Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 148 reacties
Submitter: 3828553

Microsoft geeft Dropbox-gebruikers een jaar 100GB extra opslagruimte op zijn eigen webopslagdienst OneDrive. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. Eerder kregen gebruikers al twee jaar lang 100GB extra als ze zich inschreven voor Bing Rewards.

OneDriveOm de verbinding te maken met een Dropbox-account, moeten gebruikers na het inloggen via de url van de actie een Getting Started-document van OneDrive toevoegen aan hun Dropbox. Ook moeten gebruikers akkoord met het ontvangen van promotionele e-mails van Microsoft. Daarna krijgen ze de bonus van 100GB. De extra opslag is een jaar geldig. Daarna gaat die 100GB er weer af. Gebruikers kunnen dan geen nieuwe bestanden meer uploaden totdat ze zoveel bestanden verwijderen dat ze onder hun dan geldende limiet komen.

Met de stap wil Microsoft Dropbox-gebruikers overhalen om over te stappen. De standaardopslag van Dropbox is 2GB, hoewel gebruikers dat uit kunnen breiden. OneDrive begint bij 15GB. Donderdag bleek al dat gebruikers nog eens 100GB extra kunnen krijgen voor twee jaar door zich aan te melden voor Bing Rewards.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (148)

Heel vet allemaal, alleen is hét grote nadeel van OneDrive nogsteeds dat je geen gedeelde mappen op je computer kan zetten; je kan er alleen heen mbv de website. Ik weet ook neit van ik met mijn 1,23 TB moet.. ik gebruik OneDrive alleen voor Documenten en backup van kleine bestanden. Ik denk dat dat ook dé truc is van Microsoft. Als standaarduser heb jij je bestanden altijd bij de hand en dat zijn meestal alleen maar foto's en documenten.

Offtopic: eerste keer dat een nieuwstip van mij is doorgekomen! Woehoe. Wel pas 9 uur later, maar ok. :)

[Reactie gewijzigd door 3828553 op 20 februari 2015 09:41]

Klopt! Daar kwam ik helaas ook achter nadat ik de NAS waarop meerdere mensen tegelijk aan dezelfde bestanden werken had vervangen door OneDrive. Het zou er echter wel aankomen...

http://redmondmag.com/art...nedrive-sync-changes.aspx
Microsoft also is working to synchronize shared folders when used with the OneDrive service. The shared folders sync capability is expected to be added sometime this summer. Window 10, when released, will include this new shared folders feature, Jones stated.
Er is een applicatie beschikbaar waarmee bestanden gesynchroniseert kunnen worden met de bestanden op je harde schijf.
http://windows.microsoft....windows-app-faq#1TC=other

Oh, je bedoelt gedeelde mappen van iemand anders. Dat kan inderdaad niet...

[Reactie gewijzigd door NIMIC op 20 februari 2015 09:47]

Was het voor de werking van die app niet verplicht om met een Microsoft-account in te loggen in Windows? Dat vind ik zelf een no-go.
Je moet met een Microsoft account inloggen bij die App, maar niet perse in Windows.
Dan ga ik dat nog even bekijken. Volgens mij werd met de introductie van Win 8.1 verplicht om bij Windows in te loggen met een MS-account om OneDrive-bestanden nog via de lokale folder te benaderen.

Hm, dat zegt MS helaas dus ook:

http://windows.microsoft....indows-8/onedrive-app-faq
"Do I have to sign in to my PC with a Microsoft account to use OneDrive?

Yes, you need to sign in with a Microsoft account to browse your OneDrive and keep your files and settings in sync. If you sign in with a local account, you can only use the OneDrive app to browse your PC. To browse your OneDrive files, you'll need to go to the OneDrive website."

Groot nadeel. Het zou als DropBox moeten werken.
Ik log op mijn computer in met een AD account (geen MS account), maar kan wel bij mijn OneDrive bestanden via verkenner ...
Er is een volgens mij verschil tussen de Windows 8 app en het 'traditionele' Windows programma. Voor de metro app is het verplicht om op Windows 8 ingelogd te zijn met een Microsoft account. Voor het normale programma maakt het niet uit waarmee je op Windows bent ingelogd omdat je daarvoor apart moet inloggen.
Bovengenoemde app kun je niet installeren op Windows 8.1. Je krijgt dan de melding dat je al een nieuwere versie hebt geinstalleerd. En dat is de geintegreerde app van Windows 8.1. Die staat geen synchronisatie toe zonder ingelogd te zijn met een Microsoft-account.
Veel mensen die hierover klagen als je er op googlet. Maar geen oplossing, MS wil dat je inlogt.
Dit is te omzeilen met een andere client trouwens, Syncdriver. "Ondrive Client done Right" zoals ze zelf zeggen.

http://syncdriver.com/
Interesting, thanks.
Er is een standaard applicatie van Microsoft die gewoon op eenzelfde manier werkt als de applicatie van dropbox..
Klopt, deels. Gedeelde mappen zoals Dropbox kent OneDrive (nog) niet.

Je kan wel een map delen met iemand anders, die kan de map enkel zien via een URL niet als map in zijn/haar OneDrive.

[Reactie gewijzigd door Bram1041 op 20 februari 2015 13:20]

Het grote voordeel van OneDrive is dan wel dat je bestanden "enkel online" beschikbaar kan maken door simpel weg te rechts klikken en erop te klikken. Alsnog dat bestand nodig? dan download die dat gewoon en voila.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 20 februari 2015 11:09]

Nu moeten ze dat alleen nog regelen voor onedrive for business, ik gebruik dat voor sharing naar klanten (Foto's) met name vanwege de onbeperkte opslag is het ideaal dat je het dan ook kan laten staan als back up. Helaas snoept dat volop schijfruimte omdat je de sync daar niet kan uitzetten per map. Als dat geregeld is kan de NAS eruit!
Er is al heel lang een officieel programma van Microsoft dat OneDrive integreert in je verkenner en (indien gewenst) de mappen offline beschikbaar maakt. Ik gebruik dat zelf al jaren. Vanaf windows 8 is het zelfs standaard geintegreerd in Windows en ook zit het standaard in Office 365. Ik gebruik zelf geen Dropbox maar volgens mij werkt Onedrive wat dat betreft precies hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door Citroentjuh op 20 februari 2015 11:56]

Dit programma werkt dus helaas niet met gedeelde mappen, bij Dropbox werkt dit wel.
Microsoft is Onedrive wel echt hard aan het pushen.

Maar ik heb er geen problemen mee in totaal heb ik nu op Onedrive: 235GB beschikbaar :)

[Reactie gewijzigd door Xepos op 20 februari 2015 09:35]

10270GB hier :+
Niet dat ik direct meer dan 50GB zal gebruiken, maar ik heb er dan ook niet om gevraagd. Dit zit gewoon bij Office 365 (university edition).. Binnenkort wordt dit zelf unlimited, al vind ik voor persoonlijk gebruik 10TB al unlimited genoeg :|

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 20 februari 2015 11:04]

Ik heb ook de university edition van Office 365, echter kreeg ik slechts 1tb extra data ;(

Hoe kom jij aan die 10tb? :)
Je kon je toen ergens inschrijven om bij de eerste te zijn die meer opslag krijgen. Weet niet of dit nu nog mogelijk is.
Maar ze trappen er niet in om een 2e Dropbox account te koppelen ;)

Kreeg netjes te zien dat ik al gebruik maakte van de 'service'
En mocht je een recente versie van Office kopen komt er 1 TB bij :)
Mwa, ik blijf gewoon nog even lekker bij de Google Drive. 2 dollar per maand, 100 GB opslag. Is nog altijd 24 dollar meer dan bovenstaand, maar dan hoef ik me over een jaar niet zorgen te maken dat ik alle data weer moet verschuiven. Wat zijn die twee tientjes op jaarbasis nou, kijkend naar het gemak dat het me brengt :)
In plaats van non-stop voor Google 2 dollar per maand te betalen voor 100GB, kan je ook een jaar (of 2 jaar als je je inschrijft voor Bing rewards) bij Onedrive en na deze periode voortgaan met 2 euro per maand te betalen voor 100GB. De prijs is dus vrijwel identiek (die na 2 jaar misschien zelfs nog voordeliger kan worden) maar ondertussen toch een flinke periode gratis gehad :)

Persoonlijke ben ik net overgestapt van Dropbox naar Google Drive. Had ruim 30GB aan gratis opslag verzameld bij Dropbox (Big Space Race e.a.) maar die liep nu ten einde, en had toch wel wat meer nodig dan de 3GB die me nog zou resten bij Dropbox. School bied ons 10TB bij Google Drive en gebruikt de dienst om data te delen regelmatig.

Moet wel zeggen dat ik de eenvoud, snelheid en synchronisatie van Dropbox beter vond dan van Google Drive... Dropbox blijft in mijn ogen dus nog steeds de beste dienst. Uiterst jammer van de hogere prijzen en de magere 2GB gratis opslag.

[Reactie gewijzigd door Terrestraeon op 20 februari 2015 10:44]

Maar werkt Bing rewards nu ook al buiten de VS?
Nee, maar we krijgen wel de 100GB extra door ons op te geven.
Ben het met je eens dat dropbox goed werkt. Mijn reden om bij dropbox te blijven is de ondersteuning van Linux.
Bij OneDrive hoef je je data na afloop ook niet te verplaatsen hoor, die blijft gewoon staan. Kom je dan boven je toegekende hoeveelheid kun je er alleen niets nieuws meer bijzetten, maar bestaande data (ook als die boven je limiet gaat) wordt niet verwijderd ofzo ;)
De data die ik erop heb staan wijzigd met regelmaat. Broncodes van testjes etc. Ik neem aan dat Microsoft me die dan niet meer laat wijzigen en dat het read only wordt? Zover ik begrijp worden namelijk normaal gesproken gewoon nieuwe versies geupload en vervangen.
1 Terra voor 7 euro per maand bij Microsoft.

Krijg ik er nog een volledig office pakket bij ook.

Ik kan die concurrentie tussen de clouddiensten wel waarderen, al is 1 jaar natuurlijk waardeloos. Ben je daarna bijna verplicht het aan te schaffen. Je wilt niet steeds verhuizen met je data.
Tegenwoordig 'unlimited' ipv 1 TB.
Bij OneDrive betaal je ook 1.99 per maand voor 100 GB. Op deze manier bespaar je voor een jaar die paar tientjes ;)
maar dan hoef ik me over een jaar niet zorgen te maken dat ik alle data weer moet verschuiven
Maar wie zegt dat Google zijn prijzen of voorwaarden niet aanpast?
De extra opslag is een jaar geldig. Daarna gaat die 100GB er weer af.
Ik zie kans dat Microsoft over een jaar iedereen 100 GB geeft, waardoor je niet eens hoeft op te schonen :)
Die garantie heb je natuurlijk nooit. Hoewel je ook mazzel kunt hebben. Zo kreeg ik 50GB extra bij Dropbox i.c.m. het registreren van mijn Galaxy S3. Dit zou voor een periode van 2 jaar zijn. Die zijn al lang om (bijna een half jaar geleden) maar heb nog steeds 55 GB.
Ik heb anders een tijdje terug 10tb gratis gekregen. Ik herinner me niet meer waarom maar misschien heeft het te maken dat ik een office 365 subscription heb (4 jaar acedemic-license).

Bovendien blijft je data beschikbaar on te downloaden wanneer je limiet toch kleiner wordt.
Je hebt niet toevallig 10 licenties? :P Je krijgt inderdaad 1TB opslag bij een Office 365 University subscription, maar bij 10TB is er toch wat anders gaande.
Zoals Roelant001 en SmokingCrop al aangaven is het inderdaad 10 TB.

Het mag dan gratis zijn in combinatie met product X, maar aangezien dat product (office 365 university) maar ¤79 kost voor 4 jaar, dus ¤ 1,65 vind ik dat je het wel gratis kan noemen.

Vooral omdat je dus Office + 60 Skype minuten per maand wereldwijd vast + 10TB krijgt.

Ik ben altijd voorstander geweest van mijn eigen NAS (3x2 TB), maar dit heeft mij mooi wel over gehaald.

Snelheden zijn misschien niet zelfde, maar als ik een bestandje download van 8GB en ik doe ff tussendoor wat anders, dan is het al klaar voordat ik het doorheb (misschien 'n half uur ofzo)
Moet je er wel bij zeggen dat je ¤1,65 per maand bedoeld.
En nee, dat mag je natuurlijk niet gratis noemen.
¤1,65 Kan procentueel gezien best een substantieel deel zijn van je inkomsten die je overhoudt na aftrek van vaste kosten.
Zeker wel mogelijk, microsoft is bezig om "unlimited" ruimte te leveren bij office 365. Dit is in eerste instantie 10TB maar als die vol is (good luck) kun je ze mailen voor een 10TB upgrade.
Nee, dat is helemaal correct die 10TB.
Ze zijn op weg om unlimited opslag te geven voor Office 365 gebruikers, deze 10TB is een tussenstap hiervan.

nieuws: Microsoft geeft Office 365-abonnees onbeperkte OneDrive-opslag

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 20 februari 2015 11:01]

Zelfde hier, maar toch is hij helaas een week geleden toch verlopen. Wel langer dan 2 jaar plezier van gehad. Mooie tijd dus om one drive te proberen :).
Je hebt dan geluk, bij mij is hiij verlopen en ben ik teruggezet naar 12gig.
Vorig jaar hadden ze ook al een 100 GB actie. Ben al in geen tijd meer onder de 200 GB geweest, en dat zonder te betalen. Makkelijk, daar ik vroeger wel betaalde voor opslag, maar nu je het toch gratis krijgt. Ik spaar weer wat uit. :) Zou me niet verbazen als we volgend jaar weer een 100 GB actie krijgen. Of over 2 jaar. Dan loopt de vorige af. :)
dat idee heb ik ook, misschien is 100gb of meer tegen die tijd de standaard
Heel mooi, in tegenstelling tot de 100GB voor Bing Rewords is deze actie wel beschikbaar voor Nederlandse accounts.

Aan de reacties hieronder te zien werkte de 100GB Bing Rewords gisteren nog wel. Nu helaas niet meer.
Nu staat op die link bij mij:
Please return to your Bing Rewards dashboard here to redeem this offer.
Not yet a Bing Rewards member? Sign up here. US only.
.

Maar het Bing Rewords Dashboard is dus niet te openen, omdat het US only is.

[Reactie gewijzigd door NIMIC op 20 februari 2015 09:43]

Die Bing rewards zelf werken niet in nederland, maar de 100gb actie wel.
Is mij niet meer gelukt helaas!
katsjing!! http://1drv.ms/1BtA2tw 240 gb

ik had het via http://www.mywindows.nl/2015/02/onedrive-extra-bonus-100gb/ geregeld

[Reactie gewijzigd door capsoft op 20 februari 2015 09:44]

Netjes!
Mag ik je vragen hoe je die bonus voor enthousiasten hebt gekregen? Heb zelf die bonus voor bing al wel. Maar gebruik het best veel dus alle beetjes helpen. :)
oh zo, die kan ik dus helaas niet meer krijgen, jmmr. Bedankt!
Nou, bij mij (en de posts gezien in het betreffende tweaker artikel) werkte de actie dus niet...
Bing Rewards werkt hier niet maar de actie wel gewoon.

Met deze link heb ik de 100gb ervoor gekregen.
Ook met jouw link krijg ik bovenstaande melding...
Tot gisteren werkte het wel gewoon....geen idee wat er nu gebeurd is, maar het lijkt nu inderdaad niet meer te werken..
Nou, gister(avond rond 19:30) werkte de link voor mij al helemaal niet (404), en vandaag krijg ik wel een pagina, maar die geeft aan dat het US only is)..
Helemaal niet, de 100 GB was voor iedereen beschikbaar, maar inmiddels niet meer (ik vermoed vanwege het 1-jarig bestaan van one-drive).
Zelf heb ik via een directe link gewoon de 100 GB gekregen, hoefde alleen maar in te loggen met mijn MS-account en niet voor Bing-rewards in te schrijven o.i.d.
Bing-bonus 100 GB Geldig tot en met: 18-2-2017
Mocht je nog gebruik willen maken van 100GB extra van Bing Rewards, middels een gratis VPN naar de USA is de regio-beperking simpel te omzeilen.
Mij lukte het gisteren nog. Echter staat mijn account op US. Wellicht dat dit helpt. Op zich zou via een proxy of Hola oid het dan nog moeten lukken.
Ben eigenlijk best wel benieuwd wat er over een jaar of twee jaar gebeurt met deze tijdelijke acties.
Immers de behoefte groeit met de tijd.
Zeker met het al groter worden van ( zelf gemaakt ) media zoals foto's en video.
Niet zolang geleden waren foto's amper een Mb groot.
Een beetje foto tikt nu anno 2015 al ettelijke Mb's aan,
nog maar te zwijgen over wat voor een vlucht video heeft genomen,
een 500 Mb is niets als je alles op max hebt staan voor je opnames.
Alles wordt zoveel mogelijk in de cloud gepushed en de media bestanden worden alleen maar groter.
Maar de highend photoshooters van MS zijn daarentegen weer beperkt door het ontbreken van een sd kaart, daarnaast degene die dat wel hebben willen natuurlijk ook wel dat het eea veilig wordt gesteld.

Als MS doorgaat met het ontwikkelen van dergelijke apparaten zullen ze wel iets moeten gaan bieden voor hun gebruikers.
Het is immers niet echt iets van tijdelijke aard, in de loop der jaren maak je nogal wat foto's en video's en als MS hun klanten gelukkig wil houden en daarnaast nieuwe klanten werft met het uitbrengen van nieuwe toestelen dan komt er alleen nog maar meer vraag naar ruimte.

100 Gig is een leuk aardigheidje maar ik heb zelf zo'n vermoeden dat dit met verloop van tijd gewoon permanent wordt.
Of iets in een gratis abbovorm en alleen maar gratis blijft zolang deze ruimte benadert wordt vanuit een MS apparaat of een apparaat waarop een MS o.s. draait om zo gebruikers min of meer vast te houden.
Zal wel leuk zijn....
Je kan je hierbij afvragen of het interessant is om alle foto's op de originele resolutie op te slaan in de cloud. Zelf kijk ik mijn foto's louter op de televisie, dus voordat deze de cloud in gaan resize ik deze naar UHD resolutie, wat meer dan genoeg is voor de komende jaren. Met de tool windows image resizer (vrij oude tool al) komen mijn fotos op UHD resolutie nog onder de 1MB uit. Scheelt mij bijna 75% in ruimte. Zelfs als je het origineel erbij houd en flink inzoomd is de kwaliteit niet merkbaar lager. Alleen fotos die je wellicht later uitvergroot wilt afdrukken kun je beter het origineel houden.

Zelfde overigens voor video, die verklein ik tot 50% met de tool handbrake.
Dat is inderdaad een mogelijkheid.
Maar 9 van de 10 gebruikers uploaden rechtstreeks vanuit hun telefoon zonder er bij na te denken.
Als je nogal photominded bent en nagenoeg elke dag foto's of video's maakt dan tikken de mb's wel weg.
Als je dat een paar jaar volhoud dan slibt het gauw dicht.
Mijn huidige foto-verzameling staat nu op 600GB
Dit zijn bestanden die dateren vanaf 1999, toen we onze eerste digicam aanschaften, die waren rond de 1MB inderdaad, waar we nu op 12 tot 15MB trekken.

Ik ben ooit begonnen aan een backup op live-accounts ( destijds 25GB ) met jaartallen als inlog, maar dat was niet mijn beste idee ;)
Momenteel gebruik ik een syncapp die de boel naar Flickr zet, waar ik met 1TB voldoende heb ( for now, een tweede account is zo aangemaakt )
Dit is puur een backup als eerste toegang na mijn NAS, mijn originele backups ( raar idee ) staan op USB hdd's die ik veilig bewaar in de meterkast, en op mijn werkplek.

Het resizen, zoals Fealine aangeeft, lijkt me een mooie tussenoplossing om te delen met familie en intern.
Flickr
Bij Flickr werken mensen die zonder pardon al je bestanden wegflikkeren als ze tijdens een audit plaatjes ontdekken die niet foto's (van jezelf) zijn. Zo'n audit wordt bijv. gestart als je je accountnaam wijzigt.
Kan wel zijn dat je alleen je eigen foto's mag uploaden, maar ze reageren dermate bot en zonder enige vorm van hoor en wederhoor en zonder mogelijkheid tot communicatie als je bestanden weggeflikkerd worden, dat ik niemand ooit Flickr zal aanraden.
Leuk, maar dan mogen ze ook wel wat aan de uploadsnelheid doen...
Ik hou het wel bij m'n eigen nas.
Die uploadsnelheid is bij mij met glasvezel goed op orde. Ik had 1 TB zeer snel op de servers van MS staan.
Valt mij eigenlijk heel erg tegen, ik probeer 10GB up te loaden met 1000/1000 en het wil voor geen meter, gemiddeld 1Mb. Is de boel zo congested door al die acties?
Waarmee upload je? Via de browser?
Ik heb een backup programma die gebruik maakt van een API, maar daarmee kom ik niet hoger dan 400 kb/s. Bestanden groter dan 100 MB worden ook geblokkeerd.

[Reactie gewijzigd door kzin op 20 februari 2015 13:33]

Ik gebruik de ingebouwde client in Windows 8. Als ik in de task manager kijk springt 'ie constant tussen 0Mb en 50Mb, vreemd. Speedtest geeft netjes 900 aan dus daar ligt het niet aan.
Nav je opmerking even een bestand aan het uploaden van 9 GB. Exact kan ik het niet meten maar ik zit nu op 1,4 GB in 4 minuten. Met glasvezel. Wel draadloos via laptop. Misschien geeft dat nog een beperking bij mij. Snelheid schat ik even hoog in als het recente verleden waarin ik 9 TB heb geupload. Ik ben zeer tevreden over de snelheid.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 20 februari 2015 12:42]

ik vraag me af: waarom zouden bedrijven zoveel ruimte gratis weggeven? Gratis mensen. Het klopt toch niet?! Mijn andere vraag: heb ik echt die 100 gig nodig? Ik vermoed dat studenten wel behoefte hebben aan zoveel ruimte, maar gratis? hoe komen ze aan hun winst dan?
Marketing ;) Merendeel van de gebruikers doet weinig met de ruimte maar vertelt wellicht aan Jan en Alleman dat ie bij bedrijf X zoveel Gieg krijgt voor nop. Daarnaast is Microsoft op het moment met een 'omslag' bezig om veel naar de cloud te krijgen (Office 365, Windows 10 voor elk apparaat) en met dit soort acties krijgen ze een grotere userbase. De winst zit hem erin dat meer mensen volledig op Microsoft producten gaan bouwen. Denk ik hoor...
Het beheer van data. De jouwe en de mijne. Terwijl een USB stick net zo goed werkt. Wie heeft toegang tot zulke systemen/data? Goh, hopelijk gaan ze me niet achtervolgen voor mijn woorden, maar er zijn nu zoveel manieren om data te delen zonder jouw eigen data online te zetten of beter gezegd, door andere mensen te vertrouwen of te laten beheren.
Goed punt! Wellicht halen ze daar ook winst uit, net zoals alle online diensten doen. (Overigens werkt een usb-stick voor mij persoonlijk wel maar er is altijd een kans dat ik hem vergeet, dat ie kapot gaat of zo. En ik vind de mogelijkheid dat je dingen kunt delen prettig. Dat lukt met een stick minder goed als de ander in Zuid Afrika zit..) Maar je moet inderdaad wel bewust zijn van wat upload.
Niemand behalve een paar automatische processen (MS is erg actief in KP opzoeken en reporten). Jou data staat als je in Nederland bent bij MS in een datacenter in Noord-west europa, waar de NSA en amerikaanse overheid tot nu toe niet bij kunnen komen. (Zie de rechtzaak die MS aan het vechten is met zijn overheid)

En wie er bij je USB stick kunnen komen... dezelfde mensen. Een USB stick is makkelijker te kraken en te infecteren in zijn firmware dan de cloud.
Een leuke actie van Microsoft, maar zodra ik lees dat het tijdelijk is haakte ik af. Ik maak redelijk veel gebruik van cloud-opslag maar als je na 1 jaar alweer terug gaat naar je normale limiet is het niet heel handig.

Ik betaal nu jaarlijks voor mijn dropbox en dat werkt heerlij, blijk ook nog eens dat ik inmiddels 1TB opslag heb, ik begon met 100GB.

:)
6 euro nogwat per maand voor nieuwste office versie en 1tb opslag
hm dat is ook zéér scherp gepreisd, thx voor de tip!
geen dank :)
is trouwens 7 per maand en voor 10 per maand kun je de licentie voor 5 accounts gebruiken, met ieder 1tb opslag, en dan nog 5 tablets erbij (zonder 1tb denk ik), dus je kunt het dan op 10 apparaten gebruiken
http://www.microsoftstore...66226700#home-en-personal

[Reactie gewijzigd door mjz2c00l op 20 februari 2015 15:31]

Het is alleen jammer dat Onedrive geen 100% vervanging voor Dropbox is. Niet totdat je publieke links kunt genereren en dus je clouddrive als webhosting misbruiken.
Je kan met onedrive gewoon inhoud sharen.
Het is mij nog niet gelukt om via "get a link" van een plaatje deze te posten in een forum door die link tussen [ img ] [/ img ] tags te zetten. Dit kan met dropbox wel.
ok dat is een ander verhaal, ik had hem niet zo begrepen.