vorige week al gemeld bij het Centrale aanbiedingen topic
http://gathering.tweakers...message/43737443#43737443
Niet iedereen leest daar mee, ik zit dagelijks op GoT, maar volg niet alle 100K topic's
Wist niet dat dit bestond, maar goed dit is wel nieuwswaardig aangezien Onedrive een onderdeel is van Windows.
Opzich wel leuk, niet dat ik ooit Bing ga gebruiken. Google zijn zoekalgoritme is gewoon beter (en vertrouwder). Bing is eigenlijk alleen maar nuttig als je een second opinion search wilt
Da's lekker persoonlijk, lijkt me. Ik ben blijkbaar één van de weinigen die én Internet Explorer gebruikt én Bing gebruikt om dingen op te zoeken. Waarom? Tja, waarom niet? Het werkt gewoon, wat anderen ook mogen zeggen. Ik vind ermee wat ik zoek en het gaat snel, meer kan je toch niet vragen? Ook als je wat meer mediagerichte dingen zoekt, en je krijgt een YouTube link als resultaat terug, kan die video onmiddellijk worden afgespeeld op Bing zelf, in plaats van eerst naar YouTube zelf te moeten gaan. Hetzelfde met animated gifs.
Ik krijg zelfs dagelijks een mooie achtergrond te zien, in plaats van een melding die me suggereert een 'betere' browser te downloaden :+

Hoe meer mensen trouwens 'Bingen', hoe correcter de resultaten worden :)
Da's lekker persoonlijk, lijkt me. Ik ben blijkbaar één van de weinigen die én Internet Explorer gebruikt én Bing gebruikt om dingen op te zoeken. Waarom? Tja, waarom niet?
Inderdaad. In mijn minimale windows heb ik IE in gebruik. En Bing om het te proberen. Het bevalt goed en eigenlijk ben ik stiekem kennelijk een microsoft-windows-liefhebber. ;)

Mij die 100 GB weer afnemen zal me echter niet verleiden tot betalen ..
Haha, wel, zo is het bij mij ook begonnen. Op een gegeven moment had ik weer een nieuwe Windowsinstallatie voor m'n neus staan en standaard moet je het dan met IE doen. Op zich is dat al geen straf want ik had het ondertussen wel gehad met Chrome en z'n willekeurige crashes. Bovendien gaat IE naar mijn normen nog wel spaarzaam om met resources en werkt ie gewoon vlot; ja, ook met HTML5, WebGL en CSS3. Het enige dingetje dat ik in het begin wel wat 'anders' vond, was dat IE standaard Bing gebruikte als je naar iets zocht in de navigatiebalk. Wel, na dat een paar keer geprobeerd te hebben, viel me dat eigenlijk helemaal niet tegen. Ik vind gewoon hetgene waarnaar ik op zoek ben (zelfs Java APIs en andere dingen van concurrenten :P) en weet dat redelijk te presenteren, punt. Dat moet een zoekmachine ook gewoon doen.

En dan ja, dat alles in combinatie met een Xbox, een Windows Phone en het hele online Outlook-gebeuren, dan snap je gewoon dat het allemaal draait om integratie en intuïviteit. Ik neem een foto, komt automatisch op OneDrive terecht. Ik surf 's avonds nog wat op m'n smartphone en voeg een site toe aan m'n favorieten, boem, dan staat dat ook onder m'n favorieten op m'n desktop. Ik voeg een nieuw contactpersoon toe en dan staat dat ook mooi gesynchroniseerd over al m'n Microsoftapparaten.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vroeger helemaal niets met Apple had, maar nu ik zie hoe het er - volgens mij toch - net zo aan toegaat (of aan toe begint te gaan) bij Microsoft, moet ik toch zeggen dat de 'cloud' en 'alles altijd overal gesynct' wel z'n voordelen en charmes heeft. Het ziet er leuk uit en bovenal, het werkt gewoon. Niets instellen, niets prutsen, niets root, niets custom rom, gewoon aanzetten en klaar.

Nu goed, beetje offtopic wel, m'n verhaaltje :+ . Mij ga je ook niet zien betalen voor die 100GB, het is leuk dat ik het nu heb en krijg, maar tegen dat het afloopt is er al lang weer een nieuwe actie waarmee ik x GB heb voor x maand of jaar. Of wie weet huisvest een ander bedrijf tegen dan al m'n informatie. Kritisch zijn, blijft wel key, vind ik. Een blinde Microsoft fanboy gaan we ook niet worden ;)
Ik zie steeds meer (normale :+ ) mensen met nieuwe apparatuur + Windows 8, gewoon IE en Bing gebruiken. Resultaten zijn prima.
Google heeft in Europa een marktaandeel van 90% dan blijft er weinig voor bing dus ja je bent van de weinig mensen.
en hoe komt Microsoft aan hun marktaandeel?
mensen die weinig verstand hebben van computers blijven op bing, fan boys en een klein aantal die tevreden is met bing...
Wat een stelling zeg. Mensen met weinig verstand gebruiken Bing? Fanboys gebruiken Bing? Klein aantal tevreden mensen gebruiken Bing?

Als Bing niet goed werkte, gebruikte heel weinig mensen dit. In de VS wordt Bing best veel gebruikt, in Europa minder natuurlijk. Maar fanboys gaan geen zoekresultaten laten liggen omdat ze fan zijn van MS / Bing, dat is gewoon BS.

Wat zeg je ervan dat 100% van de Bing-gebruikers tevreden is? Anders waren ze al lang overgeschakeld. Oudjes die met een computer werken kennen vaak enkel Google omdat hun kinderen / kleinkinderen hun dat standaard maken. Die gaan niet vanzelf zo direct dat allemaal zelfstandig leren. Computerlessen worden ook met Google gegeven.
... mensen die weinig verstand hebben van computers blijven op bing, ...
Bedankt voor het compliment! :+

Ik ben zo iemand die 'weinig verstand' van computers heeft volgens jouw denkbeeld.
Ik ben sinds een jaar overgestapt van Google naar Bing en het heeft mij nog geen seconde spijt gekost. Eindelijk van die saaie witte achtergrond af, de oproep voor de overstap naar hun eigen browser, de oproep om deze pagina standaard in te stellen (ook al klik telkens NEE, blijft de vraag terugkomen!).

Natuurlijk zijn er nadelen aan Bing, net zoals Google ook nadelen heeft. Maar dan combineer je toch gewoon beide in je gebruik zeker? Vind ik iets niet in Bing, vraag ik het gewoon als second opinion aan Google en dan kan ik weer verder. ;)
Google heeft de 90% te danken aan mensen die ooit een gratis programma installeerden met bijna automagische instal van de toolbar.
Fanboys van de "do no evil" mythe.
Mensen die niet beter weten en natuurlijk mozilla.
de ooit gratis programma is firefox?
nou die firefox dankte juist veel van aan google search die er standaard me kwam.
reden is gewoon dat ze de best waren en zelfs nog zijn als ik naar hun marktaandeel kijk.
Nee maar dingen als een avast, de leuke gratis pdf printers, adobe acrobat reader en dat soort, die de toolbar-meuk van google installeerde op andere browsers.

Maar dat had je zelf ook wel door.
Da's lekker persoonlijk, lijkt me

In de zin dat het afhangt van waar je op zoekt.

In het Nederlands blijft Google voor mij beter, maar in het US Engels is Bing beter. Het vindt gewoon minder ruis.

En dat is ook logisch want in Nederland zal het aantal Bing gebruikers in de lage enkelvoudige % zijn. In de USA is het samen met Yahoo en delen van iOS/Siri zoekopdrachten (welke beide Bing gebruiken) inmiddels boven de 30%.

En wie twijfelt kan zelf kijken op:

http://www.bingiton.com/
Ik heb even gekeken, maar het lijkt erop dat bing wel heel erg google aan het imiteren is. Zowel de resultaten pagina als de afbeeldingen pagina zijn bijna gelijk aan die van google (qua kleur, layout)
Dat is uiteraard bewust gedaan om niet prijs te geven wie-wie is. O-)

De echte Bing en echte Google zijn héél anders qua layout.
Waarom? Tja, waarom niet?
> Super serial :+ Zoek waarom wel; ... google/bing weet geen antwoord buiten microsoft.com en handje vol fanpages. Waarom niet? 94.900.000 resultaten :+ :F
Wat bing vooral mist is de mogelijkheid om op relevantie van tijd te zoeken. Dit kan alleen als je hem als regio op VS afstelt. Waarom dit in de EU nog niet is geïmplementeerd begrijp ik dan ook niet (misschien iets juridisch?).

De zoekresultaten zijn verder op zich wel goed maar ik kom zelf ook vaak bij Google beter uit.
Beter <> anders. Of het beter is laat ik in het midden. Voor mij persoonlijk geeft Bing betere resultaten dan Google. Maar dat is niet de enige reden waarom ik van Google naar Bing ben overgegaan. Maar dat is nu ook een verschil tussen vooroordelen en effectief gebruiken

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True